jó én is a végletek embere vagyok :DDD
de nyilván nem poénból adagolják a selenia gyárban a cuccot és a finomítójukban nem szivattyúzásiha nem öntési eljárás van ezzel sem törve az olajat pl ....stb stb..
Forum >> Milyen a jó olaj?
Erhard 242 (Pure Energy)25-02-2009 13:38:58 // 1954
Youri25-02-2009 13:38:47 // 1953
Ez szerintem egyértelmű!!!!
Youri25-02-2009 13:38:18 // 1952
Tudom,tudom.De ne zavarjon,mert tudod h ez normális.
Amúgy meg,minél jobban forgatod annál jobban eszi majd aZ OLAJAT.éN OLAJCSERE ÓTA NEM SOKAT VOLTAM ORSZÁGÚTON,ÉS RITKÁN KÓSTOLT BELE A 6-7E-BE,ENNEK MEGFELELŐEN 4E KM ALATT NEM FOGYOTT EGY CSEPP SE!! dE HA LEFORGATOM RENDESEN ÉS SOKSZOR AKKOR FOGY.eZ VAN,EZ A NORMÁLIS!!
Amúgy meg,minél jobban forgatod annál jobban eszi majd aZ OLAJAT.éN OLAJCSERE ÓTA NEM SOKAT VOLTAM ORSZÁGÚTON,ÉS RITKÁN KÓSTOLT BELE A 6-7E-BE,ENNEK MEGFELELŐEN 4E KM ALATT NEM FOGYOTT EGY CSEPP SE!! dE HA LEFORGATOM RENDESEN ÉS SOKSZOR AKKOR FOGY.eZ VAN,EZ A NORMÁLIS!!
GTPeti25-02-2009 13:35:59 // 1951
"Castrol ill Selénia olajteszteket?"
Meg is lepne, ha találnánk ilyeneket. Elég költséges dolgok ezek. Nem egy "mezei review".
Ellenben olajszűrőkről találtam vhol elég jó - bár nem mindenre kiterjedő - teszteket.
Meg is lepne, ha találnánk ilyeneket. Elég költséges dolgok ezek. Nem egy "mezei review".
Ellenben olajszűrőkről találtam vhol elég jó - bár nem mindenre kiterjedő - teszteket.
Tom1225-02-2009 13:35:24 // 1950
Az jó, legalább látod, hogy van-e benne...:-))
Mulder25-02-2009 13:33:34 // 1949
Nem tudna esetleg valaki belinkelni Castrol ill Selénia olajteszteket? Én nem találok sehol:(
hosszú olvasmány......
hosszú olvasmány......
Dévid25-02-2009 13:30:01 // 1948
Viszont nem vastagon, csak vékonyan, szóval nem annyi ami indokolná a szint hirtelen csökkenését. Mindegy, most rendberakattam, betoldottunk egy darabot a nívópálcámba egy másikból, így most már megint beleér az olajba.
Tom1225-02-2009 13:26:17 // 1947
"persze alatta is volt szépen szétterülve a garázs alján"
Ja, az más, úgy nem km függő a az olajfogyasztás...:-))
Ja, az más, úgy nem km függő a az olajfogyasztás...:-))
GTPeti25-02-2009 13:24:14 // 1946
"ezzel a felfogással a Teszkó olaj is megfelel a szabványoknak miért nem vesz olyat senki?"
Bocs, de nyílvánvaló, hogy ez egy nem túl szerencsés példa volt.
Bocs, de nyílvánvaló, hogy ez egy nem túl szerencsés példa volt.
Grando25-02-2009 13:23:52 // 1945
Oké, nyilvánvaló, hogy egy "komolyabb" gépet nem olyanok vesznek, akik az olajon filléreznek. Az is rendben van, hogy a Racing fasza cucc, ezt senki nem vitatja.
De a kérdés nem erre vonatkozott. ;))
(A szaharinos édes = édes hasonlat meg kb. annak felel meg, hogy olaj = olaj. Nyilván nem ilyen eccerű ez a dolog. A minősítések ennél kicsivel több paramétert határoznak meg.)
De a kérdés nem erre vonatkozott. ;))
(A szaharinos édes = édes hasonlat meg kb. annak felel meg, hogy olaj = olaj. Nyilván nem ilyen eccerű ez a dolog. A minősítések ennél kicsivel több paramétert határoznak meg.)
Erhard 242 (Pure Energy)25-02-2009 13:23:37 // 1944
persze ha nincs mérték :D
Dévid25-02-2009 13:21:18 // 1943
Nekem változó, hogy mennyi olajat eszik. Általánosságban kifejthetem, hogy olyan 1 litert eszik meg 2-3000 km alatt, de volt olyan korszaka, amikor 3000 km alatt több mint 2 liter eltűnt a motorból. (persze alatta is volt szépen szétterülve a garázs alján :) ).
Selmak25-02-2009 13:15:42 // 1942
Az előbbitől meg elhízást és diabetes mellitus-t.
Azzurro25-02-2009 13:14:31 // 1941
Tesó, tudod hogy nem arra gondoltam.Tisztában vagyok, hogy nem jobb.Csak még is zavar.De neked már irtam ezt a problémát. :-))))
Tom1225-02-2009 13:13:58 // 1940
Sőt egyáltalán nem biztos, hogy az a jobb, amiből kevesebb fogy...
Erhard 242 (Pure Energy)25-02-2009 13:09:25 // 1939
Azt azért Te is tudod hogy V6-ot vagy TB-t nem azért vesz valaki hogy 2000-es fordulaton váltogasson ezért mondjuk kereskedők azt hogy V6, TB-be Racing...
A hajtókar és a főtengely csapágy érzékenysége és az átlagnál magasabb fordulat tartományban lévő használat teszi őket azonossá :P
"a szaharóz és a szaharin megfelel annak a szabványnak hogy édes csak az utóbbitól rákot lehet kapni...."
A hajtókar és a főtengely csapágy érzékenysége és az átlagnál magasabb fordulat tartományban lévő használat teszi őket azonossá :P
"a szaharóz és a szaharin megfelel annak a szabványnak hogy édes csak az utóbbitól rákot lehet kapni...."
Youri25-02-2009 13:09:20 // 1938
Szerintem az h nem eszi vmelyik olajat,NEM azt jelenti h ezért jobb egy másiknál......
Tom1225-02-2009 13:08:38 // 1937
Nem sok az az egy liter? Nekem a 2. cseréig sem fogy annyi... /20000/
"Születése óta" 20k volt benne, most a szerelő "biztos, ami biztos"/annál többet lehet kérni :-//, kicserélte Mobil1-re a "beleegyezésem nélkül", ráadásul előtte cseréltem én is, kb. 500 km lehetett a Seléniában - ha egyáltalán kicserélte...
"Születése óta" 20k volt benne, most a szerelő "biztos, ami biztos"/annál többet lehet kérni :-//, kicserélte Mobil1-re a "beleegyezésem nélkül", ráadásul előtte cseréltem én is, kb. 500 km lehetett a Seléniában - ha egyáltalán kicserélte...
Azzurro25-02-2009 12:58:59 // 1936
Egy csere periódusnál, ( 10000Km ) Kb madj 1 liter.A mostaniból, nem fogyasztott, a mérések alapján.De még csak 4000Km mentem vele.
Grando25-02-2009 12:55:18 // 1935
A 166 kéziknyve van meg, így hát:
A TS, a V6 TB és a 24 szelepes V6-ok ajánlott(!) olaja egyaránt a 20K.
Mi teszi ezeket a motorokat annyira azonossá, hogy mindegyikhez ugyanaz az olaj való (azon kívül, hogy Alfa motorok)?
Másképp:
Ha a 20K jó mindhárom - teljesen eltérő - motortípushoz, akkor esetleg nem elképzelhető, hogy más olajfajták is teljesítik azokat a követelményeket és tűréshatárokat, amik a 20K-t ilyen baszottul sokoldalúvá teszik? ;))
A TS, a V6 TB és a 24 szelepes V6-ok ajánlott(!) olaja egyaránt a 20K.
Mi teszi ezeket a motorokat annyira azonossá, hogy mindegyikhez ugyanaz az olaj való (azon kívül, hogy Alfa motorok)?
Másképp:
Ha a 20K jó mindhárom - teljesen eltérő - motortípushoz, akkor esetleg nem elképzelhető, hogy más olajfajták is teljesítik azokat a követelményeket és tűréshatárokat, amik a 20K-t ilyen baszottul sokoldalúvá teszik? ;))
Azzurro25-02-2009 12:54:52 // 1934
Akkor a 10w60 Racing-et.Akkor a 20K, felejtsem is el.
Poló25-02-2009 12:54:12 // 1933
Mennyi az a nem nagy mértékben?
Erhard 242 (Pure Energy)25-02-2009 12:51:33 // 1932
de kérdésedre a válasz az a20k is tökéletes :D
Azzurro25-02-2009 12:51:00 // 1931
De akkor az miért van, hogy előtte Selenia 20K használtam, és azt nekem is ette a vas.Nem nagy mértékben, de azért jobban, mint a mostani ROWE-t.Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a ROWE jobb olaj, mivel sokkal olcsóbb is volt mint a Selenia.
Erhard 242 (Pure Energy)25-02-2009 12:47:05 // 1930
nézd a racing egy nagyon jó olaj néztük a surlódását egy gépen valami csoda löttyel meglocsolták és 80 bárig bírta a nyomást olaj nélkül is vízben ment úgy a csapágy hogy forrt a víz jóval utána maródott be na a racing 60 bárig ment el a lötty nélkül a castrol meg 15-20-ig saját szememmel láttam :P
Tom1225-02-2009 12:42:25 // 1929
...mert már láttam "teszkós olajjal futtatott" motort /minek vegyek drága olajat, ha... tulajét/ szétszedve és annyi üledék volt benne, mintha a jura korszakból származna...;-)))
Poló25-02-2009 12:41:35 // 1928
Én már régóta Racing-et használok, kevesebb fogy belőle. Igaz még nem számoltam ki, hogy anyagilag melyikkel jövök ki jobban, de ez nem is érdekel.
Azzurro25-02-2009 12:40:28 // 1927
És melyiket éri megvenni jobban, a 20K, vagy a Racing-ot 10W60
Erhard 242 (Pure Energy)25-02-2009 12:36:35 // 1926
ezzel a felfogással a Teszkó olaj is megfelel a szabványoknak miért nem vesz olyat senki? Alkatrész más tészta mivel olyan nincs hogy Alfa alkatrész azt valaki gyártja épp akitől rendelnek TRW, Ruville, Boog, Ocap stb, Selenia Alfa 20k viszont direkt alfának kifejlesztve :P
Azzurro25-02-2009 12:33:40 // 1925
De azért, van véleményed az olajakról.
GTPeti25-02-2009 12:19:50 // 1924
Egyikre sem gondolok, általánosságban írtam.
Azzurro25-02-2009 12:18:35 // 1923
És melyik fajta olajra gonolsz
GTPeti25-02-2009 10:39:32 // 1922
Goodboy, igen, amit írsz az az egyik tábor véleménye. Én pedig azt vallom, hogy a szabványoknak kell megfelelni és igenis lehet adott motorok számára jobbat előállítani/kapni, mint a gyári olaj. (Sőt... Alkatrészek esetén sem zárnám ki ezt, mégha ritkább is.) (Itt most nem feltétlenül a Castrol-ra gondolok, hanem általában!)
Biztosat persze csak az tud, aki ilyen jellegű laboratóriumban dolgozik...
Biztosat persze csak az tud, aki ilyen jellegű laboratóriumban dolgozik...
Azzurro24-02-2009 22:03:35 // 1921
Oké!De gondolom, te már régóta használod a Castrolt!Én meg csak próba céljából raktam bele Rowe-t.Nagyon sok embertől halottam hogy nem rossz, és ezért is vette rá magam, hogy ki próbálom.
Erhard 242 (Pure Energy)24-02-2009 22:01:09 // 1920
erről beszélünk :PPP
Goodboy24-02-2009 21:57:18 // 1919
én azt vallom ,h a gyár kifejleszti az olajat ,viszkozitást stb az illesztésekhez illetve az anyagminöséghez!! az a tutiiiiiiii
Goodboy24-02-2009 21:54:44 // 1918
jol mondod nem mind h gazdi v tulaj
Goodboy24-02-2009 21:54:03 // 1917
racing nem 20 k ,mert Q4 be az kell,no meg mert 1842km van a mociban,de ez olaJ komám, a v6 ugyszint felujitva olajnyomás Meguin olajjal pont 0 mint a magnetic el
GTPeti24-02-2009 21:50:53 // 1916
Én pedig 70000-et a Castrollal...
Azzurro24-02-2009 21:48:12 // 1915
Nekem még a ROWE-vel, nem volt ilyen problémám, hogy ki villant volna az olaj jelző lámpa.Pedig már el mentem vele 4000Km-ert!
Dévid24-02-2009 21:46:37 // 1914
Az a gáz, hogy én vagyok az első gazdája a kocsimnak, viszont volt már több tulajdonosa is. Eddig szerintem étolajon kívül már minden volt ebben a motorban amit olcsón lehetett venni. Legalább egyszer már valaki valahol cserélt hengerfejet is rajta. Miután megvettem, szinte azonnal lecseréltem az olajat amit az eladó állítólag pár hónapja (ca. 2000 km-el az eladás előtt) cserélt. Korom fekete volt, érdes tapintású... Jah, néha csak 2 hengeres volt a blokk...
Azzurro24-02-2009 21:43:57 // 1913
Mennyiért hozta a Selénia20K?
GTPeti24-02-2009 21:41:20 // 1912
Szóval egy pont a Seléniás-csapat javára. :)
GTPeti24-02-2009 21:39:31 // 1911
Na kérem. Ezek már vmennyire tények. :)
Goodboy24-02-2009 21:37:04 // 1910
Gyerekeeek, oaj nyomás az uj Magnatec olajjal hidegen 8 bar azt melegen egy qrva nagy nulla ,már volt h kivillant az oil jelzö lámpa azt van benne 1843km er!! selenia racing melegen közel 3 bar alapjáraton melegen közel 5 baR!! ERHARD HOZTA JOÁRASITVA!! gyári olaj az a tuti ,de ezt nem te fogod észrevenni hanem majd a 28 ik gazdi 300000km nél
Azzurro24-02-2009 21:35:34 // 1909
Én is Seléniát rakok bele megint, ha sikerül jó áron szereznem.Igazából nincs gondom a mostanival sem, de nagyon sokan kritizáltak miatta.Igazából az ilyenre nem nagyon adók.
Dévid24-02-2009 21:24:36 // 1908
Komolyra fordítva a szót, most lekerül az olajteknő, megnézem mi a szitu ott alul, rendesen ki lesz tömítve, és kap Selenia 20K-t. Bízom benne, hogy ezek után csökken az olajfogyás. Ha nem, akkor jön a következő lépés, ki kell deríteni hol tűnik el. Jelzem én már nem csodálkoznék semmin, ismerve a kocsi előéletét.
Azzurro24-02-2009 21:18:01 // 1907
Csak ilyen lazán?Én is kísérletezek az olajakkal, de azért nem ilyen szinten.:-))
Erhard 242 (Pure Energy)24-02-2009 21:12:57 // 1906
így van pedig :D hogy benne is új Magnatec van azt nem tudom :D Az Edge-be biztos új cuccok vannak mert ugye pl a TXT-k megszűntek sajnos azok pedig jók voltak...
Dévid24-02-2009 21:12:05 // 1905
120-as Skodába jó volt. Aztán meg az olaj az olaj...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
491
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?