Forum >> A jövő Alfái

Tom1218-04-2011 13:13:27 // 18142
Arra azt mondták, hogy "németesen kemény" a rugózása.;-)
Benne volt a "varázsszó". /németesen/
Egyébként a Fabia még jobban, arra ia azt mondták..-)
GTPeti18-04-2011 13:08:42 // 18141
Neked az nem tűnt fel az Octaviánál, hogy pattog? Számomra ez volt nagyon zavaró, mikor a céges vast vezetettem. Hogy autópályán szinte inni sem lehet, mert fel-le zötykölődik az autó (gyári guminyomással).
Tom1218-04-2011 12:30:35 // 18140
"nezz ra jozanul es vedd szamba a legtobbek altal fontosnak tartott parametereket"
Ránéztem, sőt, úgy is megpróbáltam nézni, mintha Alfa lenne, de valami űr volt a "lelkemben" folyamatosan... Annak ellenére, hogy nagy nyomás alatt voltam, mert elég sokat dolgoztam a Skodának /reklám/ és "hálából" minden áron rám akarták tukmálni az új Octaviát. Próbaút is volt /kb. 130 km/, de az sem győzött meg. Talán bennem van a hiba, vagy a "földön kéne járnom", de remélem, sok ilyen "hibás" ember van, aki nem csak a száraz adatok és észérvek szerint dönt, mert akkor van még keresnivalója a világban az Alfának.

1. megbízhatóság - Amint már említettem, elég gyakran megfordultam Skoda, VW és Seat márkakereskedésekben, és nem csak a szalonban, szervizben, hanem a "vezetőség" irodáiban is, onnan tudom, hogy eladások ide, vagy oda, sok kereskedés csak a szerviznek köszönhette, hogy valahogy átvészeli a válságot. nem egyszer láttam, hogy olyan fél - egy éves autókat hoztak szervizbe olyan "titokzatos" hibákkal /a szerelők is csak a fejüket vakarták a computer felett/ és tűrték szó nélkül, mert elvégre egy "megbízható autó", amelyek esetén egy 159-est már símán leszarolaszozott volna még a saját tulajdonosa is... Az, hogy minden sarkon van, nem garancia a megbízhatóságra. ...vagy új Touareggel hetente járt vissza a tulaja, mert időnként "csak úgy" elhagyta az ereje, stb., stb. /mostanában egy X6-al szoktam látni :-)/

"Igenytelenebb, egyszerubb... megbizhatobb. /?/ Így van.

2. praktikum - kinek a pap, kinek a "papagáj", nekem a 156 is megfelelően praktikus, de amint már említettem, én "igénytelenebb" vagyok az átlagnál - ezek szerint. Szerintem egy autó nem étterem, gardrob, játszótér, vagy egyszerűen csak lomtár, de ez az én nézetem...:-)

3. motorerő, felszereltség A belépő modelleket nem is nézhetnénk, mert azok tényleg "fapadosak" egy alap Alfához képest. Most, hogy mondod, talán ez adja meg az igazi "bukéját" a Skodának, hogy egy "igénytelen" 3 hengeres, meg egy turbo RS-t is Fabia-nak hívnak, talán tudat alatt ezért nem tudtak meggyőzni...:-) Igen, az RS nem rossz, de majdnem olyan ritka, mint a GTA.

4. pénz pénz pénz Nem tudom, mennyire vicces néha a szerviz, gyakran apróságokért nem kis öszegek repkedtek a fülem hallatára - egyébként ez elég konkrét szerviz függő. Szerintem nem olcsóbb a mai átlagnál, az Alfásokat meg sokszor jól megvágják, "mert Alfa"... :-/
Egykonkrét példa: Nekem egyszer cseréltek olajat, maga a csere kb. annyi volt, mint más szervizekben olajat én vittem/, + a leeresztő csavarnál megszakították a menetet...
Talán azt kell megfizetni az Alfában, hogy nem a kisnyugdíjasok bevásárlóautója, de sorolhatnám, hogy hány márkánál van ez így...

Szerintem az 1.4, 1.6, 1.9 TDi, stb futóműve ugyanaz, valamiben az RS-ek futóműve különbözik csak. Egyébként ezt is egy Octaviás ismerős mondta: Autópályán sem megyek 140 - 150-nél gyorsabban, mert ott elkezd "úszni" - amire nekem egyáltalán nincs szükségem...:-)

Amit meg a kóreai autókról említettél, azzal én is kb. így vagyok. :-I
TarP18-04-2011 11:38:51 // 18139
Jah, ami a F1-ben fejlesztődik, pár év múlva lesz a személyautókban kicsiban.
25-30ló elég lenne egy-egy előzéshez, városban meg elinduláshoz.
Tom1218-04-2011 11:31:59 // 18138
Az Infinity nem rossz, de a Superb combi már túl nagy "bálna" az én ízlésemnek, akkor inkább egy kisebb Iveco, ha annyi cuccot szeretnék mozgatni.:-)
Tom1218-04-2011 11:29:14 // 18137
Igen, a KERS bekerülhetne addig az utcai autókba, valahol a F1-es topicban említettem is nemrég...:-)
/egészségesebb - környezetkímélőbb, mint a "NOS".:-)/
Tom1218-04-2011 11:26:52 // 18136
Bocs´, de egy félig megírt válasz h.sz. közepén /Skoda téma/ véletlenül "lekönyököltem" a reset gombot a gépemen + volt egy kis elintézni valóm közben... :-)

Személy szerint nekem, mondjuk, 3 év múlva egy raktár sarkában "elfekvő, akciós" 4C is megtenné, de, ha félre teszem az egoizmusomat, akkor valami 156 - GT vonalon /4ajtós/, hasonlóan "eltalált", formákkal a kornak megfelelő színvonalú motorral és 150 - 250 LE közötti teljesítménnyel, /amiből létezne, mondjuk egy 350 ló körüli GTA verzió is az ínyenceknek/, megtenné "családinak".
"Hirtelen" kb. ennyi.:-)
Cgo18-04-2011 11:05:32 // 18135
es szeretnek egy rendes DSG valtot is ;)
Cgo18-04-2011 11:03:20 // 18134
nem rossz keres :) En a Skoda Superb combi Alfas verziojat szeretnem vagy az Infinity FX Kamalos verziojat. 170 lo nekem eleg lenne, bar a sulytol is fuggne...
Cgo18-04-2011 11:01:45 // 18133
a ceges flottankban 140 es 170 lovas common rail dizelek vannak. A menetlevelek alapjan nem ritka a 4-4,5 literes fogyasztas. Az elmult ket evben az egyik auto sem volt szervizben meghibasodas miatt. Ezek tenyek, mast nem nem tudok. De ez mar tenyleg nagyon off.
Erhard 242 (Pure Energy)18-04-2011 10:49:19 // 18132
kevesebbet eszik a PD? meg megbízhatóbb??? hol? :D
TarP18-04-2011 09:59:00 // 18131
Ez valahol 9milló körül... ?
TarP18-04-2011 09:58:16 // 18130
Bár nem engem kérdezel, de én Giulia-ként szívesen látnék formavilágra egy GT-t, laposban, de négy ajtósban. Nem baj, ha a csomagtere kisebb a Skoda Yetiénél :)

Motorikusan az 1750TBi 235 lóval elég, azt csiszolgathatják MultiAir, meg ami még van náluk, hogy a fogyi valahol 7-7.5 liter körül legyen.

Lehetne benne még egy KERS szerű rendszer F1-ből tanulva, meg utcára vive az új technikát. (Persze nem korlátozva 6.6sec-re:) )

Lehetetlent kérek?
Cgo18-04-2011 09:46:52 // 18129
szemely szerint milyen autot szeretnel az Alfatol kb. 3 ev mulva?
Tom1218-04-2011 09:45:07 // 18128
Kb. annyi, de némelyek nagyobbak - még a kilátások is rosszabbak. :-)
Cgo18-04-2011 09:39:55 // 18127
tobb sebbol, mint az Alfa vagy kevesebbol?
Cgo18-04-2011 09:37:38 // 18126
miert volna tulzas? nezz ra jozanul es vedd szamba a legtobbek altal fontosnak tartott parametereket:

1. megbizhatosag - az Alfakat eleg jol ismerem, Skoda meg minden sarkon van, igy elmondhato, hogy veri az Alfakat. Igenytelenebb, egyszerubb... megbizhatobb.

2. praktikum. Kar elemezni.

3. motorero, felszereltseg. Ne a belepo modelleket nezd. A dizeljuk van olyan eros, mint a JTD es kevesebbet eszik. A benzines vonalon a 200 lovas ex-RS azert nem a fostalicska.

4. penz penz penz. itt azert meg mindig elonyosebb -sok van belole, minden van, olcsobb, kevesebbet eszik, szerviz vicces szokszor, ...

amit Te mondasz, az nalam a virtualis plusz, a dizajn, a "lelek", amiben az Alfa sokkal tobbet tud es szerintem utolerhetetlen. A nyaklo futomu igaz az 1.4-es belepo modellekben, de a boros, navis, jol felszerelt modellek kepesek szepen haladni, de ez ugye kevesek prioritasa. Vedd viszont figyelembe, hogy a koreai sz@rok mindent elarasztanak es a jovo autoja nem a csaladi "lelkizos" kedvenc, hanem a 100%-ig reciklalhato univerzalis lego doboz. Aki kimarad, az a periferiara szorul. En mar lemondam arrol, hogy normalis arfekvesben keszulnek meg kellemes es szeretheto autok.
Tom1218-04-2011 09:20:01 // 18125
100%, hogy tovább fognak próbálkozni. :-)

Egyébként a Seattal is annyit értek el /sport terén/, hogy benyomták a túrakocsi versenyekre a dízel Seatot, a gyár meg 1000 sebből vérzik... :-/
TarP18-04-2011 09:17:48 // 18124
Majd ha tudnak egy olyan design-t mutatni, ami megállja a helyét akár 40-50 milliós autók társaságában is...


Bár ebben most az Alfának is van elmaradása (8C nem játszik ,az egy Ferrari motoros Maserati:)
Tom1218-04-2011 09:17:15 // 18123
Nekem hátulról konkrétan semmi Alfás nem ugrott be róla, sokkal inkább a Mercedes C coupé...
Elölről meg...
Gondolják, hogy ráraknak egy "csík lámpát" /ami egyébként hátulról jellemző az Alfákra/ és már meg is van az "emotion"? :-)
Tom1218-04-2011 09:13:43 // 18122
"Jelenleg a 159 mar csak emociokban es szepsegben veri az Octaviat, minden mast mar tud a Skoda, sot."
A "sőt" azért túlzás.:-) Nem egy Octaviás ismerősöm van és általában sóvárogva nézik az Alfákat, nem is értem, hogy miért nem vesznek akkor egy jobban felszerelt Octavia helyett 159-et. Talán még mindig erős hatása van a "hazai /Csehszlovákia idejéből/ autó, egyszerű a javítása, olcsó az alkatrész" beidegződés, pedig hol van az már...? Vagy úgy érzik, hogy "nem való nekem Alfa", vagy nem is tudom. Szinte kivétel nélkül alig várták, hogy csak beüljenek pl. a 156-ba, ott mindent agyon dícsértek és őszintének tűnt, mert közben fülig ért a szájuk, aztán visszaültek a "szürke" Skodájukba és folytatták az útjukat...
Ja és az útfekvést ki ne hagyjuk, mint nagy különbséget. Erre is konkrét példáim vannak, de nem akarom szaporítani a szót.
Egyébként a VW-vel kötött házasság óta nagyot fejlődött a Skoda, de "valami" még mindig hiányzik belőle és nem csak a design...
Jimmi T.18-04-2011 09:13:02 // 18121
Egyetértek a Jeremy idézettel,bár anno a 30 és feles mozsárágyújuk eléggé toppon volt :))
TarP18-04-2011 09:07:45 // 18120
Te, én megnyitottam a képeket! Hát ezér kár volt engem fárasztani, mi ez a VisionD? Ez fog lenni a nagy szerelem? Érzelgős, sportos lelkis drojid...

Hehe. Még ha az Audi (R8 stílust ráhúzni egy A4-re...Silva megvonalazná) szeretne Alfa szintű designt faragni, azt fognám, de Cskoda?

Jeremy Clarkson: "Everything is seriously uncool with a Skoda logo. " :)
Ez ugyan vicc, de igaz!
Cgo18-04-2011 08:59:52 // 18119
masodszorra nem biztos, hogy hibaznak. a skodanak van versenysport hattere es egyes orszagokban nagyon jo az image. ez persze nem jelenti, hogy tovabb tudja vinni a sportos vonalat gond nelkul. szerintem lesznek meg probak az Alfa atvetelere...
Tom1218-04-2011 08:52:36 // 18118
Éhes disznó makkal álmodik.:-)
Ezt már elsütötték a Seattal kapcsolatban is és mi lett a vége? :-)
Cgo18-04-2011 08:06:19 // 18117
ez a hozzaszolas azt az iranyvonalat koveti, amit az autos marketing diktal. Ma mar minden koreai sz@rnak illik sportosnak lenni, sot meg a telekjarok es Mazda 5-ok jellemzeseben is ott a csodaszo - sportos. En azt hiszem, hogy a loerohajszanak (par fanatiskust kiveve, ami mindig ott van a pakliban) veget kell ernie. Nezd csak meg, mekkorakat lepett a 156 - kezdett a 115 lovas dizellel (vagy 105?) es 150-nel vegzett, ami jo 30-40%-os novekedes. A 159 eseteben mar 170 LE-t tud ez a motor, de ket dolog valtozott - dagadt diszno a 159, hiaba volt a fogyokura es a masik, hogy minosegben, hangszigetelesben, szilardsagban nagyon nagyot lepett elore (ncap-ra hajaztak gondolom a 156 leszereplese utan). A kettobol kovetkezik, hogy a virgoncsagot elveszitve a kisdizel kevesnek tunik/tunhet. Na es aztan ebbol kovetkezik a nagy kerdes, hogy a jovo Alfajat (Giulia) szereljuk erosebb motorral vagy inkabb legyen kisebb es/vagy konnyebb. Szerintem a masodik alternativa eletkepesebb, de nem hiszem, hogy tul kicsire tervezik majd, hiszen a Giulietta fole kell pozicionalni. Ebbol meg kovetkezik a remalom: nagy auto, gyenge motorral ;) Ezek alapjan az Alfanak muszaj lesz bevetni a hathengeres vonalat benzines es dizel vonalon is. Az utolso kerdes, hogy erre a presztizse keszen van-e - szerintetek igen, szerintem nem nagyon. En az elkovetkezo evekben az Alfa eselyet meg mindig az alsokozep / kozepkategoriaban latom, tul nagy auto alapos bukas lehet (156 SW = 4441 mm, 159 SW = 4661 mm, Giulia SW = 4900 mm???)
Cgo18-04-2011 07:50:42 // 18116
ha ez igy lesz, akkor valoszinuleg a Seatnak annyi, mint markanak. Az Alfara, mint retegmarkara viszont nem nagyon jelent veszelyt. Az Alfat, mint szazezreket elado markat viszont alaposan megszivathatja. Jelenleg a 159 mar csak emociokban es szepsegben veri az Octaviat, minden mast mar tud a Skoda, sot. Erdekes lesz latni, hogyan fognak erre reagalni az olaszok.
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2011 22:28:56 // 18115
Szerintem, ha nem is ennyire végletesen, de el lehet. Az ő eladásaik nőnek, a Skoda presztízse egyet feljebb lép, egyidőben adnak egy szép pofont az Alfának, aminek amúgyis lefelé hanyatlik a presztízse. Már nem a BMW-khez, hanem a Skodákhoz hasonlítják. Ezt fogják sugallni a TV-ben, plakáton, és mint látszik, a neten. És működni fog. ha valami irtó gyorsan nem történik az Alfa házatáján. Ők nem várják meg, hogy kihozzák valahára a Giuliát.
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2011 22:20:48 // 18114
csak egy dologban hibáznak ezt egy Skoda márkanévvel nem lehet elérni ...Lamborgini névvel lenne esély erre ha ott csinálnának sportos autókat ilyen kategóriában...
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2011 22:17:46 // 18113
Lefordítom a hírt:
Nem eladó az Alfa? Hát akkor nesztek! Nekünk így még jobb..A féltett márkaneveteket így is fel tudjuk használni. Csak sok reklám kérdése, beleverjük mi a kis csökött fogyasztói agyakba. Mi olyat gyártunk mint az Alfa, csak megbízhatót! ha már a Superb BMW vonal nem jött annyira be. De végülis bejött, veszik. Ezt is fogják. Nálatok meg tovább erősödik a megbízhatatlan olasz vonal, mert mi...tudjátok, olyat, csak megbízhatót gyártunk. ennyi a kulcsszó. És félévente villantjuk majd az új szívhezszóló csodákat. Kit fog érdekelni a ti juliettátok vagy hogyishívják? Kit fog érdekelni a magasröptű technikája? Elavult, régi, sőt megbízhatatlaaan! Mert MI gyártunk megbízhatót, nem mellesleg annyira szívhezszólót, mint az Alfa. Tudjátok már ti is, ugye? El lesztek törölve a föld színéről, nekünk NEM lehet beinteni. Vagy eladó az Alfa, vagy elpusztul...Bocs gyerekek..
ALFI15616-04-2011 08:10:34 // 18111
Teljessen igazad van abba,hogy ha többet eszik azért mert csábító a menetteljesítmény.De a másik részről ugyan az mint a 1.4 VS 2.0 benzines összehasonlításod.Saját tapasztalataim alapján beszélek csak.Mértük össze már 1.9-el a 2.4-et úgy,hogy együtt mentünk.Nem volt kevesebb.Előző hétvégén kirándulgattunk a 450km alatt ami nem volt hajtós néha 1-1 kigyorsítás volt 6.4-re jött ki a fogyasztás.Egyébként hidd el,hogy nem nagy szám a 150lovas.Az enyém 220-30 ló.Még ettől se vagyok elhalva.ALFA159-é is kicsit meg van húzva de Peti 156 1.9m-jeteje Kalocsán 2 autókat vert ránk.Jó ez helyből indulás de akkor is.Akkor,hogy mehet egy 150 lovas.Visszakanyarodva.Csak azt mondom mint mindig,hogy ha 159 akkor lehetőleg 2.4 mert semmi hátránya nincs az 1.9-el szembe ellenbe előnye van.Persze van aki hátránynak ilyet mond,hogy nehezen szerelhetőség.Na ezeket inkáb hadjuk.Egyébként mit kéne szerelni?!
Atesz198716-04-2011 06:49:52 // 18110
NE egyen már ugyanannyit
Atesz198716-04-2011 06:49:36 // 18109
Azért a 2.4-es motor egyen már ugyanannyit, mint az 1.9-es. Értem Én az elméletet, de itt nem egy alul motorizált 1.4-es benzinest hasonlítunk össze egy 2.0-es benyással. Ott állt az összefüggés, miszerint az 1.4 is megeszik ugyanannyit, mint a 2.0 literes, mivel többet kell neki pörögni, erőlködik, stb, miközben a 2.0 csuklóból elrángatja ugyanazt a kasztnit. De azért a 150 lovas ne erőlködjön már, még a 159-es kasztnijában se. Mert ez azért nem igaz, akármennyire is el akarjátok hitetni, hogy 150 lóval harmatos. Egy 140 lovas TDi is nagyon szépen elrángatja az A6-os kasztnit. A 2.4-esben meg be kell fecskendezni még egy hengerbe a maga gázolaj adagját, ettől kezdve nincs miről beszélni. Azt meg nem hinném, hogy a 2.4-esben ugyanannyi gázolajat osztanak el ütemenként az 5 (itt az ütem alatt azt értem, mikor mindegyik henger munkát végez legalább egyszer), mint az 1.9-esben a 4 hengerre. De ha így van, akkor Én tévedek. Mindenesetre, ez azt jelenti, hogy ütemenként legalább 15-20%-al több gázolaj fogy. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel csábítóbb a jobb szélső pedál egy 2.4-esben, mint az 1.9-esben. Tehát, ha még elméletben lehetséges is lenne azonos fogyasztást elérni, a gyakorlat úgy is rá fog cáfolni erre, mert egy 170, vagy 210 lovas autóval senki nem fog a fogyasztásra gyúrni. Végeredményben meg kizárólag az számít, hogy mennyit hagytunk a benzinkúton, nem az hogy, mennyit lehetett volna.
Piritu - 1.000.00015-04-2011 22:28:26 // 18108
A helyzet viszont az, hogy a kínálatot a kereslet határozza meg. Ha nem veszik újonnan a nagy motort - mert nem indokolja semmi - használtan sem lesz, sőt le is állnak a gyártással. Pontosan úgy, ahogy történt. Ha iszonyú igény lenne "nagy" motorokra, akkor a TiBi-ből se csak a 200 lovas lenne a palettán. A 159-et nem a sportos vezetési élményért szeretjük :-(
Ferko15-04-2011 22:22:59 // 18107
Az az 56 volt:-)
WarbiRunner (Gyuri)15-04-2011 22:22:30 // 18106
Megmértem mérőszalaggal :-) Vagy csak az 56-ot? Már nem emlékszem...
Ferko15-04-2011 22:19:53 // 18105
:-))

Persze Imi és mögöttem kisebb a hely, mint mondjuk mögötted; ezért tűnhet nem olyan nagynak a 159:-)
WarbiRunner (Gyuri)15-04-2011 22:18:04 // 18104
Mondjuk ja....:-)))
Ferko15-04-2011 22:17:17 // 18103
Mert Imi egy ááááállat:-DDDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)15-04-2011 22:16:16 // 18102
Jobb elől sokkal több a hely, mert nem ferde a padló, hátul 3-4 centi különbség lehet kb. A külső méretbeli különbséghez képest ez szinte nulla. Én ültem ott hátul, nem volt különösebben sok a hely.
Hátul ülni amúgy is rémítő volt. Imi tolta neki, persze őt támasztotta oldalról az űlés. Én meg csúszkáltam a bőrűlésen ide oda, közben elmosódott a táj, olyan nagyon gyorsan jöttek az út szélén a fák... :-)))
ALFI15615-04-2011 22:05:16 // 18101
Kiforrottab a 2.0JTD mint a 2.4?Nem hinném.Töbet eszik?Szerintem nem?Több a gond motorikussan?Egyet mondjál.Én egy hátrányt se tudnák mondani az 1.9-el vagy a 2.0-ával szemben.Ellenbe előnyt azt igen!
Ferko15-04-2011 21:58:24 // 18100
Azt tapasztaltam, hogy nem sokkal nagyobb mint a 146

Tökiiii, azért ne essünk túlzásokba. Nagyobb jóval belül, mint a 146.:-)
Tedi15-04-2011 21:16:08 // 18099
Ez itt egy figyelmeztetés, hogy az offolást lassan be kéne fejezni, és a 159 topikban folytatni :)
ystuc15-04-2011 20:52:24 // 18098
Attól még én sem tudom elképzelni, hogy mekkora pakkokkal járkáltok, hogy nem elég... :-)

Sok családnak egy Ignis is elég, nekünk is teljesen jó az SW. Sőt, felnőttem úgy, hogy Dacia, meg S100-as Skoda volt a családi vas. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2011 20:38:13 // 18097
akkor tévedtél még 3-at :) de én nem vennék 59-et 13-ért, se 10-ért ..szóval nem igazán jó a példád
Atesz198715-04-2011 20:19:50 // 18096
De az általad kicsinek vélt 159 igen. :) Szóval ez olyan szorít a gyémánt cipő kategória...
Atesz198715-04-2011 19:19:06 // 18094
Csak a trabant nem 10 miska volt újonnan...
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2011 17:45:32 // 18093
anno a trabant is az volt ...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.