Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
kando.06-03-2008 22:00:14 // 1567
Meg tudom érteni :)
ALFA75td06-03-2008 21:57:22 // 1566
Én inkább vezetnék egy 66 ost mint egy Volvo 7700 ast
kando.06-03-2008 21:52:19 // 1565
:-)))
Én utaznék is rajta ;-)
Én utaznék is rajta ;-)
ystuc06-03-2008 21:45:39 // 1564
Hát, az UV általában fizetős. :-P
:-D
:-D
ALFA75td06-03-2008 21:41:38 // 1563
Én egy ik 66 os tanfolyamra mennék szívesen
kando.06-03-2008 21:38:28 // 1561
Nyáron lesz UV tanfolyam, igaz fizetős, meg most indul metróvezető-besegítői, ill. indul vmikor márciusban kismozdony vezető tanfolyam is :)
ystuc06-03-2008 21:38:18 // 1560
Hmm. Most már nincs kiírva. Ezexerint lehet? :-D
Zsolt15506-03-2008 21:37:57 // 1559
A D-napot követően a mozdonyok az USATC (US Army Transportation Corps), azaz az amerikai hadsereg fennhatósága alatt Európa területén szolgálták a szövetségesek szállítmányozásait. A háború után ezek a mozdonyok itt maradtak és ócskavasként kerültek eladásra európai országaiban, így hozzánk is elkerült belőlük majdnem 500 darab. Magyarország az utóbbit választotta és 26 fillér/kg áron közel 500 mozdonyt vásárolt.
ALFA75td06-03-2008 21:37:12 // 1558
Zsolt15506-03-2008 21:32:11 // 1557
kando.06-03-2008 21:25:10 // 1556
Persze, de érdekes módon a csehek is csináltak buszt, trolit, pedig elvileg nem szabadott volna (ahogy mi autót nem gyárthattunk az ndk meg dízelmotort, ezért kerültek valami román szarok a Multicar-ba :) )
Elektronikát kaptuk meg, amire volt is nem kevés cég (s nem is olyan szar minőség), de mindenki más is gyártotta a kacatjait...
Elektronikát kaptuk meg, amire volt is nem kevés cég (s nem is olyan szar minőség), de mindenki más is gyártotta a kacatjait...
pb_06-03-2008 21:22:02 // 1555
Azért gyártottunk teherautót, traktort, buszt, stbt.)
kando.06-03-2008 21:15:56 // 1554
Hagyták volna, mert kellett volna a dollár :)
Persze Hruscsov elvtárs nem nézte volna jó szemmel, de lezsírozták volna valahogy pol. szempontból is, hogy "mindenki jól járjon".. (igazából pont a kgst miatt szoptuk be, a sok környékbeli nép kisakkozta, hogy mi ne gyárthassunk semmit...)
Persze Hruscsov elvtárs nem nézte volna jó szemmel, de lezsírozták volna valahogy pol. szempontból is, hogy "mindenki jól járjon".. (igazából pont a kgst miatt szoptuk be, a sok környékbeli nép kisakkozta, hogy mi ne gyárthassunk semmit...)
pb_06-03-2008 21:15:16 // 1553
Akkor az UV sportosított változata volt a legkirályabb villamos.)))
ALFA75td06-03-2008 21:13:44 // 1552
Rokonunk a 60 as években a Dunántúli Ásványbányánál DODGE teherautóval járt voltak ilyen érdekes dolgok de az 1950körül 500 db amerikai gözmozdonyt vásárólt a MÁV aminek a vasutasok a Truman becenevet adták
kando.06-03-2008 21:13:42 // 1551
Na jó, de akkor is pici :)
A kombiné meg ugyan alacsonypadlós de akkora a belmagassága, hogy kosarasnak kell lenni, hogy elérjem a felső kapaszkodókat...
Nekem nem tetszik, ha ezt nem vezethetném nem halnék bele :)
Jó lesz nekem a Ganz meg a Tátra :)))
A kombiné meg ugyan alacsonypadlós de akkora a belmagassága, hogy kosarasnak kell lenni, hogy elérjem a felső kapaszkodókat...
Nekem nem tetszik, ha ezt nem vezethetném nem halnék bele :)
Jó lesz nekem a Ganz meg a Tátra :)))
kando.06-03-2008 21:11:55 // 1550
A T5C5 speciális, csak a bkv kedvéért készített típus, ugyanis a csehek már a '70-es években csináltak tirisztoros szaggatós villamosokat, de nekünk (az akkori állományi állapotok és járműpark miatt) az 1800-as évek csúcstechnikáját képező, ellenállásos feszültségejtős sebességszabályozós kivitle kellett.. (igaz, így többet vehettünk, mert olcsóbb volt, aztán pár éve a T5C5-ök egy részét ellátták IGBT-s szaggatóval, ami szintén Ganz fejlesztés, csak sajnos nem mindet. Mindenesetre attól függetlenül, hogy kontaktoros-ellenállásos a T5C5-ök nagy része, a szabályozást már elektornikus számítómű végezte, s rendelkeznek csúszás és kipörgésvédelemmel is (ABS és ASR :) ).
Zsolt15506-03-2008 21:10:16 // 1549
Digital Scream - Rólad álmodom :-)))
Viszont a Vadászat a Vörös Októberre című számukat nem találom. :-(((
Viszont a Vadászat a Vörös Októberre című számukat nem találom. :-(((
ALFA75td06-03-2008 21:07:56 // 1548
Igen alacsonypadlós de azt a Ferenc József idelyében találták ki a mérnökök és a Ganz is ezt használta tovább a korlátozott belmagasság miatt.
Zsolt15506-03-2008 21:03:52 // 1547
Én is hallgatom! :-)))
zolee14506-03-2008 21:03:12 // 1546
Azért meglepett volna, ha 64 környékén engedték volna az USA-val üzletelni őket.:)
Zsolt15506-03-2008 21:02:24 // 1545
Ez egy hosszabb történet.
Mozdonyok szempontjából nagyon érdekes a helyzet. A V43-as sikere után, egy tovább fejlesztett mozdonyt kívántak forgalomba helyezni. Volt rá igény, megrendelő, szellemi, és fizikai kapacitás, csak jött a privatizáció...
Aztán addig privatizáltak mindent, és lett millió kft. a nagy cégből, hogy végén mind csődbe ment, és megvette őket a Siemens. Most ezért vesz a MÁV többek között Taurus mozdonyokat. :-(((
Villamos.
A háború után a villamos park Kelet-Európában is elavult volt. Míg Magyarország saját fejlesztés mellett döntött - 3600-as sorozat, azaz a Stuka, majd UV -,
addig Csehszlovákia az amerikai PCC koncepció licencét vette meg,
és ebből lett a CKD T1,
majd ezeknek a tovább fejlesztett változatát, a T5C5, ami nálunk is fut Tátra néven.
A T3-ból gyártották a világon a legtöbb - talán a KGST-nek köszönhetően - villamost a világon.
Több mint 14 ezer darabot!
Mozdonyok szempontjából nagyon érdekes a helyzet. A V43-as sikere után, egy tovább fejlesztett mozdonyt kívántak forgalomba helyezni. Volt rá igény, megrendelő, szellemi, és fizikai kapacitás, csak jött a privatizáció...
Aztán addig privatizáltak mindent, és lett millió kft. a nagy cégből, hogy végén mind csődbe ment, és megvette őket a Siemens. Most ezért vesz a MÁV többek között Taurus mozdonyokat. :-(((
Villamos.
A háború után a villamos park Kelet-Európában is elavult volt. Míg Magyarország saját fejlesztés mellett döntött - 3600-as sorozat, azaz a Stuka, majd UV -,
addig Csehszlovákia az amerikai PCC koncepció licencét vette meg,
és ebből lett a CKD T1,
majd ezeknek a tovább fejlesztett változatát, a T5C5, ami nálunk is fut Tátra néven.
A T3-ból gyártották a világon a legtöbb - talán a KGST-nek köszönhetően - villamost a világon.
Több mint 14 ezer darabot!
tipoatti06-03-2008 21:01:46 // 1544
Qrva jó! Köszi! Mit össze nem kerestem a régi Digital Scream zenéket... THX! :)
kando.06-03-2008 21:01:37 // 1543
A Kisföldalatti is alacsonypadlós (ott nincs akkora magasperon, mint a ,,nagy'' metrónál), ráadásul az is Ganz (teljesen olyan belül, mint a régi/eredeti körúti csuklósok :). Ha ezt továbbfejlesztik, lett volna bőven alacsonypadlós csuklós tuja :))
AlfaZsolti06-03-2008 20:51:43 // 1542
Legalább gyönyörködhetek benne nap mint nap!
Kazes☻06-03-2008 20:51:02 // 1541
Ez nagyon klassz! Mi meg f@szán megvettük a jó kis kombinót és azon utazhatunk. :(
Mindjárt sírfa fakadok!
Mindjárt sírfa fakadok!
kando.06-03-2008 20:50:09 // 1540
Na igen, a KCSV6..
Bár a Transelektro amíg megvolt, csinált szaggatós járművezérlőket a régi kocsikba is, korszerűsítés gyanánt, csak aztán azt meg megvette a Skoda.. :S Így most a cseheké (németeké..?) az összes know-how is... Viszont a mostani trolikra már nem Ganz-Solaris felirat kerül, hanem valami egész más..
Bár a Transelektro amíg megvolt, csinált szaggatós járművezérlőket a régi kocsikba is, korszerűsítés gyanánt, csak aztán azt meg megvette a Skoda.. :S Így most a cseheké (németeké..?) az összes know-how is... Viszont a mostani trolikra már nem Ganz-Solaris felirat kerül, hanem valami egész más..
ALFA75td06-03-2008 20:42:42 // 1539
ALFA75td06-03-2008 20:38:17 // 1538
Ráadásul a Nabi is tönkre ment
Zsolt15506-03-2008 20:37:10 // 1537
Ha későn is, de észbe kaptak nálunk is. Az M61 010, és M61 002-t 2008 február 20.-án vitték a Keleti fűtőházba, ahol a felújításukra várnak. :-)))
pb_06-03-2008 20:36:53 // 1536
1xűbb volt szétbaszni mindet.
kando.06-03-2008 20:36:08 // 1535
A GANZ Mávag-gal és a GANZ Villamossági Vállalattal az volt a baj, hogy nem bít, csak évi 3-4 villamost összerakni, de, hogy miért azt nem tudom.
Pedig az 1964-es BNV-n bemutatitt csuklós villamost még az USA is meg akarta venni, vagyis akart belőle rendelni éves szintetn tízezres szériát.
Akor Közép-Kelet Európában nem Tátrák lennének, hanem Ganz villamosok... (ehhez képest a BKV-nak a kb 120 db csuklóst 1966-78 között gyártották le)
Pedig az 1964-es BNV-n bemutatitt csuklós villamost még az USA is meg akarta venni, vagyis akart belőle rendelni éves szintetn tízezres szériát.
Akor Közép-Kelet Európában nem Tátrák lennének, hanem Ganz villamosok... (ehhez képest a BKV-nak a kb 120 db csuklóst 1966-78 között gyártották le)
pb_06-03-2008 20:33:25 // 1534
+ még ehhez társul 1 kis herdálás is.
Zsolt15506-03-2008 20:31:14 // 1533
Kár érte, mert ha inkább fejlesztették volna, akkor a Ganz, az Ikarus, az Északi Járműjavító, vagy az Óbudai Hajógyár húzná a hazai ipart.
ALFA75td06-03-2008 20:30:52 // 1532
Igen és American IKARUS Inc -nek hívták majd később ebből lett a NABI ami Amerikában és Angliában gyártott buszokat
kando.06-03-2008 20:28:35 // 1531
Finta írta/mondta anno, hogy a 200-as sorozat annyira sikeres volt, hogy az új, az 1984-es BNV-n már bemutatott 400-as sorozat azért késett annyit, mert a céghez (ami akkro még bőven sikeres és nyereséges volt) a sok lezavart kis káderek nem mertek újítani..
Ettől függetlenül tényelg elég sok 200-as van még most is és talán több százezer db-ot gyártottak ebből a családból..
(valami ilyesmot olvastam a Magyar Design könyvben)
Ettől függetlenül tényelg elég sok 200-as van még most is és talán több százezer db-ot gyártottak ebből a családból..
(valami ilyesmot olvastam a Magyar Design könyvben)
Kazes☻06-03-2008 20:27:21 // 1530
Az a rablás. :) Szánt szándékkal, szisztematikusan tették tönkre. B......k meg!
Zsolt15506-03-2008 20:23:56 // 1529
Zsolt15506-03-2008 20:21:09 // 1528
Magyarországon kívül még három helyen, a Szu-ban, Afrikában, és Kubában gyártották a buszokat. A kubai változatot Gironnak hívták.
A járműveket Amerikában csak összeszerelték.
A járműveket Amerikában csak összeszerelték.
kando.06-03-2008 20:20:40 // 1527
Hö!
Ha Svájcnak megfelelt ez a busz, akor a bkv-nak vajh' miért nem ?
Vették inkább a fos Volvókat a jó kis Thököly útra, amin most 30-as korlátot vezettek be a buszoknak..
Na meg a legjobb, mikor a V7700 nem indul mert benne marad az ajtófék.. (103-as pl.)
Ha Svájcnak megfelelt ez a busz, akor a bkv-nak vajh' miért nem ?
Vették inkább a fos Volvókat a jó kis Thököly útra, amin most 30-as korlátot vezettek be a buszoknak..
Na meg a legjobb, mikor a V7700 nem indul mert benne marad az ajtófék.. (103-as pl.)
ALFA75td06-03-2008 20:20:39 // 1526
pb_06-03-2008 20:19:11 // 1525
Florida, most, hogy írtad az rémlik, még nyáron láttam az ikarusos könyvben.
pb_06-03-2008 20:17:36 // 1523
Az hát. De közben 1esek zsebe véletlenül +telik.
ystuc06-03-2008 20:17:15 // 1522
Legalábbis az amerikaiakat...
ystuc06-03-2008 20:16:54 // 1521
Valakitől azt hallottam, hogy ezeket kint rakták össze, nem Magyarországon. Vagyis csak a licence magyar. Ez igaz?
Zsolt15506-03-2008 20:15:59 // 1520
kando.06-03-2008 20:15:48 // 1519
A VEKE oldalán volt egy cikk anno, a multicsuklós buszokról s ott melítették, mintha Floridában vagy hol lett volna 1-2 db, de nem tudom biztosan :)
Kubában biztos van, (ahogy van ott P126 is meg Zsiguli is :)) )
Kubában biztos van, (ahogy van ott P126 is meg Zsiguli is :)) )
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
609
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?