Sziasztok!
Mióta ki lett cserélve a szervószivattyú nyomócső, ami a kormányműre csatlakozik, alapjáraton hallok egy búgást, mint amikor kevés a szervóolaj a tartályban. A szervó rendszert kilégtelenítettük a kormánykerék jobbra-balra tekergetésével, de olyan, mintha még levegős lenne és nem múlt el így 300 km után sem. Lehet esetleg máshol is légteleníteni, vagy más hibaforrást keressek?
Forum >> 145-146
marci9118-08-2021 15:48:36 // 145050
marci9118-08-2021 15:46:19 // 145049
Szia!
Ismerősöm 147-ese is ilyen. A kintről beáramló levegő csappantyúját zárja alaphelyzetbe. A 146 nem ilyen, azon szerintem nyitva marad. Ha recseg, morog, akkor általában a csappantyú léptetőmotor fogaskerekei sérülnek meg és cserélni kell.
Ismerősöm 147-ese is ilyen. A kintről beáramló levegő csappantyúját zárja alaphelyzetbe. A 146 nem ilyen, azon szerintem nyitva marad. Ha recseg, morog, akkor általában a csappantyú léptetőmotor fogaskerekei sérülnek meg és cserélni kell.
Kazes☻13-08-2021 21:16:20 // 145048
Coyote12-08-2021 10:24:40 // 145047
Igen arra gondoltam. Az első injektornál folyik elég rendesen. Rendeltem most komplett csövet, remélem azon rajta lesz. Csak azt hittem lehet külön is kapni. Biztosító villát lehet, de tömítést nem. Esetleg más típusnak is meg felelne a tömítése? Gondolom a lényeg, hogy 6mm legyen az átmérője? Utazunk el és szeretném még ma rendbe rakni, hogy ne legyen gond vele az úton.
WarbiRunner (Gyuri)12-08-2021 10:18:50 // 145046
Résolajcső tömítés? A kis műanyag csatlakozó o-gyűrűjére gondolsz ami az injektor tetejébe megy? Asszem 6mm-es o-gyűrű, de valószínűleg komplett csatlakozót is lehet venni, ha másnem e-bayről. "Bosch CR injector leak-off connector" vagy hasonló kereséssel.
Coyote12-08-2021 07:16:29 // 145045
Sziasztok. Nem tud valaki segíteni, hogy milyen cikkszámon futhat vagy milyen néven a rés olajcső tömítése? Nem igazán találom egyik autós boltn sem ahonnan szoktunk rendelni. 1,9 JTD-hez kéne.
Kazes☻08-08-2021 21:46:12 // 145044
Nálam semmi... 😃
jjohn08-08-2021 08:15:00 // 145043
Köszi! És mi lett a zajjal?
Bocs elnéztem a számokat!
Bocs elnéztem a számokat!
Kazes☻07-08-2021 16:26:32 // 145042
A 147 egy topickal odébb... 😜 De különben találkoztam hasonlóval, akármi is lehet... anno a motortérből a levegő/vákuum rendszert hoztam ki győztesnek! 😃
jjohn07-08-2021 08:38:19 // 145041
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem! Nem régóta, amikor leállítom, az autót leveszem a gyújtást, egy 20 másodperc elteltével mintha valami elektronika dolgozna műszerfal mögött, hallani lehet halkan a zümmögést mintha valamit alaphelyzetbe állítani.
Találkozott valaki ilyennel, ha igen mi lehet ez?
Alfa 147 1,6 TS 105 LE benzin
Lenne egy kérdésem! Nem régóta, amikor leállítom, az autót leveszem a gyújtást, egy 20 másodperc elteltével mintha valami elektronika dolgozna műszerfal mögött, hallani lehet halkan a zümmögést mintha valamit alaphelyzetbe állítani.
Találkozott valaki ilyennel, ha igen mi lehet ez?
Alfa 147 1,6 TS 105 LE benzin
Kazes☻04-08-2021 14:28:59 // 145040
Tőlem nem fogja megtudni...! 😜😅
marci9104-08-2021 13:50:04 // 145039
A helyi festő-mázoló állványzata. Nem tudja, hogy ilyen célokra használjuk :P
epitesz03-08-2021 23:29:11 // 145038
Az derék! :D
Kazes☻02-08-2021 17:11:27 // 145037
Szuper... és milyen jó kis állványzatot rittyentettél oda, klassz! :D
marci9102-08-2021 11:42:43 // 145036
Látom kicsit passzívak vagyunk. Jövök némi helyzetjelentéssel ;)
Közel 2 hónapra le lett állítva a járgányom.
Az alábbi dolgokat javítottam rajta apummal:
-váltócsere
-váltókulissza javítás felújítókészlettel
-főtengely szimering csere lendkerék alatt
-mindhárom motortartó bak cseréje
-szervó nyomócső újragyártás + csere
-komplett új kipufogó
-bal féltengely belső csukló csere
PART 1-ben írok a váltócseréről. Az én váltóm már elég szépen zörgött és nem vette se az 1-est, se a hátramenet fokozatot, csak ritkán. A szétszedés után kiderült, hogy az 1-es fogaskerék alatt valószínűleg a tűgörgő összetörhetett, lógott és a hátramenet fogaskereke is nagyon viseltes volt. Volt egy másik váltó, ami ettől még sokkal rosszabb állapotban volt tele fémreszelékkel. Végül Pestről hoztam el egy sráctól két váltót és az egyik az szerencsére úgy tűnik, hogy egy keveset futott példányból került ki és minimális kopást tapasztaltunk benne, ezt raktuk fel. Mindenesetre aggasztó volt, hogy a főtengely csapágy külső gyűrűje mind a 4 váltónál megforgott az aluházban. A jobbik váltónál a csapágyházat minimálisan felpontoztuk és kapott némi csapágyragasztót.
A bölcső levétele akna nélkül nagy szenvedés volt, de a csavarok meglepően könnyedén kijöttek. Új kuplungot nem kapott, mert 50E km-el ezelőtt volt kuplungozva szerelő által és nagyon minimális kopás látszott mind a szerkezeten, mind a tárcsán.
Mivel ugye lent volt a kipufogó, leengedtem a középkonzolt és megtámogattam a kulisszát egy felújítókészlettel. Az eredmény mesés lett, se kottyanás, se lógás, határozottan veszi mindegyik fokozatot és egyszerűen szuper lett érzetre a váltás. Merem kijelenteni, hogy teljesen "újautós" lett így a váltás érzete.
Ha esetleg ti is rászánnátok magatokat ajánlom, hogy a két képen látható műanyag perselyt messzire el kell dobni. Az eredetiben két tűgörgős kosár van ezek helyett, azokat át kell préselni és örök élet.
Hamarosan folytatom!
Közel 2 hónapra le lett állítva a járgányom.
Az alábbi dolgokat javítottam rajta apummal:
-váltócsere
-váltókulissza javítás felújítókészlettel
-főtengely szimering csere lendkerék alatt
-mindhárom motortartó bak cseréje
-szervó nyomócső újragyártás + csere
-komplett új kipufogó
-bal féltengely belső csukló csere
PART 1-ben írok a váltócseréről. Az én váltóm már elég szépen zörgött és nem vette se az 1-est, se a hátramenet fokozatot, csak ritkán. A szétszedés után kiderült, hogy az 1-es fogaskerék alatt valószínűleg a tűgörgő összetörhetett, lógott és a hátramenet fogaskereke is nagyon viseltes volt. Volt egy másik váltó, ami ettől még sokkal rosszabb állapotban volt tele fémreszelékkel. Végül Pestről hoztam el egy sráctól két váltót és az egyik az szerencsére úgy tűnik, hogy egy keveset futott példányból került ki és minimális kopást tapasztaltunk benne, ezt raktuk fel. Mindenesetre aggasztó volt, hogy a főtengely csapágy külső gyűrűje mind a 4 váltónál megforgott az aluházban. A jobbik váltónál a csapágyházat minimálisan felpontoztuk és kapott némi csapágyragasztót.
A bölcső levétele akna nélkül nagy szenvedés volt, de a csavarok meglepően könnyedén kijöttek. Új kuplungot nem kapott, mert 50E km-el ezelőtt volt kuplungozva szerelő által és nagyon minimális kopás látszott mind a szerkezeten, mind a tárcsán.
Mivel ugye lent volt a kipufogó, leengedtem a középkonzolt és megtámogattam a kulisszát egy felújítókészlettel. Az eredmény mesés lett, se kottyanás, se lógás, határozottan veszi mindegyik fokozatot és egyszerűen szuper lett érzetre a váltás. Merem kijelenteni, hogy teljesen "újautós" lett így a váltás érzete.
Ha esetleg ti is rászánnátok magatokat ajánlom, hogy a két képen látható műanyag perselyt messzire el kell dobni. Az eredetiben két tűgörgős kosár van ezek helyett, azokat át kell préselni és örök élet.
Hamarosan folytatom!
V.Tomi.145-146 🍀19-07-2021 22:17:24 // 145035
:DD
Kazes☻19-07-2021 17:05:11 // 145034
AZ mindegy... ők szeretik! XD
V.Tomi.145-146 🍀19-07-2021 16:53:02 // 145033
Köszi :DDD néha néha fárasztó, de szeretem csinálni ;-)
Kazes☻19-07-2021 16:35:14 // 145032
Nálad jó 146-osnak lenni! :D
V.Tomi.145-146 🍀19-07-2021 16:23:44 // 145031
... és mindig lehet rajtuk mit csinálni :)) sosem lesz vége :D inkább szépészeti dolgokban mint fényezés.. a többi oké :))
V.Tomi.145-146 🍀19-07-2021 16:20:54 // 145030
Ez is az a felnis ami már ritkaság számban megy, de ott 3 autón is akadt ilyen felni :)
Kazes☻19-07-2021 13:58:31 // 145029
Nálunk csak kettő. :)
Kazes☻19-07-2021 13:58:11 // 145028
Fogyunk... : / de VTR cartársnak négy is van! :D
Kau19-07-2021 13:34:48 // 145027
800-ból 14. Fogyunk sajna... Úgy nézem ez a fehér is külföldi.
JCsabi19-07-2021 13:33:01 // 145026
V.Tomi.145-146 🍀19-07-2021 13:30:54 // 145025
Én végignéztem az összes alfát, 145-ből 6 db volt, 146 - ból pedig 8 db. 800 alfa volt jelen kb. Az az utolsó infó ;-)
Kau19-07-2021 12:34:10 // 145024
Mennyi 145-146-os volt Alfacityn? Képeken nem is láttam.
V.Tomi.145-146 🍀18-07-2021 23:51:38 // 145023
Mondjuk ez igaz :DDD
Kazes☻18-07-2021 15:53:50 // 145022
Nem, te beleálltál! 😜😅🤣
V.Tomi.145-146 🍀18-07-2021 09:20:42 // 145021
Óóó.... :D én még nem futottam bele a city-s képekbe :)))
Kazes☻17-07-2021 23:13:52 // 145020
KrisztiánL7515-07-2021 10:01:48 // 145019
Rendben. Akkor megvan, hogy merre nézelődjem. Köszönöm.
127_sud14-07-2021 14:55:07 // 145018
Szia, Ha a minőség számít akkor vegyél gyárit, például gyújtógyertyából és vezérlésből is jó áron van gyári. Én is tudnék de gyári szelepfedél tömítésem is van olcsón ha alu. szelepfedeles az autó. Amúgy az SKF/Gates vagy nagyon sok másik gyártónak is jó a terméke. Egy gyári vezérlés készlet vízpumpával kb. 50000Ft.
KrisztiánL7514-07-2021 12:48:43 // 145017
Sziasztok!
Elértük a 200000km-t. Alfa 145, 1.4B. 16V, 103LE. Pár dolgot cseréltetnék a motorban és a véleményeteket, tanácsaitokat kérném. Milyen gyártótól vásároljam a következő anyagokat: vezérmüszíj+ görgők, szelepfedél tömítés, vízszivattyú, olajszűrő, gyertyák.
A minőség számít.
Előre is köszi a válaszokat.
Elértük a 200000km-t. Alfa 145, 1.4B. 16V, 103LE. Pár dolgot cseréltetnék a motorban és a véleményeteket, tanácsaitokat kérném. Milyen gyártótól vásároljam a következő anyagokat: vezérmüszíj+ görgők, szelepfedél tömítés, vízszivattyú, olajszűrő, gyertyák.
A minőség számít.
Előre is köszi a válaszokat.
V.Tomi.145-146 🍀11-07-2021 08:07:18 // 145016
Igen, valószínűleg találkozni fogunk :) nem leszünk most olyan sokan mint szoktunk egyébként...
DennisBeru11-07-2021 07:00:21 // 145015
V.Tomi.145-146 🍀10-07-2021 20:40:07 // 145014
Én azt nem is néztem... :/
V.Tomi.145-146 🍀10-07-2021 20:39:31 // 145013
Mi megyünk ;-)
Kazes☻10-07-2021 19:19:05 // 145012
Balesetesbe tettem be... szegény (ek)... ☹️
WarbiRunner (Gyuri)10-07-2021 11:49:23 // 145011
:-(
DennisBeru10-07-2021 11:00:20 // 145010
Ahogy olvastam sajnos nincsenek túl jól.
Más témában érdeklődnék.
Jön innen valaki Alfa City-re jövőhéten?
Más témában érdeklődnék.
Jön innen valaki Alfa City-re jövőhéten?
Kau10-07-2021 07:35:37 // 145009
Hát ez tényleg kemény :(
V.Tomi.145-146 🍀10-07-2021 01:48:03 // 145008
V.Tomi.145-146 🍀10-07-2021 01:44:47 // 145007
V.Tomi.145-146 🍀10-07-2021 01:42:57 // 145006
V.Tomi.145-146 🍀09-07-2021 10:26:57 // 145005
Köszi szépen :))
Kazes☻08-07-2021 23:57:38 // 145004
misike7608-07-2021 15:35:01 // 145003
Sziasztok! Annyira lóg a bal első ajtó, hogy még kell emelném, hogy be tudjam csukni. Erre tudtok valami megoldást?
marci9101-07-2021 11:04:04 // 145002
Bevallom, már több donort nem szeretnék. Szétkapjuk mindkét váltót aztán meglátjuk, hátha sikerül a kettőből egyet összehoznunk és akkor kap új csapágyakat. Ahol pedig megforgott a csapágykülső, azt kimaróztatom és nézek túlméretes csapágyakat hozzá.
Persze nyilván jobb lenne egy keveset futott, gyári váltó, de erre én már semmi esélyt nem látok :/
Persze nyilván jobb lenne egy keveset futott, gyári váltó, de erre én már semmi esélyt nem látok :/
Kazes☻30-06-2021 21:39:06 // 145001
Levadásztad... Grat! :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
434
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?