Forum >> Forma-1
zolee14528-05-2006 12:23:26 // 10748
ez mondjuk rossz felfogás, és nem is hiszem, hogy bármely sportoló ilyet tenne. Sok hasonlóan súlyos, és esetenként jogtalan büntetés volt már az F1-ben (pl Montoya Indy-s kizárása) de ilyenkor nem szokás durcáskodni, nyelnek egyet és folytatják.
Ezzel a rossz döntéssel viszont ne tedd semmissé az FIA eddigi kivételezését. Mellesleg itt nem az FIA döntött ha jól vettem ki a cikkekből, hanem a helyi stewardok. Monaco --- félig-meddig Franciaország... kb mint a gatyás Fritz esete az Európa nagydíjon.:)
Tom1228-05-2006 12:22:12 // 10747
Még valami.
Az annyira biztonságos, főleg egy ilyen pályán, hogy a mezőny két talán leggyorsabb autóját az utolsó helyről indítják??
Tom1228-05-2006 12:17:16 // 10746
Hát ez nagyon szép. Most aztán kicsit túllőt a FIA a célon. Nem M.S.-t akarom védeni, nem is a Ferrarit, de elég sok az ellentmondás a "hivatalos közleményben".
Pl.: "az időmérő edzés utolsó körében elkövetett hibája miatt megbüntették a stewardok".
Ez valami új szabály? Aki hibázik, annak büntetés jár? Egy elfékezés = utolsó rajtkocka... Hmmm, érdekes.
Aztán: "A FIA hivatalos közleménye szerint Schumacher szándékosan állította meg az autóját. Az elemzésekből kiderült, hogy a német versenyző a 18-as kanyarban olyan erővel fékezett, hogy a kerekei blokkoltak, így elvesztette az uralmát autója felett. A stewardok szerint azonban semmilyen külső körülmény nem indokolta ezt."
Ment volna a gumifalba, akkor lett volna "igazságos"! - ezek szerint... Mondjuk, ha ez pár körrel a vége előtt történik, akkor senkinek nem szúrt volna szemet, sárga zászló, letolják és lehet, hogy ugyanez az eredmény maradt volna...
Egyébként nagyon valószínű, hogy a végére a fékek melegedtek túl, mert azóta számtalanszor végignéztem azt a bizonyos "utolsó" kört és már az előző kanyarban is eléggé labilis volt az autó lassításkor...

- kár, hogy "mozgó képet" még nem lehet felrakni...
Arról nem is beszélve, hogy, ahhoz képest, hogy "szándékosan csinálta", nagyon szépen lehúzta az autót az ideális ívről:


Én pl., ha tényleg fel akartam volna tartani a mezőnyt, a jobb elsővel találtam volna el a belső palánkot és a kutya nem kérdőjelezte volna meg, hogy "elbambáskodtam" az utolsó kanyarokat...
...és Satti66 által említett + fék "hűtés" az eset után. ...vagy csak egy túlbuzgó tűzoltó, aki éppen fizetésemelésért küszködik? Őt is meg kell büntetni! :-)

Még valami. Valaki írt a 94-es Hill - Schum. esetről. Szerintem az is csak egy kis "kakaskodás" volt, ami nélkül meg lett volna mindenki, ha Hill csak pár kanyart türelemmel várt volna, akkor lehet, hogy ő lett volna a világbajnok, de egyikük sem engedett...
Visszatérve a FIA "keménységére", ha egy ilyen esetet utolsó hellyel büntet, mi lesz komolyabb "szándékosan előidézett balesetnél", halálbüntetés, vagy örökre eltiltás?
Pl.: "az időmérő edzés utolsó körében elkövetett hibája miatt megbüntették a stewardok".
Ez valami új szabály? Aki hibázik, annak büntetés jár? Egy elfékezés = utolsó rajtkocka... Hmmm, érdekes.
Aztán: "A FIA hivatalos közleménye szerint Schumacher szándékosan állította meg az autóját. Az elemzésekből kiderült, hogy a német versenyző a 18-as kanyarban olyan erővel fékezett, hogy a kerekei blokkoltak, így elvesztette az uralmát autója felett. A stewardok szerint azonban semmilyen külső körülmény nem indokolta ezt."
Ment volna a gumifalba, akkor lett volna "igazságos"! - ezek szerint... Mondjuk, ha ez pár körrel a vége előtt történik, akkor senkinek nem szúrt volna szemet, sárga zászló, letolják és lehet, hogy ugyanez az eredmény maradt volna...
Egyébként nagyon valószínű, hogy a végére a fékek melegedtek túl, mert azóta számtalanszor végignéztem azt a bizonyos "utolsó" kört és már az előző kanyarban is eléggé labilis volt az autó lassításkor...


Arról nem is beszélve, hogy, ahhoz képest, hogy "szándékosan csinálta", nagyon szépen lehúzta az autót az ideális ívről:


Én pl., ha tényleg fel akartam volna tartani a mezőnyt, a jobb elsővel találtam volna el a belső palánkot és a kutya nem kérdőjelezte volna meg, hogy "elbambáskodtam" az utolsó kanyarokat...
...és Satti66 által említett + fék "hűtés" az eset után. ...vagy csak egy túlbuzgó tűzoltó, aki éppen fizetésemelésért küszködik? Őt is meg kell büntetni! :-)

Még valami. Valaki írt a 94-es Hill - Schum. esetről. Szerintem az is csak egy kis "kakaskodás" volt, ami nélkül meg lett volna mindenki, ha Hill csak pár kanyart türelemmel várt volna, akkor lehet, hogy ő lett volna a világbajnok, de egyikük sem engedett...
Visszatérve a FIA "keménységére", ha egy ilyen esetet utolsó hellyel büntet, mi lesz komolyabb "szándékosan előidézett balesetnél", halálbüntetés, vagy örökre eltiltás?
Robert-jtd28-05-2006 11:46:29 // 10745
Üdv mindenen forma1-es rajongónak.Szerintetek ha ma alfonz nyer akkor az évad hátrelevő futamainak van e még értelme a vb cím sorsával kapcsolatban?A válasz sztem már akkor nincs sajnos:)))))
RB28-05-2006 11:42:32 // 10744
Én talán elindítanám őket, de a lelkükre kötném hogy ha hibáznak azt csak úgy tegyék hogy törjék rommá az autójukat, mert ha nem akkor a szigorú monacói közterületesek csúnyán megbüntetik őket, és talán még ki is zárják őket a teljes vb-ről!!:-)))
Satti28-05-2006 11:41:43 // 10743
2 elnyújtott tankolással,az egyik legalább,odaérhet pontszerző helyre,meg természetesen,átmennek tanácsot kérni Kimitől,Ő vágja,hogy lehet úcsó helyről előremenni:-)
mesa28-05-2006 11:36:29 // 10742
kösziiiii. Sajnos a véleményünk nem segít a Ferrarin.
Játsszunk, hogy elüssük az időt!
"Ki mit tenne Jean Todt helyében a mai futammal kapcsolatban ?"
mesa: ki sem küldeném az autóinkat. Ezen a túl szigorú döntésen nem lehet egyeszerűen átlépni.
Satti28-05-2006 11:35:45 // 10741
Az igaz,hogy 9 versenyzőt tarthatott fel,mivel az úcsó 20 percben eleve csak 10-en vannak:-))
mesa28-05-2006 11:33:38 // 10740
A lényeg, megint kiderült, mennyire az FIA pártfogoltja a Ferrari.
Komolyan.
:DDDDDDDDDDDD
Pietro28-05-2006 11:33:12 // 10739
Sziasztok!
Ez a döntés szerintem is botrányos!!!! Én nem vagyok Schumi rajongó, de eszembe sem jutna ilyen, hogy ezt szándékosan csinálta...ráadásul tényleg gyors körön volt, miért b...ta volna el direkt??? Kicsúszott és kész. Útban volt és nem tudtak tőle gyors kört menni, ez tény. De mesa-nak igaza van, max. a mögötte lévő 9 versenyzőt tarthatta volna fel, nem az egész mezőnyt.... Így kicseszni valakivel... :-(((
mesa28-05-2006 11:32:41 // 10738
Persze felesleges. Te olyat sosem teszel :P
mesa28-05-2006 11:30:23 // 10737
IC, jajj, már megint vetítesz !
majdnem mindenki kapott hasonló büntetést
Elég ha csak egy valakit beírsz, akit az első rajtkockáról az utolsóra soroltak. Csak egyet !
De ha nem tudsz, ismerd el a butaságod!
RB28-05-2006 11:29:21 // 10736
Valóban gondolkozok rajta hogy elindítsam-e a fiúkat!:-DDDDDD
De tényleg!EZ BOTRÁNYOS amit művel a "szakértő" bíróság!
zolee14528-05-2006 11:28:00 // 10735
azért a múltat megváltoztatni nem lehet;) de ez a bünti tényleg vicc...
Inner Circle28-05-2006 11:26:48 // 10734
"Mocskos csalók.
NE ÍGY döljön el a VB sorsa !"
Mint ahogy a 2003-as VB sorsa eldőlt Indianapolisban?
zolee14528-05-2006 11:26:46 // 10733
egyáltalán nem biztos. Mindketten versenyzők, mindenkinél jobban tudják hogy mi a hiba, és mi a trükk. Ez baromi jó ötlet! Ugyanúgy mint ahogy pl állandó orvosi gárda van csinálni kellene állandó - volt pilótákból álló - bírói testületet. Ha valaki akkor ők ismerik a versenyhelyzeteket, vélhetően megfelelő döntéseket tudnának hozni, és ha 4-5 korábbi világbajnok hoz egy döntést akkor fel sem merülhetne az hogy szakmailag nem megfelelő döntés születik.
Satti28-05-2006 11:26:22 // 10732
Mikát nem fikázni,mert begurulok!!!:-))
Inner Circle28-05-2006 11:25:48 // 10731
Joó nagy baromságokat olvashatunk itt:
"Michael Schumachert koholt vádak alapján megfosztották attól, hogy esélye legyen a futamgyőzelemre, de ami sokkal rosszabb - és ez a lényeg - megalázták: az ítéletből következően csalt, szándékosan veszélyeztette társait."
Hogyan írhat le egy "szakember", de akárcsak egy felnőtt ember is ekkora baromságot??? Tessék már mondani egy neves pilótát, aki hiányozna a "megalázottak, csalók, szándékosan veszélyeztetők" listájáról... majdnem mindenki kapott hasonló büntetést. És ha vita volt rajta, akkor az a büntetés ténye miatt volt, nem egy ilyen filozófiai ökörség miatt. MS-t megbüntették, OK, ez vitatható, de miért kell belőle egyből áldozati bárányt is csinálni? Az biztos, hogy ő maga is a rajthelyét siratja, nem pedig azon mereng, hogy őt most megalázták és csalónak nyilvánították.
Mike.28-05-2006 11:25:14 // 10730
A FIA bő nyállal bek@phatja. Ilyen kib@szásos büntetést? Ahhh.......:-(((
Innentől nekem senki ne jöjjön az összeesküvés elméletével a Ferrari és a FIA között. Milyen kivételezés ez? :-((
mesa28-05-2006 11:21:07 // 10729
Mondjuk, ha Démon trHill és Mokka Kakkinen lennének, akkor biztos ugyanez az ítélet született volna :D
GPti(V6)28-05-2006 10:36:16 // 10728
Hát igen,ezért lenne jó ha szakemberek,monjuk volt nagy nevű pilóták lennének a bírák.(habár lehet,hogy vannak csak kevesen)
zolee14528-05-2006 10:34:55 // 10727
"Én visszakockázáskor is azt láttam, hogy nem egyszerre fékezett a két kerék. De ez lehet a tapadásbeli különbségből is."
Nem nagyon láttam még olyat hogy mindkét kerék egyszerre blokkol, ráadásul itt amilyen az aszfalt nem nehéz az egyik keréknek elveszíteni a tapadást.
mesa28-05-2006 10:34:55 // 10726
Igen, éjjel én is ezt láttam volna reálisnak!
Ha mindkettőről megállapítják, hogy szándékosan feltartottak, akkor lényegében magukon kívűl maximum 9 embert tartottak volna fel, hiszen ők már bejutottak az első 10-be. Akik nem voltak már a pályán azokat nem is tarthatták volna fel, kérdem én, akkor miért az utolsó rajtkockát sózták Schumacherre ???
Akkor lett volna ő az első 10 ember 10. pozíciójában, és lépett volna egyet előbbre Fisichella...
mesa28-05-2006 10:31:44 // 10725
"We totally disagree with it. Such a decision creates a very serious precedent, ruling out the possibility of driver error. Michael was on his final timed lap and he was trying to put his first place beyond doubt, as could be seen from the fact that his first split time was the best and could have seen him do another very good lap. With no real evidence, the stewards have assumed he is guilty"
Jean Todt.
Tessék, itt is az igazság, Sumák gyors körön volt, az övé volt e legjobb első szektor, nyomta ahogy bírta, mert meg akarta szerezni a pole-t...
zolee14528-05-2006 10:28:59 // 10724
"Schumacher nem szent. Kilökte 1994-ben Hillt, és világbajnok lett. Kilökte 1997-ben Villeneuve-öt, ám ő maga vesztette el a vb-címet. Szombat délután Monacóban egyszerűen hibázott, nem tudott bevenni egy kanyart, ám ezért csalónak nyilvánították, kitalált bizonyítékok alapján ítélték el."
Ez a nagy baj az egész F1-ben, nincs következetesség. nyílvánvaló dolgokat máshogy értelmeznek (94-97, ugyanaz a szitu, mégis más döntés) most meg egy hiba miatt példát statuálnak. Ráadásul igaz ami igaz, GF pont annyi ember gyors körét vette el min MS, még ha mindkettőt szándékosnak ítéljük is, tehát vagy MS-nek kellett volna -10 hely, vagy GF is ment volna a sor végére.
Ferke28-05-2006 10:28:09 // 10723
Na igen. Innentől kezdve válik az összes "Csaló Ferrari" szlogenes barom nevetségessé. Ahol tudnak, eret vágnak rajtuk, mert mocsok beszari mind, élükön briatóréval, aki minden nap tesz egy nyilatkozatot, ami szintén tükrözi, hogy beszari. (lsd: gumikérdés a héten)
mesa28-05-2006 10:23:52 // 10722
Én visszakockázáskor is azt láttam, hogy nem egyszerre fékezett a két kerék. De ez lehet a tapadásbeli különbségből is.
Annyira abszurd ez az egész! Komolyan mondom, RB helyében fel sem állítanék a rajtrácsra egy Ferrarit sem. Szégyen.
És az a legszomorúbb, hogy tét nélküli lesz az év, ha ez a legörbültszájú előember nyer. Senkinek, akkor már senkinek nem lesz sansza elvenni a VB címet :(((
mesa28-05-2006 10:21:01 // 10721
zolee14528-05-2006 10:16:57 // 10720
valami rémlik, asszem az ív külső-elsőt "oltották" mert a megcsúszás-elfékezés miatt füstölt kicsit, de az a tűzoltó sem tudta mi csinál. Egy füstölősre fékezés után a menetszél visszahűti a gumit, csak itt rögtön megállt az autó.
amúgy a hátulja csúszott meg a terhelésváltásnál, ahogy az enyhe bal ívről rakta rá fékezés közben a jobbosra.
zolee14528-05-2006 10:11:41 // 10719
mielőtt nagyon megfeledkeznénk Fisichelláról én azért szeretném most megmutatni azokat felvételeket neki amiket láthattunk az Európa nagydíjon amikor Villeneuve feltartotta őt, és utána a BMW boxában rendezte azt a kis műbalhét. Vajon most mi a véleménye a feltartásról? Ment volna oda hozzá DC balhézni? Most, hogy végre jól megy a RBR, DC oda érhetett volna a mezőny elejére erre feltartják.
Egyébként a büntetés is tök vicces. Amolyan magyar módi - dögöljön meg a szomszéd tehene is. Az nem hiszem, hogy vígasztalja DC-t hogy bár az ő köre szar lett, de legalább GF is bebukta a 3 legjobb körét. Ilyen esetben én az első két részidejéhez hozzáadnám a 3. szektor átlagrészidejét, természetesen az adott pilóta, jelen esetben DC átlagát, és mindezt a 3. időmérő fázis idejei alapján. Így elvileg megkapná azt a kört amit futhatott volna, és GF is megkaphatná a büntit. Így nem lenne értelme a szándékos feltartásnak, tehát valszeg nem is csinálnák.
MS esetében ez azt jelentette volna, hogy Alonso ha az első két szektorban előtte volt 3 tizeddel akkor megkapta volna az utolsó szektoridőt, és valszeg bekerül a pole-ba, mint ahogy elvileg bekerült volna ha nincs MS keresztbe állása. Ha ilyen szabály lett volna eleve fel sem merül senkiben a szándékosság, mert így még annyi értelme sincs mint most, pedig most sem lett volna. Persze nem a legegyszerűbb megoldás, de akár egy véletlen baleset is elronthatja valakinek a körét, tehát azt is ki lehetne küszöbölni ezzel a megoldással.
GPti(V6)28-05-2006 10:10:32 // 10718
Végül is lehet csak 1s-ig láttam.
Ferke28-05-2006 10:06:01 // 10717
Szar ez az egész. Most kéne kiszállnia a Ferrarinak, mindenestül, és utána senki nem csalózná le össze-vissza.
Ezek a mocskok nem érdemlik meg, hogy együtt versenyezzenek a Ferrarival.
KI AZ A BAROM, AKI BEVÁLLAL EGY DIREKT MEGCSÚSZÁST MONACOBAN????
Ez több, mint röhejes.
Satti28-05-2006 10:04:55 // 10716
Nem valószínű,mert a hátulja csúszott meg,az sztem csak kábítás volt,semmi lényeges.
Satti28-05-2006 10:03:36 // 10715
Én csak műkedvelő vagyok,kikapcsolódásként szoktam játszani,már több mint 4 éve megvan a PS2,eddig minden évben kiadott verzióval rengeteget játszottam,2001 óta,de a 2005-ös már minden tekintetben marha élethű,jó vele nyomni,még a gépek hangja is eltérő.
GPti(V6)28-05-2006 10:00:46 // 10714
Ja ez igy igaz különben én már tavaly is inkább Kiminek szurkoltam mikor láttam,hogy a Ferrarinak elúszott az éve.
Még egy észrevétel:tegnap az időmérő után mikor a három kocsi beállt a parkba Schumi bal első kerekét poroltóval fujták le,vajon miért?Csak kb 1s lehetett ezt a bejátszást látni.Nem lehet,hogy fékhiba volt???
zolee14528-05-2006 09:59:15 // 10713
én meg épp tegnap lettem második, egy online futamon, igaz, hogy csak a 2005-ös szezon van készen, tehát a V10-esekkel mentünk:)
Satti28-05-2006 09:50:04 // 10712
Ja még nem mondtam,Ő lesz a harmadik:-)
Satti28-05-2006 09:48:52 // 10711
Monaco a kedvencem,a ps2 -ön már rengetegszer nyomtam,mindent ismerek,ez azért van,olyan mellékes dolgok,mint az itteni időjárás,meg nem fontos:-))
zolee14528-05-2006 09:44:47 // 10710
Én meg Montoyának, mint eddig:)
zolee14528-05-2006 09:44:13 // 10709
Na persze, Monaco a messze távolban van, de Te körről-körre tudod hogy mi fog történni, de országos időjárást már nem mondassz....:)))
Satti28-05-2006 09:43:34 // 10708
Azért van ebben vmi jó is,most az MS fanok is Kiminek szurkolhatnak,már csak azért is,mert lehet jövőre Ő is Ferkás lesz,meg azért is úgye,hogy most verje meg Alonsót.
Satti28-05-2006 09:36:15 // 10707
Amit csak akarsz,bár Én a délkeleten vagyok illetékes,a többit GEORGE-tól és Mike-tól kell kérdezned:-))
GPti(V6)28-05-2006 09:34:26 // 10706
Nekem is úgy tünik meg van a forma 1 új kivételezettje.Aneve ALONSO.Hip hip hurrá.
zolee14528-05-2006 09:34:16 // 10705
mondanál valamit a jövő heti időjárásról is? :)))))))))))))))))
Satti28-05-2006 09:19:43 // 10704
Satti28-05-2006 09:13:33 // 10703
Ez az eset arra jó volt,hogy most van min vitatkozni,bár egy 7-szeres vb-nak nem szabadna ilyen hibát elkővetni,nem volt olyan vészes az eset,kis tempónál tőrtént,egyszerűbben is meg lehetett volna oldani.
Satti28-05-2006 09:03:32 // 10702
Csak most jöttem,erről lemaradtam,úgyhogy elolvastam gyorsan,mit ír az f1hírek.hu,és egy kicsit csodálkozom,nem kedvencem az Öreg,de ez elég kemény bűnti,bár a német rtl-en,már tegnap az időmérő után azonnal elemezték a dolgot,és volt több olyan vélemény,hogy trükközés tőrtént,ami nem túl korrekt.Mivel Fiscát is megbűntették,így a 10.helyről indul,megmondtam,hogy Kimi nyerhet ma,így meg sokkal nagyobb lett az esélye is rá!
zolee14528-05-2006 08:42:15 // 10701

A Rascasse itt egy ívnek van rajzolva, de amúgy inkább két "saroknak" mondanám, amibe egy enyhe balos ívből érkeznek meg, elég nagy tempóban, mármint Monacohoz képes (ez után kell szinte vissza fordulni jobbra, hogy a boxba menjenek).
Az enyhe balos ívből rakta rá az autót az első jobbos sarokra, amit elvileg tényleg egy ívben kell venni, de a terhelésváltásnál csúszott meg az autó ezért nem jött volna ki jól a kanyar, tehát nem egy ív lett volna, mert a csúszás miatt közel került az ívbelső palánkhoz ami a két kis sarok között van. Ott lehetett hallanni ahogy nyomott egy kövér gázt - ez az amit nem értek, max azt tudom elképzelni hogy erőből el akarta rakni a kanyart, mert abból a helyzetből máshogy nem lehet elfordulni, egyszerűen az autó fordulóköre nem teszi lehetővé. Talán ha tovább gurítja esetleg befordul, de így még egy kicsit alulkormányzottan viselkedett az autó, és megtolta az orrát, így már nem lehetett ott bekanyarodni. Továbbra is azt mondom, hogy ha nincs a bünti akkor is inkább bukott volna ezzel, mert az az 1-2 kör amit nem tankolhat rá az taktikailag nagyobb hátrány mint Alonso pole-ja, ezért nem feltételezem a szándékosságot, mert egyszerűen nincs értelme, és ezt nem nehéz belátni még annak sem aki nem benfenntes, gondolom Ross Brawn mégjobban átlátja a helyzetet mint én. Ettől függetlenül akár szándékos is lehetett, mert nem látok bele senkinek a fejébe, de nehezen hiszem hogy olyat csinál amivel inkább bukik mint nyer...
Xixo28-05-2006 02:16:57 // 10700
Szerintem a box bejárata után csúszott meg, de ezt nem állítom fixen, mert dolgozott bennem az ideg...
De a büntetés mértéke mindenképp túlzás és az a baj, hogy ezen tényleg elúszhat az egész évünk!!
Szerintem 2005-ben is az volt a para, hogy egy ideig nem vették komolyan a gondokat, aztán amikor rájöttek, hogy itt nagy a bibi, akkor meg elkezdtek kapkodni.
zolee14528-05-2006 02:00:26 // 10699
egy dolgot azért a legnagyobb Ferrari fanatikusnak is el kell ismerni, MS nagyon feldobta a labdát ezzel a hibával: ha nem büntetik meg akkor az egyik tábor ordibál hogy csalók, ha megbüntetik akkor a másik. Amikor megcsúszott a kanyar bejáratánál akkor kellett volna lazán átgurítani az autót a kanyaron, és bemenni a boxba. A körnek már annyi volt.
Az mondjuk nagyon hülye indok, hogy nem volt oka blokkolóra fékezni a kereket, hiszen Rajkónak sem volt oka tavaly kockásra fékezni a kereket. De hogy messzire ne menjünk mi oka volt MS-nek Ausztráliában falnak menni, vagy mi oka volt Massának az első időmérő körben beleállni a gumifalba? Egy okuk volt rá, és ez minden esetben ugyanaz: elbaszták...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
814
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV