Forum >> Milyen a jó olaj?

Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2009 11:32:20 // 2603
Meguin teljesen jó bele de elég a 10w40-es bár annyi mint a castrol szinte....nálunk ezért nincs is már meguin
Kazes☻25-08-2009 11:23:32 // 2602
Offos suzukiba, anyuska kocsijában kell oilt cserélnem. :)
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2009 11:21:20 // 2601
mibe kell? Castrol, Valvoline, Total, Elf, Motul, Mobil, Aral, Shell mind jó olaj....
Cgo25-08-2009 11:16:55 // 2600
engem mar nagyon erdekelni, mi az igazsag. Ekkora Alfas tabor eseten mar kimutathato lehet a kulonbseg, ill. az igazsag.

Nalam
Alfa 146 1.6 TS Selenia 10W60 - minden ok kb. 3 olajcseren at. Azutan kapott "tevedesbol" a markaszervizben Castrol 5W30 olajat es elkezdte enni. Durvan. Kovetkezett a markaszerviz otlete, legyen Castrol 1060 majd Castrol TWS. Ekkor mar tobbet koltottel olajra, mint benzinre (a TWS markaszervizben 6500 Ft / liter). Fel ev alatt meguntam az olajozast, de eladas elott meg kapott "olcso Selenia 20k-t. A gazdija 10e km utan hivott, hogy nem fogy az olaj. Nem ertem. 69000 km-t futottunk.

A kovetkezo auto 146 1.9 JTD volt, csak Selenia WR-t kapott, soha nem volt hozzatoltve, a 10-15e km-t gond nelkul kibirta. Most 160e km korul jar az auto.

156 1.9 JTD 16V - csak Selenia WR-t kapott, soha nem volt hozzatoltve, a 10-15e km-t gond nelkul kibirta. Most 155e km korul jar az auto.

Ebbol nekem eddig az jott le, hogy a gyari olaj a jo dontes, nem kell hozza semmi adalek es semmi hercehurca. Persze lejohet az is, hogy a JTD az isten vagy az is, hogy tul gyakran cserelem az olajat, minden esetre ez nekem igy megfelel.
GTPeti25-08-2009 11:10:26 // 2599
A másik autóm gyak. csak ilyen olajat látott. (Fiat, 200tkm
Kazes☻25-08-2009 11:02:29 // 2598
Vagy a Castrol magnatec 10w40?
Kazes☻25-08-2009 10:59:36 // 2597
Akkor inkább ez?
Total quartz 9000 5w40.
Nem Alfába kell, viszont csak itt és tőletek tudok tanácsot kérni. :)
Erhard 242 (Pure Energy)24-08-2009 21:30:59 // 2596
merci gyári olaja...alfába felejtős...
Tom1224-08-2009 21:28:17 // 2595
Én ilyeneket inkább mellőzök. :-)
vale 4624-08-2009 21:24:47 // 2594
Hát ahogy nézem nem lehet valami jó 5 liter 8000Ft!
Kazes☻24-08-2009 17:05:39 // 2593
Meguin 5w40 -es motorolaj.

Miféle olaj ez? Ismeri valaki? Megbízható? Mert én még nem hallottam róla.
Köszi! :)
GT Ɨ|ѯ04-08-2009 15:01:41 // 2592
ettől többet?:-))

már az összes folyadékot megvettem...:-)
Ofi04-08-2009 14:45:35 // 2591
Még nem tudom azt se, hogy megyünk vagy nem, de kb a 2literes 2100 Ft. az Alfa és a sima 2000 Ft.
Kau04-08-2009 14:38:03 // 2590
Ofi a "sima" Selénia 10W-40 milyen áron lenne mondjuk Aug 20-án? :))
Ofi04-08-2009 14:36:11 // 2589
Szia!

Majd jövőre a Selenia Rallyn vagy vásárolj sokat és akkor kaphatsz.

Üdv.
GT Ɨ|ѯ04-08-2009 14:10:21 // 2588
Selénia póló akció nem lesz?:-)))
Ofi04-08-2009 08:46:16 // 2587
Sziasztok!

Augusztus 1-től 31-ig Selenia Racing Akció

Kisker 5 liter 18 930 Ft
2 liter 7 948 Ft
1 liter 4 289 Ft
Amorés kedvezmény még lejön belőle.

Üdv
Szabeee25-07-2009 18:55:06 // 2586
helyesbitek, megvan kösz szépen :)
Szabeee25-07-2009 18:54:50 // 2585
okés :) vettem, értettem kösz
Selmak25-07-2009 18:53:35 // 2584
Nem egyszerű váltóolaj. Hanem automata Dextron 3 minőségű.
Szabeee25-07-2009 18:52:54 // 2583
nah erre nem leltem semmit :S
Szabeee25-07-2009 18:52:43 // 2582
aha, okés... váltóolaj kösz szépen
Selmak25-07-2009 18:36:05 // 2580
Minn Dextron 2 automata váltóolaj, de Dextron 3 még jobb.
Szabeee25-07-2009 18:15:14 // 2579
Help! ismét :D szervóolaj.... milyennek kell lennie? :)
GT Ɨ|ѯ22-07-2009 05:51:12 // 2578
akkor mindent tudsz:-)
Wickey14-07-2009 15:03:55 // 2577
na, igazi szakértő lehetett az az ember... Alapvetően nem nagy okosság összeborogatni két teljesen más olajat. Ha valamit, akkor azt semmiképp az álmoskönyv szerint. :-)
Gaso14-07-2009 11:27:44 // 2576
Na ja. A faszi aki adta az mondta, hogy öntsem hozzá a mostani olajhoz. (10W40) Persze mondtam neki. /Barom/ Végül is van belőle 3 lityi. Híg mint a víz.
Wickey14-07-2009 11:24:05 // 2575
Az valami speckó fullszintetikus cucc lesz.
Egyszer láttam valami embert, aki versenyautóba borogatott valami hasonló lőrét.

Fene tudja, utcára sztem merész, pláne ha teljesen eltér a gyárilag előírttól.
Gaso14-07-2009 11:16:59 // 2574
Sajna elírtam a számokat. Tehát nem 0W5 hanem 0W20 a jó. Így már valaki valami okosat? Vagy továbbra is süssek rajta tojást?:-)))
Szabeee13-07-2009 20:36:15 // 2573
egyébként mi az hogy pl 10w40?? kérdeztem apum, de nem akart nekem érthető választ adni :D
Whiteskull13-07-2009 20:31:36 // 2572
Hát akkor legyen ez. :)))))

Bár szerintem teljesen mindegy a márka. Csak minőségileg tudja ugyanezt. :)))))
Liquid13-07-2009 20:29:21 // 2571
Selénia 20K-AR
Szabeee13-07-2009 19:31:10 // 2570
Hello cartársak!

nah szóval... Milyen a jó olaj? :)

elfogyott és holnap venni kellene.... 146 - 1.4 TS (1999) vki tud ajánlani valamit? sórgős lenne! már alapjáraton villog.... annyit tudok eddig, hogy selénia 20k
Liquid13-07-2009 17:48:43 // 2569
üss rá 5 tojást, ha szar íze van még mindig jó lesz begyújtani :DDD
sajna nemtom mire jó valójában
Gaso13-07-2009 16:27:45 // 2568
Hali!
Nekem van otthon 0W5 viszkozitású olajam. Azért nem tom mire való, mert repinek kaptam. Valaki tud valami okosságot, vagy igyam meg? :-))))
Wickey13-07-2009 15:27:36 // 2567
Ja, és mégvalamit: ha 10W60 van előírva, akkor (ha létezne egyáltalán ilyen) 10W80-as olajat lenne teljesen felesleges nyáron beleborítani azzal a címszóval, hogy az jobban tolerálja a hőt.

Egyszerűen arról van szó, hogy üzemmelegen a motor télen és nyáron is egyforma körülmények között működik. Csak nyáron macerásabb lehűteni. Ennyi.
Wickey13-07-2009 15:25:15 // 2566
egyszerű kérdésre egyszerű válasz : MERT AZ VAN BELE ELŐÍRVA GYÁRILAG :-) Mondtam, lásd kézikönyv.

Amúgy meg tudja a hátam, gondolom azért, mert a JTS közvetlen befecskendezéses, ami elég más feltételeket tud támasztani az olajjal kapcsolatban mint mondjuk egy '87es 12 szelepes még csak nem is hidrotőkés 3literes V6os.
Altair13-07-2009 09:42:44 // 2565
Ha ez igaz lenne, miért 10w60-as a JTS motorok gyári olaja?
Wickey13-07-2009 09:12:43 // 2564
Annál is inkább, mert ahány ember, annyifélét fog mondani, és annyiszor fogja megcáfolni az összes többit. Eligazodni képtelenség. :DDD

Ííígy van. Ahogy mondani tetszik: lásd gépkönyv. Ha elbaszol valamit még mindig sokkal tisztább a gyártót anyázni mert hülyeséget mondott (de elárulom: nem fog, mármint hülyeséget írni a gépkönyv), mint gézukát a fórumról, akinek a muterja körömlakklemosójával felütött mol botond csodálatos eredményeket ért el a tesója szuzukijában :-P
Wickey13-07-2009 09:07:48 // 2563
A melegoldali viszkozitásnak és a nyárnak semmi köze egymáshoz. Semmi értelme télen 10W40et nyáron meg 10W60-at belerakni, csak azért, mert nyáron melegebb van.

A hidegoldali viszkozitásnak és a télnek ezzel szemben nagyon is fontos szerepe van. Télen nagyon nem mindegy, hogy 5w30 vagy 10w40 van a motorban. Ellenben teljesen mindegy, hogy 10w40 vagy 10w60 van benne.

Lássuk miért.
Első eset: Télen mi az üzemi hőfoka a motornak? Víz 90 fok, olaj 90-120 fok. Nyáron mi az üzemi hőfoka a motornak? Víz 90 fok, olaj 90-120 fok. Van különbség? Ha van is, nem sok. 100 fok körüli hőmérsékletekről beszélünk, szóval olyan tökmindegy, hogy kint -10 fok van, vagy +40. Menet közben +40 fokban kevesebbet lesz zárva a termosztát, oszt csöcs. Télen -10ben városban dugóban is felmelegszik annyira, hogy kapcsolgasson a ventilátor. Szóval ezért tök fölösleges 60as olajat tolni a 40es helyett.
Második eset. Télen mínusz 10 fok, a legvékonyabb olaj sem elég híg a motornak. A vastagok meg egyenesen olyanok, mint a méz. Itt mi a cél? A lehető legjobban szivattyúzható olaj, ami rendesen ellátja a kenési feladatokat. Nyáron +40 fokban nincs olyan nagy különbség az olajok között, noha akkor is jobb az 5W-s mint a 10W-s, hogy a 0W-sről ne is beszéljünk, de télen ez fokozottan, hatványozottan igaz. Lehet, hogy egy 20W50-es olaj télen beindítás után is produkál egyből 8 bar-os olajnyomást alapjáraton, de olyan gecimód nehezen szivattyúzható, hogy ezer év, mire körbejut (beindításkor értsd: ELJUT) az olajkörben (mindenhova). A hidegen híg olaj hamarabb körbeszalad, már hidegen is jobban ellátja a motor kenését (noha a legvékonyabb sem olyan tökéletesen, mint az üzemmeleg motorban bármilyen üzemmeleg olaj). Többek között ezért is az az irányelv télen, hogy azonnal megindulni, és kíméletesen járatva a motort minél hamarabb bemelegíteni, észben tartva, hogy a kenése korántsem tökéletes olyankor még.

Amúgy tisztában vagyok vele, hogy csomóan vannak akiknek a selenia 20k-t (10w40) eszi az autója, a racingot (10w60) meg nem, de biztos vagyok benne, hogy egy másik 10w40-es olajjal is el lehetne érni a nulla olajfogyasztást. A Selenia 20k nem a szakma csúcsa lássuk be, hasonló áron biztos vannak jobb képességű olajok is. Én 5W40-est használok a dejzelben (WRD), 250k+ km után is teljesen jó, hidegen sincs durva hangja indításkor, gyorsan bemelegszik, és úgy veszem észre szereti. A 75ben, ami egy húsz éves, erősen abuzált V6os, 10W40 félszintet használok, és leszarom ha megeszik 3ezer kilométerenként egy litert, nekem fontosabb az, hogy az előírt viszkozitású és minőségű olaj van benne, nem fogok 10W60-at (mert drága és valszeg ugyanúgy enné) vagy 15W50-et esetleg 20W50-et önteni bele (igaz hogy nulla lenne az olajfogyasztás, de a kenés is, ha a húsz éves olajpumpára meg a télen nehezen szivattyúzható olajra gondolok)

Szóval azt kell önteni a motorba, amit a gyártó előír. Viszkozitásra, ACEA és API teljesítményszintre odafigyelni, az sem nagyon baj, ha a gyártó által ajánlott olaj kerül bele (esetemben ezek a Selenia WRD, és asszem az Agip Synt 2000 a 75nél). A motor bemelegítése kritikus, turbósnál a lehűtése is az. Ezenfelül tessék azt a kurva nívópálcát nézegetni, egy liter olaj MINDIG olcsóbb, még a benzinkúton is, mint a csapágyazás. :-)
Azzurro12-07-2009 23:04:53 // 2562
Ebben az írásban van az igazság!! :-))
Grando12-07-2009 10:46:44 // 2561
Asszem alapszabálykénz kijelenthető, hogy ezen nem érdemes spórolni. Azt tegyél bele, ami bele való (lásd: gépkönyv).
Többet (jobbat) pedig szintén nem érdemes költeni rá, mert azzal is könnyen mellényúlhatsz (gondolok itt a különféle csoda-lónyálakra, sárkányfű tablettákra, stb.).
Ha nagyon jót akarsz a motornak, akkor max. gyakrabban cseréld az olajat és a szűrőket.
+ ahogy az előző hsz.-ben mondja a kolléga: a motort melegítsd fel, mielőtt nyomni kezded, és utána hagyd járni, hogy visszahűljön kicsit. A többit már a mérnökök elintézték helyetted (az anyagöregedéssel együtt).

Annál is inkább, mert ahány ember, annyifélét fog mondani, és annyiszor fogja megcáfolni az összes többit. Eligazodni képtelenség. :DDD
Altair12-07-2009 10:11:11 // 2560
Hali!

Én utána jártam a dolognak...
5w40-es olajat ne rakj bele, nagy rá az esély, hogy enni fogja!

Ha pörgeted a motort, hosszú távon is, pl: pályán tolod neki Pesttől Szegedig, rakass bele 10w60-at, ez nem szakad el! Nyáron egyébként lehet, hogy érdemes, én is ezt vettem bele! Télen, és ha nem pörgeted sokat, jó a 10w40-es!

És ne csak a melegítésre, de a kihűtésre is figyelj a motornál!

Üdv.:
Gábor
Azzurro30-06-2009 14:49:13 // 2559
Nem biztos, hogy kapsz rá kielégítő választ!!:-)))
Kaci30-06-2009 12:05:55 // 2558
Sziasztok!
145 1.4 TS-be Selénia 20k-n kivül, kinek melyik olaj vált be igazán???
Erhard 242 (Pure Energy)29-06-2009 16:37:23 // 2557
az edge-t meg a TWS-t ne keverjük össze Petikém....tudod a BMW-be sem edge-t raknak ha nem LL04-et :P
GTPeti29-06-2009 16:14:58 // 2556
Bezzeg az én edzsemet mindenféle bolgár lőrének mondtad... :))
Erhard 242 (Pure Energy)29-06-2009 16:08:29 // 2555
a készlet erejéig..:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.