Forum >> 145-146
.......................26-02-2015 13:25:42 // 136155
ma Mo on találsz olyat aki eladja a JŇ és költségmentes jtd 145 ét?
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2015 13:13:40 // 136154
Mondom, hogy nézzetek egy jó jtd-t :-)
.......................26-02-2015 13:11:38 // 136153
ugyanaz müszakilag mint a 145 ,csak a Motor nem olyan "exotikus"
meg a 1,2 Bravo eszik vagy 6 ot ,és ez Sem mindegy
meg a 1,2 Bravo eszik vagy 6 ot ,és ez Sem mindegy
.......................26-02-2015 13:10:27 // 136152
ajánlom a régi Fiat Bravot ,1,6 vagy 1,2 16V vel
azok strapabíróbb motorok mint a TS
azok strapabíróbb motorok mint a TS
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2015 13:05:03 // 136151
Mondom, hogy nézzetek egy jó jtd-t :-)
ValeRossi4626-02-2015 11:45:44 // 136150
Nem cs,de nem merem neki ajánlani a TS-t.Bár nem ismerem annyira,csak amit itt olvasgatok.Félek nem az a fenntartási költsége amit tanuló munkából tudná finanszírozni.
Még esetleg a boxer,de jó példányt találni..
Még esetleg a boxer,de jó példányt találni..
Béci Ɨ|ѯ26-02-2015 07:09:08 // 136149
Kár érte. Csak dieselben gondolkodtok?
ValeRossi4626-02-2015 06:57:46 // 136148
Jó reggelt!
Megnéztük azt a 2.0 TD csodát :) Valóban igazi retro hangja van. Indításnál volt egy kis kékes füst,aztán csak feketés. Aszonta a tulaj,h "fel van állítva az adagoló,hogy jobban menjen,azért füstöl" :D Rákérdeztem,h a Te neved van-e a kocs,a válasz,hogy céges,de tiszta cég . Óóó mondom az biztató. Próba kőr,kocsi elhúz balra,egyból megmagyarázta,zörög mindenhol ,hátsó ajtó csak belülről nyitható,kulcs nem jó. Szóval,elhanyagolt egy vas volt. Sajnáltam,mert annyira jó formája van.
Megnéztük azt a 2.0 TD csodát :) Valóban igazi retro hangja van. Indításnál volt egy kis kékes füst,aztán csak feketés. Aszonta a tulaj,h "fel van állítva az adagoló,hogy jobban menjen,azért füstöl" :D Rákérdeztem,h a Te neved van-e a kocs,a válasz,hogy céges,de tiszta cég . Óóó mondom az biztató. Próba kőr,kocsi elhúz balra,egyból megmagyarázta,zörög mindenhol ,hátsó ajtó csak belülről nyitható,kulcs nem jó. Szóval,elhanyagolt egy vas volt. Sajnáltam,mert annyira jó formája van.
aatis25-02-2015 15:23:20 // 136147
145-öshöz sofőr és anyós zárat keresnék.
Jó lenne, ha meglenne az a kis fekete műanyag, amiben a zár van. Ha a kulcs is meglenne hozzá, az meg teljesen szuper lenne. :)
Fontos lenne, hogy a záron meglegyen az a két kis pöcök, amit a kulccsal tudok fordítani a zárban. Be is karikáztam, hogy mire gondolok. Valamint ha van, akkor ajtókárpitba való bolha is kellene. A fehérből 5 db, a feketéből 2 db.
Jó lenne, ha meglenne az a kis fekete műanyag, amiben a zár van. Ha a kulcs is meglenne hozzá, az meg teljesen szuper lenne. :)
Fontos lenne, hogy a záron meglegyen az a két kis pöcök, amit a kulccsal tudok fordítani a zárban. Be is karikáztam, hogy mire gondolok. Valamint ha van, akkor ajtókárpitba való bolha is kellene. A fehérből 5 db, a feketéből 2 db.
AngeloDivina25-02-2015 10:14:33 // 136146
Kárpitot nekem is cserélnem kell, mert az előző tulaj lefestette és lelakkozta...sajnos nekem sem fog színben passzolni... :(
Buksi25-02-2015 08:40:55 // 136145
Ez szép. Hogy sikerült így??? :-O
A klímád egyébként még nagyon sok mindentől nem mehet.
A klímád egyébként még nagyon sok mindentől nem mehet.
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 19:51:25 // 136144
ajtókárpit sem zöld,pedig az ülés az,komplett ajtókárpit is volt cserélve,meg a kardánbox is fl utáni..
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 19:48:17 // 136143
pár hónappal ezelőtt törötten hirdették,felcsukta a menetszél a géptetőt,ha jól emlékszem,ez volt az..
Zsoltikj ૐ24-02-2015 19:47:05 // 136142
az ajtón facelift utáni légbeömlő van
AngeloDivina24-02-2015 19:22:17 // 136141
Első ránézésre nem néz ki rosszul, de az a kartámasz nem bejövős...
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 18:51:46 // 136140
Azt a szürkét néztétek a hahu-ról? a KOC-145 rendszámút?
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 18:02:58 // 136139
Ahha értelek:)
Kazes☻24-02-2015 17:16:53 // 136138
Kazes☻24-02-2015 16:53:16 // 136137
Ezzel én is így vagyok! :)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 16:30:22 // 136136
Nem alapozom semmire. De ha nagyon magyarázni akarom, akkor a furat/löket arányuk általában 1 hez közelebb van, mint a nagyobb tesóknak.
TS 2.0 16v furat/löket: 83/91
TS 1.8 16v furat/löket 82/82.7
A kocka motorok pedig tudvalevően jók :-) Nyomatékuk is van, forognak is. Ennél komolyabb érvem nincs, szimpatikusak :-)
TS 2.0 16v furat/löket: 83/91
TS 1.8 16v furat/löket 82/82.7
A kocka motorok pedig tudvalevően jók :-) Nyomatékuk is van, forognak is. Ennél komolyabb érvem nincs, szimpatikusak :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 16:08:37 // 136135
203 utazóóót? Atyaságos jó ég, akkor minek 6-os váltó :-P
Egyébként nekem a q2-re fáj a fogam piszokul...azt nagyon szeretnék.
Amúgy igen, alig, vagy semennyire nem tér el a mutatott sebességtől a valós. Ami nem egy szokásos dolog amúgy. Ha belegondolsz, egy 150-es utazót "normál" (csalós órájú) autóban 160-nak mesélnéd :-)
Ha a váltóval, főleg a q2-vel van valami fejlemény, szólj, érdekel a téma. A 6-os váltó sincs ellenemre, ha jobb vele a gép, én is főleg pályán használom és szeretek haladni vele :-)
Egyébként nekem a q2-re fáj a fogam piszokul...azt nagyon szeretnék.
Amúgy igen, alig, vagy semennyire nem tér el a mutatott sebességtől a valós. Ami nem egy szokásos dolog amúgy. Ha belegondolsz, egy 150-es utazót "normál" (csalós órájú) autóban 160-nak mesélnéd :-)
Ha a váltóval, főleg a q2-vel van valami fejlemény, szólj, érdekel a téma. A 6-os váltó sincs ellenemre, ha jobb vele a gép, én is főleg pályán használom és szeretek haladni vele :-)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 16:07:58 // 136134
Ezt arra alapozod hogy kissebb számban fordulnak elő az autógyártásban mint az 1.2-1.4-1.6-2.0 stb...?:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 15:58:56 // 136133
Jaaa :-) Azért mondtam, hogy ne kérdezd, mert nem tudnám megindokolni :-) A műszaki "jóérzésem" ezt mondja és kész. Az 1.8-as motorok mindig szimpatikusak voltak nekem :-)
Kazes☻24-02-2015 15:09:31 // 136132
Nincs ez szétrúgva, nyomjátok csak! :)
Gzuri3al24-02-2015 13:56:02 // 136131
Pont ezen számolgattunk Renátóval, hogy 6os váltó és q2 difi...Igazából 90%-ban csak pályán használom a kocsit és általában igyekszem azt a röpke 350 km-t minél hamarabb megtenni, hogy otthon lehessek. Ezért is jött az ötlet.
Megnéztem a hosszú lábúra alakítást is, ennek még kicsit utána kell nézzek, hogy milyen váltót tudok rárakni, aminek hosszabb az áttétele. A Marea-é biztos, hogy hosszabb, mert egy sima tuning boxal bőven belemászott a 200-ba. (Nekem most Manky féle chip-el 203 utazót tud mind óra mind gps szerint.
Tavaszra tervbe van még egy cooler neki, hogy nyáron több levegőt kapjon. Aztán meglátjuk hogy alakulnak a dolgok. Ha elgurul a gyógyszer biztos piszkálok még bele, csak először kellene egy teli fény neki, hogy ne csak motorikusan legyen rendbe, hanem külsőre is! :)
A sört megdumáltuk ;)
Megnéztem a hosszú lábúra alakítást is, ennek még kicsit utána kell nézzek, hogy milyen váltót tudok rárakni, aminek hosszabb az áttétele. A Marea-é biztos, hogy hosszabb, mert egy sima tuning boxal bőven belemászott a 200-ba. (Nekem most Manky féle chip-el 203 utazót tud mind óra mind gps szerint.
Tavaszra tervbe van még egy cooler neki, hogy nyáron több levegőt kapjon. Aztán meglátjuk hogy alakulnak a dolgok. Ha elgurul a gyógyszer biztos piszkálok még bele, csak először kellene egy teli fény neki, hogy ne csak motorikusan legyen rendbe, hanem külsőre is! :)
A sört megdumáltuk ;)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 13:43:33 // 136130
hát hogy miért pont az 1.8 négyhenger az ideális:D arra mondtad hogy meggyőződésed,de ne kérdezzem miért:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 13:27:05 // 136129
Mit is? Mostmár kérdezd meg ha belekezdtél :-)
Egyébként meg ma is autóztam egy jót a jtd-vel...ha belegondolok, hogy ezzel se tudok túl visszafogottan közlekedni, nem kell nekem 5 henger, pláne nem benzines turbó :-)
Egyébként meg ma is autóztam egy jót a jtd-vel...ha belegondolok, hogy ezzel se tudok túl visszafogottan közlekedni, nem kell nekem 5 henger, pláne nem benzines turbó :-)
ValeRossi4624-02-2015 13:26:15 // 136128
Koszi a tanacsokat. Delutan megnezzuk. :)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:59:16 // 136127
Látod Gyuribá befarsult:D
Béci Ɨ|ѯ24-02-2015 11:53:57 // 136126
Nemá'! Végre van itt egy kis élet és van, mit olvasni, még ha hozzászólni nem is nagyon tudok. :)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:40:48 // 136125
Igen akartam is mondani,hogy ezt nem biztos hogy mindenki szeretné olvasni:D Főleg hogy egy kicsit elhajoltunk az eredeti kérdéstől:D
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:40:02 // 136124
Már nem merem megkérdezni:D nahh igen az öthenger:) akkor ilyen szempontból a TD nem alkalmas semmire:D gyenge és elég jó súlyban van:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 11:39:08 // 136123
Na jól szétoffoltuk a topicot :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 11:38:11 // 136122
Lehet azt régivágásúvá tenni. V6-ot nem tennék bele, kicsi, könnyű motor kell az autó orrába. Nekem meggyőződésem (meg ne kérdezd miért), hogy az ideális 4 hengeres az 1.8-as. Ha turbo is van rajta, az se baj :-)
Ha meg több henger, nehezebb motor, akkor 20v turbo csakis és kizárólag :-)
Ha meg több henger, nehezebb motor, akkor 20v turbo csakis és kizárólag :-)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:30:50 // 136121
Ilyenkor mindig az jut eszembe amikor a TurboDailynket vittem eredetvizsgára...:D 88-as autó,jön a főokos csávókám,nahh gyere nézzük csak a meg a motorszámot mert szoktak problémák lenni újjabban.Kimegyünk felpattintom az elejét,támasztanám ki a géptetőt,ilyet szól: Ahha okés hagyjad,jóvanez:D (azt se tudta hol keresse) Ilyenkor felmerül a kérdés bennem,hogy ki lesz az aki megmondja hogy mit lát? Főleg a ritka olaszok esetében? számot meg ütök én rá neki akármilyet,ha ezen múlik:D
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:28:02 // 136120
Miért érzem én abban az esetben az EU-s normák és korlátozások bűzét?:D Mondjuk itt is próbáltak már ugye 45-be Aresei V6-ot szívóban is meg csigásban is,biztos van potenciál benne,ha lehet választani én inkább valami olyan régivágásút tennék bele...:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 11:25:49 // 136119
A hivatalosság nekem fő szempont a Wartburgom óta :-D Én még egyszer nem kínlódok...
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 11:24:39 // 136118
Hát na értem én, meg tudom, hogy adagolóval is ki lehet hozni eszméletlen teljesítményeket, de a jtd sem csak a chipről szól, ha valaki tényleg komolyan meg akarja tuningolni. Nagy MAP szenzor, nagyobb porlasztók, egy ügyes vgt csiga, akár nagyobb cr pumpa, nagy cooler, fix lendkerék, erős kuplung és egy jó program. Jóval 200 ló felett járunk elméletben. Persze megértem a pap lánya dolgot is :-) Kinek mi fekszik, vagy hogy is fogalmazzak :-D
Ha meg eltekintek teljes mértékben a gyakorlatiasságomtól, akkor megnéznék közelről egy 1.8TBi motort, hogy vajon mit is lehetne kezdeni vele mondjuk egy 146-ban :-) Annak a motornak a 83x80-as furat/löket arányával kötelessége lenne 7000-ret forogni, kideríteném, hogy mit csesztek el rajta a gyárban :-D
Ha meg eltekintek teljes mértékben a gyakorlatiasságomtól, akkor megnéznék közelről egy 1.8TBi motort, hogy vajon mit is lehetne kezdeni vele mondjuk egy 146-ban :-) Annak a motornak a 83x80-as furat/löket arányával kötelessége lenne 7000-ret forogni, kideríteném, hogy mit csesztek el rajta a gyárban :-D
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:11:06 // 136117
kérdésedre válaszolva,mert ez megint kimaradt:D de egyszerűbb:D hivatalos? ez is szempont?:D
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 11:08:10 // 136116
Gyuribácsi lazíts,engedd el,fordulj ki egy picit magadból,mert a gyakorlatiasságodból,hagyd a számokat és logaritmusokat...Kérdezd meg a simson tunereket miért reszelik azokat a fosokat..Tudod ez olyan hogy kinek a pap,kinek a papné,nekem meg a pap lánya. Ízlések pofonok,aki alkotni akar,nem fog beletenni egy kész JTD-t csippel,hanem esetleg épít egy ID-t,vagy reszeli a kamrást amég lehet...mindenki más,másra gerjed.. Persze egyszerű,bele lehet tenni a JTD-t,de olyat más sokan csináltak:D Amúgy a JTD-vel kapcsolatban hogy is van az a 156-os pályaautó ami 1.9JTD volt csak kidobták belőle a kertvégére a magasnyomású pumpát és a helyére akasztottak egy 12xtökömtudja hanyas,ha jól emlékszem Krézi féle adagolót?:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 10:56:52 // 136115
Na ja, ezt értem én, de akkor nem egyszerűbb beletenni egy jtd motort? 145/46-ba remélhetőleg gond nélkül beépíthető hivatalosan is (?). 1500Bar-t meg nem fog tudni sosem az adagolós rendszer. :-) A problémák meg ugyanazok. Igazán ütős tuninghoz kell egy nagyobb turbó, és nagyobb porlasztók.
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 10:53:40 // 136114
Abban volt először,aztán lettek a ducatokban ivecokban,2.4-2.5-2.8,csak azok ugye nagyobbak,azért nem stimmelnek így az a Croma marad amiből sosem volt sok:D
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 10:50:12 // 136113
Na aha..erről a Croma-ról nem tudtam, de sejtetem, hogy nem a gyári hengerfejet kell átreszelni :-)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 10:47:19 // 136112
És a közvetlenben az a jó...a lényeget nem írtam csak le na mindegy:D Szóval ebben az a jó,hogy hiába teszel a kamrásba nagy csúcsot,nem lesz belőle semmi,mert a kamrát nem tudod nagyobbítani,az marad a szűk keresztmetszet,csak füstölni fog de menni nem.Hiába emeled a nyomást,azt éred el hogy lerúgja vagy elrepeszti a kamrát,vagy mellette a HF-et. Szóval ezt úgy lehetne mondani hogy mechanikailag ez a leggyengébb pont. Ezzel ellentétben a közvetlenben nyugodtan mehetsz fel a nyomással,meg a csúcs keresztmetszettel, ott nem szűkít a kamra,bármennyit benyomhatsz amennyi elég benne.A nyomással meg azért mehetsz,mert nincs mit lerúgni a dugó meg bírja,mert abba lett kitalálva.Volt aki fűzött Tipoba 1929-es alapra ID-t...
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 10:42:31 // 136111
Tudod te hogy mi az a közvetlen:D igen a porlasztó egy kis kamrába fecskendez,ez az előkamra.Ha nagyon megemeled a nyitónyomást,lerúghatja,ezért kamrással 200bar fölé nem lehet menni,vagyis lehet,csak nem érdemes:D A közvetlenre meg azt jelenti hogy van a bizonyos 1.9 IDTD (a'la Fiat Croma) amelyben az ID azt jelenti hogy Injection Direct,szóval közvetlen befecskendezés,ez ugye annyit tesz hogy úgy néz ki belülről mint pl a Jeti hogy rögtön az égéstérbe fecskendez.Erről azt kell tudni hogy a hengerállvány stimmt,az 1929-es TD meg a 1910-es IDTD között,de szóval ráteszed az ID fejet,valamint a hozzávaló dugókat meg főtengelyt ha jól emlékszem,és van egy közvetlen motorod,amire a TDi-sek verik a pélót...:D De cserélheted kompletten is,váltó felfogatás meg minden stimmt.Csak annyi a problem hogy az ID Cromákból sosem volt sok,most meg mégjobban megfogyatkoztak:) Ugyan az ID nagyon hasonlít a későbbi Brava,Bravo,Marea 1910-es TD 75-100 meg mittudomén mihez,csak azok újra kamrásak lettek...
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 10:31:28 // 136110
Az miaz, hogy közvetlenre? Erről még nem hallottam :-)
Azt vágom, hogy kell lennie egy kis kamrának a porlasztók alatt, amiben a gázolaj keveredik. Szerencsére látni még nem láttam élőben :-) De mit lehet ezzel kezdeni?
No nem mintha tuningolni akarnám a TD-t, csak műszaki kíváncsiság :-)
Azt vágom, hogy kell lennie egy kis kamrának a porlasztók alatt, amiben a gázolaj keveredik. Szerencsére látni még nem láttam élőben :-) De mit lehet ezzel kezdeni?
No nem mintha tuningolni akarnám a TD-t, csak műszaki kíváncsiság :-)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 10:13:51 // 136109
Tipo teszt:D nahh mondjuk ez tényleg az :D egy Tipo,csak szebb:D
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 10:09:55 // 136108
Hát igen az előkamrásban nem sok tuning potenciál van,ha összefűzöd közvetlenre akkor már lehet vele valamit kezdeni..De nem olyan egyszerű mint egy JTD-nél,az tuti:)
DieselManiaco(NagyVad)24-02-2015 10:07:43 // 136107
De ha a fiadat nem zavarja a hangja,meg hogy igazából lendület van,erő az annyira nincs:D akkor jó is lehet,hű társ.Engem sosem hagyott ott sehol,pedig elég sűrűn belekóstoltunk a fordulatszámmérő piros tartományába.Volt nálam hengerfejes is,hazahozott 10km-ről nulla liter vízzel,még ez után sincs komoly kartergáza,nem tudom hogy lehet megölni,szerintem sehogy,max ha olajhiánnyal. Vákumpumpától szokott folyni az olaj,nem kell megijedni,szinte lehetetlen eltömíteni.Máshonnan nagyon nem folyhat.Füstölni nem füstölhet,max egy pici szürkét hidegindításnál,melegen csak kormolni,szép feketét:) Kolompol,csörög keményen jár régivágású.Helyben pörgetés után kiegyenlítőt kinyitni,túl nagyot nem fújhat,illetve vizet nem nyomhat,mert akkor már valami kezdődik... Kb ennyit kell róla tudni vásárláshoz..
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2015 10:07:41 // 136106
Amíg Dávid válaszol, addig néhány szóban:
Alapvetően jó, nem túl érzékeny motor. HIdegen szigorúan tilos meghajtani, könnyen hengerfejes lesz, és nagyon tuningolni sem érdemes.
Ajánlott a TC Tipo teszt. :-)
Mindemellett kipróbálnék egy jtd-t is a helyetekben, nagy árkülönbség már nincs a két típus közt. A jtd persze drágábban gyógyítható, ha a kuplunggal, nagynyomású rendszerrel baj van, cserébe nagyon más érzet.
A TD tényleg olyan régivágású autónak érződik, egyébként nagyon csendes, kulturált, szuper kis autó. A JTD (faceliftes kasztniban) egy körrel modernebbnek hat, azt már egy 156 mellé oda lehet tenni, nagyjából ízlés beli a különbség.
A tuning potenciál a jtd-ben nagyobb.
Alapvetően jó, nem túl érzékeny motor. HIdegen szigorúan tilos meghajtani, könnyen hengerfejes lesz, és nagyon tuningolni sem érdemes.
Ajánlott a TC Tipo teszt. :-)
Mindemellett kipróbálnék egy jtd-t is a helyetekben, nagy árkülönbség már nincs a két típus közt. A jtd persze drágábban gyógyítható, ha a kuplunggal, nagynyomású rendszerrel baj van, cserébe nagyon más érzet.
A TD tényleg olyan régivágású autónak érződik, egyébként nagyon csendes, kulturált, szuper kis autó. A JTD (faceliftes kasztniban) egy körrel modernebbnek hat, azt már egy 156 mellé oda lehet tenni, nagyjából ízlés beli a különbség.
A tuning potenciál a jtd-ben nagyobb.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
536
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?