Forum >> A jövő Alfái
Tedi09-08-2007 11:35:12 // 3842
Így van, elég, ha a Fiat kinevez egy német embert az Alfa élére, aki csinál egy oolyan kevésbé olaszos hangulatú Alfát, mint a 159 :) Köszönjük meg Karl-Heinz Kalbfellnek.
Grando09-08-2007 11:32:46 // 3841
Én meg arra, hogy nem kell ehhez még az se... :((
Ferko09-08-2007 11:30:51 // 3840
Én a BMW Alfa sázasságra értettem ezt. :-)
Grando09-08-2007 11:24:35 // 3839
Hmmm... Lőttek az olasz fílingnek? Erről sztem kérdezd meg Bandit. Most lett meg neki a 159. ;))
BeeGee09-08-2007 11:17:20 // 3838
" Az Alfa a BMW-nek elég nagy konkurenciája."
Sajnos ez ma már nem igaz. A hőskorban az Alfát a porschékhoz hasonlították, aztán változott cél, és egyre populárisabb modellekkel jött ki, ami inkább bmw konurensé tette. Aztán a fiat szépen elbakta ezt is, és mára egyik gyárra sem jelent veszélyt.
Végignézve a két német konszern viselkedését (vw és bmw) a bajorok sokkal szimpatikusabban végzik a felvásárlásokat. Ez talán abból fakad, hogy sokkal jobban tisztelik a hagyományokat, hisz nekik is sok van belőle.
A fiat azt baszta el, hogy kihúzta az alfa alól ezeket, a bmw szerencsés esetben viszateheti alá.
"mert az Alfa szebb ráadásul, és akkor azt fogják venni."
Ezt nem merném ilyen egyértelműen kijelenteni. Más dizánvonalat követ. Az iényesség és a tudomány benne van minden bmw-ben. Nem lepődök meg, ha ez sok embrnek tetszik. Például a ködös északeurópában, ahol teljesen más vizuális kultúra van, mint délen.
Sajnos ez ma már nem igaz. A hőskorban az Alfát a porschékhoz hasonlították, aztán változott cél, és egyre populárisabb modellekkel jött ki, ami inkább bmw konurensé tette. Aztán a fiat szépen elbakta ezt is, és mára egyik gyárra sem jelent veszélyt.
Végignézve a két német konszern viselkedését (vw és bmw) a bajorok sokkal szimpatikusabban végzik a felvásárlásokat. Ez talán abból fakad, hogy sokkal jobban tisztelik a hagyományokat, hisz nekik is sok van belőle.
A fiat azt baszta el, hogy kihúzta az alfa alól ezeket, a bmw szerencsés esetben viszateheti alá.
"mert az Alfa szebb ráadásul, és akkor azt fogják venni."
Ezt nem merném ilyen egyértelműen kijelenteni. Más dizánvonalat követ. Az iényesség és a tudomány benne van minden bmw-ben. Nem lepődök meg, ha ez sok embrnek tetszik. Például a ködös északeurópában, ahol teljesen más vizuális kultúra van, mint délen.
Ferko09-08-2007 11:05:45 // 3837
"Ha megvennék, nem azért vennék meg hogy belepumpáljanak pénzt és hagjyák hogy járja a maga útját."
Na ettől félek én is. Egyetértek veled. Egy olasz autó az legyen olasz, ne pedig valami korcs.
Félek, ha ez a házasság létre jön, akkor lőttek az olasz filingnek. Márpedig nálam ez elég sokat nyom a latba.
Na ettől félek én is. Egyetértek veled. Egy olasz autó az legyen olasz, ne pedig valami korcs.
Félek, ha ez a házasság létre jön, akkor lőttek az olasz filingnek. Márpedig nálam ez elég sokat nyom a latba.
Tedi09-08-2007 11:03:44 // 3836
ha valaki konkrétan cikket tud belinkelni, majd akkor elkezdek gondolkozni a valóságtartamán! :D
Ugyan nem konkrét cikk, mert azt most nem találom, de...
A Fiatnak korábban is volt már Kínában egy partnere, nevesint a Nanjing Auto. Ők is foglalkoztak Fiatok összeszerelésével és később az értékesítéssel is. Utóbbi viszont nagyon szarul ment, mert a Nanjing képtelen volt normális minőséget előállítani. Szóval szar volt az összeszerelés. Ezért is szakított vele a Fiat és kötött most szerződést a Chery-vel. Nyilván nem vitték volna oda az Alfát is, ha nem lennének meggyőződve arról, hogy nem szar minőséget produkálnak.
Ugyan nem konkrét cikk, mert azt most nem találom, de...
A Fiatnak korábban is volt már Kínában egy partnere, nevesint a Nanjing Auto. Ők is foglalkoztak Fiatok összeszerelésével és később az értékesítéssel is. Utóbbi viszont nagyon szarul ment, mert a Nanjing képtelen volt normális minőséget előállítani. Szóval szar volt az összeszerelés. Ezért is szakított vele a Fiat és kötött most szerződést a Chery-vel. Nyilván nem vitték volna oda az Alfát is, ha nem lennének meggyőződve arról, hogy nem szar minőséget produkálnak.
Grando09-08-2007 10:41:54 // 3835
Sztem ez nagyjából így ábrázolható (nagyon hevenyészve):
Jelenleg a haszon kétfelé megy. Két külön vásárlói csoporttól.
Ha a bömös megveszi az Alfát, talán vásárlókat veszít az Alfa javára. A haszna viszont ettől nem csökken, hiszen az Alfából is neki csorog a lé. Az Alfa vásárlói köre szintén csökkenhet, nem feltétlenül a bömös felé. (Bár én nem fogok Fiatot venni, vagy Volvót vagy Audit, stb...) Viszont az Alfa fennmaradó vásárlói körétől származó haszon is a bömöshöz megy. Tehát a bmw haszna összességében nőni fog. Jó esetben persze, ha a költség-haszon egyensúlyt sikerül fenntartaniuk. Nyilván akkor vágnak bele, ha megéri.
Jelenleg a haszon kétfelé megy. Két külön vásárlói csoporttól.
Ha a bömös megveszi az Alfát, talán vásárlókat veszít az Alfa javára. A haszna viszont ettől nem csökken, hiszen az Alfából is neki csorog a lé. Az Alfa vásárlói köre szintén csökkenhet, nem feltétlenül a bömös felé. (Bár én nem fogok Fiatot venni, vagy Volvót vagy Audit, stb...) Viszont az Alfa fennmaradó vásárlói körétől származó haszon is a bömöshöz megy. Tehát a bmw haszna összességében nőni fog. Jó esetben persze, ha a költség-haszon egyensúlyt sikerül fenntartaniuk. Nyilván akkor vágnak bele, ha megéri.
Benőke09-08-2007 10:06:43 // 3834
Kínai piac egyértelmű szűkséges.
Lévén az autó iparban dolgozom immár jónéhány éve így látom, hogy van miért aggódni.
Ez nem úgy megy ahogy azt az emberek elképzelik, túl bonyolult folyamatok, hogy ne legyen minőségromlás. Ennek milyensége lesz a meghatározó.
A BMW biztos nyerne az Alfa nem. Vagy is nem feltétlen nyerne.
Piacot biztos, növekedést szintén, csak akkor az már egy Alfa Logos BMW lenne.
Ha BMW -t akartam volna eddig is megtehettem volna, de nem akartam, és nem véletlenül nem, illetve a jövőben sem akarok. (Más vevőket nyernének, és másokat pedig elvesztenének) Ha megvennék, nem azért vennék meg hogy belepumpáljanak pénzt és hagjyák hogy járja a maga útját. Beleszólnának, aztán új jár majd mint a Lambó. AUDI motoros lambó bakker. Micsoda szégyen már.
Nem azt mondom, hogy rosszak, de az nem olasz autó, tökmindegy milyen szinonímát vagy szócsavarást talál ki bárki, a lényegen nem változtat SEMMIT sem.
Ráadásul a kövektező motorokat csak az AUDI fogja tervezni, nem csak kisebbik modellét. Hiába minden erőlködés, hiába bármilyen szó, bármennyi pénz, az nem egy Miura kultuszú autó lesz, ha vért izzadnak akkor sem. De még a Diabló, vagy a Murci bokájáig sem fog érni. Egyszerűen áldozatává vált a VW csoport növekedésének.
Ráadásul AUDI házon belül is állít konkurenciát.
Aztán pedig CC verziós Spider? Rémálmomban se jöjjön elő...
Lévén az autó iparban dolgozom immár jónéhány éve így látom, hogy van miért aggódni.
Ez nem úgy megy ahogy azt az emberek elképzelik, túl bonyolult folyamatok, hogy ne legyen minőségromlás. Ennek milyensége lesz a meghatározó.
A BMW biztos nyerne az Alfa nem. Vagy is nem feltétlen nyerne.
Piacot biztos, növekedést szintén, csak akkor az már egy Alfa Logos BMW lenne.
Ha BMW -t akartam volna eddig is megtehettem volna, de nem akartam, és nem véletlenül nem, illetve a jövőben sem akarok. (Más vevőket nyernének, és másokat pedig elvesztenének) Ha megvennék, nem azért vennék meg hogy belepumpáljanak pénzt és hagjyák hogy járja a maga útját. Beleszólnának, aztán új jár majd mint a Lambó. AUDI motoros lambó bakker. Micsoda szégyen már.
Nem azt mondom, hogy rosszak, de az nem olasz autó, tökmindegy milyen szinonímát vagy szócsavarást talál ki bárki, a lényegen nem változtat SEMMIT sem.
Ráadásul a kövektező motorokat csak az AUDI fogja tervezni, nem csak kisebbik modellét. Hiába minden erőlködés, hiába bármilyen szó, bármennyi pénz, az nem egy Miura kultuszú autó lesz, ha vért izzadnak akkor sem. De még a Diabló, vagy a Murci bokájáig sem fog érni. Egyszerűen áldozatává vált a VW csoport növekedésének.
Ráadásul AUDI házon belül is állít konkurenciát.
Aztán pedig CC verziós Spider? Rémálmomban se jöjjön elő...
Tibe09-08-2007 09:51:22 // 3833
...Elvéve ez eddigi BMW-s vásárlókat és veszteséget hozva ezzel az anyacégnek :)
Az éremnek két oldal van! ;)
Az éremnek két oldal van! ;)
tipoatti09-08-2007 09:21:58 // 3832
Szeva!!
:) Tudtam én, hogy tetszeni fog Neked ez a hír... írtam is itt Grando-nak...
Tegyük hozzá, annyira engem sem bántana, ha a jövő valóban így alakulna! :))
:) Tudtam én, hogy tetszeni fog Neked ez a hír... írtam is itt Grando-nak...
Tegyük hozzá, annyira engem sem bántana, ha a jövő valóban így alakulna! :))
Grando09-08-2007 09:16:44 // 3831
Hasznot hozva ezzel a bmw-nek egy olyan piaci szegmensből vagy célközönségtől, ahonnan eddig nem jött...
Tibe09-08-2007 09:13:02 // 3830
Túl rózsásan látod a helyzetet. Az Alfa a BMW-nek elég nagy konkurenciája. Szal ha beépíti a saját technikáját az Alfába akkor ezzel magának tesz keresztbe, mert az Alfa szebb ráadásul, és akkor azt fogják venni.
mesa08-08-2007 22:22:33 // 3829
Kína : elkerülhetetlen, szükséges.
BMW : álom :)
Nem tudom mit pánikoltok ?
Mennek már az UL-ek, hogy ezek meg azok rosszabbak a kínai összeszerelésben. Na, ha valaki konkrétan cikket tud belinkelni, majd akkor elkezdek gondolkozni a valóságtartamán! :D
Én addig úgy gondolom, az egykori kommunista kína iparában amilyen kegyetlen munkatempó és fegyelem, elvárás van, kizárt a minőségromlás!
(( Szorgos kínai jobban összecsavarja ugyanazt, mint egy bagós sziesztás Giovanni ))
BMW. Ez lenne csak az igazán nagy húzás!!!
Lenne pénz a megálmodott fejlesztésekre! Tudja mindenki, mire gondolok : hátsókerék meghajtás + V8.
Ezen felül még azt is nyerné a FIAT, hogy az Amerikába visszatérés minimális költséggel, hatalmas megbízható szervízháttérrel, értékesítéssel (a BMW az egyik legerősebb EU autómárka az USA piacon) robbanhatna az emberek tudatába.
Jelentkezne még a bajor márka megbízhatóságának szavatossága is ("Ha ezek árulnak béjemvét, akkor biztos nem lehet rossz egy Alfa sem!"
A BMW mit nyerne ? A fejlett technikát Chris Bangle mentesen! Ez hihetetlen nagy előny lenne! Megkapnák a 8C Competizionét is, és akkor az AUDI + Lamborghini módjára egy kicsit házi Ferrarijuk is meglenne.
Biztos, hogy akkor a Spider verzió is tömegesen eladásra kerülne, akár CC verzióban is.
Mindkét fél nyerne az üzleten.
BMW : álom :)
Nem tudom mit pánikoltok ?
Mennek már az UL-ek, hogy ezek meg azok rosszabbak a kínai összeszerelésben. Na, ha valaki konkrétan cikket tud belinkelni, majd akkor elkezdek gondolkozni a valóságtartamán! :D
Én addig úgy gondolom, az egykori kommunista kína iparában amilyen kegyetlen munkatempó és fegyelem, elvárás van, kizárt a minőségromlás!
(( Szorgos kínai jobban összecsavarja ugyanazt, mint egy bagós sziesztás Giovanni ))
BMW. Ez lenne csak az igazán nagy húzás!!!
Lenne pénz a megálmodott fejlesztésekre! Tudja mindenki, mire gondolok : hátsókerék meghajtás + V8.
Ezen felül még azt is nyerné a FIAT, hogy az Amerikába visszatérés minimális költséggel, hatalmas megbízható szervízháttérrel, értékesítéssel (a BMW az egyik legerősebb EU autómárka az USA piacon) robbanhatna az emberek tudatába.
Jelentkezne még a bajor márka megbízhatóságának szavatossága is ("Ha ezek árulnak béjemvét, akkor biztos nem lehet rossz egy Alfa sem!"
A BMW mit nyerne ? A fejlett technikát Chris Bangle mentesen! Ez hihetetlen nagy előny lenne! Megkapnák a 8C Competizionét is, és akkor az AUDI + Lamborghini módjára egy kicsit házi Ferrarijuk is meglenne.
Biztos, hogy akkor a Spider verzió is tömegesen eladásra kerülne, akár CC verzióban is.
Mindkét fél nyerne az üzleten.
HátvédRomeo08-08-2007 20:02:32 // 3828
Ha van eszük így csinálják FIATnál. Nem mind nálunk legyártjuk a TT-t azt kiviszik és visszahozzák, +csomó vámmal, hogy "csóró" magyar megvegye.
Attie08-08-2007 16:28:33 // 3826
Tudod hogy oldanák meg a problémát? Letiltanák az amoret :)
Attie08-08-2007 16:27:45 // 3825
Nincsenek, köszi! :)
Tedi08-08-2007 16:18:41 // 3823
Csekkold most lécci, hogy ott vannak-e még.
griff08-08-2007 16:18:34 // 3822
Írj a rencergazdának :))))
Attie08-08-2007 16:14:20 // 3820
Nem tudok a böngészők között válogatni itt a cégnél.
Ez jutott :-)
Ez jutott :-)
BeeGee08-08-2007 16:13:34 // 3819
Kössz, megnézzük mi a bánata!
griff08-08-2007 16:05:46 // 3817
IE 6.0-al nekem is kiír kódot, de ezt nem használom, csak most kíváncsi voltam rá. Firefox alatt nincs gond....
Whiteskull08-08-2007 15:59:31 // 3816
Az én proxym itt van nálunk. :)))
Attie08-08-2007 15:57:10 // 3815
Úgy tűnik ez ilyen helyi probléma :)
Annyiban lehetünk mások, hogy nekem a proxy szerver Angliában van, de annak nem kéne ezt befolyásolnia :)
Annyiban lehetünk mások, hogy nekem a proxy szerver Angliában van, de annak nem kéne ezt befolyásolnia :)
Whiteskull08-08-2007 15:52:50 // 3814
Nálam normálisan jött be. :)))
Attie08-08-2007 15:51:26 // 3813
BeeGee08-08-2007 15:37:24 // 3812
Én nem látok semmi gyanusat. Mit látol?
Attie08-08-2007 15:02:00 // 3811
T Szerkesztők! :))
CSekkoljátok a kínais hírt, mert belekerültek program kódok is :)
CSekkoljátok a kínais hírt, mert belekerültek program kódok is :)
Xixo08-08-2007 12:38:25 // 3810
Xixo08-08-2007 12:35:25 // 3809
Mondjuk ha megveszik, miért ne. Anyagilag biztos sokkal jobban megéri!
BeeGee08-08-2007 12:30:00 // 3808
Láttunk már példát ilyenre. A két piac modelkínálata nem feltétlen kell h fedje egymást.
Mexikóba Vw bogár, törököknél a Fiat Dunát évekig gyártották még az Uno után, stb..
Mexikóba Vw bogár, törököknél a Fiat Dunát évekig gyártották még az Uno után, stb..
Xixo08-08-2007 12:09:07 // 3807
Nem 2009-ben jön majd a 149-es?? Mert akkor hogy fognak 47-eseket gyártani? Sőt, addigra a 159 is benne lesz a korba, valszeg fészlift környékén lesz már...
Vagy oda csak az európából kiöregedett modelleket szánják???
Vagy oda csak az európából kiöregedett modelleket szánják???
Tibe08-08-2007 11:52:51 // 3806
Ezzel nem értek egyet, mert itt a jó példa 7-es Bömös, eleinte azt is csak a kínai piacra szánták de most már Európába is szállítanak a kínai 7-es Bmw-ből. Bizony nem is olyan a minőségük mint az elvárná az ember egy prémiumautótól. Elég sok kritikát kapott ezért a BMW.
Ferko08-08-2007 11:14:01 // 3805
Határeset! :-))))
BadBoy08-08-2007 11:13:52 // 3804
Pont tegnap olvastam az egyik szlovákiai gazdasági honlapon, azt ami innét kimaradt. És azért ne együk ennyire forrón a kását, hogy most már kinai Alfa Romokat funk kapni. Kinai autópiac a világ legdinamikusabban fejlődő piaca. Ezért a Fiat úgy döntött, hogy ő sem akar kimaradni a jóból, és ők is akarnak szakitani belőle. Ezért évente 175 ezer darab autót akarnak legyártani, amiből, az előzetes számitások szerint 100 ezer DB lesz a Fiat, és 75 ezer az Alfa. De ebből egy darabot sem fognak kihozni az országból, mert mindet kinában fogják eladni. Csak ez logisztikailag, és ahogy Zool irta pénzügyileg is jóval kifizetődőbb, a vámok végett. Ezért nem kell attól tartani, hogy kinai Alfába kell majd ülni. És szerintem a minőségtől sem kell tartani, mert a Fiat azért figyelni fog erre. És a BMW-t sem kell annyira komolyan venni, max csak együttműködés fog kialakulni, mert ugyan ez a hir arról is szólt, hogy a Fiat vezetésének az a célja, hogy minél több piacra bevezesse az Alfa Romeot. Ez nekem azt sugallja, hogy nem adják el az Alfat, mert akkor miért kellene most nagy pénzeket költeni egy márkakereskedés hálózatba belekölteni, hogy ha eladnák.
HátvédRomeo08-08-2007 11:00:35 // 3803
DEtto :)) Én is ezt mondtam mutkóóó :)))
Tommaso 15908-08-2007 10:56:28 // 3802
Én kérek elnézést körültekintésem hiánya miatt:-))))
BeeGee08-08-2007 10:50:10 // 3801
Remélem értékeltek, hogy az Amore már egy nappal a TC előtt jár :)
http://www.alfaamore.hu/hirek/china
http://www.alfaamore.hu/hirek/china
Vikking 31108-08-2007 10:08:12 // 3800
Mondjuk igen, de majd rájönnek az Alfánál, hogy van annyival olcsóbb ott a munkaerő, hogy megéri onnan hozni ide... Aztán akkor végünk :S :((
Tommaso 15908-08-2007 10:05:24 // 3799
Lehet 2008-as is, még:-)))
Ferko08-08-2007 10:02:36 // 3798
Jobbnál jobb hírek. Akkor mégsem pletyka volt a pár hónappal ezelőtti hír. Na ha ez így lesz, akkor tutkó, hogy csak 2007 előtti Alfát fogok venni, ha eljön az ideje.
Zool08-08-2007 10:01:17 // 3797
Szvsz itt arról van szó, hogyha nem gyártasz kínában a brutális vámokkal esélytelen vagy. Nemrég a Maserati kereskedelmi igazgatója nyilatkozott arról, hogy igencsak megérzik a súlyos importvánokat. Mennyit jelenthat akkor egy tömeggyártónak? Nem hiszem hogy mi kínai Alfákat fogunk kapni, 15 éve mindenki a japánoktól rettegett, aztán egyszercsak megerősödött a yen, és sehol sem voltak versenyképességben, sők ők hoztákj át a gyártókapacitásukat Amerikába és Angliába...
Vikking 31108-08-2007 09:57:49 // 3796
Akkor tehát. Nézzük a helyzetet : Az én gyerekeim már csak Kínai BMW Alfákról fognak hallani. Rossz gyártási minőséggel és emellett a legrégebbi bmw motorokkal... Tök jó... :S...
Tommaso 15908-08-2007 09:45:28 // 3795
Ferko08-08-2007 00:58:59 // 3794
Erről eszembe jut az, amit egyszer Palik mester mondott. Ez abban az évben volt, amikor a Ferrarinak nem nagyon ment, s rönó meg feljött.
Laci mondata így hangzott: "Azért mennyire látszik az utcai autókban is az a különbség, ami a F1-ben is jelen van"
Asszem így hangzott. Majd eldobtam az agyam. Megnézném azt, aki egy utcai rönót egy utcai Ferrari, Honda vagy akár Toyota elé helyez. :-))))))))))
Laci mondata így hangzott: "Azért mennyire látszik az utcai autókban is az a különbség, ami a F1-ben is jelen van"
Asszem így hangzott. Majd eldobtam az agyam. Megnézném azt, aki egy utcai rönót egy utcai Ferrari, Honda vagy akár Toyota elé helyez. :-))))))))))
Zool07-08-2007 13:16:14 // 3793
Ha valami lehetséges, az szvsz egy opel-bömö házasság, igaz az picit betenne a Fiat nés így az Alfa fejlesztéseinek is, ráadásul ehhez még túl jó bőrben van a GM hogy ekkorát bakizzon. Egyébbként tényleg nincs egyszerű dolga manapság egy autógyártónak, ha soppingolni akar :).
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
583
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?