Forum >> 145-146

alfa kutya28-02-2015 11:53:05 // 136166
Sziasztok

Segitséget kérnék reggel inditani akartam az autot nem indult csak forgatja az inditomotort az elejen még majdnem egyszer beindult aztán hirtelen leallt , már nem tölt az ac pumpa se code kulcs világit .
HaNGyA27-02-2015 20:52:32 // 136165
Szia Mindenki!

Aatis!
Én is jártam már így!
Az üléstámlát előredöntő rugó tört el. Sz@r ügy, mert nem tekercsrugó, hanem egy spec. hajtogatott "L" alakú rugalmas acélidom. Én nem nagyon tudtam szerezni sehonnan, úgyhogy bontóban lőttem egy másik romos ülést, és átpakoltam rá a kárpitjaimat...
Boel /AlfaHolic/27-02-2015 18:40:52 // 136164
Sziasztok! A mellékelt képen bekarikázott léptetőmotort keresek!Csak Boxer változaté jó TS - é nem. Esetlegesen van -e esetleg valakinek eladó? Két éve cseréltem,mert letört a tengelye és most úgy néz ki ,hogy megint eltört. Másnál is csak ennyi az élettartama vagy van valami "B" verzió ennek kiküszöbölésére?
WarbiRunner (Gyuri)27-02-2015 11:39:02 // 136163
Normális országokban nem vágnak ki műszakiról egy lényegében hibátlan autót, mert éppen ellenőrzés van. A fékcsövemen mikroszkóppal találtak valami repedést, és egy nem létező holtjátékot is megállapítottak a kormányműben. Nálam hamarabb nem sokan rohannak a szerelőhöz ha valami kottyan, vagy lóg. Ebben nem lóg semmi, megnéztük.
VKG231!!! (156+75)27-02-2015 11:05:18 // 136162
Tulajdonképpen csak a "reális" vágyakhoz is kéne egy 5-6 beállós garázs... (8V TS, Q4, 156V6sw, CW, Duetto, GTV6...)

Normális országokban még akár meg is valósítható ez.
aatis27-02-2015 09:31:37 // 136161
Üdv cartársak!
Tegnap behuppantam az ülésbe, és hallottam valami fémes hangot. Azóta, ha felhúzom az ülésdöntő kis fogót, akkor nem hajlik előre magától az ülés, és akkor is másabb (mint eddig) amikor visszahajtom az ülést.
Van valakinek valami tippje, hogy mi tört el, vagy mit kellene megnézni az ülésben?
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2015 23:06:42 // 136160
Ne aggódj, pont így szoktam én is :-) Aztán még mindig megvan a 146, és nem bánom. Ha lecseréltem volna azt lehet most bánnám.
VKG231!!! (156+75)26-02-2015 20:28:10 // 136159
Tudod ki? Akinek be van sózva a segge... :D Mint nekem :D (Aztán majd lenyugszom, mint eddig mindig. Remélem.)
Gzuri3al26-02-2015 18:58:36 // 136158
Szólok mindenképp ha van fejlemény ;)
ValeRossi4626-02-2015 14:14:18 // 136157
Az lesz :) Van itt a fórumon is egy eladó :))))
Bravot is néztünk,de meglátjuk :D
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2015 13:55:37 // 136156
Tágítható a kérdés. Találsz olyat, aki eladja a jó és költségmentes autóját? Nyilván van aki autót cserél, és normális állapotban árulja a sajátját, de a külföldről hozottaktól sem kell élből elzárkózni. Meg kell nézni pár autót, hogy legyen összehasonlítási alap, és ennyi. Lybra jtd-t is tudtunk venni (egy cartárstól) jót. Megnéztünk előtte egy csomó roncsot, de legalább már láttuk a kontrasztot a végére. Ha eleve feladja az ember, hogy úgysincs, akkor úgysincs...Ha meg tényleg nincs, akkor nem kell kapkodni, vagy tényleg kell nézni mást.
Egy jó 155-öt láncos TS motorral, vagy Bravo-t, vagy egyébként bármit ami normális álapotú.
.......................26-02-2015 13:25:42 // 136155
ma Mo on találsz olyat aki eladja a JŇ és költségmentes jtd 145 ét?
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2015 13:13:40 // 136154
Mondom, hogy nézzetek egy jó jtd-t :-)
.......................26-02-2015 13:11:38 // 136153
ugyanaz müszakilag mint a 145 ,csak a Motor nem olyan "exotikus"

meg a 1,2 Bravo eszik vagy 6 ot ,és ez Sem mindegy
.......................26-02-2015 13:10:27 // 136152
ajánlom a régi Fiat Bravot ,1,6 vagy 1,2 16V vel


azok strapabíróbb motorok mint a TS
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2015 13:05:03 // 136151
Mondom, hogy nézzetek egy jó jtd-t :-)
ValeRossi4626-02-2015 11:45:44 // 136150
Nem cs,de nem merem neki ajánlani a TS-t.Bár nem ismerem annyira,csak amit itt olvasgatok.Félek nem az a fenntartási költsége amit tanuló munkából tudná finanszírozni.
Még esetleg a boxer,de jó példányt találni..
Béci Ɨ|ѯ26-02-2015 07:09:08 // 136149
Kár érte. Csak dieselben gondolkodtok?
ValeRossi4626-02-2015 06:57:46 // 136148
Jó reggelt!
Megnéztük azt a 2.0 TD csodát :) Valóban igazi retro hangja van. Indításnál volt egy kis kékes füst,aztán csak feketés. Aszonta a tulaj,h "fel van állítva az adagoló,hogy jobban menjen,azért füstöl" :D Rákérdeztem,h a Te neved van-e a kocs,a válasz,hogy céges,de tiszta cég . Óóó mondom az biztató. Próba kőr,kocsi elhúz balra,egyból megmagyarázta,zörög mindenhol ,hátsó ajtó csak belülről nyitható,kulcs nem jó. Szóval,elhanyagolt egy vas volt. Sajnáltam,mert annyira jó formája van.
aatis25-02-2015 15:23:20 // 136147
145-öshöz sofőr és anyós zárat keresnék.
Jó lenne, ha meglenne az a kis fekete műanyag, amiben a zár van. Ha a kulcs is meglenne hozzá, az meg teljesen szuper lenne. :)
Fontos lenne, hogy a záron meglegyen az a két kis pöcök, amit a kulccsal tudok fordítani a zárban. Be is karikáztam, hogy mire gondolok. Valamint ha van, akkor ajtókárpitba való bolha is kellene. A fehérből 5 db, a feketéből 2 db.

AngeloDivina25-02-2015 10:14:33 // 136146
Kárpitot nekem is cserélnem kell, mert az előző tulaj lefestette és lelakkozta...sajnos nekem sem fog színben passzolni... :(
Buksi25-02-2015 08:40:55 // 136145
Ez szép. Hogy sikerült így??? :-O
A klímád egyébként még nagyon sok mindentől nem mehet.
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 19:51:25 // 136144
ajtókárpit sem zöld,pedig az ülés az,komplett ajtókárpit is volt cserélve,meg a kardánbox is fl utáni..
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 19:48:17 // 136143
pár hónappal ezelőtt törötten hirdették,felcsukta a menetszél a géptetőt,ha jól emlékszem,ez volt az..
Zsoltikj ૐ24-02-2015 19:47:05 // 136142
az ajtón facelift utáni légbeömlő van
AngeloDivina24-02-2015 19:22:17 // 136141
Első ránézésre nem néz ki rosszul, de az a kartámasz nem bejövős...
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 18:51:46 // 136140
Azt a szürkét néztétek a hahu-ról? a KOC-145 rendszámút?
Kazes☻24-02-2015 17:16:53 // 136138
Azt hiszem megtaláltam aksi csere közben véletlenül, hogy miért nem megy a klíma... legalábbis remélem, hogy "csak" ennyi ... :)
:(
Kazes☻24-02-2015 16:53:16 // 136137
Ezzel én is így vagyok! :)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 16:30:22 // 136136
Nem alapozom semmire. De ha nagyon magyarázni akarom, akkor a furat/löket arányuk általában 1 hez közelebb van, mint a nagyobb tesóknak.

TS 2.0 16v furat/löket: 83/91
TS 1.8 16v furat/löket 82/82.7

A kocka motorok pedig tudvalevően jók :-) Nyomatékuk is van, forognak is. Ennél komolyabb érvem nincs, szimpatikusak :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 16:08:37 // 136135
203 utazóóót? Atyaságos jó ég, akkor minek 6-os váltó :-P
Egyébként nekem a q2-re fáj a fogam piszokul...azt nagyon szeretnék.
Amúgy igen, alig, vagy semennyire nem tér el a mutatott sebességtől a valós. Ami nem egy szokásos dolog amúgy. Ha belegondolsz, egy 150-es utazót "normál" (csalós órájú) autóban 160-nak mesélnéd :-)

Ha a váltóval, főleg a q2-vel van valami fejlemény, szólj, érdekel a téma. A 6-os váltó sincs ellenemre, ha jobb vele a gép, én is főleg pályán használom és szeretek haladni vele :-)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 16:07:58 // 136134
Ezt arra alapozod hogy kissebb számban fordulnak elő az autógyártásban mint az 1.2-1.4-1.6-2.0 stb...?:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 15:58:56 // 136133
Jaaa :-) Azért mondtam, hogy ne kérdezd, mert nem tudnám megindokolni :-) A műszaki "jóérzésem" ezt mondja és kész. Az 1.8-as motorok mindig szimpatikusak voltak nekem :-)
Kazes☻24-02-2015 15:09:31 // 136132
Nincs ez szétrúgva, nyomjátok csak! :)
Gzuri3al24-02-2015 13:56:02 // 136131
Pont ezen számolgattunk Renátóval, hogy 6os váltó és q2 difi...Igazából 90%-ban csak pályán használom a kocsit és általában igyekszem azt a röpke 350 km-t minél hamarabb megtenni, hogy otthon lehessek. Ezért is jött az ötlet.

Megnéztem a hosszú lábúra alakítást is, ennek még kicsit utána kell nézzek, hogy milyen váltót tudok rárakni, aminek hosszabb az áttétele. A Marea-é biztos, hogy hosszabb, mert egy sima tuning boxal bőven belemászott a 200-ba. (Nekem most Manky féle chip-el 203 utazót tud mind óra mind gps szerint.

Tavaszra tervbe van még egy cooler neki, hogy nyáron több levegőt kapjon. Aztán meglátjuk hogy alakulnak a dolgok. Ha elgurul a gyógyszer biztos piszkálok még bele, csak először kellene egy teli fény neki, hogy ne csak motorikusan legyen rendbe, hanem külsőre is! :)

A sört megdumáltuk ;)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 13:43:33 // 136130
hát hogy miért pont az 1.8 négyhenger az ideális:D arra mondtad hogy meggyőződésed,de ne kérdezzem miért:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 13:27:05 // 136129
Mit is? Mostmár kérdezd meg ha belekezdtél :-)
Egyébként meg ma is autóztam egy jót a jtd-vel...ha belegondolok, hogy ezzel se tudok túl visszafogottan közlekedni, nem kell nekem 5 henger, pláne nem benzines turbó :-)
ValeRossi4624-02-2015 13:26:15 // 136128
Koszi a tanacsokat. Delutan megnezzuk. :)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:59:16 // 136127
Látod Gyuribá befarsult:D
Béci Ɨ|ѯ24-02-2015 11:53:57 // 136126
Nemá'! Végre van itt egy kis élet és van, mit olvasni, még ha hozzászólni nem is nagyon tudok. :)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:40:48 // 136125
Igen akartam is mondani,hogy ezt nem biztos hogy mindenki szeretné olvasni:D Főleg hogy egy kicsit elhajoltunk az eredeti kérdéstől:D
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:40:02 // 136124
Már nem merem megkérdezni:D nahh igen az öthenger:) akkor ilyen szempontból a TD nem alkalmas semmire:D gyenge és elég jó súlyban van:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 11:39:08 // 136123
Na jól szétoffoltuk a topicot :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 11:38:11 // 136122
Lehet azt régivágásúvá tenni. V6-ot nem tennék bele, kicsi, könnyű motor kell az autó orrába. Nekem meggyőződésem (meg ne kérdezd miért), hogy az ideális 4 hengeres az 1.8-as. Ha turbo is van rajta, az se baj :-)
Ha meg több henger, nehezebb motor, akkor 20v turbo csakis és kizárólag :-)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:30:50 // 136121
Ilyenkor mindig az jut eszembe amikor a TurboDailynket vittem eredetvizsgára...:D 88-as autó,jön a főokos csávókám,nahh gyere nézzük csak a meg a motorszámot mert szoktak problémák lenni újjabban.Kimegyünk felpattintom az elejét,támasztanám ki a géptetőt,ilyet szól: Ahha okés hagyjad,jóvanez:D (azt se tudta hol keresse) Ilyenkor felmerül a kérdés bennem,hogy ki lesz az aki megmondja hogy mit lát? Főleg a ritka olaszok esetében? számot meg ütök én rá neki akármilyet,ha ezen múlik:D
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:28:02 // 136120
Miért érzem én abban az esetben az EU-s normák és korlátozások bűzét?:D Mondjuk itt is próbáltak már ugye 45-be Aresei V6-ot szívóban is meg csigásban is,biztos van potenciál benne,ha lehet választani én inkább valami olyan régivágásút tennék bele...:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 11:25:49 // 136119
A hivatalosság nekem fő szempont a Wartburgom óta :-D Én még egyszer nem kínlódok...
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 11:24:39 // 136118
Hát na értem én, meg tudom, hogy adagolóval is ki lehet hozni eszméletlen teljesítményeket, de a jtd sem csak a chipről szól, ha valaki tényleg komolyan meg akarja tuningolni. Nagy MAP szenzor, nagyobb porlasztók, egy ügyes vgt csiga, akár nagyobb cr pumpa, nagy cooler, fix lendkerék, erős kuplung és egy jó program. Jóval 200 ló felett járunk elméletben. Persze megértem a pap lánya dolgot is :-) Kinek mi fekszik, vagy hogy is fogalmazzak :-D
Ha meg eltekintek teljes mértékben a gyakorlatiasságomtól, akkor megnéznék közelről egy 1.8TBi motort, hogy vajon mit is lehetne kezdeni vele mondjuk egy 146-ban :-) Annak a motornak a 83x80-as furat/löket arányával kötelessége lenne 7000-ret forogni, kideríteném, hogy mit csesztek el rajta a gyárban :-D
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:11:06 // 136117
kérdésedre válaszolva,mert ez megint kimaradt:D de egyszerűbb:D hivatalos? ez is szempont?:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.