akkor melyik V6-ot hasonlítsuk a mihez? 159-nél a V6 város inkább 20L, a QV ami már csak Q városban az is 20 más V6 nincs ami "friss" lenne, nekem a Stelvio 10L ... akkor milyen V6-tal kéne járnom ami 10L-et zabrál és megy is?
Nem tudom óvatosan mennyit enne a japán talicska mivel asszon is nyomja neki én is ha beleülök... még jó, hogy nem vettünk delejt az sem enne kevesebbet na ez a vicc...
Forum >> A jövő Alfái
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2019 15:04:20 // 22792
Liquid05-11-2019 14:36:32 // 22791
Ne a turbofűnyírókat hasonlítsd a V6-hoz városban. A TBI se kér keveset, 160-170-nel 13 felett, városban nem tudom mennyi, de 2.5km után már csak 20... Ennél egy szívó V6 se kérne többet.
Nyilván a turbomotor tud keveset enni, ha nem kergeted, de tud qurvasokat is...
Pont ez volt a konklúzió gyakorlatilag az összes EDEC-re tenyésztett downsizing-motorral.
A katalógusban 4,8, óvatosan 5.5-7, használva 10, márkától függetlenül.
Nyilván a turbomotor tud keveset enni, ha nem kergeted, de tud qurvasokat is...
Pont ez volt a konklúzió gyakorlatilag az összes EDEC-re tenyésztett downsizing-motorral.
A katalógusban 4,8, óvatosan 5.5-7, használva 10, márkától függetlenül.
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2019 14:23:35 // 22790
én nem tudom miért terjedtek el de a buzuki pl nem igazán akar még 6L-et sem enni városban sem, városon kívül sem pedig 140 nyiha szóval még megy is ...
V6 nagyon jó főleg dupla turbóval még jobb, viszont nem városbarát lezabálja még a maradék nacit is ... 7 végi kirándulós, cruisingolósnak tökéletes ...pl egy 3.0V6 Spider tökéletes erre a célra :)
V6 nagyon jó főleg dupla turbóval még jobb, viszont nem városbarát lezabálja még a maradék nacit is ... 7 végi kirándulós, cruisingolósnak tökéletes ...pl egy 3.0V6 Spider tökéletes erre a célra :)
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2019 14:13:57 // 22789
persze, hogy meg sem nézte a Giulietta messze van egy SUV-tól, aki SUV-ot akar azt fog venni... az megint egy másik kérdés lenne egy Giulietta SUV normális áron akkor ki mit venne...
Liquid05-11-2019 14:13:26 // 22788
Viccet félretéve, azonos ccm esetén nyilván jobb a turbo, vagy legalábbis erősebb, de cserébe komplikáltabb, kevésbé hülyebiztos, ott a turbolyuk és még sorolhatnám. Ja és a szívó nem fog agyatlanul többet enni, ha nem az EDEC szerint vezetik.
Jók a turbomotorok, szeretem is a Tibort, de egy ugyanolyan erős modern V6 jobban tetszene, és az sem enne többet. (Most vonatkoztassunk el a Holden féle V6 + Q4-től)
Egy dolog miatt terjedtek el újra a turbomotorok: a vicces fogyasztásmérés szerint jobban fogyasztanak.
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2019 14:06:31 // 22787
és az megint miért jó még mindig nem értem... pont hogy a japcsi kis köbcenti pl 1.4 + turbó 10 éve belpiacos Japánban, keveset eszik van lóerő, megbízható...
pettinke05-11-2019 14:04:16 // 22786
pont hogy nem az azonos köbcentire gondol, hanem azonos lóerőre (nyilván nagyobb köbcentivel)
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2019 14:02:36 // 22785
miért jobb egy szívó, mint egy azonos cm3 turbó?
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2019 14:00:55 // 22784
Nem a használt az érdekes. Tudnak eladni, 'Japán megbízhatóság' kapcsolódik hozzá a fejekben. A 'szarolasz' - nak jó ellenúly volna akkor is, ha a valóság pont fordítva van. Após pl. meg sem. nézte a Giulietta-t, simán vettek egy drágább, kisebb, gyengébb Mazda suv-ot.
RomeoOne05-11-2019 13:55:26 // 22783
Szerintem sem rossz a Mazda, vannak gyermekbetegségek, amiket majd kijavítanak, de hát Alfásként más szemében a szálkát... :DDD
Amúgy szép autókat csinálnak meg Gyuri jól mnodta, hogy van stratégiájuk, koncepciójuk. Van egy terv, hogy mit akarnak csinálni és csinálják. Az a hosszmotoros platform a hathengeres benzin motorral meg tényleg nagyon izgalmas, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz belőle.
Abban már nem foglalnék állást, hogy jó lenne-e velük összeállni. Egyáltalán nem biztos, hogy jó partner lenne attól, hogy hasonló helyzetben van bizonyos tekintetben, mint az Alfa. Ráadásul ez forgatókönyv feltételezi azt is, hogy a Mazda össze akarna állni az Alfával, ami felől még erősebb kétségeim vannak :D
Amúgy szép autókat csinálnak meg Gyuri jól mnodta, hogy van stratégiájuk, koncepciójuk. Van egy terv, hogy mit akarnak csinálni és csinálják. Az a hosszmotoros platform a hathengeres benzin motorral meg tényleg nagyon izgalmas, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz belőle.
Abban már nem foglalnék állást, hogy jó lenne-e velük összeállni. Egyáltalán nem biztos, hogy jó partner lenne attól, hogy hasonló helyzetben van bizonyos tekintetben, mint az Alfa. Ráadásul ez forgatókönyv feltételezi azt is, hogy a Mazda össze akarna állni az Alfával, ami felől még erősebb kétségeim vannak :D
Liquid05-11-2019 13:46:47 // 22782
Az, hogy nem 764ccm-es fűnyírómotorokban gondolkodnak, hanem rendes méretű szívóban. És ez jelentős különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2019 13:09:30 // 22781
jah Mazdától menekülnek a nepperek is használtan, előbb vesznek buzukit külföldről :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2019 13:08:11 // 22780
másnak is van benzin motorja ... ebben mi a szimpatikus?
Liquid05-11-2019 12:49:50 // 22779
Nincs baj a Mazdával, az se tökéletes mint más se, de tudnak rajzolni, és jelen vannak az autópiacon, ez utóbbit az Alfánál nagyon elhanyagolták. Azonkívül azért is szimpatikusak, mert van benzinmotorjuk.
Giuntini05-11-2019 12:20:58 // 22778
Ezt nem osztom! Ez az Alfa japánosítása lenne! Ugye emlékszünk az Arnára? A Maser meg az Alfa kiegészítené egymást szerintem. Nehogy már egy Mazdát csináljumk az Alfából! A legszarabb japán egyébként a Mazda! Ezt nem én mondom, ez a vélemény! Csak baromi jó a reklámja. Nem egy emberről tudok, akik a Mazdát felgyújtották volna a márkakereskedés előtt. A teremgarázsban a szomszédom is tudna mesélni a Mazdáról....
Az Alfának meg van a saját helye! Csak ezt kéne fejleszteni!
Az Alfának meg van a saját helye! Csak ezt kéne fejleszteni!
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2019 11:48:28 // 22777
Mazdának inkább ne bár gondolom nekik jól jönne a rohadás mentes kaszni :DDD
tdemeter05-11-2019 11:47:05 // 22776
Vagy pont ezek aktuális megfelelőjét fog létezni egy b-suv formáján
RomeoOne05-11-2019 11:42:29 // 22775
Mondjuk ettől függetlenül az Alfa és a Ferrari árkategóriája között még van hely egy Maseratinak.
RomeoOne05-11-2019 11:33:48 // 22774
Amik ezentúl nem fognak létezni az Alfánál...
tdemeter05-11-2019 11:32:05 // 22773
"A Maserati és az Alfa szerintem meg nem fér meg egy istállón belül. "
Már bocsi, de nem emlékszem Mito / Giulietta méretű és kategóriájú Maseratira...
Már bocsi, de nem emlékszem Mito / Giulietta méretű és kategóriájú Maseratira...
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2019 11:28:38 // 22772
A Maserati és az Alfa szerintem meg nem fér meg egy istállón belül. A Ferrarinál egyértelmű, hogy rájuk nem hat a villany divat, simán neki állnak új 12 hengerest faragni. A Maserati már ezt nem teheti meg. A Masernek kéne minél hamarabb egy Tesla/Porsche szintű elemes távirányítós autóval kijönni. Az Alfa meg.. adják már el a Mazdának, komolyan XD Ott a Mazda 3, csak a scudetto hiányzik róla kb. Van benne egy pörgős, szívó kétliteres motor, a tesztelők szerint igazi olaszos (kicsit zsigulis) hanggal.
Ugyanez a 3-mas szedan változatban szinte pont akkora, mint egy 159 (hosszra mm-re egyezik), csak 1300kg. Ezek ott Japánban az Alfát figyelik, nekem nagyon úgy tűnik. A két kicsi külön c autógyártó. Csak a Mazdánál van hozzá stratégiájuk is.
Ugyanez a 3-mas szedan változatban szinte pont akkora, mint egy 159 (hosszra mm-re egyezik), csak 1300kg. Ezek ott Japánban az Alfát figyelik, nekem nagyon úgy tűnik. A két kicsi külön c autógyártó. Csak a Mazdánál van hozzá stratégiájuk is.
Giuntini05-11-2019 09:16:16 // 22771
Az Alfánál is azt mondom, várjuk ki a végét... Az "elkaszálás" még a fúzió előtt volt. Ezzel a fúzióval lehet hogy nagyot változik a világ. A PSA-nak az Opellel egyetemben nincs sportkocsija, de ezt senki sem várja el tőlük. Volt néhány próbálkozás, de ezeknek az autóknak semmi presztizsük nem volt, vagy egy Manta, Monza, Calibra minden sportosságot nélkülöző autók voltak.
Az Alfa Romeo elsősorban mint sportkocsi vagy sportlimuzin gyártó van az emberek tudatában. Presztizsérték ezeknél az autóknál a legfontosabb! Az FCA viszonylag elérhető árú sportkocsit csak az Alfa berkeiben képes eladni. A Maserati már inkább a Ferrarihoz közelít, a Giulia QV viszonylag normális áron kínálja a Ferrari technikát. Ebből, ami van, kell készíteni egy igazi kupét és spidert. A Peugeotnak vagy az Opelnek ehhez semmije sincs. Ha azt vesszük tulajdonképpen ezeknek a márkáknak semmijük sincsen ami az Alfának kellene. Egyedül a pénz hiányzik. Azt meg csoportosítsák át, és megoldódik a kupé kérdés.
Ezek a kijelentések mind a fúzió előtt hangzottak el! Én remélem, hogy lesznek ott az igazgató tanácsban épeszű, az autózásért rajongó emberek, akik felismerik az Alfa presztizsét, és látják hogy mi hiányzik az Alfának. Pénzen kívül a modern hibrid technológia, és olyan dolgokat amik jók más márkáknál, (vezetéstámogatás és egyebek megosztják az Alfával. Elvégre az Alfa sikerével mindenki jól járna! Ebben az egész fúzióban Európában két presztizsmárka van: az Alfa Romeo és a Maserati. A DS sem az, csak az szeretne lenni! A presztizshez hozzátartozik a mitosz, a versenysikerek. Mindegyik márkánál van valami, Peugeot, Citroen rally, Dakar, túraautó és egyéb sikerek. De ez mind smafu ahhoz a mitoszhoz ami az Alfa Romeo mögött van. Ha Enzo Ferrari megkapta volna a maximális támogatást az Alfa Romeótól, eszébe sem jutott volna saját autót építeni. Mint ahogy sohasem érdekelték az utcai autók. Mikor az Alfa a 158/159 versenyautókkal megnyerték az első két F1 vb-t, akkor a Ferrari annyira rossz F1 autókat épített, hogy el is dobták őket. Annyi szerencséjük volt, hogy a Lancia mégsem vett részt az F1-ben, és az autókat felvásárolta Ferrari, és átfestették. Az első VB címet nyert Ferrari tulajdonképpen egy átépített Lancia volt.
Szóval ennyi, és vétek lenne az Alfa Romeót SUV gyártóvá avanzsálni. Kellenek a SUV-ok, a pénz miatt, de a márka imázsa miatt legalább olyan fontosak a sportkocsik is.
Persze ehhez kell igazi reklámkampány, nem olyan mint a Giuliáé volt. Nem elég csak mondani, hogy mi jobbak vagyunk mint a BMW, hanem meg is kell mutatni. Ha az Auto Bild-es újságírók meg elkaszálják, az azért van, mert féltik a saját presztizsüket. A németeknél is vannak olyan emberek, akik szeretik az olasz életérzést. Adni kell nekik amit tudunk, és tanuljuk meg, vagy használjuk fel a mi javunkra, amit ők tudnak. Ha olyan fontos az infotaiment, akkor szereljük fel ezeket a csodaszép karosszériákat, perfekt futóműveket, libabőröztető motorokat olyan dolgokkal is, amit a piac elvár. És akkor nem lesz probléma....
Az Alfa Romeo elsősorban mint sportkocsi vagy sportlimuzin gyártó van az emberek tudatában. Presztizsérték ezeknél az autóknál a legfontosabb! Az FCA viszonylag elérhető árú sportkocsit csak az Alfa berkeiben képes eladni. A Maserati már inkább a Ferrarihoz közelít, a Giulia QV viszonylag normális áron kínálja a Ferrari technikát. Ebből, ami van, kell készíteni egy igazi kupét és spidert. A Peugeotnak vagy az Opelnek ehhez semmije sincs. Ha azt vesszük tulajdonképpen ezeknek a márkáknak semmijük sincsen ami az Alfának kellene. Egyedül a pénz hiányzik. Azt meg csoportosítsák át, és megoldódik a kupé kérdés.
Ezek a kijelentések mind a fúzió előtt hangzottak el! Én remélem, hogy lesznek ott az igazgató tanácsban épeszű, az autózásért rajongó emberek, akik felismerik az Alfa presztizsét, és látják hogy mi hiányzik az Alfának. Pénzen kívül a modern hibrid technológia, és olyan dolgokat amik jók más márkáknál, (vezetéstámogatás és egyebek megosztják az Alfával. Elvégre az Alfa sikerével mindenki jól járna! Ebben az egész fúzióban Európában két presztizsmárka van: az Alfa Romeo és a Maserati. A DS sem az, csak az szeretne lenni! A presztizshez hozzátartozik a mitosz, a versenysikerek. Mindegyik márkánál van valami, Peugeot, Citroen rally, Dakar, túraautó és egyéb sikerek. De ez mind smafu ahhoz a mitoszhoz ami az Alfa Romeo mögött van. Ha Enzo Ferrari megkapta volna a maximális támogatást az Alfa Romeótól, eszébe sem jutott volna saját autót építeni. Mint ahogy sohasem érdekelték az utcai autók. Mikor az Alfa a 158/159 versenyautókkal megnyerték az első két F1 vb-t, akkor a Ferrari annyira rossz F1 autókat épített, hogy el is dobták őket. Annyi szerencséjük volt, hogy a Lancia mégsem vett részt az F1-ben, és az autókat felvásárolta Ferrari, és átfestették. Az első VB címet nyert Ferrari tulajdonképpen egy átépített Lancia volt.
Szóval ennyi, és vétek lenne az Alfa Romeót SUV gyártóvá avanzsálni. Kellenek a SUV-ok, a pénz miatt, de a márka imázsa miatt legalább olyan fontosak a sportkocsik is.
Persze ehhez kell igazi reklámkampány, nem olyan mint a Giuliáé volt. Nem elég csak mondani, hogy mi jobbak vagyunk mint a BMW, hanem meg is kell mutatni. Ha az Auto Bild-es újságírók meg elkaszálják, az azért van, mert féltik a saját presztizsüket. A németeknél is vannak olyan emberek, akik szeretik az olasz életérzést. Adni kell nekik amit tudunk, és tanuljuk meg, vagy használjuk fel a mi javunkra, amit ők tudnak. Ha olyan fontos az infotaiment, akkor szereljük fel ezeket a csodaszép karosszériákat, perfekt futóműveket, libabőröztető motorokat olyan dolgokkal is, amit a piac elvár. És akkor nem lesz probléma....
Zolibácsi05-11-2019 08:31:26 // 22770
Gondolom csak elektromos kis autókat fognak csinálni
RomeoOne05-11-2019 08:17:56 // 22769
Ez elvileg Félig Off-os autók topik, de mostanában inkább itt megy róla a diskurzus:
A Fiat kiszáll az európai kisautó-piacról
A Fiat kiszáll az európai kisautó-piacról
RomeoOne04-11-2019 21:32:12 // 22768
Ez volt a magyarázat, hogy kb. kutyának sem kellett már a manuál. Elmúltak már azok az idők. Akik nagyon a manuál mellett kardoskodnak, azok nem ültek még egy jó, modern automatában. Soha többé eszükbe sem jutna a manuál.
A Porsche, ami legalább ennyire a vezetési élményről szól, az új 911-eshez most hozta csak ki a manuált a duplakuplungos automata mellé, 1 év elteltével. Csak ilyen tessék-lássék módon. Hogy ne érje szó a ház elejét.
Gondolom mekkora szükség volt rá az eladások miatt, ha csak most dobták piacra... Ráadásul az ára sem kevesebb, pedig olcsóbb technológia jóval. De minek adnák olcsóbban? Ez is jelzi, hogy erre csak amiatt van szükség, mert van akinek ez a vallása. Azokkal meg - hogy ezzel a szóhasználattal éljek - megfizettetik az extraprofitot :DDD
A Porsche, ami legalább ennyire a vezetési élményről szól, az új 911-eshez most hozta csak ki a manuált a duplakuplungos automata mellé, 1 év elteltével. Csak ilyen tessék-lássék módon. Hogy ne érje szó a ház elejét.
Gondolom mekkora szükség volt rá az eladások miatt, ha csak most dobták piacra... Ráadásul az ára sem kevesebb, pedig olcsóbb technológia jóval. De minek adnák olcsóbban? Ez is jelzi, hogy erre csak amiatt van szükség, mert van akinek ez a vallása. Azokkal meg - hogy ezzel a szóhasználattal éljek - megfizettetik az extraprofitot :DDD
Giuntini04-11-2019 19:33:31 // 22767
Az automatáknak mindig valamiért jobb hangjuk van mint a manuálnak. A QV-ban a durrogások adják a sava borsát, míg manuálban ez hiányzik. A 2,4 automatának is jobb a hangja mint a kézi váltósnak.
droberto04-11-2019 18:51:32 // 22766
A QV-nál az automata nagyon durva. A hangja is jobb mint a manualnak. VTT-n direkt figyeltem.
Giuliából én se a Getragot választottam volna. Ahogy szerintem a többség se azzal vette.
Mondjuk egy ilyen statisztika érdekelt volna, hogy amíg volt, mi volt a részarány. Szerintem 10-ből 9 ZF. :)
Giuliából én se a Getragot választottam volna. Ahogy szerintem a többség se azzal vette.
Mondjuk egy ilyen statisztika érdekelt volna, hogy amíg volt, mi volt a részarány. Szerintem 10-ből 9 ZF. :)
Kazes☻04-11-2019 18:11:30 // 22765
Igen, írtam is, hogy a GIuliettában is levették a mixert... :( De még találni használtban kevés km-esben! :D
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2019 18:05:50 // 22764
Pedig volt a QV-ban manuál mixer, csak gondolom a Co2 baromság miatt kell az automata. Az sw is hiányzik nagyon a palettáról. Sok-sok kompromisszum, sok-sok pénzért. Csikós az új könyve elején megemlékezik erről pár mondatban, kicsit más kontextusban, de a lényeg a lényeg.. ;-)
Halesz04-11-2019 17:44:16 // 22763
Backstage az FCA-PSA fúzióról, és az elkaszált szupersportautókról! (hamarosan kezdünk!)
Kazes☻04-11-2019 17:22:01 // 22762
Grande SUV! ;)
Különben meg a nép nem ezt akarja, hanem mindent, mindent is! Épp ezért lett olyan nagy óriás vállalat a VW, mert ennek megfelelően mindent is gyárt... a kéthengeres fostól, a suvon át, a sport autókon keresztül a teherautókig van mindenféle... lehet válogatni.
Épp itt az Alfa, a Giulia ami jól mutatja... nincs SW, pedig sokan szeretnének, nincs mixerkedés, csak automata váltó... pl a Giulietta QV-ben is a vége felé csak TCT volt... azaz eszi, nem eszi... nem kap mást! Ha új Alfát akarsz ezek vannak. És nem ők az egyedüliek gondolom.
Különben meg a nép nem ezt akarja, hanem mindent, mindent is! Épp ezért lett olyan nagy óriás vállalat a VW, mert ennek megfelelően mindent is gyárt... a kéthengeres fostól, a suvon át, a sport autókon keresztül a teherautókig van mindenféle... lehet válogatni.
Épp itt az Alfa, a Giulia ami jól mutatja... nincs SW, pedig sokan szeretnének, nincs mixerkedés, csak automata váltó... pl a Giulietta QV-ben is a vége felé csak TCT volt... azaz eszi, nem eszi... nem kap mást! Ha új Alfát akarsz ezek vannak. És nem ők az egyedüliek gondolom.
tdemeter04-11-2019 17:04:01 // 22760
Mi ez a feltételes mód? Már van ilyen bő 3 éve. Giulia Quadrifoglio a neve.
Ráadásul többen rohantak és vettek is :)
De a viccet félretéve, szerintem sem ég a ház, nem is értem mi a baj.
Aki akar, az tud most venni JÓ Alfát. Nem gagyit, hanem vérbeli sportautót.
Épp ma voltam a szalonban (lett újra DNA kapcsolóm, jeee :) és mondták, hogy nem lehet rendelni éppen Juliskát sem, csak raktárról. Az új ráncfelvarrás modell készül, vagyis olasz testvéreink sem tervezik beszántani ezeket a modelleket. Az Alfát ismerve a sikeres modelleket sok évig csinosítják.
Az új kombi pedig a SUV, ezt akarja a nép, hát ezt kapja majd.
Én az egyetlen amit nem értek, hogy ha jön a C-SUV (elvileg a Tonale) és majd valamilyen B-suv, akkor a stelvio az milyen suv?
Ráadásul többen rohantak és vettek is :)
De a viccet félretéve, szerintem sem ég a ház, nem is értem mi a baj.
Aki akar, az tud most venni JÓ Alfát. Nem gagyit, hanem vérbeli sportautót.
Épp ma voltam a szalonban (lett újra DNA kapcsolóm, jeee :) és mondták, hogy nem lehet rendelni éppen Juliskát sem, csak raktárról. Az új ráncfelvarrás modell készül, vagyis olasz testvéreink sem tervezik beszántani ezeket a modelleket. Az Alfát ismerve a sikeres modelleket sok évig csinosítják.
Az új kombi pedig a SUV, ezt akarja a nép, hát ezt kapja majd.
Én az egyetlen amit nem értek, hogy ha jön a C-SUV (elvileg a Tonale) és majd valamilyen B-suv, akkor a stelvio az milyen suv?
RomeoOne04-11-2019 16:25:38 // 22759
A rétegmodellekhez meg csak egy költői kérdés: őszintén, ha kijönne egy M3 verő Alfa sok hengerrel, sok lóerővel, hátsókerék hajtással mondjuk 20-25 millió forintért...
Mi ez a feltételes mód? Már van ilyen bő 3 éve. Giulia Quadrifoglio a neve.
Mi ez a feltételes mód? Már van ilyen bő 3 éve. Giulia Quadrifoglio a neve.
Tommi04-11-2019 16:10:49 // 22758
Érdekes olvasni a kommenteket a PSA házasság és úgy általában a jövővel kapcsolatosan :)
Egyrészt egyetértek azokkal, akik féltik az Alfát és félnek attól, hogy ha beáll a sorba, pontosan azt a "zamatát" veszti el, amit annyira szeretünk benne. Másrészt viszont jelen helyzetében egyszerűen nem engedheti meg, hogy különcködjön... Egy új GTV vagy 6C/8C kifejlesztése elég komoly erőforrást igényelne és mivel rétegmodell(ek lennének), nem biztos, hogy megtérülne a rá fordított befektetés. Jelenleg a SUV-ok mennek, a hagyományosabb modellek kevésbé. Nálam is dilemma volt egy darabig, hogy Giulia vagy Stelvio, végül utóbbi mellett döntöttem és abszolút nem bántam meg. Minden tekintetben hozza az alfás értékeket, baromi jó vezetni, emellett bőséges hely van benne, egyedül azt kellett megszokni, hogy kicsit magasabban ülök, mint az elmúlt 20 évben a Giuliettában, a 147-ben vagy a 156-ban :)
Manapság egyre több embernek közlekedőedény kell, ami lehetőleg minél több dolgot megcsinál helyettük, a "Karotta-féle 15%-ra" pedig mondhatjuk, hogy így járt, egy kihalófélben lévő állatfaj, mert minek akarja élvezni az autózást? :)
A sport(osabb) autók szerintem már jó ideje hiányoznak a palettáról, a 4C és előtte a 8C kis szériás rétegmodell, előtte utoljára kb a GTV/Spider képviselte a "keményebb", sportos vonalat, ami ugye már jóoár éve volt... A Brerát már nem számolnám ide, az már egy kicsit meghízott, elpuhult darab volt az elődhöz képest (elnézést a Brera tulajoktól, de így gondolom :) ).
A rétegmodellekhez meg csak egy költői kérdés: őszintén, ha kijönne egy M3 verő Alfa sok hengerrel, sok lóerővel, hátsókerék hajtással mondjuk 20-25 millió forintért, hányan rohannátok megvenni azért, mert végre egy, a fogalmaitok szerint "rendes autót" hozott ki a gyár? :)
Egyrészt egyetértek azokkal, akik féltik az Alfát és félnek attól, hogy ha beáll a sorba, pontosan azt a "zamatát" veszti el, amit annyira szeretünk benne. Másrészt viszont jelen helyzetében egyszerűen nem engedheti meg, hogy különcködjön... Egy új GTV vagy 6C/8C kifejlesztése elég komoly erőforrást igényelne és mivel rétegmodell(ek lennének), nem biztos, hogy megtérülne a rá fordított befektetés. Jelenleg a SUV-ok mennek, a hagyományosabb modellek kevésbé. Nálam is dilemma volt egy darabig, hogy Giulia vagy Stelvio, végül utóbbi mellett döntöttem és abszolút nem bántam meg. Minden tekintetben hozza az alfás értékeket, baromi jó vezetni, emellett bőséges hely van benne, egyedül azt kellett megszokni, hogy kicsit magasabban ülök, mint az elmúlt 20 évben a Giuliettában, a 147-ben vagy a 156-ban :)
Manapság egyre több embernek közlekedőedény kell, ami lehetőleg minél több dolgot megcsinál helyettük, a "Karotta-féle 15%-ra" pedig mondhatjuk, hogy így járt, egy kihalófélben lévő állatfaj, mert minek akarja élvezni az autózást? :)
A sport(osabb) autók szerintem már jó ideje hiányoznak a palettáról, a 4C és előtte a 8C kis szériás rétegmodell, előtte utoljára kb a GTV/Spider képviselte a "keményebb", sportos vonalat, ami ugye már jóoár éve volt... A Brerát már nem számolnám ide, az már egy kicsit meghízott, elpuhult darab volt az elődhöz képest (elnézést a Brera tulajoktól, de így gondolom :) ).
A rétegmodellekhez meg csak egy költői kérdés: őszintén, ha kijönne egy M3 verő Alfa sok hengerrel, sok lóerővel, hátsókerék hajtással mondjuk 20-25 millió forintért, hányan rohannátok megvenni azért, mert végre egy, a fogalmaitok szerint "rendes autót" hozott ki a gyár? :)
Kazes☻04-11-2019 13:10:22 // 22757
Ige, igen, igen... ;)
Én is ezt éreztem, pedig én itt élek benne... jobban mondva szerencsére a külső részén benne. :)
"Embertömegek áramlanak a bevásárlóközpontokba feleslegesen. " - kiegészíteném, hogy a túlfűtött bevásárlóközpontokba! Ez hatalmas probléma a mai világban (is) szerintem és nem találkoztam még olyannal, ahol ne ez lenne... persze pl. napelem nemigazán van a tetejükön.
Vagy itt van példának a Campona... olvastam, hogy kb. azon (vagy hozzá nagyon közeli) a területen értékes termálvíz van a mélyben... kis gondolkodással és akarattal nem csak a Campit, a mellette levő Művházat, RTL Klubbot, de még a fél kerületet is minimális, kvázi ingyen fűtéssel lehetne ellátni, arról nem is beszélve, hogy esetleg fürdőt is lehetne telepíteni, a kb. 1 medencés tanuszoda mellé... és mi lesz még a környéken inkább... raktárbázis... mer' az hiányzik a városból!
De visszatérve az értelmetlen elautózáshoz... én is nehézségekbe ütközök kicsit családon belül, amikor nem preferálom, hogy azonnal utazzunk egy ilyen központba, amikor a közeli boltban is (majdnem) minden kapható.
Villanyautó ide, vagy oda... ezen még sokat kell dolgozni a népnek és inkább ezen kéne segíteni a mindenkori hatalomnak ahelyett, hogy mindent megérdemelsz, mert jogod van hozzá, csak előbb vegyél fel érte egy jókora hitelt!
L&P! :)
Én is ezt éreztem, pedig én itt élek benne... jobban mondva szerencsére a külső részén benne. :)
"Embertömegek áramlanak a bevásárlóközpontokba feleslegesen. " - kiegészíteném, hogy a túlfűtött bevásárlóközpontokba! Ez hatalmas probléma a mai világban (is) szerintem és nem találkoztam még olyannal, ahol ne ez lenne... persze pl. napelem nemigazán van a tetejükön.
Vagy itt van példának a Campona... olvastam, hogy kb. azon (vagy hozzá nagyon közeli) a területen értékes termálvíz van a mélyben... kis gondolkodással és akarattal nem csak a Campit, a mellette levő Művházat, RTL Klubbot, de még a fél kerületet is minimális, kvázi ingyen fűtéssel lehetne ellátni, arról nem is beszélve, hogy esetleg fürdőt is lehetne telepíteni, a kb. 1 medencés tanuszoda mellé... és mi lesz még a környéken inkább... raktárbázis... mer' az hiányzik a városból!
De visszatérve az értelmetlen elautózáshoz... én is nehézségekbe ütközök kicsit családon belül, amikor nem preferálom, hogy azonnal utazzunk egy ilyen központba, amikor a közeli boltban is (majdnem) minden kapható.
Villanyautó ide, vagy oda... ezen még sokat kell dolgozni a népnek és inkább ezen kéne segíteni a mindenkori hatalomnak ahelyett, hogy mindent megérdemelsz, mert jogod van hozzá, csak előbb vegyél fel érte egy jókora hitelt!
L&P! :)
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2019 12:56:39 // 22756
Én még most néztem meg a 35. Backstage adást. Továbbra is tetszik , csak így tovább :-)
Karotta viszont szerintem kicsit beszűkült a saját problémáira és környezetére. Van sok dolog amiben igazat adok neki, és sok amiben nem.
A fő gondom az egésszel, hogy Budapest (nagyváros) centrikusan gondolkozik, épp nagyjából egyedülállóként ,ami ebben a második részben nagyon érződött. Neki ez a fő problémája, a dugóban ülés (egyedül), az egész autózást kb ide vetíti le az interjúban, erre hoz példákat. Közben innen, 200km-rel messzebbről nézve kicsit életszerűtlen az egész. Reggel ugyanúgy 50000 autó kell, aminek a nagy része valahol parkol déluttánig. Mindegy hogy az enyém, vagy appal "találtam" :-)
A baj nyilvánvalóan a túl sok ember egy helyen, akiket mindenképp mozgatni akarunk naponta ide-oda. A "joga van hozzá" világunk úgy van beállítva, hogy mindent és mindenkit értelmetlenül utaztatunk. A termékeket, és az embereket is. Ha itt bárki változást akar, akkor ennek szab gátat. Embertömegek áramlanak a bevásárlóközpontokba feleslegesen. Hogy a kedvenc márkájú sörét megvegye 20Ft-al olcsóbban, közben elégetve 1000Ft üzemanyagot pluszban. Egy csomó értelmetlen rutintevékenység (és ehhez kapcsolódó közlekedés) eredménye ez a kaka amiben vagyunk. Az értelmetlen tevékenységek pedig a fogyasztói rendszer marketingjének köszönhetők.
A villanyautó fizikájának szépségéről pedig el sem kezdem inkább a véleményem... XD
Érdekelne, hogy mi és miért szebb.
Karotta viszont szerintem kicsit beszűkült a saját problémáira és környezetére. Van sok dolog amiben igazat adok neki, és sok amiben nem.
A fő gondom az egésszel, hogy Budapest (nagyváros) centrikusan gondolkozik, épp nagyjából egyedülállóként ,ami ebben a második részben nagyon érződött. Neki ez a fő problémája, a dugóban ülés (egyedül), az egész autózást kb ide vetíti le az interjúban, erre hoz példákat. Közben innen, 200km-rel messzebbről nézve kicsit életszerűtlen az egész. Reggel ugyanúgy 50000 autó kell, aminek a nagy része valahol parkol déluttánig. Mindegy hogy az enyém, vagy appal "találtam" :-)
A baj nyilvánvalóan a túl sok ember egy helyen, akiket mindenképp mozgatni akarunk naponta ide-oda. A "joga van hozzá" világunk úgy van beállítva, hogy mindent és mindenkit értelmetlenül utaztatunk. A termékeket, és az embereket is. Ha itt bárki változást akar, akkor ennek szab gátat. Embertömegek áramlanak a bevásárlóközpontokba feleslegesen. Hogy a kedvenc márkájú sörét megvegye 20Ft-al olcsóbban, közben elégetve 1000Ft üzemanyagot pluszban. Egy csomó értelmetlen rutintevékenység (és ehhez kapcsolódó közlekedés) eredménye ez a kaka amiben vagyunk. Az értelmetlen tevékenységek pedig a fogyasztói rendszer marketingjének köszönhetők.
A villanyautó fizikájának szépségéről pedig el sem kezdem inkább a véleményem... XD
Érdekelne, hogy mi és miért szebb.
droberto04-11-2019 10:22:28 // 22755
SzpíkZone ep.01 - FCA - PSA fúzió Vályi elemzése
Liquid03-11-2019 23:37:50 // 22754
Én is így látom. Nem magától került ide az autóipar, hanem leginkább az EU idióta és álzöld bürokratái, akik belehajszolták az egész autóipart először az dízelekbe, most pedig a villanyautózásba. Mindezt kompromisszummentesen és lehetőleg azonnali váltással. Persze bejátszik a kereslet is, pl. a suv-ok iránya.
Ha ez folytatódik, akkor Európában lesz sokmillió ex-autóipari dolgozó, aki munkanélküli... És az nem lesz jó senkinek se.
Ha ez folytatódik, akkor Európában lesz sokmillió ex-autóipari dolgozó, aki munkanélküli... És az nem lesz jó senkinek se.
RomeoOne03-11-2019 15:32:04 // 22753
Tegnap olvastam instán, volt egy kivonat Mike Manley beszédéből, ahonnan ez az új üzleti terv is származik. A lényeg, hogy átalakítják a Giorgo platformot, de használni fogják. Az átalakítás az elektromos hajtást fogja szolgálni, futómű átalakítás meg az infotainment rendszer befogadására alkalmassá tétel. Minden szava súllyal bírt, de sajnos sztoriba volt kirakva és már nem elérhető, tegnap meg elfelejtettem screenshot-olni sajnos...
Ezt a cikket találtam csak, ebben is van erről szó (google fordító angolra és teljesne jól olvasható):
bejegyzés
Ezt a cikket találtam csak, ebben is van erről szó (google fordító angolra és teljesne jól olvasható):
bejegyzés
droberto02-11-2019 15:45:56 // 22752
"Mit tehet az állam?" -
Pl. feltehetné a kérdést magának, hogy mit is akarunk megoldani?
A Környezetszennyezés csökkentését?
Akkor leszállunk végre a személyautó piacról és hagyjuk magára a gyártót és a vevőket.
- Leállítják illetve emissziójukat töredékére csökkentik a szennyező ipari üzemek. Nem csak európában, hanem Globálisan. Igen, Kínában is. Felvállalva azt, hogy kevesebb lesz a profit és talán drágább lesz a termék.
- Környezetbarátabbá teszik a teherszállítást és a repülést. Új vasútvonalakat építenek, amik olcsók és gyorsak és környezetbarátak. Növelik a folyami teherhajózást korszerű hajókkal.
- Növelik az Atom-, és a megújuló energia termelők részarányát. A foszilis erőműveket leszerelik vagy korszerűsítik.
- Az energia termelő művek közelében nagyvárosokben központi fűtés építése, mely gazdaságos és környezetbarát.
Pl. feltehetné a kérdést magának, hogy mit is akarunk megoldani?
A Környezetszennyezés csökkentését?
Akkor leszállunk végre a személyautó piacról és hagyjuk magára a gyártót és a vevőket.
- Leállítják illetve emissziójukat töredékére csökkentik a szennyező ipari üzemek. Nem csak európában, hanem Globálisan. Igen, Kínában is. Felvállalva azt, hogy kevesebb lesz a profit és talán drágább lesz a termék.
- Környezetbarátabbá teszik a teherszállítást és a repülést. Új vasútvonalakat építenek, amik olcsók és gyorsak és környezetbarátak. Növelik a folyami teherhajózást korszerű hajókkal.
- Növelik az Atom-, és a megújuló energia termelők részarányát. A foszilis erőműveket leszerelik vagy korszerűsítik.
- Az energia termelő művek közelében nagyvárosokben központi fűtés építése, mely gazdaságos és környezetbarát.
Zsolt15502-11-2019 14:54:21 // 22751
Azért nem annyira durva a helyzet.
A lényeg, hogy egy piaci folyamat ket szereplője (az autógyártók és a vásárlók) mellé belépet harmadikként az állam. Piac torzító magatartásaval (szabályok, rendeletek, penzügyi támogatások) megváltoztatta a kereslet-kinálat szabályait. A gyártóknak előírta milyen autókat gyárthatnak, a vásárlólnak tamogatást adott ezekre a termékekre. Ugye főleg, azokra, amiket Ő szeretne gyártatni.
Mostanra eljutott oda a helyzet, hogy az emberek nem nagyon akarnak venni kis köbcentis (pl.900ccm-es) vagy elektromos autókat. Ahogy csökken a támogatás (pl.az ingyen töltés korlátozása) még jobban visszaesik a kereslet.
Ezért sokan megtartják vagy tovább használjak a meglévő autóikat. Ennek egyik jele, hogy a régebbi autókhoz egyre több alkatrészt vesznek az emberek.
Penz van,.mert van az embereknek, meg a bankok is adnak hitelt, csak a vásärlói igények nem találkoznak a kínálattal.
Nem a gyártás van gondban, hanem egy beavatkozás okozta ezt a kereslet visszaesést.
Merkel kb.2007-ben azt mondta, 10 év múlva 2millió elektromos autó lesz Németországban. Ezzel szemben még a 10%-át sem sikerült elérni. Pedig ott nagyon könnyű hitelt kapni.
Mit tehet az állam? Vagy visszakozik, nem szigorít tovább, vagy kitart, még annak árán is, hogy tovább csökkenek az eladások, kevesebb adóbevétel lesz es sajnos elég sokan az utcára fognak közben kerülni. Akiket szintén támogatni vagy átképezni kell. De előbb-utóbb kénytelenek a vásárlók azt venni, amit Ő akar.
Ez lesz a kérdés.
A lényeg, hogy egy piaci folyamat ket szereplője (az autógyártók és a vásárlók) mellé belépet harmadikként az állam. Piac torzító magatartásaval (szabályok, rendeletek, penzügyi támogatások) megváltoztatta a kereslet-kinálat szabályait. A gyártóknak előírta milyen autókat gyárthatnak, a vásárlólnak tamogatást adott ezekre a termékekre. Ugye főleg, azokra, amiket Ő szeretne gyártatni.
Mostanra eljutott oda a helyzet, hogy az emberek nem nagyon akarnak venni kis köbcentis (pl.900ccm-es) vagy elektromos autókat. Ahogy csökken a támogatás (pl.az ingyen töltés korlátozása) még jobban visszaesik a kereslet.
Ezért sokan megtartják vagy tovább használjak a meglévő autóikat. Ennek egyik jele, hogy a régebbi autókhoz egyre több alkatrészt vesznek az emberek.
Penz van,.mert van az embereknek, meg a bankok is adnak hitelt, csak a vásärlói igények nem találkoznak a kínálattal.
Nem a gyártás van gondban, hanem egy beavatkozás okozta ezt a kereslet visszaesést.
Merkel kb.2007-ben azt mondta, 10 év múlva 2millió elektromos autó lesz Németországban. Ezzel szemben még a 10%-át sem sikerült elérni. Pedig ott nagyon könnyű hitelt kapni.
Mit tehet az állam? Vagy visszakozik, nem szigorít tovább, vagy kitart, még annak árán is, hogy tovább csökkenek az eladások, kevesebb adóbevétel lesz es sajnos elég sokan az utcára fognak közben kerülni. Akiket szintén támogatni vagy átképezni kell. De előbb-utóbb kénytelenek a vásárlók azt venni, amit Ő akar.
Ez lesz a kérdés.
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2019 12:47:40 // 22750
Lenne most az Alfánál kicsi suv elérhető áron az lenne az asszonynak vitara helyett... de nincs... nem is lett... egyébként 2003ban az Alfa jól látta az irányt ha a Kamal gyártásba kerül átvészelték volna a válságot és amit most kihoztak már 2011ben kihozhatták volna, most önálló márkaként röhögne markába...
Giuntini02-11-2019 12:47:08 // 22749
Én sem lennék boldogtalan. Nem erről van szó!
Arról van szó, hogy eltüntetik teljesen a kombikat. Nem a zöldséges kombikról beszélek, hanem az "életmód" kombikról, ami Sportwagon az Alfánál.
Ha valakinek mondjuk vam egy nyaralója, egy évben kétszer-háromszor kihasználja a nagyobb pakolhatóságot. Vagy bármire, sportos életmódra, kempingezésre.
Erre az autógyárak eltűntetik ezt a kategóriát, vegyél suvot, és üljél magasan.
A Stelvio talán az egyetlen, amelyik magán hordja a sportos Dna-t.
Arról van szó, hogy eltüntetik teljesen a kombikat. Nem a zöldséges kombikról beszélek, hanem az "életmód" kombikról, ami Sportwagon az Alfánál.
Ha valakinek mondjuk vam egy nyaralója, egy évben kétszer-háromszor kihasználja a nagyobb pakolhatóságot. Vagy bármire, sportos életmódra, kempingezésre.
Erre az autógyárak eltűntetik ezt a kategóriát, vegyél suvot, és üljél magasan.
A Stelvio talán az egyetlen, amelyik magán hordja a sportos Dna-t.
tdemeter02-11-2019 12:21:13 // 22748
És ezt pont azért tehetik meg mert közben ott van a többi széria amit el tudnak adni olyan mennyiségben hogy megérje kisebb példányszám mellet is gyártani.. Na ezért kell a SUV
Ma találkoztam egy fehér stelvioval, nem tűnt boldogtalannak a gazdája 😀
Ma találkoztam egy fehér stelvioval, nem tűnt boldogtalannak a gazdája 😀
Giuntini02-11-2019 11:53:55 // 22747
Egyetértek! Tökéletesen nem értem az Alfát! Az FCA-nál ott van a Suv gyártó a Jeep. Egy sportos autógyárnak miért kell Suv gyártóvá vedleni? Én mindenképpen megcsinálnám a 8c-t!
Az viszont tény, hogy a Béjemvé is már nagyrészt Suv-ban gondolkodik. 5-ös kombiból már nagyon kevés fogy. De legalább kihozták a 8-ast!
Az viszont tény, hogy a Béjemvé is már nagyrészt Suv-ban gondolkodik. 5-ös kombiból már nagyon kevés fogy. De legalább kihozták a 8-ast!
VKG231!!! (156+75)02-11-2019 11:41:18 // 22746
A Mazda főtervezője nyilvánosan mondta azt, hogy szerinte a legszebb autó a Giulia GT(V)... :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2019 11:22:23 // 22745
Nem érezni a jelét??? Szfváron pl a Sapa-Alcoa fél gőzzel megy a volt nehézfém ugyan csak, mindegyik autóipari beszállító, Dunaferr szintén... hiába hájpolnak valamit, ha nincs rá fizetésképes kereslet...
WarbiRunner (Gyuri)02-11-2019 10:51:10 // 22744
Az autóipar egyértelmű válságban van, sok hozzá kapcsolódó iparággal együtt. Érdekes látni, hogy mennyire nem tör ez felszínre. Tudom, lehet már a válság szót hallani innen-onnan, de minden mégis megy tovább mint eddig, semmi igazi jele. Közben nagyon érdekes megtapasztalni testközelből az ellenkezőjét. Az ipari gyártópartnerek, akiknél fullon szokott lenni a meló, azonnal fogadják a munkákat, üres kapacitások vannak. Ilyet nagyon rég tapasztaltam. És persze ott azért suttognak ezt azt Audiról, Boschról.
Ezt csak azért írom, hogy mennyire nagyon nem tudjuk, hogy mi lesz. A szép villanyjövő nevű forgatókönyv most az amitől mindenki boldog lenne, és összeszorított hátsóval várja mindenki, hogy bekövetkezzen. Sosem volt még félvezetőipari szakkiállítás, ami ennyire az autók körül forgott volna. Persze, villanyautó és kapcsolódó technológiák.
Én is a bőrömön tapasztalom, ahogy iparágak zuhannak meg, és váltani kell. Jelenleg az autóipar, pontosabban ez a vizionált jövőbeli elektromos autózás az, ahova mindenki próbál gyorsan váltani. Sok új kaput nyit a technológia, sokan tudnak ide menekülni.
A fejlődést ebben az értelemben szolgálja ez a vízió, rengeteg fejlesztő cég, gyártástechnológia, méréstechnika kell a szép új jövőhöz. A hagyományos autóipar ilyet nem kínált már, egy beállt rendszer volt. Úgyhogy most kapaszkodik mindenki a villanyautózásba, mint egy utolsó hajszálba. És véleményem szerint ez az egyik fő oka, hogy nincs a felszínen még a válság.
No ebben a környezetben az Alfa Romeo ténylegesen annyi értékkel bír, amit Tdemeter is írt. Nincs semmije. A cégegyesüléssel pedig egy kakukktojássá vált végképp. Nem tudom, használják e más Fiat csoportos autóban pl a platformot? Talán a Jeep a motort használja, de a hajtásrendszert, váltót? Itt egy két modelles gyártó, a saját cégcsoportjába sem illő technológiával. Egy komplett, 50%-on döcögő ultramodern gyárral, amivel semmit nem lehet kezdeni. Nem a jövőben, hanem most sem.
Én ezért figyelem a Mazdát. Pontosan azt csinálják, amit az Alfa Romeonak kellene, kellett volna. És egyedül talán a Mazda lehet olyan partner, ahogy az Alfa jelenlegi know-how-ja értékes. Ott nem kakukktojás volna. Persze szép álom, nekem tetszene :-)
Még egy aspektus. Az Alfa és a Mazda is kis márkák. Alap szabály, hogy egy kis cég akkor lehet igazán versenyképes, ha nem áll be a nagyok mögé. Nekem anno egy jóbarátom mondta még ifjú vállakozó kormoban emígyen: :-) Az elöl haladó hajó farvizén nem lehet futamot nyerni. Ebben nagyon sok igazság van. Az Alfa Romeo esélye továbbra is a különcségben van. Cak jól kéne csinálni. Ennél jobban kiszolgálva a divatot is. Ha beáll a sorba, akkor kapa...
Ezt csak azért írom, hogy mennyire nagyon nem tudjuk, hogy mi lesz. A szép villanyjövő nevű forgatókönyv most az amitől mindenki boldog lenne, és összeszorított hátsóval várja mindenki, hogy bekövetkezzen. Sosem volt még félvezetőipari szakkiállítás, ami ennyire az autók körül forgott volna. Persze, villanyautó és kapcsolódó technológiák.
Én is a bőrömön tapasztalom, ahogy iparágak zuhannak meg, és váltani kell. Jelenleg az autóipar, pontosabban ez a vizionált jövőbeli elektromos autózás az, ahova mindenki próbál gyorsan váltani. Sok új kaput nyit a technológia, sokan tudnak ide menekülni.
A fejlődést ebben az értelemben szolgálja ez a vízió, rengeteg fejlesztő cég, gyártástechnológia, méréstechnika kell a szép új jövőhöz. A hagyományos autóipar ilyet nem kínált már, egy beállt rendszer volt. Úgyhogy most kapaszkodik mindenki a villanyautózásba, mint egy utolsó hajszálba. És véleményem szerint ez az egyik fő oka, hogy nincs a felszínen még a válság.
No ebben a környezetben az Alfa Romeo ténylegesen annyi értékkel bír, amit Tdemeter is írt. Nincs semmije. A cégegyesüléssel pedig egy kakukktojássá vált végképp. Nem tudom, használják e más Fiat csoportos autóban pl a platformot? Talán a Jeep a motort használja, de a hajtásrendszert, váltót? Itt egy két modelles gyártó, a saját cégcsoportjába sem illő technológiával. Egy komplett, 50%-on döcögő ultramodern gyárral, amivel semmit nem lehet kezdeni. Nem a jövőben, hanem most sem.
Én ezért figyelem a Mazdát. Pontosan azt csinálják, amit az Alfa Romeonak kellene, kellett volna. És egyedül talán a Mazda lehet olyan partner, ahogy az Alfa jelenlegi know-how-ja értékes. Ott nem kakukktojás volna. Persze szép álom, nekem tetszene :-)
Még egy aspektus. Az Alfa és a Mazda is kis márkák. Alap szabály, hogy egy kis cég akkor lehet igazán versenyképes, ha nem áll be a nagyok mögé. Nekem anno egy jóbarátom mondta még ifjú vállakozó kormoban emígyen: :-) Az elöl haladó hajó farvizén nem lehet futamot nyerni. Ebben nagyon sok igazság van. Az Alfa Romeo esélye továbbra is a különcségben van. Cak jól kéne csinálni. Ennél jobban kiszolgálva a divatot is. Ha beáll a sorba, akkor kapa...
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2019 10:30:02 // 22743
Én kompromisszum képes vagyok ezért lett Stelvio, majd ha a gyerekeknek nem kell ülésmagasítóval, önállóan járnak iskolába, jobbak lesznek az utak, esetleg nálunk is betonos lesz akkor egy uccsó Giulia Veloceba fogok csücsülni mondjuk 6 év múlva, az meg kitart 10 évig addigra leszek 60...talán elélek addig :))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
491
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?