155 lovas TB-nek a 10%növelt értéke 170, onnan még mesze van a 200 feletti teljesítmény.
Az meg megint más, hogy egy gyári verziót lebutítanak, de gondolom egy chiptől nem lesz a 340-ből 500 lovas a TT
Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...
GEORGE05-09-2010 14:02:05 // 18093
GEORGE05-09-2010 13:58:53 // 18092
Ilyenek miatt mosolygok csak a szuper erős chip csodáktól, amik persze kizárólag a chiptől nyernek ennyi erőt........
Poló05-09-2010 13:47:25 // 18091
A TT RS-eket simán fel lehet nyomni a gyári 340-ről egy chippel 400-ra. Bírja is a motor és úgy tudom télleg nem kell hozzá semmi, csak az elektronikát átlőni. Mikor elkészült ez a motor, akkor tudott 400 lovat, betették az autóba és rájöttek, hogy veri az R8-at. Állítólag az első pár autó 400 lovasan is maradt, utána vették vissza teljesítményt 340-re. Ha esetleg valakinek van egy 400 lovas verzió, abba csináltat chiptuningot, legyen csak 10% növekedés, akkor tud az autó 440 lóerőt. Ez a lehetőség elvileg adott a 340 lovashoz is és akkor a 340-ből lesz 440, közel 30%-os növekedés.
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2010 13:44:31 // 18090
na igen...dejzeleknél a 140 és 170 lovas Mjet-nél motorikusan megegyezik minden tehát 20%-ot elbírnak a kopó, forgó alkatrészek...ha a 2,4-es 170lovas Mjet-et hasonlítjuk a 200 lovashoz ott már teljesen más a főtengely, hajtókar stb stb...ugye az utolsó 166-ok is "csak" 180 lovasok....tehát ott ez a teteje
GEORGE05-09-2010 13:40:51 // 18089
Valószínűleg a nagyon modern multiair se véletlenül "csak" 170 lovas gyárilag.
GEORGE05-09-2010 13:39:59 // 18088
Nem tudom a nevét, de nem is érdekes....
Azért egy 1,4 T-nek is meg vannak a határai, de felőlem lehet 200 feletti paci benne :-)
Szerintem aki chippeltet, az mind rendesen felül mondja az autója teljesítményét.
Kár, hogy sose jönnek el gyorsulási versenyre sem....
Azért egy 1,4 T-nek is meg vannak a határai, de felőlem lehet 200 feletti paci benne :-)
Szerintem aki chippeltet, az mind rendesen felül mondja az autója teljesítményét.
Kár, hogy sose jönnek el gyorsulási versenyre sem....
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2010 13:37:55 // 18087
így van a turbós autókat lehet húzogatni csak kérdés meddig bírják...
Poló05-09-2010 13:35:08 // 18086
Ki az a Mito-s?
Végülis ez annyira nem hihetetlen, hogy a 155-ből lett 200, legyen csak 190-195 és kicsit felfele kerekített az illető. Turbós motorról van szó, ott oda lehet tenni 25-30% növekedést. Ugyanúgy mint a JTD-nél a gyári 115-ből csináltak 140-150-et vagy a 2,4-esnél a 140-ből 180-at.
Végülis ez annyira nem hihetetlen, hogy a 155-ből lett 200, legyen csak 190-195 és kicsit felfele kerekített az illető. Turbós motorról van szó, ott oda lehet tenni 25-30% növekedést. Ugyanúgy mint a JTD-nél a gyári 115-ből csináltak 140-150-et vagy a 2,4-esnél a 140-ből 180-at.
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2010 13:34:27 // 18085
a kis méregzsák :DDD Jah ilyen kaszniba 1.4 pöcsköszörű 90 lovat tenni vétek...érdi emelkedő előtt vissza kell kapcsolni ha meg van klíma akkor azt is ki kell kapcsolni különben a 48t kamionok előznek meg :P
a hab a tortán az 55%-ot hozó tuning :D holnap én is megyek ahhoz a céghez mert akkor lesz egy 310 lovas autóm :DDDDD
a hab a tortán az 55%-ot hozó tuning :D holnap én is megyek ahhoz a céghez mert akkor lesz egy 310 lovas autóm :DDDDD
Poló05-09-2010 13:31:31 // 18084
Az Audi már tavaly ilyenkor kezdett kilábalni a válságból, azóta szinte minden sor visszaállt a válság előtti darabszámra, de vannak olyanok is, ahol azon túli felfutások vannak.
GEORGE05-09-2010 13:30:56 // 18083
90-ből 140 lovacska....bakker nyitnom kell egy műhelyt és ilyen ügyfélből kéne jó pár..
Nem tudnom miért van ennyi barom ember aki elhiszi, hogy egy nyavalyás chip tuningal 90-ről 140-re lehet valamit tuningolni.............
Mondjuk van köztünk is ilyen akinek az 1,4 TBi Mitoja 200 lóerő felett tud a chip tuning után........
Nem tudnom miért van ennyi barom ember aki elhiszi, hogy egy nyavalyás chip tuningal 90-ről 140-re lehet valamit tuningolni.............
Mondjuk van köztünk is ilyen akinek az 1,4 TBi Mitoja 200 lóerő felett tud a chip tuning után........
ystuc05-09-2010 13:24:01 // 18082
Na, gyerekek. A csiptuning a nyerő, most már tuti! Érdemes elolvasni! :-)
Octavia népitélet
Octavia népitélet
GTPeti04-09-2010 22:15:25 // 18081
Na ugye. :)
Ahogy a mondás tartja: Az életben egy dolog biztos... ...na most olasz autónál még ez sem. :)
Ahogy a mondás tartja: Az életben egy dolog biztos... ...na most olasz autónál még ez sem. :)
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2010 17:56:20 // 18080
fszságot írtam nem adagoló ha nem magasnyomású lakik rajta meg turbó :)
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2010 17:50:35 // 18079
én sem :)
Tommi03-09-2010 23:08:57 // 18078
GTPeti03-09-2010 21:47:50 // 18077
Ezt most nem értem.
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2010 21:30:17 // 18076
Azért va egy furcsaság a Marisnál az ismerősömnek 2,4-es Marisa van ami 99-es évjárat és valóban TD de igazság szerint mégsem TD mert nem adagoló ha nem turbó lakik rajta...ez valami átmenet :)
GTPeti03-09-2010 20:19:29 // 18074
És 500 lóval hányadik sarokig jut el?? Vagy minden olajcserekor turbót és hengerfejet is cserélnek a brazilok??
WarbiRunner (Gyuri)03-09-2010 10:12:30 // 18073
A Maris 20vT-t 4-500 lóra szokás felhúzogatni :-) Naná, hagy nem rossz :-) És szerintem gyárilag etanolos.
Blade03-09-2010 06:44:46 // 18071
Köszi:) Már csak egy alkalmas példány kellene, amit megvásárolhatok...:)
GTPeti02-09-2010 22:39:02 // 18070
Nekem egy klassz kis Uno 1.6 MPI kéne onnan... De a Maris T sem rossz!
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2010 22:20:44 // 18069
Mostmár mindent tudunk :-)
GEORGE02-09-2010 22:17:47 // 18068
2001.06.-tól
JTD 110 – 1910 cm3, 110 Le/4000 1/perc, 200 Nm/1500 1/perc
lentebbi hsz-nél lemaradt a J betű
JTD 110 – 1910 cm3, 110 Le/4000 1/perc, 200 Nm/1500 1/perc
lentebbi hsz-nél lemaradt a J betű
GEORGE02-09-2010 22:14:56 // 18067
1999. nyarán elérkezett az idő, hogy az autón némi változtatásokat eszközöljenek. Ezt nevezzük facelift-nek, a Marea-s szakzsargonban pedig a „nagy facelift”-nek. Az autón közel 1500 dolgot változtattak meg a korábbi évek tapasztalatai alapján, megérkeztek az Euro2-es benzinmotorok, valamint az örvénykamrás dízeleket felváltotta a common-rail rendszerű dízel. Az alapfelszereltség is módosult néhány helyen, valamint az extralista is bővült.
Főbb változtatások
• Az 1,4 12V helyett (ami csak néhány piacon volt ezek után kapható) bekerült a Brav*-ból és Punto-ból már ismert 1,2 16V motor.
• Az 1,6 16V motor új, műanyagból készült szívócsövet, és módosított kialakítású hengerfejet kapott, valamint a hűtővízkiegyenlítő tartály a hűtő mellől a jobb oldali sárvédő mellé költözött (a korábbi klímás autók tartálya szintén a sárvédő mellett volt).
• A 2,0 20 V motor teljesítménye 147 Le-ről 155 Le-re módosult, köszönhetően a kicsit megemelt sűrítési viszonynak és a módosított vezérlőelektronika programnak
• Az összes benzinmotor Euro2 besorolást kapott.
• A TD75-TD100 változatokat a JTD105 váltotta fel.
• TD125 helyett a JTD130 érkezett.
• Új rádiók érkeztek (AD182M és AD182H2).
• A sárvédőn lévő típusjelzés már nem a lökettérfogatot, hanem a motorteljesítményt közölte.
1,4 12V helyett 80 16V (ez már az 1,2-es motor)
1,6 16V helyett 100 16V
1,8 16V helyett 115 16V
2,0 20V helyett 155 20V
TD75 és TD100 helyett JTD105
TD125 helyett JTD130
• A műszerfal borítása a korábbi kemény műanyagtól eltérően puha lett.
• A műszerfal szellőzőrostélyai megváltoztak.
• A check controll kiégett izzókat jelző kis lámpasorának a sorrendje megváltozott.
• Az utasoldali légzsák súlyérzékelőt kapott a jobboldali ülésben, most már csak akkor nyílik, ha ül valaki az ülésben, ellentétben a korábbi példányokkal.
• Minden autó EBD-t (elektronikus fékerőelosztó) kapott a blokkolásgátló mellé.
• Új dísztárcsák, valamint könnyűfém felnik.
• Az automata váltó kapott három programválasztási lehetőséget (Norm, Sport, Ice).
Új benzinmotorok
80 16V – 1242 cm3, 82 Le/5500 1/perc, 113 Nm/4250 1/perc (*)
155 20V – 1998 cm3, 154 Le/6500 1/perc, 186 Nm/3750 1/perc
(*) Csak olasz és spanyol piacra készült.
Új dízelmotorok
JTD105 – 1910 cm3, 105 Le/4500 1/perc, 200 Nm/1500 1/perc
JTD130 – 2387 cm3. 131 Le/4000 1/perc, 304 Nm/2000 1/perc
2001.06.-tól
TD 110 – 1910 cm3, 110 Le/4000 1/perc, 200 Nm/1500 1/perc
Forrás:INNEN :-)
Főbb változtatások
• Az 1,4 12V helyett (ami csak néhány piacon volt ezek után kapható) bekerült a Brav*-ból és Punto-ból már ismert 1,2 16V motor.
• Az 1,6 16V motor új, műanyagból készült szívócsövet, és módosított kialakítású hengerfejet kapott, valamint a hűtővízkiegyenlítő tartály a hűtő mellől a jobb oldali sárvédő mellé költözött (a korábbi klímás autók tartálya szintén a sárvédő mellett volt).
• A 2,0 20 V motor teljesítménye 147 Le-ről 155 Le-re módosult, köszönhetően a kicsit megemelt sűrítési viszonynak és a módosított vezérlőelektronika programnak
• Az összes benzinmotor Euro2 besorolást kapott.
• A TD75-TD100 változatokat a JTD105 váltotta fel.
• TD125 helyett a JTD130 érkezett.
• Új rádiók érkeztek (AD182M és AD182H2).
• A sárvédőn lévő típusjelzés már nem a lökettérfogatot, hanem a motorteljesítményt közölte.
1,4 12V helyett 80 16V (ez már az 1,2-es motor)
1,6 16V helyett 100 16V
1,8 16V helyett 115 16V
2,0 20V helyett 155 20V
TD75 és TD100 helyett JTD105
TD125 helyett JTD130
• A műszerfal borítása a korábbi kemény műanyagtól eltérően puha lett.
• A műszerfal szellőzőrostélyai megváltoztak.
• A check controll kiégett izzókat jelző kis lámpasorának a sorrendje megváltozott.
• Az utasoldali légzsák súlyérzékelőt kapott a jobboldali ülésben, most már csak akkor nyílik, ha ül valaki az ülésben, ellentétben a korábbi példányokkal.
• Minden autó EBD-t (elektronikus fékerőelosztó) kapott a blokkolásgátló mellé.
• Új dísztárcsák, valamint könnyűfém felnik.
• Az automata váltó kapott három programválasztási lehetőséget (Norm, Sport, Ice).
Új benzinmotorok
80 16V – 1242 cm3, 82 Le/5500 1/perc, 113 Nm/4250 1/perc (*)
155 20V – 1998 cm3, 154 Le/6500 1/perc, 186 Nm/3750 1/perc
(*) Csak olasz és spanyol piacra készült.
Új dízelmotorok
JTD105 – 1910 cm3, 105 Le/4500 1/perc, 200 Nm/1500 1/perc
JTD130 – 2387 cm3. 131 Le/4000 1/perc, 304 Nm/2000 1/perc
2001.06.-tól
TD 110 – 1910 cm3, 110 Le/4000 1/perc, 200 Nm/1500 1/perc
Forrás:INNEN :-)
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2010 22:09:29 // 18066
Jaja, de a 115 is csak 110. Ellenben egy Brazil turbo Maresz nagyon kéne, ha tudnám honnan lehet beszerezni :-)
GTPeti02-09-2010 21:56:52 // 18065
Hopp... de, igaz.
GEORGE02-09-2010 21:51:49 // 18064
A 105 lovas jtd sima turbós a 115 lovas pedig VGT-s.
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2010 21:15:05 // 18063
Ha igaz, akkor a 2.4 jtd 2001-től került bele. Az 1.9 sem valószínű hogy 98 előtt volt, mert az 1.9JTD tudomásom szerint a 156-ban mutatkozott be 1998-ban.
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2010 21:12:57 // 18062
Az már 110 lovas, nem?
GTPeti02-09-2010 21:03:19 // 18061
Barátomnak olyan van. Elégedett vele, igaz nincs összehasonlítási alapja, mert ez az első autója. (Amúgy szép, 2003-as SW a vas.)
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2010 21:02:25 // 18060
Yes, így van, mivel a Mareszben le van butítva a 105 pacis JTD motor 255-ről 200Nm-re. Szóval elvileg jó a 105 pacis is, de akkor alapból remap, vagy nyet ugrabugra :-).
GTPeti02-09-2010 19:42:05 // 18059
Tudtommal csak rozsdamentes kivitel létezett belőle. Az ajtón az biztos, hogy nem rozsda. Inkább futtatási foltoknak nevezném, ha ez az az autó, amelyik kiégett. A zárhíd viszont lehet, hogy sima acélból készült.
Blade02-09-2010 18:35:08 // 18058
A gyártási év és a forgalomba helyezés különbségére a magyarázat az , hogy külföldi az autó. Nem kérdeztem, de tutti igy van. De a hirdetésben is JTD-ét ir, akkor ezek szerint félrevezetésül. Mikortól gyártották a JTD motorokkal?
GEORGE02-09-2010 16:41:04 // 18057
Így igaz, inkább 1,9 jtd mint 1,9 TD vagy 2,4 TD
Ha javasolhatom akkor már a VG turbós JTD jó venni, mert a nem VGT-s a 105 lóerővel valami baromira lusta a Marea SW-ben....110 felett megáll az autó, avval előzni nem lehet normálisan. 2-öt kipróbáltam belőle.
Ha javasolhatom akkor már a VG turbós JTD jó venni, mert a nem VGT-s a 105 lóerővel valami baromira lusta a Marea SW-ben....110 felett megáll az autó, avval előzni nem lehet normálisan. 2-öt kipróbáltam belőle.
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2010 16:33:24 // 18056
Ez egy 97-es adagolós TD ahogy George is írja, egy légzsákos. Régi, sokat futott. Inkább keresnék egy 2000 utáni befecskendezőst. 1.9 jtd-ből nagyobb a választék, szerintem a TD-nél jobb választás lehet.
GEORGE02-09-2010 16:17:04 // 18055
további észrevételek.
gyártási év 97.
évjáratra meg 2003/7
Nem tudom miért írja, hogy 2003/7. ha valóban 2003-as lenne akkor az már faceliftes lenne (2002-től) kör alakú logó és más belső műszerek és még pár apróság.
Azt meg senki se mondja, hogy 97-től 2003/7-ig "őriztek" szalonba autót.....
gyártási év 97.
évjáratra meg 2003/7
Nem tudom miért írja, hogy 2003/7. ha valóban 2003-as lenne akkor az már faceliftes lenne (2002-től) kör alakú logó és más belső műszerek és még pár apróság.
Azt meg senki se mondja, hogy 97-től 2003/7-ig "őriztek" szalonba autót.....
GEORGE02-09-2010 15:44:15 // 18054
Szeva. Nekem is Marea SW a "melos" gép, csak nekem 2.0 20V 5 hengeres 155 lovas Lancia mocival.
Én is kerestem dieselt, de csak az 5hengeres dieselek érdekeltek volna.
Sajna még kevés van belőlük ami 2,4 jtd.
A 2,4 TD Marea 125 lóerős, a 2,4 JTD 130 lovas.
Én már 2010-ben csak JTD-d vennék, .....én nem az +5 lóerő miatt, hanem azért vettem volna JTD-t mert már nincs rajta adagoló.
Én is kerestem dieselt, de csak az 5hengeres dieselek érdekeltek volna.
Sajna még kevés van belőlük ami 2,4 jtd.
A 2,4 TD Marea 125 lóerős, a 2,4 JTD 130 lovas.
Én már 2010-ben csak JTD-d vennék, .....én nem az +5 lóerő miatt, hanem azért vettem volna JTD-t mert már nincs rajta adagoló.
Tom1202-09-2010 13:29:25 // 18053
Dízellel sajnos, nincs, az öcsémnek benzines van, meg azt hiszem, George-nak is, habár le merném fogadni, hogy a 2.4-es "racing diesellel" közeli rokon a Mareáé.:-)
Gondolom, majd ő többet tud írni róla...
Egyébként meg úgy általában meg van vele elégedve az öcsém, a fékekkel volt valami gubanc, de megoldódott...
Gondolom, majd ő többet tud írni róla...
Egyébként meg úgy általában meg van vele elégedve az öcsém, a fékekkel volt valami gubanc, de megoldódott...
Blade02-09-2010 12:49:54 // 18052
Srácok, van valakinek tapasztalata Marea 2,4 JTD-vel? Ha megvenném ezt (munkagépnek kell) ,akkor kb mire számithatok?
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2010 12:36:38 // 18051
Mármint Leont? Kíváncsi lennék annak a futóművére. Ha kicsit is hasonlít az Alteaéra, akkor elég gáz az bizony...
Pdti-ből vezettem 105 lovasat (nem a ház körül :-)), ami nem volt rossz, de az én jtd-m járáskultúráját, hangját meg se közelíti és nem forog annyira. Ellenben kevesebbet eszik és megy úgy. Vagyis kb úgy megy. Ja és 200e (kíméletes) km van most abban, baja még nem volt.
És vezettem 2 lityis 140 lovast is hosszabb úton..na az meg maga a borzalom. Tol az nagyot, de mint egy busz olyan karakterrel. Ocsmány hangja van, hirtelen tol lentről, aztán fent meg csak kerreg kelletlenül. És füstöl, és fogyaszt. És 70e ugyanolyan kíméletes km alatt x+1 újraprogramozása volt, kettőstömegű csere (azóta megint kottyan) és hasonló apró viccek autószerte.
Pdti-ből vezettem 105 lovasat (nem a ház körül :-)), ami nem volt rossz, de az én jtd-m járáskultúráját, hangját meg se közelíti és nem forog annyira. Ellenben kevesebbet eszik és megy úgy. Vagyis kb úgy megy. Ja és 200e (kíméletes) km van most abban, baja még nem volt.
És vezettem 2 lityis 140 lovast is hosszabb úton..na az meg maga a borzalom. Tol az nagyot, de mint egy busz olyan karakterrel. Ocsmány hangja van, hirtelen tol lentről, aztán fent meg csak kerreg kelletlenül. És füstöl, és fogyaszt. És 70e ugyanolyan kíméletes km alatt x+1 újraprogramozása volt, kettőstömegű csere (azóta megint kottyan) és hasonló apró viccek autószerte.
Satti02-09-2010 11:44:38 // 18050
Arra viszont még emléxem a filmből, hogy a Doki mondja Marty McFly-nak, hoghy ééépen azért alkalmas az időutazásra, mert jól bírja a rozsdamentes acél karosszéria a jegesedés viszontagságait. :-) Persze ez nem tudományos megállapítás, de felfogható egyfajta reklámszövegnek is abból az időből.:-)
ystuc02-09-2010 10:55:33 // 18049
Én viszont úgy tudom, hogy összes fényezés nélküli volt. A piros valami egyedi utólagos fény lehetett. ITT minden kérdésre van válasz szerintem. :-)
Satti02-09-2010 10:52:36 // 18048
Ez kizárt dolog mert nem tudom. :-)
Amennyire tudom, volt belőle normál kivitelű változat is, egyszer még nagyon régen láttam eladót, piros színben Münchenben. A fényezetlen, rozsdamentes acél kivitel az egy limitált széria volt, egy kicsit utána kéne nézni, de vmi ilyesmi.
Amennyire tudom, volt belőle normál kivitelű változat is, egyszer még nagyon régen láttam eladót, piros színben Münchenben. A fényezetlen, rozsdamentes acél kivitel az egy limitált széria volt, egy kicsit utána kéne nézni, de vmi ilyesmi.
Kazes☻02-09-2010 10:11:23 // 18047
Rendben, az is jöhet. Velem lehet beszélni! :)))
Satti02-09-2010 10:03:33 // 18045
Nem jól tudod. :-) Ahogyan a kollega is mondja, rozsdamentes acélből vannak, de ezt a Doki is megemlíti a "Vissza a jövőbe" 2. részében, ha jól emléxem. :-)
Tom1202-09-2010 09:29:49 // 18044
...vagy 2.0 TBBi Q4...;-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
478
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?