Forum >> A jövő Alfái

Zool14-08-2008 22:01:24 // 8392
De a Vallónia-Luxembourg-Elzász-Lotaringia térség tele van olasz szénbányászok leszármazottaival, akik adnak az identitásuk kiejezésére, és jó reklámot jelentenek, mivel az emebrek sok szép Alfát látnak az utakon, és nem azzal kezdik, hogy biztos xar, mert sneki sem veszi. Nálunk ez alapból hiányzik.

Szerintem ezek MY08 adatok, mert már az új dizánszerinti a német honlap (főleg a V6Q4nél volt magsabb az adat, ha jól mléxem). A 3asnál is a facliftes új modell adatai vannak.
Belga14-08-2008 19:48:54 // 8391
Ja, és Beneluxban valóban kevésbé előítéletesek az emberek, bár a talán kicsit a francia vonal felé húznak (Belgiumban).
Belga14-08-2008 19:47:09 // 8390
Ez már a My08 súlya, amit írsz?

Csak nagyjából olvastam vissza az előző 2 oldalt, ezért ne kövezzetek. :) Szó volt a csillagokról. Sajnos, vagy nem sajnos, de az AA kis csapatához a nyugati vásárlók nem hasonlíthatók, szerintem nekik igenis számít a törésteszt. Nincs egy márka iránti elkötelezettség, persze gondolom számításba veszik a küllemet, az árat, felszereltséget, de meg vagyok győződve róla, hogy ebben Zoolnak igaza van, hogy ha egy autó manapság gyászosan szerepel egy törésteszten, akkor azt egész egyszerűen nem veszik meg.

Ha valamit félreolvastam a felületes atpörgetéssel, akkor bocs. :)
Zool14-08-2008 19:12:10 // 8389
Azért 1530kg sem egy kis érték attól a csúzlitól.

Csak összehasonlítás, bár nehéz pontos megfelelőket találni (forrás német honlapok):

Alfa 159 3.2 Q4: 1685 kg, 260LE 7.0mp 41200EUR (TI csomaggal!!!)
C klasse 350 4matic: 1670 kg, 272LE, 6,4mp 46,4e EUR
330Xi 1655kg, 272LE, 6,2mp 42,1e EUR
A4 3.2FSI Quattro 1580kg 265LE, 6,2mp 40e

159 1.9 JTD: 1565kg, 150LE: 9.2mp, 27250EUR
C-klasse 200 CDI: 1560kg, 136LE, 10,4 mp. 32.9EUR
C-klasse 220 CDI 1585kg, 170LE, 8,5mp 35,2
318d: 1505kg, 143LE,, 9,3 mp 30,6e EUR
A4 2.0 TDI 1460kg 143LE, 9,4mp 32e
Lexus IS 220d: 1660kg, 177LE, 8,9mp, 31e EUR

Azért ezt a két változatot választottam, mert az első elég combos modell, a másik meg a legnagyobb pldszámban eladott változat, tipikus flottaautó és elegendő bármilyen hétköznapi feladat ellátására.


Megegyzések: a legnagyobb trükk a felszereltség: több mint egy éve 318d-t konfiguráltattam, és nagyon durva ár jött ki, pedig még messze voltam a distinctive felszereltségétől. Igazán jól felszerelt alapból egyedül a q4 TI és a Lexus. A 3asra gyorsan rámegy 20-25e euró, és még semmi überluxus, akár 318d, akár 330Xi. A4 2.0TDI-t is láttam már az alapára közel kétszereséért, igaz nagyon szép is volt. Szóval ha valaki veszi a fáradságot és utánanéz a tényeknek, rájöhet, hogy nincs is annyira lemaradva az a 159es. Van kb 15-65 kg túlsúlya a németekhez képest (kivéve az új A4), és a lóerejének megfelelően gyorsul. A Lexus IS-t meg laposra veri. Nem hiszem hogy az Alfa a Fiat technológiával hasonló méretben javítani tud a súlyon (a törésbiztonság romlás nélkül), mert akkor már a németek alá megy. Ha annyira lehetséges könnyű autó, és annyira fontos, akkor azt a Merci és a Lexus is megcsinálta volna.

Ha valaki kicsit hajlandó a szokványos kereteken kívül gondolkodni, egész jó kis autót kaphat az Alfától. Csak rá kellene jönnie az embereknek, hogy valami történt, és érdemes ellátogatni egy próbakörre. Ez a beneluxban sikerült, a németeknél vagy nálunk nem igazán. Ennyi.
BeeGee14-08-2008 17:20:51 // 8388
Akkor valaki valamit nagyon elírt.
Rákerestem, és télleg ekörül írják a súlyát.
mesa14-08-2008 17:00:24 // 8387
Semmi. Mert NEM 1800 Kg

Az az 1800 körüli összeg más szabvány szerinti érték, sajnos hozzá nem értő úi.ók azt vették alapnak, és terjesztették el ezt a marhaságot.

1530 Kg.
GTPeti14-08-2008 16:07:00 // 8386
Na ez durva. Viszont ugyanakkor megnyugtató...
BeeGee14-08-2008 15:53:33 // 8385
Autobild teszteló ne legyen már mértékegység :)
Bár sajnos nagyon befolyásolnak.. :(
Zool14-08-2008 15:45:30 // 8384
Na ja a bmw fanok lehet, de a vásárlól aligha, mert szépen fogy. Ellenben még sosem láttam autobildes tesztelőt fanyalogni rajta, pedig sokkal gázabb, mint egy méretes középkat limó 17xx kilója...
BeeGee14-08-2008 14:42:03 // 8383
Gondolom az igazi bmw fanok is fanyalognak pl a 135i kupé 1800 kg-os tömegén. És biztos nem engesztelődnek a csillagokkal. Én se értem, h mi a fene lehet ilyen nehéz benne..
BeeGee14-08-2008 14:39:19 // 8382
Az említett márkáknál senki sem említi ezt, mert:
- vagy nem várnak el tőle sportosságot
- vagy korszerű motorral vannak felszerelve és nem véres a torkuk

159nél mindkettő igaz.
koz14-08-2008 14:30:04 // 8381
Én jelenleg attól félek, hogy az Alfa alapmentalitása fog megváltozni. Pár éve még nyiltan hívta ki a német márkákat (ahogy a Lexus is), ha már nem is törekszik arra, hogy legjobb legyen nagyon messze fog kerülni tőlük...

Én azt látom, hogy a 8C, Mito -tól kezdődik valami új. Nem benchmarkingban gondolkodnak, hanem van egy új stratégia, és erre tesznek fel mindent (hagyományok). Az alábbi 159 link is ebbe illeszkedik szerintem. Most volt az olimpián, hogy hogy próbálta elkerülni Cseh Laci, hogy Phelps mellett kelljen úsznia, hogy ne befolyásolja, hanem tudja vinni saját tempóját. Kb. ilyesmit látok most az Alfánál - lehet, hogy rosszul, de ha így van, én szurkolok nekik.
Zool14-08-2008 14:27:31 // 8380
A tulaj az egy dolog, de egy újságíró, akinek a véleményére adni kellene, nem lenne szabad hpgy ilyen szinten elborult egyen. Mondjuk a Top Gear kicsit kompenzálja, de ott be is vallják. Tiff gy tesz, mintha ő most milyen semleges lenne, ez a baj. A sok amatőr meg megeszi...
Zool14-08-2008 14:22:27 // 8379
Na erről beszéltem. Egy hülye leírja, aztán terjed futótűzként, csak ez a konkrét hülyegyerek elfelejti leírni, hogy egy pár napos autoblog cikket fordít, némi gondolkozás után azért feltűnhetett volna neki pár apróság. Mondjuk a soorok között olvasni, vagy kicsit összevetni a valsóággal. Túlsúyos? Mennyi is egy 330xi? Egy 3.0 quattro? Melyik konkurens van 1400 kiló alatt 1.8as mocival? És mit is tudna ez a 147 utód platform? Nézzétek meg a Deltát, mint a legfrissebb ivadékot. Vagy komolyan bárki azt gondolja, hogy valaki fog a friss Delta mellett önűlló platformot fejleszteni a 149esnek? Szal elsőkerék biztos, 4 kerék aligha lesz, belső kisit szűkösebb, hossz 20 centivel rövidebb, valszeg V6 vagy 2.4 nélkül, nekem erre utalna egy ilyen irány.

ÉN abban reménykedek még, hogy rájöttek, hogy beeférne a 159 alá egy újabb 156 méretű szerényebb igényekre szabott modell (159 végül úgysem ment utána a komolyabb igényeknek, lásd GTA vagy Crosswagon hiánya)
Benőke14-08-2008 14:14:45 // 8378
Az agy kint van, mármint a márka arculat építésben bíznunk kell. Mást nem lehet tenni.

Az gyakorlatilag egyértelmű, hogy részrehajló autó tesztelő nem nagyon van. Az öt gangos tesztelők is így vannak vele. (Ala Top Gear 8c tesztje) Ha egy BMW hívő (márpedig akad belőllük) tesztel egy alfát (ősellenség) mindegy milyen lehúzza, ha csak nem csengetnek neki. A BMW -t egekig magasztalja ha szar is. Ritka az az eset mikor egy Német médium megdicséri az olaszokat. A Japókat szokták emlegetni hogy jó jó, de többnyire német verdák vannak csak a topp -ban szerintük. Ezzel sokmindent nem lehet kezdeni. Itthon is sokan ezt csinálják. Még a tulajok is hazudnak maguknak és másoknak, hogy jobb színben tudják fényezni a márkájukat.
GTPeti14-08-2008 14:05:46 // 8377
Ti el tudtok amúgy képzelni egy 8C elejű kombit????

Ha vki még nem olvasta volna...
Zool14-08-2008 13:55:11 // 8376
Nem ez volt a célom. De csak azért nem lehetne fikázni a 159est, mert elnyomott kissebbség. Vagy siess, mileőtt a nyakadra nőnek (exponenciiálisan, ahogy az elmúlt 1 év bizonyítja, azért én is szoktam náha kinézni a tagok statisztikáira, ah előtör belőlem a makroközgadász) :)
Zool14-08-2008 13:52:21 // 8375
És aki egy Lexus ISben vagy egy C klasséban több vezetési élményt érez az képzeleg.

Nekem a bajom azzal van, hogy pl a Fifth Geares tesztelők csinálnak egy gusztustalanul arrogáns 159 tesztet, amiben az összes részlet mérsékelt fikázása után azzal fejezik be, hogy szép-szép, de a áltó Xar, és ő ezért marad a "jól összeszerelt 3asnál". Tehát a 159tesztből is sikerült egy bömö reklámot csinálnia Tiff Needellnek.
Na most... Én Q4est nem vezettem, de a dízelek váltója nem volt rossz. Nem világelső, de előrelépés a 147hez képest. Rövid és pontosan kapcslható, picit talán háklis. Ellenben a 3asé hiéba jár simábban, annyival hosszabb a váltóbot, hogy minden sportos igénynek elejét veszi. Ezek után ha megnézitek az IS tesztet, egy szóval sem szidják a váltót, pedig én annál roszabb váltót prémiumözépben nem fogtam (ill nem is kellett fogni, minden gáadásnál táncolt egyet).

Ezekkel a baj az, hogy amig a vásárlók nem tekintik reális alternatívának az Alfát, nem fog menni a szekér. A Lexusnak vagy az Audinak sikerül, az Alfának miért nem?

A másik gond kereskedések hozzállása, főleg az árban. Nem lehet azzal jönni, hogy mi vagyunk az olasz béemvé, vegyétek ugynannyiért (lásd Bp). Nekem kinti a kereskedésben egy árban hozták ki a 159 Q4 distincitve-et egy kevéséb felszerelt 318dvel! Akadnak is szép számmal 159esek errefelé. Legyünk őszinték, 15-20%-os árelőny elengedhetetlen, amíg az Alfa presztizse nem tér vissza (már csak azért is, mert a használt értéken is nagyot bukik az ember máskülömben).

Én jelenleg attól félek, hogy az Alfa alapmentalitása fog megváltozni. Pár éve még nyiltan hívta ki a német márkákat (ahogy a Lexus is), ha már nem is törekszik arra, hogy legjobb legyen nagyon messze fog kerülni tőlük...
mesa14-08-2008 13:47:57 // 8374
Ne haragudj, de látom nem forog úgy a kereked, ahogy az enyém.
(Szerintem nálam az előny.. :P)

A 159 tulajok számával arra akartam rávilágítani, hogy a fikázásaiddal az Alfa Amore tulajok bő kilencven-akárhány százalékának önérzetét sérted !!!
Benőke14-08-2008 13:46:58 // 8373
A tervek szerint jönnek az utódok. Jövőre a 149 Utánna a 169 is megjön.
Zool14-08-2008 13:39:36 // 8372
Mindegy, magam részéről lezártak tekintem a vitát, mert nem vezet sehova, azon kvíül, hogy kb ugyanazokat az érveket hozzuk fel újra meg újra egymás ellen. Megint ugyanaz a helyzet a Márkánál, mint lassan 2 éve, semmit sem tudhatunk bizonyossággal az Alfa terveiről, és sajna nem a jó titokvédelem miatt. Van egy modernnek tekinthető 159, egy 3 éves Puntón alapuló új Mito, de utód nélkül kifutott a kiöregedett 166, és vészesen öregszik a 147. Ha nem jön időben utódja kár az eladások felutásában reménykedni...
Benőke14-08-2008 13:34:31 // 8371
Az offos autók se könyebbek a 159 nél. Ez azért fontos momentum, csak szeretnék azt hinni :o)
Zool14-08-2008 13:22:04 // 8370
Ne haragudj Mesa, de nagyon demagóg a postod. Szerinted nincs semmi köze ahhoz a 159 tulajok számának, hogy nehezen kapsz még 159est 20e ajró alatt használtan (így is van vagy 40 tag)? Pár éve még 2-3 GT tulaj volt, most érdemes körül nézni,alig 2 év alatt megtízszereződött a számuk. Ezzel az erővel azt is mondhatnád (én nem), hogy a 147 milyen vacak, mert kétszer annyi 145/146 tulaj van, mint 3/5 ajtós 147... És ott ugyebár nem lehet statisztikai hibára hivatkozni, ez a 2/3 modell adja a tagok közel felét. Pár év múlva a 159 túl fogja lépni a 166-ost, aztán majd a 156-os is, ahogy a 156 is túllépte a 155öst, csak idő kellett neki. Mindenki fegyverkezik lassan.

Annak örülök, hogy boldog vagy a kocsidban, az inkább zavar, hogy elkezded fikázni a 159-est, mintha te lennél a világ közepe, aztán ha valaki ellenréveket hoz, mellre szívod. Nem lehet érdemben védeni a 159 súlyát a törésbiztonság felhozása nélkül. Már pedig itt sokan mindenáron a 156hoz képest történt súlygyarapodást hozzák fel. Valamit valamiért. Normálisan viszont a 159 nem a 156osssal versenyez, hanem a hasonló súlyú és méretű offosokkal, ott pedig legfeljebb a német tesztelők tudnak kivetni valót találni.
Benőke14-08-2008 13:17:44 // 8369
Azthiszem megfogalmaztad a lényeget :)

(Ha szembe jön egy kamion mindegy hány csillagos az autó :o) )
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)14-08-2008 13:13:58 // 8368
hm,hm mit is irjak ide,hogy ne dobáljanak meg??
nem vagyok gazdag csávó,apuci nem vett nekem autót,92-ben megtetszett a 164,azóta vágytam rá, nem rég tudttam venni, nem érdekel,hogy 10 litert eszik,az sem,hogy makrancos,nincs benne légzsák,atomkemény gyürödőzóna mentes a kasztnija,de nekem tetszik,ezt akartam.És szeretem!!
Liquid14-08-2008 13:02:54 // 8367
részemről magasról nemérdekelnek a csillagok, de ezt nemrég le is írtam.
Nyilván van némi értelme, mert legalább egy kis irányt mutat, hogy mennyire véd a kaszni, de mindenképpen túl van értékelve. Ugyanis a valóságban 1 a qrvasokhoz az esély arra, hogy egy baleset szituációja még csak nyomokban is hasonló legyen mint a törésteszten.

Ettől függetlenül sokan vannak akiknél ez is sokat nyom a latban, de szerintem a kevesebb csillag miatt senki sem pártol el az Alfától. Aki Alfát akar venni, azt a forma, a design fogja meg nem a csillagok
mesa14-08-2008 12:57:29 // 8366
Zool nagyon fárasztó ez az ADAC hisztériád!

Emberek! Zoolon kívűl van még valaki aki a csillagokba lett szerelmes, és nem a formába? Hm ? :D
Nézz körbe tesó, hány 159 tulaj van az AA-n ?

SZERINTED MNDENKI HÜLYE AKI NEM 159-EST VESZ ?!

Köszönjük lekezelő szokásodat!

De képzeld, mi hülyék boldogok vagyunk a 3 vagy rosszabb töréstesztű, túlnyomórészt 156, 155, 147, 145, 146, 75 Alfáinkban!
Liquid14-08-2008 12:49:19 // 8365
még mindig itt tartotok? :)

szó sincs arról hogy hivatalosan 60e lenne a periódus. 120e

csak ha valaki "rendesen" használja, akkor célszerű 60-80e között cserélni (itt alapvetően használtan vett min. 100e km-t futott gépekről volt szó), mert sokkal olcsóbb mint egy esetleges szíjszakadás eredményét rendbetenni. Azonkívül nem olyan nagy meló.
Garázs14-08-2008 12:44:50 // 8364
én nem ide akartam írni héjj :D
Garázs14-08-2008 12:44:22 // 8363
Nem lenne ez rossz, ha nem látnám benne az ikszhatost :S De sajnos nagyon is..
Zool14-08-2008 12:34:10 // 8362
Általában azok szokták vitatni, akik nem szerepelnek jól. Illetve kis pontosítás: ők csak lapítanak. A hagyományosan nem olyan jól szereplő németek (A4,A3, Q7 4 csillag) helyett megteszi az ADAC meg az autobild, hogy ellenkampányol. Szerinem mindenképp többet ér az NCAP, mint amit a németek csinálnak a tesztekben, azaz mindössze leírják, hogy van bennne 36 légzsák oszt milyen jó. Aztán ha falnak mész csodálkozol, hogy a bazi nagy ezerlégzsákos q7esed utascellája deformálódik, vagy ami pl a 147es esetében történt (most nem részletezem).
Ferko14-08-2008 12:22:32 // 8361
markating = marketing
Ferko14-08-2008 12:22:04 // 8360
Hát nem is tudom. Ez a törésteszt is csak egy szimulált helyzet. Érdekes dolog, mert megoszlanak a vélemények arról, hogy jó-e valamire, vagy csak egy markating fogás?
Ferko14-08-2008 12:20:42 // 8359
Én a 146-nál 94-000 km-én cseréltem a vezműszíjat. Van aki 110-nél. Nem tudok jelenleg olyan kollégáról, aki 60-nál cserélt volna. Így nem hinném, hogy emiatt vitték volna le.
Lehet, hogy nem múlja alul egy autó sem konkrétan a vezműszíjcserét. De sok más olyan dolog van, ami nincs egy másik autóban. Ezért Alfa egy Alfa.
Zool14-08-2008 12:15:34 // 8358
A család rész elkerülte a figyelmem, szorri. Nálam viszont az asszony kategórikusan jelentette ki, hogy a gyerkőc szültése után 147 többé nem miután látta a törésteszt vidóját. Legfeljebb városi bevásárló autónak, tudnám újra behozni a háztartába, de fő autónak sajna többé nem.
Zool14-08-2008 12:12:20 // 8357
Igen, nagyjából nekem is ez rémlik. Kiegészítve azzal, hogy gondolom a GM nem viccelt eredetileg, csak közben sikerült annyira előrevinnei magát a csőd felé, hogy már nem vot, pénze az ügylet végigviteléhez. Meg akinek van már ezzel tapaszatalata nemzetközi porondon, sose kezd ki olasz ügyvédekkel. A "mit helyett hogyan" nagymesterei az eléjárási jogban kicsinálnak bárkit... A GM is ráfázott...
Zool14-08-2008 12:06:42 // 8356
Miért, ki múlja alul? Én még nem nagyon hallottam 100 km alatti vez.szíjcsréről más márkánál, vagy akár az Alfánál ( a 145/146 TSnél még mintha 100e lett volna), de gondolom nem véletlenül vitték le)...
Ferko14-08-2008 12:03:30 // 8355
...ha majd családod lesz...

Miután megnézted az adatlapomat tudnod kellene, hogy van családom.

Nem mondtam, hogy minden rendben van az Alfánál. De én ne látok olyan pesszimistán, mint Te. Ennyi.


Ezen kívül engedtessék már meg, hogy az ember szóvá tegye a 60ezres csere sűrűségét.

De hogy tetted szóvá? Nehéz alulmúlni. Így fogalmaztál anno.
Zool14-08-2008 11:58:03 // 8354
Nem véletlen, h ezeket a "fikázásokat" itt írom le, és nem mondjuk egy nyilt autós fórumon. Kifelé az ember védje a mundér becsületét, de így az Alfa sem fogja tudni, hogy mi a baj, mivel eléedetlenek a tulajok (azon kívül, amit a szervízekből kapnak, ha kapnak)...
Zool14-08-2008 11:54:39 // 8353
Ácsi. Azért ez picit erős. Itt nem a fikázásról van szó, de álljiunk le azzal a szemellenzősködéssel, hogy minden a legnagyobb frankó. A 159 lehet hogy nem egy pehely (azért ez relatív, kb 150kg a túlsúly pl a jóval ksiebb 147hez képest). Imádtam a 147-de ha majd családod lesz, és elég pénzed egy új autóra, nem fogsz olyan autót venni FŐ autónak, ami frontálisan megbukott. Én ezt speciel a 159 védelmében mondtam. Észre kéne venni, h mit miért csinál egy márka, A TS mocikról meg annyit, hogy továbbra is fő vadászterület a 147, ezért igykszem utánanézni, hogy mire figyeljek. A Motor-talkon pedig továbbra is téma a vezérműszíj szakadás (60e km vagy 5 év a ciklus). Ezen kívül engedtessék már meg, hogy az ember szóvá tegye a 60ezres csere sűrűségét. Ehhez a szinte szét kell szedni a mocit, és nem kis munka, egyes motorknál ezt 100-250! ezrenként kell kivitielezni...
Tedi14-08-2008 11:52:54 // 8352
Keresztszerződés volt, a Fiat is vett GM részvényeket (hogy mennyit arra már nem emlékszem), szóval nem volt olyan tiszta ez. A GM azért lépett vissza, mert a Fiat befenyítette, hogy él azzal a jogával, hogy a konszern felvásárlására kötelezi GM-et. Jó húzás volt, többmilliárd eurós lelépési zsét fizetett kp-ban a GM és visszaadta a Fiat részvényeket, a Fiat meg visszaadta a GM részvényeket. Gondolom a GM azt remélte, hogy majd ő megoldja a Fiat szindrómát és kisrészvényesként majd kap némit a profitból. Csak kurvára nem jött be nekik.
GTPeti14-08-2008 11:51:48 // 8351
"és ez picit zavar..."

Engem meg nagyon. :)
Ferko14-08-2008 11:48:24 // 8350
Én meg elárulom Neked, hogy nem ilyen egyszerű. :-)
Zool14-08-2008 11:47:29 // 8349
Ezekkel töbnyire egyet értek. A röpke paici elemzésem is ezt mutatja. Csak az átgondolt Fiat stratégiát nem látom még, és ez picit zavar...
Zool14-08-2008 11:46:23 // 8348
Hidd el, az Alfát viszont zavarja. És elárulom, ha nem sikerül felfutni az eladásokat, akkor felkészülhetsz arra, hogy 10 év múlva már nem tudsz használtan sem Alfát venni. Ez ilyen eccerű...
Zool14-08-2008 11:42:58 // 8347
Csak egy apró csúszatatásra hívom fel a figyelmed: a GM azzal adott pénzt, hogy FiAt részvényeket vett, ezen felül mint kisrészvényes, nem hiszem hogy milliárdokat kellett volna ölnie a csoprotba (nem mintha lett volna neki feleslegben, azért sem vették meg, inkább drágán kiszálltak). Igaz sokat nyert vele, mivel a Fiat dízeltechnológiája nélkül az Opel és a Saab már elvérzett volna Európában. Én akkor is hiányolom, hogy a FIat mintha szándékosan mellőzné a Márkát. 2006 óta szinte semmit sem csináltak, egy gyárátszervezésen és Mítón kívül. Pedig lassan a 147 is mégérik a váltásra...
GTPeti14-08-2008 11:39:04 // 8346
"Eladni a márkát. Ha szerencsénk lenne, és nem a kínaiki vennék meg, még akrá jól is járhatunk."

Én ezt a kérdést máshogy látom. Szerintem egy átgondolt FIAT stratégiával nyernénk a legtöbbet. Nem hiszem, hogy egy bajor, japán vagy akármilyen házasságal megmaradna az Alfa annak, ami most a fő vonzereje...

A Lancia szvsz a Dedra, Thema időszakban élte fénykorát. Igaz, hogy valamelyest Alfa konkurrencia volt, de én nem érzem úgy, hogy ez nagy probléma lenne... Ezt a vonalat kéne továbbvinni.
Ferko14-08-2008 11:35:28 // 8345
Ja és a nagy versenyről meg annyit, hogy engem speciel egyáltalán nem zavar, hogy az Alfa nem egy tömegautó.
Ferko14-08-2008 11:34:34 // 8344
Legjobb tudomásom szerint Mesa nam az összes Alfát fikázza. Ellenben Tőled amit csak olvastam addig (illetve nagyrészt), az arról szólt, hogy ez is szar az is szar. Jöttél a TS motor fikázással (jól tudom, hogy nem is volt TS motoros autód?), aztán meg a 146-tal; még anno.

Ja és itt egyáltalán nem arról van szó, hogy ki a nagyobb fant játszunk. De ne legyen már majdnem minden Alfa hulladék. Ami jó, azt el kellene ismerni, ami szar iazt is. De ne essünk már túlzásokba.
Zool14-08-2008 11:33:35 // 8343
Azzal tisztában vagyok, hogy az Alfa egy másodpercig sem élne túl egy anyavállalat nélkül. De lássuk be a Fiat és a Maserati között égtelen űr tátonga Fiat csoport palettáján, amit az Alfa jelenleg nem tud gazdaságosan betölteni (a lanciát most hagyjuk, eleve esélytelen szerintem). Ez a GM-nek is csak a Saabal az az amcsi testvérmárkákkal együtt érte volna meg.

Két út vezetne kifelé, az első amivel próbálkoztak régóta: felfuttatni az Alfa eladásait (Ezt esetleg kihasználva a Fiatnak lenne technolgóiai alapja a Lancia megerősítésére is.): a gond ezzel az, hogy van egy szűk kör, az alfistik, akik közül kevesen tudnak új autót venni, és van egy széles tömeg, akik közül kevesen gondolkoznak a mémet körön kívül, ezek alternatív vásárlókat kell elérni, de mostanra azzel próbálkozik (sikeresen) a volvo és a Lexus, illetve kevésébé sikeresen a Honda, a Saab és a Mazda. A másik út szerintem most sajna egyre valószínűbb (főleg ha rájönnek, hogy a Lancia reménytelen eset). Eladni a márkát. Ha szerencsénk lenne, és nem a kínaiki vennék meg, még akrá jól is járhatunk. A bömö pl eddig elég korrekten kezelte ez almárkákat (pl Rover, Land Rover, Mini). Az Amcsik kiütve (mindegyik felett keselyűk szálldosnak), maradnak a japánok és Korea (utóbbi inkább esélytelen). A Honda érezhetően Alfás húrokat penget, neki inkább csak redundáns lenne, a Toyónak meg ott a Lexus. Renault Nisssan dettó esélytelen.

Mindenestre érdekes jel, hogy az italispeeden sorra írják át a Future models-ben az alfák terveit, és azok egyre soványabbak is, a hírekben meg a 2006ban még domináns márka egyre ritkában szerepel, ami azt jelenti hogy egyre kevésbé van a márkának mondenivalója, ami nem jó jel...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.