Forum >> 145-146

DieselManiaco(NagyVad)02-02-2013 20:46:41 // 130555
nahh ezért mondtam már az elején is:D
Gábor145JTD02-02-2013 17:11:11 // 130554
Köszönöm!
Akkor majd szétszedés után kiderül...remélem
esetleg miből lárszik ha szar vmelyik:)...vagy azt szemrevételezéssel meg lehet állapítani? mert nincs kedvem venni egyikből se feleslegesen ujat(nem pár száz ft-ról beszélünk)
mreni02-02-2013 16:49:08 // 130553
na jó azért vannak jó TS-ek is meg sz@r TD-k is,kár ezen vitázni,mindenki azt vesz ami kielégíti az igényeit,ennyi.
DieselManiaco(NagyVad)02-02-2013 16:45:31 // 130552
3. motor van benne,és erre mondjátok hogy csoda konstrukció? Te többet javítasz meg nézegeted a csoda 150 lovat mint mész.Tudod nem csak elindulni kell,hanem odaérni is ha lehet úgy hogy ne legyen csapágyas:D Igazad van a TD nem egy erő/gyorsuló bajnok,300 van benne, - egyszer volt hengerfejes mióta nálam van,ezt gépmunkával meg egy új tömítéssel 25ezerből megoldottuk,azonkívül csak a futóművére kellet költeni,leginkább az ültetés/keményítés miatt - cserébe 5,5-6literes fogyasztás,beindul,elvisz,megy,fékez,hazahoz.És nem költöttem még rá a gatyám:D
Ferke02-02-2013 16:28:13 // 130551
Láttam már gyári hibás kettőstömegűt, de nem akarlak ezzel megrémíteni. Mindnesetre 2 opció van csak: kuplung vagy lendkerék....viszont ha a lendkerék, akkor az lazán garis tud lenni. Sajnos ezek mostanában nem ritkák, fura, de vezmódosítóval jártam így nemrég, hogy 3e km után elkezdett szólni...jöhetett le az új vezérlés...
Ferke02-02-2013 16:24:56 // 130550
A td-nél jobb választásod egyébként nem is lehetett volna. Ha nem fogok ki ennyire jó áron egy második 156-ot, akkor én is afelé hajlottam volna (csak nem alfa lett volna).
Ferke02-02-2013 16:23:02 // 130549
Kicsivel több élet-és autótapasztalat után térjünk ezekre vissza. Hetente több autó áll ide be, mint amit most felsoroltál. Nem bántás, de 5db autóból szerintem ne vonj le messzemenő következtetéseket.
pb_02-02-2013 14:53:36 // 130548
Köxi, hogy így aggódx érte, de az texi a dolgát, sőt azt is bírya, ha kitolom a xemét is.)) Tehát ezzel a válaxxal magad Támaxtottad alá a tapaxtalatokat a 16v telesportról. A többi + csak felesleges magyarázkodás.) Felőlem aztán lehet benne a 86. motor is, különösebben nem fog izgatni.))) Az sem úydonság, hogy a fiat motorokban xar a vezmód.)) Na de majdnem mind?PP
MIFI02-02-2013 12:59:28 // 130547
Tee ne az én motorommal foglalkozz inkább a tiédet rakd össze rendesen :) De ha már így megkérdezed 3. motor van benne na és ? nincs vigyázva rá egyáltalán nem sajnálom kinyomni a szemét ha kell... a vezmód meg nem csak alfában van gondoltam ugyanúgy a fiatra is... jó néhány példány ezzel nem győzöl meg... akkor is több ts fut az utakon ezzel persze nő az is hogy több a szar belőle.... :P
pb_02-02-2013 12:20:27 // 130546
Van jó néhány ilyen Pldány. Ezzel xemben a telesportokat már 150k környékén lehet felúyítani, sőt némelyik még ezt a futástelyesítményt sem éri +.) Pl hányx is csapágyaztad +, cserélted ki a motorodat?) A telesport is igencsak abban a stádiumban van, hogy Lég nehéz hozzá xerezni normális cuccokat.)
" nem csak a ts be szar a vezmód hanem mindegyik motorban amelyikben van .... " 8v TS?)
MIFI02-02-2013 10:52:06 // 130545
És még annyi hogy melyik boxert nem kellet felújítani amiben 200 fölött van ? hogy olcsóbban meg van ezt nem firtatom de annyi a teljesítménye is mint egy buzukinak... ezért cserébe nem kell 8 gyertya de az is igaz hogy boxerhez lassan lehetetlen lesz gyári gyertyát szerezni. nincs vezmód na és ? nem csak a ts be szar a vezmód hanem mindegyik motorban amelyikben van ....
attól hogy egy gti suzi jól megy nem nevezem autónak.....
Ha már boxer akkor bubu sti na az tud mosolyt csalni az arcodra :D
MIFI02-02-2013 10:44:53 // 130544
Persze hogy kár vitatkozni :) Csak azt kérném hogy azt mutasd meg hány működő 1.7 boxer is van sőtt mennyi boxer összességében és mennyi ts fut az utakon ??????? meg egy tádé sosem fogja tudni azt nyújtani mint egy 2.0 ts igaz fentartási költsége is más. De valamit valamiért...
DieselManiaco(NagyVad)02-02-2013 10:31:10 // 130543
kár vitatkoznotok ezen a TS dolgon,eddig akit kérdeztem mindenki azt mondta hogy kerüljem.Marklar blogját olvasva kiderül hogy a nemistudom hanyadik 2.0TS-t fogyasztja a 155. Mindenki túl van már csapágyazáson,vezmód cserén meg minden felesleges dolgon ami elkerülhető,egy régi jól bevált konstrukciónál mint a boxi vagy egy TD-JTD.Persze akinek TS van az úgy is fogja isteníteni hogy nem dehogy nem rossz a TS,de azt majd az idő eldönti. Meg az elvernek a pirosnál sem olyan biztos mondjuk egy 1,7 16V boxi esetén.Szóval nincs értelme vitatkozni,egy biztos én a jóöreg TD fenntartását nem cserélném el egy TS-ére.pedig a tádéban már 300ezer van:D
Gábor145JTD02-02-2013 07:23:16 // 130542
10000 km van benne ne bassz ....szétszedéskor lehet azt látni?????
amikor eldöntöttem hogy anno kicseréltetem akkor olyan jelenséget produkált hogy induláskor szintén berázott,meg erőteljes gyorsításkor is...na akkor vettem egy kettőstömegűt és egy kuplungszettet...Csőrinél csináltattam és mikor szétszedte azt mondta kettőstömegűvel smmi baj...de végül ha már megvettem kicserélte...és azóta eltelt 10000 km és 1 év 2 hónap
Jorjie01-02-2013 23:28:26 // 130541
Ez az 56 még megvan? :-O Jól mondta Warbi, hogy nem kóser :-)
pb_01-02-2013 22:08:16 // 130540
"hogy az sem gyakori probléma ha már egyszer ki van cserélve és normális olaj van benne "
Hayay, dehogy nem.))) Mert ez így semmire sem garancia.)
pb_01-02-2013 22:04:50 // 130539
"Tudom már boxert mert ahhoz olcsó minden de az nem baj ha pirosnál elvernek.... neked...."
Már akit.)) Válaxtani tudni kell.)))
pb_01-02-2013 22:02:51 // 130538
"Persze csak ezt a boxer fanok nem értik meg."
130500 hszt olvasd L úyra.) Ferke Mágus igen yól öxxegezte a dolgokat.)
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2013 22:01:02 // 130537
Az hogy az ember mennyit költ rá, végülis sokrétű. Igen, lehet dilis dolog egy kicsit részemről is újautó szinten fenntartani egy öreg szekeret, mindamellett látod, számolom hol járok.
Emellett ha belegondolunk egy-egy cartárs csak hobbiautóként tartott 3-madik 4-edik Alfára költ milliós nagyságrendben, ők is másképp gondolkodnak.
Én sem tartanék fent TS-t munkára. Ha meg másodiknak kéne, akkor meg tényleg fájna az alkatrész ár éves 5e km futás mellé. Ezért is TD a második, és persze a dilim miatt 146 :-) Egy termosztáton és egy alap beállításon kívül semmit nem csinálta(tta)m rajta még, és nem is szándékozom, csak amit muszáj. Arra én sem fogok 100e-ket locsolni, remélhetőleg nem is kell.
mreni01-02-2013 21:40:06 // 130536
na ezzel viszont nem vitatkoznék,támogatom az ötletet :D
MIFI01-02-2013 21:27:53 // 130535
meg ha vitatkozni akarsz akkor üljünk le sörözni jagerrel öblítve :)))))))
MIFI01-02-2013 21:26:48 // 130534
én sem csak én ezt látom :) De majd ha nem leszek lusta teszek fel képeket :)
De pl főnököm 2003 56osa soha nem volt törve de már látni rajta a rozsda pöttyöket.
mreni01-02-2013 21:23:32 // 130533
nem akarok vitatkozni,de most nincs igazad :) (szerintem)
MIFI01-02-2013 21:21:24 // 130532
konkrétan 4db 45-46 és egy 56ot szedtem szét és ahol volt a rohadás az az első gólyalábak mögött a hátsó taposóknál és még s küszöb belső felén.
Ezekhez képest az enyémen szinte elenyésző ahhoz képest ami a családban van 56 ott elől hátul taposó csere küszöbök is rohadtak.
én nem mondtam hogy nem rohad de annyira nem mint az 56...
mreni01-02-2013 21:12:57 // 130531
na azért rohad ám a 145 is rendesen(legalább annyira mint az 56) csak az alvázvédőtől nem látni,szedtem már szét párat.
MIFI01-02-2013 21:09:47 // 130530
Lusta vagyok most képeket keresgélni hogy melyik rohad jobban...
Gyakorlatilag nem egy 56osnak nem volt alja és hátul a köszöb is rohadt keményen. még 45-46 ot szedtem szét szinte rozsdátlanul... de közel sem olyan állapotban mint a facelift előtti 56os ok . láttam már én is eleget nem ABCben dolgozom vagy zöldségesnél. de mivel látom a vezmódon nem tudod túl tenni magad pedig te is tudhatnád hogy az sem gyakori probléma ha már egyszer ki van cserélve és normális olaj van benne személy szerint több mint 100k mentem vele úgy hogy hangját sem halottam de vannak még itt fórumon is akik ilyen futásteljesítmény után cserélték a gyertya szett megint 100k úgy hogy azt sem kell cserélgetned évente... jah de hogy több a ts meghibásodása valószínű azért van mert több fut belőlük mint a boxerekből...
Ferke01-02-2013 20:43:45 // 130529
Nekem van 2db 156. Megmutatod, hogy rohad jobban, mint az a 20db 145, ami eddig itt szétbontódott?:) A 20-ból kb 10-nek nem volt alja....
Felesleges a két autót egymáshoz hasonlítani egyébként, mert kb mintha a sud-ot hasonlítanám a 45-höz...ég és föld, én speciel sosem tudnám a 45 zörgését megszokni...
A kettőstömegű közel nem annyira gyakori probléma, mint egy ts gyertyaszett vagy egy vezmod, és itt látszik, hogy a témát tényleg érdemes lenne hanyagolni, mert ehhez nem elég itt olvasgatni, nem árt a fórumon túli életben is tapasztalatot szerezni, és itt nem az autó birtoklására, meg a hétvégi önképzőkörös bütykölgetésére gondolok.
Engem a pirosnál ritkán vernek el, öreg vagyok már bohóckodni, és jól látod, valóban nem baj, ha lenyomnak...10 évvel ezelőtt érdekeltek ezek a dolgok, de akkor nem is 1,6 meg 2,0 bohócmotorú autókkal jártam:))
MIFI01-02-2013 19:20:20 // 130528
Ezt a témát szerintem hanyagoljuk mert ha így nézzük tényleg mutyukival kell járni mindenkinek.... ha veszel egy facelift előtti 156-ost 2.4 jtd kérdezem én szar a kettős tömegű kuplungal együtt és még hozzá a turbó is olajos és kéne vezérlést cserélni meg mint tudjuk a futóműre is költeni kellene arról nem beszélve hogy rohad is jobban mint a 45-46...... akkor mit is érdemes venni????? Tudom már boxert mert ahhoz olcsó minden de az nem baj ha pirosnál elvernek.... neked....
Ferke01-02-2013 19:11:45 // 130527
Épp arra próbálok rávilágítani, hogy nem az univerzális alkatrészek számítanak...
mondok egy példát: idejön egy apuka a gyerekkel, 600euroért hoz egy 145 ts-t. Lóg a bele, a futóműve, füstöl, csattog a vezmod, és nagyszerviz kéne.
Mit mondunk neki? Én fejből tudom a számot, de szerintem itt kb mindenki, az főleg, aki ts-ezik.
Ugyanez a 600 euros boxerrel kevesebb, mint a fele. Ugyanúgy egy 15-17 éves autóról beszélünk.
Meg kéne érteni, hogy nem a boxer istenítéséről van szó, én pont lexarom, hogy ki mivel jár, elég öreg olaszautós is vagyok már ahhoz, hogy én ebből ne csináljak emocionális
kérdést, csak egyszerűen nehéz egy friss alfásnak megmagyaráznom, aki vesz egy ilyen szart, hogy nem éri meg hozzányúlni..:)
Ferke01-02-2013 19:05:24 // 130526
Naja, de mindennek van reális limitje, az autó negyedét-felét nem szívesen költi az ember egy autóra, ha nem muszáj...és mind tudjuk, hogy az alfa palettájából ezt a ts-nél a legkönnyebb...talán a v6 még ami partiban van vele, de az megint más kategória.
Mondjuk felesleges itt erősködnöm, mert Neked eleve más a kapcsolatod az autóddal, és ez a téma szerintem tök más nálad, a többiek meg úgysem fogadják el, hogy aki szereli, annak talán több a tapasztalata, mint annak, akinek a nevén van egy ilyen autó forgalmija:D
BadAzz01-02-2013 19:05:15 // 130525
Lehet nézni igy is ok. Vagy 4 jobb nyári gumi, szereléssel majdnem az ára egy ilyen 145-nek. Az kell a boxira is.:)
Ferke01-02-2013 19:00:45 // 130524
Szerencsés vagy...engem érdekel, hogy mennyit költök rá...
Ferke01-02-2013 18:57:16 // 130523
Ez kettőstömegű tünet, nem kuplung...
Ferke01-02-2013 18:56:16 // 130522
Én nem értelek...mégiscsak személyes sértésnek vetted, mert nem a boxer előnyeire mutattam rá, hanem a ts hátrányaira.
Ezt a turbocsövet nem értem, az fl turbocsöve 17e, egy fl még mindig 1,2milla. a 147 meg fl előttiből is ennyi...A sima 56 turbocsöve meg jóval olcsóbb, szóval valami nem stimmel a kalkulációddal.
Lörinc 14601-02-2013 18:49:00 // 130521
Sziasztok! Fel akartak torni a kocsimat,megfurtak a zarat,a baloldali hasznalhatatlan. Ha valakinek van elado Alfa146-hoz kerem irjatok. elore is koszonom.
MIFI01-02-2013 17:25:41 // 130520
Persze csak ezt a boxer fanok nem értik meg. Én is költöttem rá nem keveset... És most is vezérlés csere vezmóddal balace szíjjal meg mindennel. sőtt még szonda is... de leszarom hogy mennyi mert amikor beülök az kárpótol.......
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2013 17:14:20 // 130519
Ezt így volna érdemes számolni:
http://www.alfaamore.hu/tagok/2667/autok/2931/blog/9836
Most járok kb 150e km-nél, a helyzet csak jobb egy picit, a 2009 egy költős év volt. Plusz A közel 6 év alatt értékvesztésen 1 milla bukó van.
Szóval semmi értelme önmagában azt számolni, hogy az autó értékének hány százaléka egy alkatrész. Akkor most ne cseréljek többet vezérlést? Vagy ne csináljak fékgenerált? A legapróbb javítás is 5-10%, egy komolyabb 20% vagy több.
Ha most eladnám az autót 500e körül, kb az jönne ki, hogy 6 évet autóztam 25Ft/km költségen. Ebben az autó értékvesztése és szervíze van benne. A 150e km-re ez 3750000Ft. Ennek egy része új autónál sem úszható meg, szűrők, olajok, nyári felni, gumik. 10 olajcsere+2 garnitúra gumi máris 400e környéke.
Ugyanezt egy új Focussal is megtehettem volna (ha hitel nélkül meg tudtam volna venni), 4.5m körül beülök egy dízelfókába. Most eladhatnám 6 évesen 1.5m körül plusz felszámolok fél millát szervízre és kb ugyanott vagyok.
Lehet számolgatni mi éri meg és mi nem. Én inkább ültem 6 évet egy Alfában és élveztem minden métert. :-)
Boro01-02-2013 17:11:48 // 130518
kössz azzal nincs baj :) am a szerelés díját megspóroltam :D
mreni01-02-2013 17:08:14 // 130517
szoktam ilyet néha :))
Xixo01-02-2013 17:04:54 // 130516
Ügyesen bemárketingoltad magadat! :)))
mreni01-02-2013 17:03:03 // 130515
egyébként van bontott kuplungtárcsám ha kell :D
mreni01-02-2013 17:02:29 // 130514
ja használtat veszel akkor ne csodálkozz rajta,a 2 szerelés munbkadíjból meg a bontott cuccból már vettél volna bele egy új szettet és egy darabig nincs gond vele...
Xixo01-02-2013 16:59:36 // 130513
Azon gondolkoztam, hogy milyen jóízűen szoktak itt csámcsogni néhányan amikor egy-egy autógyár visszahívja bizonyos típusait, hogy azokon ingyen kijavítson valamilyen hibát... míg Alfáéknak eszükbe se jutott ilyen a vezmóddal...
Most akkor melyik a cikisebb? :)
Gábor145JTD01-02-2013 16:55:12 // 130512
Alsó munkahenger 6-7 ezer amit a pedállal nyomsz 15...most cseréltettem ....amugy van 4 és 12-13 körül is
Xixo01-02-2013 16:54:59 // 130511
Mondjuk a Grandét nem adtam volna el, ha nem kellett volna a pénz. Majdnem meg is gondoltam magam, amikor kiolvasta az ember, hogy valós a hatvanvalahányezer km...
No mindegy, jó lesz ez a 45 is egy darabig remélem! :)
Gábor145JTD01-02-2013 16:52:34 // 130510
amugy nekem is ki van a f**om a kuplunungal.....tavaly cserétettem kuplungot+kettőstömegűt és megint elkezdte hogy induláskor berázza az autót...vagy mi okozhatja azt hogy engedem fel a kuplungot szépen megindul majd ha tovább engedem elkezdi berázni
Boro01-02-2013 16:46:01 // 130509
árban? nem akarok megint szart venni de mondjuk 30-at se akarok kiadni 1ért
Gábor145JTD01-02-2013 16:42:45 // 130508
Nem érdemes bontottal szarakodni....UJ(sztem)
Boro01-02-2013 16:36:57 // 130507
Hello! Tudtok nekem segíteni? a kuplungom megint nem a legjobb (mondhatnám h totál sz@r) cseréltem bontottra, futott fél évig utána megint karmantyúztam mind2 hengert, futott megint 1 darabig aztán keztdem elölről de most megint ereszti az olajat.. tipp esetleg h miért kell ezzel játszanom állandóan? v vegyek ink újat minthogy karmanytúzgatom?
MIFI01-02-2013 16:20:10 // 130506
Sosem volt olcsó a vezmód... De akkor nézhetnék a dejzeleket is.... Turbócső is egy 156/147es esetében legalább a 10% és akkor a többiről nem is beszélve....
Nem vettem én személyes sértésnek csak egy kicsit unalmas már hogy csak a boxer király. Ennyi erővel venni kell suzukit mert az a király és alig kell rá költeni ... D :D :D :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.