Az a baj, hogy átalakultak a kategóriák. Pl a "GTi" kategória régebben könnyű, max 150 lovas vaddisznókat jelentett, ma meg a Golf GTi is inkább egy gyors családi autó, vagy hot hatch vagy miafaxnak nevezik.
Amit régebben GTi-nek hívtunk az mostanában kb a Swift sport (lehet hurrogni), vagy Yaris TSport, Fabia RS, Punto GT, Clio RS. A Golf kategória sajnos hízik, kell a sok csillag, ami mondjuk nem baj, csak ha valaki azt mondja "GTi" akkor tutira nem egy túlsúlyos viszont kéccáznagyonsok LE-s 8-12 milliós autóra fogok gondolni.
Forum >> A jövő Alfái
zolee14514-08-2007 11:45:58 // 4142
BeeGee14-08-2007 11:13:28 // 4140
Kb olyan puha lett a dizájnja, mint az új subiknak a régiekez képest.. képeken még jól fest, de élőben pocakos :(
TarP14-08-2007 10:57:31 // 4139
Előbb látni akarom, csak utána nyilatkozok.
Tedi14-08-2007 10:48:11 // 4138
Asszem jövőre már lesz, akkor hozzák ki az új Deltát. De az egy rakás szar az előzőhöz képest. Teljesen más világ.
TarP14-08-2007 10:12:09 // 4137
De jelenleg még olyanjuk sincs.
zolee14514-08-2007 09:51:32 // 4136
Beszélgettem egy nagyon régi jó ismerősömmel, aki nagy Impreza-buzi, de általában ilyen Evos-Imprezás társaságban mozog, és ő mondta, hogy már az Evo7-est is "öltönyös" autónak tartják a nagy fanatikusok, szerintük az Evo6 volt az igazi.
Az a baj, hogy ha most kihozna egy utódot a Lancia már az sem az a vaddisznó Integrale lenne, hanem egy sima nagyteljesítményű kompakt autó.
Az a baj, hogy ha most kihozna egy utódot a Lancia már az sem az a vaddisznó Integrale lenne, hanem egy sima nagyteljesítményű kompakt autó.
zolee14514-08-2007 09:45:46 // 4135
Nem azt mondtam, hogy hihetetlen, hanem azt, hogy értelmetlen.:)
TarP14-08-2007 09:24:22 // 4134
Én jobban örülnék, ha a BMW úgy csökkentené a gyártási költségeket, hogy eladna pár 3.0BTB motort, (a 306 lovasat) az Alfának, cserében pl használhatna 2.4MJET-et.
Mindkét cég szempontjából költségcsökkentő lenne és hatékony megoldás is.
Aztán az Alfa beledobná a Juniorba a 335i motort és eljöne az Világnak megmentése! :) (Na jó, elvinné az a moci a 159, Brera, 169... még a 8Cpolgári verzióját is, pl 6C... )
A Lanciáról meg az a véleményem, hogy aki a férfias komoly vaddisznó Delta HF integrale-t leállította, azt küldjék el szennyvíztisztítóba dolgozni és csináljanak újra EMBERES autót. A mai fiatalok Micsu EVO-król, meg Impreddzzákról mesélnek, pedig... pedig... :(
Mindkét cég szempontjából költségcsökkentő lenne és hatékony megoldás is.
Aztán az Alfa beledobná a Juniorba a 335i motort és eljöne az Világnak megmentése! :) (Na jó, elvinné az a moci a 159, Brera, 169... még a 8Cpolgári verzióját is, pl 6C... )
A Lanciáról meg az a véleményem, hogy aki a férfias komoly vaddisznó Delta HF integrale-t leállította, azt küldjék el szennyvíztisztítóba dolgozni és csináljanak újra EMBERES autót. A mai fiatalok Micsu EVO-król, meg Impreddzzákról mesélnek, pedig... pedig... :(
GEORGE13-08-2007 22:43:24 // 4133
Így van, akkor reális ha tartosan mész egy sebeséggel.
Úgyanis a pillanatnyit generálja.
Miért olyan hihetettlen, hogy ha úgy tudnád üzemeltetni a motort, mint mikor 30 liter felett járt a fogyimérő, hogy akkor valóban annyit is enne?
Úgyanis a pillanatnyit generálja.
Miért olyan hihetettlen, hogy ha úgy tudnád üzemeltetni a motort, mint mikor 30 liter felett járt a fogyimérő, hogy akkor valóban annyit is enne?
Gabeß13-08-2007 20:19:01 // 4132
Hát remélem ezek a gyík Fiatosok nem adják el az Alfát, mert ahogy olvastam a bajorok nem fogják feljebb helyezni a bömbinél, hanem csak a porba.
Ha az olaszok eladják, amire a legjobban büszkék lehetnek, hát részvétem, mehet a gyászolás a nyomi lancia miatt.
Ha az olaszok eladják, amire a legjobban büszkék lehetnek, hát részvétem, mehet a gyászolás a nyomi lancia miatt.
Zool12-08-2007 16:35:06 // 4131
Nekem egyik autóhoz sem mondtak semmit, kérdésre a 147nél azt mondták, hogy az első 500kmen ne használjam határterhelésen. Visszavittem 5e km nél olajcserére, nem akarták megcsinálni. A mostani offosnál dettó. Pedig mind a fogyasztás mind a teljesítmény rosszabb. A mostaniál 5e ig azt hittem hogy vmi baj van a kocsival. Egyszerűen nem húzott. Aztán 5e nél rendbe jött.
zolee14512-08-2007 16:24:59 // 4130
Még annyit ehhez, hogy manapság már a bejáratásnak akkora szerepe nincs, mivel állítólag járatják a motorokat a gyárban, gondolom padon. Ehhez képest általában (márkától függően) van egy kb 1000 km-es szakasz, amikor még nem igazán illik 3000 fölé forgatni a motort. Utána egy kis átvizsgálás és mehet a móka.
Egy 4km-t futott autótól ne várd a szép sima járást
Egy 4km-t futott autótól ne várd a szép sima járást
zolee14512-08-2007 16:20:11 // 4129
Na az ilyen pillanatnyi fogyasztásmérőt sikerült egyszer egy 325i bmw-ben kiröhögnöm. Gyorsításkor eltűnt a számlap mögött a mutató, pedig 30 literig volt skálázva. Vezettem egy 316-ost, ugyanez... szerintem tök értelmetlen az egész, legalábbis ilyen formában, bár gondolom akkor kezd valóságos értékeket adni amikor egyenletesen megy az ember.
Amúgy egy 1.4-es turbós motort fogyasztásban nem az 1,4-es benzinesekhez kell hasonlítani, hanem lökettérfogattól függetlenül a 120 LE-s gépekhez. Elvileg ott már előnyben kell, hogy legyen a turbós, de csodák nincsenek. A benzint el kell égetni, hogy kijöjjön az a 120 LE, vagy akár több (150-180). Inkább ott a lényeg, hogy egy turbós mocinak jobb a hatásfoka, vagyis az adott teljesítményhez képest eszik kevesebbet, nem a lökettérfogathoz képest.
Amúgy egy 1.4-es turbós motort fogyasztásban nem az 1,4-es benzinesekhez kell hasonlítani, hanem lökettérfogattól függetlenül a 120 LE-s gépekhez. Elvileg ott már előnyben kell, hogy legyen a turbós, de csodák nincsenek. A benzint el kell égetni, hogy kijöjjön az a 120 LE, vagy akár több (150-180). Inkább ott a lényeg, hogy egy turbós mocinak jobb a hatásfoka, vagyis az adott teljesítményhez képest eszik kevesebbet, nem a lökettérfogathoz képest.
Tom1212-08-2007 12:37:51 // 4128
Egyik ismerősömnek /HR/ is ilyen Puntoja van /új/, ő is 10l körüli fogyasztásról beszélt, de úgy általában elégedett.
GEORGE11-08-2007 23:10:12 // 4127
csakegykicsitkoma :-)
Tedi11-08-2007 21:03:49 // 4126
A kerregést majd elnyomjuk direktszűrővel :)
Ettől függetlenül nem túl jó előjel ez, de remélem, hogy a fiatnak lebutított mocit adtak :)
Ettől függetlenül nem túl jó előjel ez, de remélem, hogy a fiatnak lebutított mocit adtak :)
Grando11-08-2007 20:58:00 // 4125
A grande punto motorja 120 lovas. A bravóban ez már asszem 150 paci. (Ha tévednék, javítsatok ki! ;)) )
De azért nem túl szívderítő, amit leírtál... :((
De azért nem túl szívderítő, amit leírtál... :((
BF15611-08-2007 20:38:58 // 4124
Tegnap kipróbáltam egy grande puntot 1.4 turbo mocival.
Ez a moci lesz álítólag a Juniorban. Hát nem voltam elragattatva tőle. :(
3000-ig nagyon szépen brummog, pöckölgetve a gázpedált még durrog is! Teljesen oda voltam a gyönyörűségtől!!!
DE!
3500 fölött elkezd kerregni, mint vmi diesel.
4000-től meg ugy üvölt mintha azt akarná mondani: NEEE én ezt nem akarom.
A fogyaztást néha sikerült 10 liter alá vinni, de inkább a 20 liter felé koválygott a pill fogyi mérő.
Az autó ZSÍÍR ÚJ volt 4km mutatott a számláló, szóval lehet hogy csak a bejáratás miatt volt a dolog és majd jobb lesz. De egyenlőre nagy csalódás a dolog.
Ez a moci lesz álítólag a Juniorban. Hát nem voltam elragattatva tőle. :(
3000-ig nagyon szépen brummog, pöckölgetve a gázpedált még durrog is! Teljesen oda voltam a gyönyörűségtől!!!
DE!
3500 fölött elkezd kerregni, mint vmi diesel.
4000-től meg ugy üvölt mintha azt akarná mondani: NEEE én ezt nem akarom.
A fogyaztást néha sikerült 10 liter alá vinni, de inkább a 20 liter felé koválygott a pill fogyi mérő.
Az autó ZSÍÍR ÚJ volt 4km mutatott a számláló, szóval lehet hogy csak a bejáratás miatt volt a dolog és majd jobb lesz. De egyenlőre nagy csalódás a dolog.
Satti11-08-2007 19:41:11 // 4123
Nekötözkődjémánvazzekoma!:-)))
GEORGE11-08-2007 19:39:53 // 4122
De te nem írtad oda .-)
Satti11-08-2007 19:25:20 // 4121
Amennyiben oda van írva, hogy 1.9 vagy 2.4 akkor magától értetődő:-))
GEORGE11-08-2007 16:31:09 // 4120
A 147-ben van 8 szelepes 1,9 JTDm 120 lóerővel!
GEORGE11-08-2007 16:19:17 // 4119
Reméljük, hogy igen....
GEORGE11-08-2007 16:18:35 // 4118
Na még így sem láttam 156-ot nevezni.
Véágül is a M-Jet 20V és a JTDm 20V közt annyi a külömbség, hogy az első az 175 lovas a másik meg 200.
Aztán más lett az üzemanyag befecskendezésnál pár dolog.
A 147-nél is ami eddig 1,9 JTD volt az 116 lovas volt a JTDm 8V pedig már 120
Itt egy kép az egyik 156 JTD 20V-ről amit meg akartam venni.
Gyárilag így "cimkézték" öket!
Ide M - JEt táblát tesznek a Puntokra meg kiírják végig, hogy Multijet
Véágül is a M-Jet 20V és a JTDm 20V közt annyi a külömbség, hogy az első az 175 lovas a másik meg 200.
Aztán más lett az üzemanyag befecskendezésnál pár dolog.
A 147-nél is ami eddig 1,9 JTD volt az 116 lovas volt a JTDm 8V pedig már 120
Itt egy kép az egyik 156 JTD 20V-ről amit meg akartam venni.
Gyárilag így "cimkézték" öket!
Ide M - JEt táblát tesznek a Puntokra meg kiírják végig, hogy Multijet
GEORGE11-08-2007 16:12:56 // 4117
M- Jet is van 16V és 20 V
JTDm is van 160v és 20 V
Honnan tudod melyik motorra gondol az aki csak m-jet -et vagy JTDm-et ír???
JTDm is van 160v és 20 V
Honnan tudod melyik motorra gondol az aki csak m-jet -et vagy JTDm-et ír???
mesa11-08-2007 01:44:11 // 4116
Na tessék! Hiába kövér, hiába tohonya, az emberek az Alfa Spidert csodálják a technikában ezt felülmúló Audi TT helyett :)))
Forrás
Forrás
mesa11-08-2007 01:24:54 // 4115
Én ilyen leírást (főleg kötőjellel!) még egy alkatrész katalógusban sem láttam :)
Viszont itt egy cáfolat :
Alfa 156 1.9 JTDm 16v Distinctive most 7.514.000.- forint helyett most 6.169.000.- ért!!
De én inkább hiszek neked! :))))
Viszont itt egy cáfolat :
Alfa 156 1.9 JTDm 16v Distinctive most 7.514.000.- forint helyett most 6.169.000.- ért!!
De én inkább hiszek neked! :))))
Cselentano10-08-2007 22:30:11 // 4114
hát arra nem volt időm
de majd csak lesz valami szépség és szörnyeteg az alfa háza táján is :-)
de majd csak lesz valami szépség és szörnyeteg az alfa háza táján is :-)
Cselentano10-08-2007 22:28:06 // 4113
oda sem megyek a kocsival
amúgy tényleg jó ez a műanyag lőkős, igaz nem koccoltam még meg
kopp, kopp, kopp
pénzről csak annyit mondanék, hogy sokkal horrorabb az x3, mint a 159-es
viszont nem is egy kat.
de ezt már írtam
159 kontra 3-as kombi
audi belső? hmm, hát nekem nem begyere
az új 159-es sokkal szebb
csak a színek :-)
igaz nálam az x3 belső enyhén sem alap :-)
amúgy tényleg jó ez a műanyag lőkős, igaz nem koccoltam még meg
kopp, kopp, kopp
pénzről csak annyit mondanék, hogy sokkal horrorabb az x3, mint a 159-es
viszont nem is egy kat.
de ezt már írtam
159 kontra 3-as kombi
audi belső? hmm, hát nekem nem begyere
az új 159-es sokkal szebb
csak a színek :-)
igaz nálam az x3 belső enyhén sem alap :-)
Cselentano10-08-2007 22:23:20 // 4112
hűlyék ezek a két autó nem egy kat., hogy összehasonlítsák
engem ezek nem érdekelnek
pl. az x3-ban nem is gondolkodtam az elején
első körben volvo volt
de annak a belső anyaghasználata kat. aluli
irtó gagyi :-(
volt nálam 159-es
első oszt. árajánlattal + a saját szerelőmnél való ingyen szervizzel
de nem erre vágytam, hanem akkor már egy camal-ra, crossover-re (alfától)
ezt ma nem tudják nyújtani, majd akkor lesz amikor, mint írtam lesz ebből bőven a piacon
így aztán x3 lett belőle
engem ezek nem érdekelnek
pl. az x3-ban nem is gondolkodtam az elején
első körben volvo volt
de annak a belső anyaghasználata kat. aluli
irtó gagyi :-(
volt nálam 159-es
első oszt. árajánlattal + a saját szerelőmnél való ingyen szervizzel
de nem erre vágytam, hanem akkor már egy camal-ra, crossover-re (alfától)
ezt ma nem tudják nyújtani, majd akkor lesz amikor, mint írtam lesz ebből bőven a piacon
így aztán x3 lett belőle
Satti10-08-2007 21:51:36 // 4111
Ezért is egyszerűbb elnevezés az mjtd, és a jtdm, mindenféle 16v és 20v nélkűl, általában itt úgyis mindenki tudja, miről van szó:-))
GEORGE10-08-2007 21:46:15 // 4110
Nem mesa.
A 156-ban
1,9 JTD ( 116 PS )
2,4 JTD ( 136-151 PS )
1,9 JTD 16V M- Jet ( 140-150 PS )
2,4 JTD 20V m- Jet ( 163-175 PS )
159
1,9 JTDm 16V ( 150 PS )
2,4 JTDm 20v ( 200-210 PS )
A 156-ban
1,9 JTD ( 116 PS )
2,4 JTD ( 136-151 PS )
1,9 JTD 16V M- Jet ( 140-150 PS )
2,4 JTD 20V m- Jet ( 163-175 PS )
159
1,9 JTDm 16V ( 150 PS )
2,4 JTDm 20v ( 200-210 PS )
Satti10-08-2007 21:42:24 // 4109
Akkó az kizárt dolog, mert nem tudom!:-))
Tedi10-08-2007 21:41:03 // 4108
A kettő nem zárja ki egymást :) Nekem mondjuk nem számít, hogy hány csillag...láttunk már full TK 155-ből is kiszállni embert alig pár karcolással.
mesa10-08-2007 21:38:21 // 4107
Szerintem AR vonalom mindig JTDm volt. Minden katalógusban így szerepelt. Meg a kocsik hátulján is ...
mesa10-08-2007 21:36:41 // 4106
Érdekes, én azt a 169-ről olvastam ... már a ******-os NCAP tesztre felkészítést!
Satti10-08-2007 21:36:41 // 4105
Amúgy, ha jól tudom, akkor az 2.4 MJTD, mert a JTDM, az már a 200 lovas megnevezése. Amúgy már minden motor hengerenként 4 szelepes, nincs más:-)
Tedi10-08-2007 21:36:00 // 4104
Najó Mesa, de az 16v volt, ez meg 20v! :))
mesa10-08-2007 21:32:14 // 4102
Nézzünk egy utcai 2 literes túrós mocit, mondjuk 280 LE. Akkor a literteljesítménye 140.
1.4-es mocira vetítve az 196 LE, minden gond nélkül ... Szóval a 180 simán!
1.4-es mocira vetítve az 196 LE, minden gond nélkül ... Szóval a 180 simán!
mesa10-08-2007 21:29:27 // 4101
Írd, hogy 2.4 JTDm ui ez a hivatalos
semmi szelepszám nem kell hozzá, az már lecsengett a kilencvenes évek elején, miko rminden Trafikban lehetett kapni piros 16v matricát :))))
semmi szelepszám nem kell hozzá, az már lecsengett a kilencvenes évek elején, miko rminden Trafikban lehetett kapni piros 16v matricát :))))
GEORGE10-08-2007 19:40:47 // 4100
az 1,8 JTB jó lehet bizony!
Leonnnal autóztam pár ezer km amiben a 180 lovas 1,8T volt és az szépen szedte a "lábát" ha belegondolok, hogy a Junior valószinűleg kisebb és könnyebb lesz akkor az tutkó moci lesz benne 230 lóerővel!
Leonnnal autóztam pár ezer km amiben a 180 lovas 1,8T volt és az szépen szedte a "lábát" ha belegondolok, hogy a Junior valószinűleg kisebb és könnyebb lesz akkor az tutkó moci lesz benne 230 lóerővel!
Benőke10-08-2007 19:09:41 // 4099
Alfa Junior / Code-name 955 (market launch in Q2):
Engines 1.4 Multiair (105 bhp), 1.4 JTB (135 bhp), 1.4 JTB (180 bhp), 1.6 JTDm (120 bhp), 1.6 JTTDm (150 bhp), GTA 1.8 JTB (230 bhp), FWD & AWD, Small platform. SDC active suspension, first non-Ferrari to include Manettino switch on steering wheel for suspension setup changes, Selespeed versions. Production target up to 75,000 per year. From around : 16,000 EUR.
Forrás : www.italiaspeed.com
Aztán hogy ebből mi igaz?
Az 1.4 JTB 180 jól hangzik, de az 1.8 JTB 230 ló sem tűnik elviselhetetlennek :D
Engines 1.4 Multiair (105 bhp), 1.4 JTB (135 bhp), 1.4 JTB (180 bhp), 1.6 JTDm (120 bhp), 1.6 JTTDm (150 bhp), GTA 1.8 JTB (230 bhp), FWD & AWD, Small platform. SDC active suspension, first non-Ferrari to include Manettino switch on steering wheel for suspension setup changes, Selespeed versions. Production target up to 75,000 per year. From around : 16,000 EUR.
Forrás : www.italiaspeed.com
Aztán hogy ebből mi igaz?
Az 1.4 JTB 180 jól hangzik, de az 1.8 JTB 230 ló sem tűnik elviselhetetlennek :D
Grando10-08-2007 19:04:35 // 4098
Na de mitől vannak ők elájulva? Semmitől...
Egy 1.4-es 170 lovas, túrós gép túrólyuk nélkül, 240 Nm nyomatékkal azért nem lehet olyan rossz egy kisebb vasban. A góf 1300 kiló, és így van 7,9 alatt 100-on. Na mondjuk amúgy egy hányás az autó, a futóműve meg foggalmam sincs, hogy milyen. Gondolom, hogy nem egy nagy szám.
Egy kis Alfában qrvára kíváncsi lennék egy hasonló mocira! ;))
Egy 1.4-es 170 lovas, túrós gép túrólyuk nélkül, 240 Nm nyomatékkal azért nem lehet olyan rossz egy kisebb vasban. A góf 1300 kiló, és így van 7,9 alatt 100-on. Na mondjuk amúgy egy hányás az autó, a futóműve meg foggalmam sincs, hogy milyen. Gondolom, hogy nem egy nagy szám.
Egy kis Alfában qrvára kíváncsi lennék egy hasonló mocira! ;))
GEORGE10-08-2007 19:00:14 // 4097
A kérdés jó, én sem értem miért nem lehet rendelni az 5 hengeres dizellel....
Tedi10-08-2007 19:00:10 // 4096
Kicsi kicsi, de azért érdekelne, hogymennyire hízlalták fel :) 1.6 dízelt meg nem fogok venni, ha van erősebb 1.4-es turbóval :)))
A 149-ről olvastam, hogy olyan merev kasztnit terveztek hozzá, ami már a 6 csillagos NCAP törésteszten is megkapja a 6 csillagot. Csak remélni tudom, hogy azt az anyagot használják majd,amit most bevezettek a 159-nél súlycsökkentés gyanánt.
A 149-ről olvastam, hogy olyan merev kasztnit terveztek hozzá, ami már a 6 csillagos NCAP törésteszten is megkapja a 6 csillagot. Csak remélni tudom, hogy azt az anyagot használják majd,amit most bevezettek a 159-nél súlycsökkentés gyanánt.
Grando10-08-2007 18:55:23 // 4095
Hát igen... Na nem mintha belátható időn belül le akarnám cserélni a 166-ot. De azért eljátszottam már a gondolattal, hogy vajh mi lehetne a következő lépés (előre). Belsőben valszeg a 159-től sem kapok többet, sőt... Külsőre persze szebb a 159, de ez önmagában még nem lenne elég ok. Na a 200 lovas dízellel viszont már elagyalnék rajta. A Brerát ahogy egyre többet látom, annál inkább nem tetszik a hátsó traktus. Egy GT-re talán hamarabb gusztusom támadna a coupé fíling miatt, ha lenne ezzel a brutál dízellel. De nincs... De mér? :((
GEORGE10-08-2007 18:52:44 // 4094
akkor a 150 lovas JTD kell venni az majd szépen viszi azt a kis kasztnit :-)
Tedi10-08-2007 18:50:27 // 4093
Nem, 1.6-ból kétféle dízel lesz. Egy 120 (?) lovas JTDm, meg egy 150 lovas JTTDm.
Grando
Igen, ettől félek én is. Használtam nem biztos, hogy a legnagyobb buli lesz az erősen 1.4 túró.
Grando
Igen, ettől félek én is. Használtam nem biztos, hogy a legnagyobb buli lesz az erősen 1.4 túró.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
544
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?