Ciao!
Ez milyen autó, azaz milyen típus?
A Td ás Ts esetében nem kell szétszedni a műszerfalat a fűtőradiátor cseréjéhez... csak a pedálok felől kell félig kicsavart testhelyzetben bekúszva szerelni és arrafelé is lehet kihúzni a radiátort... ehhez mondjuk a kormánymerevítő csövet le kell szerelni, mert abban elakad és így a kormányburkolatot is, de semmi légzsák kiszerelés, meg ilyesmi ezeknél nem kell. Ha és amennyiben boxer, úgy abban az esetben a fentiektől eltérhet és abban nem tudok segíteni.. :)
Forum >> 145-146
Kazes☻15-12-2021 15:52:08 // 145258
ervin15-12-2021 15:27:12 // 145257
Sziasztok!
Fűtőradiátor cseréhez kérnék egy kis segítséget. Olvastam itt a fórumon, hogy le kell szedni a műszerfal alsó részét, de megakadtam. Kiszedtem az összes csavart, kivettem az anyós légzsákot, de a kardánalagúthoz illesztésnél nem enged, pedig az ott lévő egy csavart is kivettem. Létezik, hogy ki kell venni a váló!kézifékkart takaró műanyagot? ha igen, annak hol vannak csavarjai?
Másik kérdés, hogy klímás autónál ki tudom venni az egész fűtésboxot egyáltalán? vagy ki lehet műteni csak a radiátort?
Köszi a válaszokat, nagy segítség lenne
Fűtőradiátor cseréhez kérnék egy kis segítséget. Olvastam itt a fórumon, hogy le kell szedni a műszerfal alsó részét, de megakadtam. Kiszedtem az összes csavart, kivettem az anyós légzsákot, de a kardánalagúthoz illesztésnél nem enged, pedig az ott lévő egy csavart is kivettem. Létezik, hogy ki kell venni a váló!kézifékkart takaró műanyagot? ha igen, annak hol vannak csavarjai?
Másik kérdés, hogy klímás autónál ki tudom venni az egész fűtésboxot egyáltalán? vagy ki lehet műteni csak a radiátort?
Köszi a válaszokat, nagy segítség lenne
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2021 15:01:15 // 145256
A 145235 hsz-nál indult, ott még euróztunk, aztán úgy maradt. Két és fél milla amire gondoltam, de kiváncsi leszek a végeredményre majd :-)
127_sud15-12-2021 14:41:35 // 145255
Én is 700000 Ft-ra gondoltam, nálam még nincs EURO :)
Laciferi15-12-2021 14:00:16 // 145254
Az mas :) az mar nagyjabol eleg, en azt hittem 700 ezerre gondoltal forintban :)
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2021 13:44:51 // 145253
7k Eur az bő két és fél milla. Erről beszélek :-)
Laciferi15-12-2021 13:14:24 // 145252
Teljesen rendbe tenni milliokba is kerulhet mar sajnos.... :(
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2021 10:29:16 // 145251
Tudom, 7k az nagyon baráti, nagyon optimum, nem akartam túlozni. De sok baráttal, baráti Alfás árakkal és saját munkával... :-) Tényleg nem akarom elvenni sem Zsolti kedvét, sőt én szurkolok, mert tudom milyen érzés egy saját autót nem elengedni, hanem újraéleszteni.
A saját sztorimat sem szeretném kivetíteni rá, más helyzet volt, és én nem csináltam végig. Vannak napok amikor nagyon nagyon sajnálom, hogy eladtam az autót, és hiányzik a régi vas az udvarról. Soha nem érdekelt engem sem, hogy csak egy adagolós dízel, és valójában értéktelen. Az sem, hogy ki mit gondol az egészről. Amíg csináltam, nagyon élveztem.
Ezt kívánom Zsoltinak is. Ha végiggondolta pro és kontra az érveket, majd félretete az észérvek által adott eredményt és belevág, akkor élvezze minden percét és pláne az eredményt!
A saját sztorimat sem szeretném kivetíteni rá, más helyzet volt, és én nem csináltam végig. Vannak napok amikor nagyon nagyon sajnálom, hogy eladtam az autót, és hiányzik a régi vas az udvarról. Soha nem érdekelt engem sem, hogy csak egy adagolós dízel, és valójában értéktelen. Az sem, hogy ki mit gondol az egészről. Amíg csináltam, nagyon élveztem.
Ezt kívánom Zsoltinak is. Ha végiggondolta pro és kontra az érveket, majd félretete az észérvek által adott eredményt és belevág, akkor élvezze minden percét és pláne az eredményt!
127_sud15-12-2021 09:51:08 // 145250
A költségekre én is kíváncsi lennék, a 7k nagyon karcsúnak tűnik becslésre. Mennyi csak egy telifény? A munkadíj is nagyon sok ami persze érthető, ma már nem lehet megúszni olcsón semmit. Ez nem a szegények sportja.
127_sud15-12-2021 09:38:15 // 145249
Amúgy én is gondolkodom rajta, hogy majd elviszem muzeális minősítésre az autómat. Bő 4 évet kell kivárni szóval mivel most tényleg tisztességesen ki lett lakatolva és végleg hobby kategóriába került meglátjuk.
Fornitore14-12-2021 21:11:28 // 145248
Nagyon jó.Zoli hozzá a kötelezőt " jó mert nem búvár gyertyák".Hajrá Halesz és Zoli! Március felé benézek én is ,Dz.-hez addigra biztos alakul.Lehet már a Selénia Rallyra is kész lessz.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 20:16:35 // 145247
Messze van az még, ki tudja mi lesz. Akkor a ma félelmetes és bonyolult lesz a régi egyszerű :-) Vagy max projekt autó lesz belőle, egy régi soröt 2.0turbo benzina bele, meg valami getrag váltó XD
Kazes☻14-12-2021 20:07:25 // 145246
Perfetto! :)
Halesz14-12-2021 20:06:46 // 145245
Ahhoz még most vegyél meg több példányban minden elektronikát, kijelzőt, ilyesmit... 20 év múlva nem lesz :(
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 19:54:31 // 145244
Nem nem. Most nem fér el egy ilyen hobbi. Majd 20 év múlva egy 20 éves Giuliával pont ráérek vacakolni 😁
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 19:52:30 // 145243
A szürkével kb. 5k-ból megvagy és gyári, szerintem ennyiből biztosan nem áll meg a felújítás (tipp 7k). Egyébként majd a költségről csinálj a végén egy videót. 😀
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 19:48:55 // 145242
Na ez igen! Ebben tényleg van fantázia.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 19:48:18 // 145241
Értem én:-)
127_sud14-12-2021 19:23:44 // 145240
Bizony emelkedett már az áruk de kell még pár év azért szóval pont most lehet/érdemes venni szerintem. Mivel szépen eltűnnek ezek is szóval emiatt lesz értékes, amikor elkezdtem az Alfasud projektet semmi áruk nem volt. Ajándékba is kaptam komplett autót.
Halesz14-12-2021 19:17:25 // 145239
Amúgy megjegyezném, milyen szép árak vannak már egy-egy jobb állapotú 145-ösnél is...
Valaki korábban írta nekem a YouTube-on, hogy ezek az autók nem fognak sokat érni...
De, fognak :)
Valaki korábban írta nekem a YouTube-on, hogy ezek az autók nem fognak sokat érni...
De, fognak :)
127_sud14-12-2021 19:14:46 // 145238
Hát én csak egy 145-ös Alfát találtam amit megvennék, nem igazán mozgat meg a többi:
Alfa 145 1,7 16V
Alfa 145 1,7 16V
127_sud14-12-2021 19:12:20 // 145237
Nem úgy értettem, hogy a donort csinálná meg csak már nem kapsz olcsón használható autót csak szemetet. Ha meg olyan jó akkor nem kell elbontani alkatrésznek.
127_sud14-12-2021 19:10:33 // 145236
Nem nagyon van kevésbé rohadós 145-ös illetve van csak nagyon ritka (érdekes de az utolsó széria szinte rohadósabb). Ha meg ezt akarod megcsinálni akkor nem is kérdés, én se cserélném le az autómat egy jobb állapotú ugyanolyanra az biztos. Sőt én csak is a saját motorját újítanám fel (és újítottam fel) nem egy másikat! Ha megvan az elhatározás akkor neki kell állni és persze kell rá egy rakás pénz és kitartás.
Halesz14-12-2021 19:02:18 // 145235
Tehát 4000 euro, + még mondjuk 1500 a szállítás + forgalombahelyezés, stb.
Tehát kb pont ennyi a különbözet, amit most elkölthetek az enyémre.
Tehát kb pont ennyi a különbözet, amit most elkölthetek az enyémre.
Kazes☻14-12-2021 18:56:23 // 145234
Mondjál le minden felnit, gumit, szenzort, akármit... és indulj ezért! :D
Kazes☻14-12-2021 18:55:52 // 145233
Szépséges! :)
Kazes☻14-12-2021 18:54:29 // 145232
De ezt nem ő vette 20 évvel ezelőtt! :P Amúgy persze klassz! :D
Kazes☻14-12-2021 18:53:23 // 145231
Ne is figyelj rájuk, teljesen jó így, nyomjad csak... hadd haladjon szépen a projekt... hajrá! :)
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 18:32:16 // 145230
Magamnak meg ezt hoznám. Ha lett volna eszem, nem újítgatok én sem. :-)
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 18:29:12 // 145229
Egy ilyen piros, tetőablakos donor kéne neked :-)
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 18:26:18 // 145228
Csak példa, biztos van jobb. Ez pl képek alapján sokkal közelebb áll a célhoz mint ahonnan Te indulsz. Olaszországban futtott kis km-es autó, esélyes, hogy jó. Átvizsgálni meg át lehet mindent vásárlás előtt.. A lényeg, hogy még most viszonylag olcsók. Nincs sok, de vadászható értelmes példány annyiért, amennyinek a kétszereséből sem leszel kész a sajátod felújításával. A rozsda nem az évek számán múlik.
És egy újrafényezett, újraépített autó szerintem sosem lesz egyenértékű egy eredeti állapotban megmaradttal. De em akarlak megingatni, látom úgy sem tudnálak :-)
És egy újrafényezett, újraépített autó szerintem sosem lesz egyenértékű egy eredeti állapotban megmaradttal. De em akarlak megingatni, látom úgy sem tudnálak :-)
Süti15914-12-2021 18:23:54 // 145227
Süti15914-12-2021 18:19:00 // 145226
Szia Halesz,
Sok sikert a felújításhoz, jó helyre vitted én is ide vinném, ha hasonlóba fognék. Ja amúgy is Zolihoz viszem a gépet :-).
Ne sürgesd a dolgot a City bátor vállalás főleg, ha OT felé kacsingatsz.
Tudod, három dologból kettőt lehet választani. Ez igaz sok mindenre.
1. Gyorsan
2. Olcsón
3. Jól
Sok sikert a felújításhoz, jó helyre vitted én is ide vinném, ha hasonlóba fognék. Ja amúgy is Zolihoz viszem a gépet :-).
Ne sürgesd a dolgot a City bátor vállalás főleg, ha OT felé kacsingatsz.
Tudod, három dologból kettőt lehet választani. Ez igaz sok mindenre.
1. Gyorsan
2. Olcsón
3. Jól
Halesz14-12-2021 18:13:26 // 145225
Na de srácok, egy bármilyen 145-ös miért lenne kevésbé lutri?
Egyrészt fiatalabbat nem találok... hiszen az enyém egy kb utolsó gyártás...
Ha ebből indulunk ki, még ha kevésbé is voltak elhanyagolva, a rohadás ugyanilyen lutri mindegyiken...
Egyrészt fiatalabbat nem találok... hiszen az enyém egy kb utolsó gyártás...
Ha ebből indulunk ki, még ha kevésbé is voltak elhanyagolva, a rohadás ugyanilyen lutri mindegyiken...
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 17:58:00 // 145224
Ez pont így van, de ő a sajátját szeretné újraépíteni. A helyzet lényegesen könnyebb lenne, ha csak szeretne egy szép 145-öt. Most még vannak csodák amikkel érdemes foglalkozni.
127_sud14-12-2021 17:06:39 // 145223
A donor nagyon jó ötlet de sok dologra nem lesz megoldás, persze attól is függ milyen állapotú de ha túl jó akkor meg kár donorrá minősíteni.
127_sud14-12-2021 17:05:02 // 145222
Hát lesz vele munka amúgy de úgyis elhatározás és pénz kérdése. Én úgy látom nemcsak a karosszériáson múlik egy OT szint (van is egy és csinálok is egyet magam), persze az egyik legfontosabb de sok egyéb buktatója van még. És nagy különbség van két OT vizsgás autó között is!
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 15:36:25 // 145221
Húúú Zsolti. Egyből megnéztem ezt a videót, kiváncsi voltam. Látom a lelkes önmagam, amikor kb ugyanilyen tervekkel nekiálltam a 146-nak. OT lesz, már csak 8 év. Rengeteg az a nyolc év egy autónak, ezt se feledd! Ha nem érteném a személyes motivációt az autó kapcsán, akkor azt mondanám, hogy engedd ezt el, és keress egy eleve normális állapotút OT-re. El kell fogadni, hogy nem lehet minden autót megmenteni! Nekem sem sikerült végül a sajátomat :-(
Viszont értem, hogy Neked pont ez a példány érdekes, és ismerem az érzést ami pontosan oda vezet, hogy belesodródsz a szétszedésbe, felújításba. Az én kasznisom legalább előre megmondta, hogy nagyságrendileg ez miféle történet, ez a része nem volt szimpatikus. Pontosan tudja a szerelőd, hogy ez mekkora falat, és igenis meg tudná tippelni azt az összeget. Szerintem itt többen meg tudnánk tippelni a videó alapján. Milliókkal készülj.
Amúgy ennél tényleg rosszabbra számítottam én is, a tornyok, padló ,nyúlványok így elsőre egészen épek. Nekem a gumidugók pl. nem ismerősek, sőt az alvázon keresztben futó tömítőpaszta csík sem, rá kell nézni, hogy nem volt e ez már javítva esetleg.
Ha fényezni szeretnéd, akkor üresre kell pakolni a kasznit, ez egyértelmű. A belső küszbök, B oszlop bekötési pontja hajlamos még elgyengülni. Javaslom, hogy erősítsétek meg az egész belső küszöböt, rengeteget merevít az autón, ami vezetve is érezhető. 155 vagy Tipo küszöb tökéletese lesz, ráalakítják. Sok apró mozzanaton múlik, hogy végül szép lesz e az eredmény.
A kasznison fog múlni, hogy OT-s lesz e az autó. lesz e olyan minőség, illetve kibírja e 8 évig. Ezt a sajátomon is láttam, hiába nagy nevű Alfás műhelyhez köthető kaszisok csinálták, újabb beavatkozás nélkül nem lett volna OT-s. És egy frissen fényezett autón nagyon fáj rozsdát javítani. Mentségükre legyen mondva, hogy nálam nem történt teljes szétszedés. És így is karcoltuk az emílióóót...
Még egy tanács, csupán a tapasztalataim alapján. Szerezz egy donort. Egy kis méteres donor a leghitelesebb módja az újjáépítésnek. Hiába szórod a pénzt akár új gyári alkatrészekre, sajnos a minőségük nem olyan. Kifutott típus, silány vackokat csomagolnak Lengyelországban Ricambi Originali zacsiba. Ha valóban szépet, jót szeretnél, vadásznod kell itt-ott maradt eredeti gyári alkatrészekre. New Old Stock (NOS) néven keresd őket.
Garantált, hogy kicseréled a három motortartót, és semmi köze nem lesz a gyárihoz az autó kultúráltságának. Kemény vacak újrahasznosított gumik.. sajnos. Az új szilentek fél év múlva nyekeregnek majd, és folytatható a sor. Egy keveset futott bontatlan donor viszont aranybánya lehet.
A február márciuson meg jón nevettem :-) Egy kicsit beetetős szöveg, de ki tudja. Én azért csodálkoznék, ha ez egy éven belül elkészülne valóban OT minőségben.
Viszont értem, hogy Neked pont ez a példány érdekes, és ismerem az érzést ami pontosan oda vezet, hogy belesodródsz a szétszedésbe, felújításba. Az én kasznisom legalább előre megmondta, hogy nagyságrendileg ez miféle történet, ez a része nem volt szimpatikus. Pontosan tudja a szerelőd, hogy ez mekkora falat, és igenis meg tudná tippelni azt az összeget. Szerintem itt többen meg tudnánk tippelni a videó alapján. Milliókkal készülj.
Amúgy ennél tényleg rosszabbra számítottam én is, a tornyok, padló ,nyúlványok így elsőre egészen épek. Nekem a gumidugók pl. nem ismerősek, sőt az alvázon keresztben futó tömítőpaszta csík sem, rá kell nézni, hogy nem volt e ez már javítva esetleg.
Ha fényezni szeretnéd, akkor üresre kell pakolni a kasznit, ez egyértelmű. A belső küszbök, B oszlop bekötési pontja hajlamos még elgyengülni. Javaslom, hogy erősítsétek meg az egész belső küszöböt, rengeteget merevít az autón, ami vezetve is érezhető. 155 vagy Tipo küszöb tökéletese lesz, ráalakítják. Sok apró mozzanaton múlik, hogy végül szép lesz e az eredmény.
A kasznison fog múlni, hogy OT-s lesz e az autó. lesz e olyan minőség, illetve kibírja e 8 évig. Ezt a sajátomon is láttam, hiába nagy nevű Alfás műhelyhez köthető kaszisok csinálták, újabb beavatkozás nélkül nem lett volna OT-s. És egy frissen fényezett autón nagyon fáj rozsdát javítani. Mentségükre legyen mondva, hogy nálam nem történt teljes szétszedés. És így is karcoltuk az emílióóót...
Még egy tanács, csupán a tapasztalataim alapján. Szerezz egy donort. Egy kis méteres donor a leghitelesebb módja az újjáépítésnek. Hiába szórod a pénzt akár új gyári alkatrészekre, sajnos a minőségük nem olyan. Kifutott típus, silány vackokat csomagolnak Lengyelországban Ricambi Originali zacsiba. Ha valóban szépet, jót szeretnél, vadásznod kell itt-ott maradt eredeti gyári alkatrészekre. New Old Stock (NOS) néven keresd őket.
Garantált, hogy kicseréled a három motortartót, és semmi köze nem lesz a gyárihoz az autó kultúráltságának. Kemény vacak újrahasznosított gumik.. sajnos. Az új szilentek fél év múlva nyekeregnek majd, és folytatható a sor. Egy keveset futott bontatlan donor viszont aranybánya lehet.
A február márciuson meg jón nevettem :-) Egy kicsit beetetős szöveg, de ki tudja. Én azért csodálkoznék, ha ez egy éven belül elkészülne valóban OT minőségben.
Halesz14-12-2021 13:54:57 // 145220
Manky95610-11-2021 21:03:57 // 145219
Igazad van , keresek 🤝
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2021 20:04:25 // 145218
Keresed, vagy eladod ? 😀
Manky95610-11-2021 19:37:00 // 145217
Valakinek egy szép eladó 145 jtd ?
Kazes☻24-10-2021 16:25:42 // 145216
Tudom, hogy tudod... azért van ott (is) a szmájli! :D
127_sud24-10-2021 16:12:26 // 145215
A zeegergyűrűt nehéz visszatenni de amúgy nem annyira elvetemült.
alfaszikszó24-10-2021 15:49:44 // 145214
Megoldottam. Nem volt egyszerű ez a munkahenger csere. Jöhet a következő móka.
127_sud24-10-2021 15:30:06 // 145213
Tudom, azért is írtam hogy ott van a visszahúzó rugó nem a munkahengernél.
Kazes☻24-10-2021 14:37:54 // 145212
Igen, de az a másik vége! :D
127_sud24-10-2021 14:32:40 // 145211
Igen a pedálnál a főhengernél van.
Kazes☻24-10-2021 14:30:17 // 145210
Akkor egyiken sincs. :)
127_sud24-10-2021 14:29:12 // 145209
A Boxer esetében nincs gyárilag visszahúzó rugó a munkahengernél, az valami utólagos dolog lehet!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
516
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?