Forum >> Transaxle syncro
NaTo10-01-2007 10:49:07 // 3256
Egyébként kevered a kecsesen ringó fecskét a recsegve fingó kecskével.
Amire te gondolsz, az a termoszifonos hűtőrendszer. Létezik olyan, azon gyárilag nincs vízszivattyú, és úgy van kialakítva, hogy magától keringjen a víz. Arra viszont várhatsz, hogy pl a 156 magától keringjen, legfeljebb elhanyagolható mértékben fog mozogni a hűtőfolyadék.
?????
Tisztelettel El Pádró! Valakivel összekeversz... :)
Én nem akartam 156-ban vízpumpa nélkül keringetni.
Se Xifonos termosztátot behűteni se.
Kecskét fingatni meg végképp nem.
:)
Ezt tuti nekem akartad írtni? :)
Inner Circle10-01-2007 09:19:42 // 3255
Gondolkozni beírás előtt, gondolkozni, Robika...
Inner Circle10-01-2007 09:13:00 // 3254
Nekem meg a 16V-n a műszerfalra volt kendácsolva egy venti-visszajelző lámpa meg egy kapcsoló, amivel beindíthattad a hűtőventilátort, mint a házilag tuningolt Skodákban anno :D de emellett működött a hőgomba is. Gondolom egyszer bedöglött a hőgomba, gyorsan belerakták a kapcsolót, aztán már bennehagyták. És bennehagytam én is, mert hasznos feature-nek tűnt. Mondjuk attól kicsit rángott a szemöldököm, hogy a visszajelző lámpa láthatóan egy üdítőspalack műanyag kupakjából volt leleményes módon kialakítva - de szerencsére nem volt túlságosan szem előtt :D
Wickey09-01-2007 23:22:25 // 3253
szedj Cavingtont.
Nehogymár elmagyarázd nekem hogy működik a saját autóm... (amivel mellesleg én közlekedtem nyáron vagy 20ezer km-et)
Elhiheted nekem, hogy nyáron amikor nagy a melegség (így télen rendesen bemelegedni se tud nemhogy a ventillátor bekapcsoljon), leállítás után még teker a ventillátor.
Arra meg én hívnám föl a figyelmedet, hogy Bandi magasan szart a gtv-re, pont ez volt vele a problémám hogy lófaszt se csinált vele, amit meg mégis, azzal inkább ártott mint használt. Szerinted fektetett extra energiát a ventillátor átkábelezésébe? Még azt se csinálta meg amit pedig kifejezetten kértem, hogy a műszerfalon a ventillátor visszajelző lámpa ne az utastéri ventillátor bekapcsolásakor világítson, elvégre azt már csak tudom mikor kapcsoltam be a fűtőmotort, hanem a motor hűtőventillátorának legyen visszajelző lámpája. Így volt a zöldben bekötve, és azt egy jó gondolatnak tartom.
Az összes amit ezzel kapcsolatban működött, hogy amikor hengerfejezte idestova lassan 2 éve, akkor első indítás után mielőtt kirakta volna melegedni az udvarra, lehúzta a hőgomba vezetékeit, és összeérintette, hogy járnak-e rendesen a ventillátorok. Utána már csak azt kellett megfigyelni hogy 90 foknál kapcsol-e a hőgomba. Kapcsolt, ezért szépen magárahagytuk fél órára hadd járjon.
martin-i09-01-2007 19:57:13 // 3252
ááá! az óra a rossz, többet mutat. Már 60 körül is 90 et mutat. :(
de azért jó érzés volt így hasítani! :) Nagyon kellemesen jött-ment a pályán is, egy rossz szavam nem lehet rá, tette a dolgát! Szerintem még mindig elmenne 190-200-ig is!
Rumi09-01-2007 19:32:39 // 3251
a P4en is megy gyujtás nélkül, van hogy percekig jár a hütővenit miután már a kulcs a kezemben, ajtót bezártam :)
Robi09-01-2007 19:06:52 // 3250
Egyébként kevered a kecsesen ringó fecskét a recsegve fingó kecskével.
Amire te gondolsz, az a termoszifonos hűtőrendszer. Létezik olyan, azon gyárilag nincs vízszivattyú, és úgy van kialakítva, hogy magától keringjen a víz. Arra viszont várhatsz, hogy pl a 156 magától keringjen, legfeljebb elhanyagolható mértékben fog mozogni a hűtőfolyadék.
Robi09-01-2007 19:03:23 // 3249
"ideértve a gtv-ket, valamint a 156-ost is"
Akkor szépen menj ki a ház elé, melegítsd be a 156-ost, és próbáld ki újra. Én igen határozottan emléxem, hogy a 156 ventilátora is csak gyújtással megy. Bár lehet, hogy tévedek. A GTV-ről nem tudok nyilatkozni, de felhívnám rá a figyelmedet, hogy az is Bandi művek.
Robi09-01-2007 18:58:09 // 3248
Na és a tied mióta működik így? Csak nem azóta, amióta Bandinál járt? :)
Mert a 75-ösökön gyárilag csak gyújtással megy a ventilátor...
Inner Circle09-01-2007 15:39:26 // 3246
Még egy szó és ráduszítom Rephyxet!!! :D
Wickey09-01-2007 15:00:23 // 3245
örülj, hogy nem az értelmiségi szöveggel jöttem :PP
Wickey09-01-2007 14:59:42 // 3244
nem azt mondtam hogy ledurrantja a csatlakozóról a vízcsöveket akkora lesz a vízáram, de azért ha lassan is, mocorog a víz a rendszerben. Persze tény, hogy ez kábé semennyit nem ér, előbb hűl ki "magától" a hengerfej.
NaTo09-01-2007 14:43:20 // 3243
2. Álló motornál, álló vízpumpával is kóvályog a motorban a hűtővíz, szóval ha már leállította a motort az ember azonnal, akkor annak is van valamennyi értelme hogy álló motor, gyújtás nélkül még visszahűtse a hűtőben levő vizet, ami majd a hőmérséklet-, így a sűrűségkülönbség miatt lassan cirkulál a motor felé.
Háááát...izé.... biztos ez Wickey Mester?! ;)
Ha Te arra várnál, hogy a sűrűség különbség és a hőmérséklet különbség miatt cirkuláljon a rendszerben a víz... :) Kapor szakállat növeszthetnél. :D
Szinte az összes Japán autóban úgy van megcsinálva, hogy gyújtás levétel után még tud forogni a hűtőventillátor. Ez azért van, hogy a hideg/meleg miatt létrejövő nyomáskülönbséget korrigálja valamennyire. Viszont én úgy tudom, hogy az Olasz autókban ez nem divat.
Inner Circle09-01-2007 14:22:34 // 3242
Ja és még te tiltkozol, hogy nem vagy bölcsész? Pedig ilyen hülye lózungokkal csak azok dobálóznak :D "1. Normális ember addig nem állítja le a motort, amíg jár a ventillátor..." - normális ember körülnéz, ha autóban ül, hogy éppen hol van, és hova nyomatja a kipufogógázt (nem beszélve arról, hogy esetleg siet valahová) :P
Inner Circle09-01-2007 14:20:40 // 3241
Soha életemben nem ugrottam be sehová sem se egyetlen, se több doboz cigiért, azt viszont meg se tudnám számolni, hogy hányszor adtam rá a gyújtást úgy, hogy egyből bekapcsolt a ventilátor is... napjában akár többször is kiugrok az autóból pár percre, aztán gyerünk tovább - persze kocaautósok nevében nem nyilatkozhatok :DDD
Wickey09-01-2007 13:57:06 // 3240
Az alábbiakat fűzném hozzá:
1. Normális ember addig nem állítja le a motort, amíg jár a ventillátor, hadd hűljön vissza annyira (járó vízpumpával, keringetett hűtővízzel), hogy kikapcsoljon a venti.
2. Álló motornál, álló vízpumpával is kóvályog a motorban a hűtővíz, szóval ha már leállította a motort az ember azonnal, akkor annak is van valamennyi értelme hogy álló motor, gyújtás nélkül még visszahűtse a hűtőben levő vizet, ami majd a hőmérséklet-, így a sűrűségkülönbség miatt lassan cirkulál a motor felé.
3. Eddig minden autóm ventillátora független volt a gyújtástól, ideértve a gtv-ket, valamint a 156-ost is.
4. "De az milyen kafa, hogy amikor újraindítasz, akkor az indítómotor mellett kapásból tekerheted a ventilátort is" ezt nem értem, ennek egy esetben van értelme, ha például beugrassz a boltba egy csomag cigiért. Más esetben simán lehűl magától a víz (15-20 perc elég ahhoz hogy lehűljön a rendszer annyira hogy a hőgomba ne kapcsoljon már be), és akkor indítózáskor már nem jár a ventillátor.
Gabiszan09-01-2007 10:52:40 // 3239
Na jól van akkor...
De: ez a 235 km/h mennyire komoly? Én még nem mertem 160-170-nél nagyobbat hajtani... Mondjuk addig nagyon lelkesen ment!
Inner Circle09-01-2007 09:10:53 // 3238
De az milyen kafa, hogy amikor újraindítasz, akkor az indítómotor mellett kapásból tekerheted a ventilátort is, és már eleve hendikepből indul a hűtésed :D választás teccészerint, én a gyújtás nélküli hűtést választom :D
NaTo09-01-2007 00:25:27 // 3237
Biztos csak én nem értem, de az miért jó, hogy ha gyújtás nélkül is képes elhűteni a hűtőben lévő vizet? Szerintem az a lehűtött víz nem fog magától becirkulálni a motorba. :) Ha valami forgatná a vízpumpát is, akkor már egész jó lenne. :) Nemde?
Inner Circle09-01-2007 00:16:37 // 3236
Az enyém simán berreg még egy percet, miután kiszálltam belőle, és ugye ez így van jól :-)
Robi08-01-2007 22:20:11 // 3235
"America-n, (és asszem gtv-n is) gyújtás nélkül is működik a dolog, szóval megérkezéskor nem árt széthúzni különben lemeríti az akksit :P"
Gyújtás nélkül általában csak olyan 75-ösökön működik a ventilátor, amiket előtte Bandi gányolt (lásd Marek ex-Milano).
Alfista08-01-2007 12:00:30 // 3234
Hál'Istennek megint írtál és a képek is jók!!! :)
Wickey08-01-2007 10:59:56 // 3233
mi vagyok én, bölcsész? Szíjjanak csak azok mondatelemzésekkel. :-PPP
Inner Circle08-01-2007 10:20:25 // 3232
Wickey fiam... tudod: olvasni, értelmezni! :P
perdix15507-01-2007 14:17:36 // 3231
Szia! Mont a mesében.......
De a csárdáról irhatnál...meg mi jót fogyasztottatok......most főzök..már éhes vagyok rendesen.......
martin-i07-01-2007 01:55:16 // 3230
Gabiszan, elég hip-hop jött az ötlet, hogy megyünk, de legközelebb szólok! (lesz legközelebb mert olyan szép volt, hogy még 1x meg kell játszani ezt!)
Wickey, azt a Porsche-s sztorit megnéztem volna... :)
Wickey06-01-2007 21:13:32 // 3228
korrekt. :)
remélem az év boldogabbik felére közelebb kerülök én is a vén szar projekt végéhez. :))
Már motorom is van. Le is teszteltem frissiben a donorautóban ahogy megvettem: 240-nel haladtam amikor apránként utolértem egy útakadályként funkcionáló autót. Levillogtam, és akkor néztem csak, hogy egy Porsche 911. :)
Szóval legközelebb már lehet azért villognak le téged a belsősávból, mert én loholok a hátuk mögött és jó juhászkutya módjára kergetem a jószágokat a birkaólba :)
Gabiszan06-01-2007 21:08:51 // 3227
Hát ez tényleg nagyon szép... lehetett. Egészségetekre!
Ámde: ha már a Balaton körül rodeóztál, megpróbálhattál volna megcsörgetni vazze, mobilom az oldalamon, meg az info is, hogy Gabiszan= Balatonfűzfő.
martin-i06-01-2007 20:44:23 // 3226
... mint egy igaz történet úgy kezdődött a mai nap is. A nap néhol kisütött így úgy gondoltam, jobb lesz ha testvérem és jómagam nekivágunk az útnak. Az ötlet, hogy a mai napon "GTV-zék" körbe a Balatont csak úgy jött mint a reggeli KV-ba a kockacukor: magasról beleesik a lötyibe hirtelen és hatalmas sodrással a csésze falára keni az éberítő nedüt, amely gazdája gyomrába érve megalapozza a napját. hát ez pontosan így történt velünk is. Telitankkal indulva, úgy vártá a srácok, hogy az asztfaltcsíkot elnyelje az autó első lökhárítója, mint mikor két óvodás egy autóban ülve először hajtanak az alagútba. Szedte is a lábát. A km-óra hibás működése miatt hőseink olyan sebességgel közlekedtek álmaik pályáján, hogy az óra 240-es elnevezésű csíkjánál megállt és ezt látván úgy érezték övék a világ. a valóság kalibrálása vhol a legális határ felett volt néhány egy józanéletű arasszal, amely nincs is köszönőviszonyban az édesanyák legszörnyűbb rémálmaitól, amely 2-essel kezdődik. Csak néhány fáradt más külsejű utasnak mondott tárgy (amely a szomszéd autókban töltötték meg a teret) nézte eme két ember játszadozását, de csak legyintve annyit mondhattak: "nézd csak Pityu, micsoda magamutogató emberek vanna... ! ezek okozzák a baleseteket és miattuk van dúgó..." (Pityu erre nem mond smit, inkább jobban megnyomja R.Thalia nevű, "formatervezett" jövőmenő gázpedálként funkcionáló mütyürt, hogy beérje vmennyire azt a rosso pontot)
Néhány gitár-riffekkel tarkított zeneszám leforgása után már a Balaton É-i partját szaggatta az Alfa Romeo, amely itt-ott megállt pózolni a természettel (mert ők jó barátságban vannak) és várta utasait, akik ugyancsak komálnak a naturalitással és környezetvédők módjára ápolták a talajt-fákat-dús növényzetet vizeletükkel. De ahogyan ujra felröffent a kipuffogó, ismét szelték a kilométereket.
Egy csárdához érve, ahol hőseink csillapították éhségüket, a csárda tulajdonosa felfigyelt a GTV-nek nevezett értéktárgyra. Hosszasan mesélte a tulajdonosnak { :-) } , hogy neki is volt már GTV-je és GTV6-a is, lelkes rajongója az olasz gépcsodáknak de sajnos el kellett adnia őket (hihető történet volt, sikerült néhány őszinte könnycseppet elmorzsolnia a szemében mikor két mondta között ránézett a parkolóban álló látványos Alfára). Úgy gondolták hőseink, hogy a borravalót kiegészítve szereznek ennek az embernek egy szép napot és induláskor látványos "elindulásba kezdtek", amely a tükröből visszanézve igencsak kedvére volt a csárda tulajdonosának, aki még az asszonyát is kihívta, hogy emlékezzen Ő is a szépre... (A csárda tulajdonosa mikor elengette keze közül az utolsó Alfa Romeoját, ránézett a feleségére és azt kérdezte, amelyet a ffiak oly gyakran szokatak: Drágám, ugye neked is jó volt?!)
A zsíros étek elterülve gyomrukban a GTV két utasa mámoros utazásukat folytatta már a Balaton tulsó oldalán. Bepilledve gubbasztottak a vendégmarasztaló ülésekben... nem szólt zene, elég volt számukra a táj, a jóllakotság és a kellemesen elringató (kissé feszes tartású) kezek közöti utazás élménye. A lemenő nap utolsó sugarai még arra készették hőseinket, hogy egy utolsó aktot kérjenek a Naptól és "Fém-utitársuktól". A képek olyan jól sikerültek, hogy még egy kicsit elidőztek a parton, aztán nyeregbe pattantak és a már sötétedő dombok mögött folytatódó úton eltüntek a láthatáron... csak néhány hangjelenség tünt fel a helybelieknek, hogy az Alfa Nord-motorja ismét életre kell, és magasabb fordulatszámba kúszva eléri utazó sebességét. Ez a sebesség sok úton lévő germán eredetű autóban ülő embertársuknak nem tetszett, nem akarták elhinni, hogy K-s rendszámú új autójukat elhagyja a belső sávban egy ilyen szörnyeteg. Ezért utolérve ezt a jelenséget már messziről villogva próbálták hőseinkkel tudatni, hogy " el az útból te vén szar! " ... de mint tudjuk az öreg Alfáknak volt gyermekszobájuk, tudják a jómodort. így is tett személyes kapcsolatban lévő GTV-alanyunk és miután imitátla a nehezen és öregesen való félrehúzódást (amely vérnyomásemelkedést eredményezett az alvégen) szépen elengedte azt és villantott neki: csavarodj fel az első fára te*ßł¤×÷ß×!
Már teljes sötétségbe borult a NY-i láthatár mikor a város fényei kezdték megvilágítani a horizontot és rózsaszínre festették az eget... megérkeztünk. itthon vagyunk. Még néhány kósza tekintet a táblákra merre lehetne még hosszabbítani a hazafelké vezető utat de sajnos miután minden lehetőséget kihasználták, befordultak az utcába, ahol a történet számukra véget ért. Az út végén hőseink megköszönik eme felejthetetlen körutazást a Sárkánynak, majd a gép nyugovóra tér....................... de csak mára!
(képek holnap)
Wickey06-01-2007 18:38:22 // 3225
Nem, ezt direkt 12V-al a mérnök-manöken orvosolja. :-PPP
A mérnök lehúzza a hőgomba két csatlakozóját, és egymásbatolja. Ezzel szépen bekapcsolja a hűtőventillátorokat. America-n, (és asszem gtv-n is) gyújtás nélkül is működik a dolog, szóval megérkezéskor nem árt széthúzni különben lemeríti az akksit :P
Inner Circle06-01-2007 13:40:25 // 3224
Ja és a karbis Nord-nak egy igen szimpatikus vonása, hogy a benzinpumpa a gépházban trónol, nem valahol a kocsi alatt; bár még a kocsi alatti megoldás is lényegesen jobb, mint amikor benne van a tankban...
Inner Circle06-01-2007 13:38:13 // 3223
Szép gyűjtemény!
Nekem a 2.0 GTV-n egyszer leszakadt egy szelep és game over, de az a kókány motorjavítás miatt volt és betudom a saját hülyeségemnek (nem én csináltam, de nem is figyeltem a kezét annak, aki csinálja...). Azonkívül egyszer leesett egy drót a trafóról és megállt az autó, ez természetesen egy zsebkés segítségével két perc alatt ott helyben orvosolva lett. Ugyanezt megcsinálta a főkábel is az önindítónál, persze sötét éjszaka, és persze akkor még abszolút nem értettem az autóhoz, úgyhogy az is helyben orvosolva lett, de az időszükséglet közelebb járt a két órához :D Alsó kuplung munkahenger nálam is problémázott, na attól komolyan félek azóta is, nincs kedvem még egyszer kuplung nélkül ralizni...
"nem működik a ventillátor kapcsoló hőgombája, (az előző tulaj annyira rövid távokon használta, hogy nem is vette észre) de még időben észrevettem a dolgot és kis pihenőkkel szintén hazaértem."
Ezt a mérnökember helyszínen, direkt 12V-tal orvosolja, nem? :-)
Wickey06-01-2007 12:51:15 // 3222
zöld 2.5V6:
1. Megjelent egy fa a motortér közepében, és szétkócolta a hűtőmaszkot meg a hűtőt.
2. Vezérműszíjszakadás
feka 3.0V6:
1. Elfosta magát az AC pumpa
2. Csapágyas lett (igaz, lábon ment haza)
3. Csapágyas lett (szintén lábon ment a vesztőhelyre)
4. A 2.5ös motorral már: lemerült az akksi :DD
remete05-01-2007 23:09:18 // 3221
Érdekes, de nekem még nem volt olyan hibám, ami miatt azonnal és reménytelenül mozgásképtelen lett volna a gép. Olyan volt persze, amikor kicsit agyalni és matatni kellett az induláshoz, de olyan is, amikor azonnali beavatkozás kellett, bár az autó még ment attól.
Az én két tippem - egyelőre - a ventillátor kapcsoló hőgomba, és a kipuffogó középrész.
A GTV-nél: nem indult többször az önindító kapcsolóvezetékének a kontakthibája miatt, de volt olyan is, hogy egyszerűen a csatlakozó saru lecsúszott az érintkezőről. Egyszer elszállt a vízpumpatömítés, de hazaértem vele. Amikor megvettem, kiderült, hogy nem működik a ventillátor kapcsoló hőgombája, (az előző tulaj annyira rövid távokon használta, hogy nem is vette észre) de még időben észrevettem a dolgot és kis pihenőkkel szintén hazaértem.
Az 1,6-os 75 ie-nél: banális, de átrohadt a tank a hegesztésnél és egy tankolás során mint a locsolókannából folyt belőle hátul a benya (Miskolcra indultunk és kivételesen csurig vágtam a tankot). Hazaérve pár óra alatt sikerült megfoltozni (ez azt takarja valójában, hogy: benzint lefejt, autót felemel, tankot kivesz és megfoltoz, tankot betesz, autót letesz és benzint visszatölt, a pógár' ezután újra megfürdik és meggyőzi a családot, hogy most már minden rendben lesz) és már mehettünk is tovább. Amikor vettem a motorja be volt állva (mivel olaj nélkül próbálták használni úgy, hogy közben a venti' sem ment), a nyomozás során kiderült, hogy itt is a hőgomba volt a ludas - a túllmelegedés miatt a szelepszárszimeringek megadták magukat és az olaj szépen eltávozott a kipuffogócsövön kék füst formájában; azért hozzátenném, hogy még mindig az a motor hajtja az autót, minimális piszkálásokkal és még fogja tavaszig, többek között ezért hiszek mélyen a Nordokban. Volt még egy főfékmunkahenger csere (meg lehetett állni a géppel, de úgy viselkedett, mintha az egyik körrel bajok lennének).
1,6 75 karbi: ez ugyan nem az enyém, hanem egy nagyon jó barátomé, de gyakorlatilag jobbára én szerelem (azt állítja ezért vett végül Alfát - jó mi?), legalábbis a mechanikus cumókat (ő inkább elektromos dolgokhoz ért). Egy lyukas vákuumcső volt eddig a legnagyobb bűne illetve mozgásképtelenségre volt kárhoztatva egy eltromos csatlakozó elégése miatt (nem volt első tompított világítás - a tanúlság az volt, hogy régi Alfában tilos a gyárinál nagyobb izzót használni). Már ebben is cseréltünk hőgombát mivel nem a megfelelő küszöbértékű volt benne (kissé melegedett a drága) - talán Ladáé.
2.0TD 75: gyűrűtörés, plusz a gyűrű, vagy valami bekerülhetett az egyik hengerbe és rendet rakott a szelepek környékén, ennek látszottak a nyomai szétszedés után - a tünete az volt, hogy a motorolaj folyékony (!) formájában igen gyorsan távozott a kipuffogón keresztül.
Valamennyi transaxlés autómon folyamatosan gondjaim voltak a kipuffogóval, most a GTV ugyan kompletten újat kapott meg a 75 is kétharmadrészt, de az eredetiek mindkettőn le voltak rohadva, valamint a dízelen is kellett foltozni emlékeim szerint - ez belefér a mozgásképtelenség veszélybe, mivel a dízelnél és a GTV-nél is jártam úgy, hogy leszakadt a rendszer (egy kapóra jött vízakna és talált drót segítségével jutottam haza egy alkalommal).
remete05-01-2007 22:26:21 // 3220
Egy apámékhoz közel lakó (Paks mellett) szerelő barátom csinálta - neki (még) megvan az ehhez való felszerelése (flexicső, meg szóró, ilyenek). Az évek során igyekeztem összeszedni azon szakik elérhetőségét, akik még rendwesen dolgoznak/ nem hajlamosak átvágni - így én egy-egy szakembert ismerek inkább egy-egy dologra, nem szervízeket (azokban kis M.o.-n nem is igazán tudnék megbízni; nem komálom a "lehúzni a parasztot egy kis melóra" hozzáállást, meg a "kicsit megkocoljuk azt' jó lesz az" dolgokat). A baj csak ezekkel a népekkel az, hogy általában elég jól el vannak látva melóval, szóval ők inkább a "lassan, jót, és olcsót" kategóriában játszanak. Mivel a GTV amúgy is áll egyelőre, ez itt most nem probléma. Hamarosan meg amúgy is elkezdem szétszedni (csak nyugalom; kasztnizás és fényezés lesz). Karácsony tájékán kicsit körbenézegettem, beindítottam a gépet és hál' istennek minimálisan amortizálódott csak (azokon a részeken, ami miatt felújítás következik), a fű egyszerűen csontra száradt alatta, később meg már úgyis garázsban fog lakni.
prooF_7501-01-2007 13:18:06 // 3219
Nem tudom hogy mennyire lukas, még az előző tulaj tekergette be, én meg nem bontottam meg, mondván ami nem rossz azt nem kell megjavítani:) De van ilyen jó kis fekete gumi szalag, jó nyúlós, majd azzal betekerem alkalomadtán, aztán normálisan fog kinézni meg remélem tartós is lesz...
Fangio31-12-2006 16:52:44 // 3218
Agip hajtómű olajat tegyél bele, szerintem ebbe a váltóba ez a legjobb.
Saughassy31-12-2006 15:01:52 // 3217
Nekem nem igazan valt be a gyari Tutela, viszont a Valvoline nak volt vmi odaillo cucca, azzal egesz jo erzes volt valtogatni.
Alfista29-12-2006 18:38:08 // 3216
Szép autóról szép fotót! :)
silversurfer29-12-2006 16:28:54 // 3215
Az enyém egy éve volt cserélve, ha kiszedjük kiváncsi vagyok, hogy mitől nyiffant ki.
Tulajdonképpen ez az első alkalom, hogy mozgásképtelen az autóm, de mint mondtad azért gyilkolva még igy is lehet. Szóval én csak annyiről tudok, de akkor várjuk mindenki észrevételét, hogy mitől lett mozgásképtelen az autója...
Inner Circle29-12-2006 13:49:49 // 3214
Mekkora a lik, és hol van?
Nekem van elvileg lyuktalan ilyen elemem, de mint minden használt alkatrész, az is ugyanúgy kilyukadhat holnapra. Inkább kezeld ki a régit, ha lehetséges. (Ráadásul a "gyári új" elemről is kiderülhet, hogy az is már sokéves, csak még eddig nem építették be, de ettől még a polcon is öregedett az anyag.)
Inner Circle29-12-2006 13:47:48 // 3213
Ami a munkahengert illeti, gondolkozom azon, hogy azt fel kéne venni az előre programozott karbantartási listába, mit tudom én, mondjuk 50k km-enként mindenképpen kicserélni... minden más olyan elemmel együtt, ami előzetes figyelmeztető jelek nélkül képes elromlani és azonnal mozgásképtelenné teheti az autót (lehet ugyan munkahenger nélkül is haladni, de most értékes autókról beszélünk, ugyebár, amiket ha lehet, kímélni kell). Már amit lehet... Ki mit javasolna egy ilyen listába?
Lobot29-12-2006 00:38:12 // 3212
Olajat kéne cserélnem a váltómban, de egyenlőre nem jutok dülőre, hogy mit rakjak bele. Esetleg észrevételeket várok, hogy kinél mi vált be, és mi nem. Előre is THX.
silversurfer28-12-2006 20:48:30 // 3211
Tök jó, már úgyis akartam valami pólót gyártani.
silversurfer28-12-2006 20:47:23 // 3210
Szívat a GTV-m:
Azzal kezdődött, hogy fék el kezdett úgy viselkedni mint egy ABS-es autónál amikor működik az ABS.
Biztos a féktárcsa lett huplis. Pedig kb. 1 éves Brembo. Na ilyet sza*t se veszek többet.
Aztán mennék munkába az egyik reggelen, nem indult az autó, lemerült az akksi (nem hagytam rajta a világítást).
Amikor meg visszazártam eltörött az zár (hideg volt és Ali is mondta, hogy ez előbb utóbb be fog következni).
Így Hazárd megye Lordjaihoz hasonlóan lehet beszállni, vagy egyszerűen ki kell nyitni az ajtót a másik oldalról.
Aztán karácsony napján mentem vagy 50km, másnap reggel meg amikor szállok be és nyomnám a kuplungot az semmi ellenállást nem tanúsított, úgy ment be mint valamilyen mai suzukinál. Hátul meg olajtócsa. Biztos a hátsó munkahenger.
Szerintem megérezhette, hogy csak a munkatársam Suprájával és a haverom 155-ével foglalkoztam.....
prooF_7527-12-2006 18:13:06 // 3209
Igen, jelenleg ez a problémám vele, ha nézted a képen, ott látszik hogy be van tekerve valami sárga gumiba, meg egy tekercs szigszalagba. Jelenleg úgy tűnik hogy nem szív falsot, csak olyan randa meg hosszú távon nem akarom hogy majd szétmenjen..
Inner Circle27-12-2006 13:14:08 // 3208
Az ő zsírját cipelte a szegény GTV :-)
Inner Circle27-12-2006 13:13:22 // 3207
"Ja és nem tudja valaki hogy hozzá lehet-e jutni újonnan légtömegmérőt a pillangószeleppel összekötő gumicsőhöz?"
Célszerűbb a régit megragasztani, feltéve hogy nincs három darabra szakadva. A kis lyukak gond nélkül javíthatók.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
568
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?