Forum >> 145-146

BalintDkny03-07-2013 19:36:43 // 132155
egyébként kb másfél éve tankolgatok E85öt ha épp arra járok, de maximum 3benya 2etanol arányban. semmi problémám nem volt belőle(kopp-kopp)
Barni14703-07-2013 18:00:21 // 132154
Hali,
Kellene egy kis segítség.
Megtaláltam a hűtófolyadék szivárgásomat.
Az utastérben lévő fűtőradiátor alsó csatlakozásánál ment el a tömítés.
Ez egyben a csap is? Van rajta valami karocska is. Sajnos nem tudtam alaposan megnézni mert nemsok helyem, időm, fényességem volt. Csak gyorsba leengedtem a fagyálót és kikaptam a tömítést.
Lehet ilyen tömítést beszerezni?
MIFI03-07-2013 16:27:24 // 132153
Én nem hiszek ilyen csoda szerekben :)
De szerencsére sokan és van mit eladnom...
Előbb leveszem a tankot kimosni és ultrahanggal kimosatom az injektorokat..... :)
De jelentem most lent volt a hátsó híd ezzel együtt a tank is és szinte teljesen tiszta volt :))

a sok Selenia ellenesnek pedig üzenem holnap olajat cserélek.....
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2013 15:03:33 // 132152
A Spuri nagy része is petróleum ha jól tudom. Lényeg, hogy ha intenzív tisztítást csinálsz, az előtt és után is jó ha benzinszűrőt cserélsz. Mondjuk CR dízelnél kritikusabb az előtte csere, benyásnál lehet elég csak utánna. Ha sok szmötyit felold, képes televágni a szűrőt.
Nekem a Wartburgnál pont ez történt amikor először ethanolt tankoltam. Olyan szinten feloldódott a sokéves kosz az üa. rendszerben, hogy a Fórum parkolóba felfelé menet elkezdett dadogni, és le is állt, alig bírtam elgurulni egy parkolóhelyig. A Wareznál látható volt a hiba, koszos zavaros lé kavargott a műanyag szűrőben. Szűrőcsere után pöcc röff, és már tiszta is maradt utánna a szűrő.
Más kérdés hogy hamar leálltam az ethanolról, mert nem szerette. Ráállítottam a karbit, de hidegen rángatott, és nem forgott rendesen. Plusz 13l-t evett belőle :-)
1pityu38903-07-2013 14:11:38 // 132151
Utánna néztem!!!

Az injektor,motor tisztító folyadékok 95 százalékban kerozint tartalmaznak. Mi is a kerozin?? Nem más mint finomított petróleum! Több fórumon is foglalkoznak vele... Egy tankhoz 2dl petróleum,és1dl tiszta alkohol elegendő a benzin által hosszútávon lerakódott gyantás trutyi letisztításához,az alkohol pedig vízteleníti az üzemanyag rendszert! Érdemes kicsit utánna olvasni :)
1pityu38903-07-2013 13:42:43 // 132150
Az alkohol tisztábban ég mint a Benya,hogy a korom lerakódásokat tisztítja e azt nem tudom. Az üzemanyag ellátó részt biztosan kipucolja,meg az esetlegesen a tankban lévő vizet is eltünteti mert az alkohol keveredik a vízzel.
BalintDkny03-07-2013 11:48:13 // 132149
Egyébként az égéstérben is van tisztító hatása?
Piritu - 1.000.00003-07-2013 07:18:26 // 132148
Ha jól tippelem az oldalad alapján, a tied már euro3-as (műanyag fedeles). Valószínűleg az már jobban kezeli a dolgot.
Az enyém (meg, ha jól látom a Cartársé is) 97-es, alufedeles.
Piritu - 1.000.00003-07-2013 07:04:09 // 132147
Elvileg segít, de nekem egyszer, amikor teljesen kiakadt, csak a FES tudta visszahozni.
1pityu38902-07-2013 23:40:06 // 132146
Aksi saru levétele?

Lehet hanyagolom a dolgot nincs kedvem hibakódokat törölgetni jópénzért :)
Piritu - 1.000.00002-07-2013 23:20:45 // 132145
Szerintem a "tisztítás" nem ér annyit, amennyit - adott esetben - az FRA és a TRA öntanuló paraméter kiakasztásával elérsz. Mer azt csak FES/MES-el tudod resetelni.
1pityu38902-07-2013 23:14:25 // 132144
Nagy majd futok egy próbakört felesben. Nem a spórolás a cél mert 390 ért tankolok benzint, az etanol meg 350 körül van szóval nem éri meg... Viktor elintézte...
Ami miatt tankolnám néha néha az a tisztító hatása. Az ilyen olyan tisztító adalékokban nem hiszek...
GTVili02-07-2013 22:25:14 // 132143
Én jártam a 45-össel "felesben"....ha nem rontottam el az arányt,akkor nem volt gond.
Kissé nyomatékosabb alul,viszont felül hamarabb elfogy. És többet eszik a "keverékből"...
De ha kiszámolod,és jó áron veszed a benyát( és az etanolt) akkor megérheti...
Piritu - 1.000.00002-07-2013 22:17:08 // 132142
A fogyasztásom előtte, pia nélkül 8,87 literre jött ki 6.046 km-en.
Felesben tankolva 9,18 l/100km- re jött ki a 2.046 km.
Piritu - 1.000.00002-07-2013 22:01:36 // 132141
Így van, bár az idei teszt alatt nem dobott. Kis fordulaton nyomatékosabb egy kicsit, viszont nem szeret annyira pörögni. Ja, és kicsivel többet is kér belőle felesben.
Kár vele kísérletezni, nem olcsóbb annyival.
GTPeti02-07-2013 21:54:59 // 132140
Piritu, a 2.0 TS-ben. Hibakódot dob az ECU, mert a mért paraméterek nem állnak össze neki. (50% mellett.)
1pityu38902-07-2013 21:52:48 // 132139
Próbált már valaki etanolt ts motorba? Közelben van egy Agip kút ott kapható de még sosem mertem kipróbálni. Régi karbis mazdába raktam régen de nem nagyon tetszett neki...
1pityu38902-07-2013 20:49:52 // 132138
Kár hogy nem állítható!!!
DieselManiaco(NagyVad)02-07-2013 20:12:31 // 132137
ez tény de ha az lenne a baj akkor tudnék róla:D szóval nem a szar műszaki állapot miatt ilyen a gép,hanem nem tudom mi miatt:D
DieselManiaco(NagyVad)02-07-2013 20:11:45 // 132136
az egy picit csajozós úgy:D
DieselManiaco(NagyVad)02-07-2013 20:11:16 // 132135
hát nem tudom,valószínűleg volt törve,de elég fura hogy mindkét érték majdnem percre pontosan egyforma.utánfutásban nincs különbségem.
1pityu38902-07-2013 19:19:00 // 132134
Toronyszilent is eltudja vinni a kerékdölést! Enyém borzasztó állapotban volt,kis kupakot levéve már lehetett látni hogy valami nem oké :) meg érezhetően mozgott a toronyszilentben a lengéscsillapitó! érdekes érzés...
mreni02-07-2013 14:21:54 // 132133
öcskösnek mikor beraktam a 156-ba a TA-t letekertem koppra elvittem futóműveshez és csak nézett,mondtam neki hogy elöl dőlésen nem tud állítani de mindenképp akart mókuskodni valamit -3.3 volt elöl :D
WarbiRunner (Gyuri)02-07-2013 14:04:58 // 132132
Azért gyanús a torony pozíciója, mert alkatrész cserével sem változik. Nálam is így van, 2008-as feljegyzésem van, akkor volt -1d54"(bal)/-1d30"(jobb).
Ez azután volt, hogy a bal első sárvédőmet megkínálta egy Pözsós. Az első lakatos nekiállt volna gányolni, onnan elhoztam azonnal az autót és beadtam egy nem olcsó helyre. Ott viszont ahogy mondtam hogy szerintem húz oldalra a gép, élből padra tették és a méreteket ellenőrizve rakták össze. Attól a nem túl komoly kocctól is másztak az értékek. Lehet a kerékdőlés különbség még emiatt maradt benne, de tény, hogy elmúlt a húzása, jó az egyenes futás.

Az utánfutásban is van különbségem, de határon belül. Ma voltam futóművet állíttatni, lengőkar és kormányösszekötő csere után. Minden érték a 2008-assal egyezik, minimális különbségek vannak.
DieselManiaco(NagyVad)02-07-2013 12:31:28 // 132131
bármi lehet,de fura lenne mert a két oldal között emlékeim szerint tizenperc eltérés van.és igazából nem sokkal volt keményebb a gyárinál. a tornyok hogy lehetnek arrébb? nincs hegesztve,nincs vele semmi különösebb,és a toronyszilentet is csak egyféleképpen lehet beletenni(nem úgy mint pl Croma),nálam csak jobbos lengőkar lett cserélve és azután sem változott az érték,most tavasszal pedig mindkét első teló és akkor sem változott az érték.
G-Burt01-07-2013 23:17:51 // 132130
nekem ültetve volt 1fok42 bal oldalt, 1fok44 jobb oldalt
G-Burt01-07-2013 23:15:23 // 132129
El van hanyagolva.
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2013 22:25:14 // 132128
Megnéztem, nekem határon, vagy picit azon túl szokott lenni (1d3" - 1d54").
A 2 feletti az elég pálya beállítás, az túl sok. Nem lehet hogy elpofozta a tornyokat a keményítés? Nem tudom előfordulhat e ilyen, de vagy a tornyok vannak rossz helyen, vagy a lengőkarok (szilentek) nem stimmelnek.
DieselManiaco(NagyVad)01-07-2013 22:12:32 // 132127
jah és ültetve is hajszálra pontosan ennyi volt... pedig mint ahogy tegnap Gyurival is beszéltük hogy attól változik a csapterpesztés,akkor most nekem vagy nem változott vagy csak vissza nem változott:D
DieselManiaco(NagyVad)01-07-2013 22:11:07 // 132126
hát nekem valamiért gyárihoz hasonló(utángyártott) alkatrészekkel is mindkét oldalt elől 2fok 20-25 körül van a dőlésem,a gyári pedig 1fok 10 vagy valami ahhoz közeli. csak azt nem tudom hogy nekem mitől annyi? mert az ültetés ki lett véve,a szárvágott gátlók is,jtd rugó,új gátló. és mégis majd a duplája a dőlés.
mreni01-07-2013 21:57:57 // 132125
a ültetve van érdemes korrigálni egy picit rajta
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2013 21:33:05 // 132124
Érdemes? Így legalább kanyarodik rendesen :-)
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2013 21:31:49 // 132123
Tényleg a viszonylag nagy negatív kerékdőlés miatt van, viszont megfigyeltem, hogy a téli gumijaimat nem eszi belül. Hogy miért, csak tippem van. A téli mindíg 185-ös és kisebb ET-jű felnin van. Egyiket sem ette, pedig ugyanúgy kapta az autópályázást néha 7 fok felett is. Az acél felnin sem és a nem gyári alun se nyalja el a téli belsejét.
Most lesz egy kis felni cserebere, kíváncsi leszek változik e valami.
Bővebben nem írom le, nehogy a 33-as "tudós csapat" megint biciklikerekezni kezdjen :-S
DieselManiaco(NagyVad)01-07-2013 20:25:40 // 132122
az zsír királyság:) nekem is ki kell majd vele találni valamit:)
mreni01-07-2013 20:22:35 // 132121
jah, plusz ha jól emlékszem megoldottuk azt is hogy kosz ne menjen a lengőkar belsejébe :)))
mreni01-07-2013 20:21:32 // 132120
asszem nincs zéger benne,egyébként elöl állítható a dőlés némileg,ha beszerzed a gyári méretű,de excenteres csavarokat a csonkállványhoz,talán az unix árul is ilyet.
DieselManiaco(NagyVad)01-07-2013 20:14:19 // 132119
ahha szóval ez át lett alakítva sima golyós csapágyra,meg gyárilag ugye hengergörgős van benne.
DieselManiaco(NagyVad)01-07-2013 20:13:09 // 132118
elől nekem is eszi,mert túl nagy a dőlés,ami ugye nem állítható,és az benne az érdekes hogy minden alkatrész belevaló. szóval nevezhetjük típushibának is:)
amúgy úgy emlékszem hogy a csapágy nincs zeegerrel rögzítve.majd mreni megmondja én nem tudom hirtelen:)
1pityu38901-07-2013 20:07:55 // 132117
Nem tudjátok véletlenül,hogy a hátsó lengőkarban a csapágy préselve vagy zéger gyűrüvel van "rögzitve"? Nemrégiben cserélték nekem is nem álltam neki otthon műhelybe vittem. Egyébként nekem futóműállitáson hívták fel a figyelmem hogy 2-3mm-t lóg igy be sem állitották csak miután meg lett csinálva. Több 145-146-osnál vettem észre hogy elöl a gumik belső felét koptatják! ez valami tipushiba vagy csak el van hanyagolva a futómű?
mreni01-07-2013 20:04:46 // 132116
hát anno így kezdődött aztán még alakítva lett rajta,de már a méreteit nem tudom,azóta is hibátlan már kb 40k km van benne és sokkal feszesebb lett mint volt,nem olyan nyúlós :)
DieselManiaco(NagyVad)01-07-2013 19:45:51 // 132115
mi poliuretános benne? csapágy most nem tudom hirtelen milyen van benne,de valami 8 ezres készlet lett belevéve anno...
mreni01-07-2013 19:26:42 // 132114
nekem a poliuretános cucc,elég jó lett,meg normális minőségű csapágy kell bele
DieselManiaco(NagyVad)01-07-2013 19:18:58 // 132113
Véletlenül nincs valakinek valami ötlete hátsó lengőkar csapággyal kapcsolatban mit kéne vele tenni hogy 20ezernél többet bírjon lógás és terpesztés nélkül az új felújítókészlet? mondjuk először is fejbe lőni azt az embert aki lyukat tervezett a lengőkar aljára hogy ott bemenjen a retek.:D de azon kívül?
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2013 16:36:01 // 132111
Naa azért ennyire nem... de tény hogy 130 országúton már izgalmas :-)
DieselManiaco(NagyVad)01-07-2013 16:29:38 // 132110
legalábbis hanghatás és úttartás szempontjából:D
DieselManiaco(NagyVad)01-07-2013 16:28:36 // 132109
arról nem is beszélve hogy a lassan de biztosan elért 130 meg 2kilónak tűnik:D
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2013 16:26:18 // 132108
Igen, nekünk gyárilag dob van rajta, elől pedig tömör tárcsa. Igazán nem mondanám azt hogy lomha, jól megy az, ritkán tapostam neki oda, szépen nyomatékból elvan. Inkább valahogy más a sebességérzet. Lehet a váltóáttételek miatt, nem tudom. 50-60 közt olyan jól el lehet a TD-vel autózni. A jtd-nél megőrülsz olyan lassúnak tűnik ugyanez.
pb_01-07-2013 16:08:20 // 132107
Akár.))
G-Burt01-07-2013 15:47:54 // 132106
vagy ilyet:D bár nem akarlak másolni:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.