Forum >> Alfa-HiFi

Vinnie01-05-2009 17:54:47 // 6676
Én már igen. :) Igazából addig nem hittem el, amig nem hallottam élőben a különbséget. Sokat hozzá tud adni a hangminőséghez egy tápstabilizátor. Persze a legolcsóbb is kb. 130ezer Ft. Jogos a hőlégfúvós felvetésed, csak nekem nem az volt a cél, hogy tükörsima legyen... :) A tapadással meg semmi gond nem volt. Magától felragadt. Egy hetes anyag volt. Gyárból jött.
Zsé145 Ɨ|ѯ01-05-2009 17:52:16 // 6675
ez az ismerősöm autója nagyon szép lett és jól is szól!!
GTVili01-05-2009 17:25:54 // 6674
Az ötlet nem rossz....de én még nem is láttam ilyet beépítve....max katalógusban.
Ebből is látszik mennyi út vezet az erősítők stabil táplálásához....
Amúgy nem szoktál hőlégfúvót használni a Dynamat-hoz....?...sokkal szebben lehet vele dolgozni,és a tapadása is jobb....
Vinnie01-05-2009 14:15:18 // 6673
Köszi.
Eddig 9 lap ment bele. De még kell legalább ennyi. Laponként lehet számolni, ha jó a forrás, kb: 6000-rel.
Vinnie01-05-2009 14:13:17 // 6672
Igazából, ha tökéletességre törekszünk, akkor tápstabilizátorra van szükség, és az elé egy kondira...
GTVili01-05-2009 08:55:29 // 6671
És még egy apró adalék a témához.....a hangnyomás versenyre készülő rednszerekben soha nincs kondi......pedig ott aztán nagy szükség van minden apró tized Voltra is.....;-D
GTVili30-04-2009 22:07:50 // 6670
Ha sikerül kimondottan közelre szerelni az akksit,illetve bekerül egy második akksi,akkor semmi gyakorlati (füllel hallható) haszna a kondinak....persze biztosan nem árt...persze meg kell említenem a megfelelő kábel keresztmetszetet is.
És persze arról is volt már szó,hogy nem minden kondi ami fénylik...;-D
Sajnos manapság sok silány minőségű,nagy belső ellenállású kondi van a piacon....
GTVili30-04-2009 21:45:42 // 6669
Ilyen akksikat szerelünk a sprinkler szivattyúk diesel motorjaihoz.....
Piritu - 1.000.00030-04-2009 21:40:27 // 6667
Gonosz vagy, a hozzászólásod sorszáma is csupa 6-os :-DDDDDDD
Gonosztevő30-04-2009 21:38:25 // 6666
Raktamkérdő(?)jeletám :D

"Nézegettem az autókat,és láttam,hogy hátra is raknak aksit! Az oké ,hogy arról zenélnek,de honnan megy bele a kráft?Raknak még1 generátort,vagy ,hogy működik ez?"
Piritu - 1.000.00030-04-2009 21:35:16 // 6665
Miért kérdeztél valamit? :-DDD
Piritu - 1.000.00030-04-2009 21:33:50 // 6664
Mélysugárzó darabja 17-19 kiló, nekem dobozostól 22! :-)))
GTPeti30-04-2009 21:31:13 // 6663
@Vinnie: Szép lett. :)
Mennyi volt az anyagktsg?
GTPeti30-04-2009 21:27:29 // 6662
Én is gondolkoztam egy ilyesmin:

(Annyira nagy szükségét perpillanat azonban nem látom.)
Gonosztevő30-04-2009 21:24:39 // 6661
Köszi srácok ! ;) Jó hozzátok kérdéssel fordulni :DDD
GTPeti30-04-2009 21:22:22 // 6660
Világos, hogy jó, ha kisebb kábel okozta ellenálláson kell áthaladnia az erősítő által felvett áramnak, na de azért az áramcsúcsok, akkoris az elengedhetetlen kondenzátor által vannak "fedezve". Az akksi úgymond "csak az elkót tölti". Na meg ennyi erővel nem tennének be olyan szívesen egy 20Ah-s Hawker akksit hátulra, hiszen annak is magasabb lehet a belsőellenállása, egy normál méretű és kapacitású indítóakksinál. (Olyan, mintha hosszabb kábelen "lógna".) Az egyértelműen az offline zenehallgatásra szolgál SZVSZ.
GTVili30-04-2009 21:21:17 // 6659
Háááááát....;-D Plusz akksi 15kg....bitulapok 10kg....egy-két tábla MDF 30-40kg.....egy-két mélysugárzó 15-20kg.....erősítő(k)-kábelek 15kg.......
GTVili30-04-2009 21:19:01 // 6658
Mégmielőtt bárkinek feltűnne....GTpeti-vel arról beszélünk,hogy több megoldás is létezik.....
Két akksi párhuzamosan kötve....dupla kapacitás(Ah)...sokkal tovább bírja az igénybevételt....
A másik megoldás a töltésvezérlő....ilyenkor a második akksiról csak a Hifi megy....
Piritu - 1.000.00030-04-2009 21:17:49 // 6657
A konstrukció saccra legalább egy mázsa, ültetőrugó sem kell :-))
GTVili30-04-2009 21:15:56 // 6656
Az is megoldás...de a plusz akksi hátra,az a legjobb.Minél közelebb van az akksi az erősítő(k)höz annál jobb.
GTPeti30-04-2009 21:15:26 // 6655
Nem, mert csak a második, különálló akksi garantálja, hogy büntetlenül hifizhetsz ameddig akarsz. Max lemerül, a másik attól még indít.
Gonosztevő30-04-2009 21:14:05 // 6654
És akkor nem egyszerűbb venni előre egy Optima,vagy ilyen Exide akksit?Bár ahogy említitek van még tartalék a gyári aksiban is.
GTPeti30-04-2009 21:13:38 // 6653
Akkorviszont Gyurcsók József küldi az energiát! :)
Piritu - 1.000.00030-04-2009 21:11:57 // 6652
Arra próbált célozni, hogy nem megy hátra drót :-)
GTVili30-04-2009 21:11:43 // 6651
Természetesen azt is a kocsi saját generátora tölti....rengeteg olyan "üresjárat" van amikor nincs szükség a megtermelt energiára....hétköznapi használat melett nem fordulhat elő,hogy bármi probléma lépjen fel...
Piritu - 1.000.00030-04-2009 21:11:06 // 6650
A berakott motyó többet ér, mint a kocsi :-)
GTPeti30-04-2009 21:10:32 // 6649
Nem raknak bele még egy generátort, max. lecserélik egy nagyobbra de ez is ritka. Ui. bőven van tartalék a gyáriban is (főleg egy dízelnél), másrészről pedig nem feltétlenül töltődnek egyszerre az akkuk. A hátsó inkább offline (parkolós) zenehallgatásra szolgál. Egy kis töltésvezérlő elektronikával könnyen elérhető, hogy csak alkalmas pillanatban legyen töltve a második akksi.
Piritu - 1.000.00030-04-2009 21:10:09 // 6648
Jeeeehhhhh, nekem "csak" egy ilyen muzsikál hátul az is elég,kettő szét is szedheti az OFF-ot! :-DDDD

Telefonból is létezik vezetékes és vezeték nélküli - ezen ismerettel ki lehet találni a megoldást :-DD
Gonosztevő30-04-2009 21:05:35 // 6647
Ezt csak neked :

:D 2 JBL

Nézegettem az autókat,és láttam,hogy hátra is raknak aksit! Az oké ,hogy arról zenélnek,de honnan megy bele a kráft?Raknak még1 generátort,vagy ,hogy működik ez?
GTVili30-04-2009 18:51:45 // 6646
Nem tudom az árakat,de ha érdekel megkérdezem neked....
A galery-vel kapcsolatban......azt hiszem a galériára akartak célozni vele....;-D
A többit átadom.....
GTPeti30-04-2009 16:10:54 // 6645
Végre egy profi... Jó nézni, milyen alapossággal építette be a cuccokat. Amúgy ez a kpl. rendszer mennyibe került?

(Egy apróságon változtatnék a jövőben. "install by gulacsi galery", ez így nyelvtanilag nem helyes. "installed by" vagy "installation by"-nak kellene lennie. Mondjuk a "gallery"- is két L-lel írják, mind1. Ha gondolod mondd meg neki. :)
Piritu - 1.000.00030-04-2009 15:55:07 // 6644
Na valami hasonlót csináltak nekem is, csak nincs róla képem.
Piritu - 1.000.00030-04-2009 15:54:08 // 6643
Mondtam én, hogy minden zörög egy autóban :-)))
Gonosztevő30-04-2009 12:50:56 // 6642
van baj,nem kevés :D

Erről az autóról van vagy 20videó! Nagyon durva!
Hány decibel lehet ez? 160? :D
Vinnie30-04-2009 12:43:40 // 6641
Én ezt így oldottam meg. Igaz, azóta kapott a hangszóró mögötti rész plusz szivacsréteget.



És a hangszórót nem a kárpitra rögzítettem, hanem kivágtam azt a részt és közvetlenül a fém részre mdf karikval.
Piritu - 1.000.00030-04-2009 12:37:45 // 6640
Első heti JBL-es tapasztalataim, megérzéseim a blogomban.
GTVili29-04-2009 22:14:35 // 6639
Igazad van!...Mit iszol...? ;-D Lényeg hogy jobb lett.....szívem szerint mindenkit rábeszélnék.....
Piritu - 1.000.00029-04-2009 22:10:08 // 6638
Hajlamos vagyok elhinni mindent, viszont jobb lett úgyhogy tökmindegy hogy hívjuk :-))
GTVili29-04-2009 22:03:25 // 6637
Ha arra gondolsz,hogy a hangszóró rezgeti a kárpitot....az nem akusztikus rövidzár.
GTVili29-04-2009 21:48:53 // 6636
A kárpit műanyag...hogy jön át a hang rajta...?
GTVili29-04-2009 21:48:04 // 6635
Érdemes megnézni az utolsó képet....ez az igazi ajtó lezárás....MDF-el...plusz bitulap...

http://www.gulacsigalery.hu/peugeot%20206cc/peugeot206cc.html
Piritu - 1.000.00029-04-2009 21:46:55 // 6634
Nem, de a hang átjön a kárpiton simán mint egy szivacson :-(
GTVili29-04-2009 21:44:00 // 6633
Úgy hogy fent van a kárpit...úgy tudod megfogni a hátulját...?
Piritu - 1.000.00029-04-2009 21:32:08 // 6632
A hangszóró melletti lyukon benyúlva meg tudtam fogni a hangszóró hátulját, ha a kezem befér a hang is ki tud jönni. Ez a lyuk van egy nejlonfóliával letakarva gyárilag, amin egy szivacsos szerkezetű kárpit van. Ezek közül egyik sem áll ellen a hangnak :-(
Piritu - 1.000.00029-04-2009 21:25:32 // 6631
A 156 ajtaja akusztikailag egy holtvágány - fogalmazzuk így :-(((
A többi Alfámé (146-147) nagyságrendileg jobb volt a gyári állapotban. Ott eszembe se jutott a lapozás.
Tazo kolléga nyitotta fel a szememet az odvaskői 156 talin, Szilasi Úr telefonszámát is Ő adta meg. Azóta is hálás vagyok érte, fel is vettem a kedvenceim közé :-))
GTVili29-04-2009 21:22:30 // 6630
A hogy vissza tud jönni.....erős kifejezés.Nincs kapcsolat a membrán két oldala között....de ne vitázzunk......Rezgéscsillapítás igenis KELL! ;-D
GTVili29-04-2009 21:20:35 // 6629
Nem akarok vitába bocsájtkozni......de nem gyávaságból teszem...;-D
Csupán annyi,hogy te mérnöki szemmel,abszolút a műszaki oldaláró közelíted meg a kérdést.....én meg a régi iskola híve vagyok.....;-)
GTPeti29-04-2009 20:58:25 // 6628
Csak halkan megjegyszem, hogy ebben a kérdésben tuti, hogy egyetértetek. :))
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:55:51 // 6627
Nekem azt csináltak, és azóta van mély.
A hangszóró gyárilag a két vaslemez közé "szól", azon meg egy csomó lyuk van a 156-on gyárilag ahol a hang "vissza tud jönni" a kárpit meg nem fog semmit. Innen az akusztikai rövidzár. No ezeket a nyílásokat fedték le a bitumenlappal, külön művészet volt ezen átvarázsolni az ajtózár húzókáját. Amikor visszakaptam meglepődtem, hogy milyen mélyek tudnak lenni a Magnatban. (Érdekes a 147 gyári állapotban szólt így.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.