Forum >> Motorsport

Csaba GT09-12-2011 12:26:20 // 7575
A Chevrolet gyári támogatású autó a többi nem, több mint 3000 km teszteltek az első három hónapban a szezon előtt. Még a BMW volt de ő is kiszállt, csak a motort adja.
Az első három futamon nagy fölénnyel győztek a Chevroletek utána csökkent a különbség a többi autóhoz képest. Sokan azt hitték hogy a többi autó kezd Chevroletekhez fejlődni, pedig ez nem így volt, ahogy indult az év mindenki a homológ minimumsúllyal indult, ahogy nyerték a futamokat úgy kapták a büntetősúlyokat + 40 kg így csökkentek a különbségek.
Public Enemy09-12-2011 12:12:23 // 7574
Nagyon jó a videó, amit fölraktál, köszönjük! :-))
Pont egy ilyen versenyautót szerettem volna a Mikulástól én is, de idén is csak virgácsot kaptam ... :-((
Blade09-12-2011 12:06:24 // 7573
Idén elég jelentős volt a különbség a Chevroletek meg a többi autó között, néha úgy tűnt mintha nem is egy kategória lenne. Szerinted mitől?
Csaba GT09-12-2011 10:47:11 // 7572
Ha valaki kb 0,2 mp megérez akkor igen.
Ezek nagyon minimális különbségek.
Nem lenézésként írom, nehogy valaki félreértse, vannak nagyon jó magyar pilóták de ezek az apró változások, amitől ELMÉLETBEN jobb lesz az autó ezt ki is kell autózni. Egy gyári pilóta Pl Giovanardi, James Thompson akik több százezer eurót kapnak, azért hogy autózzanak azoknak az embereknek van ez csinálva.
Sokan azt hiszik, hogy az ETCC-n jól fognak menni vagy esetleg dobogóra is tudnak állni, azok nem gondolnak bele mi kell ahhoz hogy ezek az autók így tudjanak menni. Egy ETCC-n futott Honda ami mellet egy komoly csapat áll évek tapasztalatával és beállításaival + Egy James Thompsonnal, az kemény dió.
Még úgy is hogy egy ilyen utolsó generációs Alfa és egy Honda között maximum tized másodpercek vannak, ha elméletben mind a két autó a legjobban be lenne állítva ( DE ILYEN A GYAKORLATBAN NINCSEN )
Blade09-12-2011 10:16:37 // 7571
Ezért mondtam neked,hogy idén lett volna keresnivalód a Hringi WTCC futamon:) Jövöre már nem lehet sajnos, a szabályváltozások miatt.
Érezhető a különbség az új lengőkarral?
Csaba GT09-12-2011 08:57:51 // 7570
A fejlődés nem csak azon múlik milyen ügyes egy csapat, hanem hogy mit engednek meg a szabályok. Pl a WTCC-ben minden évben egy kicsit engedtek a szabályokon, hogy gyorsabbak legyenek az autók, nagyobb tengelytáv vagy nagyobb utánfutás . A mi autónk és egy legutolsó specifikációjú autó között a legnagyobb különbség egy cnc-zett alu felső lengőkar (egyébként ezekhez az alfákhoz a legutolsó spec 2006)
Az utolsó kérdésedre a választ nem tudok adni, bármilyen autó mehet az ETCC-n ami már S2000-es autó és már 3 éve lejárt a legutolsó homologizációs bejegyzése.
EngineCoffeeTables09-12-2011 08:34:16 // 7569
Akkor nem tudnak annyira fejlodni a regi autokhoz kepest? Kik ellen fogtok versenyezni? bmw, leon is lesz?
Csaba GT09-12-2011 08:02:27 // 7568
Nem nevezném zsákutcának, a most futó ETCC-s autókhoz képest nincs nagy különbség, motorerő ugyan az a futóművön úgy emlékszem hogy szabálymódosítás pl egy Hondához képest nem volt ( a szabálymódosítás alatt azt érzem hogy a szabályok engednek olyan plusz átalakítást amivel gyorsabb lesz az autó). Egyébként nincs nagy különbség ezek között az autók között Pl: A WTCC Hungaroring 1.56.9 volt a legjobb köridő, 1.6 turbó 320 Le, én mentem a 2005-ös specifikációjú Alfával 1.58.4-et.ami 280 Le. Egy jó pilótán több múlik.
A Peugeot a WTCC-ben 2 versenyt ment utána a Dán túraautó bajnokságban ment. 4 Dán autókereskedő dobta össze rá a pénzt.
EngineCoffeeTables09-12-2011 07:40:43 // 7567
Ez jo hir! Bar nekem lenne egy kerdesem: a legutolso gyari fejlesztesu 156 nem zsakutca egy kicsit? Versenykepes meg ennyi ido utan is? a masik csapat alltal hasznalt peugeot hol futott? Bttc?
Csaba GT09-12-2011 07:05:15 // 7566
Jövőre négyhétvégés ETCC, két magyar csapattal?

http://www.enjoytherace.hu//index.php?action=displayNews&newsID=134
Csaba GT05-12-2011 20:53:06 // 7565
Ha valakit érdekel, egy kis emlék.
http://video.racing.hu/lg_srw_magazin_nurburgring_2001
Kazes☻05-12-2011 20:20:41 // 7564
Az annnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnyja, ezt jól el dugtad! Nem is gondoltam, hogy egy kincs rejtőzik a színfalak mögött! :DDD
GT Ɨ|ѯ05-12-2011 20:07:45 // 7563
jobb gomb, sorry és megjelenítés...:-)
GT Ɨ|ѯ05-12-2011 20:06:50 // 7562
katt a képre!:-)
Kazes☻05-12-2011 20:03:28 // 7561
Tyűűű, ez jól befarolt! Frankó! :)
Public Enemy03-12-2011 13:34:41 // 7559
Meg IRC-rallye futam a Mecsekben, Historic-autókkal!! :-)
Poló03-12-2011 00:15:53 // 7558
Meg lesz WTCC futam is? :)
Tommi03-12-2011 00:11:52 // 7557
2012 július közepe / Ferrari Racing Days / Hungaroring

:)))
Kazes☻28-11-2011 22:19:51 // 7556
Nem, neeem. Ez ez! :D
Buksi28-11-2011 17:50:06 // 7555
Ezaz! :-)))
Kazes☻27-11-2011 16:52:18 // 7554
váuu, csodaszép :)))
Buksi20-11-2011 11:52:16 // 7551
Emlékszem már abban az időben is tátott szájjal néztem az Alfákat, miközben alázták a merdzsókat! :-))
zolee14520-11-2011 11:05:40 // 7550
Naja, ez a DTM nem az a DTM. Sokan mondták már, hogy ezek inkább forma autóhoz hasonlítanak viselkedésben, csak éppen nincs szabadon a kerék, és nem fúj a menetszél a képükbe.

Viszont a kommentek közt írja valaki, hogy olyan mint a NASCAR, egyen alakatrészek. Nem tudom mi van a DTM-ben, de a NASCAR-ban a gyártó adja a motort, plusz a kocsi elejét és hátulját (az egységes márka arculat miatt). 4 gyártó, 4 motor. Majd a csapat amikor megkapta a motort még belepiszkál, igaz nagyon szűk kereteken belül. Legutolsó fékpad eredmények alapján a JGR Toyota motorok tudtak olyan 860 LE környékén, a leggyengébb pedig a Dodge olyan 830 LE-vel. Persze ez a pályán már nem látszik (ma egy Ford és egy Chevy közt dől el a bajnoki cím), de ez egy másik történet.

Visszatérve a DTM-re, kár volt a gyártókat beengedni. Mármint nyiltan, gyári csapatként. épp 5 perce írtam egy másik topikba a WTCC kapcsán, hogy mi lenne az én elképzelésem.
"(...). Ugyanakkor szerintem meg pont privát bajnoksággá kellene átalakítani. Csak kereskedelmi forgalomban kapható alkatrészeket lehetne használni, és tényleg széria kocsikat kellene átépíteni. Autót bárki tud venni, bármilyet. A legtöbb gyárnak van 2.0 alatti motorja, esetleg turbós is. Sőt, manapság ez a divat, szóval nem megoldhatatlan 1,6 vagy 1,8 t. Rá egy turbó, amit bárki megvehet, mondjuk lenne egy lista. Futómű komponensekről is egy lista és persze egységes gumi. Váltó, difi, stb. Elektronika ugye nincs, csak a lámpa meg a motorvezérlés. utána már elég lenne a max 40 kilós súlyozás, esetleg a hátsókerekes autókra egy kis plusz súly, ahogy most is van és kész."

Ha lista alapján kereskedelmi forgalomban megvehető komponensekből épülne fel az autó akkor nem a pénz döntene. Leszűkülne a kör: pilóta tehetsége, tesztlehetőség (ez még ugye mindig pénz), és az alap, vagyis széria autó tulajdonságai. itt jönne képbe a széria autó. Ha a gyár a versenyen előre akar lépni akkor jobb autót (futómű, aerodinamika, stb) kellene csinálnia az utcára. Pl a Julis az agyondícsért futómű miatt jó alap lenne.:)
Jorjie20-11-2011 09:59:56 // 7549
zolee14516-11-2011 10:18:34 // 7548
Még nincs vége:(

Ez a 2011 év vége nem tudom mit tartogat még. Jó lenne, ha már semmit sem.

R.I.P. Guido Falaschi
mesa08-11-2011 21:31:04 // 7546
Lassan erre is gondolni kell :Szilveszter Rally Micu Evo VI onboard
pb_23-10-2011 22:26:32 // 7545
Csak szimplán +csúszott/Lrontotta a kanyart, ahogy baupistával csatázott. Aztán Lindult keresztben a pályán. Ritka 1 xerencsétlen Set volt.(((
kesa23-10-2011 22:00:34 // 7544
Ahogy olvastam, megcsúszás után próbálta összeszedni a gépet. Egyértelműen látszik a videón, hogy küzd a motorral, szóval az ütközés előtt még nem volt baja.
Nagy kár érte (meg mindenki másért is, aki így jár), de versenypályán tényleg sokkal kevesebben halnak meg, mint utcai balesetben.
Nyugodjon békében!
Kazes☻23-10-2011 21:55:23 // 7543
De ott még talán menthető lett volna, viszont amit a mögötte jövő két motorostól kapott, hogy még a sisak is szanaszét röpült róla, az túl nagy volt azt hiszem.

És nyilván volt több is világszerte, kisebb-nagyobb versenyeken, csak nem ér el ide a híre. És persze ilyenkor könnyű azt mondani, hogy Ja kérem, a motorsport veszélyes,de ez akkor sem egy ilyen egyszerű.
mesa23-10-2011 21:42:50 // 7542
Van ahol még látható. De szerintem nem sokáig!
Szerencsétlen, végig szánkózta az arcát az aszfalton...
De ami érdekes, hogy már úgy került a többiek elé, hogy félig lógott a motoron, mint egy lenyilazott lovas amíg ki nem fordul a nyeregből! Lehet, hogy volt ott már előtte is vele valami baj
Nyugodjon békében!

Múlt héten Dan Wheldon, most Marco Simoncelli
zolee14523-10-2011 20:32:12 // 7541
Egy másik topikba írtam, hogy majd akkor nézem meg, ha kiengedték a kórházból. Sajnos már nem engedik ki, így meg sem fogom nézni...
Kazes☻23-10-2011 20:24:32 // 7540
Én még láttam. :(
afri23-10-2011 20:19:31 // 7539
volt ... videó!
Kazes☻23-10-2011 20:14:11 // 7538
ITT van videó felvétel is, borzasztó. Isten nyugosztalja. :(
zolee14523-10-2011 11:35:18 // 7537
R.I.P.

Mi a franc van a motorsportokban....
Public Enemy23-10-2011 11:32:36 // 7536
VÉGE!!!
Isten nyugosztalja szegény Marco-t!!!
Széles utat fönnt a mennyben!!!
Public Enemy23-10-2011 11:27:04 // 7535
Nem a Valentino verte telibe, hanem a szerencsétlen Edwards, de a "Sic" szempontjából teljesen mindegy...Biztosan komoly a baj!!
2010-ben a japán Tomizawa szenvedett hasonló balesetet a Moto2-ben, az ő életét akkor már nem lehetett megmenteni... :-((((
zolee14523-10-2011 11:18:12 // 7534
Kovi18-10-2011 12:10:30 // 7533
Sajna nem tévedsz kb. a felének kellene lennie az árának és akkor lenne nagy puukkkk! -(
mesa18-10-2011 10:30:09 // 7532
Nem rossz! De ez lehet 2-3 szöcske ára, de azok jobban mennek és nagyobbat is ugranak :)
Persze lehet, hogy tévedek! :))
Xixo18-10-2011 02:11:30 // 7530
Szegény Gyulámat még ezzel is zaklatni kell? Nem elég neki az F1 egész évben?

(Azért kemények ertéeléknél, mert a Híradóban még jól mondták...)
zolee14517-10-2011 20:34:06 // 7529
Benne volt a baleset a fókuszban is. Végülis jó sok Indy hír volt már eddig is az RTL-en, na mindegy...
Aztán szépen kielemezték, hogy felrepül, majd a falnak csapódik, és ez nem is lenne baj, csak a leszakadó kerék.

Annyit néztek el, hogy amit elemeztek az Will Power belső kamerája volt. Ő is megsérült, hátfájás, meg hasonlók, de Wheldon a 77-esben ült.

Mindegy, honnan tudhatnák, az F1 rajtszámokhoz se mindig tudják a versenyzőt, pedig azt közvetítik. Ha megkérdeztek volna futam előtt, hogy ki ül a 12-esben nem tudtam volna. Azt sem, hogy ki ül a 77-esben. Viszont ha csinálok egy műsort az a minimum, hogy nem beszélek hülyeséget. Pláne úgy, hogy a videó azzal kezdődik, hogy mutatják Wheldont a 77-esben, és kiírják, hogy 34-ről startolt, jelenleg 24-ik. Ráadásul a tiszteletköröknél az eredményjelző tornyon egyedül a 77-es szám volt végig.
afri17-10-2011 19:38:42 // 7528
rég láttam már ekkora balesetet!! :-((
zolee14517-10-2011 16:50:12 // 7527
Most olvasom, hogy a baleset után derült ki, hogy Andretti már aláírt Wheldonnal egy szerződést, Wheldon ment volna jövőre Danica helyére.

Amúgy ezt is most olvastam, hogy Wheldon tesztelte a jövő évtől bevezetendő Dallarát, amin elvileg már megoldják az ilyen ráfutásos baleseteket. Úgy értem, hogy van ezek ellen a hátsó keréknél egy elem. Ki tudja milyen sikerrel működik majd...
Kovi17-10-2011 16:12:30 // 7526
:-((
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.