Forum >> Transaxle syncro
Wickey01-03-2005 22:18:14 // 56
hő. megvan a célszerszám. (milyenszarszám? hát acélszerszám ;>)
Öcsém, patent ez a gtv. Filózom azon, hogy nyáron üresre szedem, és áttolom valami komoly színnel. Aszt akkor minden hibátlan lesz az autón ha összerakom.
A hónap végén költözök házba a panelból. Oda ahol voltunk hétvégén. Az tökre ideális lesz nekem :-)
Robi01-03-2005 21:09:17 // 55
A váltót tartó szilent cserében már nagyon penge vagyok. :)
Adam01-03-2005 18:10:35 // 54
A nagy féket csak ajánlani tudom. Nekem V6 America fékek vannak fennt, nagyon jól adagolható, és egyszerüen érződik, hogy mekkora tartalák van benne. A 2.0 fék szerintem édeskevés egy ilyen autóhoz, legalábbis a 33-asomon egy nyumulás során sikerült elforralnom a féket, méretre meg hasonló mind a kettő, és egyik sem besőhütésű tárcsa.
Szóval hajrá nagy fék :o)
Norbika01-03-2005 17:35:14 // 53
Ja,még valami:Érdemes-e 2.5-ös fékeit átteni 2.0-ba,gondolom erősebb munkahenegere van,nagyobb tárcsa,stb.Jobb lessz a fékhatásom?Nem mintha ez gyenge lenne,de későbbiekben tervezek motortuningot,és a fékkel-futóművel kezdeném.Más: A 2.5-nek,és a 2.0-nak ugyanaz a váltója,vagy 2.5 bikább?Több nyomatékot bir-e,vagy eggy és ugyanaz a váltó?
Norbika01-03-2005 17:31:23 // 52
Van nekem egy másik váltóm is,ami az aknában van, a szétbontott,másik GTv-ből van,amit 75000-ért vettem kompletten.Honnan tudom meg,hogy sperres-e vagy sem?Van rajta valami jelölés a gyári szám mellett?Ha tudja valaki,irja meg,lécci!
Wickey01-03-2005 08:54:08 // 51
Nekem is. Namajd jövő héten átszilentezzük mindkét kocsit. Nekem meg még a váltómat is. Ne kopogjon az a pöcs ott hátul.
Robi28-02-2005 20:38:52 // 50
Ugyanmár... :))) Tiszta patentek azok a szilentek, csak éppen mindet ki kellene cserélni! :PPP
silversurfer28-02-2005 19:13:41 // 49
A szerda nekem is teljesen okés, holnap akkor e-mailen megbeszéljük...
Wickey28-02-2005 12:52:44 // 48
Ugyanmár, szabi ezért teljesen fölösleges. Csütörtök kivételével? Oks. Dobok egy mailt majd. Megcélozhatjuk a szerdát. Amúgy is megnézném az ótódat :-)))
silversurfer28-02-2005 12:49:46 // 47
Ha ezt a "Valamikor a héten összefuthatnánk..."-ot nekem írtad akkor a héten nekem a csütörtök kivételével bármelyik hétköznap jó 18.30 után (akkorra érek haza mert nem mindig autóval járok munkába, szerintem e-mailban pontosíthatunk), viszont a fényviszonyok ilyenkor már nem a leg megfelelőbbek, de akár tudok szabit is kivenni...
Wickey28-02-2005 11:23:24 // 46
nem látok át. De aszittem erre azért még segítség nélkül is rájössz :-PPP
De azt te is vágod, hogy ha egy váltó jó volt 10 évig, akkor nem 10.5 éves korában fog széthullani. Vagy szétesik 2-3 hónaposan, vagy elkopik.
Már ha nem pörögsz egyhelyben mint Róbert kollega a dízel 90essel. Na, az a váltó elfáradt. Viszont a körülmények sem üzemszerűek voltak. (Hulladék hátsószilentek, sztem szabályosan szétverte a folyton ledifferáló, néha meg-megtapadó kerék.)
Az állapotára vagyok kíváncsi. Mennyire hulladék a rudazat, milyen pontos a váltó, mennyire nehézkesen kapcsolható.
Hátha a kollegának nincs olyan vészes állapotban a váltója, csak simán transaxle tüneteket mutat, azt te is tudod, hogy van amit nem éri meg szétszedni. Mitnemondjak, japán autó után különösen kiábrándító tud lenni egy alfa váltó.
Valamikor a héten összefuthatnánk...
Rizzo28-02-2005 09:34:06 // 45
Ha velük szereltetem be akkor vállaltak volna garanciát is csak akkor 50.000lett volna.
ingegnere28-02-2005 08:32:45 // 44
Alapjában véve a váltójavítás sem nehezeb, mint bármi más szerelés az autón. Minden megoldható kellő odafigyeléssel, alázattal, körültekintéssel.
Lényeg, hogy nem szabad félmegoldásokra hagyatkozni! Önmagában a gyűrűcsere nem elég.
Jelenleg épp épül nálam egy váltó egy nem gyenge GTV-be.
A héten mennek a szinkronok molibdénszórásra, a fogaskerekek meg a gépműhelybe, könnyítésre.
Itthon két megoldás kínálkozik váltófelújításra: új alkatrészek beszerzése (hangsúlyozom a legjobb megoldás, csak drága), vagy "újnak látszó" használt alkatrészek beszerzése (kezdetben olcsó de idővel mégdrágább.:-/
Én most valahol a kettő között keresem az arany középutat. A szinkron felújítás nem légbőlkapott mese, van realítás alapja, ugyanúgy, mint a fogaskerékkönnyítésnek. De tekintve, hogy ilyet nem csináltam még (váltót már igen), blindre nem mondok semmit. Meg kell várni az első próbaköröket.:-)
ingegnere28-02-2005 08:23:09 // 43
"Ha össze tudunk futni valamikor, akkor megnézem a váltódat, és megmondom, érdemes-e hozzányúlni."
Wehehe.:-) Röntgenszemekkel átlátsz az öntvényen és kézrátétellel meg is gyógyítod?:-D Nem vagány egy kicsit ez a kijelentés?
Adam27-02-2005 21:54:18 // 42
Váltó érdekes egy jószág... ha rendesen kihézagolsz benne mindent, akkor jó. Na ez viszont sajna nem olyan egyszerü. Még anno a skodámban csináltam váltót, teljesen jól működött utána, vaj puhán kapcsolt mindent, csak olyan hangja volt negyedikben, mint egy távolsági busznak motorfékkor...
Robi27-02-2005 21:32:21 // 41
A szétszedéshez nem kell, az összerakást még nem próbáltam. :)))
Norbika27-02-2005 21:23:03 // 40
Meg tudjátok mondani,ha valaki csinálta már,mennyi idő alatt lehet szinkrongyűrűt cserélni váltó levétel-visszarakással?Van itthon egy bontott váltóm,lehet,hogy belekukkantok,(még soha nem szedtem szét ilyet).Ezt sokan nem javasolják.Célszerszám kell az összerakáshoz?
Norbika27-02-2005 21:16:59 // 39
De a bontott váltó full zsákbamacska!Vagy jó vagy nem a pézed meg odaadtad.....
Rizzo27-02-2005 21:12:05 // 38
Ettől már sokkal egyszerűbb lenne Alfa emblémát ragasztani a Porsche-ra.
Egy évvel ezelött nekem 80.000-et mondtak Zsámbékon a felújitásra ha odaviszem 75 ts sperrel.Nem volt annyim.Később a NOVÁK szervizben
30.000 ért vettem egy bontottat,ami szerintem felújitott volt.Látszott a piros
paszta az összeillesztéseknél.Azóta már mentem vele 70ezret és nem recseg.Igaz vigyázok is rá.Két baj van csak 1-nem speres 2-eladtam a kocsit.
Norbika27-02-2005 14:05:01 // 37
tehát azt mondjátok,hogy a Porsche ugyanilyen elvű váltókat használt?Nem lehet,hogy csak az anyagok nem birják,mert a Porsche keményebb anyagokból épitett váltót?Lehet,hogy egy komoly felületkezelő eljárás az általatok emliett alkatrészeken,megoldaná a gondot.Vagy lehet,hogy működne a:Felújitott Porsche váltó,egyedi közbetét,de a kuplungnak hátul kell maradni.
Norbika27-02-2005 10:45:07 // 36
Köszi,úgy látom,nem csak az én váltóm rossz,hanem talán tipushiba lehet.Mindenesetre köszi,hogy segitesz,ha kell!.:)
Ali7627-02-2005 08:28:11 // 35
Norbika26-02-2005 18:53:29 // 34
Sziasztok.lenne egy szokásos problémám.1-ből 2-be váltásnál vagy papamóson gangolok,vagy irdatlant reccsen a váltóm.Mi lehet a baja?Van egy másik váltóm is,de az meg negyedikbe lukat rak.Nem merem itthon szétkapni,szerintem fel kellene újitani az egészet.Lehet ehez megbizható cuccot kapni,nem aranyért?
silversurfer26-02-2005 17:28:30 // 33
Szerintem ki tudom húzni nyárig, ennek megállapitásában Wickey kolléga remélhetőleg tud segiteni. Jó lenne valami tartósat összerakni...
Milyen "finomságokra" gondolsz??? Mert én még azt se tudom mit jelent a sperr, gondolom ez egyfajta difizár???
silversurfer26-02-2005 17:20:59 // 32
Köszi a segitséget.
A jövő hét utáni hetem már tisztának látszik, akkor össze tudnánk futni valamikor. Igazából ami zavar a váltómnál az a visszaváltás.
Az eladó váltód már felújitott???
Adam24-02-2005 14:47:55 // 31
Akkor lehet, hogy kihuzom ezzel a váltóval a nyárig, kiváncsi leszek az eredményre.
ingegnere24-02-2005 09:34:38 // 30
Nyárra már lesznek értékelhető eredmények a szinkronokról, és akkor beszélhetünk a dologról. Szívesen legombolok rólad egy kilót;-), de ennél olcsóbban ki kell jönnie. Hacsak nem akarsz bele "finomságokat".:-)
ingegnere24-02-2005 08:46:57 // 29
Már a 8. biorobot lép ki a műhelyemből és ezek közül 5 a parlamentben ül.:-)
ingegnere24-02-2005 08:46:05 // 28
Az edzés az valóban biztos, és valami nitridálásra egyébre gondoltam.
De maga az edzés is tág fogalom, mert nem tudjuk a hőmérsékletet, a hőntártást és egyéb időket.....
explosive23-02-2005 22:24:15 // 27
Tiszta sci-fi:))
Wickey23-02-2005 21:25:34 // 26
Szia.
Ha össze tudunk futni valamikor, akkor megnézem a váltódat, és megmondom, érdemes-e hozzányúlni. Sajna a 100k pont az az összeg, amennyiért normálisan jelen tudásunk szerint nem nagyon lehet felújítani új alkatrészekből, viszont a 100k egy bontott / bontott alkatrészekből javított váltóért sok. (Én a sperres váltómat adom majd el 1-2 hónap múlva 70ezer körüli áron, 10-15ezer km-es, tehát "friss" olajjal)
Előfordulhat, hogy érdemes "teljesen elhasználnod", lehet, elmegy az a váltó még vagy 50-100ezer kilómétert komolyabb gond nélkül, ha megtanulsz vele esztétikusan váltani.
Lobot23-02-2005 00:01:13 // 25
Kár, hogy fogalmam sincs hogyan is néznek ki ezek a körmös izék, mert szétszedve sosem láttam még váltót... vagy ha láttam is nem tudtam, hogy akkor most mit is látok. De abban az egyben szinte biztos vagyok, hogy hőkezelve/edzve voltak, ez hót ziher. Máskülönben még annyit se bírnának mint így. Vagy ti más felületkezelésre gondoltatok?
silversurfer22-02-2005 20:15:57 // 24
Sziasztok
Sajnos szakmailag nem tudok hozzászólni a téméhoz mert mind a középiskolában mind a főiskolán sikerült elkerülnöm bármilyen mechanikával és társtudományával foglalkozó tantárgyat :-)
Viszont a váltómat most tavasszal (-nyáron???) szeretném felújítatni.
Szerintetek mi az a reális összeg amivel legombolhatnak, én úgy kb. 100K-ra tippelek. Ahogy igy nézem nekem a szinkron lehet a gond mert ha gyorsan vagy túl magas fordulatszámon váltok föl akkor ad ki "furcsa" hangot. Visszaváltásnál -mondjuk hármasba - szokta darálni a fogaskerekeket is.
ingegnere22-02-2005 13:09:55 // 23
Sajnos anyagminőségről, felületkezelésről nem sokat tudunk. Nagyjából semmit. Innen is indult el a topic.
Nem vagyok benne biztos, de szerintem nincs rajta felületkezelés. Legalábbis, ami kopásokat egykettőn láttam, az nem arra utal.
Mindegy, ezért is készül próbacucc, mert a puding próbája az evés! :-) Ez az igazi K+F feladat!
Tesztelő emberünk már adott. Én meg lehet, hogy hamarosan ki is vonom magam a forgalomból.:-/
Wickey22-02-2005 11:27:11 // 22
Ha felületkezelve voltak a körmök gyárilag, akkor a megmunkálás során lekerül a kezelt felület, és marad a "puha" fém, nem? Erről tudunk valamit?
Amúgy a zöldről lejön a sperres váltó, a fekete alatt is sperres van, szóval én fel tudom ajánlani magamat teszt célokra :-) összerakjuk a zöld váltóját, feltoljuk a feketére, és majd meglássuk hogy szolgál. Addig is van egy tarcsi váltóm. Beszélünk majd még róla, oks?
ingegnere22-02-2005 11:01:05 // 21
Én inkább azt mondanám, hogy a kapcsolókörmök is kopnak.
Azt nem hiszem, hogy jobban, mint a gyűrűk, mert az kb olyan lenne, mint ha a főtengely jobban kopna, mint a csapágya. Tény, hogy a körmökre is oda kell figyelni, önmagában a gyűrű csak félmegoldás. Sőt, a kapcsolóvillák is sokat számítanak a pontosságban. A villa és a gyűrű közti előírt hézag aszem pár tized mm. Ráadásul ezt elég nehéz belőni. (Én mindenesetre mindent cseréltem az enyémen, gyűrűk, villák, csúszógyűrűk és körmök a fogaskeréken is!)
Kapcsolókörmök és szinkrongyűrű kapcsán két megoldás (azaz akár több is) kínálkozik, de amiken én dolgozom, az a körmök megmunkálása+nagyobb gyűrű, a másik lehetne még anyagpótlás a körmökön is. nekem az első szimpibb.
Továbbá a fogaskerék könnyítéstől várunk még némi élettartam növekedést. De bővebbet majd "önfeláldozó tesztpilótánk" beszámolói után tudunk mondani.:-)
Wickey22-02-2005 10:49:17 // 20
Edem. Figyu.
Aszongyák az okosok, hogy nem is a szinkrongyűrűk azok, amik nem bírják, hanem a kapcsolókörmök.
Szerintem ezt is vedd figyelembe, mikor összerakod a váltót.
Nemtom, Bandinak mennyire lehet hinni ebben a témában, ő nyilatkozta ezt. Tény, hogy mióta egyszer megreccsentettem a kettesem, azóta random hol recseg, hol nem, és inkább a kapcsolás módjától (hogy húzom a kart) függ, és nem a kapcsolás sebességétől / motor fordulatától (ami tipikusan szinkron).
Amúgy gondolkodom egy tolókerekes váltón. 250-300k :-))) nagyot ütne, kuplung nélkül rángatni a kart, vinnyognak a fogaskerekek, a gumi meg alig 1 méteres szünetekkel húzza a halvány csíkot az aszfaltra :-)))
ingegnere22-02-2005 10:17:57 // 19
Attie22-02-2005 09:46:15 // 18
Azt gondoltam, hogy van vmi laborod, de azt hittem, hogy ott csak állatok meg növények vannak :)
Nem gondoltam, hogy a periódusos rendszer elrejtett bugyraiban megtalálható gynús elemekkel is tevékenykedsz :-))
ingegnere22-02-2005 09:33:53 // 17
Azt nem mondtam, hogy én nem oda viszem.;-)
(Amúgy nekem van biológiai laborom.)
Attie22-02-2005 09:29:03 // 16
Azt hittem ilyen anyagok, csak kémiai laboratóriumokban vannak :))
ingegnere22-02-2005 09:21:35 // 15
Na, hosszas kutakodás után, csak látszik valami reménysugár!
A neve: molibdénszórás!
Részletek a munkálatok befejeztével.
Wickey08-02-2005 10:14:26 // 14
Nagyon hasonlít a 928as Porsche váltóra az Alfa váltó. Szóval még az is igaz lehet, hogy egy béta verziója az Alfa transaxle váltó a porsénak. A 928asban sem volt valami fényes a váltó, de nem reccsen, és alapvetően két kategóriával jobbnak tűnt mint bármilyen alfa amit vezettem eddig.
Sokat filóztam hogy lehetne alátolni a 928as váltót, de ott a kuplung elöl van a motornál, és az már elég jelentős különbség, hogy ne lehessen egykönnyen megoldani.
ingegnere08-02-2005 08:17:53 // 13
A "Porsche váltó" kapcsán amúgy nekem valami nem világos.
Valóban porsche fejlesztés, vagy csak fordítási hiba, esetleg félreértelmezés?
Az nem világos, hogy a Transaxle váltót konkrétan a Porsche tervezte-e a típusokhoz?
Egy biztos, a fokozatok szinkronizálása Porsche rendszerű szinkronnak történik. Ezen kívül van még a Borg-Warner. Működési elüket tekintve hasonlóak, kialakításuk azonban más. (Előbbi hengeres, utóbbi kúpos). Szóval csak ennyi lenne a Porsche, vagy a teljes rendszer Porsche fejlesztés? Tudja valaki?
ingegnere08-02-2005 08:13:30 // 12
Az enyimben, elvileg, 89k mk volt, mikor vettem. Reccsent.
Szóval nem tudom, mennyit bírhattak.
Rizzo07-02-2005 22:18:45 // 11
Arra azért kiváncsi volnék,hogy a transaxle váltók újonan hány kilométert
tudtak hang nélkül futni?
Vagy hogy hány garanciális javitás volt a 80'-as években?
Vajon a Porsche transaxle is ilyen mint a leszármazottja?
Bg.01-02-2005 23:37:56 // 10
Reccsenés mentes transaxle váltó, ez lehetne örök téma.
Ha mondjuk a szexuális problémákról nyitnál fórumot, biztos minden ráérős ember idetalálna:)
Lobot01-02-2005 10:04:50 // 9
:-))) Ja-ja. Amikor elküldtem és újra végig olvastam már rájöttem, hogy hülyeséget kérdeztem:-)
ingegnere01-02-2005 08:09:46 // 8
Hát ami a topic címe.:-)))))))
Amúgy köszi, megnézem.
Először gyártatni akartam a gyűrűket, de egy dél-afrikai faszi javasolta ezt a megoldást. (már hónapok óta kérdezgetem) Elvileg így 5x újrahasznosítható a szinkrongyűrű, ráadásul még tartós is.
Lobot01-02-2005 01:01:20 // 7
Az előző munkahelyemen kb. szökőévente egyszer előfordult ilyen meló. Halovány emlékeim szerint a technológia valami olyasmi volt, hogy először feldurvítottuk a felületet, CO-val előmelegítettük, majd valami speckó kialakítású pisztollyal felvittük a felületre. De ez a része már nem nagyon rémlik, mert akkoriban annyira nem érdekelt. De majd megpróbálok utána járni a volt kollégáknál. Esetleg a hegesztő anyagokat forgalmazó cégeknél lehetne még infóért kopogtatni.
Illetve hátha ez segít: http://www.netcall36.hu/heg/h15.htm
Amúgy milyen alkatrész akarsz plazmával felszórni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
403
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?