Forum >> 145-146

Kau29-05-2014 21:47:37 // 134616
Amúgy nem hiszem, hogy pályán nagy különbség lenne. Az enyém gyorsulásra volt belőve, nem végsebességre. Most meg vissza van állítva a vez tengely gyárira. (Kényszerből).
Átégett a hengerfej tömítés 2 hete és Buddha a gyári sablonnal rakta nekem össze. Majd, ha Pirinél járok, megint elfokoljuk :)
Azért valamelyik nap kipróbáltam, hogy jó lett-e? 195-nél elvettem a gázt, mert jött egy kanyar :) Szóval még megyeget :)
Kau29-05-2014 21:42:47 // 134615
Az enyém 8000-nél tilt ;)
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 21:29:50 // 134614
Igen, ezt már nekem is mondták páran, jól megy a chipes jtd. Arra az 1.6-ra kíváncsi vagyok, tudom hogy nem gyári :-) Imi barátom Mareája volt eszméletlen ütős 1.6-os, 2 személlyel 8.6-ot gyorsult 100-ra, és simán ment 200 fölé.Közben tök jól fogyasztott. Senki nem tudja mi volt azzal az autóval, így vette. 7200-nál tiltott :-)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 21:10:27 // 134613
Mondjuk Mifiék azóta tartoznak egy pár vázával... :DDD
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 20:17:27 // 134611
Pedig egyáltalán nem zavartalak a reggeli szalonnasütésben... :DDD
Jorjie29-05-2014 20:15:47 // 134610
Ja, ott sertepertéltél, nem lehetett tőled nyugodtan józanodni :-D
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 19:57:26 // 134609
Mifi félrebeszél folyton... :D Ééén meg hősiesen ittam két napig VELETEK, akkor pedig éppen takarítottam. :D
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 19:56:39 // 134608
Hétköznapi használatra egyáltalán nem rossz az, csak sportolni nem annyira nekem. :)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 19:55:20 // 134607
Jóó, hát a tiéd... :D :P

Nem lenne ezzel sem semmi baj, ha nem istenítenék páran. Én is szerettem a hangját... :)
hurvinyek29-05-2014 19:35:53 // 134606
Hali!
Valaki esetleg tud hátsó szárnyat 146-hoz?
Előre is köszi!
Béci Ɨ|ѯ29-05-2014 19:27:55 // 134605
Na ezt már azért nem hagyhatom szó nélkül. :-) Elavult a motor és rövid a váltó, meg mindene fos az újabbakhoz képest. De hogy annak van a legszebb hangja az tuti. :-) :-) Egyébként az enyém pl. alig zörög belül...
Jorjie29-05-2014 17:08:56 // 134604
Hogy neked is írjak :-)
Ja vezetted a TD-t, de állandóan 4000-n állt a fordulatszámmérő, hiába mondtam, hogy nem boxer ez :-D
Jorjie29-05-2014 17:06:58 // 134603
"Kis sebességnél meglepően jól megy."
Dupla annyi nyomatékkal rendelkezem olyankor :-)
Jorjie29-05-2014 17:05:08 // 134602
Íme. Ugyan nem látszik, de az én vagyok :-D

Jorjie29-05-2014 17:02:10 // 134601
Én vezettem azt az 1.6-ot (bibibi). Szokatlan, hogy alul nincs nyomaték (mint a szívóbenzineseknél általában) és forgatni is kell, de egyébként szalad ám az, és elforog az égbe. Tegyük hozzá, hogy nem széria 1.6.
Mikor Sülyről jöttünk hazafelé Mifivel, és MINDENKIT megelőztünk, és nem nagyon maradtam el a TI-től (150LE/187Nm vs. 135LE/300Nm kb.) akkor Mifi is megjegyezte, hogy egész szépen szalad.
Jorjie29-05-2014 16:54:38 // 134600
Nem fogyott el, csak az elágazó után a dombtetőt szokták "pásztázni" :-)
Egyébként ahogy Warbi mondja, 190 körül győz a légellenállás :-)
De ha figyelted Laci se maradt le nagyon az 1.4 TS-el, bár szerintem az végig pirosban forgott :-)))
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 15:55:44 // 134599
Van neki rajta egy csomó matrica, azért lett erősebb :)
pb_29-05-2014 15:48:30 // 134598
Igen, igen, mindent + lehet magyarázni, még annak az Llenkezőyét is.D Nem politikusnak kéxülx?DD
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 15:45:46 // 134597
Az övé nincs beedzve :-) Nem kéne annak elfogyni majd csak 190-nél. Ott még kéne a 6-odik fokozat :-) Ellenben kíváncsivá tettél, hogy mit hoztál ki az 1.6-ból, mert általában azért egy 1.6 nem ellenfél pályán. A gyári programos jtd-t a gyári 1.6 ts 180-nál kezdi elhagyni szép lassan. A jtd 190-nél, a ts 200-nál kifullad. A chipes jtd ellen komoly tuning kell azért az 1.6-ba :-)
pb_29-05-2014 15:44:34 // 134596
1 kiTSIt azért TSalódtam, mert ugye ez xakterületed, de sikerült Rősen mellé lőnöd.D
GTPeti29-05-2014 15:23:46 // 134595
Biztos csak elengedett. ;)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 15:11:32 // 134594
Ilyenek ezek... :D
Kau29-05-2014 15:10:28 // 134593
Múltkor mentem Jorjie jtd-je után. Kis sebességnél meglepően jól megy. De 170 körül elfogyott és ki kellett kerülni :))
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 15:08:18 // 134592
Naja. (Mea culpa, volt 1.6-ban meg JTD-ben is Limited 500... :) )
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 15:06:48 // 134591
A Fiat Marea sedan is lehajtható, merevítés ide vagy oda. Két bicikli befér simán :-)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 14:31:29 // 134590
Én is tudom, hogy 155-ben is ott van egy merevítés, de a Dedra ugyanez, és mégis lehajtható :) Lehetne azt használni azért, akárhogy is nézzük...
GTPeti29-05-2014 14:13:21 // 134589
Jó, de a 156-ban konkrétan tudom, hogy egy bazi merevítés van az ülés mögött keresztben, emiatt nem sok lyuk maradna egy lehajtott ülés mögött. Persze "kis" barkácsolással lehet(ne) segíteni a helyzeten. De ha valakinek hely kell, vegyen SW-t! (Vicc vó't. B)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 14:09:06 // 134588
A kereket szerintem csak Transporterben nem kell kivenni kb... :D
De tárcsaféknél ez nem olyan nagy cucc, gyors zár ki-kerék ki, vissza meg kb ugyanennyi. Szóval kibírható :)
Amúgy azon már többször is gondolkoztam, hogy hogy lehettek ilyen hülyék az Alfánál... A Dedrában le lehet hajtani az ülést... De még a 145-146-ban is, sőt a 33-ban is. Bezzeg se a 155-ben nem, se a 156-ban... Persze a kiszerelés is egy megoldás... :D
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 14:05:45 // 134587
Ugyanez volt a 156 meg a 45-öm közt a különbség :)

Ez az NVH-nak köszönhető szerintem leginkább, azt vitték lejjebb a faceliftnél. De jó sokkal...
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 14:01:53 // 134586
Mert szerinted nem hurcoltam vele? Pár maratont megjártunk. Persze ülés lehajt (egy biciklihez csak a baloldali rész), kerék ki. Sőt lakott ott rota kapa, sarokkád , ipari mérõ berendezés, sütő, mosógép, nappali bútor lapjai és még sok más :-)
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 13:55:43 // 134585
Ja és ellenben de...ami fura, hogy a TD- ben a 130 az érezhető tempó, van sebesség érzet. A jtd- nél mindig elszalad a mutató, mert még a 130 is olyan nyugis gurulásnak tűnik. Városban a td-vel simán érzésre szabályosan lehet közlekedni. A jtd-be átülve kb 70-80 ugyanez az érzet, td- zés után figyelni kell egy darabig még átáll a szervezetem :-) Hogy ez is a fl miatt van, vagy mitől, azt nem tudom.
Anno Ferko is rákérdezett, hogy jól mér e az óra, mintha többet mutatna. De nem, gps szerint az óra jó.
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:50:20 // 134584
Hátt... bele kellene próbálni a 46 dobozba a biciklit :)))
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:48:51 // 134583
Nem Special Edition volt? Mert abból azért akad, ugye koz exe is az.

Igen, az 1.8 jó lehet, de akkor is borzasztó ritka sajnos.
A Te TD-det még mindig nem tudom, hogy milyen, csak a Jorjie exét vezettem, az anno puhábbnak tűnt mint a boxerem.

Á, Alfát sehogy se érdemes venni... :DDD
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 13:44:02 // 134582
Hangzavar tekintetében a fl előttiekbõl a TD-t tudom javasolni. Engem meglepett az első családi kirándulás az öreg kormossal. 130-ig kifogástalan, nagyon kellemes utazni vele. Fölötte nem tudom, ki kéne próbálni. Addig még erővel is bírja :-)
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 13:35:08 // 134581
Én láttam jtd-t is Limited 500- ként, csak a felni nem stimmelt. Egyébként TS- bõl 1.8- at keresnék, bár tudom ritka. És ha lehet facelifteset. Valamiért a fészliftes jtd az alacsonyabb futóművel is kevésbé ráz mint a 96-os tádé. A beltér abban sem zörög igazán, de komfort érzetre lényegesen jobb a faceliftes. Azt hittem a gumikon múlik, de miután a TD megkapta a jeti kerekeit kompletten, és a helyzet változatlan, erre sem lehet fogni.
No és Alfát (is) úgy érdemes venni, ha viszünk egy Alfást..
Pl kapásból kiolvassa a valós km-t, a betárolt hibákat és tudja mit kell nézni az autón.
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:25:06 // 134580
Na meg a kormányzásnak (ami szintén boxer sajátosság), a klímátlanságnak (ami az én hibám, nem vártam ki egy másikat), a nyeszergő-nyekergő mindenségnek benne (ugye tudjuk, ez a fl előttiek tulajdonsága elsősorban, mondjam, hogy azok boxerek nagy többségben?), az igénytelen belső anyagoknak (FL-lel ezen is változtattak, ezekben a Limited500-akban lett a legjobb az anyagminőség), meg úgy általában annak, hogy szar volt benne utazni a rövid váltó (boxer sajátosság), a hangzavar (fl előtti tulajdonság) és a rohadt idegesítő folyamatosan magas NVH miatt (a TS-ben ez sincs.).

Amúgy kinézetre szerintem világbajnok kis autó a 145-ös, lehajtott üléssel simán bepasszoltak a bringáink, és még a viccesen nagy első ajtót is lehetett szeretni. Csak hát nem az elavult, gyenge és sokat fogyasztó motorokkal :(
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:18:33 // 134579
(Inkább annak a baromnak, aki kitalálta, hogy az 1200 kilóhoz elég lesz 70 nyúlmókus :D )
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 13:17:42 // 134578
Ezt leginkább a boxernek köszönhette szegény kis autó...
D
pb_29-05-2014 12:33:56 // 134577
"az utolsó évben már a hátam közepére nem kívántam egyetlen porcikáját sem..."
D
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 12:13:14 // 134576
Jaja, Mifinek is jól áll a 46-on az a felni :) Meg Buksinak se rossz a 155-ösön, bár nekem 155-re kevésbé :) 45-46-ra viszont überbrutál :)
Béci Ɨ|ѯ29-05-2014 12:02:56 // 134575
Bezony ,összvissz 500 db. A Zender LeMans felnik meg csodaszépek. Most pont találtam egy garnitúra eladó, csak fel kéne újítani. Meg tavaly vettem a gumikat a mostanira és nem lehet, hogy minden évben veszek egy garnitúra új gumit. :-)
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 11:57:54 // 134574
Egy ilyet bármikor elfogadnék... Ez a Limited 500 volt a 145 teteje szerintem kinézetre... Kár, hogy csak az 1.4-eket tették beléjük, mert ugyan közlekedni az is bőven elég, de simán kinézném belőle, hogy QV :))
Az a Zender felni brutális :)

Ja és annyi készült belőle, mint a 8C-ből (mármint karosszériaváltozatonként), az már azért valami! :D
Béci Ɨ|ѯ29-05-2014 11:51:33 // 134573
Hát erősen másnak. :-) Ez ránézésre tényleg szép.
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 11:47:23 // 134572
Pl... Oké, picit más árkategória, de azért ez első blikkre más ligának látszik :)
Ferke29-05-2014 11:35:30 // 134571
Most én is átolvasgattam...hát, nem egy sikersztori sajnos:( 4 dolog erősen látszik: nincs me a kellő félelem a márkaszerviztől, nincs állandó rendes alfás szerelője, az autó meglehetősen gaqya, és - ami már nem is olyan fontos - eléggé kvára nagyon sok volt a vételár ehhez az állapothoz....:P
Én mondjuk már a kornál fogva is egy ideje rövidebbre fogva oldom meg az ilyen szitukat, ha egyátlalán beeesem, szóval én visszavinném, ahogy van, mert ez innentől nemigen tud jól végződni:(
VKG231!!! (156+75)29-05-2014 11:35:09 // 134570
Így hogy még nincs átírva, én is visszavinném az autót... Találsz másikat, jobbat. Hidd el.
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 06:53:18 // 134569
Üdv! A blogodba is beleolvasva kétségeim támadtak...egy jóbarátom egy hasonló esetben kiharcolta, hogy a kereskedő fizessen egy motorgenerált. Szerintem nagyon nincs rendjén hogy egy hete ha megvan a gép és füstöl, lentragad az ablak, vez.mód hibás, fogyasztja a szervo olajat. A százötvenpár ezer km sem túl hihető így. Én egyezkednék biztosan. Vagy míg át nincs írva, vissza az egész, van kínálat bőven. :-)
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2014 06:53:16 // 134568
Üdv! A blogodba is beleolvasva kétségeim támadtak...egy jóbarátom egy hasonló esetben kiharcolta, hogy a kereskedő fizessen egy motorgenerált. Szerintem nagyon nincs rendjén hogy egy hete ha megvan a gép és füstöl, lentragad az ablak, vez.mód hibás, fogyasztja a szervo olajat. A százötvenpár ezer km sem túl hihető így. Én egyezkednék biztosan. Vagy míg át nincs írva, vissza az egész, van kínálat bőven. :-)
Béci Ɨ|ѯ29-05-2014 06:02:03 // 134567
Na, akkor nem is olyan rossz a helyzet. :-) Én a felsoroltak mellett még a fékekre néznék rá, meg az aljára rohadás szempontjából.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.