Forum >> 145-146
Béci Ɨ|ѯ29-05-2014 19:27:55 // 134605
Na ezt már azért nem hagyhatom szó nélkül. :-) Elavult a motor és rövid a váltó, meg mindene fos az újabbakhoz képest. De hogy annak van a legszebb hangja az tuti. :-) :-) Egyébként az enyém pl. alig zörög belül...
Jorjie29-05-2014 17:08:56 // 134604
Hogy neked is írjak :-)
Ja vezetted a TD-t, de állandóan 4000-n állt a fordulatszámmérő, hiába mondtam, hogy nem boxer ez :-D
Ja vezetted a TD-t, de állandóan 4000-n állt a fordulatszámmérő, hiába mondtam, hogy nem boxer ez :-D
Jorjie29-05-2014 17:06:58 // 134603
"Kis sebességnél meglepően jól megy."
Dupla annyi nyomatékkal rendelkezem olyankor :-)
Dupla annyi nyomatékkal rendelkezem olyankor :-)
Jorjie29-05-2014 17:05:08 // 134602
Jorjie29-05-2014 17:02:10 // 134601
Én vezettem azt az 1.6-ot (bibibi). Szokatlan, hogy alul nincs nyomaték (mint a szívóbenzineseknél általában) és forgatni is kell, de egyébként szalad ám az, és elforog az égbe. Tegyük hozzá, hogy nem széria 1.6.
Mikor Sülyről jöttünk hazafelé Mifivel, és MINDENKIT megelőztünk, és nem nagyon maradtam el a TI-től (150LE/187Nm vs. 135LE/300Nm kb.) akkor Mifi is megjegyezte, hogy egész szépen szalad.
Mikor Sülyről jöttünk hazafelé Mifivel, és MINDENKIT megelőztünk, és nem nagyon maradtam el a TI-től (150LE/187Nm vs. 135LE/300Nm kb.) akkor Mifi is megjegyezte, hogy egész szépen szalad.
Jorjie29-05-2014 16:54:38 // 134600
Nem fogyott el, csak az elágazó után a dombtetőt szokták "pásztázni" :-)
Egyébként ahogy Warbi mondja, 190 körül győz a légellenállás :-)
De ha figyelted Laci se maradt le nagyon az 1.4 TS-el, bár szerintem az végig pirosban forgott :-)))
Egyébként ahogy Warbi mondja, 190 körül győz a légellenállás :-)
De ha figyelted Laci se maradt le nagyon az 1.4 TS-el, bár szerintem az végig pirosban forgott :-)))
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 15:55:44 // 134599
Van neki rajta egy csomó matrica, azért lett erősebb :)
pb_29-05-2014 15:48:30 // 134598
Igen, igen, mindent + lehet magyarázni, még annak az Llenkezőyét is.D Nem politikusnak kéxülx?DD
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 15:45:46 // 134597
Az övé nincs beedzve :-) Nem kéne annak elfogyni majd csak 190-nél. Ott még kéne a 6-odik fokozat :-) Ellenben kíváncsivá tettél, hogy mit hoztál ki az 1.6-ból, mert általában azért egy 1.6 nem ellenfél pályán. A gyári programos jtd-t a gyári 1.6 ts 180-nál kezdi elhagyni szép lassan. A jtd 190-nél, a ts 200-nál kifullad. A chipes jtd ellen komoly tuning kell azért az 1.6-ba :-)
pb_29-05-2014 15:44:34 // 134596
1 kiTSIt azért TSalódtam, mert ugye ez xakterületed, de sikerült Rősen mellé lőnöd.D
GTPeti29-05-2014 15:23:46 // 134595
Biztos csak elengedett. ;)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 15:11:32 // 134594
Ilyenek ezek... :D
Kau29-05-2014 15:10:28 // 134593
Múltkor mentem Jorjie jtd-je után. Kis sebességnél meglepően jól megy. De 170 körül elfogyott és ki kellett kerülni :))
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 15:08:18 // 134592
Naja. (Mea culpa, volt 1.6-ban meg JTD-ben is Limited 500... :) )
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 15:06:48 // 134591
A Fiat Marea sedan is lehajtható, merevítés ide vagy oda. Két bicikli befér simán :-)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 14:31:29 // 134590
Én is tudom, hogy 155-ben is ott van egy merevítés, de a Dedra ugyanez, és mégis lehajtható :) Lehetne azt használni azért, akárhogy is nézzük...
GTPeti29-05-2014 14:13:21 // 134589
Jó, de a 156-ban konkrétan tudom, hogy egy bazi merevítés van az ülés mögött keresztben, emiatt nem sok lyuk maradna egy lehajtott ülés mögött. Persze "kis" barkácsolással lehet(ne) segíteni a helyzeten. De ha valakinek hely kell, vegyen SW-t! (Vicc vó't. B)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 14:09:06 // 134588
A kereket szerintem csak Transporterben nem kell kivenni kb... :D
De tárcsaféknél ez nem olyan nagy cucc, gyors zár ki-kerék ki, vissza meg kb ugyanennyi. Szóval kibírható :)
Amúgy azon már többször is gondolkoztam, hogy hogy lehettek ilyen hülyék az Alfánál... A Dedrában le lehet hajtani az ülést... De még a 145-146-ban is, sőt a 33-ban is. Bezzeg se a 155-ben nem, se a 156-ban... Persze a kiszerelés is egy megoldás... :D
De tárcsaféknél ez nem olyan nagy cucc, gyors zár ki-kerék ki, vissza meg kb ugyanennyi. Szóval kibírható :)
Amúgy azon már többször is gondolkoztam, hogy hogy lehettek ilyen hülyék az Alfánál... A Dedrában le lehet hajtani az ülést... De még a 145-146-ban is, sőt a 33-ban is. Bezzeg se a 155-ben nem, se a 156-ban... Persze a kiszerelés is egy megoldás... :D
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 14:05:45 // 134587
Ugyanez volt a 156 meg a 45-öm közt a különbség :)
Ez az NVH-nak köszönhető szerintem leginkább, azt vitték lejjebb a faceliftnél. De jó sokkal...
Ez az NVH-nak köszönhető szerintem leginkább, azt vitték lejjebb a faceliftnél. De jó sokkal...
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 14:01:53 // 134586
Mert szerinted nem hurcoltam vele? Pár maratont megjártunk. Persze ülés lehajt (egy biciklihez csak a baloldali rész), kerék ki. Sőt lakott ott rota kapa, sarokkád , ipari mérõ berendezés, sütő, mosógép, nappali bútor lapjai és még sok más :-)
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 13:55:43 // 134585
Ja és ellenben de...ami fura, hogy a TD- ben a 130 az érezhető tempó, van sebesség érzet. A jtd- nél mindig elszalad a mutató, mert még a 130 is olyan nyugis gurulásnak tűnik. Városban a td-vel simán érzésre szabályosan lehet közlekedni. A jtd-be átülve kb 70-80 ugyanez az érzet, td- zés után figyelni kell egy darabig még átáll a szervezetem :-) Hogy ez is a fl miatt van, vagy mitől, azt nem tudom.
Anno Ferko is rákérdezett, hogy jól mér e az óra, mintha többet mutatna. De nem, gps szerint az óra jó.
Anno Ferko is rákérdezett, hogy jól mér e az óra, mintha többet mutatna. De nem, gps szerint az óra jó.
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:50:20 // 134584
Hátt... bele kellene próbálni a 46 dobozba a biciklit :)))
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:48:51 // 134583
Nem Special Edition volt? Mert abból azért akad, ugye koz exe is az.
Igen, az 1.8 jó lehet, de akkor is borzasztó ritka sajnos.
A Te TD-det még mindig nem tudom, hogy milyen, csak a Jorjie exét vezettem, az anno puhábbnak tűnt mint a boxerem.
Á, Alfát sehogy se érdemes venni... :DDD
Igen, az 1.8 jó lehet, de akkor is borzasztó ritka sajnos.
A Te TD-det még mindig nem tudom, hogy milyen, csak a Jorjie exét vezettem, az anno puhábbnak tűnt mint a boxerem.
Á, Alfát sehogy se érdemes venni... :DDD
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 13:44:02 // 134582
Hangzavar tekintetében a fl előttiekbõl a TD-t tudom javasolni. Engem meglepett az első családi kirándulás az öreg kormossal. 130-ig kifogástalan, nagyon kellemes utazni vele. Fölötte nem tudom, ki kéne próbálni. Addig még erővel is bírja :-)
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 13:35:08 // 134581
Én láttam jtd-t is Limited 500- ként, csak a felni nem stimmelt. Egyébként TS- bõl 1.8- at keresnék, bár tudom ritka. És ha lehet facelifteset. Valamiért a fészliftes jtd az alacsonyabb futóművel is kevésbé ráz mint a 96-os tádé. A beltér abban sem zörög igazán, de komfort érzetre lényegesen jobb a faceliftes. Azt hittem a gumikon múlik, de miután a TD megkapta a jeti kerekeit kompletten, és a helyzet változatlan, erre sem lehet fogni.
No és Alfát (is) úgy érdemes venni, ha viszünk egy Alfást..
Pl kapásból kiolvassa a valós km-t, a betárolt hibákat és tudja mit kell nézni az autón.
No és Alfát (is) úgy érdemes venni, ha viszünk egy Alfást..
Pl kapásból kiolvassa a valós km-t, a betárolt hibákat és tudja mit kell nézni az autón.
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:25:06 // 134580
Na meg a kormányzásnak (ami szintén boxer sajátosság), a klímátlanságnak (ami az én hibám, nem vártam ki egy másikat), a nyeszergő-nyekergő mindenségnek benne (ugye tudjuk, ez a fl előttiek tulajdonsága elsősorban, mondjam, hogy azok boxerek nagy többségben?), az igénytelen belső anyagoknak (FL-lel ezen is változtattak, ezekben a Limited500-akban lett a legjobb az anyagminőség), meg úgy általában annak, hogy szar volt benne utazni a rövid váltó (boxer sajátosság), a hangzavar (fl előtti tulajdonság) és a rohadt idegesítő folyamatosan magas NVH miatt (a TS-ben ez sincs.).
Amúgy kinézetre szerintem világbajnok kis autó a 145-ös, lehajtott üléssel simán bepasszoltak a bringáink, és még a viccesen nagy első ajtót is lehetett szeretni. Csak hát nem az elavult, gyenge és sokat fogyasztó motorokkal :(
Amúgy kinézetre szerintem világbajnok kis autó a 145-ös, lehajtott üléssel simán bepasszoltak a bringáink, és még a viccesen nagy első ajtót is lehetett szeretni. Csak hát nem az elavult, gyenge és sokat fogyasztó motorokkal :(
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:18:33 // 134579
(Inkább annak a baromnak, aki kitalálta, hogy az 1200 kilóhoz elég lesz 70 nyúlmókus :D )
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:17:42 // 134578
Ezt leginkább a boxernek köszönhette szegény kis autó...
D
D
pb_29-05-2014 12:33:56 // 134577
"az utolsó évben már a hátam közepére nem kívántam egyetlen porcikáját sem..."
D
D
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 12:13:14 // 134576
Jaja, Mifinek is jól áll a 46-on az a felni :) Meg Buksinak se rossz a 155-ösön, bár nekem 155-re kevésbé :) 45-46-ra viszont überbrutál :)
Béci Ɨ|ѯ29-05-2014 12:02:56 // 134575
Bezony ,összvissz 500 db. A Zender LeMans felnik meg csodaszépek. Most pont találtam egy garnitúra eladó, csak fel kéne újítani. Meg tavaly vettem a gumikat a mostanira és nem lehet, hogy minden évben veszek egy garnitúra új gumit. :-)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 11:57:54 // 134574
Egy ilyet bármikor elfogadnék... Ez a Limited 500 volt a 145 teteje szerintem kinézetre... Kár, hogy csak az 1.4-eket tették beléjük, mert ugyan közlekedni az is bőven elég, de simán kinézném belőle, hogy QV :))
Az a Zender felni brutális :)
Ja és annyi készült belőle, mint a 8C-ből (mármint karosszériaváltozatonként), az már azért valami! :D
Az a Zender felni brutális :)
Ja és annyi készült belőle, mint a 8C-ből (mármint karosszériaváltozatonként), az már azért valami! :D
Béci Ɨ|ѯ29-05-2014 11:51:33 // 134573
Hát erősen másnak. :-) Ez ránézésre tényleg szép.
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 11:47:23 // 134572
Pl... Oké, picit más árkategória, de azért ez első blikkre más ligának látszik :)
Ferke29-05-2014 11:35:30 // 134571
Most én is átolvasgattam...hát, nem egy sikersztori sajnos:( 4 dolog erősen látszik: nincs me a kellő félelem a márkaszerviztől, nincs állandó rendes alfás szerelője, az autó meglehetősen gaqya, és - ami már nem is olyan fontos - eléggé kvára nagyon sok volt a vételár ehhez az állapothoz....:P
Én mondjuk már a kornál fogva is egy ideje rövidebbre fogva oldom meg az ilyen szitukat, ha egyátlalán beeesem, szóval én visszavinném, ahogy van, mert ez innentől nemigen tud jól végződni:(
Én mondjuk már a kornál fogva is egy ideje rövidebbre fogva oldom meg az ilyen szitukat, ha egyátlalán beeesem, szóval én visszavinném, ahogy van, mert ez innentől nemigen tud jól végződni:(
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 11:35:09 // 134570
Így hogy még nincs átírva, én is visszavinném az autót... Találsz másikat, jobbat. Hidd el.
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 06:53:18 // 134569
Üdv! A blogodba is beleolvasva kétségeim támadtak...egy jóbarátom egy hasonló esetben kiharcolta, hogy a kereskedő fizessen egy motorgenerált. Szerintem nagyon nincs rendjén hogy egy hete ha megvan a gép és füstöl, lentragad az ablak, vez.mód hibás, fogyasztja a szervo olajat. A százötvenpár ezer km sem túl hihető így. Én egyezkednék biztosan. Vagy míg át nincs írva, vissza az egész, van kínálat bőven. :-)
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 06:53:16 // 134568
Üdv! A blogodba is beleolvasva kétségeim támadtak...egy jóbarátom egy hasonló esetben kiharcolta, hogy a kereskedő fizessen egy motorgenerált. Szerintem nagyon nincs rendjén hogy egy hete ha megvan a gép és füstöl, lentragad az ablak, vez.mód hibás, fogyasztja a szervo olajat. A százötvenpár ezer km sem túl hihető így. Én egyezkednék biztosan. Vagy míg át nincs írva, vissza az egész, van kínálat bőven. :-)
Béci Ɨ|ѯ29-05-2014 06:02:03 // 134567
Na, akkor nem is olyan rossz a helyzet. :-) Én a felsoroltak mellett még a fékekre néznék rá, meg az aljára rohadás szempontjából.
Ferke28-05-2014 22:34:39 // 134566
Szettben érdemes venni, elvihetnéd, ami itt ragadt a nyakamon (mostanában divat, hogy mindenki lerendelteti, aztán mégse kell) :)
Kau28-05-2014 20:37:02 // 134565
Nem kell mindig a legrosszabbra gondolni!
A dízeles hang indításkor típushiba. Vezérlésmódosítót kell cserélni. Nem olyan vészes. De, ha pl. elviszed Kulcsra Pirihez, ő megcsinálja javító szettel. Az kb 3000 Ft. Vezérlés szettet is jó áron szerez, nem kell vele foglalkozni...
A szervónál első a folyadék ellenőrzése, mert, ha kevés akkor szürcsög, meg kivillan a visszajelző lámpa..
Alapjárat ingadozásánál első körben kikell takarítani a pillangó szelep környékét. Leginkább ott szokott gond lenni. Másod körben egy LMM (légmennyiség mérő) takarítást csinálni.
Ezek filléres dolgok, de szokott segíteni ;)
Ezeken kívül levegőszűrő, olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere.
A dízeles hang indításkor típushiba. Vezérlésmódosítót kell cserélni. Nem olyan vészes. De, ha pl. elviszed Kulcsra Pirihez, ő megcsinálja javító szettel. Az kb 3000 Ft. Vezérlés szettet is jó áron szerez, nem kell vele foglalkozni...
A szervónál első a folyadék ellenőrzése, mert, ha kevés akkor szürcsög, meg kivillan a visszajelző lámpa..
Alapjárat ingadozásánál első körben kikell takarítani a pillangó szelep környékét. Leginkább ott szokott gond lenni. Másod körben egy LMM (légmennyiség mérő) takarítást csinálni.
Ezek filléres dolgok, de szokott segíteni ;)
Ezeken kívül levegőszűrő, olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere.
AngeloDivina28-05-2014 20:00:51 // 134564
Már van is időpontom egy normális szerelőhöz.
Után töltöttem a szervó tartáját és tádám...,megszűnt a probléma, már csak az van, hogy néznem kell a folyadék fogyást.
A motornak induláskor dízeles hangja van, ha azt és az alapjáratot megcsináljuk, akkor rendben is lesz.
Vezérlés garnitúrából (szíj+fesz.görgő+vezető görgő) melyiket választanátok?
Dayco,INA,SKF
Vízpumpából?
Dolz,Marelli,SKF,Valeo
Mit cserélnétek még? Ezen kívül akarom még a szűrőket és az olajat.
Után töltöttem a szervó tartáját és tádám...,megszűnt a probléma, már csak az van, hogy néznem kell a folyadék fogyást.
A motornak induláskor dízeles hangja van, ha azt és az alapjáratot megcsináljuk, akkor rendben is lesz.
Vezérlés garnitúrából (szíj+fesz.görgő+vezető görgő) melyiket választanátok?
Dayco,INA,SKF
Vízpumpából?
Dolz,Marelli,SKF,Valeo
Mit cserélnétek még? Ezen kívül akarom még a szűrőket és az olajat.
Béci Ɨ|ѯ28-05-2014 17:24:07 // 134563
Dunáék valószínűleg most láttak 145-öst először életükben. De lehet twin sparkot is. Ezért írtam korábban, hogy ilyen helyre felesleges elvinni. Bp-n és környékén szerencsére több alfához értő szerelő is van, még válogatni is lehet. És ők nem is akarják majd, hogy gatya nélkül menj haza, hanem segítenek.
G-Burt28-05-2014 17:17:28 // 134562
Én a helyedben olyanhoz vinném, aki ért is hozzá. Ilyen ember pl. Zé.
Ferke28-05-2014 15:01:52 // 134561
Bírom ezeket a szervizeket, 'A motor általános műszaki állapota rossz'.:)) Ezt gondolom nélkülük is sejtetted nagyjából.
Addig jó, amíg nem hagyod ott náluk motorcserére vagy generálra, mert gondolom már az átnézésért is pénzt kértek (a normálisabb szerelőkkel ellentétben).
Szóval ha meg te is látod, hogy ezek a bajok, akkor 2 opció van: eladod alkatrésznek a jószágot, vagy költesz rá.Nyilván a motorgenerál kilőve, mert az magában 300 (dunáéknál gondolom 3-5x annyi), marad a normális bontott motor, ami full zsákbamacska, ez sallangokkal is alhangon 200....
Addig jó, amíg nem hagyod ott náluk motorcserére vagy generálra, mert gondolom már az átnézésért is pénzt kértek (a normálisabb szerelőkkel ellentétben).
Szóval ha meg te is látod, hogy ezek a bajok, akkor 2 opció van: eladod alkatrésznek a jószágot, vagy költesz rá.Nyilván a motorgenerál kilőve, mert az magában 300 (dunáéknál gondolom 3-5x annyi), marad a normális bontott motor, ami full zsákbamacska, ez sallangokkal is alhangon 200....
AngeloDivina28-05-2014 14:07:33 // 134560
Sziasztok!
Elvittem Dunáékhoz átnézni a kocsit, mert a szervónak nagyon szar hangja van és a motor hangjával sem nagyon vagyok megelégedve, meg hát a fékezéskori fel-fel pörgés is zavart.
Eredmény:
Motor generált javasolnak, vagy egy jó motort,mert az költségkímélőbb.
Vezérlőegység vizsgálat:
Befecskendező vezérlőegység önbeállítása határon kívül
A motor általános műszaki állapota rossz
Befecskendezés vez. egys. hibás
A motor megy amíg megy a szerviz felvevő szerint.
A kormányműből ömlik az olaj és a szervó szivattyúból is.
Javaslat:
Kormánymű felújítása ha lehet vagy egy jó kormánymű beszerelése
szervó szivattyú cseréje
Szeretném megkérdezni a véleményetek, mit csinálnátok?
Elvittem Dunáékhoz átnézni a kocsit, mert a szervónak nagyon szar hangja van és a motor hangjával sem nagyon vagyok megelégedve, meg hát a fékezéskori fel-fel pörgés is zavart.
Eredmény:
Motor generált javasolnak, vagy egy jó motort,mert az költségkímélőbb.
Vezérlőegység vizsgálat:
Befecskendező vezérlőegység önbeállítása határon kívül
A motor általános műszaki állapota rossz
Befecskendezés vez. egys. hibás
A motor megy amíg megy a szerviz felvevő szerint.
A kormányműből ömlik az olaj és a szervó szivattyúból is.
Javaslat:
Kormánymű felújítása ha lehet vagy egy jó kormánymű beszerelése
szervó szivattyú cseréje
Szeretném megkérdezni a véleményetek, mit csinálnátok?
Mygery28-05-2014 12:15:44 // 134559
Köszi az infókat!még egy kérdés nem-e lenne valakinek eladó komplett donor autója 1.4 ts motorral?a színe:309/A verde tropico met.ebben a színben krll csak.
Kau28-05-2014 11:45:29 // 134558
Nem baj az, ha picit ovális. Egy 45 fokos kör alakú közdarab tökéletesen passzol oda. Hozzáfogja a bilincs.
Az az érzékelő, ha jól tudom, valami hőfok érzékelő. A faceliftes 145/146-osokban már nincs is. Le van dugózva a helye.
Az az érzékelő, ha jól tudom, valami hőfok érzékelő. A faceliftes 145/146-osokban már nincs is. Le van dugózva a helye.
Kau28-05-2014 11:38:34 // 134557
Megtudnátok mondani, hogy pontosan melyik relé vagy biztosíték tartozik a klímához?
Totti 14628-05-2014 11:33:39 // 134556
Vagy szerzel másik flexi csövet légszűröd és lmm közzé, vagy veszel az eredeti házba való sport szűrőbetétet.
De ha ránk hallgatol és hosszútávra tervezel akkor hagyod a gyári szűrőt, így egy pár hibát megelőzve!
De ha ránk hallgatol és hosszútávra tervezel akkor hagyod a gyári szűrőt, így egy pár hibát megelőzve!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
486
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?