Forum >> 145-146

DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 09:59:18 // 136105
321 ezer van az enyémben,nem pörgetős valóban,alulról menős,öreguras,de el lehet forgatni is ha minden rendben van benne.Technikailag semmi extra víz meg olaj legyen benne,olaj bármilyen kb,nem kell selenia meg adalék meg ilyen marhaságok:D Hidegen nem hajtjuk szeret gátas lenni,ha egyszer hengerfejezzük,kizárólag fém Victor Reinz mehet bele.Ennek tényleg a legnagyobb ellensége a hidegen hajtás. Cserébe 5,5-6,5 fogyasztás,a 6,5 az már alfásabb közlekedés technikával :P Annál többet csak akkor kajál ha valami szar benne.... Jó ez meg minden,takarékos szaladgálós,de JTD-t vennék,fiatalabbak több benne a lehetőség.Itt a motorról nincs mit mondani,ha el is fárad olcsó hozzá minden,de a kasztni előbb fárad.Az enyém 95-ös 321EKm-el.
aatis24-02-2015 09:12:50 // 136104
Szerintem simán a 14 év használattól.
Meg szerintem az is benne van, hogy télen kicsit megmered a gumi, ami körbeveszi az ajtókeretet, és jobban kitartja az ajtót.
ValeRossi4624-02-2015 06:30:44 // 136103
Kosz :)
Varom a bovebb infot :D
Béci Ɨ|ѯ24-02-2015 05:53:57 // 136102
Elnyűhetetlen darab. Amolyan régi vágású diesel, nem a pörgetős fajta. De majd a Cartárs nyilatkozik róla bővebben. :)
ValeRossi4624-02-2015 04:50:31 // 136101
Jo reggelt! Fiam nezett maganak egy 145-s 2.0 TD STD-t. Nem ismerem ezt a motort
Milyen tapasztalatok vannak vele? 220e van benne ora szerint.
Koszi elore is.
Béci Ɨ|ѯ24-02-2015 04:10:49 // 136100
De vajon mitől állítódik el az a keret? Egyszerűen a használattól?
aatis23-02-2015 21:21:39 // 136099
Üdv cartársak! Gondoltam, megosztom veletek, hogy milyen fejleményre jutottam a hétvégén. :)
Többeknél olvastam, hogy gond az ajtó bezárása. Főleg hidegben. Nálam is ugyanez a gond volt. Eddig. :)
Azt vettem észre, hogy ahogy próbálom bezárni az ajtót, olyan hangot ad ki a zár, mintha be akarná zárni az ajtót, de aztán visszakattan és nem zár be. Mivel a hétvégén jó idő volt, így szétkaptuk az ajtókat és kicsit utánajártunk a dolognak. Befújtunk mindent szilikonnal. Ártani nem árthat alapon. :) Igazából ez nem hiszem, hogy segített bármit is, de jó a tudat, hogy be van fújva. :)
Szóval a lényeg, amitől megjavult a zár annyi, hogy a B oszlopon lévő kiálló keret (nem tudom mi ennek a neve) helyzetén állítottunk, amibe belekattan az ajtó zárja. És már kész is. Szuperül zár. :)

Viszont ha már szét volt szedve az ajtó, kiderült, hogy el van törve a zárban két kis pöcök, úgyhogy most azt kell keresnem. :/
Zsoltikj ૐ23-02-2015 19:43:58 // 136098
azt megoldottam imbuszfej+rövid toldóval, meg befért a kezem is az anyákig
Kazes☻23-02-2015 19:39:07 // 136097
Az első verzió is jó! :)
Nekem már van nagy kulcs hajtókarral... :)

Amúgy a belső csuklónál lévő csavarokra gondoltam, hogy amiatt kellett alámásznom... így sikerült megoldanom.
Zsoltikj ૐ23-02-2015 15:36:41 // 136096
közel volt a meghajláshoz :)
Zsoltikj ૐ23-02-2015 15:35:53 // 136095
volt egy kis szívás vele mert úgy meg van húzva a féltengelyanya, hogy nem bírtam lelazítani itthon meg nincs légkulcs sem 3/4 collos hajtószár 36-os dugókulcssal a 1/2 colossal meg nem mertem tovább erőltetni mert közel volt a meghaláshoz már így a kerékaggyal együtt kellett kivennem a féltengelyt
Kazes☻23-02-2015 15:07:32 // 136094
Az jó... há' nekem csak úgy sikerált. :)
Zsoltikj ૐ21-02-2015 18:17:38 // 136093
azért feküdni nem kellett csak a kis sámlin ülni, már cserélve lett, ma délutáni programom az volt
Kazes☻21-02-2015 18:03:58 // 136092
Akkor fekhetsz alá... ha nnics aknád! :)
Zsoltikj ૐ21-02-2015 17:52:28 // 136091
ahogy gondoltam illetve hallottam felemelve az autót a bal belső féltengelycsukló kattogott
Zsoltikj ૐ19-02-2015 10:26:28 // 136090
utolért a kattogás engem is, bal oldalt folyamatos fordulatfüggő kattogást hallok egyenesfutás közben is (hátramenetben csöndben van); gondolom a belső féltengelycsukló lesz a ludas
Kau16-02-2015 12:25:15 // 136089
Ystuc volt 146-osán volt. Sajnos akinek eladta, összetörte. A roncs kulcson van Pirinél. Kérdezd meg, hogy megvan-e még az a légterelő. Képet találsz róla ystuc adatlapján. Az autó eleje sérült. Privátban megírom a számát.
Zotya14516-02-2015 07:43:32 // 136088
Sziasztok

Valaki segítsen nekem.
A diagnózis: gázadáskor az autó nem mindig indul finoman, mintha kicsit késve kapcsolna és sok anyagot kapna motor ami miatt kicsit rántva indul. Menet közben ha leveszem a gázról a lábam akkor nem finom motorfék érzés van hanem kicsit erősebb fullasztó hatás jelentkezik. Plusz, tankolás után (ÖMV) indításkor a motor felpörög és utána majdnem lefullad, 500 fordulatszámra lemegy egy pillanatra. Aztán felpörög 1500-ra és szépen beáll az alapjárat, szépen megy. Tegnap tankoltam ugyan ott ugyan azt és elmúlt a hiba. Tehát gáz adáskor és elvételkor jelentkezik ez az egész idegesítő probléma.
Valakinek volt már ilyen problémája?
Gyertyákat cseréltem már, klafán megy az autó.
<Tomika>15-02-2015 19:37:38 // 136087
Sziasztok nekem egy olyan kérdésem lenne , hogy keresek a hátsó szélvédő főlé szárnyat hogy hol találhatrok olyat???? tud valaki segiteni 146-os alfámra kellene :)
Kau15-02-2015 19:29:25 // 136086
Én is az Exideot ajánlanám. Az Auchanban nagyon jó áron szokott lenni.
Xixo15-02-2015 18:45:54 // 136085
Nekem jász van már több mint 3 éve és eddig semmi para (koppkopp), pedig mindig kint áll az autó, de eddig elindult gond nélkül a legnagyobb hidegben is. Sőt egy jó ideig eljártam generátor nélkül is vele, amíg le nem merült teljesen, de most utána visszatöltve is indul azonnal. Aztán most majd meglátjuk, hogy ez okozott-e neki nagyobb sokkot vagy még eldolgozik egy-két évet!?
DieselManiaco(NagyVad)15-02-2015 17:59:32 // 136084
A jászról én is hallottam hogy szar,a Periont a kifejezetten akku kereskedő srác mondta,hogy abból a szériából alig hoztak vissza,Vartából Jászból és még Boschból is több jött vissza mint a Perionból.Egyenlőre nem tudom,egy olyan hét volt amikor kinnt állt a 45,meló miatt,-10 volt végig,hétfőtől,péntek délutánig, másfelet fordított és járt,de izomból fordított majd kiesett a motor,nem villogott a műszerfal meg semmi.Szóval egyenlőre nem sok tapasztalat van vele szeptembertől,remélem beválik.
GTPeti15-02-2015 17:04:20 // 136083
Ez egy kérdés volt igazából, hogy milyen érvek szólnak mellette. (Érdekel.)
GTPeti15-02-2015 17:03:33 // 136082
Anno, mikor kérdezősködtem a Periont (ami ugye nem magyar akku már - aka jobban teljesítünk :( ) és a Jász Akkut sem dícsérték a boltokban. Sőt...
DieselManiaco(NagyVad)15-02-2015 16:04:48 // 136081
nekem befért a nagyobb 680-720 környéki indítóval nézzél valamit,Exide,Perion vonalon..:) én szeptemberben vettem periont 23-ért
DieselManiaco(NagyVad)15-02-2015 16:03:23 // 136080
séróból 72-74 ha fizikailag befér a 74 akkor nyugodtan mehet bele:)
Kazes☻15-02-2015 15:50:44 // 136079
Fejlemény.
Végre alá tudtam mászni a kocsinak. Az általatok leírtakat is végig ellenőrizve a végén a jobbos féltengely külső csuklója a ludas. Kifingott. Viszont két indítás után (mert tettem egy-két próbakört) nem indult a vas, csak katt. Végig futott rajtam, hogy önindító, netán generátor... de talán csak aksi. Szomszéddal bikáztuk... semmi. Behúztuk, 'pöcc-röff'... de a légzsák lámpicsku világított, de semmi más. Ám az orromat némi záptojásszagféle ütötte meg. Ilyennel már találkoztam, amikoris az Iveco aksija ment tropára. Hamar nyitottam is a géptetőt és szaglásztam... az aksitól jött. Gondolom cellazárlat és jöhet egy új aksi.Sajnos az aksin nem látszik a felirat, hogy mekkora... majd nyomozok. Persze ha valaki tudja séróból mekkora kell egy 1.9Td-be, akkor ossza meg vélem izibe! :)
Na, egyelőre ennyi!

Áldás, Békesség! :)
DieselManiaco(NagyVad)15-02-2015 07:31:32 // 136078
nézd meg a váltócsapágyat is,meg a fix féltengelyét is,nekem volt olyan hogy forszírozott kanyarban,balosban,fura tompa dobogás hallatszott,jobbos lengőkarban kiment a talpas.. de ha mindkét kanyarban csinálja akkor ez kizárt... Belső csukló is jó állapotú volt? Ha megfogod a féltengelyt középen megpróbálod előre hátra tekerni,akkor mozdul a belső csuklóban? Illyetve ugyanez kívül is,ha kotyog akkor szar a féltengely.
Kazes☻14-02-2015 19:49:16 // 136077
Jobbra is, balra is... úgy veszem ki... most már csak a jobbosra gondol(hat)ok, de sajna ma nem volt rá időm... talán holnap... jobb kerék le és majd leselkedek! :)
Kazes☻14-02-2015 19:46:39 // 136076
Köcce, megnézem. :)
DieselManiaco(NagyVad)14-02-2015 18:20:46 // 136075
Belső csukló? milyen kanyarban? mindegyikben? lehet még a jobbos fix féltengely csapágya,vagy esetleg a balos kihajtás csapágy a váltóban? más nagyon nem ropoghat..
AngeloDivina14-02-2015 12:30:16 // 136074
Az UNIX Webshop-ja szerint a 145 1.4TS 97'-nek az olajleeresztő csavarja ekkora "M20 x 150 mm". Megtudtok ebben erősíteni, mert nem akarok potyára rosszat venni. Sosem passzolom el ha elcseszem a rendelést a mágneses csavarnál. Köszi!
Kau14-02-2015 12:03:01 // 136073
Jártam már így én is. Azt hittem, hogy féltengelyt kell cserélnem, de szerencsére, nem!
Most nagyon laikusan írom le, mert nem emlékszek pontosan a részletekre. :)
Ha le van véve a kerék akkor lehet látni. Ha jól emlékszek, a féltengelyen (vagy ott a futóműnél) van egy kis fém karika (kb 1cm vastag) és az ér bele valahova. Jól leírtam, mi? :))) Lehet rajta látni a friss, fémes kopás nyomot. Azt kell beljebb ütni egy fél centit és akkor jó. Az elmúlt 10 évben 2x szaladtam bele ebbe, megtanulhattam volna már a nevét :)) Mindegy volt, hogy kanyarodtam vagy rázós úton mentem, úgy ropogott, mintha féltengelyes lenne. Érdemes ellenőrizni. Ez a legolcsóbb verzió ;)
Kazes☻13-02-2015 17:53:30 // 136072
Cartársak, copás van. :(

Talán emlékeztek, hogy ősszel próbáltam kicserélni a bal első féltengelyem külső gumiharangját, mert kiszakadt és verte a zsírt, de sajna csak szerszám törés lett belőle, és mire meg lett minden, megjött a xar idő. Gondoltam sebaj, csak kibírja tavaszig és akkor majd orvoslom. Viszont kb. egy hete kezdett elölről furcsa kattogó-ropogó hang jönni a kanyarokban a bal eleje felől. Eszembe jutott az előzmény és úgy vettem, hogy a repedés nagyobb lett, a zsír ki-víz, sós lé be és megtette a hatását. Marklartól gyorsan be is szereztem egy egészséges féltengelyt, amit ma végre a helyére is tettem. DE sajna az a fránya hang továbbra is megmaradt kanyarodáskor... A hétvégén megpróbálok ránézni a jobbosra. De mi lehet még, ha az nem?! Én teljesen magam elől, azaz bal 1 elől hallom.
Thx!
Kazes☻13-02-2015 17:41:23 // 136071
Ha a gyári nem mágneses, attól nyugodtan rakhatsz bele olyat, szerintem. :)
AngeloDivina13-02-2015 17:22:57 // 136070
Az nem tudod véletlenül mekkora ez a csavar?
Riki13-02-2015 13:06:15 // 136069
Egy motor mosó adalékkal szerintem többet lehetne elérni. (XADO vagy valami hasonló).
Dekka13-02-2015 12:24:25 // 136068
gyárilag is az van benne nem? a 33 boxiban is azvan, miert ne lenne a 45/6 okban
Béci Ɨ|ѯ13-02-2015 12:00:43 // 136067
Én még sosem használtam, de akitől halottam az azt mondta, hogy tényleg ragad hozzá némi reszelék. Ártani nem hiszem, hogy ártana... :)
AngeloDivina13-02-2015 11:06:18 // 136066
Sziasztok!

Használt már valaki közületek mágneses végű olajleeresztő csavart? Megmondom miért jutott ez eszembe. Nincs egy éve hogy megvettem a kocsit. (145 1.4TS) Nagyon gatya állapotban volt a motorja, sokat költöttem rá. Olajcsere volt akkor és most jön a következő. Egyrészt mert 10ezer km belement azóta, másrészt a friss olaj rengeteg szennyeződéssel találkozhatott a motorban. Szinte már látom, mi fog kijönni a leeresztőn. Szóval egy olyan mágneses leeresztőcsavar talán még több "szennyeződést/apró fém törmeléket" tudna kivarázsolni a rendszerből. Mi a véleményetek? Nem egy drága dolog.
Köszi!
HaNGyA08-02-2015 21:35:51 // 136065
Ja, és az első díszrács is érdekelne... :-)
HaNGyA08-02-2015 21:35:05 // 136064
Üdv DeezL!


Esetleg a harmonika kalaptartó meg van még?
DeezL07-02-2015 18:18:24 // 136063
SZiasztok!Valakit érdekelne egy rohadásmentes 145ös eléggé hiányos állapotban? fekete színű a kasztni eredetileg 1.8 TS volt 1997es alu. meg van még benne: hűtő,klímahűtő,tetőkárpit,padlőszőnyeg,computer,műszerfal,futómű,meg 1-2 apróság... akit érdekel írjon az üzenőfalamra
Kau06-02-2015 12:42:25 // 136062
Megoldódott az alapjárat ingadozás, kinyomott kuplungnál. :)
A szívóoldali vezérműtengely nem volt jól beállítva.
Dekka06-02-2015 10:00:36 // 136061
Hello

van egy eladó faceliftes tetőkárpitom 145be, ha valaki már nagyon unná h a fejére ereszkedik a régi. tuti megegyezünk
Totti 14605-02-2015 18:09:19 // 136060
CarTársak!
Aki cserélt már kormánymüvet, az tudna nekem instukciót adni.
Mit mennyire kell bontani. Már elöre félek! :D
WarbiRunner (Gyuri)02-02-2015 17:19:20 // 136059
Elméletileg felmegy az 1.9 m-jet-en lévő 6-os váltó, bár nem biztos, hogy megéri az egész. Talán a Q2 diffivel van értelme :-)
Gondolkoztam én is ezen, aztán úgy maradt ahogy van. Pályán van csak értelme, annak is csak akkor, ha haladósan van használva az autó. Nekem 145 a sztenderd tempó vele, nyilván valamivel kevesebbet enne, ha 6-os váltó lenne alatta. Hangban nem tudom számítana e, nekem 120-nál hangosabb, mint 140-nél, aztán 150-nél megint hangosabb kezd lenni, de lehet ez egyéni anomália :-)

A Fiat Bravo klub oldalon van egy Lönci féle "hosszú lábúra alakítás", az nekem tetszett, felraktak egy hosszabb végáttételű 5-ös jtd váltót a Marea-ra, amitől ugyanazon a fordulaton kb 15-tel gyorsabb volt az autó. Ez a megoldás nekem a legszimpatikusabb egyébként. Nyilván alap, hogy ehhez kicsit meg kell chippelni az egységet :-)

Sört meg nehogy küldj :-) Azt majd ha valahogy egyszer összefutunk megoldjuk :-)
NT Kundi01-02-2015 15:29:45 // 136058
Gergely29-01-2015 20:35:13 // 136057
Köszi, talán valamivel közelebb van, mint hidegkút :)
Gzuri3al29-01-2015 12:10:49 // 136056
Hali!

Érdeklődnék, hogy valaki rakott-e már rá 1.9jtd (AR32302)-es motorra 6-os váltót. Lehet-e egyáltalán? És ha lehet mivel jár és melyik típusé?


Ui.: Gyuri neked még lógok egy sörrel egy pár évvel ezelőtti LMM miatt. Ha valamikor otthon járok Tiszaújban eljuttatom! ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.