Forum >> Forma-1
Grando14-03-2007 08:09:03 // 19131
Ez jó. Tettem is egy könyvjelzőt, majd még párszor ránézek a linkre asszem. :)))
Sanyi14-03-2007 07:37:44 // 19130
mesa14-03-2007 00:26:42 // 19129
Grando13-03-2007 20:12:03 // 19128
Akkor lesz taktizálás rendesen...
MIKÓ LESZ MÁÁÁÁ???!!! ;)))))
Apacs13-03-2007 20:07:38 // 19127
Nem lehet! Összesen 2-2 szettet kapnak pénteken (gondolom autónként, mert 1 autót 2 pilóta is használhat) Szombatra kapnak 5-5 szettet ebböl ha jól értem 1-1-et vissza kell adni az időmérő elött. Amin érdekes agyalni az az, hogy, ha ennyi fölös gumijuk lesz elméletileg megcsinálhatják a 3 kiállást úgy, hogy a keményet csak a végén kb10 körrel a vége elött nyomják fel és ekkor már elötte üres tankal 3 új lágy gumiszettel nagy előny szerezhető. A bridge szakemberei szerint 0,5-1mp között van a különbség a gumik között körönként.
Grando13-03-2007 18:42:09 // 19126
Hmm... Többek között. ;))
A szombat-vasárnapra maradó 10 szettbe már pénteken is belekezdhetnek vajon? Vagy ennek nincs is értelme?
Lehet, hogy költői a kérdés, és nincs is sok értelme agyalni ezen. Maj' meglássuk! Mindenesetre lesz min csámcsognunk az új szabályokkal kapcsolatban is! ;)))
Apacs13-03-2007 18:30:01 // 19124
A gumiknál annyi változás van hogy 14 szettet kap mindenki és pénteken 4-et vissza kell adni. (2-2-t).
Grando13-03-2007 18:24:59 // 19123
Na ja, a számok, meg a live-ticker...
A lényeg benne van, de az pl. nem, hogy hány gumit használtak el (nemtom ez fog-e számítani egyáltalán), milyen a pálya pill. állapota, és még milliónyi apró infó, ami még írott formában sem jön át, nemhogy számokkal. Nem beszélve az olyan érdekes mozzanatokról, mint pl. tavaly, amikor Räikó halál nyugodtan sétált le a pályáról, mellette meg ezerrel húztak el a többiek.
Dehát vhogy majd csak megleszünk az élő közvetítés nélkül. ;))
Csakhát jó volt, hogy így már egy nappal hamarabb lehetett F1-et nézni. :( Vhol hátha nyomják majd...
Apacs13-03-2007 18:17:05 // 19122
Marad a www.formula1.com és közben nézegethetsz képeket:-) A legfontosabb infók egy szabadedzésen úgyis számok formájában jelentkeznek! Bár a jelölt gumikra kiváncsi vagyok. Tényleg a bridgestone eléggé lapít nem mondta meg hogyan különbözteti meg a gumikat!
Ferke13-03-2007 15:17:02 // 19121
2007 FORMULA 1™ ING Australian Grand Prix
Friday 16, March
00:00-01:30 Friday Practice 1
04:00-05:30 Friday Practice 2
Saturday 17, March
01:00-02:00 Saturday Practice
04:00 Qualifying
Sunday 18, March
04:00 Race
Grando13-03-2007 14:26:32 // 19120
Kivéve a szabadedzést. Pénteken. :((
Pedig ott már jól fel lehet mérni az erőviszonyokat. Na meg rengeteg infót is kap az ember. Ezért nem ártana pl. palikéknak legalább ezt megnézni, ha már másra úgyis lusták. Jut eszembe, hogy várom már őket is... :DDD
Grando13-03-2007 14:26:32 // 19119
Kivéve a szabadedzést. Pénteken. :((
Pedig ott már jól fel lehet mérni az erőviszonyokat. Na meg rengeteg infót is kap az ember. Ezért nem ártana pl. palikéknak legalább ezt megnézni, ha már másra úgyis lusták. Jut eszembe, hogy várom már őket is... :DDD
Ferke13-03-2007 14:18:16 // 19118
mesa13-03-2007 14:15:34 // 19117
én is az n-tv -n néztem eddig :(((
Satti13-03-2007 14:05:49 // 19115
Az nem számít,egyébként a német rtl-en általában szokták kőzvetíteni.
Grando13-03-2007 14:03:17 // 19114
Az addig rendben van, de a szabadedzés! Há' mi lesz velem, ha nem láthatom??!! ;)))
Satti13-03-2007 13:57:44 // 19113
Ne külőckődjémán,ott van a rötölö és kész!:-)))
Grando13-03-2007 13:48:36 // 19112
Én meg azt konstatáltam szomorúan, hogy az n-tv-n nem nyomják a pénteki szabadedzést. :((
Na jó, ezt most úgysem nézném a korai időpont miatt, de a későbbi futamoknál már igen. Nyomják majd ezeket vmi freetv-n? :|
mesa13-03-2007 13:42:02 // 19111
Én is cselekedtem már eképpen :))
Whiteskull13-03-2007 13:33:28 // 19110
Megint korán kell akkor kelnem. :)))
Satti13-03-2007 13:31:30 // 19109
Épp az előbb néztem,az időmérő,és a futam is hajnali 4-kor kezdődik,úgy hogy Én már biztos,hogy felveszem,és reggel majd mire vége,majd akkor nézem meg,mert a délutáni felvételről való kőzvetítést azt nem bírom majd kivárni.
mesa13-03-2007 13:22:26 // 19108
Jó hogy már azt nem mondják meg az efájjétól, hogy mikor ki menjen ki kereket cserélni, hogy mindig legyen valaki a boxban a víájpí páholy előtt ...
Grando13-03-2007 13:18:28 // 19107
Kis kiegészítés a gumiszabályhoz:
A csapatok kemény és lágy gumkeverékkel rendelkező abroncsokat kapnak, és a versenyen mindkettőt használniuk kell!!
Nemtom, jól értelmezem-e, de akkor ez azt jelenti elvileg, hogy tökmindegy, hogy egy adott pilóta a versenyt mondjuk a lágy keverékkel szeretné végigfutni, mindenképpen használnia kell a keményebb keveréket is. Hmm... Néhány nyilatkozat is erre utal...
Jövőre esetleg mesterséges akadályok, keresztben átfutó kísérleti F1-nyulak a pályán, vagy mondjuk a dobogón a díjátadás előtt ki kell rakniuk 1-1 rubikkockát, amit hozzáadnak az idejükhöz... Csak hogy még izgalmasabb legyen! :DDD
Ferke10-03-2007 12:33:00 // 19106
Na jó, de ez nem annyira egy sima motorsport, mint inkább mini forma1.:)))
Tom1210-03-2007 12:04:46 // 19105
Pl. a "Motorsport (WTCC, rally, stb.)" topicban? ...de így is jó...:-)
Ferke10-03-2007 12:00:44 // 19104
Kicsit OFF, de hátha tudja valaki, és nincs más topic sem, ahol megkérdezhetném.
Holnap, azaz vasárnap, 11.-én lesz az eurocenterben az országos amatőr gokart bajnokság első versenye.
Erről valaki tud valami infot? Megy (vagy jön) valaki ide esetleg az amore-sok közül?
Grando09-03-2007 10:26:22 // 19103
Tudod, a piros autó a sárga golyóval a közepén! :DDD
Csak húzlak! ;)) Remélem mind a két csákó ott lesz az élen, én bármelyiknek örülni fogok! ;)))
mesa09-03-2007 10:19:25 // 19102
Lehet, hogy te tudtad jól, akkor elnézést!!!
De ettől még faxság az egész, szerintem nem sokáig fogják alkalmazni!
A Sato-féle skacok ilyenkor fogják lezúzni egymást, újabb Safety caros körökkel megajándékozva a mezőnyt :)
Grando09-03-2007 10:18:52 // 19101
Eddig szét volt szóródva a mezőny, és így mentek ki a boxba. Most előbb összeboronálják őket, és egyszerre jöhetek ki (ha akarnak, vagy ha szükség van rá). Szerintem ez lehet majd a gáz.
Mert:
A lekörözés nullázódása eddig is benne volt a pakliban, ha kiállt vki a safety fázisban. Kétlem, hogy nem veszik majd igénybe a kiállási lehetőséget, mert előbb vagy utóbb ki kellállniuk úgyis. Akkor pedig inkább a safety-car fázis alatt, mert ilyenkor az előbb lévők nem tudnak úgy elmenni, hiszen össze van húzva a mezőny.
Viszont abban igazad van, hogy most már egy ilyen kiállással sokkal több pozíciót veszíthetnek az eredetihez képest. Mérlegelés, és adott szitu kérdése lesz ez. Nem lesz mindegy, hogy mennyire van az adott pilóta a tervezett kiállástól, stb...
Satti09-03-2007 09:32:29 // 19100
Az utolsó hét nagyon nehéz lesz!:-))
Csak el ne felejtsem,hogy mostmár a piros gépet kell figyelnem ,nem az ezüstöt!:-))
Ferke09-03-2007 09:28:13 // 19099
Még 8 nap, és 18,5 óra....
Apacs09-03-2007 09:25:08 // 19098
Szerintem nem lesz gond a boxba özönléssel, hiszen azt akkor szokták alkalmazni a pilóták mikor megtudják, hogy jön a biztonsági és a még meglévő különbségek nullázása elött kiszaladnak. Mostantól csak akkor fognak kijönni, ha tényleg nincsen benya, hiszen a lekörözések nullázásával ténylegesen az utolsó helyre eshetsz vissza akár az elsőröl...
Grando09-03-2007 08:52:40 // 19097
Még egy ilyet találtam:
"Nedves pálya esetén minden pilótának 4 készlet esőgumi, valamint 3 készlet extrém esőgumi áll rendelkezésére."
Grando09-03-2007 08:46:27 // 19096
"Persze sok kérdést vet fel főleg kétséges az egyenlő feltételek elve, hiszen azokba a motorokba néhány körrel kevesebb lesz."
Nem lesz bennük kevesebb kör, mert meg kell kerülniük az őket lekörözőket + a safety-car-t, tehát "kis" segítséggel, de visszaveszik a kört, amit kaptak.
Viszont ez az egész ++figyelmet követel meg a versenyzőktől a safety-car fázis alatt. Nem elég arra figyelniük, hogy melegítsék a gumikat, ne főjön meg a motor, stb., még a "gyengébb" pilóták előzgetésére is ügyelniük kell majd. Na meg arra, hogy amikor egyszerre (!!!) kiözönlenek a boxba, ne törjék ott halomra egymás verdáit. Nagyon faxán sikerült kitalálni ezt is megint... :/
Balfonzónak fájni fog a keze a sok integetéstől! :DDD
Grando09-03-2007 08:38:07 // 19095
Télleg igaz a hír! Én most találtam egy 2007. 02. 28-i cikket, ami ugyanezt leírja. ;))
Az indoklás:
Ez a szabály megakadályozza, hogy az egymással az első helyekért meccselő versenyzőket az újraindításkor a lekörözöttek elválasszák egymástól, vagy akadályozzák őket. A lekörözöttek pedig visszavehetik a kört, amit rájuk vertek.
A safety-car csak akkor hagyja el a pályát, ha a teljes mezőny újra felsorakozott mögötte (a versenyben elfoglalt pillanatnyi helyezéseknek megfelelően).
Hát, van benne ráció, de azért kíváncsian várom, hogy mi lesz ebből...
Erhard 242 (Pure Energy)09-03-2007 07:30:02 // 19094
már tűkön ülök, alig bírom kivárni a jövő 7-et, végre kezdődik a cirkusz. Úgy fest tényleg meglepetés lesz az idei bajnok.... Massára tennék egy 100-ast :)
Apacs09-03-2007 06:08:14 // 19093
Itt is a link a tavaly októberi cikkröl...
És itt az idézet amire emlékeztem:
"Mielőtt a biztonsági autó elengedné a mezőnyt, minden lekörözött versenyzőnek meg kell előznie az aktuális körben lévőket, illetve a biztonsági autót, hogy míg a pozícióban lévő pilóták a Safety Car mögött lassan köröznek, addig befogják őket, és felsorakozhassanak mögéjük, megtartva egymáshoz viszonyított pozícióikat, még mielőtt ismét elrajtol a mezőny."
Apacs09-03-2007 06:00:07 // 19092
Ha belegondolsz megoldható úgy is, hogy a nem lekörözöttek előrejönnek és mindenki körön lesz. Ekkor a többkörös hátrány is nullázható. Persze sok kérdést vet fel főleg kétséges az egyenlő feltételek elve, hiszen azokba a motorokba néhány körrel kevesebb lesz. Nem én találtam ki, ha lesz időm utánakeresek, de szerintem ahogy közeledik az idénykezdet mindenhol össze fogják foglalni az új szabályokat, kiderül ezt elfogadták-e!
mesa08-03-2007 23:06:32 // 19091
Ez butaság! Gondolj bele a Safety car azért van, hogy diktálja a tempót,lassítsa a versenyautókat, hogy a pályán a romeltakarítók biztonsággal dolgozhassanak.
Ha előre engedné az ezerrel száguldó lekőrözött versenyzőket, akkor máris értelmetlenné válna az alkalmazásuk.
Ilyen biztos hogy nem lesz!
Szerintem kevered az amerikai rendszerrel:
ott az a lényeg, hogy ha a Safety car mögül kimész tankolni, akkor a Safety Car mögött ugyanazt a pozíciót elfoglalhatod, így hátulrol odaérhetsz ha egy körön belül vagy.
F1-ben eddig a mezőny végére kellett beállni,tök mindegy honnan álltál ki tankolni. Ez volt a lényegi különbség.
De mint látható, a Safety cart sehol sem szabad megelőzni!
Annak kötelező a mezőny előtt futnia (kivétel maga a rajt, akkor fordított a helyzet)
Xixo08-03-2007 22:56:14 // 19090
Csupa jó ötlet... :((((((
Grando08-03-2007 19:32:00 // 19089
És akkor elkezdik majd visszavenni a kört az élen haladóktól? Te jó ég! Akkor télleg qrva nagy lenne a kavarodás! Erről nem olvastam. Ilyet azért csak nem csinálnak... Bár ki tudja...
Apacs08-03-2007 19:23:20 // 19088
Ha jól emléxem a safetynél hoztak olyan szabályt is, hogy a lekörözöttek megelőzhetik a safetyt így teljesen összetolja a mezőnyt, mindenki körön belül lesz. De ezt lehet csak tervezték. Igaz nem tudom a 2 kör hátrányban levőknél ezt hogyan alkalmaznák...(gondolom a meki fog ennyit kapni féltávon:-DDDD)
Mike.08-03-2007 13:13:12 // 19087
Rainak a felpörgéshez egy kis Vodka kell! :-D
Satti08-03-2007 12:42:10 // 19086
Vagy majd ragasztanak karimát a sisakra!:-))
Grando08-03-2007 12:40:24 // 19085
Nem mondod!???
Hát majd bevezetik a pörgekalapot - a magyar futamra minimum!! :))
Frentzenék anno pózoltak csikósöltözében! ;)))
Satti08-03-2007 12:32:59 // 19084
Nincs kalapjuk vazze,sisak vagy sapka!!:-))
Grando08-03-2007 12:25:15 // 19083
Ez alapján a Pató Pál Rt. támogatási koncepciójába is beleillene (ha lenne olyan). Ott viríthatna a kalapján! :DDD
Satti08-03-2007 11:53:30 // 19082
Most hova izguljon,nem kell kapkodni,minek a lámpaláz,akkor kell nyomni,mikor kezdődik a verseny,ott nem szokott baj lenni a tempóval!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
533
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?