Forum >> A jövő Alfái

BeeGee09-08-2007 13:30:35 // 3892
Nem úgy értem, hogy rossz váltó, hanem hogy nincs tovább.
Nem jó, hogy a márkaszervizek reszketve várják, hogy mikor jön egy szétnyirt váltós 2.4, mert épp job dizelt tankolnak bele :)
Pont ezért nem is piszkálták az új 2.4esek nyomatékmaxát, csak széesítették a görbéjét, mikor a teljesítményét feltolták 210Le-re.
tipoatti09-08-2007 13:28:36 // 3891
ööö... ja,igen. Hát, legyünk őszinték, nem'tom... azért a BMW hajtásláncok KÖZELÉBEN sem vagyunk... csak a design meg a tradíciók maradtak - ez utóbbi is tényleg csak elméletben, meg emlékekben...
Tibe09-08-2007 13:27:42 // 3890
Győzök visszaolvasni annyit írtatok pár óra alatt :))
mesa09-08-2007 13:27:09 // 3889
A Leon Cuprat is viszik, mint a cukrot a Golf hasonteljesítményű felépítményéhez képest.

Azon vacilálni, hogy saját maguknak teermtenek-e konkurenciát azért értelmetlen,mert a fúzió után bármelyik eladásából pénz csordogál !!!
Az pedig a mai világban még a németeknek / olaszoknak is tökmindegy, hogy milyen márka eladása révén...

Még egy hozzászólás: több északolasz BMW-t látni, mint AR-t egész olaszországban. Na, puff, ennyit a nemzeti öntudatról.
GEORGE09-08-2007 13:26:50 // 3888
volt itt már sok mindenről szó.
Majd eldől mi lesz.
Még korai temetni az alfát.
tipoatti09-08-2007 13:25:29 // 3887
Télleg, eddig nem arról volt szó, hogy a Fiat az Alfa és a Maserati között akar együttműködést??
Ferko09-08-2007 13:25:13 // 3886
Arra, hogy hol volt a Skoda akkor, amikor a frigy megtörtént, és hol van most az Alfa?
A kettőt szerintem nem nagyon lehet összehasonlítani, mert a Skodánál nem volt mit elbuszni. Az Alfánál pedig van mit.
GEORGE09-08-2007 13:25:07 // 3885
Az Mjet-ek és most főleg a 2,4-re írom. Szóval ez a váltó nagyon jó. 3 és 2-en szikronizált fokozatokkal.
Egy a baj hogy 400Nm váltó és ezek a mocik pont ezt tudják.......
mesa09-08-2007 13:23:49 // 3884
pedig tökéletesen ua és jó is a hasonlatod :)))
GEORGE09-08-2007 13:23:36 // 3883
Persze nem adták nagy példány számban a Ferka motoros Themát.
De azért egy hosszabb stratégia alapján csak megkaphatná valamelyik nagy motort Olasz honon belül, már csak azért hogy elmondhassák nem bmw meg stb motor hanem OLASZ erőmű!
BeeGee09-08-2007 13:22:15 // 3882
Tehát még venni sem tudnak jó váltót :) Nem túl pozitív :)
Egyébként nem tudom, honnan valók ezek a váltók..
tipoatti09-08-2007 13:22:13 // 3881
Nem igazán értem, mire célzol?
GEORGE09-08-2007 13:21:33 // 3880
Hááááát, a Skoda bizonyos verziói nagyobb sikernek örvendenek mint az ugyan avval a motorral szerelt gooof vagy ajudi.....pl 1,8 T
tipoatti09-08-2007 13:20:51 // 3879
Az egy eszméletlen módon rétegautó volt, nem ugyanaz a kávéház, mint egy típus komplett jövője...
GEORGE09-08-2007 13:20:16 // 3878
Én úgy tudom, hogy az Mjetek váltói sem Alfa váltók. azt is "vették" Saabokban és egyébb GM autókban találhatóak meg ezek a váltók.
tipoatti09-08-2007 13:19:12 // 3877
Kicsit túl is lőttek vele a célon szvsz... jónéhány piacon komolyan veszélyezteti a VW eladásait a Skodri.
GEORGE09-08-2007 13:17:28 // 3876
Inkább váltót vegyenek mint más motort.
Ferko09-08-2007 13:17:16 // 3875
Szerintem azért az nem ugyan az.
VW - Skoda
BMW - Alfa
GEORGE09-08-2007 13:16:29 // 3874
Annak idején volt a Lancia Themában FERRARI motor.
Ugyan ennyi erővel lehet most az Alfába, és még a Maseratinak is vannak hozzá passzoló erőművei..., szóval ha lehet akkor olasz technikával oldják már meg.....
mesa09-08-2007 13:13:11 // 3873
Sajnos igen.
Jó motor plust jó hajtás az marha nagy feladat, amit egy AR nem tud megvalósítani segítség nélkül még optimista esetben sem húsz éven belül.
mesa09-08-2007 13:11:39 // 3872
a VW is megcsinálta, és MŰKÖDIK.
Nézd csak meg a Skodát!!!
tipoatti09-08-2007 13:03:47 // 3871
Nagyon jó és igaz dolgokat írsz, respect! :)
BeeGee09-08-2007 13:02:29 // 3870
Dehát látod mennyit bénáznak, mert nem tudnak normális váltót csinálni. 400-450 nm-ig bírják, utána csók, hiába tudnának biturbót vagy v8at ráakasztani.
És azt se lehet mondani, hogy újkelet a probléma (lásd GTA-k rendre elszáló váltójuk) egészen a 159 beallottan határon mozgó szerkezetéig.
BeeGee09-08-2007 12:59:40 // 3869
De nem lenne igazán konkurense - lásd seat vw esete.
A technikát mindenki szereti, a formavilág szubjektív. Biztos van egy csomó ember, akiknek jobban tetszik a germán formavilág, mint a mediterán.
GEORGE09-08-2007 12:58:54 // 3868
Nem tudom Mesa!
Olyan qrva nagy dolog M3-nak megfelelő motort kreálni olasz honban??
amúgy van is csak bekéne tenni a 159-be!
Tedi09-08-2007 12:55:20 // 3867
De most őszintén, nem lenne jó alternatíva egy M3 technikával felvértezett 159 ?!
Vagy innen bárki nem lenne büszke a 420 lóerőre meg a 400 Nm-re ?!


Hát nemtom, de én nem tartom elképzelhetőnek, hogy az BMW konkurenst állítson saját magának a 159 személyében...
mesa09-08-2007 12:53:25 // 3866
Ha házasodnának, akkor nyerhetnének olyan vevőkört is, akik a kék-pepita miatt nem vették meg azt, amire igazán vágytak , mert mondjuk nem jön be nekik a Chris bangle design (elég sokan vannak így!)

De most őszintén, nem lenne jó alternatíva egy M3 technikával felvértezett 159 ?!
Vagy innen bárki nem lenne büszke a 420 lóerőre meg a 400 Nm-re ?!
mesa09-08-2007 12:50:16 // 3865
Az előző hozzászólásaidhoz hasonlóan ezzel is teljes mértékben egyet tudok érteni!

Ki nem xarja lea JTS motort ? Ma már minden 3. gyártó ugyanilyet csinál!
A TS legalább kuriózum volt, a transaxle a kategóriájában szintén.

A BMW pedig semmiképp nem akarna Alfa logós BMW-ket gyártani, nekik pont a desgin miatt kellene az olasz gyártó, amibe a csúcstechnikájukat szép új köntösbe eladfhatnák.
És végre lenne RWD AR... :))

Aki pedig az egyéniséget félti, annak csak azt tudom mondani, hogy ez is az elkerülhetetlen globalizáció rettenete.

Jó példa rá a braziliából behozott "kalocsai paprika" esete. Legyünk őszinték !!!
BeeGee09-08-2007 12:44:14 // 3864
Nem látod a lényeget, amit mondani akarok.
Ezek jó dolgok. Bravo érte.

Nincsenek meg azok a fontos ismertető jegyek, mint:
Imádom a boxert, egyszerű vagyok - veszek egy Subarut
Imádom a boxert, gazdag vagyok - veszek egy Porshcét
Sorhatnál nincs finomabb járású motor - ezért veszek bömöt.
Szeretem a turbot - veszek 25 márka bármilyen típusát, de pont alfát nem, pech..
Transaxle kéne, hajj - nahát, a ferka még alkalmazza? forget it..
Kéne egy jó kis olcsó boxi - reménytelen, bár alfának volt ilyenje..


Szóval egy ilyen jegy felbukanásának esélyét látom a bmwnél. Nem többet..
Zool09-08-2007 12:24:46 // 3863
Sőt, inkább 42-45ből, TI csomaggal négykerékkel akár kombinan is... A 3as simán kijöhet 60eből, ok tényleg a világ legjobb préiumközepesét kapod, de akkor már akár feljebb is léphetnél. Persze a röhej az, hogy ezt a pénzt sokan kifizetik a bömönek...
Zool09-08-2007 12:21:28 // 3862
A subaru is egy nagy cég szárnyai alatt él túl. Nem várható el egy nemrég a csőd szélén álló márkától ami épp mnost szedi össze magát hogy midenben a legjobb legyen. Egy 159 fényévekre veri az Accordot, és szerintem az új sem lesz jobb. Melyik Alfa nem vezetőköztontú? A hátsókerékhalytás jó móka, de sok helyzetben nagyon veszélyes tud lenni, még az ESPvel sem praktikus pl télen. Szvsz a 159 méltó ellenfél az A4 legtöbb változatának, amivel nehezebb annyival biztonságosabb is. A hátsókerekesk közül az IS még nehezebb is, a C klasse kb hasonló, de nekem pl nagyon nem jött be a belseje és a vezetési élménye, a 3as meg igazából akkor nagyon jó (és jobb, mint bárki) ha kész vagy 50-60e eurót fizetni egy jobban felszerelt V6osért (semmi M3 még!!!, max 4kerék) Csak emlékeztetőül, 159 megáll 50e-nél, Q4 distintive bőr xenon stb.
BeeGee09-08-2007 12:15:07 // 3861
Ezek mind erősségek, de ez nem különbözteti meg egy hondától, vw-tól, akáritől. Leszámítva a dizájnt, anyagminőséget, ebben egyet értünk.
Az alfa kb az összes technikai hagyományát eldobta. Se hátsókerék transaxleel, se veztő központúság, se versenytechnika. Csak olyan, amit minden más gyárnál is megtalálsz.

Azt hiányolom az alfától, amit a porschéban, subaruban, bmw-ben tisztelek, hogy csakazért is kiállnak a nem gazdaságos megoldások mellett. (boxer, 4wd, rwd, sor6) És élnek? Hozzájutsz bármelyikhez itthon? Igen. Mi a baj akkor ezekkel?
Kb az alfa a 159essel olyat képet akar festeni maáról, amit soha nem fog tudni magára húzni.
Alfa=sportos Volvo=biztonság de Alfa nem= biztonság és Volvo nem=sportosság. Hiába van mindkét gyárnak példája rá.
Ferko09-08-2007 12:08:07 // 3860
Na a 3 év garanicia egy nagy üzlet a márkaszervizeknek. Persze jól hangzik, hogy 3 év, meg ha valami elromlik, akkor garancia, nem kerül pénzbe semi.
De! Egy nyomorult olajcsere, amit a haver megcsinálna kedvezményes áron, azért a márkaszervízben elkérnek több 10000-et. Mert ugyebár nem nyúlhatsz az autóhoz, amíg garancia van. Szóval nem is tudom, hogy előny-e vagy hátrány?
GEORGE09-08-2007 12:08:06 // 3859
a 2008-as Alfák i a jövő Alfái.

A futóműhöz nem nyúlnak egy spes lemezzel magát a kaszni súllyát csökkentik majd...
Az nekem is tetszik, hogy oda figyelnek a kritikára.


Köszi a dicséretet a 156-om végett. :-)
Zool09-08-2007 12:02:59 // 3858
Alfa erősségek: JTS motorok, olasz formavilág, igényes anyagok, sportos futómű, 159 óta nagyon jó biztosnág (Saab hagyaték szerintem) 2004 óta (valszeg szintén Saab eredető) részecskeszűrős tiszta JTD motorok, 3 év gari (bömö csak kellékszavatosságot ad pl németo-ban, ami sokakl rosszabb) és bő 4-5e euós árelőny. A katalógusban félelmetesen jól mutat a 320d, de a 159 1.9JTD distinctive megfelelője bömöben bő 5e eruóval is drgább, plusz az alkudozási lehetőség. Több simerős csuklott le a székről bömö szalonban árajánlattól. Meg sem áltak a másik (általában német) márkáig. Tényleges árajéánlatban még a C klasse is jobb, csak ezt a tesztek elfelejtik megemlíteni...
Zool09-08-2007 11:58:37 // 3857
hmm, lássuk csak. Először is titálisan ebaxtázták a modellpalettát. Amerikiában pár éve midnenki SUVokat vesz személyautók helyett. A fúzió idején a Chrylsernek ott volt egy jó kis modellpalettája a szemnélyautókra Neontól New Yorkerig igéretes Suv alapnak a Dodge, és minden fulls ize prémium SUVok egyik őse a Grand Charokee egy félelmetes márkanévvel együtt. Erre bejön ez a nagybajuszó barma, hazavágj a Jeepet, tojik a SUVokra, és a barom német fejével kitalálja, hogy jkezdjenek el kombikat és egyterűket gfyártani. Fullsize kombit amerikában a 80as évek óta nem gyártottak. Hogy miért nem? Mert nem kell senkinek. A Pacifica ugyanez pepitában. Csak néztek, hogy mi a fenért nem fogy. Ha talán ezért mert az amcsi közönség helyett az új elnöknek csináltak autót....
Liquid09-08-2007 11:55:01 // 3856
Igazad van, a BMV okosan csinálja, fényes példa rá a Mini sikere.
BeeGee09-08-2007 11:53:42 // 3855
Miért tete volna szándékosan tönkre a D a C-t? Eléggé benézhettek valamit - ami nekem érthetetlen, hogy hogyan - és kiderült, hogy nemhogy közös gyártósort nem tudnak létrehozni, de még az elszámolási rendszerüket se tudták összeegyeztetni. A daimler nagyobbat bukott az üzleten, mint a chrysler.

Most kb az alfának a stílusán kívül nem sok erőssége van, a bmw-nek meg van annyi esze, hogy azokat a dolgokat domborítja ki, amik a márkára jellemzőek (sztem se a mini, se a rolls nem lett elrontva)

Másfelől, én a fiat hozzáállását nem értem, hogy a három körül miért nem a lanciát dobja oda nekik, hisz abba kell a több erő, h talpraállítsák. Ráadásul a bmw sportosságát sem fedné le.
Zool09-08-2007 11:53:13 // 3854
Egyébbkétn akartam írni, csak a 159ben off, szép az új 156osod..
Zool09-08-2007 11:52:40 // 3853
Badboy szokott ez ellen ágálni, úgy tűnik inkább örül egy masszív futműnek. AZ azonban nagyon tetszik, hogy az Alfa odafigyel a kritkákra és igyekszik korrigálni. Kiváncsi leszek egy ilyen könnyített autóra ikertutrbós 1.9essel.... Amúgy elvileg a 159 benzinesei is lényegesen jobb erőben vannak mint a 156 Ts-jei voltak vagy akár a főbb konkurenesek (pl merci, bömö) jelenleg. ..
GEORGE09-08-2007 11:49:10 // 3852
A M.Y 2008-as 159-ek könyebbek lesznek. a hírekben lehet is olvasni, hogy hogyan mitől és kb mennyivel.
Liquid09-08-2007 11:48:51 // 3851
lásd IgnisSport :)
Liquid09-08-2007 11:48:24 // 3850
bár én is amondó vagyok, hogy legyen benne erősebb motor, és védjen meg ha baj van, mint hogy nagyon sportos legyen, de meghaljak benne.
Liquid09-08-2007 11:47:05 // 3849
tény és való, hogy eszetlenül nehezek az újak. De hasonlítsunik mindent az 145-hüz és az Alfetta GTV-hez
Zool09-08-2007 11:46:52 // 3848
Szvsz jó kocsi, csak sürgősen kell alája egy két normális és versenyképes autó. Inkább egy tank, mint egy pozdorja-koporsó, főleg ha családodat ülteted bele... Egy új 156 nagyon kell a 159 alá, és lassan a 147 is kiöregszik, psusz a silány törésteszt (és a 147 nem a csilingeélő jelzők és a matricák hiánya miatt lett 3 csillagos!). Az Alfa az egyetlen ésszerű utatat járja a 159essel, csak picit elvetettéka súlkyot, de akkor máe inkább legyen túl sok, mint túl kevés...
Ferko09-08-2007 11:45:07 // 3847
Jah értem. Akkor már tiszta sor.
Nekem mondjuk tetszik a 159-es. Bár meg kell mondjam, hogy ha nyernék egy valag pénz, akkor tutkó, hogy nem adnám el a szeretett vasamat, hanem cakk-pakk felújítanám.
Addig is, amíg Bandi nem csatlakozik, leírnád, hogy milyen is a 159-es? Én még csak kivűlről láttam eddig. :-)))
Liquid09-08-2007 11:45:02 // 3846
Nemtudom, belülről, ill. hosszabb távon vezetve milyen a 159/Brera/Spider, de a design igazán Alfához méltó szerintem. Gyönyörű és agresszív, nem lehet nem felfigyelni rá, szóval ez az irányvonal szerintem is jó.
Tedi09-08-2007 11:43:11 // 3845
Sok bajom nincs vele, csak egy. hogy ez már nem az az Alfa Romeo, amibe én beleszerettem anno. Nem a sportosságról szól.
Zool09-08-2007 11:39:23 // 3844
Ha ennyire németes marad a márka mint a 159, akkor sose rosszabbat...
Zool09-08-2007 11:38:26 // 3843
A bömö jelenleg tényleg az egyik paicvezető. Meglepődve hallottam, hogy pl Angliában pár éve a 3as volt a legnagyobb pldszámban eladott autó, a hazai és sokkal költséghatékonyabb Mondeo vagy a sok kisebb és törredékébe kerülő autók mellett is. Evidens, hogy aki ezen a piacon (prémium limuzinok, ill más prémium autók) játszik vagy játszani akar, az ahhoz méri magát, aki a legtöbb autót adja el. A bömö pedgig globálsian erős, a többi német is csak a hazai picon megmaradt relatív erősebb poziciójának köszönheti hogy lépést tart vele. Az Alfa most agresszív, terjeszkedik, mind piacokban, mind modellekben (a Fiattal együtt). Ahogy korábban írtam, a bömönek nem konkurens kell hanem kiegészítő. Igaz, hogy csináltak 2 jó rovert (25, 75), de majdnem bele is bukott az anyacég. Ellenben a szemét és arrogáns Daimleres Zetsche mintha szándékosan tette tönkre volna a Chryslert groupot. Minden rosszul csinált. Amúgy a GM sem menedzselte vmi jól a Fiat groupot, a sok külföldi menedzser ellenére (egyébbként az Alfa vezére nem rég pont egy korábban BMW-s fő menedszer volt). Értelmetlennek tratom az Alfa Bömö házasságot, bárkivel értelmesebb koalíciót alkotna (nem mondom hogy jobban is járna az Alfa), egyik félnek sem igazán érdeke, de főleg nem a bömönek...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.