Természetesen van jobb mínőségű olaj a Seléniától, de annak más megint az ára.
Mihez képest drága? A selénia árában lehet nagyobb teljesítményszintű olajat venni más márkában. Azon meg ugyen nem veszünk össze hogy magasabb teljesítményszintű olaj jobban védi a motor?
De ha egyszer az Alfa motorok kenési elvárásának megfelelő a Selénia akkor minek bele jobb olaj??? Attól még nem lesz hosszabb életű.
Ezt te se gondolod komolyan. Ha jobb olajtól nem lesz hosszabb életű, akkor miér ragszodsz a seléniához és miért nem Opel vagy Tusko Gazdaságost raksz bele?
Forum >> Milyen a jó olaj?
Selmak26-06-2007 11:35:34 // 1054
GEORGE26-06-2007 11:29:53 // 1053
Az hogy az ára jobb azon nem vitatkozom!!
Ez egy tény!
De az hogy minőségre jobb azon már vitatkoznék, de sajna alátámasztani ugyan úgy nem tudom mint ahogy te sem
Természetesen van jobb mínőségű olaj a Seléniától, de annak más megint az ára.
De ha egyszer az Alfa motorok kenési elvárásának megfelelő a Selénia akkor minek bele jobb olaj???
Attól még nem lesz hosszabb életű.
Arról meg hogy mi hétköznapi emberek rámondjuk egy olajra hogy jobb vagy rosszabb ahhoz mi nagyon kicsik vagyunk....
Ez egy tény!
De az hogy minőségre jobb azon már vitatkoznék, de sajna alátámasztani ugyan úgy nem tudom mint ahogy te sem
Természetesen van jobb mínőségű olaj a Seléniától, de annak más megint az ára.
De ha egyszer az Alfa motorok kenési elvárásának megfelelő a Selénia akkor minek bele jobb olaj???
Attól még nem lesz hosszabb életű.
Arról meg hogy mi hétköznapi emberek rámondjuk egy olajra hogy jobb vagy rosszabb ahhoz mi nagyon kicsik vagyunk....
GabCsi26-06-2007 10:51:20 // 1052
Énszerintem jobb, és az ára is kedvezőbb.
Meg megkérdeztem sok embert, alákfa szerelőket is és mondták, hogy nem a selénia a legjobb.
Meg megkérdeztem sok embert, alákfa szerelőket is és mondták, hogy nem a selénia a legjobb.
GEORGE26-06-2007 10:40:45 // 1051
De ugye azt te sem akarhatod mondani hogy most nerégiben megjelent ADDINOL olaj most a csúcskategória???
Egy autszerelő barátom csak azért tartja mert olcsó és jó haszonkulcsal tudja adni.
Eddig Ő sem hallott róla.
Ki gyártja ezt??
Kitől verszik a nyersolajat?
Vagy csak átcímkézik egy másik cég olaját???
Egy autszerelő barátom csak azért tartja mert olcsó és jó haszonkulcsal tudja adni.
Eddig Ő sem hallott róla.
Ki gyártja ezt??
Kitől verszik a nyersolajat?
Vagy csak átcímkézik egy másik cég olaját???
GEORGE26-06-2007 10:37:23 // 1050
És ez a Magnatec ennyivel jobb olaj mint a Selénia?????
FRob26-06-2007 10:34:33 // 1049
olvasgattam olvasgattam, de azért egyszerűbb kérdezni mint pár órát a visszaolvasással tölteni
pl kár hogy az ilyen tapasztalatoknak nincs valami külön oldal
marad a próbálgatás
pl kár hogy az ilyen tapasztalatoknak nincs valami külön oldal
marad a próbálgatás
bb1825-06-2007 19:37:12 // 1048
Azért ez nem ugyanaz. a detergálo és diszpergálo hatásokrol én is tudok, de a gázüzemü autokban ( amik kizárolag gázzal mennek ) mi koszolná össze ?
Az én transporterem 3 évig amig nálam volt nem evett 1 l benzint sem.
Azokat a mikro méretü fém szemcséked pedig amiket még az olajszürö sem képes kiszürni, ugysem veszed észre.
Az én transporterem 3 évig amig nálam volt nem evett 1 l benzint sem.
Azokat a mikro méretü fém szemcséked pedig amiket még az olajszürö sem képes kiszürni, ugysem veszed észre.
Selmak25-06-2007 16:52:26 // 1047
Erről az Opel olaj rémtetei jutnak eszembe. Az is szép sárga mikor leeresztik a motorból, csak az össze gané belegyantásodik a motorba közben.
Újabban ACEA A osztály B párja nélkül nem szerezhető meg.
Újabban ACEA A osztály B párja nélkül nem szerezhető meg.
GabCsi25-06-2007 15:35:14 // 1046
Előző seléniás töltéshez képest van más hangja.
Ofi25-06-2007 15:33:43 // 1045
Ha a használt kenőolaj leeresztéskor aranysárga, akkor azt jelenti, hogy az összes szenyeződés benne maradt az olajteknődben. A modern hosszú csereperiódusu kenőanyagok futásteljesítmény növelését a szennyezőzések lebegtetését javító adalékokkal érik el(azaz csökkentik az olajiszap kialakulását).
Ofi25-06-2007 15:15:12 // 1044
Minden olajcserénél megváltozik a motor hangja, akármilyen olajat raksz bele.
GabCsi25-06-2007 12:47:45 // 1042
Hali.
Tegnap átestem én is az olajcserén nem kis dilemmák után.
Sokat vaciláltam a Selénia és más olajok közt.
Végülis a Magnatecet választottam.
Indulásnál is már teljesen más a hangja mint előzőleg a seléniával volt.
Nem bántam meg eddig remélem később sem fogom.
Tegnap átestem én is az olajcserén nem kis dilemmák után.
Sokat vaciláltam a Selénia és más olajok közt.
Végülis a Magnatecet választottam.
Indulásnál is már teljesen más a hangja mint előzőleg a seléniával volt.
Nem bántam meg eddig remélem később sem fogom.
bb1825-06-2007 12:21:31 // 1041
Ha visszaolvasol néhány 10 ( 1000 ) hozzászolást ezt is kitárgyaltuk.
Alapbol minden olajgyárto elzárkozik mindenféle plusz adalékolástol. Mondván : az adalék nincs belekalkulálva az olaj jellemzöibe, nem tudhatják melyik jellemzöt milyen modon változtatja meg.
Amugy ki erre ki arra esküszik. Én is probáltam néhányat, és voltak kimondottan jo tapasztalataim is, és van olyan amit a biciklimbe sem töltenék be.
Az elsö olyan olaj ami kimondottan beépülö adalékkal volt adalékolva gyárilag ( tudtommal ) az ARAL super tronic család volt kb 10 éve. Abba az energie relase ( asszem igy irják ) volt. Ez biztos hogy jo volt, láttam a HM labor tesztjeit, a sogoromék csinálták.
Van pl : molibdén disulfid ( köznyelven és helytelenül grafitos ) adalékolásu is, ami alapbol olyan kinézetü mint egy 200 ezret futott diesel olaj. Nekem nem szimpatikus. Egy olaj nálam legyen aranysárga amikor leeresztem akkor is. :-)) ( ilyen utoljára a gázos transporteremben volt )
Most amit ismerek ( persze lehet hogy csak én vagyok tul szük látokörü ) az ADDINOL Surftec család.
Másról nem tudok hogy lenne ilyen tipusu adalékkal felnyomott olaja.
Alapbol minden olajgyárto elzárkozik mindenféle plusz adalékolástol. Mondván : az adalék nincs belekalkulálva az olaj jellemzöibe, nem tudhatják melyik jellemzöt milyen modon változtatja meg.
Amugy ki erre ki arra esküszik. Én is probáltam néhányat, és voltak kimondottan jo tapasztalataim is, és van olyan amit a biciklimbe sem töltenék be.
Az elsö olyan olaj ami kimondottan beépülö adalékkal volt adalékolva gyárilag ( tudtommal ) az ARAL super tronic család volt kb 10 éve. Abba az energie relase ( asszem igy irják ) volt. Ez biztos hogy jo volt, láttam a HM labor tesztjeit, a sogoromék csinálták.
Van pl : molibdén disulfid ( köznyelven és helytelenül grafitos ) adalékolásu is, ami alapbol olyan kinézetü mint egy 200 ezret futott diesel olaj. Nekem nem szimpatikus. Egy olaj nálam legyen aranysárga amikor leeresztem akkor is. :-)) ( ilyen utoljára a gázos transporteremben volt )
Most amit ismerek ( persze lehet hogy csak én vagyok tul szük látokörü ) az ADDINOL Surftec család.
Másról nem tudok hogy lenne ilyen tipusu adalékkal felnyomott olaja.
boyci25-06-2007 09:10:34 // 1040
köszönöm! ennnyi!
ez már inkább kielégítette a kiváncsiságom!
nem ucccsó sorban még értettem is, mert nem tipikus szakmaisférfis nyelven mondtad el!....:DDD
ez már inkább kielégítette a kiváncsiságom!
nem ucccsó sorban még értettem is, mert nem tipikus szakmaisférfis nyelven mondtad el!....:DDD
Liquid25-06-2007 08:29:26 // 1039
no igen, alkeszéknál úgyis a mennyiség vagy inkább az alkoholszázalék jáccik :)) Ott még nem tartok, egyelőre marad a jóbor :)
Wickey25-06-2007 03:19:19 // 1038
Addig jó csak amíg nem vagy alkoholista.
Napi 15 üveg jó bor némileg többe kerül mint napi három kanna tablettás. :)
Napi 15 üveg jó bor némileg többe kerül mint napi három kanna tablettás. :)
Üvegtigris25-06-2007 00:14:48 // 1037
Ennyi.
Ez egy nagyon jó zárszó volt : )))
Ez egy nagyon jó zárszó volt : )))
Grando24-06-2007 23:19:49 // 1036
Nemrég, olajcsere előtt én is körbekérdezgettem a cartársakat. Ahányan voltak, annyifélét mondtak. A gyári ajánlásnak megfelelő tulajdonságút rakj bele (esetleg némileg jobbat), azt annyi. Márka mindegy, csodaszer meg sárkányfű nincs. Ellenőrizd a szintet mindig, nehogy meglepetés érjen véletlenül, meg tartsd be a csereintervallumot. Oszt kalap! ;)))
FRob24-06-2007 23:02:33 // 1035
belenéztem ott üza adalékról van a "vita", engem az nem érdekel
olaj adalékok annál inkább
olaj adalékok annál inkább
Poló24-06-2007 22:46:28 // 1034
Télleg George :)
Nem invitálod Perdix komát gyorsulni? Neki nem lesz ez most messze ;)
Nem invitálod Perdix komát gyorsulni? Neki nem lesz ez most messze ;)
Liquid24-06-2007 22:44:45 // 1033
inkább legyen benne elegendő JÓ olaj. Jobb egy palack jó bor mint 2 demizson budafoki tartályos vagy alföldi tablettás :))
GEORGE24-06-2007 22:44:45 // 1032
Na ja oil nélkül nem "klaffol" a moci :-)
Liquid24-06-2007 22:43:36 // 1031
nézz be a 156 topicba, épp ilyenekről megy az agyalás :)
perdix15524-06-2007 22:34:04 // 1030
én meg azt mondanám hogy mindegy, csak legyen benne elég.....hisz ha nincs oil a vasban akkor nagy baj van:-)))))))) nemde GEORGE-om? :-))))))))
FRob24-06-2007 22:26:17 // 1029
ha már olajok, nekem mindíg az adalékok amelyek felteszik a kérdést
érdemes használni? amenyiben igen, akkor melyiket?
rengeteg féle fajtát lehet találni a piacon ki ezt ki azt igér, ki így kiúgy bizongatja
valakinek esetlegesen hosszútávú tapasztalata valamelyikkel?
érdemes használni? amenyiben igen, akkor melyiket?
rengeteg féle fajtát lehet találni a piacon ki ezt ki azt igér, ki így kiúgy bizongatja
valakinek esetlegesen hosszútávú tapasztalata valamelyikkel?
GEORGE24-06-2007 21:43:02 // 1028
Én meg mindig azt mondom, hogy az Addinol csak az ára miatt jó olaj.....
De ez az én véleményem.......
De ez az én véleményem.......
boyci23-06-2007 21:33:04 // 1027
ezzel megint okosabb lettem....köszi!
1ébként a te tanácsaid javallották! szal kösz mégeccer!
1ébként a te tanácsaid javallották! szal kösz mégeccer!
bb1823-06-2007 20:46:23 // 1026
Köszi.
Természetesen nagyon sok mindennel és nem vagyok mindig tisztában, de azért ez a majd 25 év gyakorlat a szakmában valamire mégis csak jo lehet...
Természetesen nagyon sok mindennel és nem vagyok mindig tisztában, de azért ez a majd 25 év gyakorlat a szakmában valamire mégis csak jo lehet...
bb1823-06-2007 20:45:08 // 1025
ja és minusz 10% amore kedvezmény !!
ZOI23-06-2007 14:17:54 // 1024
Szerintem bb18 hozzáértő szaki, de ezt a korábbi hsz-eiből bárki láthatja.(mások hozzáértését sem vonom kétségbe!!!) Én nem ismerem személyesen de az itt olvasottak alapján tőle kértem tanácsot, rendeltem is tőle és eddig nem bántam meg.
De mindenkinek szíve joga mit választ!
A vita folytatódhat! :))))
De mindenkinek szíve joga mit választ!
A vita folytatódhat! :))))
bb1823-06-2007 12:08:56 // 1023
minima 10W-40 SJ minösitéssel.
Amit én adnék : ADDINOL MX1048 2100 ft/l házhoz szállítva, vagy ki is cserélem ha erre jársz.
Amit én adnék : ADDINOL MX1048 2100 ft/l házhoz szállítva, vagy ki is cserélem ha erre jársz.
Föckös23-06-2007 10:32:39 // 1022
akkor egy kérdés: 1,6 boxerhez milyet érdemes, természetesen költségkimélően? nem ragaszkodom kifejezetten a seleniához.
nos?
thx előre is.
nos?
thx előre is.
bb1823-06-2007 10:28:33 // 1021
a jo olaj leginkább jo és nem rossz ...
:-))
:-))
boyci23-06-2007 09:25:24 // 1020
ja ha nagy a félreértés...inkább írjátok be a falamra!!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
boyci23-06-2007 09:24:33 // 1019
hát köszi gyerekek....az előzőek alapján most itt ülök mint egy sült hal...
akkó most kire hallgassak és mit tegyek!?
jó kis lavinát zúdítottam el...pedig csak helpért akartam jelezni......
NNNa milyen a jóóóó olaj???????????????????????????????????????????????
akkó most kire hallgassak és mit tegyek!?
jó kis lavinát zúdítottam el...pedig csak helpért akartam jelezni......
NNNa milyen a jóóóó olaj???????????????????????????????????????????????
bb1823-06-2007 07:14:42 // 1018
Gyerekek, már megint ugyanott van a vita ahol valaha elkezdödött, pedig átrágtuk már ezerszer...
A lényeg !
Tegyél az autodba olyan olajat amilyet a gyári minimum elöir, amire pénzed is van és kész. Egyéni elbírálás alapján tehetsz sokkal jobbat is, mert általában van választék ( kivéve éppen pdtdi, amihez szinte mindenkinek csak 1 terméke van ).
Választhatsz a gyártók több termékéböl is, sok gyártó ugy irja le, hogy minimum követelménynek megfelel, jó, vagy csúcs abba a motorba. A minimum alá ne menj soha, mert magaddal szursz ki. Ha a jo szintet választod akkor már megtetted amit kell. Én spec a legjobbat teszem az autoimba, mert holnap és az után is akarom öket használni.
Egy régi autoba amibe ásványi alapu olajat kell tenni gyárilag ne válassz egy 0W-50 es versenyolajat, mert enni fogja.
Egy uj autoba ne tegyél 15W-40-est csak mert a boltban azt mondták hogy az is jo.
Nézd meg mindig milyen viszkozitást és teljesitményszintet ir elö a gyártó. Viszkozitásban lehet menni a jobbik felé, vagy éppen különleges használat esetén ( verseny, melegüzem, stb ) lehet mást is választani, de azonos viszkozitás mellett érdemes a nagyobb teljesitményszintet választani, mert egyszerüen többet bir az olaj, és ettöl csak jot tesz a motornak.
Én versenyeb 10W-60 as direkt racing olajjal mentem, és bevált, most meg van egy auto amibe egy spec 20W-50-es olajat tettünk, mert nagyon meleg helyeken jár ( Montenegro ) és kinozzák is, persze télre visszapja a 10W-40 et..
Gyártmánybol mindenki azt favorizálja ami nek bevált, vagy amihez érdeke füzödik.
Az Alfa ezer éve meg két napja a Seléniát nyomja ( a franciák a total-t, a BMW a Castrol-t, a Merci az ARAL-t )mert közös az érdekeltség, és mivel minden márka szerelmesei külön álatfajták, Ök ezt el is hiszik. De nem biztos hogy ez a legjobb bele. Ha egy olajon látod a gyári specifikáciot, akkor gyugodtan bele lehet tenni azt is, és lehet hogy még jobb mint a Selénia , talán mág olcsobb is.
Én 15 évig Valwoline-t haználtam/forgalmaztam, és mégis áttértem egy másikra ( ADDINOL ) mert egyszerüen jobb. Ezt nem papir alapján mondom, hanem valoban ezt tapasztalom. Sok autoba tettem és nem volt rossz visszajelzés ( sok alfába is került ).
Az is igaz viszont, hogy attol mert valami drágább, nem biztos hogy jobb, több olajat megnéztem ,és amit én megveszek pl 2000 ft/l áron azt van hogy 4400 Ft/l áron tudom megvenni máshol. Ennyire egyszerüen nem lehet jobb a termék.
És hiába mondják hogy ezt tudja az is ami 900 Ft/l-be kerül, az elég hihetetlen.
Tudni kell, hogy manapság egy olajban az alap a legkevesebb, azt mindenki beleteszi ami kell, hiszen felelösséget vállal a termékéért. Nagyon fontos viszont az adalékolás, és itt van az eb ugymond elhantolva. Igazábol ettöl függ hogy hosszu távon ( több 100ezer km ) mi éri meg jobban. Ha 1-2 évente cseréled az autod, és csak hétvégeken jársz vele, akkor teddd bele a legolcsobbat és majd kinlodjon vele az uj tulaj. Ha viszont ( mint Én is ) évente belecsavarsz 80-100 ezer km-t ráadásul minima 5-6 évre tervezel akkor meg kell neki adni a lehetö légjobbat, mert akkor kerül a legtöbbe az egész amikor áll, és a javitásra is csak megy a lé. Megint hangsulyozom hogy nem a legdrágábbat !
Ajánlom mindenki figyelmébe pl a Totalcar olajdoktorát, aki egész jo tanácsokat osztogat. E mellett mindenkit érdemes meghallgatni, és ugy dönteni, de persze ne a szomszéd Pista bácsi szava legyen a döntö aki ezer éve szerelö, de nem tudja hogy a multiszuper és DS2 óta vannak ujabb termékek is. Én is segitettem már itt a forumon is többeknek, és a visszajelzések szerint nem bánták meg. Volt akinek a márkaszerviz ár feléért adtam olajat ( sokkal nagyobb tudásut mint amit ott beleraknak ) és esküszik hogy jobb mint a régivel, ami ismerve a két olajat természetes is.
Végülis igazságot ugysem lehet tenni, mindenki abban bizik amit / akit ismer és elfogad és ez igy is van jol, de érdemes esetleg más felé iskikacsintani, hátha talál jobbat is ugyanazon az áron, vagy ugyanolyan tudásút olcsobban.
uff beszéltem.
A lényeg !
Tegyél az autodba olyan olajat amilyet a gyári minimum elöir, amire pénzed is van és kész. Egyéni elbírálás alapján tehetsz sokkal jobbat is, mert általában van választék ( kivéve éppen pdtdi, amihez szinte mindenkinek csak 1 terméke van ).
Választhatsz a gyártók több termékéböl is, sok gyártó ugy irja le, hogy minimum követelménynek megfelel, jó, vagy csúcs abba a motorba. A minimum alá ne menj soha, mert magaddal szursz ki. Ha a jo szintet választod akkor már megtetted amit kell. Én spec a legjobbat teszem az autoimba, mert holnap és az után is akarom öket használni.
Egy régi autoba amibe ásványi alapu olajat kell tenni gyárilag ne válassz egy 0W-50 es versenyolajat, mert enni fogja.
Egy uj autoba ne tegyél 15W-40-est csak mert a boltban azt mondták hogy az is jo.
Nézd meg mindig milyen viszkozitást és teljesitményszintet ir elö a gyártó. Viszkozitásban lehet menni a jobbik felé, vagy éppen különleges használat esetén ( verseny, melegüzem, stb ) lehet mást is választani, de azonos viszkozitás mellett érdemes a nagyobb teljesitményszintet választani, mert egyszerüen többet bir az olaj, és ettöl csak jot tesz a motornak.
Én versenyeb 10W-60 as direkt racing olajjal mentem, és bevált, most meg van egy auto amibe egy spec 20W-50-es olajat tettünk, mert nagyon meleg helyeken jár ( Montenegro ) és kinozzák is, persze télre visszapja a 10W-40 et..
Gyártmánybol mindenki azt favorizálja ami nek bevált, vagy amihez érdeke füzödik.
Az Alfa ezer éve meg két napja a Seléniát nyomja ( a franciák a total-t, a BMW a Castrol-t, a Merci az ARAL-t )mert közös az érdekeltség, és mivel minden márka szerelmesei külön álatfajták, Ök ezt el is hiszik. De nem biztos hogy ez a legjobb bele. Ha egy olajon látod a gyári specifikáciot, akkor gyugodtan bele lehet tenni azt is, és lehet hogy még jobb mint a Selénia , talán mág olcsobb is.
Én 15 évig Valwoline-t haználtam/forgalmaztam, és mégis áttértem egy másikra ( ADDINOL ) mert egyszerüen jobb. Ezt nem papir alapján mondom, hanem valoban ezt tapasztalom. Sok autoba tettem és nem volt rossz visszajelzés ( sok alfába is került ).
Az is igaz viszont, hogy attol mert valami drágább, nem biztos hogy jobb, több olajat megnéztem ,és amit én megveszek pl 2000 ft/l áron azt van hogy 4400 Ft/l áron tudom megvenni máshol. Ennyire egyszerüen nem lehet jobb a termék.
És hiába mondják hogy ezt tudja az is ami 900 Ft/l-be kerül, az elég hihetetlen.
Tudni kell, hogy manapság egy olajban az alap a legkevesebb, azt mindenki beleteszi ami kell, hiszen felelösséget vállal a termékéért. Nagyon fontos viszont az adalékolás, és itt van az eb ugymond elhantolva. Igazábol ettöl függ hogy hosszu távon ( több 100ezer km ) mi éri meg jobban. Ha 1-2 évente cseréled az autod, és csak hétvégeken jársz vele, akkor teddd bele a legolcsobbat és majd kinlodjon vele az uj tulaj. Ha viszont ( mint Én is ) évente belecsavarsz 80-100 ezer km-t ráadásul minima 5-6 évre tervezel akkor meg kell neki adni a lehetö légjobbat, mert akkor kerül a legtöbbe az egész amikor áll, és a javitásra is csak megy a lé. Megint hangsulyozom hogy nem a legdrágábbat !
Ajánlom mindenki figyelmébe pl a Totalcar olajdoktorát, aki egész jo tanácsokat osztogat. E mellett mindenkit érdemes meghallgatni, és ugy dönteni, de persze ne a szomszéd Pista bácsi szava legyen a döntö aki ezer éve szerelö, de nem tudja hogy a multiszuper és DS2 óta vannak ujabb termékek is. Én is segitettem már itt a forumon is többeknek, és a visszajelzések szerint nem bánták meg. Volt akinek a márkaszerviz ár feléért adtam olajat ( sokkal nagyobb tudásut mint amit ott beleraknak ) és esküszik hogy jobb mint a régivel, ami ismerve a két olajat természetes is.
Végülis igazságot ugysem lehet tenni, mindenki abban bizik amit / akit ismer és elfogad és ez igy is van jol, de érdemes esetleg más felé iskikacsintani, hátha talál jobbat is ugyanazon az áron, vagy ugyanolyan tudásút olcsobban.
uff beszéltem.
Wickey22-06-2007 20:50:27 // 1017
Konkrétan még sehol nem láttam volna hogy egy Alfa motorra a VW előírás lett volna a mérvadó. :-)
Opel olajat meg ha lehet ne keverd ide, pontosan azért is amit írtál: mert fos, és a jóég se tudja mit borítanak bele a flakonba. Mindig mást. Ráadásul az Opel autógyártó és nem olajkészítő.
A selenia viszont olajcég akik hagyományosan jó kapcsolatot ápolnak a fiat csoporttal, ami azt is jelenti hogy a Selenia fiat motorokon próbálja ki az olajkáit, a fiat meg selenia olajakkal próbálja ki a motorkáit.
Ha rám hallgatsz amúgy azt csinálsz amit akarsz, de egy ismeretlen autó ismeretlen állapotú motorjába ha engem kérdeznek, a legcélszerűbb első körben a gyári előírást legjobban megközelítő olajat borítani, ami a 145TS esetén jó közelítéssel a Selenia 20K.
Amúgy csak így margóra: óvatosan azzal a mindenfajta specifikáció túlteljesítéssel.
Az én öreg V6-jaimba még SF volt előírva, szerintem ha egy SM-es olajat beleborítanék, simán átfolyna rajta le az aknába vagy bele a kipufogóba :)))
Selenia HPX, 20W50, SJ/CF. Tökéletes. :-)
Opel olajat meg ha lehet ne keverd ide, pontosan azért is amit írtál: mert fos, és a jóég se tudja mit borítanak bele a flakonba. Mindig mást. Ráadásul az Opel autógyártó és nem olajkészítő.
A selenia viszont olajcég akik hagyományosan jó kapcsolatot ápolnak a fiat csoporttal, ami azt is jelenti hogy a Selenia fiat motorokon próbálja ki az olajkáit, a fiat meg selenia olajakkal próbálja ki a motorkáit.
Ha rám hallgatsz amúgy azt csinálsz amit akarsz, de egy ismeretlen autó ismeretlen állapotú motorjába ha engem kérdeznek, a legcélszerűbb első körben a gyári előírást legjobban megközelítő olajat borítani, ami a 145TS esetén jó közelítéssel a Selenia 20K.
Amúgy csak így margóra: óvatosan azzal a mindenfajta specifikáció túlteljesítéssel.
Az én öreg V6-jaimba még SF volt előírva, szerintem ha egy SM-es olajat beleborítanék, simán átfolyna rajta le az aknába vagy bele a kipufogóba :)))
Selenia HPX, 20W50, SJ/CF. Tökéletes. :-)
Ofi22-06-2007 20:44:04 // 1016
Érdekes a nézeted, tehát ami a VW-be megfelel az biztos hogy minden más motorba jó lesz? A VW minősítés csak azt jelenti, hogy ők bevízsgálták és a saját motorukhoz adják a minősitést, ez nem azt jelenti hogy innentől minden motorba bele lehet rakni. Abban viszont igyazad van mindenki azt rakja bele a motorjába amit ő jónak itél.
Fighter22-06-2007 19:09:22 // 1015
Sziasztok! Szerintetek olajcserekor érdemes használni belsô motormosót /amit a régi olajba töltök csere elött/? Ha igen milyet javasoltok? Köszi.
Selmak22-06-2007 16:42:25 // 1014
Megint vallás vitát csináltok az olajkérdésből, holott az egész a tulajok megfejésére megy ki. Opelba is Opel olaj van javasolva, azatán annak tudjuk minőséget. Ennyit gyári ajánlásokról. Van gyári specifikáció mint VW , vagy BMW, Porche, GM stb, meg van ACEA és API teljesítményszint. Fiat utóbbi időben nem ragaszkodik a FIAT specifikációkhoz mert a magasa API és ACEA szintek ezt már tudják ezért inkább csak az ACEA és API szinteket ír elő. AMIT BE kell tartani, de jobbat lehet bele rakni. Ott van pl. OMV bixxol Permium ami SAE besorolás szerint 5W40 de ACEA A3/B4 és API SM/CFmíg a Selenia 20K csak ACEA A3 CCM g5/pd2 (ami kb B3 nak felel meg). API SL/CF minősítéssel bír. OMV magasabb teljesítmény szintet tud. Sőt mivel VW 502.00 is tud melegen jobb motorvédelem és kenőképesség várható. Így merem állítani hogy többet tud mint Selenia 20K és olcsóbb is. Akkor vegyen drágább kevesebbet tudó "gyári" olajat?
Wickey22-06-2007 15:39:34 // 1013
Én meg azt mondom hogy ki kell próbálni a belevaló Seleniát, és ha véletlenül gond van vele (eszi, vagy nincs rendes olajnyomás), akkor kell variálni. Ámbár az azt is előrevetíti, hogy a motornak lassan vége lesz, mint a botnak.
Nehogymár pont az olajon fillérbaszóskodjon az ember... 10ezer km-enként mennyi is? 13ezer forint az olajcsere? Annyi se? Amikor csak üzemanyagra ugyanennyi idő alatt 200-250ezer forint megy el?
Ofinak abban azért igaza van, hogy a 20K-val lemeozták az Alfa motort a gyáriak is, és a Selenia is és jónak találtatott.
Nehogymár pont az olajon fillérbaszóskodjon az ember... 10ezer km-enként mennyi is? 13ezer forint az olajcsere? Annyi se? Amikor csak üzemanyagra ugyanennyi idő alatt 200-250ezer forint megy el?
Ofinak abban azért igaza van, hogy a 20K-val lemeozták az Alfa motort a gyáriak is, és a Selenia is és jónak találtatott.
boyci22-06-2007 12:10:35 // 1012
köszönöm köszönöm köszönöm! a párom fogja tudni értékelni ha eccer újra hazaér..! átadom és élünk a segítségeddel!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Selmak22-06-2007 11:18:05 // 1010
www.olajbolt.hu-n nézhetsz a motorod specifikációjának és pénztárcádnak megfeelő olajat.
Selénia 20K azért már nem számít korszerű motorolajnak, főleg olyan áron ahogy kapni lehet. Összehasonlítási alap. Az Urania Dally ami Iveco gyári motorolaja full szintetikus kerül literje 1600/Ft ba és annak olajnak nem 10K kell kibírnia a kamionmotorban. Urania pedig a Selenia Iveconak szánt olaja.
Én azt mondom nem kell ragaszkodni seleniaához mert nagyon régen fejleszttek rajta. Vannak jobb korszerübb motorolajak olcsóbban. Mindig azt mondom jobb specifikációjú olajatól nem szabad megilyedni mert nem gyári aájánlás.
Selénia 20K azért már nem számít korszerű motorolajnak, főleg olyan áron ahogy kapni lehet. Összehasonlítási alap. Az Urania Dally ami Iveco gyári motorolaja full szintetikus kerül literje 1600/Ft ba és annak olajnak nem 10K kell kibírnia a kamionmotorban. Urania pedig a Selenia Iveconak szánt olaja.
Én azt mondom nem kell ragaszkodni seleniaához mert nagyon régen fejleszttek rajta. Vannak jobb korszerübb motorolajak olcsóbban. Mindig azt mondom jobb specifikációjú olajatól nem szabad megilyedni mert nem gyári aájánlás.
bb1822-06-2007 07:33:46 // 1008
Ebben ( mármint a pdtdi-ben ) nagy igazságod van. Van olyan ügyfelem, aki megvette a pdtdi vw-jét és nem tudja eladni mert nagyot bukna rajta, pedig utálja mert piszok sokba kerül.
bb1822-06-2007 07:31:01 // 1007
Én folyamatosan szervizelek több kis és nagyobb teherautot is ( pegó, merci ) a kicsiknél természetesen ugyanaz a dolog mint a személyautoknál, szinte alig fogyolaj, a 10 ezres periodusnál semmi különbség ( max ha nyüstölik ) az ujnál 30 ezres a periodus és ott sincs semmi utántöltés. A nagyobbak Ategók, amiknek 80 ezer a csereperiodusa, és ez alatt a 17-l böl megeszik 3-5 litert. szerintem ez még böven belefér.
Érdekesség :
A MAC már a 80-as évek végén kifejlesztett egy olyan kamion motort, amihez 1.000.000 azaz egymillio km-ig tilos volt hozzányulni, és ezt értendö az olajcserére is !!! Ugy csinálták, hogy a motorban volt kb 25 l olaj, és mellette egy tartályban még 25l. Amennyit megevett a motor, annyit nyomott utána az automatika, és ez elég volt. Egymillio után kivették a motort és másikat tettek bele.
Úgyhogy tudnának ezek, csak akkor hová lennének az érdekközösségek???
Érdekesség :
A MAC már a 80-as évek végén kifejlesztett egy olyan kamion motort, amihez 1.000.000 azaz egymillio km-ig tilos volt hozzányulni, és ezt értendö az olajcserére is !!! Ugy csinálták, hogy a motorban volt kb 25 l olaj, és mellette egy tartályban még 25l. Amennyit megevett a motor, annyit nyomott utána az automatika, és ez elég volt. Egymillio után kivették a motort és másikat tettek bele.
Úgyhogy tudnának ezek, csak akkor hová lennének az érdekközösségek???
boyci22-06-2007 07:00:18 // 1006
ari vagy köszönöm! l
eadom egy másik hozzáértőnek a kapott instrukciókat !!! oldják meg így!:DDD
eadom egy másik hozzáértőnek a kapott instrukciókat !!! oldják meg így!:DDD
Wickey22-06-2007 06:41:21 // 1005
A kérdésre a válasz: mi van hozzá előírva? :)
TS motorod van, szóval szerintem elsőkörben a Selenia 20k-val próbálkozz, a csereperiódusod pedig 10.000km legyen.
TS motorod van, szóval szerintem elsőkörben a Selenia 20k-val próbálkozz, a csereperiódusod pedig 10.000km legyen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
566
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?