Nekem azt csináltak, és azóta van mély.
A hangszóró gyárilag a két vaslemez közé "szól", azon meg egy csomó lyuk van a 156-on gyárilag ahol a hang "vissza tud jönni" a kárpit meg nem fog semmit. Innen az akusztikai rövidzár. No ezeket a nyílásokat fedték le a bitumenlappal, külön művészet volt ezen átvarázsolni az ajtózár húzókáját. Amikor visszakaptam meglepődtem, hogy milyen mélyek tudnak lenni a Magnatban. (Érdekes a 147 gyári állapotban szólt így.)
Forum >> Alfa-HiFi
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:55:51 // 6627
GTPeti29-04-2009 20:53:11 // 6626
A 6618-cal is vitatkozz egy picit! :)
GTVili29-04-2009 20:47:01 // 6625
Ezzel vitatkoznék egy picit.....bitulappal nem lehet úgymond zárt dobozt csinálni egy ajtóbol.....
Másodszor pedig...az akusztikus rövidzár az jelenti,hogy a membrán elejérő induló hullámok összetalálkoznak a hátuljáról kiinduló hullámokkal....és kioltják egymást.
Ha a hangszóró rendesen felvan szerelve a kárpitra,akkor nem léphet fel ilyen jelenség....
Másodszor pedig...az akusztikus rövidzár az jelenti,hogy a membrán elejérő induló hullámok összetalálkoznak a hátuljáról kiinduló hullámokkal....és kioltják egymást.
Ha a hangszóró rendesen felvan szerelve a kárpitra,akkor nem léphet fel ilyen jelenség....
GTPeti29-04-2009 20:44:53 // 6624
Már bocsánat, de egy szóval sem mondtam, hogy a (gyári) hifi miatt vannak ott. Pusztán csak annyit jegyeztem meg, hogy valamennyi gyárilag is van az ajtókban.
A hatást persze lehet fokozni, ez világos.
A hatást persze lehet fokozni, ez világos.
ystuc29-04-2009 20:41:05 // 6623
Nos, értem a dolgot. Asszem akkor az lesz, hogy első fázisban majd elkészül a cucc, második fázisban meg esetleg kap bitument. :-)
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:40:23 // 6622
Hát, azok nem a Hifi miatt vannak ott, anélkül a lapok nélkül úgy szólna az ajtó amikor becsukod, mint egy jó öreg Wartburgé.
GTVili29-04-2009 20:39:05 // 6621
Ja,és a kárpit hátsó oldalát is csillapítani kell! Ha lehet a hangszórót közvetlenül(akár vmi kiemelőkerettel) az ajtó fémrészéhez kell rögzíteni.
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:37:25 // 6620
Két fázis van:
1. Bitumenlapokkal gyakorlatilag lezárják az ajtó nyílásait, így egy zárt dobozt hoznak létre a hangszórónak - ez pár kg lap
2. Bunkeresítés, mindent kitapétázni és zajcsillapítani - no itt a felső határ a csillagos ég kg-ban
A "többség" nyomására én is megcsináltattam, de a kivitelező tanácsára csak az első fázist. 25 pénz volt számlával. Szóval mióta megvan azt mondom ezzel kell kezdeni. A gond az, hogy a 156 ajtaja elég nyílt üreg, gyakorlatilag egy akusztikai rövidzár, ami korántsem ideális egy hagszórónak. Gyakorlatilag a bitumen nélkül méllyel nem lehet számolni az ajtóból...
1. Bitumenlapokkal gyakorlatilag lezárják az ajtó nyílásait, így egy zárt dobozt hoznak létre a hangszórónak - ez pár kg lap
2. Bunkeresítés, mindent kitapétázni és zajcsillapítani - no itt a felső határ a csillagos ég kg-ban
A "többség" nyomására én is megcsináltattam, de a kivitelező tanácsára csak az első fázist. 25 pénz volt számlával. Szóval mióta megvan azt mondom ezzel kell kezdeni. A gond az, hogy a 156 ajtaja elég nyílt üreg, gyakorlatilag egy akusztikai rövidzár, ami korántsem ideális egy hagszórónak. Gyakorlatilag a bitumen nélkül méllyel nem lehet számolni az ajtóból...
GTVili29-04-2009 20:36:28 // 6619
GTPeti29-04-2009 20:36:18 // 6618
Én ezzel az állásponttal kivételesen magabiztosan vitatkoznék. Ugyanis a DAC-ból kijövő hang szükségszerűen áthalad annak kimeneti fokozatán, ezután kerül az "erősítőbe". Namármost egy passzív rendszernél az erősítő után szükségszerű ugye a hangváltó. Ami akármennyire jó minőségű is, feleslegesen van a jel útjában, csak ront azon.
Egy aktív rendszernél a passzív hangváltó nemlétének az az ára, hogy párhuzamosan több DAC-ból jön a hangszórók számára előkészített (sávkorlátolt) jel, áthalad UGYANAZON a kimeneti fokozaton, mint a passzív rendszernél, de egy jel ugyanúgy egy ilyen "hangrontó" áramkörön. Ellenben az erősítő után közvetlenül a hangszórók jönnek.
A digitális bandpass hatásáról lehet vitatkozni, de egy 32 bites DSP és minőségi algoritmusok esetén nem biztos, hogy érdemes.
Ez pedig az én álláspontom. :)
Egy aktív rendszernél a passzív hangváltó nemlétének az az ára, hogy párhuzamosan több DAC-ból jön a hangszórók számára előkészített (sávkorlátolt) jel, áthalad UGYANAZON a kimeneti fokozaton, mint a passzív rendszernél, de egy jel ugyanúgy egy ilyen "hangrontó" áramkörön. Ellenben az erősítő után közvetlenül a hangszórók jönnek.
A digitális bandpass hatásáról lehet vitatkozni, de egy 32 bites DSP és minőségi algoritmusok esetén nem biztos, hogy érdemes.
Ez pedig az én álláspontom. :)
ystuc29-04-2009 20:33:04 // 6617
Az nem olyan sok. Ajtózsanérok bírják? :-D
GTVili29-04-2009 20:32:28 // 6616
A súly kb ajtónként +2-3kg....a különbség óriási! A basszus feltisztul és mélyebbre megy,nő a dinamika....az autó menetzaja is jelentősen csökken.
ystuc29-04-2009 20:30:58 // 6615
Nocsak. Ezexerint ezzel nem kell foglalkoznom? :-) Gondolom a Bose miatt is bekerült. Bár ezért a Bose rendszerért én nem adtam volna annyit, amennyibe került gyárilag.
GTPeti29-04-2009 20:29:57 // 6614
Igen, van jótékony hatása, komoly hifinél mindenképpen ajánlott. Amúgy a 156 ajtajaiban és még sok helyen máshol is gyárilag van bitumenlap felragasztva!!
GTVili29-04-2009 20:29:40 // 6613
Nem ellentmondani akarok.....de nem feltétlen döntenék az aktív meghajtás mellett.Én szeretem a különféle kondikkal-tekercsekkel hangolni,finomítani a végeredményt....ilyen szinten már jól kivehető a különféle kábelek és kondik közti különbség.
Na persze kinek a papné.....;-D
Na persze kinek a papné.....;-D
ystuc29-04-2009 20:28:16 // 6612
Lenne egy olyan kérdésem, hogy csak na. :-)
Már régóta érdekel, csak sosem mertem megkérdezni. Szóval bitumenlapok. Ennek tényleg akkora jelentőssége van? Nekem sosem volt ilyen a kocsimban, mert mindig úgy voltam vele, hogy nem kell plusz súly. De egyáltalán mennyi az a plusz kg? Eddig még nem jártam körül a kérdést. Szóval erről egy bővebb infót olvasnék, ha valakinek van kedve írogatni róla. :-)
Már régóta érdekel, csak sosem mertem megkérdezni. Szóval bitumenlapok. Ennek tényleg akkora jelentőssége van? Nekem sosem volt ilyen a kocsimban, mert mindig úgy voltam vele, hogy nem kell plusz súly. De egyáltalán mennyi az a plusz kg? Eddig még nem jártam körül a kérdést. Szóval erről egy bővebb infót olvasnék, ha valakinek van kedve írogatni róla. :-)
Kn[.]xX29-04-2009 20:24:19 // 6611
upsz:) na igen..
GTPeti29-04-2009 20:23:52 // 6610
Más szavakkal egy ilyen szettet a kegszebb full-aktívban hajtani, mégha ehhez 4db csatornára is van szükség. (Vagyis még egy Thesis-re...)
A pénz amúgysem számít, csak az egészség! :)
A pénz amúgysem számít, csak az egészség! :)
GTPeti29-04-2009 20:22:33 // 6609
Az már más kérdés, hogy egy Graphic Pro-hoz nem illik hangváltót használni, mégha szupergyönyörű is amit adnak hozzá. A DSP-t már feltalálták, mégpedig a ma (méltán) elfogadott samplerate-konverzió közben amúgyis adja magát az equalizing.
GTVili29-04-2009 20:16:55 // 6607
Nem átverés....csak marketing. Egy olyan cégnek ami emberemlékezet óta erősítőt gyárt,nem éri meg hangszóró fejlesztésbe ölni a dollármilliókat....;-D
Biztosra mennek....vesznek vmi igazán jót...és átcimkézik.
Ez ár,és minőségi kategória kérdése....hülyén nézne ki egy 1,3mill erősítőhöz illesztett 50-60e ft-os hangszórószett...
A Braxx Graphic Pro annak idején kb 700e ft volt....akkora hangváltó volt hozzá (4 darab...2 a mélyekhez...2 a magasokhoz) mint egy erősítő....
Biztosra mennek....vesznek vmi igazán jót...és átcimkézik.
Ez ár,és minőségi kategória kérdése....hülyén nézne ki egy 1,3mill erősítőhöz illesztett 50-60e ft-os hangszórószett...
A Braxx Graphic Pro annak idején kb 700e ft volt....akkora hangváltó volt hozzá (4 darab...2 a mélyekhez...2 a magasokhoz) mint egy erősítő....
Kn[.]xX29-04-2009 20:09:28 // 6606
:) újságban olvastam, több helyen is, de akkor átverés csak. értem:\ és minőségileg azok a cuccok tudják amit kellene egy thesishez?
GTVili29-04-2009 19:54:25 // 6605
Ha már tényleg itt tartanék....biztos meghallgatnék ezt-azt mielőtt döntenék....;-D
GTPeti29-04-2009 19:50:05 // 6604
Őszinte legyek? Én ilyet vszínüleg nem vennék. A Brax Graphic sokkal érdekesebb lenne akkormár...
GTVili29-04-2009 19:48:12 // 6603
OK....ez bizony Focal......Francia gyártmány,a JM Lab hangsugárzókat szerelik ezzel a márkával. Az inverz dóm (homorú magassugárzó) a védjegyük....ez régebben szövet,majd aluminium volt.....a legutóbbi verzióban Beryllium....
Szóval bármit is írnak....ez bizony címkézés....;-D
Szóval bármit is írnak....ez bizony címkézés....;-D
ystuc29-04-2009 19:44:16 // 6602
OK, nem türelmetlen vagyok, hanem kíváncsi. :-)
Köszi!
Köszi!
Kn[.]xX29-04-2009 19:43:09 // 6601
itt egy link hirtelen, vannak kisebb méretű képek is, persze ár nélkül:) de én úgy olvastam h saját fejlesztés.
GTVili29-04-2009 19:42:08 // 6600
.....;-D....szettnek én vagy Excelt vagy Braxx Graphic Pro-t tudnék elképzelni....ja,és előszeretettel párosítják vmelyik Aliante mélysugárzóval....
GTVili29-04-2009 19:38:53 // 6599
Megmondom őszintén még nem láttam....abban azonban biztos vagyok,hogy nem saját fejlesztés.....általában vmelyik nagy gyártó ( SEAS,Scan-speak....stb...) termékét cimkézik át....
De rakhatsz be képet/linket...szívesen megsasolom......;-D
De rakhatsz be képet/linket...szívesen megsasolom......;-D
GTPeti29-04-2009 19:38:50 // 6598
Egy Alpine F1, vagy a Pio 3000€-s feje, illetve egy szett Rainbow Reference szett előre, a "bambusz"fa mélynomónak pedig nem jut eszembe a gyártója. Legalább 50es tápkábelek, Monitor, Silent Wire, Van De Hul, Nordost, stb. hangkábelek.
Én így képzelném el a környezetét. :))
Én így képzelném el a környezetét. :))
GTVili29-04-2009 19:36:06 // 6597
Nem vagy elfelejtve.....;-D Több konfigot is kiírunk...aztán majd eldöntöd....
ystuc29-04-2009 19:33:17 // 6596
Helló Vili!
Árajánlat? :-)
Árajánlat? :-)
Kn[.]xX29-04-2009 19:31:25 // 6595
mit szólsz az "új" audison hangszórókhoz?
GTVili29-04-2009 19:27:20 // 6594
Valóban nem piskóta.....de gondoltatok már arra,hogy egy Thesis elé-mögé milyen rendszer kell ahhoz,hogy kifuthassa magát.....?
Kn[.]xX29-04-2009 18:17:33 // 6593
azért az a thesis se kutya:) carstylingon egyik demo gépben volt vagy 3 :\ eggyel igazán megdobhattak volna. cseréltem is volna rögtön egy faceliftes 56ra:)
GTPeti29-04-2009 17:45:42 // 6592
Korrekt gépnek tűnik.
Piritu - 1.000.00029-04-2009 17:45:06 // 6591
Ja és semmi cicoma, csak tranzisztor a végén!
Piritu - 1.000.00029-04-2009 17:43:21 // 6590
GTPeti29-04-2009 17:38:30 // 6589
Jah, persze gagyi... :)
Mit lehet tudni a te verstärkeredről?
Mit lehet tudni a te verstärkeredről?
MYSKHA29-04-2009 17:37:57 // 6588
Énnekem most ez ugrott be...Vagy ez inkább pihentagyú? :-D
Piritu - 1.000.00029-04-2009 17:29:39 // 6587
MYSKHA29-04-2009 17:26:33 // 6586
úúúúúállomás... :-)
GTPeti29-04-2009 17:07:53 // 6585
Most mi van? Senki sem mer Tackry után hozzászólni?
Akkor tessék, itt egy szép kép:
Akkor tessék, itt egy szép kép:
Tackry26-04-2009 21:00:32 // 6584
Tudom.:) De érdekelnek az egyéb megoldások is.:)
GTVili26-04-2009 19:30:02 // 6583
Megkérdezni attól még meg lehet. Egyrészt biztos ad vmi jó ötletet....másrészt a megvalósításhoz is tud segítséget nyújtani.....ha más nem szóban.
RoliQ426-04-2009 19:27:46 // 6582
Ákimáki árul loudlink-et!:)
ystuc26-04-2009 18:36:07 // 6581
Jó az, ha az ember keze benne van az építésben, ez tapasztalat (lásd ex 146-osom), de azért a profi mégiscsak profi... És mindenképpen a gyári helyre akarom rakni a cuccot én is.
Piritu - 1.000.00026-04-2009 18:30:13 // 6580
Megköszönném. Lassan már ott tartok, hogy megkérdezek egy profit, az meg ugye nálam nem ér, mert szeretek mindent magam csinálni.
ystuc26-04-2009 18:28:38 // 6579
Bár Zottya itt lakik a szomszéd utcában, ennyire pontos adatokat nem tudok. Azt tudom, hogy Ő készítette ezt a cuccot, egyedül csinált mindent. Viszont az Amoréra viszonylag kevés ideje marad mostanában. De MSN-en ha látom, akkor megkérdezek tőle mindent. Vagy ideirányítom, hogy írja le pontosan a dolgokat. :-)
Piritu - 1.000.00026-04-2009 18:25:29 // 6578
Na, valami ilyesmire gondolok én is. Kristyon és BeeGee kollégának is ilyesmi van, ez utóbbi a szimpatikusabb.
Igazából a hátlap megoldása érdekelne, Szerintem csak valami üvegszálasműgyantás dolog jöhet szóba a komplikált forma miatt. A faládát szimuláló kartonmodellem vagy 9 oldalú lett és még így is csomó hely kimaradt.
Zotyáé hogy van megoldva és hány literes? Nekem 28 kellene...
Igazából a hátlap megoldása érdekelne, Szerintem csak valami üvegszálasműgyantás dolog jöhet szóba a komplikált forma miatt. A faládát szimuláló kartonmodellem vagy 9 oldalú lett és még így is csomó hely kimaradt.
Zotyáé hogy van megoldva és hány literes? Nekem 28 kellene...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
510
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?