Forum >> Üzemanyagtöltő-állomások
Mike.14-09-2005 12:10:14 // 837
Ez még nem az áfa csökkenés. Holnaptól 4-6 Ft-al lessz kevesebb.
zolee14514-09-2005 10:52:41 // 836
az ÁFA csökkenés előrehozása miatt csökken(ne) az ár, de már fontolgatják a további emelést. Mi ugyanannyit fizetünk majd, csak az ÁFA bevétel csökken, a MOL meg többet keres rajta.
Mike.14-09-2005 10:40:20 // 835
Csökkennek az üzemanyag árak!!! :-)))))))
A Magyar Autóklub feljelentette a MOL-t, a szerintük indokolatlan magas árak miatt. A MOL, MÁV szállítást számol költségként, pedig cső vezetéken érkezik az anyag. :-O
zolee14513-09-2005 10:44:27 // 834
mindenki adalékol szorgalmasan. Asszem elkezdek kisiparilag otthon a sufniban bioetanolt gyártani!:)
Gabi15913-09-2005 10:43:08 // 833
Az is lehet hogy más forrásból szerzik az üzemanyagot,így kecvésbé érintettek :)
Gabriel13-09-2005 10:40:41 // 832
Ez olyan gáz... miért nem hozza be valaki a saját benzinjét... akkor van a márkanév és alatta MOL benzin van eladva... ez kicsit sem normális szerintem
Charlie 16613-09-2005 10:36:52 // 831
Dehogynem. Csinálj útfelbontést az M1-M7 kivezetőn mondjuk a Profi bolt előtt, mondjuk a 3 sávból kettőben. A buszsávot hanyagolva.
Kis csőtörés, ezaz...
Hidd el fog az menni.
zolee14513-09-2005 10:35:11 // 830
kussolnak, mert 3x annyi taxi van mint szabadna, és inkább lapulnak. szerintem.
Gabi15913-09-2005 10:32:53 // 829
Hol vannak a taxisok ??????????
zolee14513-09-2005 10:29:14 // 828
már ők is a MOL-tól veszik, ezt írták már itt páran. Úgy tudom hogy csak a shell 99+ import benya, a többi a MOL-tól van
Gabriel13-09-2005 10:28:22 // 827
... Dunábadarálnak :-)
zolee14513-09-2005 10:27:58 // 826
nem csak mi, sztem Feri is elégedetlen, kevesli...
Gabriel13-09-2005 10:27:04 // 825
ok, most már leesett, de akkor az OMV aki nem a Mol-tól veszi az üzemanyagot miárt nem vág alájuk? Ha megtenné akkor észhez térnének.
GEORGE13-09-2005 10:26:42 // 824
Biztos lenne több jelentkező is, szerinted csak mi ketten vagyunk elégedetlenek a benya árával??
zolee14513-09-2005 10:25:21 // 823
az a baj hogy sokan vagyunk, de nem elegen,
ketten nem tudunk nagy útlezárásokat csinálni:)
GEORGE13-09-2005 10:19:53 // 822
A forgalom lassításara van engedély ugyan úgy meg kell adják mint a mezőgazdászoknak!
zolee14513-09-2005 10:17:17 // 821
én benne vagyok. Mondjuk egy Alfa találkozó keretében!:))))))))
George
zolee145
asszem nemsokára megáll a ház előtt egy nagy fekete autó, majd lépteket hallunk a lépcsön, jönnek, kopogtatnak, elvisznek...
:)
GEORGE13-09-2005 10:09:43 // 820
Szeva!
Amikor én mondtam lehurogtatok, polgári engedetlenségre hivtkozva!:-(
De meg kéne szervezni az összes főuton tudnánk lassító demonstrációt tartani egy ídőben!! elég lenne 2-3 óra!!
Látná az ország az Alfások elégedetlenségét! :-)
zolee14513-09-2005 09:58:37 // 819
nem lenne olcsóbb! ezt már párszor leírtam, a MOL un. helyettesítő árakat alkalmaz, magyarul a bekerülési költség náluk az mintha az araboktól vennék a kész benzint, ami tartálykocsiban jön ide, nem a tényleges, vagyis az hogy az ukránoktól jön a nyersolaj...
Gabriel13-09-2005 09:54:14 // 818
Ott a Barátság kőolajvezeték, de állítólag van egy szerződés a nyugattal, hogy tőlük vesszük és nem az oroszoktól. Gondolom ez a rendszerváltás utáni orosz gyűlölet eredménye, anno sikk volt nyugat felé szimpizni, pedig az még nem jelentette volna azt, hogy az oroszokkal fel kell rúgni mindent. Van adósságuk is Magyarország felé szóval sok minden olcsóbb lenne... de nem politizálok csak eszembe jutott...
zolee14513-09-2005 09:39:10 // 817
szervezzünk tüntetést, csináljunk útlezárásokat!:)
Mike.13-09-2005 09:05:11 // 816
Az államnak 5 milliárd Ft + bevételt hozott az eddigi áremelés!!!
Mike.13-09-2005 09:04:11 // 815
És te vagy én mit tudunk ellene tenni? :-)
zolee14513-09-2005 07:56:49 // 814
nekem továbbra is az a legfőbb gond, hogy miért nem akarunk függetlenedni az olajkitermelő országoktól? Mi finanszírozzuk a saját felrobbantásunkat, és ehhez jó pofát vágunk, és kinyaljuk a seggüket, csak ne emeljék az olaj árát. Engem ez baromira fel tud idegesíteni! Közben persze egyes arab országokban még melózni sem kell, mert annyi pénzük van, így aztán ráérnek szent háborút vívni, és az egész világ nagy bambán néz ki a fejéből, és tankolja a marha drága benzint, és egy vállrándítással elintéz mindent: "úgysem tudok mit tenni, ez van..."
Gabriel12-09-2005 19:31:12 // 813
szerintem mindenhol ez van (lesz) és el nem tudom képezlni, hogy olcsóbb legyen valaha is :-(
perdix15512-09-2005 19:29:34 // 812
Ej de kár! Nálatok akkor jó bekeményítettek!
Gabriel12-09-2005 19:28:05 // 811
ja igaz, de az az ár tuti nem jó, vagy adózatlan...
Tom1212-09-2005 19:08:50 // 810
...vagy "nagyker" ár? A "valóságban" 42,- körül van. Sajnos nálunk úgy látszik egy ember dönt az árakról. Amint már írtam, szombaton kijelentette, hogy az árból nem engednek...:-S
perdix15512-09-2005 19:03:36 // 809
Gabriel: A főoldalon valóban nincs ár...a benzin za cenu mineralky!?-ra kell rákantintani és akkor felül meglátod az árakat!!!!
Gabriel12-09-2005 18:58:25 // 808
én most nézem az odalt, kicsit átalakult és nem találom az árakat. Frissítettél az oldalon Perdix? Nehogymá egy régit nézz...
perdix15512-09-2005 18:55:27 // 807
Most komolyan....37.6 az a netto ár lehet...a www.slovnaft.sk-n ez az ár van!!!!
Tom1212-09-2005 18:33:24 // 806
Szerintem + áfa...
Gabriel12-09-2005 18:33:13 // 805
nem a másikba :-)))
Gabriel12-09-2005 18:33:00 // 804
147-et tankoltam tele és 15.500 Ft-ba került szóval szerinted?
Gabriel12-09-2005 18:32:15 // 803
LOL én sem mert ha menni kell akkor menni kell...
perdix15512-09-2005 18:31:58 // 802
Gabriel, Tom12!!! Ne b@sszatok ki velem! 41-42 korona nálatok a benya? ma voltam a Slovnaft honlapján és a 95öst 37,6 koronának írta!!!! Azt beszoroztam 6.5-tel: 244.5Ft lett volna...már megörültem!!!
Tom1212-09-2005 18:29:35 // 801
Ebbe az "olajosba"?:)
Tom1212-09-2005 18:28:38 // 800
Én még 41,xx - már nem is figyelem...:(
Gabriel12-09-2005 18:26:10 // 799
Érdekes cikk, főleg ha nem nagy technológiai módosítást igényel. E cél érdekében én megelégednék 120 lóerővel :-)
Csak tudjátok ezt emberek nem fogják megoldani. Egy tudós azt nyilatkozta, hogy ha vissza akarjuk fordítani ezt a folyamatot és megoldani a provlémákat többnek kéne lennünk mint amik vagyunk, csak hogy nem tudunk túllépni magunkon. Szóval lessz itt és főleg Európában először MadMax efektus, azaz felmegy a biciklik ára az autók meg az útszéleken fognak állni.
Gabriel12-09-2005 18:19:56 // 798
Én meg 42 koronáért tankoltam 95-öst :-(((
zolee14512-09-2005 06:43:52 // 797
Megtaláltam azt a cikket amit már korábban említettem itt, íme:
"Autó-motor, 2005. július 27.
Mire várunk?
Történelmi távlatban nézve pillanatok alatt megtízszereződik az emberiség létszáma, párhuzamosan azzal a műszaki fejlődéssel, amely megváltoztatja a klímát és elfogyasztja a fosszilis energiahordozókat. Fel kell ébreszteni sűrgősségtudatunkat és felelősségérzetünket - mire várunk hát? Ez annak a bioetanol-programnak a mottója, amelynek keretében alkoholüzemű Fordokat próbáltunk ki Svédországban.
Az emberiség létszáma exponenciálisan nő, rövidesen eléri a nyolc-, sőt kilencmilliárdot, és ezzel párhuzamosan nő az egy főre eső energiafelhasználás. Már ma 85 millió hordó a napi kőolaj-kitermelés, de húsz év múlva már 120 millióval kell számolni. Megalapozott becslések szerint eddig - alig több mint száz év alatt - elfogyott a készletek fele, így könnyű rájönni, hogy a maradék csupán néhány évtizedre elegendő, és az alatt is brutálisan emelkednek majd az árak. A foszilis energiahordozók nagyarányú eltüzelése miatt ugyanakkor klímaváltozás fenyeget. Ezt nem szabad félvállról venni, mondván, hogy korábban is voltak jégkorszakok és felmelegedések, mert ezek ritmusa kimutathatóan összefüggött a légköri szén-dioxid mennyiségével. Mivel az utóbbi évtizedekben ez drámaian megnőtt, és jelenleg már sokszorosan felülmúl minden korábbit, a földi életfeltételek alapvető megváltozása fenyeget. Az utolsó utáni percben vagyunk, már nem az a kérdés, hogy kikecmereghetünk-e baj nélkül a magunk előidézte helyzetből, hanem az, hogy mekkora lesz a baj - figyelmeztet Per Carstedt, a svéd bioetanol-program atyja azon a tájékoztatón, amely nem csak riogatni akart, hanem egyben felvázolt egy lehetséges cselekvési tervet is.
Bioetanol-program
A bioetanol-program elnevezés kicsit misztikusan hangzik a laikus számára, pedig nagyon egyszerű dologról van szó. Az etanol más néven etilalkohol, ugyanaz a folyadék, amely a szeszes italok alkoholtartalmát adja. A "bio" pedig arra utal, hogy természetes, környezetbarát módon állítjuk elő ezt. Alkohollal minden további nélkül lehet belső égésű motort üzemeltetni, így az olajtól független energiahordozóhoz jutunk. Önmagában ez is ígéretes, de még fontosabb, hogy egyben kiküszöböljük az üvegházhatásért felelős szén-dioxid keletkezését. Pontosabban: az alkoholos motor égésterméke is szén-dioxid, de az alkohol alapanyagát szolgáltató növények a fotoszintézis során éppen ebből a gázból termelnek oxigént. A nyitott és kártékony "olaj - égetés - szén-dioxid termelés - függőség és klímaváltozás" folyamat helyett zárt, ártalmatlan körfolyamat az eredmény: "növénytermesztés - alkoholgyártás - alkoholégetés - szén-dioxid termelés - a növényzet oxigénné alakítja a szén-dioxidot". Ennek kihasználásával fenntarthatóvá tehetjük az automobilizációt, amire rá vagyunk utalva.
Ahhoz, hogy e felismerésből gyakorlati előny származzon, komplex intézkedéscsomagra van szükség, és éppen ez az, amiben példamutató eredményre jutottak a svédek. Az egészet a Bioalcohol Fuel Foundation alapítvány fogja össze és szervezi, máris látható eredménnyel.
Teljes rendszer
A tyúk és a tojás dilemmájához hasonlóan ezúttal sem lehet megmondani, hogy melyik a döntő fontosságú láncszem, hiszen gyűrűként egymásba kapaszkodó elemekről van szó. Mégis kezdjük a folyamat elején: a svéd kormányzat, gazdasági és munkahely-teremtési előnyöket is várva, ösztönzi az etanolgyártás alapanyagainak termelését. Ezek az anyagok mindenütt rendelkezésre állnak: jelenleg fűrészport használnak, de bármi megfelel amiből cellulóz nyerhető, akár a szalma is. Az alkoholt jelenleg egy kísérleti üzemben, egyelőre kis mennyiségben, de ipari technológiával állítják elő (két tonna szárazanyagból 500 liter etanolt nyernek), és szabványosított üzemanyagot kevernek belőle. Neve E85, összetétele 15 százalék benzin (erre a hidegindítás érdekében van szükség) és 85 százalék alkohol. Közben egyéb hagyományos forrásokból nagy mennyiségű alkoholt biztosítanak a gyártáshoz. Svédországban, noha a jelenlegi kereslet még nem teszi kifizetődővé, máris sorra létesülnek az E85-ös kútoszlopok: számuk kétszáz körül van, és gyorsan nő. Az autósnak nem kell félnie attól, hogy nem talál alkoholos kutat, mert járműve probléma nélkül működik a tiszta alkohol és a tiszta benzin bármilyen arányú keverékével.
Most már csak a bürokrácián kell átnyomni az egészet, és a jelek szerint megvan a megoldás. Mivel a kormányzatnak bőséges lehetősége van játszani az üzemanyag adótartalmával, az E85 sokkal olcsóbb a benzinnél, és vannak egyéb csábító bónuszok is, például a bioalkoholos kocsik ingyen parkolhatnak a nagyvárosokban. Mivel az autó ára és teljesítőképessége megfelel a normál változaténak, egyre fokozódik iránta a vásárlási kedv. A pusztító folyamat nyitott, egyenes vonalának két vége kezd egymás felé görbülni, hogy környezetbarát gyűrű formálódjék belőle...
Az autó
No és milyen a biogépkocsi? Eddig hallgattam az egész rendszer egyik legfontosabb eleméről, az autóról. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen arányú projektet nem lehet véghezvinni a járműipar támogatása nélkül, és az is világos, hogy a legnagyobbakra vár a kezdeményező szerep. A Ford vállalta ezt, és Svédországban máris árulja a Focus Flexi-Fuel változatát. Az 1,8 Flexi-Fuel modell teljesítménye 125 lóerő, és az autón sem kívül, sem belül nem látható semmiféle eltérés a megszokotthoz képest. Csupán a tanksapkafedél belső oldalán más a felirat: azt közli, hogy E85-öst vagy ólmozatlan benzint tölthetünk be. Ha éppen kapunk akkor persze az előbbit, mert olcsóbb, de bármilyen arány megfelel. A motor a kopogásérzékelő szenzor és a katalizátorhoz tartozó lambda-szonda útján érzékeli, hogy most éppen mivel kell működnie, és ennek megfelelőt választ a számítogépében tárolt befecskendezés-gyújtás jellegdiagramok közül. Ennyi az egész.
Mint a menetpróbán meggyőződhettem róla, a Focus flexi-Fuel gyorsulása, dinamikája, vezethetősége, működési kultúrája tökéletesen megfelel a benzines modellekének. Az egyetlen eltérés abból adódik, hogy az alkohol csekélyebb energiatartalma miatt ebből az anyagból nagyobb (kb 20 százalékkal) a fogyasztás, így természetesen csökken a hatótávolság. Az üzemanyagárakat már ennek figyelembevételével kalkulálták úgy, hogy megérje. Jobb hírt nem is közölhetnének az autósokkal: itt egy kocsi, amely bárminemű nehézség, átszokás nélkül használható, még gazdaságosabb is, kíméli a környezetet és csökkenti az olajfüggőséget. olyan szép mint a mese, mégis igaz!
Zöld zóna
Ám még ez sem minden! Svédországban terjed a Zöld Zóna. Megvalósítására a Ford márkakereskedői hálózata, a Statoil benzintársaság és a McDonalds szövetsége vállalkozott. Azért ez a három, mert közös létesítményeikben komplex kiszolgálást tudnak nyújtani a betérő ügyfélnek, és épületeik is szimbiózist alkotnak. Talán mondani sem kell, hogy ezeknél a kutaknál kapni E85-öt. S milyen egy zöld márkakereskedés?
Látszatra semmi különös. Pedig... Az épület váza előregyártott, sokáig pihentetett betonelemekből áll, amelyeknek nincs szükségük festésre. Oldható kötésekkel állítják össze, hogy majdan olcsó és tiszta munka legyen a bontás. A farost mennyezeti panelek maguktól szabályozzák a páratartalmat: ha sok van beszívják, ha száraz a levegő kibocsátják. A szellőző levegőt föld alatti hőcserélőn át szívják be. Mivel odalenn egész évben állandó a hőmérséklet, nyáron a hűtési, télen a fűtési igényt csökkentik ily módon. Az északi homlokzaton nincsenek ablakok, mindenütt máshol viszont csak úgy árad be a természetes fény, hogy kisebb legyen a világítási igény. A levegő tisztítását sok-sok, időnként vízzel automatikusan permetezett növénnyel oldják meg. Apropó, víz: az egész területen felfogják a csapadékvizet és egy kis tóban tárolják. Ezt és például a zuhanyozókból távozó vizet használják kocsimosásra. Összességében jelentősen csökkent az elektromos energia és a víz felhasználása, a beruházási költség viszont csak körülbelül 15 zázalékkal emelkedett. Számításaik szerint nyolc év alatt kifizetődik, márpedig körülbelül hetven évre tervezték az egészet.
Szóval, rendelkezésre állnak a módszerek, csak ösztönözni kell az alkalmazásukra, csak be kell vezetni őket. Mire is várunk?
Karlovitz Kristóf "
Tom1211-09-2005 18:41:29 // 796
Most hallom a hírekben, hogy 10 - 12 Ft-al olcsóbb lesz a benzin M.o.-on...:) Lassan kiegyenlítődnek a Magy.- Szlov. benzinárak... Itt /SK/ bejelentette a gazdasági miniszter úr, hogy szó sem lehet árcsökkentésről és kész. ...és mindenki tűr...:-/ Majd üzenek neki valami "szépet" az unokatesómmal, ő a titkárnője. Egyébként mióta ott van, mintha valami "átnevelést" kapott volna, úgy védi...:-//
perdix15509-09-2005 18:32:13 // 795
Most beszéltem a MOL góréjával telcsin: Azt mondta jövő héten újabb 10 Ft-ot emelnek! Már nem is csodálkoztam rajta:-))))))DDDDDDPPPPPP
perdix15509-09-2005 18:30:29 // 794
HEHEHEHE...már régóta így autózóm....néha.....
Charlie 16609-09-2005 10:37:15 // 793
Vazze tényleg, így már értehető !!
Látod milyen hülye vagyok, pedig magyarból mindíg jó voltam. :)
GEORGE09-09-2005 10:34:46 // 792
Mond ki nyugodtan NEKIK megy jól nem nekünk :-((((((
Tom09-09-2005 10:28:35 // 791
most hallottam a rádióban, hogy felkérték az országot hogy a 90 napos tertalék készletéből adjon el 2 napit, ahogy a többi országot is kérték.
Ugy látszik azért vannak olyanok akik nem csak elméletben gondolkodnak azon, hogy hogyan lehetne leszóritani az árakat.
Tom09-09-2005 10:25:16 // 790
Nem érted a lényeget ök azt szajkozzák hogy milyen jól megy NEKÜNK és nem nekünk megy jól. :)
GEORGE09-09-2005 10:18:23 // 789
Ne mondj ilyent mer még perdix155 kolléga lemond a gázról s így fog autózniiii :-)))
GEORGE09-09-2005 10:17:27 // 788
Ígazad van !!!!!!!!!!!!!!!!!
A NÉMET MÉRNŐK BUTA!!! lásd BOSCH alkatrészek!!! :-DDDDDD
És az is nagyon igaz hogy 6x 10x nagyobb bérünkből magasan sz@rnánk a 300-400 benyáraaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
549
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?