Forum >> A jövő Alfái
Tedi17-12-2009 19:23:54 // 12792
Rossz helyen keresgélsz :) www.acea.be, ez az Európai Autógyártók Szövetségének honlapja, a sajtóanyagok között megtalálod a pdf doksit ;)
Mike.17-12-2009 19:09:32 // 12791
Ha már általánosítunk, akkor azt is elmondhatjuk, hogy minden márkának vannak típushibái. Te felsorolsz esetleg pár embert akinek valami baja lett az autójával, én meg felsorolok attól sokkal többet akinek meg nem volt semmi gondja.
Az írásodból az jön le, hogy ez egy xar márka tele hibákkal .... nem is értem, egy Alfa rajongói oldalon ezt kicsit furcsa olvasni.
Az írásodból az jön le, hogy ez egy xar márka tele hibákkal .... nem is értem, egy Alfa rajongói oldalon ezt kicsit furcsa olvasni.
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2009 18:54:26 // 12790
A JTD motoroknak jó a hírük, azért vettem végül azt. Soha nem akartam dízelt, de nem bántam meg. Kínosan figyelek a turbo bemelegítésére, hűtésére, komoly bajom még nem volt vele. Amit egy 1.6TS tud, azt hozza, csak másképp adja elő. A vezérlésre kell náluk figyelni, előfordul, hogy összekuszálja a szelepeket. Ha időben (60-80e km), gyári alakatrésszel van szervizelve, akkor nincs gond.
Én kedvelem, jó nyomatékos, a hangja se csúnya és igen jól fogyaszt. És a futóművük valami egyedi hangolás. A hasmagasság a sportcsomagos TS-el egyezik kb.
Én kedvelem, jó nyomatékos, a hangja se csúnya és igen jól fogyaszt. És a futóművük valami egyedi hangolás. A hasmagasság a sportcsomagos TS-el egyezik kb.
Vikking 31117-12-2009 18:45:13 // 12789
A 8V TS-re sem kell, vagy akár a Boxerekre sem (annyira mint a TS-re...).
Nem ismerem a konkrét 5 hengerest, csak a hangját, de biztos nem lehet szar, ha jó volt pl a Lanciákba meg a Fiat Coupé-ba turbósan... :)))
Nem ismerem a konkrét 5 hengerest, csak a hangját, de biztos nem lehet szar, ha jó volt pl a Lanciákba meg a Fiat Coupé-ba turbósan... :)))
Vikking 31117-12-2009 18:43:45 // 12788
Szerintem a JTD nagyon zsír lehet a 45-46-ban, Warbi is csak dícséri, meg Selmak is.
Az meg, hogy számítanak-e rá... Hát ezt kicsit olaszosra vették. :( Sajnos.
Az meg, hogy számítanak-e rá... Hát ezt kicsit olaszosra vették. :( Sajnos.
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2009 18:43:22 // 12787
Lehet rá vigyáznin, de sok más motorra nem kell ennyire. A kedvenc példám (és motorom) a házon belüli 5 hengeres Fiat blokk. Ismerem azt a barbárt, aki több, mint 50e km-t ment vele, miután megvette egy használtautó kereskedésből, majd rákérdezett, hogy milyen olaj való bele. És hajtotta is rendesen, olajcsere, vezérléscsere, ilyesmik nélkül. Azóta cseréli rendesebben, csak ő belehajtott már vagy 150e-t. Ezalatt egy főtengely jeladót kellett cserélni, a motor környékén mást nem. Marea kombi, sokat megy megpakolva. Irgalmatlan mit kap az az autó, garantált, hogy bármilyen TS fele ennyitől kifeküdne, de a dízelemben sem lennék biztoos, hogy ezt kibírná.
Atesz198717-12-2009 18:32:52 // 12786
Na ja... Elvileg azért számítani lehetne rá, hogy ezeknek tiporni fogják.
Amúgy nem tudom milyenek lehetnek az 1.9 JTD-k a 45/46-ban? Azért nem hallani rossz hírüket mert jók, vagy mert kevés van belőlük? :)
Amúgy nem tudom milyenek lehetnek az 1.9 JTD-k a 45/46-ban? Azért nem hallani rossz hírüket mert jók, vagy mert kevés van belőlük? :)
Vikking 31117-12-2009 18:29:42 // 12785
Szerintem untig elég lehet az, hogyha nem a max közelében van a szint.
Szóval érted, hiába jó minőségű az olaj, ha kevés :(
Egyébként Te is tudod, hogy ez nem nemvigyázás kérdése... Egy-egy hajtós menetnél a TS simán ehet annyi olajat, hogy kevés legyen a hőelvezetés.
Sajnos. Én sem rajongok a 16V TS-ért, de ha valaki nagyon akar, akkor tud rá vigyázni.
Na persze mire való egy 103-120-144-155 lovas motor, ha nem arra, hogy oda-oda lépjenek neki?!
Szóval érted, hiába jó minőségű az olaj, ha kevés :(
Egyébként Te is tudod, hogy ez nem nemvigyázás kérdése... Egy-egy hajtós menetnél a TS simán ehet annyi olajat, hogy kevés legyen a hőelvezetés.
Sajnos. Én sem rajongok a 16V TS-ért, de ha valaki nagyon akar, akkor tud rá vigyázni.
Na persze mire való egy 103-120-144-155 lovas motor, ha nem arra, hogy oda-oda lépjenek neki?!
Atesz198717-12-2009 18:23:11 // 12784
Akkor elég sokan nem vigyáztunk rá. :) Én 10 ezrenként cseréltem olajat amúgy.
Somez17-12-2009 18:19:26 // 12783
Azt hiszem Halesz 145-ösével is így járt Koz :-(
Vikking 31117-12-2009 18:11:50 // 12782
Őőőő, nekem tökéletes a 13 éves, első generációs 145-ösön a hátsó ablaktörlő :)) , a szervo majdnem minden autón szól (legalábbis az ódi 100-asunkon is szólt, bömösünkben is... ) , a vezmód meg érdekes módon hibátlan az ÖSSZES 8V Ts-nél. Érdekes. Azt még az Alfa tervezte.
A hőelvezetésre pedig kiváló ellenszer ám az olajszint max közelin tartása (ahogy egyébként a 16V vezmódnak is nagyon sokat segít), mert a hőleadás nagyon sokban múlik az olajtól.
A vezmódon is változtattak, azt a Lancia - féle vezmóddal cserélik. Egyébként annak is az egyetlen gondja az, ha alacsony az olajszint, ugyanis amíg gyakorlatilag "szárazon jár" a vezérlésmódosító (elég hülye kifejezés, de akkor fogalmazzunk úgy : Ameddig az olajpumpa nem juttat elég kenést oda föl), addig nyíródik ki.
Értelemszerűen ha sok benne az olaj, akkor szinte rögtön van kenés, nem hal meg a vezmód.
Szóval ja, szarok a TS-ek (hallottam már innen-onnan), de azért lehet rájuk vigyázni, csak akarni kell...
A hőelvezetésre pedig kiváló ellenszer ám az olajszint max közelin tartása (ahogy egyébként a 16V vezmódnak is nagyon sokat segít), mert a hőleadás nagyon sokban múlik az olajtól.
A vezmódon is változtattak, azt a Lancia - féle vezmóddal cserélik. Egyébként annak is az egyetlen gondja az, ha alacsony az olajszint, ugyanis amíg gyakorlatilag "szárazon jár" a vezérlésmódosító (elég hülye kifejezés, de akkor fogalmazzunk úgy : Ameddig az olajpumpa nem juttat elég kenést oda föl), addig nyíródik ki.
Értelemszerűen ha sok benne az olaj, akkor szinte rögtön van kenés, nem hal meg a vezmód.
Szóval ja, szarok a TS-ek (hallottam már innen-onnan), de azért lehet rájuk vigyázni, csak akarni kell...
Atesz198717-12-2009 18:03:04 // 12780
És ezek azok a dolgok, amik nem az összeszerelés minőségén, hanem a gyár hozzáállásán múlik.
Atesz198717-12-2009 18:02:12 // 12779
Jah, meg a szervoszivattyú is szól nagyon nagyon sok 10-en éves Alfán.
Atesz198717-12-2009 18:00:51 // 12778
Konkréten arról van szó, hogy kifejezetten sok Ts mociban adja meg magát kilométertől független a 3. henger hajtókarcsapágya. Ilyenkor van az, hogy kikönyököl a hajtókar, és kuka amotor, stb... Én ennél jobban úsztam meg.... Semmi előjele nincs, erről sokan tanuskodhatnak itt. Nem kezdem el sorolni a neveket. Volt olyan, aki eladta, rá két hétre széthulott a motor. Na ezt magyarázdd meg a vevőnek.
A tervezési hiba amúgy az, hogy valahol a 3. hengernél megy egy meleg cső. Nem tudom melyik, mert nekem is úgy mondták. A lényeg, hogy ez a henger mindig melegebb egy kicsit a többinél, és ezért fogy el a csapágy. Nem lett volna nagy fáradtság másfelé elvezetni ezt a csövet, a digók még is 10-en évig basztak rá. De mondhatnám a vezmoódot, vagy a 145-ösök hátsó ablaktörlő motorját. Miért nem lehet az ilyeneken változtatni? Állítólag a vezmódon is egy filléres módósításon múlik csak, hogy nem örökös, mint a nyomorúság. De erről majd mesél részletesebben a szakértő cartárs, ha úgy gondolja.
A tervezési hiba amúgy az, hogy valahol a 3. hengernél megy egy meleg cső. Nem tudom melyik, mert nekem is úgy mondták. A lényeg, hogy ez a henger mindig melegebb egy kicsit a többinél, és ezért fogy el a csapágy. Nem lett volna nagy fáradtság másfelé elvezetni ezt a csövet, a digók még is 10-en évig basztak rá. De mondhatnám a vezmoódot, vagy a 145-ösök hátsó ablaktörlő motorját. Miért nem lehet az ilyeneken változtatni? Állítólag a vezmódon is egy filléres módósításon múlik csak, hogy nem örökös, mint a nyomorúság. De erről majd mesél részletesebben a szakértő cartárs, ha úgy gondolja.
Somez17-12-2009 17:46:45 // 12777
Hol látod ezeket az adatokat? Én még a Fiat group sajtó oldalán sem találtam semmi használhatót :-(
Somez17-12-2009 17:46:13 // 12776
Ezt még nem hallottam. Viszont neked elhiszem, mert olvastam a honlapod a "jó kis" történetekkel. Imádkozom, hogy én ekkorákat ne szívjak :-)
Van rá amúgy megoldás? Más fajta olajpumpa, vagy ilyesmi.
Van rá amúgy megoldás? Más fajta olajpumpa, vagy ilyesmi.
Junior17-12-2009 15:55:22 // 12775
Ha megnézed a hazai eladásokat, a Lancia az egyetlen márka hazánkban aki több autót adott el idén mint tavaly.
Tedi17-12-2009 15:52:58 // 12774
A Lancia is összevissza gyárt mindent, és túlzottan nagy eladásokat nem hiszem, hogy produkál
A Lancia több autót ad el, mint az Alfa Romeo! A tegnapelőtti jelentés szerint az első 11 hónapban a Lancia 112 ezer, az Alfa 103 ezer autót értékesített.
A Lancia több autót ad el, mint az Alfa Romeo! A tegnapelőtti jelentés szerint az első 11 hónapban a Lancia 112 ezer, az Alfa 103 ezer autót értékesített.
Cgo17-12-2009 13:51:56 // 12773
az olajpumpa van alulmeretezve, ezert a kenes nem idealis.
Tommi17-12-2009 12:40:32 // 12772
Annak idején pont azért vitték a Nápoly melletti Pomiglianoba, mert ott olcsóbb volt a gyártás, mint fent északon + gondolom jófejnek is akartak tűnni, mert ugye tudjuk milyen ellentétek vannak az északi és déli országrész között...
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2009 12:38:11 // 12771
Így is van. A Lancia Y-nak is mi értelme volt? A Lancia is összevissza gyárt mindent, és túlzottan nagy eladásokat nem hiszem, hogy produkál. Lehet ezért is van értelme egy helyre költöztetni az egész gyártást. Jobban megszervezhető lenne/lesz. Most rosszul hangzik, hogy Milanoban vége az Alfagyártásnak, de lehet benne ráció, lehet ez jelenti majd az Alfa feltámasztását értelmes és logikus módon. Legalábbis remélem.
Tommi17-12-2009 12:10:22 // 12769
Ezért kérdeztem, mert a műszaki dolgokhoz (is :) ) hülye vagyok, naívan azt gondoltam, hogy ha lehet AWD, akkor kiiktatva az első hajtást lehet RWD :)))))))))))))
Satti17-12-2009 12:08:37 // 12768
Jólvan fiam, egyes, leülhetsz! :-)))
Xixo17-12-2009 12:05:42 // 12767
Vagy miért nem fordítják meg a padlólemezt? És akkor csak a héjazatot raknák fel fordítva, máris lenne egy farmotoros hátulkaparósunk! :)))
Xixo17-12-2009 12:03:37 // 12766
(az enyém már 80 körül jár, csak az első 24et nem én raktam bele...)
Tommi17-12-2009 11:04:25 // 12765
Nagyon szőke kérdés :)
Ha már van Q4 összkerékhajtásunk, az azt jelenti, hogy a padlólemezben hátra tud menni a hajtás. Nem lehetne abból RWD-t csinálni valahogy? Elölről kivenni a hajtást és csak hátul kaparna. Vagy faxságokat beszélek? :)))
Ha már van Q4 összkerékhajtásunk, az azt jelenti, hogy a padlólemezben hátra tud menni a hajtás. Nem lehetne abból RWD-t csinálni valahogy? Elölről kivenni a hajtást és csak hátul kaparna. Vagy faxságokat beszélek? :)))
ystuc17-12-2009 10:51:45 // 12764
Ugyan ez a véleményem nekem is... :-)
Don Gombóc17-12-2009 10:49:11 // 12763
Sajnos a csoporton belül, összemosódott a dolog. Már szinte csak az arculat különbözteti meg a kocsikat. És valjuk meg, nem sokan kapkodnak az Alfáért, mert az átlagnak elég a Fiat is ami elviszi a-ból b-be. Nem rossz autók a Fiatok, kategóriájukban bármelyik más típussal felveszi a versenyt. Sajnos az árhoz és a külcsínyhez nem társítottak egyedi megoldásokat. Ugyebár jobban szeretnénk az Alfát nagy motorokkal, hátsó hajtással látni és természetesen durván jó külsővel. Mondjuk a hajtáslánc esetében itt a Q4 de ezt inkább átadnám a lancianak. Ezzel szemben a hajtáslánc ugyan az mind a három típusnál. A Lanciában ugyan az a dízel paletta van mint az Alfában. Én úgy gondolom az elmúlt évek tapasztalatai után nyugodtan kialakíthattak volna három arculatot ami jól elkülönül, és mégis egy lenne, és jó eladásokat produkálhatnának. Valakinek nem érdeke biztosan. A Fiat gyárthatna a kis autóktól a kompakt méretig sok féle olcsó autó, Az Alfa meg gyárthatná a sportos típust, ami igazán sportos is lenne, nem csak a külalakban. A Lancia meg készíthetné a rongyrázós külső belső felszereltségű autókat Középkategóriától kezdve és felső kategóriás limókat. Alfánál nem is kellene túl nagy batár, a 166 éppen elég nagy, de disznó erős verdákat kellen készíten.Hátúrúlltolóst ,oszt hagy szóljon. :)
Somez17-12-2009 08:18:40 // 12762
Nekem vezmód, és a lambda volt cserés és 61 000 van most a kocsiban, ja meg a lengőkarok. El is kell küldenem Demszkynek a számláját :D
Összességében még mindig jobban jártam, mintha vettem volna egy Civicet/Golfot 1 misivel drágábban :-)
Összességében még mindig jobban jártam, mintha vettem volna egy Civicet/Golfot 1 misivel drágábban :-)
Xixo17-12-2009 02:27:35 // 12761
Tényleg! :)) Ha most is csak két-három konkurense lenne a 47esnek, akkor nem is lenne olyan nagy baj! :)
Xixo17-12-2009 02:26:11 // 12760
Ezek a "tervezési hibák" általában a sokszázezret futott példányok új tulajainál jelentkeznek érdekes módon. :) Nekem 50ezer km alatt csak egy jeladót meg a vezmódot kellett cserélnem. Erre meg nem mondanám, hogy kilehelte a lelkét. :))
Somez16-12-2009 15:44:15 // 12759
Szerintem azért nincs a biturbo moci a 159-ben, mert a Lanciát feljebb pozíciónálják és az hogy néz ki, hogy egy gyengébb márka ugyanazt a motort kapja. Tuti vmi ilyen marketing húzás van a dolgok hátterében.
Tommi16-12-2009 15:33:22 // 12758
Az új Deltában meg van :(
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2009 15:29:34 // 12757
Nekem az nem áll össze, hogy ha már úgyis Fiat csoport, miért pont a motornál kellett ez a különcködés? Nem értem a rációt. A Fiatnak ott volt az 5 hengeres iszonyatgyönyörűhangú, megbízható 2 literese, ami Lanciától a Coupe Turboig bizonyította, hogy mit tud. Akkor mi értelme volt egy évtizedig a 2.0 TS-t eröltetni? Vagy szándékos elb.szás, vagy ennyire nem gondolkoznak, vagy belső ellentétek miatt csakazértse? Az aresei V6 igen, legyen. De nem hinném, hogy a TS motor az Alfa lelke. Legalább olyan élvezetes lett volna azzal a Fiat mocival, sőt...És tovább megyek, haverom ex-Mareája a 103 lóval minimálisan ment rosszabbul, mint egy 1.6 TS bármi (kivéve a Kau kocsiját :-))), ha egyáltalán rosszabbul ment. Ellenben keveset fogyasztott nagyon, és soha semmi gond nem volt a motorral. Egy csipp és mehetett volna 145/146, 147, 156 motornak. Olyan frontokon "erősítik" az Alfa jelleget, ahol pont nem kéne eröltetni, mert csak visszaüt.
Miért is nincs duplaturbos 1.9 a 159-ben? Esküszöm nem értem...
Miért is nincs duplaturbos 1.9 a 159-ben? Esküszöm nem értem...
Tommi16-12-2009 15:25:23 // 12756
Hehehe, nagyon vicces :PPP
Youri16-12-2009 15:23:29 // 12755
Ha ezekre figyelsz,akkor nem is lesz baja!!!!
Somez16-12-2009 15:21:37 // 12754
A módosítómat már cseréltettem, úgyhogy nem para :-)
A hajtókaros kikönyöklős para ellen úgysem tudok mit tenni. 61000 km van a kocsiban, 2000-2300-ig forgatom hidegben max, túl alacsony fordulaton nem kínzom, olajszintet mindig maxon tartom, szóval ha meghal, akkor nem az én hibám.
A hajtókaros kikönyöklős para ellen úgysem tudok mit tenni. 61000 km van a kocsiban, 2000-2300-ig forgatom hidegben max, túl alacsony fordulaton nem kínzom, olajszintet mindig maxon tartom, szóval ha meghal, akkor nem az én hibám.
Youri16-12-2009 15:12:27 // 12753
Akkor NO problem!!:-D A módosító gyakori cseréje meg hidd el h nem az alkatrész hibája.....
Andy16-12-2009 15:10:42 // 12752
mert a kedves digók b@sztak összetákolni egy normális motort :)))
-Tudnak azok, csak a tiedbe olyan komoly motor minek? :))
-Tudnak azok, csak a tiedbe olyan komoly motor minek? :))
Tommi16-12-2009 15:06:03 // 12751
Nekem sem okoskodás, hanem tapasztalat, lehet hétfői gyártást fogtam ki :) Ettől eltekintve amúgy hét és fél év alatt semmilyen más probléma nem volt a 156-ossal, a kötelezőkön kívül egyszer látott szervízt, amikor Édesapám odacsapta az alját valami padkának vagy kőnek és kissé átalakította a hűtő alját, de ez ugye vezetői hiba volt és nem az autóé.
Youri16-12-2009 14:57:40 // 12750
Azért ha évente cserélni kell,abban tuti h nem csak a módosító a ludas.......
Ez nem okoskodás,csak vélemény (és tapasztalat) a részemről!!
Ez nem okoskodás,csak vélemény (és tapasztalat) a részemről!!
Tommi16-12-2009 14:54:06 // 12749
Nem, csak k@rva bosszantó tud lenni, amikor négy év alatt évente egyszer cserélni kell azért, mert a kedves digók b@sztak összetákolni egy normális motort :)))
Youri16-12-2009 14:51:51 // 12748
Azért ettől a problémától nem feltétlen kell hasra esni!! :-D
Tommi16-12-2009 14:50:54 // 12747
A vezérlésmódosító.
Youri16-12-2009 14:49:43 // 12746
Elméletben már kezdik hajtókarcsapágyazni a verdád!:-D
Somez16-12-2009 14:46:08 // 12745
De micsoda!? Erre lennék kíváncsi.
Tommi16-12-2009 13:38:25 // 12744
Nem akarlak elkeseríteni, de Nálad pl szerintem simán bejátszhat...
Somez16-12-2009 13:33:58 // 12743
Nem ezt kérdeztem, ezt én is tudom, tanultam is róla :-)
Engem a konkrét hiba érdekel, amitől fosnom kéne. Vezmódra gondolsz?
Engem a konkrét hiba érdekel, amitől fosnom kéne. Vezmódra gondolsz?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
410
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?