Forum >> 145-146
andrej03121-02-2013 11:51:53 // 130805
Nekem mikor eltört az ülés keret és szétszedtem egybe volt az egész keret így nemlehetett ülőlapott cserélni meghegesztettem ,összeraktam és hibátlan
Axl Trans21-02-2013 11:39:10 // 130804
Hali! Cserélt már valaki csak ülőlapot? Tehát az anyósülését a vezetőülésével felcserélni. A manualban megnéztem, ott simán le lehet szedni az ülőlapot, aztán megnéztem az ülést és ott már nem tűnt annyira egyszerűnek...
andrej03121-02-2013 10:29:47 // 130803
Viki&Joe14621-02-2013 10:21:00 // 130802
A fehér nem sűrű,de ha még csak sima fehér lenne. Most meg nem mondom pontosan,a szerelőim(Franke testvérek) mondták,hogy ugyebár ez a Bianco Polare,eddig tudtam én is de ez abból is nem a 201/A színkódú hanem a 201/B,szóval ha valamit kell fényezni akkor legyek tudatában.
Youri21-02-2013 04:45:09 // 130801
Attól függ,h magának csinálja az ember,akkor talán megér egy próbát.Az enyémet felújítottuk,és azóta kb 70 ezret mentem el vele,és (kopp kopp),csendben van:-D
Xixo21-02-2013 00:15:17 // 130800
És akkor kezdődik a xopás, ha találkozol egy jómunkásember szerelővel! :)
pb_21-02-2013 00:04:50 // 130799
Ahhoz 1 kicsit munkázni kell vele.))
Xixo20-02-2013 21:10:44 // 130798
Na igen, csak nem makulátlant kell elvárni.
István00220-02-2013 17:19:01 // 130797
Most nézem, hogy tied is fehér :)
Riki20-02-2013 17:15:35 // 130796
Van hozzá felújító , de nem nagyon érdemes vele kísérletezni.
Ali14520-02-2013 16:45:05 // 130795
segitsetek légyszi baj van a vezmodositommal 2000 alatt dízel Fettus hangja... lehet javíttatni, vagy újat kell mindenképpen venni? Előre is köszi Ali
BalintDkny20-02-2013 13:42:16 // 130794
45-46 gyári recaro. a régiekre szerintem gyárilag(úgy néz ki) van rávarrva a szürke plusz. melyik része szakadt a tiednek?
DieselManiaco(NagyVad)20-02-2013 11:07:47 // 130793
hát nem kell teljesen kibelezni:D csak hogy a szőnyeget fel tudd venni itt-ott aztán alánézni:) ha bajos akkor kiszedni és lekezelni...a pénzt meg zárd el/be vagy az asszonyt:D
Viki&Joe14620-02-2013 10:57:32 // 130792
Na akkor ezt kigondolom,szerelőm is azt mondta,hogy megéri ha meg akarom tartani ilyennek,ő is se sűrűn lát ilyen ép példányokat(csak,hogy fényezzem magam meg a kocsit) :-D ilyen színben meg aztán pláne nem. Mondjuk a belsőre azt mondta,hogy ha már ott rozsdásodik akkor rég nagy a baj,ez nálam nem áll fent szerinte,de azért ne fizessek plusszba,szánjak rá egy napot és belezzem ki én,vegyek két flakon színtelen alvázvédőt és fújjam ki,majd vissza minden. Két flakon ilyen cucc max 5000 Ft. Kitalálom mi legyen,csak addig el ne kocsmázzam a lóvét na meg asszony előtt maradjon titok,ő meg felvásárolná valamelyik plázát :-D
DieselManiaco(NagyVad)20-02-2013 10:48:47 // 130791
hát szerintem elég kívülről,de ha meg akarod őrizni olyan szépnek mint amilyen,akkor ennyit megérdemel...és akkor 5 évig meg talán még több is,nincs vele baj..
Viki&Joe14620-02-2013 10:45:53 // 130790
Köszi! Elsőre még csak megkérdeztem mit és hogy. Azt mondták alapból teljes alja,kerékjárati ívek,alul minden résbe fújnak üregvédőt,a küszöbökbe is befújnak meg az ajtókba. Ha belülről is akarom,akkor már egy nagyobb felárral számoljak,hogy padlókárpit ki-be na meg ott is ez a művelet,az nem része az alap csomagnak.
Viki&Joe14620-02-2013 10:42:54 // 130789
Na meg most így megnézve a kocsid képeit láttam,hogy más ülések vannak benne,azok minek az ülései? :-) Nem néznek ki rosszul.
DieselManiaco(NagyVad)20-02-2013 10:42:37 // 130788
jahh meg spanomnak a 155-ön ajtók alsó éle..
DieselManiaco(NagyVad)20-02-2013 10:39:57 // 130787
érdemes érzékeny pont a sofőr és anyós ülés sínjének a végénél alul,valamint hátrébb a padló végénél,sárvédők leginkább a peremek miatt,szóval érdemes itt szoktak elkezdeni virágozni a 45/6-155-ök..
Viki&Joe14620-02-2013 10:38:13 // 130786
Tyűűű ez jól hangzik. Bár nem értem pontosan. A combtámaszra rá van varrva egy plussz szürke kárpitréteg? Mert ha így van akkor valószínű nem véletlenül van az rajta,gondolom alatta valahol szakadt. Ha nincsen szétülve, szakadva és nagyon ráérsz azt megköszönöm ha vetsz rá nekem pár pillantást és elmondod,esetleg dokumentálod,hogy milyen állapotban van. :-) Millió hála :-D
BalintDkny20-02-2013 10:31:25 // 130785
Én mindenképp megcsináltatnám, hajlamosak alul rohadni.
(Nekem van olyan kék ülésem kidobva, amit keresel, 146hoz, de lehet, hogy legózni kéne vele. A combtámaszon van egy plusz szürke réteg, ami szakadt, viszont így láttam, hogy alatta ott az ép kék szövet. Ha jó a kézügyességed, megnézhetem, hogy menthető-e)
(Nekem van olyan kék ülésem kidobva, amit keresel, 146hoz, de lehet, hogy legózni kéne vele. A combtámaszon van egy plusz szürke réteg, ami szakadt, viszont így láttam, hogy alatta ott az ép kék szövet. Ha jó a kézügyességed, megnézhetem, hogy menthető-e)
Viki&Joe14620-02-2013 10:07:48 // 130784
Remek hírek.Úgy néz ki pénz áll a házhoz. Rengeteg dolog van amire lehetne költeni(felni,új tv,KOCSMA,ruha,kanapé,asszony,stb) Első az autó. :-) Sajnos ülést kell cserélnem meg a következő olajcserével,gyertyákat is,de arra már félre van téve a lé.Mivel teljesen gyári állapotban van az autó és ezt szeretném megtartani a felni sem izgat annyira,viszont gondoltam egy olyat,hogy egy teljes üreg- és alvázvédelem. Eddig én rozsdát nem találtam az autón,na meg ha szerelőhöz viszem ha olyan javítás van azt mindig mondom,hogy ha valahol rozsdakezdeményt látnak azt jelezzék,de még ők sem szóltak. Szeretném ha ez így is maradna. van valakinek erről véleménye,tapasztalata? Annyit tudtak nekem mondani ahol csináltatnám,hogy remek dolog,tartós,hangszigetelő,de kb 3,5-4Kg-al nehezebb lesz a kocsi. Engem inkább az érdekelne,hogy megéri,érdemes megcsinálni?
pb_19-02-2013 23:40:43 // 130783
Na igen, ebben is van valami, de azért aki keres talál.)
pb_19-02-2013 23:31:01 // 130782
Carstájlinra remélem felrakod.D
Youri19-02-2013 16:59:29 // 130780
Nem beleugatásból,DE.....Aki ennyiből oldja meg ,az meg is érdemli ám.....
Xixo19-02-2013 16:49:34 // 130779
Ugyan nincs összehasonlítási alapom, de szerintem itt a magasság -vagy inkább alacsonyság- a probléma, mert ahol látom, hogy para lesz, ott 1-es, 2-esben szoktam közlekedni és ennek ellenére beérek (pl itt a földúton ahol a két keréknyom mélyebben van, mint a köztük lévő sáv).
Normális aszfaltos úton nem szokott gondom lenni.
Normális aszfaltos úton nem szokott gondom lenni.
mreni19-02-2013 16:46:51 // 130778
nem kell itt vitatkozni semmiről,te indítottad a "bulit"
ha képben lennél az autókkal kapcsolatban nem irkálnál hülyeségeket,hogy nincs hozzá alkatrész,meg a németek olcsóbbak meg sokkal jobbak stb....
Egyébként majd egyszer nézz alá pl egy golf -nak esetleg borának,hogy hátul miféle futóműve van :) utána majd beszélgetünk
ha képben lennél az autókkal kapcsolatban nem irkálnál hülyeségeket,hogy nincs hozzá alkatrész,meg a németek olcsóbbak meg sokkal jobbak stb....
Egyébként majd egyszer nézz alá pl egy golf -nak esetleg borának,hogy hátul miféle futóműve van :) utána majd beszélgetünk
WarbiRunner (Gyuri)19-02-2013 16:41:51 // 130777
...ugyanis nem csak a magasságot kell figyelembevenni, hanem hogy mekkora terheléstől mennyit bólint még le. Vagyis a rugó magasságán kívül a rugóállandó is nagyon fontos. A rugóállandó a rugó menet anyagvastagságával köbösen változik.
Valószínű az a helyzet, hogy a jtd gyári rugója vastagabb anyagú, így ugyanakkora terhelésre kevesebbet is mozdul mint egy TS rugó. Ha vékonyabb anyagú a rugód, nagyobbat mozdul a futómű mondjuk egy kátyun, és rendszeresen lebólint ezt azt.
A Wartburgnál nem véletlenül tolómérőztem és számoltam tele 2 A4-es lapot mielőtt bevittem a rugókat a rugókovácshoz. Az ültetőrugók méretezésénél minimális követelmény volna, hogy az autó terhelhetősége ne változzon lényegesen, vagyis a gyárilag max tengelyterhelésen (közel) ugyanúgy üljön az autó, mint a gyári rugóval teljes terhelésen! terheletlenül pedig legyen meg a kívánt magasságkülönbség.
Valószínű az a helyzet, hogy a jtd gyári rugója vastagabb anyagú, így ugyanakkora terhelésre kevesebbet is mozdul mint egy TS rugó. Ha vékonyabb anyagú a rugód, nagyobbat mozdul a futómű mondjuk egy kátyun, és rendszeresen lebólint ezt azt.
A Wartburgnál nem véletlenül tolómérőztem és számoltam tele 2 A4-es lapot mielőtt bevittem a rugókat a rugókovácshoz. Az ültetőrugók méretezésénél minimális követelmény volna, hogy az autó terhelhetősége ne változzon lényegesen, vagyis a gyárilag max tengelyterhelésen (közel) ugyanúgy üljön az autó, mint a gyári rugóval teljes terhelésen! terheletlenül pedig legyen meg a kívánt magasságkülönbség.
Xixo19-02-2013 16:39:12 // 130776
Passz, lehet. Majd kiderül, amikor kivesszük. Most csak az eibach felirat rémlik, de már arra sem esküdnék meg.
Előre biztos bekerül, az ami itthon van. A hátulját meg majd meglátjuk, ott 4 fővel se volt eddig para.
Előre biztos bekerül, az ami itthon van. A hátulját meg majd meglátjuk, ott 4 fővel se volt eddig para.
Martika8319-02-2013 16:37:05 // 130775
Te meg próbálj már meg visszavenni az arcodból, mert csak támadsz folyamatosan, de még egy olyan épkézláb dolgot sem tudtál írni amivel legalább vitatkozni lehetne.
Xixo19-02-2013 16:34:55 // 130774
Az a baj, hogy aki nem ért hozzá (az emberek 90%a) és nincs egy normális szerelője (a 90% 80%-a), az bármilyen használt autóval be tudja szopni. És ehhez még nem is kell ipari hulladékot venni, csak elég hozzá egy olyan szerelő (általában ismerős ajánlására, nagyon rendes, megbízható szakember), aki rendesen lehúzza az embert. Egy szarolasznál aztán meg még könnyebb dolga van a laikussal szemben, mert hát ez szarolasz...
WarbiRunner (Gyuri)19-02-2013 16:29:32 // 130773
Ez a képen látszik is, a tiednek az eleje van nagyon lent. Plusz a tied hátul könnyebb, mert 145.
Pont ezért erősen az a tippem, hogy nem jtd-be való ültetőrugóid vannak. Hátul mindegy hogy 1.4TS vagy jtd, kb ugyanannyit fog lejjebb ültetni. Elöl viszont erősen függ a motor súlyától! Úgyhogy lehet hogy -2cm-es TS-be való rugók vannak a tied alatt, ami a jtd vaskocka alatt kicsit megfeneklik elöl :-)
Pont ezért erősen az a tippem, hogy nem jtd-be való ültetőrugóid vannak. Hátul mindegy hogy 1.4TS vagy jtd, kb ugyanannyit fog lejjebb ültetni. Elöl viszont erősen függ a motor súlyától! Úgyhogy lehet hogy -2cm-es TS-be való rugók vannak a tied alatt, ami a jtd vaskocka alatt kicsit megfeneklik elöl :-)
mreni19-02-2013 16:18:49 // 130772
azt hiszed hogy képben vagy,de fogalmad sincs miről irkálsz itt össze vissza.
Ha csak 300-ad volt akkor meg miért nem vettél egy fasza kis szakadt 1es golfot?
gondolkozz már egy kicsit... vagy legalább próbáld meg
Ha csak 300-ad volt akkor meg miért nem vettél egy fasza kis szakadt 1es golfot?
gondolkozz már egy kicsit... vagy legalább próbáld meg
pb_19-02-2013 16:17:10 // 130771
Fel kell generáloztatni.
pb_19-02-2013 16:12:47 // 130770
Lehet kapni normálisabb 45öt 300ért, csak ki kell fogni. Zsegmondból pedig ettől olcsóbban is lehet normálisat kapni.)
Xixo19-02-2013 16:03:55 // 130769
Gyári 185/60R14-es. Ez a zöldhöz képest fél cm eltérés, ha jól számolom (vagyis 1cm, de annak csak a felét kell venni). A jtdhez képest pedig 3,5, aminek a fele 1,75, azzal számolva hátul ott vagyok kb az ültetéssel, mint ő a gyárival. Elöl viszont sakkal jobban ül az enyém...
Xixo19-02-2013 15:57:48 // 130768
Ugyehogyugye! :)
És annyira nem is sok érte, ha tényleg makulátlan. A javítandó lepukkantakat adják 40 körül, már ha van egyáltalán.
És annyira nem is sok érte, ha tényleg makulátlan. A javítandó lepukkantakat adják 40 körül, már ha van egyáltalán.
DieselManiaco(NagyVad)19-02-2013 15:45:41 // 130767
gumiméret milyen? ez sokat befolyásolhat:D
Viki&Joe14619-02-2013 15:43:31 // 130766
Ezt már én is kinéztem magamnak. Jól mutatna a Bianco Polare 146-omon szerintem :-P
Xixo19-02-2013 15:41:07 // 130765
Xixo19-02-2013 15:36:57 // 130764
(úgy mértem, hogy a gumi tetejére ráraktam egy vízmértéket és annak az alja és a sárvédő közti távolságot mértem le)
Gábor145JTD19-02-2013 15:35:33 // 130763
Nemtom sokan mit várnak egy használt autótól...ha megveszed és használod akkor előbb utóbb költeni kell rá....inkább előbb..:)
Én meg se nézem mennyit költöttem rá.(ríva fakadnék:))...:) lassan ott vagyok mint amennyiért megvettem
Én meg se nézem mennyit költöttem rá.(ríva fakadnék:))...:) lassan ott vagyok mint amennyiért megvettem
Xixo19-02-2013 15:35:09 // 130762
Mértem egyet én is. elöl 3cm, hátul 5cm, köszöbnél 17cm, elöl 7cm (de utóbbi kettő csak kb, mert murván állok).
Így viszont nem nagyon értem, hogy hátul hogy lehet 5cm, ha a tiéd még kevesebb is?
Meg az eleje is csak alig van lejjebb, de az enyémmel mégse lehet átmenni még egy fekvőrendőrön se... Hogyezvanez? :)
Így viszont egyre jobban érik a gyári rugó visszaszerelésének esélye.
Így viszont nem nagyon értem, hogy hátul hogy lehet 5cm, ha a tiéd még kevesebb is?
Meg az eleje is csak alig van lejjebb, de az enyémmel mégse lehet átmenni még egy fekvőrendőrön se... Hogyezvanez? :)
Így viszont egyre jobban érik a gyári rugó visszaszerelésének esélye.
Gábor145JTD19-02-2013 15:30:37 // 130761
Ezek szééép árak:)
Én monroe db-át 20 ér vettem(UJ)
legjobb lesz ha máshol is érdeklődsz:)
Én monroe db-át 20 ér vettem(UJ)
legjobb lesz ha máshol is érdeklődsz:)
Xixo19-02-2013 15:24:27 // 130760
Ha meg gyűröd bele a kmeket, akkor nincs mit tenni, cserélni kell a kopó dolgokat.
Én kb 130e-nél tartok, hogy ha a gumi-felni kérdést nem számoljuk (az még 160e, de abban benne van a felni, a sok görgőzés és a sok gumizás is). És ebben a legextrább dolog a turbócsőhöz vett könyök 7ezerért, amúgy komplett fékcsere, olajcsere, meg az elején a nagy szerviz.
Most ez sok vagy kevés? :)
Én kb 130e-nél tartok, hogy ha a gumi-felni kérdést nem számoljuk (az még 160e, de abban benne van a felni, a sok görgőzés és a sok gumizás is). És ebben a legextrább dolog a turbócsőhöz vett könyök 7ezerért, amúgy komplett fékcsere, olajcsere, meg az elején a nagy szerviz.
Most ez sok vagy kevés? :)
Viki&Joe14619-02-2013 15:20:54 // 130759
Jaa meg volt nemrég vezérléscsere kompletten módosítóval,most jut eszembe csak nincs meg a számlája 100ezer valamennyi volt. Na az nem esett jól.,végülis így igaza van Warbinak,majdnem az áránál vagyok újra :-) Na de most már befejeztem,velem van tele a fórum. :-)
Viki&Joe14619-02-2013 15:15:45 // 130758
Ja,volt benne lengéscsillapító cserélve elöl-hátul,de azt elcseréltem a régi robogómra az autószerelővel,nem tudom mennyi lehet egy ilyen. :-) Kuplungomhoz még hozzá sem nyúltunk és panaszom sincs rá.
Viki&Joe14619-02-2013 15:10:07 // 130757
Na tessék:
Autó vásárlása:
560.000Ft (2010.05.21.) 176.318km, szakszervíz papírokkal igazolt vezérléscsere,termosztát csere 170.000km-nél volt.
Olaj és szűrők cseréje 16.100 Ft (még aznap) magam csináltam
Olaj és szűrők cseréje 17.900Ft. 180.014km magam
Olaj és szűrők cseréje 17.200Ft 195.135km magam
Önindító csere 34.000Ft 198.374km Alfa Franke,
Első betét és tárcsa + hátsó betét + fékcsövek
47.000Ft (2011.04.12.) 201.343km Alfa Franke
Gumiabroncs garn. 72.000Ft (2011.08.26) szereléssel,nem nagy márka (Maloya)
Olaj és szűrők cseréje 17200Ft 209.259km magam
Olaj és szűrők cseréje + bal féltengely + válóolaj csere (2012.11.14.)
52.700Ft 224.886km Alfa franke
Itt tartok most. Lassan 240ezer km. Itt majd gyertya is fog kelleni,na meg kell majd bele ülést vennem mert kiszakítottam véletlenül a legnagyobb bánatomra. Egy üzemanyagbetöltő ajtót+fényezés(letörte egy kutas,7000-ért ingyen tankoltam) + hátsó vontató szem takaró ajtót + fényezés,azt meg szerintem lelopták. Szerintem semmi nagy kiadás nincs benne csak a kötelezőek.
Autó vásárlása:
560.000Ft (2010.05.21.) 176.318km, szakszervíz papírokkal igazolt vezérléscsere,termosztát csere 170.000km-nél volt.
Olaj és szűrők cseréje 16.100 Ft (még aznap) magam csináltam
Olaj és szűrők cseréje 17.900Ft. 180.014km magam
Olaj és szűrők cseréje 17.200Ft 195.135km magam
Önindító csere 34.000Ft 198.374km Alfa Franke,
Első betét és tárcsa + hátsó betét + fékcsövek
47.000Ft (2011.04.12.) 201.343km Alfa Franke
Gumiabroncs garn. 72.000Ft (2011.08.26) szereléssel,nem nagy márka (Maloya)
Olaj és szűrők cseréje 17200Ft 209.259km magam
Olaj és szűrők cseréje + bal féltengely + válóolaj csere (2012.11.14.)
52.700Ft 224.886km Alfa franke
Itt tartok most. Lassan 240ezer km. Itt majd gyertya is fog kelleni,na meg kell majd bele ülést vennem mert kiszakítottam véletlenül a legnagyobb bánatomra. Egy üzemanyagbetöltő ajtót+fényezés(letörte egy kutas,7000-ért ingyen tankoltam) + hátsó vontató szem takaró ajtót + fényezés,azt meg szerintem lelopták. Szerintem semmi nagy kiadás nincs benne csak a kötelezőek.
WarbiRunner (Gyuri)19-02-2013 14:59:44 // 130756
A TD-n én se cseréltem még mindíg lengéscsillapítót és a hidegindító behúzómágnesét se piszkáltam inkább, pont mert minek? Még biztonságosan szalad, és jól indul hidegen, fölösleges piszkálni. Pont ilyen lesz 5 év múlva is, mire beletekerünk vagy 20e km-t :-))
A jtd-re költött összeg se sok, hiszen viszonylag sokat is megy. 3 garnitúra gumi, 10 olajcsere, és máris fél milla körül beszélgetünk. Kuplung, két vezérléscsere, két fékgenerál, és szaladnak is a százezrek. Pont a futómű nem egy nagy tétel az egészben, a gyári luxusalkatrészeimmel együtt belefér egy garnitúra gumi árába amit összesen futómű szervízre költöttem. A "babusgatás" része is mondjuk tizede az össz költségnek, amit ridegtartáson el lehetne hagyni.
A jtd-re költött összeg se sok, hiszen viszonylag sokat is megy. 3 garnitúra gumi, 10 olajcsere, és máris fél milla körül beszélgetünk. Kuplung, két vezérléscsere, két fékgenerál, és szaladnak is a százezrek. Pont a futómű nem egy nagy tétel az egészben, a gyári luxusalkatrészeimmel együtt belefér egy garnitúra gumi árába amit összesen futómű szervízre költöttem. A "babusgatás" része is mondjuk tizede az össz költségnek, amit ridegtartáson el lehetne hagyni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
426
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?