Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...

Mike.18-08-2005 12:17:44 // 43
Hogy ne csak sztároljuk az OFF-os verdákat. Opel vectra 1.6 16V combi 100 le (céges) Viszonylag kényelmes első ülés, oriási csom. tartó és ennyi. Lomha batár nagy fogyasztással, szar klíma, csörög zörög, relatíve xar fék. (az enyémhez képest)
zolee14518-08-2005 12:17:25 // 42
ááá, szóval Te is csak azért regeltél be hogy eladd az autódat...na szép! :)))
joe7518-08-2005 12:17:18 // 41
Rólam elég sokan tudják, hogy a 156 nem a sajátom, hanem az öregemé, nekem egy Yarisom van. 1999-es évjárat Na nebassz! :)))) Én nem tudtam.:))) Halesz!!!!! Itt egy betolakodó!!!!! :))))
Tommi18-08-2005 12:14:22 // 40
Joe! Pont Te nyitottad ezt a topicot? :))) Rólam elég sokan tudják, hogy a 156 nem a sajátom, hanem az öregemé, nekem egy Yarisom van. 1999-es évjárat, ahogy forgalmazni kezdték itthon, rögtön vettünk egyet, az országban az első 50 között volt. Komolyan mondom, hogy ha nem Alfa, akkor csak Toyotát vennék :) Előtte volt már a családban egy Carina I. és semmi gond nem volt vele, pedig cipekedős málhás szamárnak használtuk. Az enyémben még az 1.0-ás, 68 lovas motor van, mert akkor még nem volt se 1.3, se TSport, se dízel. Két probléma volt vele, mindkétszer a fékerő elosztóval, a gyár csinált visszahívási akciót és kicserélték a kütyüt. Elsőszériás autóknál ez szerintem belefér. Amúgy szervízt csak a kötelező alkalmakkor látott és Alfához képest elég vicces, 10-15 ezer forintos számlákat kellett fizetni. A fogyasztását még soha nem sikerült 6 liter fölé tornázni. Egész jól megy, a vége 160-170 körül van, bár akkor már azért nyüszít kicsit :))) Ahhoz képest, hogy mekkora motor van benne, egész szépen szedi a lábait. Anyám is elég sokat használja, neki a sok pakolórekesz, a könnyű parkolás tetszik benne. Hibái, hogy az ülések oldaltarása=nulla, a hátulja néha hajlamos elpattogni (ami mondjuk logikus, mert semmi súly nincs hátul), a gyári hifi elég harmatos. Egyébként belül szerintem rendben van, bár a középre helyezett digit műszerfal megszokást igényel, de az ergonómiával nekem nem volt bajom. A hátsó üléseket le lehet hajtani, de ez kicsit macerás: belül egy ülések alatti kallantyúval teljesen előre kell húzni az üléssort, szintén belülről ledönteni a két támlát, majd hátulról, a csomagtér felől meg kell húzni egy másik kart és így lehet összehjatogatni az üléseket. Így egész nagy hely lesz, sokminden belefér. Röviden összegezve egy kellemes, alapvetően városi autó, de hosszabb utakra is bátran el lehet vele indulni. Nem egy sportkocsi, de jól megy és nem fogyaszt sokat. Ideális második autó a családban. Jövőre eladósorba kerül és becserélődik egy Alfára, ha valaki asszonynak meg akarja venni, szóljon :)))
András bácsi18-08-2005 12:05:03 // 39
Saját használatú autóim mind olasz, vagy valami hasonló eredetűek voltak: Sorrendben: Kisfityó, Giulietta, 75, 33, 155, 146, Stilo, 166. Közte faternek és volt két 33, most meg az én ex-155-ösömet hajtja. Három szolgálati gépsárkány német pusztulat volt: Golf II 1.6D, Golf III 1.9 TD, Astra 1.4. Ezeket inkább hagyjuk, bár az tény, hogy igénytelenek. Sajnos a minőségük is inkább igénytelen, mint jó. Aztán próbáltam, szereltem már néhány szerkezetet, zömmel olaszt, haverokét, ismerősökét. Igazán olyan, ami tetszett valamelyest, a Honda Prelude volt, meg a Fiat Coupe.
joe7518-08-2005 11:59:17 // 38
A Svéd verdákat én is birom, bár hozzám közelebb állnak a Saab-ok, inkább az kéne mint a Volvo. Bár egy T4,T5,T6 valamelyikére azért nem mondanék nemet.:) De a kedvencem a Saab 9-3 Viggen. A kurva jól néz ki, és halad is.
Nemesis18-08-2005 11:41:38 // 37
találtam képeket:
Nemesis18-08-2005 11:40:47 // 36
Érdekes egy dolog ez. Lassan három éve dolgozom használt autósként, régebben Opeleztem, most Toyotázom. Ültem már sok pusztulatba és sok csodába, de az Alfa után nagy szerelmem a Volvo. Persze nem a renault volvok. Pár hetem számítottam be egy 97-es S90-eset az erősebbik 3000-es motorral, kézi váltóval!!!, ezüstmetál volt, bőrös, fullos, 1390000-ért adtuk el. Ha lenne rá keret én bevállalnám harmadik autónak (a GTV mellé meg nagy álmom egy Alfetta) és akkor filózhatnék rajta, hogy azzal menjek amelyik 16-ot eszik vagy azzal ami 14-et. ;)))
joe7518-08-2005 11:25:58 // 35
Ebben a topicban lehetünk objektívek, máshol tilos! :))
Mike.18-08-2005 11:24:11 // 34
Elég friss tapasztalat: A6 2.6 V6 benzin +A6 2.5 V6 tdi. Egy nap mind a kettő. Hááát húú nagyon jók . Negatív dolgot nem is tudnék mondani, nagyon megy, nagyon kényelmes, nagyon... Ez a mondat talán még ebben a topikban is sok. Nehogy moderálva legyek érte. :-)))
joe7518-08-2005 11:10:30 // 33
Az a fura hogy ma már nem tetszenek a digiális órák, de akkor ez annyira egyedi és különleges volt, hogy imádtam. Amúgy főleg gyorsításoknál eléggé ugrált a kijelző, nehezen érte utol magát. De 100 fölött ahol már a gyorsulás üteme lelassult képes volt követni a változásokat.
GEORGE18-08-2005 11:07:42 // 32
De jó nektek digit volt!!!! Nekem csak egy Tempra Sx volt digit a többi Tipom, Temprám sajna analóg volt!!!
joe7518-08-2005 11:02:39 // 31
Igen ez már injektoros motorral 76 lovat mozgatott. Fateré ezüst metál volt digitális órával ( nekem baromira tetszett a neonparádé ) és zöld plüss belső kárpittal. Annak se vol soha semmi baja.....
BeeGee18-08-2005 11:02:10 // 30
Ennyi autóm nem volt, de legalább tisztán van tartva a vonal :) 2002 Február Austin Montego 2003 Március Alfa 146 2004 November Alfa 156
GEORGE18-08-2005 10:59:17 // 29
Az is a 76 lovas volt akkor igaz?? Az enyém fehér volt és sötétzöld plüss kárpittal, könyöklővel, klíma, Abs, analog müszerfallal. van róla képem is de be kéne szkenelni:-( De szerettem azt az autót 38ezer volt benne mikor vettem :-)
joe7518-08-2005 10:58:02 // 28
Az én autótörténelmi áttekintésem így néz ki.: Saját tulajdonú atóim: 1992 december: Polski Fiat 126E 1994 március: Lancia Delta 1.5 LX 1998 február :Alfa 33 1.7 IE 1999 november Alfa 155 1.8 TS 8V 2001 Április Alfa 155 V6 2002 Május Lancia Kappa 2.0 16V Turbo 2003 Április Alfa 156 1.8 TS 16V 2004 szeptember Alfa 156 1.9 MJTD Mindegyik olasz volt, a kispolák csak olasz klón.:)
BeeGee18-08-2005 10:56:56 // 27
És hogy a témánál maradjunk, rövid népitéletek: Opel Vectra C 1.8 Batár nagy, gusztustalan forma, szögletes belső, lomha moci, katasztrófális futómű - a megszokott 70-80as tempóban lekanyarodva az autópályáról sikítottam az ijedtségtől. Viszont elfér benne még a távoli rokonság is egyszerre és csendes. Zavaróan nem tűnik fel senkinek, hogy arra megyek éppen vele :) Opel Astra G 1.4 Aki ezt az autót képes szeretni és isten bocsáss, még sportosnak is tartja, az kezelésre szorul. Alapverő berendezések hiányoznak az autóból (térképolvasó lámpa, futómű, motor, ülés). Bár a motor nyomatékosabb az 1.4TSnél egy kicsivel. Toyota Yaris 1.5 D4D Meglepően korrekt autó, kisatókhoz képest nagyon jó anyagokkal (azért nem egy Ypsilon), jól szedi a lábát, kanyarban sem ijesztő annyira. A feketében még jól is néz ki, egy rossz szó nem lehet rá :)
Poló18-08-2005 10:56:34 // 26
Az 1.4-es 75 lovas motor van egy ismerősöm Seat Cordobájában. Abban sem megy.
joe7518-08-2005 10:51:51 // 25
1.6 SX Tipoja a fateromnak is volt. Aztán vett egy Brava 14 12V-t amikor jöjött 95-ben. ...
BeeGee18-08-2005 10:48:22 // 24
Ebben a topicban jól fény derül mindenki sötét multjára, hogy hogyan lettek Alfások :)

Az első autóm ő volt:


85ös Austin Montego 1.6. Nagyon csíptem, kis mokány gép volt, bár luxufelszerelésnek csak a jobb oldali tükör számított. Pesten vezetni tanulni tökéletes autó volt, mert mindent rommá zúzott, ami az útjába került. :) Aztán híres lett, mert felgyulladt és megírták az újságok is...
GEORGE18-08-2005 10:43:57 // 23
A Tipok jó kis gépek voltak :-)) Nekem volt belöle 90-es 1996-ban Tipo 1,8 16v, és egy 95-ös 97-ben Tipo 1,6 SX A 16v-ben egyszer volt vez.szíj szakadásom az 1.6-os hibátlan volt a 16v is miután meg lett javítva...:-)
Mike.18-08-2005 10:39:13 // 22
joe_156 által már leírt skoda oktávia 1.4 16 v-t nekem is sikerült kipróbálni. Az élmény hasonló.Véleményem szerint 7-8 éve "kíváló" autó lett volna, de most ....!? Mindegyik autómat szerettem és volt egy pár, de mindközül az 1.4 tipot sajnáltam eladáskor. Mindenhova elvitt, nemhagyott cserben soha. Minimális volt a szervízköltsége, a 72 cm TV doboz is kényelmesen belefért, viszonylag fürge és gyors volt. Sajnos ő 12 évesen, nekem már nem felelt meg a kor követelményeinek. (biztonság, kényelem stb.)
GEORGE18-08-2005 10:38:53 // 21
Na okés, hogy ütni vágni kell de mindjárt boritani is?????
Doni18-08-2005 10:31:07 // 20
Volt szerencsém látni azt a terepjárót, hát tényleg komoly. Először arra gondoltam "Mi ez a förmedvény....", de minél többször láttam annál jobban megtetszett. Egyébként meg a terepjáró arra való, hogy üssék-vágják, aszfaltra ALFA való....
Gabriel18-08-2005 10:28:55 // 19
Nekem az előző kocsim egy 1993-as Renault Clió I.-es volt. Nem volt vele semmi bajom, leszámítva a csapágycserét de azt is kb. 4 évente (de ez más kocsival is megesik). 1130 köbcentijével megjártuk Bulgáriát és Olaszországot is, de nagy gond soha nem volt vele. A vége felé nem húzott jól és aztán egy teljes motorfelújítás után azt gondoltuk el kell adni amíg ilyen jó. Majd befizettem a 147-es kezdőrészletét amiben persze benne van a kis Clio ára is. Nem fogom fikázni, hogy francia, meg német, de tényleg az olaszokban van a sentimento. Németek belső tere olyan szögletes az olaszoké pedig tele van ívekkel :-) Mi famílián az olasz kocsikkal anno a 70-es évek tájékán volt kapcsolatban először kis Fiatnak köszönhetően. Aztán jött 98-99 táján egy Brava és most nekem a Alfa 147. Hát ennyi lenne.
GEORGE18-08-2005 10:14:04 // 18
...de mivel aszfaltra naon ráz...kivittem a terepre. Azért vitted ki a terepre, hogy megboritsd??? :-)))
GEORGE18-08-2005 10:11:33 // 17
Szevasztok!

Jelenleg az Alfám mellett tartok egy 2002-es Fiat Scudo 8 személyes kisbuszt? furgont? minek nevezzem? szgk a forgalmiban.
A 96-os Fiat Tempra 1,9 TD S.W. váltottam le vele idén Április 07.-én.



Mivel bútor asztalossággal foglalkozom másodban, így kell egy "melos" autó is, az Alfával nagyon nehéz lenne cipelni az árut, és egy Alfa nem is melos autónak való.

A Fiat Scudo sajna nem teljesen olasz vagyis abszolut nem olasz, Peugeot csak Fiat logó van rajta. De a lényeg a Fiat logon van, nem is akartam se Citroenbe se Peugeotba venni.
Van benne klíma, Abs, elektromos ablak-tükör, plüss, kpzár, kiegészitő fűtés, és mivel kisbusz így az Ulysse műszerfal benne ami szerintem sokkal szebb mint a teher verzióké. :-)



Szerintem ennek az évjáratnak 2002-2003 a legszebb az eleje:-))))
A Fiat Marea-hoz igazitották anno....



A mocija 2,0HDi 16v 110le 255Nm. Kellemesen sőt súlyát 1640Kg meghazutolóan tolja magát előre:-)))) sokkal roszabbra számítottam de nagyot és kellemeset csalodtam benne.
A 170-net az autópályán ment a mostani Horváto. nyaralásunkkor, Blacky legnagyobb meglepetésére. :-)
De amúgy csak 130-140 közt ballagok vele elöbbinél 2800-at, utobbinál 3100-at forog 5.-ben.
3500-al 160-nat mutat a kmóra:-)
A fogyim 8-8.8l/100km közt adódik.

A családban van még egy 2004-es Fiat Punto sajna csak 1,2 8v-s 60 loval :-(( nekem gyenge mert hiába nyomod neki "nem megy" :-(....
zolee14518-08-2005 10:02:03 // 16
az oldalamon meg ott van a törött Astrám képe (1,4 16V 90LE) szerettem mert amit nem lehetett belepakolni azt nem is volt érdemes vinni, persze vezetési élményben sehol nincs a 145-öshöz, viszont marha praktikus:)
mszabika18-08-2005 09:46:09 // 15
Ilyen nekem is van :))))
De oda adtam apámnak, mert jött a 155 :)) Most vadászásra használja :) Én nagyon szerettem, bár 1 fos német projekt :DDDD de amit kibírt az csoda, és ez is még mindig megy!!! 1év alatt raktam bele 11000km-et városba ;))) néha volt pécs fele, szerettem, mert az első SAJÁT autóm volt...
...De mostmár ALFÁM van, és nem adom oda semmiért!!! :)))))))
Így nézett ki :)
perdix15518-08-2005 09:43:04 // 14
Délután jövök a volt zsigulim beszámolójával...ne röhögjetek...komoly...még versenyt is nyertem vele...szépségversenyt!!!!! Rosso volt...tükörkrómmal......HEHEHEHEHE
perdix15518-08-2005 09:40:39 // 13
Végül van 1 vadászati ótó.....egy Toyota pick up...tipikus terepi gönc..a dógát elvégzi..itt épp a fogolykibocsátást végeztük el vele. Már 300ezret belevágtunk! HEHEHEHE
perdix15518-08-2005 09:38:02 // 12
A legujabb szerzemény a LAND Rover Defender..zsírúj!!!.amiről már írtam...3 hónapja használjuk...egyetemi ótó...már 1szer megburítottuk. Kőkemény tetepjáró....kőkemény machoknak...HEHEHE....1 hétig a városban is használtam...és tuggyátok kik fordultak meg utánam...meg kik futottak a vas után??? Nem a csajok...nem ám....a kiskölkök...azok...csapatostul...alig győzetm őket lerázni...de mivel aszfaltra naon ráz...kivittem a terepre.
joe7518-08-2005 09:33:50 // 11
alig várjuk! :)
perdix15518-08-2005 09:32:44 // 10
bezony ám...HEHEHE..és még be sem fejeztem...HEHEHE...folytathatom???HEHEHE
joe7518-08-2005 09:30:39 // 9
vazze perdix. Neked kész flottád van! :)
perdix15518-08-2005 09:28:59 // 8
Most pedig a gyenge idegzetűek kérem tartsák távol magukat a beszámolotól, mert a következő képek a nyugalom megzavarására is alkalmasak lehetnek....HEHEHEHE
Szal van nekem még egy terepezős....ganézos.....sárdagasztó ótó..amit csak földutakon használok.....30 K-ért vettem 82-es 24LE gyárilag...de max 20 LE maradt belőle...HEHEHE, feltéve ha mindkét henger megy....mostanában sokszor csak 1 megy...akkor 12 LE-t kell beosztanom....50-es max véggel....ha mindkettő megymert kiszáradt a megszakító háza egy-egy poTSolya után...akkor tuggya a 90-et is.......
2 év alatt beleraktam 10000Km-t....egy tanyasi szerelőm van...aki farigcsálja ingyen.....cserébe kap CD-ket...az örömtöl ugyis össze sz@rja magát....HEHEHE....múltkot széthullott a váltó, mert szántásban üldöztem egy kóbórkutyát 50-nel...de megcsinálta 2 napig melozott rajta....2 CD-t kapott érte....HEHEHE
Megfogattam addig hajtom, amíg megy...még megy.....
És akkor a nyugalom megzavarására alkalmas képek:
joe7518-08-2005 09:16:02 // 7
A pillanatnyi fogyasztásmérő menet közben jellemzően 8-9 literet mutatott ebben is, ez azért lehet hogy késöbb majd változik ill. csökken, majd ha rendesen bejáratódik a motor.... Az RS-ről még annyit hogy van egy arc akit csak látásból ismerek, többször összeakaszkodtunk már itt ott a környéken, de nem bírunk egymással. Ha én érem utol tapadok rá akár hogy tolja, de ha Ő ér utol nem tudom levakarni magamról én sem. Még nem előztük meg egymást egyszer sem.:))
Charlie 16618-08-2005 09:10:52 // 6
Érdekes, nekem is vmi hasonló a tapasztalatom. RS-t már próbáltam. A leírtakhoz nagyban hasonlít, de az az autó viszont nagyon megy. Ennek ellenére nem kellene, mert folyamatosan az az érzésem hogy nagyon a végére van hegyezve a motor, és sztem nem bírja hosszú távon a sportos vezetési stílust. A szerelő barátaim is azt mondták hogy szokottt vele gond lenni, nem kiforrott a konstrukció. Arra viszont jó hogy ha odalép az ember akkor megindul. Az 1.4-es motor valóban nem erőmű, de az legalább megbízható. Az első 4-5 évben ha a minimális odafigyelést megkapja, akkor gyakorlatilag nincs vele nagyobb gond. Normál átlag családi autó, arra jó hogy A-ból B-be eljusson az ember. A fogyasztása viszont kriminális, nekem még közúton sem sikerült 8-8.5 alatt tartani. És a legfőbb, sztem az ülés kényelmetlen hosszútávon. Ha nem lenne Alfa, az RS-ben esetleg még gondolkodnék is, vagy pl egy 1.9 TDI-ben mivel sokat megyek, egyébként eszembe sem jutna.
Ékszij18-08-2005 09:08:30 // 5
Évekkel ezeelőtt volt egy FIAT 127 sport-om, 1.1 75Le rengeteg hibája volt de valahogy nem lehetett nem szeretni . Vettem mellé egy másikat így meg volt oldva az alkatrészprobléma.Az utcánkba van egy FIAT 850-es sport coupe fekete nagyon szép állapotban csak sajnos nem eladó ...
perdix15518-08-2005 09:05:37 // 4
Na akkor én is beszámolok. A 155 előtt voltak szocialista termékek.....jelenleg igáslónak még megvan a Ford Sierra 2.0 V6 Ghia...1984-es V6-os OHV motor 45LE/l lterteljesítménnyel..ami valljuk be nem egy kihegyezett ótó. DE: belenyomtam 4 év alatt 100.000km-t...2 szer műszakiztattam...és nem hazudok de max 300K-t extrákkal eggyütt.....vonóhorog...mindent elvisz....gyorsulás az ha csak padló..de a pörgetést...4000rpm fölött nem jól torelálja...nem is arra való. 90 LE, 153 Nm...12,5 alatt 100-on. Ja és 10L-es átlagfogyi. Összességében naon szerettem....más miatt lehetett szeretni...pl: halál csendes volt, 180 fele volt a vége...de itt is csak a szélzaj volt...tulajdonképpen teljesen mindegy mennyivel haladtam..mert hangja csak kihuzatáskor volt...utazóban semmi....Az ülések is kényelmesek voltak nagyon..egy 500km-es útnál 1 huzamban levezetve is frissen szálltam ki...ez ugye hihető??....Oldaltartása már nem volt jó...persze nem egy kanyarkirály...olyan 80-as évekbeli grandturismo....180-nál, azaz a végnél pörgött 4700-et!!!! Persze 5800-nál kezdődőtt a szaggatott piros...6100-nél tovább tilos volt pörgetni...leszabályzás nem volt.....de 4000rpm fölött már gyengus volt.
Én 250000km-mel vettem, belevágtam 100000-t, most 350K-nál hengerfejes lett...megsínylette az építkezés terheit...HEHEHE De mivel ANYU használja meggyógyítjuk.
Extrák: 4 elektr ablak, elekt tükrök, első-háccsó ködlámpa,kp zár, színezett üveg, riasztó, indításgátló, hátsó kartámasz, sajan szervokomány, meg ABS az nuku....ablakfelhuzó modul...(azt én varázsoltam bele...HEHEHEHE)...
395 L-es csomagtér, de a hácccó ülések ledöntésével éa a kalaptartó kiszedéséval szinte bármit elviszek vele...Holnap épp a 4 m-es lambériákat viszem ki vele...remélem sikerül...nem kap el a rendőr.....HEHEHEHE
Sokat büntettem vele, amíg azt hittem, hogy 90 lóval mindent lehet...aztán változott a világ...az egyéb hulladékok ereje is lassan rámászott a kicsikémre..szemtelen 1.4-esek..pl Aszma is elérte a 90 lót...ezekkel már egyre kevésbé bírtam...1szerűen gyengus lett...
Viszont pályán a 150-160-170 eket tartotta...hiszen keveset forgott...és csöndes volt...ezt a 155-nél nem mondhatom el.....
De ugrálni előzni egyéb főutakon réncsingelni azt nem ......most már nem.....
Szal marad furikázó ótó, meg teherhordó...ami rohadt kényelmes is....Jahhh és 340K-ért vettem 2001-ben és nem bántam meg!!!!

PS: egyeb kepek az oldalamon róla..akkor naon csillogott ám a vas....
zolee14518-08-2005 09:02:55 // 3
napi 200km a melóhely, így nem mindig telik Alfára, az elmúlt időszakban sokat offoltam egy 1000-es Uno-val. 45LGy (lógyenge) szóval előzéskor ha lepadlózom nem szakad le a fejem a gyorsulástól, de normálisan lehet vele közlekedni, és termeli a benzint.:) Egy volt kollégám bett egy RS octaviát, mondtam neki vigyen már el egy körre. Az egy dolog hogy hihetetlenül csal az órája (a gyári végseb 235 vagy 237, mi meg mentünk 250-et, és egy volt osztálytársam szerint aki rendőr, a rendőr octaviák 260-at mennek, pedig a tetején ott van a fényhíd vagy mifene...) de nem érezni benne hogy gyorsul! Látom az órán hogy megy felfelé (mellesleg sztem a gyári 235-7 sem igaz) de nem érzem hogy tényleg menne az autó, magyarul nincs "élmény" a kocsiban. Egy volt főnököm meg 1,6-ost vett. Eleinte ő is az 1,4-est nézegette, de rájött hogy az nem megy. Így visszagondolva az 1,6-omhoz képest nem csak az 1,4, de az 1,6 octavia sem megy. Most úgy gondolom hogy én is csak olasz gépet vennék, pedig nem volt ez mindig így. Mindig volt valaki aki lebeszélt róla, de azért valahogy mindig volt olasz kocsi a családban. Az első egy 850-es Fiat volt! Emlékszem mentünk lengyelországba, és a cseh-lengyel határnál utolért egy magyar akinek az akkor új TX-es daciája volt. Az volt az első kérdése, hogy ezt a kocsit ide hogy hoztuk fel. Persze fater mondta, hogy jött a saját lábán. Aztán elindultunk, és ahogy kell, az emelkedőkön szépen lemaradt a dacia.:)))
Csöri18-08-2005 08:40:15 // 2
Én olasz autó párti vagyok, és ha nem Alfa akkor legalább olasz legyen. Így a szorgos hétköznapokon egy Fiat-al járok, és a család tagjaim nagyobb része is a talján márkát részesíti előnyben.:) El se tudom képzelni, hogy valaha is német, japo vagy francia kocsira költsek.:)
joe7518-08-2005 08:36:39 // 1
Annyi egyéb topic van, de ez talán megér egy újjat. Mindenkivel előfordúlhat hogy kedvencéből ha csak kis időre is átül valami más autóba. Kipróbálja mert kapta kölcsön, vette egy haver és felajánlotta egy körre, céges verda, vagy épp a papa kocsihjával kerültünk egyet ami nem Alfa. Ide le lehetne írni a más autók álltal szerzett tapasztalatokat mi tetszett mi nem, stb. Kezdem is amíg friss az "élmény". :) Egy barátom tegnap vette át zsír úk Skoda Oktavia Tour 1.4 16V tipusú személygépjárművét. Délután el is jött vele, hogy megmutassa kipróbáljuk. Az autót mindenki ismeri kívülről, sok szót nem érdemes pazarolni rá. Ill. csak annyit hogy ez nem az új karosszériás Oktávia hanem az ami valamikor 4-5 éve kijött, és kapott egy gyenge facelift-et, de én mint anti Skoda ismerő nem jövök rá mi a különbség. Szóval a régi kasznis van most beakcióza, így azt vett a srác. Az autó fekete, és bár formatervezési nobelt nem érdemel, de feketében elég elegáns autónak néz ki. Tágas belül sokkal szellősebb mint a 156, a csomagtere bazi nagy és az 5 ajtós kiképzés miatt szinte bármi beleférhet. A beltér tónusai klappolnak a külső szinhez, minden komor fekete a kárpitok feket szürke szint kaptak, hát aki depressziós az nem ebbe akarjon gyógyulni. A Cockpit tök átlagos. A műszerfal anyaga puha gumis tapintása kellemes. az órák kaligrafálása nekem szamékly szerint tetszik, sőt azt is mondhatnám hogy sokkal szebb mint amire számítottam. A középkonzol elég spártai, gyekorlatilag egy bumfordi skodás magnós rádió uralja, valamint a hútő-fűtő berendezés tekerőkéi amik tapintásra kinézetre talán egy 15 éves Favoritban elmennének, de itt elég gagyi hatása van. Van még két gomb az A/C azaz a klíma és egy belső levegő keringetés gombja. És kész. Valamelyest feldobja az amúgy sivár belvilágot a cromozott Octavia felirat a középkonzol felett. Az ülések elég kemények, oldaltartásuk kb. a honyhai hokedli szintjén vannak, de mint menet közben kiderült ez hiányzik a legkevésbé, de erről kicsit késöbb... A Kormány habosított műanyag fogása olyan amilyen, de kellemesnek semmiképp sem nevezném. A felszerelstég tartalmazza a kp.i zárat, szervó kormányt ami fel le állítható, manuális klímát, el. ablakokat elöl, el. állítható külső tükröket , 2 db légzsákot és a rádiós magnót. A jobb oldali ablakmozgató kapcsló kiérdemelné az ergonómiai citrom díjat. Ilyen esetlen elcseszett helyen még nem láttam kapcsolót. Sehogy sem esik kézre, és használatával egy csuklóficam sanszos. És akkor nézzük a motort no meg a dinamikát. Csodát semmiképp sem vártam a 75 LE-s 14-estől. A motor nyomatéka 126 NM 3300/min-nél. Amikor elindúltam vele még azt hittem érhet meglepetés, hiszen kis utcákon keresztül alig benyomott gázpedállal csörögtunk ki a kertvárosból, 20-30 méterenként fék kereszteződés, elindulás stb. Amikor kiértünk egy forgalmasabb útra kezdtem volna tesztelni, és ekkor jött a kudarc. Teljesen mindegy mennyire nyomjuk a gázpedált. Épp hogy csak, vagy padlózva. Ugyanis padlózva is annyira nem megy mint épp csak lenyomva. Tragikus. Az ember úgy érzi előzni csak akkor lehet ha elötte a rendőrök 2 km-re elöttünk leállítják a szembe forgalmat. Ilyen gyenge arőtlen autót utoljára úgy 11 éve vezettem azt Kispolszkinak hívták. Kimentünk a városból, átmentünk Soltvadkertre fagyizni ez olyan 20 oda 20 vissza km.-es etap. Az 53-as forgalma mindig erős, mivel trancit útvonal ami a szerb határra visz mindig sok a kamion, teherautó, busz, és egyéb útakadályok. Ha szerencsénk volt lendületből értük utol akkor meg bírtuk előzni, de ha le kellett lassítani 80-ra onnan egy örökkévalóség mire újra eléri a 120-at. Volt olyan teherauó amit kilómétereken át követtünk, mert nem lehetett megelőzni. Szerintem ilyen gyenge motort beletenni egy ekkora kaszniba veszélyes. Mert ha elfogy a türelem az ember belefog veszélyes előzébe, ami ezzel az autóval veszélyes, de szinte minden más autóval tök sima lenne. Az autó ára akciósan 3.8 millió Ft volt ebbe beszámítottak egy szakadt Fiat uno.-t több mint 500.000 Ft-ba. Most ilyen akciója van a Skodának. Soha soha nem kéne. Nem azért mert Skoda, henem mert a belvilága zord, kicsit sem szép, és sehogy sem megy. Ami ebből érdekes lehet az a RS széria, de annak az ára jóval több.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.