Forum >> Forma-1

zolee14517-06-2005 09:50:35 // 1579
azért 2003-ban nem volt olyan nagyon sikertelen Montoya... Persze Kimi helyzete tényleg más, én a helyében felszálló ágban nyugodt csapatháttérrel nem igazán váltanék. Egy biztos, mi csak azt látjuk amit megmutatnak nekünk...
zolee14517-06-2005 09:48:13 // 1578
nem hiszem hogy van olyan F1 fanatikus aki végig tud "izgulni" másfél-két órányi monoton körözést, ahol mindenki egy kicsit elhúz az előttelévőtől, és semmi nem történik!
Inner Circle17-06-2005 09:44:31 // 1577
De Montoya szinte semmit nem ért el a Williams-nél, összeveszett a csapattal és a BMW-nek is a töke tele volt velük. Rajkóra és a McLarenre ezek egyike sem áll!
zolee14517-06-2005 09:42:04 // 1576
azt mondtam, hogy hallottam, nem azt hogy elhiszem. Bár Montoyával hasonló eset volt, már minden jólértesült tudta, és mindenki csak nevetett, aztán most mégis a Mclarennél van... :)
Slowfeet17-06-2005 09:39:59 // 1575
Szerintem itt csak lóvéról van szó. A hard core tifoso-k, Shclachtenbummlerek, fanok le se vannak sz..va, a nézők 75 százaléka viszont azt akarja látni, hogy pankráció megy a pályán, kemény előzésekkel és test-test elleni harccal. A közvetítéseket birtoklók, slec meg ilyen fikakupacok meg azt akarják, hogy dőjjön a gempa, így aztán nem a technológia, meg a motorsport érdekeit nézik, hanem, hogy mi kell a nézőnek. Ha a nézők mondjuk azt imádnák, hogy mekkora farka van a pilótáknak, tutti lenne underwear cam, az biztos, ha meg azt szeretnék látni, hogy ki milyen ügyesen manőverezik a boxban, bevezetnék a kötelező utánfutót az F1-es kocsikra. Ha meg a dízel fölényes győzeleme lenne a fontos a benzines felett, akkor minden rajt előtt egy perces néma izzítást jáccanának, Rudolf Diesel emlékére. Csak a bevétel....szerintem...:)
Inner Circle17-06-2005 09:38:54 // 1574
Én is hallottam reggel, rögtön azután mondta a rádió hogy "Nem lesz gázáremelés" (tényleg!) :D
Inner Circle17-06-2005 09:37:23 // 1573
Az edzésekkel régen az volt a baj, hogy volt hogy háromnegyed óráig nem ment ki senki és a TV-sek őrjöngtek, hogy senki sem nézi őket. A Forma-1 pénze nagyrészt a TV-ből jön, úgyhogy ezt méltányolni kellett (eredetileg a Safety Car is a TV-sek miatt lett beiktatkva). Szerintem mondjuk úgy lehetett volna, hogy a 12 kört leosztják az 1 órán belül, hogy mondjuk ha nem mégy az első 30 perc alatt 4-et, akkor azok a köreid elvesznek! Ehelyett jött az egykörös rendszer, amit az oválpályákról vették át, de ott enyhén szólva más okokból használták... nem csoda, hogy itt nem jött be. Viszont a kis csapatok örültek neki, mert a régi rendszerben a kutya sem mutatta őket, így meg végig adták az egész körüket. És mivel változtatni csak egyhangúlag lehet, a kis csapatok foggal-körömmel védik az így megszerzett reklám-idejüket. Egyébként a 12 köröshöz nem is lehetne most rögtön visszatérni, mert az autókat ehhez a rendszerhez építették. Mivel most kevesebb benzinnel indulnak a versenyen mint régen (amikor üres tankkal kvalifikáltak aztán lyól megtankolták őket), egy részüknek túl kicsi a tankjuk.
zolee14517-06-2005 09:34:04 // 1572
a rádióban (ami csak kicsit hitelesebb mint a Blikk) azt mondták, hogy szóban már meg is állapodtak Kimi meg a Ferka.
Inner Circle17-06-2005 09:31:54 // 1571
Nyugalom, kollegák. Először is ha a GPWC bejön (és a többi csapatnak elég rosszul esett, hogy a Ferrari ismét primadonna-szerződést írt alá a FIA-val) 2008-ban talán nem is lesz F1, legalábbis nem úgy ahogy eddig megismertük. Másodszor is IDÉNRE hasonlóan radikális ötletekkel jött a FIA, amit a csapatok aztán szépen kiheréltek. Harmadszor is ebben a javaslatcsomagban igen sok nagyon, nagyon jó ötlet van, sőt: létfontosságú változtatások. Slick, kézi váltó, manuális kuplung, szélesebb autók, egyszerűbb aerodinamika (bár a diffúzort is betiltanák!), egy gumi - ezek mind nagyon jót tennének az F1-nek. Az egyenváltót teljesen biztosan megfúrják a csapatok, szerintem az egységes ECU-t is. Mással mi bajotok van?
Inner Circle17-06-2005 09:27:30 // 1570
Nem is fogsz találni mert ez 99% kamu :DDD Semmilyen hiteles forrás nem tud róla, egyedül egy finn lap, vagy rádió vagy mifene hozta. Ott is van Blikk... Persze lehet igaz is, de elenyésző az esélye. Most kezdődik az F1-es "silly season", amikor minden pilótát híbe hoznak minden csapattal... Az összes közül Raikönnen és Alonso csapatváltása a legvalószínűtlenebb, és Schumacher is ide számítana, ha nem rebesgetnék hogy visszavonul, mert ők hárman azok akikbe tiszta szívvel szerelmes a csapatfőnökük :D Rajkót egyrészt nem tartom akkora gennyládának hogy így hátba döfje Ron Dennist és a McLarent, másrészt nem tartom annyira hülyének hogy ezt a VB ilyen kiélezett helyzetében tegye. Mi lenne utána a csapat moráljával?... Ami a dolog mellett szól az az, hogy Adrian Newey, a McLaren főkonstruktőre rövidesen nyugdíjba megy, és ki tudja, milyen lesz a csapat utána. Csakhogy a Ferrari csapat 2006 végén valószínűleg úgy, ahogy van, nyugdíjba megy, legalábbis aki számít... Brawn, Todt, Byrne és Schumacher nélkül a Ferrari esélytelen az eddigi domináns szerepre. Már az idei autón is meglehetősen látszik, hogy nem Byrne, hanem az ifjú titán tervezte... Byrne-t vissza is hívták hogy csináljon valamit a tragaccsal, de ehhez már egy kicsit késő van. Szóval a Ferrari elég jó esélyekkel összeragaszthat egy jó autót jövőre, de utána már nem nagyon lesz mire támaszkodniuk. Rajkó elég hülye lenne, ha beleugrana ebbe a bizonytalanságba.
Apacs17-06-2005 09:27:08 // 1569
Hát nagyon remélem, hogy a Ferrari nem bólint rá ezekre az idióta szabályokra. 1 csapat vétója is elég. ényegében GP2 szintjére süllyesztené az F1-et....rémálom ami az utóbbi időben történik. Miért nem lehet 2*1 órás edzéseket vezényelni mint annakidején? Mindenki annyit ment amennyit akart vagy még a 12 körös is jó volt. Ezt a gumicsere mentes dolgot is csak akkor lehetet volna bevezetni, ha 1 gyártó van. Standard gumikkal nem lennének rákényszerítve a gyártók a határokon való "játékra". Nem lesz ennek jó vége túl sokat változtattak és nem jó irányba szerintem.....
zolee14517-06-2005 08:05:37 // 1568
rendeztek már az F1-ben futóversenyt! Meg fogsz lepődni: Frank Williams nyerte! (persze még a balesete előtt)
BF15617-06-2005 08:03:12 // 1567
AZ ÁM!!! 2010-re pedig futóversenyt rendez a FIA, mert akkor tuti egyenlő esélyel indulnak a piloták:)
zolee14517-06-2005 06:39:26 // 1566
azért találtam benne értelmes dolgot: "Növelnék a biztonsági követelményeket a törésteszteken" (első a biztonság!) "Slick gumik újbóli bevezetése" (manapság úgyis mindenki slick gumival fejezi be a versenyt) "csak 30000 tesztkilométer állna egy csapatnak rendelkezésére egy évben"
17-06-2005 06:11:44 // 1565
Én Baumgertnerről hallottam, Kimi helyére megy. :)
17-06-2005 06:04:22 // 1564
Ekkora baromságot, nem hiszem el. A Clio kupa is változatossabb ennél. :) Remélem ez lesz az utolsó húzása a FIA-nak és utána jöhet a GPWC (?).
Tommi16-06-2005 23:42:09 // 1563
Pontosan, igaza van Teddynek. Elvileg a Forma-1 ugye arról szól, hogy ki tud ügyesebben autót építeni az adott szabályokon belül. De ez az egységesítés pontosan a technikai fejlődés-fejlesztés-előrehaladás dógot vágná el. Nem értem miért jó ez... Vannak szériák, ahol egyforma autóval mennek a versenyzők, de nehogy már a "királykategóriának" nevezett cirkuszt ennyire lehúzzák ilyen hülye technikai megkötésekkel.
Tom1216-06-2005 23:39:10 // 1562
2009-ben pedig átnevezik az egészet Forma 0-ra.:DD ...mert már csak ez jöhet...:(
Tedi16-06-2005 23:34:03 // 1561
Ezzel pont az F1 lényegét "szüntetnék" meg. Baromság az egész. Remélem azért a gyártóknak lesz ehhez néhány keresetlen szavuk
Slowfeet16-06-2005 23:30:14 // 1560
Ezt az idióta ökörséget!!!! "A FIA 2008-ra tervezett főbb szabálymódosításai: Motorok -A motort vezérlő belső Elektronikai Vezérlő Egységet(ECU) egy a FIA által kijelölt gyártó készítené minden csapat számára, előre megegyezett specifikációk alapján, amelyet csak a FIA által engedélyezett szoftver üzemeltetné -Opcióként meghagynák a 3 literes V10-es motorok használatát, természetesen teljesítmény-korlátozással, de elsősorban a V8-as 2,4-es motorok bevezetése a cél Váltó -Minden autóba a FIA által kijelölt gyártó készítené a váltóműveket, és a differenciálzárt. -A váltást manuálisan kellene végzeni -A kuplungot csak pedállal lehetne kezelni Karosszéria -cél: 10%-al csökkenteni a jelenlegi leszorítóerőt -megnövelnék az autók szélességét -a különböző kisegítő elemeket(oldallégterelők, kis szárnyak) végleg eltűntetnék -szabályoznák az autók tömegközéppontjának az elhelyezkedését, a ballasztok elhelyezését a minimálisra csökkentenék -Növelnék a biztonsági követelményeket a törésteszteken Gumik -Egyetlen gumigyártó, amelyet a FIA pályázat útján hirdetne ki -Ügyelnének arra, hogy a csapatok egyenlő elbánásban részesüljenek, senki se szenvedjen hátrányt az egy gumiszállító miatt. -Slick gumik újbóli bevezetése Tesztelés csak 30000 tesztkilométer állna egy csapatnak rendelkezésére egy évben A szabályok elfogadását, még hosszú procedúra előzi majd meg. A csapatok a szabálytervezetről júliusban ülnek le tárgyalni, amelyet még hosszú viták és csaták követnek majd feltehetőleg, de a szabályokat végleges formában ez év végén kell kihirdetnie a Nemzetközi Automobil Szövetségnek." f1hirek.hu
Tom1216-06-2005 23:23:16 // 1559
Biztos hallotta Todt is azt az interjút, abba "kapaszkodott bele":)))
feszti16-06-2005 23:20:53 // 1558
Hááát nem tudom csak bízok benne hogy a legjobbakat :)))
Tom1216-06-2005 23:20:44 // 1557
Az még kimaradt, hogy Monzában a bemelegítő körben "röppent ki" a fűre, még F1-es karrierje elején...
Tommi16-06-2005 23:18:43 // 1556
Szerinted? :)))
feszti16-06-2005 23:14:11 // 1555
Kiváncsi vagyok Sumi utódja mit hoz majd ki a kocsiból :)))))
Tommi16-06-2005 23:13:27 // 1554
Apám hallgatta Olaszországban a 22 órási híreket és ott mondták, SMS-ben sok felkiáltójellel küldte el a hírt :)
Tommi16-06-2005 23:12:21 // 1553
Állítólag a Todt Alonsot is meg akarja szerezni :) Várható volt, kell nekik egy húzóember. De hogy mivel tudták elcsábítani a Mercitől? :) Nem hiszem, hogy a pénz annyira számítana, a Ron Dennisék is eléggé el vannak eresztve, bármennyit tudnának fizetni Kiminek. Egyébként eszembe jutott Kimi egy régi interjúja, még a Forma-1-es karrierjének legeslegelején azt mondta, hogy minden álma a Ferrarinak vezetni. Úgy látszik ez most összejött. Ja, mellékesen megjegyzem, hogy Valentino Rossi pedig évi 30 millió dollárért a Ducatihoz szerződött :) Nem bírnak magukkal ezek a digók :)
count M16-06-2005 23:09:56 // 1552
Forrás? Erről nem találtam semmit a neten... :)
Tom1216-06-2005 23:06:34 // 1551
Ez várható volt:) Már biztos? Alonsón sem lepődtem volna meg:)
Tommi16-06-2005 23:06:27 // 1550
Szerintem a Sumákkal együtt nyugdíjba megy :) Mert az tuti, hogy a Sumi is lelép, neki hátvéd kell és Kimi nem fogja neki ezt játszani. Meg amúgy is , 7x világbajnok, ő már csak jáccásiból bohóckodik ott súlyos milliókért. Rubens jó gyerek, de egy erős közepes versenyző, sosem lesz világbajnok. Évek óta a Ferrarinál van és khm... voltak sikerei, de szvsz messze több van abban az autóban, mint amit ő kihoz belőle. Egyszerűen nem akkora tehetség és egyéniség. Az meg csak félig igaz, hogy nem hagyják nyerni meg hogy az ő autója nem kapja meg azt, amit a Sumié. Ha valaki nagyon jó, egy relatíve gyengébb autóval is tud jókat menni, lásd számos példánál.
feszti16-06-2005 22:57:39 // 1549
És Rubens drágám hova megy??
Tommi16-06-2005 22:52:07 // 1548
Jövőre Barrichello helyére Raikkonent szerződtette le a Ferrari :)))
Inner Circle14-06-2005 13:51:59 // 1547
Ha már kívánságműsort tartunk, én meg azt szeretném hogy a Ferrari jöjjön hozzám :D
Vikk7514-06-2005 12:58:54 // 1546
Amikor Ralf "kezdő" volt még, neki is volt olyan amikor elbambult a SC mögött és ki is állt egy pillanatra füvetnyírni :P
Willy14-06-2005 12:51:17 // 1545
Jelen helyzetemben én is szívesen mennék a Ferrarihoz. :)
BF15614-06-2005 12:49:05 // 1544
Én sem! Van egy mondás, valahogy így: More than a car. It's a Ferrari!!! Ez már csak Kimin fog mulni. Szertném ha a Ferrarihoz jönne, de ha nem akkor is szeretni fogom, csak kénytelen leszek ellene drukkolni:( Én akár ingyen is mennék a Ferrarihoz:D
Willy14-06-2005 12:38:32 // 1543
Hát nem tudom. Tegyük fel, hogy egyforma jó a két autó. Még ha a McLaren nem is tud annyit fizetni... Én biztos maradnék. És nem számítana, hogy 1millió vagy 1,5 millió dollárt keresek egy hónapban.
count M14-06-2005 12:38:25 // 1542
Formában vagy ma... :DDDD
count M14-06-2005 12:38:08 // 1541
Jaja, de finnek mellett eddig nem lett világbajnok. :P ;) Igaz, az most se lesz. :)))
Inner Circle14-06-2005 12:35:32 // 1540
Senki nem a lóvé miatt van az F1-ben. Inkább olyanok vannak, mint Baumgartner, akik a lóvé miatt NINCSENEK az F1-ben :D
14-06-2005 12:23:18 // 1539
Nekem se szimpi a csávó viszont rendszeresen be van b@szva ami szimpi. :)
14-06-2005 12:22:29 // 1538
A lóvé miatt van az F1-ben DC? RS is.
Inner Circle14-06-2005 12:16:20 // 1537
"DC megszokta már hogy egy finn mindig elpicsázza, és most ettől végre el tud szakadni" Van benne valami, de '97-ben DC verte Hakkinent. '99-ben a VB-re hajtva megelőzte az utolsó előtti futamon Schumachert (akit Hakka nem tudott) és mint a kilőtt nyíl közelített Irvine felé, amikor szétesett az autója, vagyis végig versenyben volt. 2000-ben Brazíliában kizárták, míg Hakkinent Ausztriában nem; e kettő nélkül ismét ott lett volna végig a finn mellett. 2001-ben egyértelműen jobb volt, habár szegény Hakkinen autója általában el sem indult, úgyhogy nem volt nehéz... 2002-ben verte Kimit. Azóta Kimi messze veri őt, de hát Ron Dennis szerelmes a finnekbe, úgyhogy inkább a fordítottján kellene csodálkozni...
BF15614-06-2005 12:14:00 // 1536
Az egy dolog, de azt csak szereted mikor piros a dobogó teteje!!!
Inner Circle14-06-2005 12:13:12 // 1535
"DC, 1994 kanadai nagydíj, kiesik mert elzsibbadt a lába (még nem ment versenytávot a williams-szel, térdenállva kér bocsánatot a tolókocsis diktátortól)" Hát ez nem egy ritka eset: Hakkinen 2000 Spa: senki a környéken sincs és elmegy füvet nyírni az élről, Schumacher megelőzi, végül mégis ő nyer. Schumacher, Villeneuve, Hill asszem 2000-ben Kanadában: mindhárom világbajnok a "Bieneuve Quebec" (asszem) falra kente az autóját, ugyanúgy ahogy Button és Alonso a hétvégén - Schumacher messze vezetett. Schumacher 2000 (?) Indianapolis: fél körrel vezet, mikor elmegy füvet nyírni, mert egyszerűen elaludt. Szerencséjére még így is nyer. Hakkinen 1999 Monza: a sikánban keresztbe csukja az autót és nem elég hogy kicsúszik, még le is fullasztja. A versenyt Frentzen nyeri, aki addig talán fél perc hátrányban is volt. Szóval az ilyesmi előfordul. Ja, ezek csak vezető helyről történő bénázások, a többihez kevés lenne a topik :-) "DC 1995 Adalaide, kerékcserére érkezik és a box utcába vezető kanyarban belemegy a falba (80-nal), a williams elejét lebontja." Asszem ez traction control hiba volt. Tavaly is mintha lett volna egy ilyen eset. Nem akarok hülyeséget mondani, valami olyasmi rémlik hogy bizonyos helyzetben, talán a sebességváltóval kapcsolatban a TC néha gázt ad, a pilóta meg néz hogy hova megy az autója?...
Punisher14-06-2005 12:09:01 // 1533
Én meg nem bírom Kimi búráját. Ezt most csak úgy ideírtam.
Inner Circle14-06-2005 12:07:17 // 1532
Inkább hét csajjal a yachton Monacóban mint hécceres VB a randa német feleség mellett :DDD
BF15614-06-2005 11:54:18 // 1531
€ = juró szimbólum:D
14-06-2005 11:53:41 // 1530
Én is. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.