Forum >> A jövő Alfái

Grando20-12-2009 19:13:59 // 12842
Esetleg s(z)avazás arról, hogy kinek hogy tetszik-nemtetszik-majdmegszokja-stb...?
Már úgysem volt szavazás emberemlékezet óta. ;)))
Piritu - 1.000.00020-12-2009 19:06:11 // 12841
Hát tuti hogy nem ilyen lesz a következő Alfám :-((
Az első képen egy Fiat Bravo-t, a másodikon MiTo-t, a harmadikon nappalifényes Ódit látok :-((
13720-12-2009 19:02:02 // 12840
Aha. Látszik, hogy a korábbi képeken csaltak az arányokkal. Ezeken magasabb, és keskenyebb az autó, így persze még kevésbé sportos.
Somez20-12-2009 18:52:02 // 12839
Szerintem kib***ott jó ez a kocsi. Szemből a fotókon szokatlan, de csak annyira mint a MiTo. A beltere fantasztikus, nem találok szavakat. Már csak azt kéne tudni, hogy milyen motorok lesznek hozzá és mennyiért.
Satti20-12-2009 18:35:23 // 12838
A francia autókon, a psa konszern autóin voltak először hasonló stílusú lámpák, Picasso, Xsara facelift, peugeot 206, 207, 307, 308.
Mirkó20-12-2009 18:14:29 // 12837
Inkább ilyennek képzeltem volna!:
Mirkó20-12-2009 18:01:57 // 12836
A fara az frankó,meg a belsejével sincs semmi gond,de az eleje ezekkel a "peugeot"lámpákkal nem az igazi.Inkább a 159-esel elkezdett lámpákat kellene folytatni nem a Mitóst,erőltetni.Nem tudom ki.hogy van vele,de kezdenek nem Alfás kinézetűvé válni az Alfák. Hol marad a sportos,agresszív külső?Ha nem lenne rajt semmilyen jel elsőre azt mondanám hogy megint egy új tolyota! Ez nem alfás! "szerintem"
GTPeti20-12-2009 16:13:31 // 12835
Nem egy agresszor, de elfogadható. :)
GT Ɨ|ѯ20-12-2009 16:10:21 // 12834
a belső sem szégyellnivaló:-)
Putyesz20-12-2009 15:48:48 // 12833

jó lesz ez fiúk......nekem már tetszik:D!!!!az eleje kicsit japános ezzel a lámpával....
Belga20-12-2009 14:24:42 // 12831
GTPeti19-12-2009 15:42:10 // 12830
Ilyen vasa van Ribipeti cartársnak is egy 9-5 kombi "személyében". :)
Szabi(kispalinagyobbikfia)19-12-2009 15:38:32 // 12829
ez a legtalálóbb a "nagy turbos" Saabokra:D
Tom1219-12-2009 15:38:32 // 12828
Szinte már "nyomasztó", de valahogy nálam sem akar fogyni az olaj...:-))

...ja és még ilyen hidegben /-6, -12/ sincs gond vele, természetesen, nem is eröltetem, amíg fel nem melegszik...
GTPeti19-12-2009 15:35:03 // 12827
Ha megkérdeznél egy arra professzionálódott hölgyet, hogy ő arra professzionálódott-e, lehet, hogy érdekesen nézne. :)))
GTPeti19-12-2009 15:33:44 // 12826
Ha jó olajat használsz (márpedig ez így van), és hidegen kíméled (márpedig ez is :), akkor ez nem sok. A Fiat-omban is kb. ennyi van és vígan kimegy a világból is (nulla olajfogyasztással). :)
Tom1219-12-2009 15:29:50 // 12825
Azért ez nem törvényszerű, nálam tegnap este pl. ez volt az "állás":

...és még sosem hagyott cserben sehol az "út szélén", ha fél lábbal, vagy fél szemmel is, de hazahozott - mindig, ezért kicsit lelkiismeret furdalásom is van, mikor az utódját "keresgélem" /3.2 GT/.
Egyébként nyáron volt "nagy ellenőrzésen" és a szerelő is azt mondta, hogy ezzel senki nem fog "rosszul járni", mert a futóműtől a motorig mindent rendben talált, igaz én azért szeretem "rendben tartani".
...ha meg nem kell senkinek, mert "sok a km", stb., akkor megmarad a fiamnak...:-)
Tom1219-12-2009 15:02:46 // 12824
Na, tessék...

Lehet, hogy ő olvassa ezt a topicot, hogy ilyen gyorsan reagált? ;-))
mesa18-12-2009 19:17:02 // 12823
Max az autóm mellett!
Az út szélén állást meghagyom az arra professzionálódottaknak.
Somez18-12-2009 19:09:32 // 12822
Goromba vas :DD ez mekkora szöveg :DD
Atesz198718-12-2009 19:06:04 // 12821
Nyugi pajtás, még Te is álldogálhatsz az út szélén. :)
Buksi18-12-2009 18:43:47 // 12820
Sajnálom, hogy vége! Mindig is tetszettek a Saab-ok!
Szabi(kispalinagyobbikfia)18-12-2009 18:41:51 // 12819
RIP Saab.... :( pedig voltak ott is goromba vasak...
Somez18-12-2009 18:36:05 // 12818
R.I.P
ystuc18-12-2009 18:28:01 // 12817
Offosban is bent van...
Kár érte bizony...
Junior18-12-2009 18:22:55 // 12816
R.I.P.
kár érte.
mesa18-12-2009 18:15:42 // 12815
OFF

SAAB : VÉGE !!!

R.I.P


Néhány éve még a GM markai között vártuk a hóhért... De jó, hogy a FIAT akkor okosan kilépett!
mesa18-12-2009 13:12:05 // 12814
UFF!

Köszike! :)))
Kazes☻18-12-2009 13:05:30 // 12813
UFF!

Ez lemaradt. :)))
mesa18-12-2009 12:48:57 // 12812
Atesz ne haragudj, de nagyon sok hülyeséget hordasz össze!!!

Sajnálom, egy darabig türtőzteti magát az ember, de ennek most itt -nálam- vége. Szóltam! :)
BeeGee18-12-2009 09:58:05 // 12811
A mito 6 sebességes, a 145 5. Ez már elég egy mp-hez. Fogyasztásban, végsebességben valszeg már a mito felé billen a mérleg.
Somez17-12-2009 22:30:16 // 12810
Tnx a válaszokat, kezdem érteni a lényeget.
Xixo17-12-2009 22:24:45 // 12809
Amiért a Grandéban csak 120ló az 1.4 turbó, míg az egyes Puntoban 136 volt. :)
Xixo17-12-2009 22:22:36 // 12808
Na igen a tizenéves sokgazdás autók esetében elég butaság típushibáról beszélni. Ha minden második TS kifingana 50ezernél a legnagyobb gondoskodás ellenére, akkor lehetne...
Atesz198717-12-2009 20:49:21 // 12807
Ezt sokszor olvasni a népítéletben is, meg itt is... Nem csak az elhanyagolt, és a külföldről behozott ellenőrizhetetlen múltú TS mocik hullanak szét. Széhullik Józsi bácsi megkímélt rendszeresen karbantartott TS mocija is. Aki ezt nem látja be, az aznap fogja megútálni az alfákat, amikor otthagyja a nagybecsben tartott kincse az út szélén. Szerintem az szereti igazán az Alfákat, aki az ilyen kockázatokat tudomásul veszi, és ennek ellenére tudja szeretni a márkát. Ismerek ilyet is, nem a levegőbe beszélek.
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2009 20:44:56 // 12806
"No replacement of displacement" mondja a művelt francia...:-)
Szép nagy számok, de jobb volna látni a görbéket egymás mellett. A kisköbcentis dízelek sokkal szűkebb tartományban fakítanak, mint a nagyok. Hiába a bazi max nyomaték, ha meredeken indul, meredeken esik. A max teljesítmény 3750-nél van, a régi JTD-nél 4000-nél. Szóval sűrűbben kell a kis kávédaráéót kapcsolgatni :-) Ettől függetlenül nem rossz ám egy akkora motortól amit tud...
Atesz198717-12-2009 20:37:02 // 12805
Szeretem az Alfákat. Továbbra is a kedvenc márkám. Csak úgy mellékesen megjegyzem, hogy az esetem után sokáig úgy volt, hogy egy 156-osba fogok átülni. Ha annyira rossz lenne a véleményem, nem gondolkodtam volna egy 99 körüli 2.0TS 156-osba, amit Szabi pajtásom tulajdonképpen bontásra vett, de a kedvemért talpra állította volna. Azért ez elég elvakult döntés lett volna annak fényében, hogy a pár, filléres javítás elhanyagolása mellett az Én autóm jó kondiban volt, mégis szét dőlt a motorja. Csak azért nem lett belőle semmi, mert közben döntöttem a sorsom felöl, és ezért más irányba kellett keresgélnem.

Ha lehúznám az Alfákat, akkor Én is egy lennék azon majmok közül, akik vesznek egy "suzuki"-t, és utána itt verik a nyálukat, hogy eljárnak 3 literből, de semmivel sem megy kevésbé az autójuk, mint a 600 köbcentivel, és 40 lóval nagyobb előző Alfájuk. Legfeljebb vigasztaló hangnemben emlegettem fel eddig, hogy a kangoo legalább csak 5 litert eszik, és van benne hova pakolni. De ez nem kárpótol az Alfám hiányáért. Egy Perdix féle fax verné a nyálát, hogy a 106 lovas 1.5 dci kerek 1 lóval erősebb az első generációs 1.9JTD-nél, és 2 lóval az 1.4 TS-nél. PAPÍRON... :DDDDD Kipróbáltam, tudom, hogy az 1.4 TS 145 úgy ment fel előttem a magyarszéki emelkedőnek, mintha szembe jöttem volna, pedig nem apróztam el a visszaváltást, és nem finomkodtam a gázpedállal sem.

Szal ennyit arról, hogy mire tartom az Alfákat.

Olyan "típus", de sokkal inkább tervezési hibákról beszélgettünk, amiket illet volna 10-en év alatt javítani. Erre mondtam pár példát, nem árt ha tisztában van velük az ember. Ugyanis a saját esetemig nem is hallottam ilyesmiről, pedig majd 1.5 évig amoreztam aktívan. Sőt, itt többen nekem estek annak idején, hogy mekkora amatőr, azt már 50 km-el előre hallani, ha csapágyas lesz a motor. Hát nem. Én azt képmutatásnak tartom, hogy senki nem meri kimondani az ilyen dolgokat. Miért nem? Ezzekkel a hibákkal együtt szeretjük az Alfákat. Majd ha steril, megbízható, precíz, keveset fogyasztó, de mégis erős autót szeretnék, akkor elgondolkodok egy Hondán, vagy Mazdán. De amég azok nem hoznak lázba, addig le van szarva Giovanni trehánysága. Ettől még ez a trehányság létezik, hiába folytatunk strucc politikát. Sőt, annál gázabb, ha még le is tagadjuk. Pláne más fórumokon...
Kazes☻17-12-2009 20:36:02 // 12804
Szerintem is. :)
GTPeti17-12-2009 20:31:10 // 12803
"Ha már van Q4 összkerékhajtásunk, az azt jelenti, hogy a padlólemezben hátra tud menni a hajtás. Nem lehetne abból RWD-t csinálni valahogy? Elölről kivenni a hajtást és csak hátul kaparna. Vagy faxságokat beszélek? :)))"

Szerintem nem faxság.

Már írtam pár hónapja erről. (Na ezért nem faxság. :)))) Biztos lenne vele egy kis barkácsolás, de az AutoDelta pl. nyugodtan megcsinálhatná!! A lényeg, hogy megy hátra is tengely, innentől már "csak" a diffin kéne változtatni. Igazából hülyeség, hogy nem aknázzák ki ezt a lehetőséget.
Punisher17-12-2009 20:05:45 // 12802
TS motor szar? Sok a gond? Hehe.

Karbantartás a lényeg! Normális olaj, és 10.000-enként csere.

Valamit pedig tudomásul kell venni! Nagyon sok autó szalad magyarországon, amiben akár 6-800.000 km is van vagy még több. Azért mert mindenki el akarja hinni, hogy a szervizkönyv nélküli autóval évi 12.000-et mentek, attól ez még nem így van. Azért egy olyan sportos karakterű motor mint a TS dicséretére válik az amennyit kibír.

A vezérlés módosító felújító készlete pedig filléres téma, amit bele kell számolni a rendszeres szervizköltségbe. Ez egy ilyen motor.

Még senkit semm hallottam siránkozni, hogy 200-250.000-emként elpusztul a turbó a dízeleken. Valószínűleg azért, mert tudják hogy ez normális.
Don Gombóc17-12-2009 19:55:08 // 12801
Simán. Sőt egy igazi multi padlólemezt kellene tervezni. Azután otthon is lehetne barkácsolni. :)
Putyesz17-12-2009 19:45:48 // 12800
ez függhet még attól hogy melyik milyen fordulaton adja le max nyomatékát,váltó áttételezésétől, az 1.6-os hamarabb elpörög letiltásig mint az 1.9-es,stb....
Punisher17-12-2009 19:45:11 // 12799
Lehetséges, hogy más a váltó áttétele. Hosszabbak a fokozatok amitől a gyorsulás ugyan romlik, de csökken a fogyasztás és ezáltal a manapság annyira fontos károsanyag kibocsájtás is.
Satti17-12-2009 19:42:51 // 12798
Egyszerű: a 145 JTD az jobb. :-)
Nem minden jobb, ami új. :-)
Mike.17-12-2009 19:41:22 // 12797
Nem azt mondtam, hogy dugjuk a homokba a fejünket és azt sem állítom, hogy nem történik baj a TS motorokkal, de nem ez az általános.
Somez17-12-2009 19:37:51 // 12796
Szóba jött itt a 145 1.9 JTD teljesítménye, és kíváncsiságból megnéztem a MiTo 1.6 JTDm-hez képest. Áruljátok el nekem, hogy azonos tömeg mellett a jóval nyomatékosabb és 15 pacival erősebb MiTo miért csak 0,1 másodperccel gyorsul jobbat a 145 1.9 JTD-nél? Nekem ez erősen sántít.
Somez17-12-2009 19:34:58 // 12795
Ha igaz amit ír, akkor helye van a fórumon. Egyébként is saját magunknak azért már ne hazudjunk, Alfa rajongás ide vagy oda!
Mike.17-12-2009 19:30:31 // 12794
Így van, szerintem sem rossz és igen, figyelni kell rá. Van akiknek elromlott és vannak akiknek meg nem..... És ez elmondható az összes márka összes típusára.

Amúgy meg nem az első lehúzó véleményt olvastam tőle, azért jegyeztem csak meg ezt.
Satti17-12-2009 19:24:12 // 12793
Nem annyira veszélyes a dolog, nem szarozta le a márkát, amit leírt, az sajnos tudjuk jól, nagyon valóságos. Nem rossz motor a TS, de az átlagosnál több odafigyelést kíván, pláne bizonyos km felett. Sokan szerencsések, mert jót fogtak ki, nem volt vele bajuk, de sokkal volt gond, akár komolyabb is, de ez van, ezt kell szeretni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.