Forum >> Milyen a jó olaj?

Azzurro26-02-2009 20:24:42 // 2004
Igazából pont erről van szó!Nem csak a márka név a fontos, és hogy melyik a nagyobb név a piacon. :-)))
Poló26-02-2009 19:56:49 // 2003
Ezt nem hiszem.
Inkább úgy gondolom, hogy ha nem megfelelő minőségű és viszkozitású olajat használ, akkor tönkre vághatja a motort. Pl. tecskóssal.
Azzurro26-02-2009 19:54:55 // 2002
A fotó, és az olaj is nagyon ott van!! :-)))
Azzurro26-02-2009 19:53:39 // 2001
Na ez egy nagyon jó gondolkodási szemlélet. :-))))De te hiszel abban, hogy ha valaki nem a gyárit olajat használja akkor tönkre vágja a motort??
Kau26-02-2009 19:51:42 // 2000
Happy 2K! :)

Poló26-02-2009 19:50:55 // 1999
Én nem sokszor nyomom el 7000-ig, de még 6000-ig sem, max néha-néha váltásnál.
Autópálya tempónál szokott jobban fogyni az olaj, akkor forog a motor állandóan olyan 4000-et. Meg mondjuk előzéseknél szoktam visszatenni 3.-ba, ott elpörög 6000-ig.
Poló26-02-2009 19:49:23 // 1998
Semmi, mindenkinek meg van a saját véleménye. Ha neki jobban tetszik egy másik fajta olaj, akkor használja azt.
Kau26-02-2009 19:44:06 // 1997
Ja, visszaolvastam pár oldalt. Ez régen is így volt, hogy megoszlott a társaság. Sőt. Én is azt vallom, hogy Selénia 10w-40-ből többet eszik, mint pl. a mostani Valvoline MaxLifeból. Azt, hogy melyik a jobb olaj, hülyeség is lenne feszengetni. Annyira kicsi lehet a különbség, hogy több százezer km után lehetne csak tapasztalatról beszélni.
Amúgy ha valaki pörgeti a motort, az nyílván jobban is eszi, mint annak, aki 2-4000 között használja. (Benzinesről beszélek).
Most télen alig pörgetem. Max 4500-5000. Két hónap alatt nem kellett utántöltenem. Ma néztem. Nyáron 3000-3500 km/1L. Igaz akkor előfordul a 7-7500-as fordulat is :))
Azzurro26-02-2009 19:43:43 // 1996
Neked mi a véleményed arról, akik azt vallják, hogy a Selénia nem olyan jó olaj, mint amennyibe kerül??
Poló26-02-2009 19:34:17 // 1995
Mint ez a Mazdás cikk?
A gyár azt mondja, hogy vagy 20K-t vagy Racing-et tegyél bele. A Racing-et főleg azoknak ajánlják, akik pörgetik a motort. Te szoktad, nem?
Én már ezzel az olajjal járok 2 éve, semmi negatívat nem vettem észre a 20K-hoz képest, azon kívül, hogy drágább.
Gondolkodtam én is, hogy veszek Castrol-t, Agip-ot, Shell-t vagy Mobil-t (leginkább azon gondolkodtam, hogy 0 Ft-os 5W-30-as kerül bele), de többen azt mondták, hogy a Selénia jobb ezeknél. Viszont van egy másik tábor, akik azt vallják, hogy a Selénia nem olyan jó olaj, mint amennyibe kerül.
Máshogy nem fog rájönni az ember, hogy melyik a jó / jobb olaj, mint a saját bőrén tapasztalva. Ahhoz nekem nincs elég pénzem, hogy 1000 km-enként olajat cseréljek, mert esetleg egy másik típusból megenne mondjuk 1000 km alatt 1 litert és én inkább cserélném ezért.
Így maradok a Selénia Racing-nél, ebből eszik valamennyit, de ez van. Csöri azt mondja, míg ennyi fogy, addig nincs miért aggódnom (8000 km, kb. 2 liter).
Kau26-02-2009 19:27:03 // 1994
Én is gondolkoztam rajta, hogy a jövő hónapban cserélek, de az ilyen cikkek nem segítenek a döntésben :))
Poló26-02-2009 19:20:19 // 1993
Aha, kevesebb fogy belőle.
Elvileg ez sűrűbb olaj, így az olajpumpa nehezebben nyomja el, ez fogyasztás növekedést okozhat, de nekem 8,5 körül szokott alakulni a fogyim. Bele se merek gondolni, mennyi lenne 20K-val :))
Kau26-02-2009 19:16:45 // 1992
És neked jobb a Racing? "Érzel" különbséget?
Poló26-02-2009 19:14:30 // 1991
Nekem a kézikönyv azt írja, hogy Selénia Alfa 20K kell bele, de használhatom a Selénia Racinget is.
Kau26-02-2009 19:11:55 // 1990
Ezt olvasva 10W-60-as nem is kell semmibe csak a versenyautókba... Érdekes, hogy ennyire nagy különbségek legyenek eszerint a tanácsadó és a motorolaj gyártók szerint. Melyik mondja a tutit? Ők vagy minden gyár, aki gyárt 10w-60-as olajat sportos vezetőknek?
GTPeti26-02-2009 15:13:32 // 1989
Nem értem ezt miért mondod (vagy miért nekem). Én ui. pont a szabványok (értsd.: teljesítményszintek) betartását említettem, egy szót sem írtam viszkozitásról.
Azzurro26-02-2009 14:41:14 // 1988
Nem nagyon szoktam forgatni, és annak ellenére is ette a Seleniát!De már a barátomtól is halottam ilyen problémát.Neki egy Lancia Dedra-ja van, és neki is ette a Selenia-t.Most egy teljesen másik fajtát használ, és vissza eset az olaj fogyasztása.Valamennyit minden autó fogyaszt szerintem!!! :-))))Ahogyan te is írtad!!! :-)))
Selmak25-02-2009 15:22:51 // 1987
Tuskós olaj semmilyen modern teljesítményszintet nem teljesít. Nem SAE viszkozitás dönt egy olajról hanem az ACEA , API , JASO és gyári teljesítmény szintek (VW, MB, BMW, GM, FIAT stb).
Tom1225-02-2009 14:55:49 // 1986
...ha úgy döntök, hogy Show Car lesz a gépből, biztos szólok, de igazából legalább GTA alá illenének - szerintem - ez sem elképzelhetetlen....;-)
Goodboy25-02-2009 14:51:14 // 1985
jol látod,elöl 6cm /oldal a szélesités
Tom1225-02-2009 14:35:44 // 1983
Akkor azért kellenek az idomok, mert a mezei kasztni alá nem "ideális"?
Goodboy25-02-2009 14:31:39 // 1982
17 coll et über kicsi
Tom1225-02-2009 14:29:17 // 1981
Mekkorák is?
Goodboy25-02-2009 14:27:22 // 1980
300 euro/db ,kell??
Tom1225-02-2009 14:26:29 // 1979
...mert pl. szép felnik voltak rajtuk...:-)
...a többiről nem is szólva...
Goodboy25-02-2009 14:24:38 // 1978
most mééé?
Tom1225-02-2009 14:23:33 // 1977
TE Mázlistaaa!!! :-)
Goodboy25-02-2009 14:22:57 // 1976
igazad van ,felesleges lenne ilyen olajat használni(nyulra ne vadásszunk ágyuval),de azt te is tudod h magunk nyugalma miatt kell jo olaj ,ill mert occsobbbb mint a motorgenerál
GTPeti25-02-2009 14:17:19 // 1975
(Mivel hétköznapi autóba kellene az olaj, engem spec. hidegen hagy, hogy ott vannak-e a versenysportban, vagy nem.)
Grando25-02-2009 14:15:35 // 1974
Minden cégnek, márkának megvan a maga "mágikus" eljárása. Egyszer, ha lehetőséged adódik, menj el egy castrol-os vagy shell-es fejtágításra is. Csak aztán nehogy meghasonulj. :DD ;)))

Más téma, de talán van némi analógia:
Javítási utasításokat (is) fordítok. Töviről hegyire le vannak írva az eljárások. Szerencsére nem jegyzem meg őket kívülről, de azért sokminden megragad. Ha a szerelőmet folyton azzal basztatnám (na jó, néha nem bírom megállni), hogy mit nem csinál előírás szerint, akkor már kiherélt volna, vagy körbekergetett volna a szomszédos utcákon egy szerelővassal. :DD
A fejtágítós oktatófilmeket már nem is említem. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy amit előadnak nekünk egy-egy termékről, az valszeg stimmel is (a sárkányfüves szélhámosságok kivételével). De a teljes igazság, vagy az adott cél nem mindig van fedésben az előadottakkal. ;))

De!
Egy biztos: ha seléniát tőtünk a vasba, akkor megadtuk a gépnek, ami jár neki. Ebben sztem egyetértünk mindannyian. ;)))
Goodboy25-02-2009 14:15:34 // 1973
igen tudom,söt azt is h nemrég vették meg kishazánkba az egyik kocsit komplett,én meg a felniket és az idomokat ddddd
Tom1225-02-2009 14:14:18 // 1972
A WTCC-s 156-osokkal sajnos "kivonult" a Selénia is, habár még más versenyeken biztos előfordul, de a legnagyobb reklám a WTCC volt... :-/
Goodboy25-02-2009 14:11:12 // 1971
jol eladta magát a castrol nektek,azt jo pitsába sincs a versenysportban !!!
Tom1225-02-2009 14:11:01 // 1970
Van benne valami...
GTPeti25-02-2009 14:10:26 // 1969
Tudom és egyetértek veled teljesen! ;)
Mulder25-02-2009 14:08:22 // 1968
Ahogy olvasgatom, a lényeg az, hogy megfelelő olajat kell beletölteni viszkozitás szempontbol, általános hőmérséklet, és használati "stílus" függvényében. De mást én se öntenék bele castrolon kívül csak seléniát.

Én 10W-el járok, 0 ill. 5W-s hidegen jobb, de melegen meg lehet nagyon elhígul, és eszi.
Tom1225-02-2009 14:01:33 // 1967
Kopp - kopp, nekem sem. Még azt is figyelni szoktam, hogy indításkor mikor alszik el, az az 1 mp izgalom meg belefér.:-))
Mulder25-02-2009 13:59:10 // 1966
Engen is, de eddig még soha nem villant fel.......:)
Goodboy25-02-2009 13:56:22 // 1965
GTPeti, tudod ebben a qrva öszinte világban mi ,mint végfelhasználok sosem tudjik meg mi az igazság ,marketing irányit mindent,de az tény h abban az autoban amelyikben van oilnyomásmérö ott sok minden kiderül,és hidd el én nem tehetem meg h probálkozzak ezzel azzal ,se pézem rá se idegrendszerem!
Tom1225-02-2009 13:55:37 // 1964
Meg tudom érteni...:-)
Dévid25-02-2009 13:53:54 // 1963
Persze akkor nyelte nagyon az olajat, mikor hirtelen találtunk a blokkban 30-40 elveszett lovacskát, és egy ideig élveztem, hogy megy a szekér, aztán sűrűn elforgott a piros vonal környékéig. :)
Tom1225-02-2009 13:51:30 // 1962
Akkor majd megnézem a "Hal a tortán"-t...;-DDDD
...lehet, hogy ott nem olyan finnyásak...:-))))
Tom1225-02-2009 13:50:01 // 1961
Engem azért nyugtalanítana, ha alapjáraton nem lenne olajnyomás...
Youri25-02-2009 13:49:28 // 1960
Többet NE TEDD!!!! :-D
Tom1225-02-2009 13:48:52 // 1959
Mi? :-)
...ha kevesebb olajat fogyaszt? Lehet, hogy csak nem bírja a gyomra a "tenger gyümölcseit", és az az olaj pont egy tengeri kútból származik, ezért halszagú...

Na, jó tegnap "Vacsoracsatát" néztem...;-)))
GTPeti25-02-2009 13:48:18 // 1958
Nekem sem volt soha semmi problémám. Hazudnék, ha azt mondanám, nem gondolkozom a WR dieselen. (Természetesen az EDGE mellett.)
Mulder25-02-2009 13:42:39 // 1957
Írta valaki, hogy alapjáraton nincs olajnyomás. Nekem még soha nem villant fel castrollal, de amúgy a cikk azt írja, hogy normális lehet az alacsony nyomás..........

Most már végképp nem tudom mit kéne beletölteni:)
Tom1225-02-2009 13:40:07 // 1956
Én sem láttam még ilyen tesztet, lehet, hogy csak annyi a különbség, hogy a Selénia és az Alfa /Fiat, stb/ között van valami szerződés, pl. hogy minden eladott literből kap valami %-ot a gyár, ha így van, annál inkább Seléniát fogok vásárolni, hogy kicsit toljam a szekerét "Alfáéknak" is.:-)
Youri25-02-2009 13:39:42 // 1955
Upppsz :-D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.