Forum >> 145-146

epitesz18-11-2020 15:23:57 // 144550
Alapvetően igazad van, azonban a tényállás ennél összetettebb, így az írásodat még 1-2 ponttal ki lehetne egészíteni.
epitesz18-11-2020 15:13:07 // 144549
Akkor ezt megnyerted. :D
Kazes☻18-11-2020 13:40:39 // 144548
Ez klassz... és pont Bözsi színű! :D
WarbiRunner (Gyuri)18-11-2020 11:21:06 // 144547
Úgy őszintén, egy ilyen felújítós sztorin már túl, én itt tenném fel magamnak a kérdést, hogy mit is akarok. :-)

1. egy második autót, ami egyben hobbi is. Akkor hoznám a donorokat és letenném a kert végébe, aranybánya lesz később. Pláne ha mindkettő TD, egy csomó hasznos cucc lehet bennük. A színt másod sorban nézném, a jobb állapotú és gyári (!) elemekből összeraknám az autót, feltennék egy új gyári küszöböt jobboldalon, hogy legyen mihez méretpontosan helyre rakni. Használnám úgy, foltosan, és amikor kiadja időben anyagiakban, lefényezném. Ha valamelyikben gyári és normális szélvédő van, még azt is áttenném, az utángyártottak alul torzítanak. Hónapok mire lábra állítják, ez valószínű, és sok időt bele kell tenni, hogy szép legyen.
Egy donor még hasznos lehet futóművet tekintve is. Használnám az összerakott autót, és a műszakilag jobb donor alól rántanám ki a futóművet. Szépen apránként felújítanám teljesen, és ha kész, akkor mehet a szerelőhöz, kompletten átcserélném. Így az autó mehet, közben a hobbi is halad.

2. egy második autót, ami youngtimer, de nem időigényes hobby. El kell engedni a zöldet :-( És venni egy kis kilométeres példányt, annak megfelelő összegért. Egy milla biztos lenne rendszámosan, menetkészen, hiszen egy kis km-es régi autó is egy csomó kezdőszervizt kér. De aztán nyugi van évekig.

3. egy második autót. Pont. Keresni kell másik olyan használt autót amivel foglalkoztak.
WarbiRunner (Gyuri)18-11-2020 11:05:04 // 144546
Igen. Kétféle zöld létezett. A petró ződ és a borosüveg ződ. Születési nevén a Verde Petrolio (asszem) és a Verde Bottiglia.

Fényezés nélkül nagy szerencse kell hogy meg tudd oldani, nekem a színhelyes alkatrészek, amit Deezl cartárs keveset futott autójáról kaptam is eltértek picit.
Kazes☻18-11-2020 10:54:28 // 144545
Természetesen... persze, ha már megkopott és/vagy átfestett, akkor megviccelhet... de amúgy minek szívatná magát a gyártó... ha más nem, árnyalatnyi különbséget biztosan jelent a különböző kód. Szvsz. :)
epitesz18-11-2020 10:17:37 // 144544
Az elvetélt ötlet, hogy ugyan az a szín két fantázianéven és kóddal létezzen?
epitesz18-11-2020 09:41:19 // 144543
A donor autó nem egyezik meg színben a Zölddel. :(
epitesz18-11-2020 09:17:37 // 144542
Épp most írtam hozzászólást. Úgy látom a donor autó színe egyezik. :D
V.Tomi.145-146 🍀17-11-2020 22:03:49 // 144541
Epitesz
Kazes☻15-11-2020 15:29:20 // 144540
Tehát akkor meggyógyul?! Ha igen, az jó! 🙂
WarbiRunner (Gyuri)15-11-2020 15:26:16 // 144539
2017 januárban volt lecserélve a váltóolaj, 144e km-nél. Biztos nem a rudazattal van a gond? Mivel rudazatos, a motor esetleges nagyobb billenése a rudazatot is elhúzza.
epitesz15-11-2020 14:48:06 // 144538
Sok minden kiderült a tegnapi szemlén. Végül saját lábán ment az autó a szerelőig, és haza. Nem volt rövid út mert a váltó 1es fokozatban rekedt. A futóműn láthatólag nincs a driftelésből adódó deformáció vagy egyéb sérülés viszont a szokásos kopó alkatrészeket cserélni kell. A váltó a nagyobb gond. Órákat küszködtünk vele, hogy hekyreállítsuk levétel nélkül helyreáljon a rendszer. Ennek nyomán kiderült, hogy az olajszint a betöltőnyílas alatt van kb 5cm-el, valamint ami volt is benne az elég réginek is tűnt. Összefoglava az autón az ütközésből adódóan csak kaszni kár van de a padlólemez és a küszöb brlső oldala alulról is megnézve nyíl egyenes. A váltó pluszba alakult semmi köze az ütközéshez, viszont gondolkodom rajta, hogy ga lenne jó áron másik td váltó inkább cserélném.
epitesz15-11-2020 13:28:53 // 144537
Gergely tanúsíthatja is.
epitesz15-11-2020 13:25:26 // 144536
Szintén gps-el mért eredményt közöltem.
Attika0114-11-2020 16:06:57 // 144535
Azzal a mérettel amit írtam, GPS és km óra szerint is annyi az annyi. 😉
WarbiRunner (Gyuri)13-11-2020 19:02:22 // 144534
Több gumiméretet kipróbáltam a 146-okon (14-15- ös felniken), nekem a 15-ös gyári jött be :-)
Kazes☻13-11-2020 17:51:35 // 144533
Mondhatni, lélegzetvisszafojtva várjuk az eredményt! :)
epitesz13-11-2020 17:14:53 // 144532
Az is megoldás. Viszont már eléggé messze van az a gyári mérettől. Nem biztos, hogy a futómű szeretné. Plusz km óra, az 55-ös gumival is épp annyit mutat amennyit megy. Figyelni is kell mert nincs hibahatár :D
Attika0113-11-2020 17:01:41 // 144531
Ha már úgy is lakatolják. Asszony autóján mikor küszöb csere volt, levágattam 2 cm a végéből, a szpojlernek úgyszintén. Így befér fennakadás nélkül 195/65 r15 😉
epitesz13-11-2020 16:38:30 // 144530
Sajnos a szerelőig nem jutott a Zöld ma, mivel a két gumi amiket felrakattam azzal a tudottal, hogy hátra beférnek, hát nem fértek be. Ezért új kanyar lett a gumishoz, így holnap délelőtt osonok el vele a városi forgatagban. Szombat délelőtt elég nyüzsis szokott lenni remélem nem lesz gond. Ami viszont pozitív végeredmény, hogy a két "sérült" felni rendbe lett rakatva szerkezetileg, tehát egyáltalán nem kidobósak élhetnek tovább az autóval. *-* Remélem a hibafeltárás eredménye is pozitív kimenetelű lesz a lehetőségekhez képest.
Gergely11-11-2020 13:59:34 // 144529
Szép lesz az a Lancsa eccer :)
epitesz11-11-2020 13:34:32 // 144528
Köszi a felajánlást. Lehet a váltó alkatrészekre és egyéb dolgokra is szükség lenne még nem tudom. Linkelem a kasznis oldalát akinél fogjuk csináltatni, ha és amennyiben úgy döntünk. http://autoszabadi.hu
Pénteken terv szerint lábán megy Ő Zöldje autószerelőhöz és átnézi az egyéb várható javítandó dolgokat. Majd a végösszegeket összeadva születik meg a végső döntés.
marci9111-11-2020 10:18:09 // 144527
Az A és B oszlopot szerintem is visszalehet húzni, ha a küszöb le van hámozva. Ez a szerencse, hogy a másik oldal épp, tehát onnan le lehet venni a méreteket, egy ügyes szaki huzatópadon szépen helyére tudja rántani, rá az új küszöb és lehet felpakolni az új ajtókat.
A feketéből ha gondolod, az ajtókárpitokat ingyen felajánlom, mert azok az enyémhez eleve nem passzolnak.
Kazes☻09-11-2020 11:27:12 // 144526
Jaja, hát ezt ki ne ösmerné! XD
epitesz09-11-2020 11:18:04 // 144525
Semmi sincs kőbe vésve. Még egy két szakembert megkeresek és meglátjuk. Mint minden jó házasságban a "főnök" hozzáállásán is sok múlik. :D
Kazes☻08-11-2020 23:11:01 // 144524
És akkor megvan a döntés... marad?! :)
epitesz08-11-2020 22:49:49 // 144523
Ahogy látom mindjárt kisebb munka mint ami eddig valószínűsítésre került. Nem feltétlenül kell megvennem 1/4-ed autót. Vélhetően elég a küszöb, és az oszlopokat vissza lehet állítani a helyükre. Meg a nyúlványokat visszahúzogatni. Végülis nem sokkal kevesebb.
epitesz08-11-2020 22:44:45 // 144522
Ránézésre nincs, aminek kicsit ellent mond, hogy a felső sarokból kiindulva repedt meg a szélvédő.
Kazes☻08-11-2020 22:36:20 // 144521
A tetőnek akkor nincs is baja?
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2020 22:31:57 // 144520
:-( Az aljával nincs gond szerintem, a küszöb viszont cserés, nem foltoznám. A B oszlop is picit befordult. Ezt onnan látom, hogy megnőtt a hézag a jobb hátsó ajtó mögött (ha nem csal a fotó). Szóval biztosan le kell bontani a küszöböt, és a B oszlopot ellenőrizni. T.Laci pont árul gyári küszöböt, azzal van esély megoldani, mert azon minden mérethelyes. A B oszloppal szerintem nem lenne gond ha a deformált küszöb le van véve.
Ha felszínre kerül a küszöb belső merevítés, arra kíváncsi volnék. Robi magyarázott róla valamit, hogy vastag lemezből hajtottak oda valami erősítést, nem tudom igaz e.
Így a képeket elnézve lehet.... kasznizás után ez az autó érezhetően merevebb lett, az ezüstömhöz hasonlítani sem lehet, meg sem nyekkent a kaszni rossz utakon, padkán stb. Most meg nagyot fogott az a küszöb rész.
epitesz08-11-2020 21:22:49 // 144519
Láttam hahun a hirdetést :)
epitesz08-11-2020 21:19:04 // 144518
Köszönöm a hasznos tanácsokat. Ha arra kerül a sor észben tartom. Közben ma ismét megnéztem a Zöldet. Kiderült, hogy az törött ajtó nyílik és csukódik is. Érdekesség továbbá, hogy míg nem nyitottam ki a jobb elsőt addig szépen lehetett nyitni csukni a jobb hátsót. Miután kinyitottam már úgy viselkedett mint a műanyag bejárati ajtó amikor "leszáll". Továbbá benéztem a kocsi alá és egyáltalán nem látszik nyoma annak, hogy a padlólemez kicsit is deformálódott volna.
V.Tomi.145-146 🍀06-11-2020 23:30:46 // 144517
Az 55 úgy tudom már elkelt
Kazes☻06-11-2020 22:03:46 // 144516
Te kis zseni... jszpéztél?! :D
Kazes☻06-11-2020 22:03:20 // 144515
Ha rakott volna be linket a hirdető... így külön lusta voltam/vagyok keresni... annyira nem érdekel. :)
Kazes☻06-11-2020 22:02:18 // 144514
Azt is néztem már, de az itt offtopic. :D
Piritu - 1.000.00006-11-2020 21:44:26 // 144513
A Hahu-n is fenn van, ott több az infó.
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2020 21:42:33 // 144512
Ennél izgalmasabb az alatta lévő.
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2020 21:38:04 // 144511
Mondom amit 5p alatt összeraktam róla. 2004-óta egy tulajnál Magyarországon. 2012-2019 kozott 15e km-t ment, kb 190e van most benne, ami valós lehet. Hobbi autónak tippelném, szóval esélyes hogy volt gazdája. Tavaly kétszer koccant, akkor veszthette el a lámpamosós ill. színrefújt lököst. A műszaki lejár róla a hónap végén, most eladó.. tippelem, hogy nem menne át jelen allapotában, különben frias műszakival van értelme autót hirdetni, sokkal többet ér úgy. Tippeljem ast is, hogy rozsdás a küszöb? :-)
Kazes☻06-11-2020 20:34:33 // 144510
Sok infó mondjuk épp nincs róla, de guszti! :)
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2020 20:02:10 // 144509
Hú.. ez tényleg szépnek tűnik. :-)
Kazes☻06-11-2020 17:14:39 // 144508
Hoppácska! epitesz cartárs?! :)
Kazes☻06-11-2020 14:30:26 // 144506
Jajjjjj... ne is mondd... az én lámpáim is megvannak pakolva alátéttel! 😄
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2020 14:29:27 // 144505
Itt a mementója ennek is. 6 év telt el mire úgy ahogy elégedett voltam az eredménnyel. Sőt ezek szerint 80e sem volt a donorban, akkor el kellett volna hozni az egész elejét. Már tudom :-)
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2020 14:24:36 // 144504
Na oké, de jó ezeket tudni előre. Én megtanultam a saját káromon, az ezüsttel mennyit legóztam mire tényleg szép lett :-) Egy utángyártott sárvédő, vagy géptető, és csak a kinlódás megy onnantól, szép sose lesz. Anno 150e volt egy apró kocc utáni javítás. Jót akartam, új u.gy. sárvédőt vettem. Aztán innen volt szép győzni :-)
Három év alatt rohadt le a nem gyári sárvédő, a géptető soha nem illeszkedett, és el is rohadt az is. Akkor lett szép, amikor Nyíregyházáról elhoztam egy 100e-t futott TS géptetőjét, Trencsikéktől pedig egy sárvédőt. És még akkor se, majd csak amikor órákat legóztam a lámpák alátétezésével, mert a lámpát tartó keretben torzulás volt.
Ma már meg tudnám csinálni az ezüstöt is egyből jóra és szépre :-)
Kazes☻06-11-2020 13:05:47 // 144503
Jól néz (ezt) ki ez a verda is! De szvsz a fényezés huszad rangú dolog, előbb fusson jól az autó, legyen masszív a bódé, aztán majd kinéz valahogy. Utána még mindig lehet fényezni. 😁
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2020 12:10:27 // 144502
A géptető zsanérjait nem ügy cserélni, bár emlékeim szerint alulról kell, tehát leszedett sárvédővel. Viszont ezek szerint tényleg elment az eleje, szóval ha megcsináltatod, nagyon nézd meg kivel és legyél mellette. A 146 elejét szépre megcsinálni, hogy a hézagok normálisan nézzenek ki, nem triviális. Pontos munkát igényel nagyon, és szigorúan gyári alkatrészeket. Csak gyári sárvédő és géptető fogja kiadni, meg kell nézni, hogy benne van e a pajzsos pecsét. Ha nem, akkor tuti rossz lesz a hézag valahol. A lámpát magában foglaló első kereszttartó épsége is fontos, ha deformálódott, nehéz lesz szépre hozni, a lámpa nem fog szépen futni a sárvédővel és a hűtőmaszkkal.. Ugyanígy fényezni sem sima ügy. Ha az első sárvédőket külön fényezik, 99%-ra mondom, hogy napfényben zavaróan el fog ütni az árnyalat. Össze kell ködölni az ajtókkal mindenképp. Az ezüst 146-omon külön volt fújva, talán ezen a képen látszik.
Így hirtelen ennyi ami eszembe jutott.
V.Tomi.145-146 🍀05-11-2020 20:57:52 // 144501
Ez még kB. 1 éve szép állapotban volt. Néha tettek fel róla képet Facebookra.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.