Forum >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)08-06-2015 13:28:32 // 136755
Én a TD féklámpájával szívok pont így. Kap kontakt sprayt, jó. Pár hét és megint nem jó. Már hajlítgattam a lábakat is, de esküszöm nem látom, hogy mi nem ér azon össze. Amikor azt gondolom, hogy majd most jó lesz, akkor SE javul meg csak 1-2 hétre. :-) Minden reggel ellenőrzöm emiatt.
WarbiRunner (Gyuri)08-06-2015 13:24:57 // 136754
Ez teljesen normális dolog. Vagyis nem tudom ki találta ki...arra figyelmeztet a lámpa, hogy a visszajelző körben szakadást észlelt. :-)
Ez valódi hiba esetén úgy néz ki, hogy világítana az a lámpa ami kiégett :-)
Egyébként nem nagy ügy, a légzsák csati az utastérben a középkonzoltól jobbra eső kárpit betét alatt van. Ki kell törölni a hibát Multiecuscannal és kész. Én is jártam pont így :-)
GTPeti08-06-2015 12:51:56 // 136753
Szerintem nem a szavidővel van a gond, hanem egyéb csatl. pontokkal. Pl. a légzsákdoboznál. Az is lehet, hogy a csatlakozókban a rugós érintkezők mostanra kezdenek "visszahajlani".
Chris8208-06-2015 10:07:13 // 136752
A légzsák akkor kezdett világítani amikor cseréltem a műszerfalban az izzókat és nem tettem vissza a csatlakozót, és közben mentem a kocsival, én toltam el......
Béci Ɨ|ѯ08-06-2015 08:44:13 // 136751
A légzsákra ideig-óráig megoldást szokott nyújtani, ha leszeded a kormány borítást és a csatlakozókat befújod WD40-nel. De újra elő fog jönni. Nekem van egy sanda gyanúm, bár ebben még senki nem erősített meg, hogy a 145-ökben a légzsákoknak már lejárt a szavatossági ideje és azért világít a lámpa. Én sem tudom sehogy eltüntetni a kis lufis embert.

A riasztót meg bármilyen riasztós meg tudja nézni és javítani szerintem. A Meta nem egy űrtechnika.
Golyoka08-06-2015 04:41:46 // 136750
Sziasztok lenne egy kérdésem! 145 1-6 boxeren merre található a fűtéscsap? előre is köszi a segítséget :-D
Chris8207-06-2015 21:03:10 // 136749
Sziasztok!

Úgy néz ki bedöglött a Meta Systemes gyári riasztó, tud valaki segíteni ennek a javításában?
Még egy elektronikai probléma van, a légzsák folyamatosan pirosan világít a műszerfalon és egyszerűen a számítógépre rádugva nem is lehet csatlakozni és törölni a hibakódot.

Megoldást tud nekem valaki erre?

Előre is köszönettel

Chris
Hakuna06-06-2015 21:26:19 // 136748
Hello!
Egy gyors kérdésem lenne 1.4 TS ügyben.
Hányas torks kulcs kell a gyertyák fedelének levételéhez?
Köszi előre is!
1pityu38903-06-2015 21:16:56 // 136747
Természetesen azok is át lettek cserélve :) alufelnin a nyári,lemezen a téli gumi :)
Kau03-06-2015 21:08:08 // 136746
A felniket nem cseréled át?
Chris8203-06-2015 20:40:29 // 136745
Nagyon pofás lett:)
1pityu38903-06-2015 18:22:54 // 136744


A "donor" baloldalon,átszerelt elemek a jobb oldalin :)
1pityu38903-06-2015 18:15:13 // 136743
Nekem pont 97es 146-on van egy 2000-10 havi faceliftes lökös :) Elment vele egy napom mire sikerült szépen feltenni,de egyáltalán nem lehetetlen. A felfogatása teljesen más mint a réginek.
Jorjie03-06-2015 08:53:00 // 136742
Feltehető, de a felfogatási pontok teljesen mások, a vonószem is teljesen más, a ködlámpa is, és ha a hűtőmaszkot is cserélni akarod, akkor a lámpatartó kereteket is kell cserélni. Kicsit dolgozni kell rajta, de megoldható, van aki már csinált ilyet.
Chris8203-06-2015 07:06:58 // 136741
Sziasztok!

97es Alfára feltehető a faceliftes első lökhárító?
TIbor02-06-2015 21:40:14 // 136740
Oem 7622939 cikkszàmon, mintha lecserélték volna egy màsik féle, műanyag termékre.
Kazes☻02-06-2015 20:37:17 // 136739
Thx, ez eszembe juthatott volna... már vásároltam náluk! :)
Totti 14602-06-2015 20:25:40 // 136738
http://www.patentcentrum.hu/lemezanya/74-300_metrikus_negyszog_lemezanya
Kazes☻02-06-2015 18:05:00 // 136737
Sima anyával igen xar elérni... volt rajta olyan és nem volt egyszerű lebuherálni, épp ezért keresem az odavalót...


A többire nincs infó?
Kazes☻02-06-2015 18:03:25 // 136736
Köszi, lemezből készültet közben találtam újat... a másikat még nem. :)
TIbor02-06-2015 10:41:15 // 136735
Bernernél tavaly még lehetett kapni mindkét fajtát, bár nekem Szolnokon nem sikerült beszerezni, de hátha Te szerencsésebb vagy.
Ferke02-06-2015 08:05:20 // 136734
Tudom, hogy ez évek óta ellentmondásos téma, és azt is tudom, hogy nálad bevált, de hozzám 2x jött már felújító szett után szétesett vezérlés...nem gyakori, az igaz, de megtörtént sajnos...én nem merek felújító szettel próbálkozni azóta....ha valaki magának bevállalja, azzal semmi gond, de 'idegeneknek' én nem merem ezzel csinálni a vezérlését:)
Ferke02-06-2015 08:03:18 // 136733
Ilyenből nem fogsz normális állapotút találni, jobban jársz, ha 'sima' anyával helyettesíted...
Kazes☻01-06-2015 23:02:22 // 136732
Kicsit bekukkantottam a 'lepel' alá és hiányzik pár ilyen, meg ilyen is sajna... Van esetleg valakinek ilyen kaszni rögzítő egy pár, vagy akár egy marokkal? :)
Kau01-06-2015 18:49:46 // 136731
Az nem sufnizás. Azért találták ki :) Nekem gond nélkül elment 130 ezer km-t! :)
Ferke01-06-2015 07:14:00 // 136730
Azt azért tudd, hogy egyetlen szerelő sem vállal garanciát a módosító sufnizására...
Kisvuk31-05-2015 23:42:23 // 136729
Hát a vezérlésmódosító csere érik nekem is lassan . Hidegen traktor szegény.
Azért mindenki az újjat javasolja látom.
Kazes☻31-05-2015 16:32:18 // 136728
Vélhetően összefüggenek a dolgok... talán valamelyik kábeled kidörzsölődött mondjuk... Szvsz sasold végig foglalat és/vagy kárpit alatt futó vezetékek.
misike7631-05-2015 15:38:04 // 136727
Az mitől lehet hogy a féklámpám nem világit, viszont a pótféklámpa folyamatosan? Pénteken jobb hátsó izzót kellet cserélnem, ma balt és most szúrtam ki a féklámpa gebaszt.
AngeloDivina31-05-2015 11:01:41 // 136726
Ha ismeretlen az utolsó vezérléscsere időpontja, szerintem cserélj.
Csatlakozom az elöttem szólókhoz, megpróbálhatod a javítószettet a módosítónál, nem kerül sokba és hátha nyersz pár 10 ezer Ft-ot. Sokat nem veszítesz vele, ha nem jó, akkor cseréled egy újra.
Én mindenképp az új mellett döntöttem, mert nálam minden gatya volt a motortérben mikor megvettem a kocsit és nem volt kedvem se időm kísérletezgetni.
Kazes☻31-05-2015 10:59:31 // 136725
Ez viszonylag jó hír, át adom a cimbimnek is, reményeink szerint a szettezhető van néki. :)
AngeloDivina31-05-2015 10:54:54 // 136724
Ez tény. Lehet már 40 ért is, de a lényegen nem változtat. Nagy az árkülönbség.
SzT31-05-2015 10:51:27 // 136723
Köszi !
Kau31-05-2015 09:03:39 // 136722
Kétféle van. Az egyiket lehet javító szettezni, a másikat nem. Nekem volt, hogy az új 20 ezer km-t ment el és megint dízelesedett a hang. Ezután csak javító szetteztük és elment 130 ezer km-t úgy, hogy mikor vezérlést cseréltünk, újra javító szetteztük. Nem volt még hangja, de nem akartam később ez miatt megbontani :)
Arra figyelj, hogy az olajszinted mindig a max jelzés közelében legyen. Így növelheted az élettartamát ;)
Kazes☻30-05-2015 18:01:43 // 136720
Egyik cimborám is ezzel küzd... és nem épp elhanyagolható a különbség Ft. Az egyik pár ezer, míg a másik egy 60as! :)
SzT30-05-2015 13:42:39 // 136719
Köszi ! A komplett vezérlést is szokták ilyenkor cserélni ?
AngeloDivina30-05-2015 12:57:25 // 136718
Vegyél újat. Szerintem nem érdemes ilyennel szórakozni és legalább megint sokáig nem kell hozzányúlni.
SzT30-05-2015 11:44:35 // 136717
Sziasztok ! Az lenne a kérdésem hogy a vezérlés módosítónál elegendő e a javító készlet vagy érdemes inkább kicserélni ujra , illetve mitől függ a dolog ? ( 1.6 Ts 250.000 km )
Kisvuk29-05-2015 22:37:27 // 136716
Hi Társak ! Megszületett a generátor cseréje a 146-ban , na ezt hívják sz...nak !!!
A generátor csere jó ötletnek tűnt és hálisten be is igazolódott, sajna a réginek elrepedt a ház hosszában . Láttatok már ilyet, mitől lehet ??? Na a lényeg, cserélve és jó a frissen beszerzett. Valamint ígértem Mifinek megírom neki a lemez cserét ,hát az is kész ....az is törve volt , de az mitől törött el a trafónál konkrétan hiányzik belőle egy 3 cm-es darab.
Na kalandos nap volt a mai ! Kívánok jó szerelgetést másoknak is. Üdv
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2015 21:03:31 // 136715
Ezt arra értem, hogy igen strapabíró a beltér, a többi meg szervízelhető. Amíg a motornak nagy baja nincs addig olcsón fenntartható. Egy valós 250e- t futottat bármikor simán be mernék vállalni.
Nem néztem mostanában a felhozatalt, de itt az amoren is van hirdetve 145, amit ha ilyet keresnék, megnéznék.
Egyébként meg eladó e? Van az a pénz :-)
Béci Ɨ|ѯ29-05-2015 19:24:56 // 136714
Na ja, a Tiéd nagyon jó és szép állapotban van, de eladó? 😜:-)
DieselManiaco(NagyVad)29-05-2015 17:01:33 // 136713
azért a TD-nek is kell egy fél hektár amin egyívben óhajt megfordulni,amúgy igaz...:)
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2015 13:58:16 // 136712
Majd egyszer tekintsd meg az enyémet :-) Egy hazai kereskedő kirakná rá, hogy 100e-t futott. Semmi nem látszik a beltéren. 2 gyerekkel használva is annyi, hogy a jobboldali hátsó ülés támláját kicsit megnyomta a gyerekülés. Meg a kárpitot ugyanitt néha vissza kell applikálni, az élénkebbik csemete miatt.
A futómű, fékek, minden hibátlan, a motor szépen egészségesen szól. 375e km-nél. Olaj fogyasztása nincs, nem füstöl, semmi jele, hogy sokat ment. Persze szervizelve volt rendesen.

Egyébként azt érdemes felmérni, hogy mire kell az autó. A Jtd nagyon keveset eszik, de..Télen lehet benne fázni vagy 5 km-t mire már fűtöget. Ha van garázs, az előny.

A kuplungja emberes, a TD-é kényelmesebb. Sok városi araszoláshoz kicseszés egy jtd.
Parkolni kb úgy lehet vele, mintha egy Quattroporte lenne, nagyon nagy a forduló köre.
Ez a FL utáni 45/46-okra nagyjából igaz. A korábbiak, legalábbis a boxi és a TD kisebb körön fordulnak. És magasabbak, nem ér le a lökös orral parkoláskor.

Ellenben de...a fl után jobb a hangszigetelés, legalábbis a futómű zajai sokkal tompábbak.
Stabilitásban is sokkal jobb, a Jtd nagyon fekszi az utat, a TD inkább hétköznapi autósabb. A jtd már inkább a 156- hoz van közel érzetre, legalábbis nekem a TD kicsit retro feeling. Viszont a tádé is szerethető, városozni szerintem jobb, leszámítva, hogy a futómű valahogy esetlenebbül csattan a kereszbordákon, villamossínen. Vezetni egyértelműen könnyebb, a motorja nem produkálja a modern dízel hangokat, kellemesebb autó. Aztán kint országúton egyenlít a jeti, ha még chippelve is van, akkor nagyot fordul a kocka.

A csipszes jetivel nagyon jó országúton közlekedni, és még pályán is teljesen vállalható 160-as utazótempóig.
Béci Ɨ|ѯ29-05-2015 10:57:15 // 136711
Tudtam ;-) A JTD-t nem lehet megölni én is tudom, Apumnak Lybrája van. :) Arra utaltam, azzal, hogy nehéz ép darabot találni, hogy a dízeleket általában nem rövid távra vesznek az emberek, tehát magas a futásuk. És nem is motor az, amivel probléma van, hanem hogy a sok futás során a futómű, kasztni, a belső az ami elhasználódik. Ez persze igaz a többire is, de benzinesből, ahogy nézem a piacot, valamivel könnyebb szép állapotút találni. Az is tény, hogy a TS-eknek és a JTD-nek már jobb anyagból csinálták a belsejét, mint pl. a boxereknek, tartósabbak is.
Ha folyamatos használatra kellene, akkor én is JTD, vagy TD-t vennék, nincs mese.

De csak, hogy haza is beszéljek: a BOXER-nek van a legszebb hangja! :)))))
DieselManiaco(NagyVad)29-05-2015 09:32:48 // 136710
nem akarok vitát szítani,de ha havi ezer km-re kell,esetleg munkába járósnak,akkor egyértelmű hogy JTD,ahogy Gyuri is mondja,nem lehet őket megölni.A TS meg boxer véleményem szerint hobbiautó kategória kb.
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2015 09:16:48 // 136709
A JTD motorban az a jó, hogy lényegében bármilyen bánásmód mellett egészben marad. :-) Ezeket kihívás kinyírni, komolyan mondom.
Fél éve, mikor Lybra (dízel) vásárló körúton voltunk, döbbenetes elhanyagolt roncsokat láttunk. Kiolvasva a szenzorok fele cserés volt szinte minden autóban, szanaszét gányolt motorterek...de beindítva csak kattogott egykedvűen mindegyikben a kis jtd.
Béci Ɨ|ѯ29-05-2015 08:44:47 // 136708
A JTD talán a legmegbízhatóbb, de elég nehéz belőle épkézláb példányt találni. A boxerek és a TS-ek is működnek megbízhatóan, kérdés hogy bántak velük korábban. Szerintem 145-nél a koruk miatt inkább az állapotra mennék ha most keresnem kéne. Ja TS-ből viszont legalább 1.6-ost nézzetek szvsz.
DieselManiaco(NagyVad)29-05-2015 08:21:15 // 136707
én 1.9 JTD-vel venném,kizárólag!
zoligt29-05-2015 07:50:44 // 136706
Sziasztok. A véleményetekre, és tapasztalataitokra lenne szükségem. A feleségem szeretne magának egy alfa 145-öt, ugyanis a jelenlegi 3-as BMW-je lépten nyomon megáll, tönkremegy, havi 1000 km mellett. Nekem egy gt-m van, azzal nagyon meg vagyunk elégedve, viszont a 145-ötöt nem ismerem. Melyik motorral érdemes venni, mennyire megbízhatók ezek az autók? Várom válaszaitokat, sokat jelentene a véleményetek.
Üdv Zoli
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.