Forum >> 145-146

pb_01-07-2009 15:56:42 // 97116
Az lesz.
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2009 15:55:54 // 97115
Megvannak a gyári áttétel értékeid? Gyűjtöm a váltóáttételeket :-DDD
Axl Trans01-07-2009 15:54:46 // 97114
Csak mert ez így több mint rejtélyes... Csak a váltó marad.
pb_01-07-2009 15:47:25 // 97113
Befogó fék nem okoz ilyet, az +int nem változtatja + fordszám seb viszonyt.
Jorjie01-07-2009 15:45:10 // 97112
Megfürdettem a szívem csücskét :-))
Axl Trans01-07-2009 14:13:09 // 97111
Kézifék rendesen ki van engedve? Most ez hülyén hangzik, de ha fordulat van akkor naftát kap. Ha kuplung sem csúszik akkor valami megfogja az autót. Ez egy rém egyszerű szerkezet. Egy dolog tud még sz@rozni, az elektromos dúsító. Nekem egyszer hasonló gondot okozott, azóta szét van húzva. Télen sem kellett, kis gáz, pöcc-röff.
pb_01-07-2009 13:57:29 // 97110
Sztem váltó lesz az. A kuplung csúszását gyorsan fel lehet ismerni, főleg, ha fordulaton Lkezd automatázni, ill már szaga is kellett volna, hogy legyen, nem is kicsit.
pb_01-07-2009 13:54:37 // 97109
Jaja, az utcadíszek pont ilyenek.D
pb_01-07-2009 13:53:26 // 97108
Itt vannak számolva az értékek:



Ahogy számolgattam még az 1.4 TS váltója forog 4,5knál 135öt.
dfg (Tanárúr)01-07-2009 13:48:06 // 97107
Ez biza fontos :)
Jorjie01-07-2009 13:05:05 // 97106
Dízelt akkor sem hajtunk hidegen :-))))
dfg (Tanárúr)01-07-2009 12:54:04 // 97105
szvsz a kuplung csúszik, vagy rövid a váltó. nem nagyon van más lehetőség. itt mechanikus kapcsolatokról van szó.
dfg (Tanárúr)01-07-2009 12:52:36 // 97104
az áttétel nem változik a hőmérséklet függvényében, tehát mindegy, hogy milyen hőfokon méred.
Jorjie01-07-2009 12:38:21 // 97103
Szerintem én is csinálok egy ilyet délután összehasonlításképpen. Aztán Warbi kiszámolja a frankót :-))
Ja, üzemmeleg motornál mérjünk, hogy minél azonosabbak legyenek a körülmények.
Átok79146TD01-07-2009 12:37:02 // 97102
éppen hogy nem...
számold vissza Jorjie méréséből, szvsz éppenhogy nem éri el 150et...
Átok79146TD01-07-2009 12:33:52 // 97101
110 nél pörög 2500 at a moci...

az hogy a kuppung nem csúszik meg az biztos???

nekem 5.ben 4200as fordulatig megy el.... sőt sztem 4ben se forogna 4500 fölé.
Föckös01-07-2009 12:07:43 // 97100
néha igen néha nem. épp ezért dugóban lóf.. ér a klímám...
J-Imi01-07-2009 11:49:47 // 97099
Rendben, összedobok a mai nap folyamán egy ilyen táblázatot, aztán meglátjuk mit dob ki a gép:) Szerintem azért nincs baj a hajtáslánccal mert alacsony sebességnél optimálisan pörög a motor, most pl, 60-ál 1200körül 5-ösben, ez teljesen normális,de ugye akkor 2400nél kéne mennie 120-at az órák szerint. Fogadok vmi halál egyszerű lesz a megoldás amire legutoljára gondolunk...:)
dfg (Tanárúr)01-07-2009 11:14:56 // 97098
Sziasztok!
Nektek sem megy fel az alapjárat ha bekapcsoljátok a klímát? Mert nekem kb.1200 fordulattól épül föl rendesen a hűtőkör, az alapjárat viszont 800...
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2009 11:11:56 // 97097
Csinálni kéne egy táblázatot. Felírod, hogy 1-esben 1000-nél, 2000-nél, 3000-nél 4000-nél mennyivel megy, majd ugyanezt a többi sebességfokozatban. Ebből kiderül, hogy van e csúszás az erőátvitelben, vagy nincs. Ha elküldöd ezeket az értékeket, bedobom a számolótáblámba, kiderül pikk pakk. Ha nincs csúszás, akkor ugye az arányszám szerint következnek a fordulat/sebesség értékek, lineárisan. Ha csúszás van, akkor valahol elkezd nem stimmelni az arányszám.
Azon spekuláltam, hogy a diffi tud e úgy tönkremenni, hogy az egyik fele szabadon megindul visszafelé (féltengelytől vonatkoztassunk el), így szépen leosztja a fordulatszámot. Ha ugye felemeled az autót, forgatod az egyik oldali kereket előre, a diffi a túloldalit hátrafelé hajtja. Így hirtelen nem tudtam olyan megszorulást vagy törést magamelé képzelni, hogy ez a kétfelé hajtás a váltó felől tekerve megvalósuljon, de fene tudja, végig kéne gondolni :-)
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2009 10:56:38 // 97096
Én még hezitálok vagy 2 évet, aztán rábeszélem Tottit, hogy nem kell neki az a V6 :-)
GTVili01-07-2009 10:11:46 // 97095
Meg kén nézni,hogy a különböző fokozatokban mennyit megy......ha pl óra szerint végre megy kb 180-190-et....akkor tuti a fordszámmérő a rossz....
Föckös01-07-2009 09:37:16 // 97094
csak azzal az autóval nincs probléma, amelyik nem mozog...
D
J-Imi01-07-2009 09:36:23 // 97093
185/60 R14 van fent. Gps-el mértünk sebességet és 100km óra felett kb teljesen pontosan mutatott a km óra, 60-nál meg csal 7-8%-ot
pb_01-07-2009 09:30:55 // 97092
Látod, az autóddal, mindig probléma van, Papa!DDD
Föckös01-07-2009 09:29:37 // 97091
nálam pl a 195/50 r15 nyári lefelé csal nagyjából 4-5 %ot.
a téli 185/65 r15 (IGEN, BEFÉR!!!) az meg felfelé kb ugyanennyit.
pb_01-07-2009 09:13:11 // 97090
A fordszám, sebesség alakulása a következőktől függ: váltó, kerékméret. Ha valamelyik Ltér a gyáritól, rögtön változnak az értékek. Mekkora kereket használsz, mekkora gumival?
pb_01-07-2009 09:09:12 // 97089
Az még nem jelent semmit sem, hogy a difi jó, ettől még a fokozatok áttételei lehetnek mások.
J-Imi01-07-2009 09:06:40 // 97088
Ma megnézem, hogy a többi fokozatban mennyire stimmel Jorije cartárs sebességei. Egyébként a váltót egyszerűen ellenőriztük le, megvan hogy mennyinek kell lenni az áttételeknek, ötödikbe pl 2,5-et forog a féltengely és 1-et a kerék, 3-4-est is leellenőriztük ezzel a módszerrel és stimmelt minden. Én annyira nem értek hozzá, ez a porlasztós dolog logikusnak tűnt, ha túl sok gázolajat nyom vissza akkor az lehet egy hibaforrás. Tényleg tanácstalan vagyok, mindenesetre nagyon köszönöm a tippeket, remélem nem lesz nagy baja a kocsinak.
Ferko01-07-2009 08:42:38 // 97087
Igen igen.:-D Szombaton még vacilláltam mikor ittuk a jégert, de aztán csak rászántam magam.
Igazából akkor jött valami (magam sem tudom, hogy mi), amikor megláttam az adok veszekben Alfa Hím autóját. Ott őrültem meg.:-DDD
Axl Trans01-07-2009 04:52:27 // 97086
Occsóé vót.... (ma jön a cucc!)
WarbiRunner (Gyuri)30-06-2009 23:12:25 // 97085
Te nagyon komolyan elhatároztad magad úgy látom...:-)
GTVili30-06-2009 22:52:28 // 97084
Mélynyomó mellé póló...? Nem lesz ez sok egy kicsit....? ;-DDDD
Ferko30-06-2009 22:30:17 // 97083
No meg az enyémen van két év műszaki is.
Axl Trans30-06-2009 22:24:23 // 97082
Na pupákok, mit szereztem ma? Tátáááááám:
WarbiRunner (Gyuri)30-06-2009 22:22:49 // 97081
Figy! A porlasztónak semmi köze ahhoz, hogy 130-at megy 5-ben 4500-as fordulaton. Mindenképp előbb azt deríteném ki, hogy hol a hiba a hajtásláncban. Valami vagy csúszik, vagy nem megfelelő az áttétel. Ha azt mondod megszámoltátok a fogakat, akkor elvileg a váltó ilyen szempontból rendben. Lehet hülye kérdés, de a diffi rendben van? Hajt rendesen mindkét féltengely?
DELFIN30-06-2009 22:19:22 // 97080
Szasztok cartársak ! volt már valakinek olyan hibája, hogy a benzinmutató kiakad és full-t mutat, mostanába ez a heppje ..... még ha negyedig is van telit mutat és csak jópár óra állás után zökken vissza...
Ferko30-06-2009 22:14:31 // 97079
Valóban jobb az ár. Km is több van benne egy picivel. A használtatón 50.000-ért többért van amúgy. No meg az enyém Magyarországi; így a km valós. Külföldről behozott esetén neccesebb. De ha valakinek az tetszik, akkor csak hajrá. Én nem árulok zsákba macskát és húgyért-szarért meg nem fogom odaadni.:-))
WarbiRunner (Gyuri)30-06-2009 22:08:28 // 97078
4-ben is 150 fölött kéne mennie 4500-nál. Vagy csúszik a kuplung, vagy más a végáttétele a váltónak, vagy rossz a fordulatszám mérő (bár hallatszik az, ha 4k fölött küzd egy dízel)
Jorjie30-06-2009 21:57:54 // 97077
Remélem segít, elvileg az autóink egyformák.
J-Imi30-06-2009 21:47:25 // 97076
köszi nagyon, ez hasznos lesz, holnap lecsekkolom, kíváncsi vagyok meddig stimmel
Jorjie30-06-2009 21:44:22 // 97075
Megnéztem, nálam így alakul a sebesség 3000 fordulatnál:
1esben: 30km/h
2esben. 50km/h
3asban: 75km/h
4esben: 100km/h
5ösben: 130km/h
6osban: ja az nincs :-D
Remélem, nincs nagy baj a géppel.
Selmak30-06-2009 21:43:16 // 97074
Na levizsgázott a verda.
Bagee30-06-2009 21:21:24 // 97073
minimum de lehet köztes érték is :D 1.5 TS XD :D:D:D:D:D:D:D
szasza(SW)30-06-2009 21:18:20 // 97072
Akkor motorcserés:)))
Bagee30-06-2009 21:17:38 // 97071
de az adatlapon meg 1.4 :) Szal ..... :D:D
szasza(SW)30-06-2009 21:16:41 // 97070
most akkor 1,4 vagy 1,6? mert a hirdetésben 1,6 van:)))
Bagee30-06-2009 21:10:19 // 97069
igaz csak 1.4 de szebb a színe :P:D:D:D:D:D
szasza(SW)30-06-2009 21:02:49 // 97068
Itt egy elenfél:)))
Ez reálisabb ár:)
J-Imi30-06-2009 20:05:15 // 97067
láttam még van pár kérdés, megpróbálok sorba válaszolni:) pörög 5000-et 5500is a motor a többi fokozatban. 3-4-5-ös áttételét megnéztük, az stimmel a workshopban leírtak szerint. Az a fura, hogy pl 5-ösben 55-nél pörög 1200körül a motor, tehát akkor 2400-nál kellene kb 110-el menni. A km óra 100 fölött teljesen pontosan mér gps szerint. Megnézegetjük majd hogy mennyi üzemanyag jön vissza a porlasztóknál, ha sok akkor az a baj, remélem hogy ez lesz a megoldás:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.