Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

kando.31-12-2009 00:41:13 // 4624
Ezen ugyan rajta van a vágányhálózat, de mivel csomóponti térkép, a viszonylatokat csak sejteni lehet.
Érdekessége, hogy még rajta van a Budaörsig járó 41-es vonala és a Tétnyig járó 43-as is, amiket aztán nem sokkal ezután vágtak vissza (a 41-es pl úgy, hogy egyszerűen ráépült az autópálya)

Hálózat 1970
kando.31-12-2009 00:36:09 // 4623
Nincs rajta, mert még nem volt kész a hí, azt talán valamikor '64 körül / után adták át, bár lehet, te erre jobban emlékszel :)

Utána azon járt azt hiszem a 44-es, 19-es (a Keletiig, majd a metró elkészülte után tették a Batthyányra), elég sok típus, mert járt a hídon Ganz csuklós, UV, Bengáli is..
Kazes☻31-12-2009 00:28:03 // 4622
Köszi! Érdekesek. :)
Kár, hogy a '62-es nem teljes egész. Viszont sajna úgy kell nézni, hogy a java már csak a múlt, történelem. :(
Amit furcsállok, hogy az Erzsébet hídon is járt tuja, de az egyiken sincs rajta, vagy az csak később jött?
kando.31-12-2009 00:09:07 // 4621
kando.31-12-2009 00:06:37 // 4620
Valahol egyszer találtam egy 1962-es villamoshálózatis térképet, na az is egy csuda :)
Amikor még az Amfiteátrumnál (III., Nagyszombat utca) egy halom villamos járt, találkozott, mikor még a 4-es nem is a körúton járt (csak részlegesen) stb. :))
Kazes☻30-12-2009 23:36:41 // 4619
Persze, mert akkor csatlakoztunk Bp.-hez és lettünk XXII. kerület. :)
Kazes☻30-12-2009 23:34:04 // 4618
Okés, az jó lenne. Köszi! :) Kár, hogy a vilingerek nincsenek rajta. :(
Inter156 (il mascalzone)30-12-2009 23:26:46 // 4617
50 valahányas kiadás,elég kezdetleges térkép és sajna a villamosokat nem jelöli. Ha a kezembe akad lefényképezem és belököm ide:)))
Kazes☻30-12-2009 23:20:48 // 4616
Mikori a térkép? Villamosok nincsenek rajta? Érdekes lenne megnézni, hogy mennyi helyre jártak tuják. :)
Inter156 (il mascalzone)30-12-2009 12:41:20 // 4615
Hát igen,terjeszkedik ,mint a többi város is:)) Van ilyen régi busz térképem valahol,amin még a 62-es busz volt az utolsó és a reptér környékéig járt:)))
Inter156 (il mascalzone)30-12-2009 12:38:21 // 4614
Semmi infó nem volt mellé írva.Szerintem kb úgy van ahogy mondtad:))
Zsolt15530-12-2009 09:29:36 // 4613
Az biztos, hogy 1950 január 1 előtti kép.
Föckös30-12-2009 08:41:55 // 4612
Mai napig nem értem, h mit kires Pesthidegkút a budai oldalon, de ez már így marad...
Zsolt15530-12-2009 08:03:25 // 4611
Szerintem is a 40'-es években készülhetett a kép.
Kazes☻29-12-2009 21:54:19 // 4610
Az első kép az mikori? Valamikor a XX. század első felében készűlhetett, talán a II. VH. előtt. Vagy nem? :)
Zsolt15529-12-2009 14:24:04 // 4609
Az elmúlt bő 60 évben elég sokat növekedett. :-)))
Inter156 (il mascalzone)29-12-2009 13:03:18 // 4608

Budapest átváltozása:)
Zsolt15529-12-2009 00:41:35 // 4607
Igen. Ekkor még csak bontogatta a szárnyait a kínai ipar.
Kau28-12-2009 19:14:40 // 4606
Mekkora már! Ezek a lemezgyári játékok voltak a menők. :))
A pisztolynak pirosan villogott a vége is :))
Inter156 (il mascalzone)28-12-2009 12:52:40 // 4605
Nekem csap a stukker..de szarrá löttem vele mindenkit:))))))
Inter156 (il mascalzone)28-12-2009 12:51:20 // 4604
Szép gyüjtemény! Voltak nekem is:)))))))
Zsolt15528-12-2009 09:04:12 // 4603
Esetleg ilyenek???

Zsolt15528-12-2009 08:59:46 // 4602
Nekem Wartburg nem, csak a Transporter volt. De elég hamar elromlott.
GT Ɨ|ѯ26-12-2009 18:03:01 // 4601
jólbeszélsz:-)

mekkora nagy dolog volt az anno!:-))
ystuc26-12-2009 14:27:43 // 4600
Nekem ezek közül a motoros, meg a Bábel torony volt meg. :-)
Kazes☻26-12-2009 13:39:31 // 4599
Még szééép! :) De hát azért olyan túl nagy választék nem is volt. :)))
TDI7526-12-2009 08:40:13 // 4598
Nagyon boldog karit mindenkinek. Na megyek beiglit enni:-)
Kau26-12-2009 06:46:15 // 4597
Fogadni mernék, hogy ilyenek is voltak mindenkinek :)))

Kau26-12-2009 06:37:39 // 4596
A Wartburg szerintem mindenkinek volt :))
kando.25-12-2009 21:21:07 // 4595
Nekem valami dömper-féle volt talán, ami hasonlóan ,,drótos'' távirányítós volt :) Azt hiszem, a kábelében volt a bowden a kormányzáshoz :)))
ystuc25-12-2009 20:44:27 // 4594
Ilyen Wareszom volt. Sőt, ha minden igaz, akkor valahol a telken még meg is van. De hogy műxik-e még, arra nem emléxem...
kando.25-12-2009 20:38:53 // 4593
Na ez is érdekes cucc:

Inter156 (il mascalzone)25-12-2009 18:59:17 // 4592
Sajnálom..pedig rád számítottam! Ugrott a vodkás kakaó:-D
Inter156 (il mascalzone)25-12-2009 18:57:33 // 4591
Úgy oda tesz,hogy mikor megkaptam,napokig nem tudtak leválasztani róla!Mindig vezetni akartam...hát azért a zsinórnak voltak hátrányai is:))))
GT Ɨ|ѯ25-12-2009 18:42:45 // 4590
komoly!:-)))))

kakaó nem lesz:-(
Inter156 (il mascalzone)25-12-2009 18:36:05 // 4589
Akinek ilyenje van,azt meghívom egy pohár kakaóra:-D
csocsi25-12-2009 18:32:36 // 4588
Azért az a warbi odatesz :))
Inter156 (il mascalzone)25-12-2009 18:29:38 // 4587
A távirányítós Wartburg meg a vasút modell meg volt,igaz Pikoban. Nekem a nagyobb jobban tetszett,viszont már nem emlékszem melyik volt a drágább.A Piko vagy a TT:)))
Zsolt15524-12-2009 06:33:43 // 4586
Egy-két "tipikus" karácsonyi ajándék, a 70'-es évekből.

Zsolt15524-12-2009 06:24:39 // 4585
Muszály lesz valamin változtatni, mert tényleg eldöl az ország. A legnagyobb gondok egyike, hogy lényegében nincs hazai termelés az országban. Az meg nem az igazi, ha idejön egy multi, mert hiába teremt munkahelyet, ha közel kétszer annyi adókedvezményt, támogatást kap évekig, mint amennyibe az egész neki kerül. Mert ez csak neki üzlet, nekünk meg ... De ez már politika.
kando.23-12-2009 22:46:02 // 4584
Most filóztam el, a pilleszék vajon most is exportképes lenne? Mondjuk lehet, rá kéne ragasztani egy ikejás matricát, de szerintem van annyira praktikus, hogy használható még most is, persze nem olyan vacak műanyagokkal, mint amiket most fröccsöntenek :))
GTPeti23-12-2009 20:53:22 // 4583
Hát igen... Rendkívül elszomorít ami Mo-n zajlik. Igazából mi lehettünk volna Közép-Európa Svájca is... Ha elhagyjuk a szocializmus rossz vonásait és megtartjuk a jókat.. Utóbbiak, vagyis a "vívmányok" persze sokszor kényszerből, vagyis ránk ruházott feladat végett születtek, de igazából elég jól megoldotta Mo. a dolgot. Mint a buszgyártást, textilipart, stb-t.
A mostani hibás pályánál engem sokkal jobban aggaszt a kérdés: mitől változhatna meg a jelenleg irány??
kando.23-12-2009 20:52:28 // 4582
Meg a villanyos haverom mesélte, a Van hool gépekben is olyan váltó van, mint a többi régi BKV-s buszban, sejtem előre, kik lesznek a donorok ha kell a piros [7]-re busz.. :)

Ja, hát mi már csak tudjuk, hogy az agyonkomputerizált dolgok nem mindig jók.. én jártam úgy is, hogy jeleztem, világított fent a zöld, de nem nyílt ki az ajtó.. (86-oson) Hát örültem nagyon :D
ALFA75td23-12-2009 20:40:10 // 4581
Mindegyik Van Hool középmotoros és a c tengely ha 30 foknál nagyobb szögben töröd meg akkor a c tengely fordul.
Igen a számítógép játszik olyankor az ajtóval de előfordul olyan is ,hogy mikor csukod az ajtót a nyitott ajtók becsukódnak amik meg addig zárva voltak kinyílnak.
kando.23-12-2009 20:33:22 // 4580
Egyszer próbaképpen utaztam egyikkel, a 23-as vonalán, annak középen volt a motorja, mint a 280-asoknak, az egész tűrhető volt, bár a székek kicsit furák rajta.

Persze a nyomógombok külön misét megérnének, van ahol a normál buszokon is piros a nyomója a leszállásjelzőnek is, meg a vészjelzőnek is, csak a vészjelzőnél a keret is vörös, a leszállásjelzőé meg szürke (meg amikor milyet találnak a garázsban :) ).

Tényleg az mitől van, hogy a volvókon néha automatice újranyílik a csukló mögötti ajtó? Ez is a kamputer szarakodása?
ALFA75td23-12-2009 20:22:42 // 4579
Nem voltak alvázsérültek mikor megérkeztek megnéztük őket alul felül látszott rajtuk alul a használat de teljesen jó állapotban voltak.
Az ajtók most is visszazárnak és az első ajtó most is külön záródik hiába csukom az ajtót összajtó záróval.Az eredeti példányon is voltak kívül ajtónyitó gombok igaz nem tudom miért hisz tényleg első ajtóztak vele.Még infra kamera is van benne csak épp ombudsman kartárs nem engedi használni.
Zsolt15523-12-2009 20:17:08 // 4578
Én úgy tudom, hogy sok alvázsérülten érkezett.
Illetve anno még Belgiumban csak az első ajtón lehetett felszállni, míg a hátsó ajtók 2-3 másodperc visszazáródtak, és csak belülről voltak nyithatóak. Ezt is át kellett alakítani.
ALFA75td23-12-2009 20:12:43 // 4577
Nem újították fel őket. Klímát kaptak ,a jobb oldali üvegeket kicserélték a kis buktathatóról nagyobb elhúzhatóra kapott csengőgombot és a kijelzőket Vultron vezérlővel látták el.Minden más maradt az eredetiben.Amúgy az ajtó nyitás zárás az általunk megszokottnál sokkal körülményesebb.
Zsolt15523-12-2009 20:06:14 // 4576
Milyenek a frissen felújított belga buszok???
Zsolt15523-12-2009 20:05:06 // 4575
A Vörösvári úttól járt a három darab trolibusz, melyből kettőt a Ganz készített, egyet meg a MÁVAG.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.