Forum >> 155
Thomika01-11-2014 20:38:14 // 141855
A 8V-m 90 fokon állt mint a cövek, ezért is voltam kiakadva, mikor átültem a 16V-be. A 2.0 16V-hez képes az 1.8 16V-ben nincs hőgomba a hűtőben, csak a termosztátotn lévő jeladóból kapja jelet és kapcsolja a ventit. Szerintem elég nagy hülyeség. Talán ez a különbség is okozza a műszeren látható különbséget. Lehet, hogy nincs is különbség valójában a vízhőmérsékletben, csak a mutató nem azt mutatja....
Thomika01-11-2014 20:35:03 // 141854
Karcsi!
Városban nekem is 90 fok körül áll, ha folyamatos haladás van, akkor "csak" olyan 80 fok körül mozog. Hozzáteszem, nekem Behr termosztátom van. Évek óta ezt használom még a 8V-be is azt vettem, a 16V-be is anno és azóta is tökéletesen teszi a dolgát. Úgy tűnik, rajtam kívül mindenki megszívta a Behr márkával....
Városban nekem is 90 fok körül áll, ha folyamatos haladás van, akkor "csak" olyan 80 fok körül mozog. Hozzáteszem, nekem Behr termosztátom van. Évek óta ezt használom még a 8V-be is azt vettem, a 16V-be is anno és azóta is tökéletesen teszi a dolgát. Úgy tűnik, rajtam kívül mindenki megszívta a Behr márkával....
Thomika01-11-2014 20:32:15 // 141853
Jah, az más.....akkor nem szóltam :) De simán megszokható a kijelzett hőfok. Az amúgy is csak kb. mutatja az igazat. Cserébe még meg sem mozdul a mutató, már tud meleget fújni...
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 20:14:05 // 141852
A lökhárító mögé az utasoldali sarokba van lehozva egy kb 15x15-ös kis hűtő. Apróságnak tűnik, de kigurításkor látszik igazán, hogy hatékonyan visszahűti az olajat pillanatok alatt.
Lali7501-11-2014 19:53:29 // 141851
És hogy van megoldva az olajhűtő 2.0 8v-n?
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 19:37:25 // 141850
Mondjuk az 1.8 8V külön eset még a 2.0 8V-től is, de a 16V-ktől meg pláne... A 16V-ben csak egy víz-olaj hőcserélő van olajhűtőként (a 105 lovas 1.6 TS-ekben az sincs) és az 1.8 8V-ben gyárilag nincs olajhűtő, a 2.0 8V-ben viszont van igazi rendes külön olajhűtő.
Nálam az olajhő inkább 65-70 fok normál, de nem óvatoskodós használattal, ha meg nyomom neki, akkor 90 fölé is felmegy (oké, elsősorban nyáron...). Viszont kigurítással visszahűl 1-2 perc alatt 65-70-re.
Azért csodálkoztam a 16V olajhőmérsékletén, mert ott a vízzel valamennyire közös a hőmérsékletük elvileg.
Nálam is tuti jó az olajhőmérő :)
Nálam az olajhő inkább 65-70 fok normál, de nem óvatoskodós használattal, ha meg nyomom neki, akkor 90 fölé is felmegy (oké, elsősorban nyáron...). Viszont kigurítással visszahűl 1-2 perc alatt 65-70-re.
Azért csodálkoztam a 16V olajhőmérsékletén, mert ott a vízzel valamennyire közös a hőmérsékletük elvileg.
Nálam is tuti jó az olajhőmérő :)
Lali7501-11-2014 19:00:52 // 141849
1.8 8v,elindulok,elkezd fűteni,vízhőfok felmegy 90 alá kicsivel,felmegyek pályára,vagy csak intenzívebb kezd lenni a használat,akkor felmegy az olajhőfok 70-80ig,nyáron feljebb is kicsit. Szerintem ez a hibátlan működés...(olaj-hőmérő biztos jó,mert amikor megvettem,durván hengerfejes volt,annyira melegedett,hogy megforrt az olaj,akkor mutatott 120-130-akat)
Alfy01-11-2014 18:12:28 // 141848
Csak nyáron mozdul meg a olajhőfok.
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 17:21:34 // 141847
Fuhh, üzemmeleg víznél még nincs 60 fokos az olaj? Vagy csak rossz a jeladód? Aztathogyan?
Nekem néha előbb van meg az olajban a 60 fok, mint a víznél a 70...
Nekem néha előbb van meg az olajban a 60 fok, mint a víznél a 70...
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 17:20:27 // 141846
Nem is teszek bele többet ilyet :DD
Alfy01-11-2014 17:20:16 // 141845
boxerhang01-11-2014 17:13:47 // 141844
Na, nekem is BEHR volt az elôzô:D
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 16:52:20 // 141843
No ugye... :) (Amúgy nekem se 100-as már szerintem, úgyhogy csere lészend. Bár én legalább tudom, hogy nekem hol kell állnia a mutatónak. Nálam is két év volt a behr... )
karika15501-11-2014 16:48:00 // 141842
Én is pénteken rendeltem egy vernet termot.Kivancsi leszek mert a behr markaju alig birt 2 evet. és ez már a második.
Thomikanak üzenem hogy nalam is 85 körül nyitott a termi míg jó voltt es akkor valóban 90 körüli lesz a víz varosban is.A szerelő meg azt mond amit akar(tapasztalat) :-)
Thomikanak üzenem hogy nalam is 85 körül nyitott a termi míg jó voltt es akkor valóban 90 körüli lesz a víz varosban is.A szerelő meg azt mond amit akar(tapasztalat) :-)
boxerhang01-11-2014 16:47:14 // 141841
Nem volt felesleges, a masikkal most hidegben a 70 fokot nem érte el. El lehetett benne törve valami, mert kézzel tudtam mozgatni bent a membránt. Jeladót akkor nem veszek.
Thomika01-11-2014 16:36:04 // 141840
Mint mondottam volt, a 1.8 16V üzemi hőmérséklete alacsonyabb, 75-80fokon megy, max akkor melegszik 90-re ha dugóban mész egy kicsit. És persze nyáron. Hiába erőlködsz, ezen fogsz tudni változtatni. Felesleges volt pénz ölnöd a termoszát cserébe, a jeladót is feleslegesen fogod kicserélni. Hidd el, én már végigjártam ezt az utat, míg a márkaszervizben felhomályosítottak! :)
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 16:20:29 // 141839
Jaaa, mert hogy a 156-ban tényleg 88 fokos a termosztát. Hoppá. Most nézem csak...
boxerhang01-11-2014 16:17:41 // 141838
Vernet ez is. Beírtam gugelba a gyári számot, az osszes oldalon 83 fokot írnak, és ez elméletileg 16v-hez van. Nemtom...
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 16:10:56 // 141837
:D Hát akkor szerintem ne kérj szegény termosztáttól lehetetlent :D Az anyukája azt mondta neki, hogy 83-mon nyisson, akkor ő ott fog nyitni élete végéig :DDD
Szerintem amúgy tuti jó, bár mintha a 156-ban a Vernet 88-on nyitna, legalábbis nagyon oda van ragasztva a 90 alá két mm-rel a mutató fateromnak...
Biztos márka függő is.
Szerintem amúgy tuti jó, bár mintha a 156-ban a Vernet 88-on nyitna, legalábbis nagyon oda van ragasztva a 90 alá két mm-rel a mutató fateromnak...
Biztos márka függő is.
boxerhang01-11-2014 15:39:04 // 141836
Az az igazsag, hogy a hofokot csak most neztem meg...:D
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 15:26:22 // 141835
Úgy tűnik, mostanában mindig másik hsz-ra válaszolok, mint amire akarok :DDD
Én meg már azt hittem ilyen kirekesztő vagy... :DDD
Én meg már azt hittem ilyen kirekesztő vagy... :DDD
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 15:25:19 // 141834
Hát akkor simán lehet, hogy az a vonal a 83-mat jelenti a 16V-n. A 8V-n 88 fokos elvileg...
Amúgy ha 83 fokosat vettél bele, akkor ne is várd, hogy 90-re álljon be :)))
Amúgy ha 83 fokosat vettél bele, akkor ne is várd, hogy 90-re álljon be :)))
boxerhang01-11-2014 15:06:25 // 141833
Gyári szám alapján vettem, aszerint ez 83 fokos.
Zolika15501-11-2014 15:01:51 // 141832
Nem arra írtam teee... :D
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 14:55:28 // 141831
Szerintem az 80 fok lehet kb... Biztos 88-as nyitásút vettél?
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 14:53:33 // 141830
Ja, hogy a bömösösöknél sose lehet tudni? Lehet, hogy pasizni akar? :DDD
boxerhang01-11-2014 14:46:12 // 141829
Megvolt a termosztátcsere. A víz tovabbra se melegszik 90 fokig. A 90 alatti fehér és vékony piros vonal között áll. Én ezt kb 75-80 foknak saccoltam. A termosztátnak jónak kell lenni. Még esetleg cserélek höfokjeladot hátha az segít. Ötlet esetleg?:S
Zolika15501-11-2014 13:04:19 // 141828
Nem értesz te a divathoz :D
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 10:00:39 // 141827
VKG231!!! (156+75)01-11-2014 07:30:15 // 141826
Pedig nekem is tetszik úgy... Bár az elsődleges az lenne, hogy a spoilerek legyenek színrefújva, mint a Q4-en.
Zolika15531-10-2014 23:21:03 // 141825
Sosem értettem minek kell a lökösök fekete műanyagját lefényezni... Elveszti az autó a keretbe foglalását és max 1 év után már repedezik is szét.. :\
VKG231!!! (156+75)31-10-2014 23:09:21 // 141824
pb_31-10-2014 22:52:08 // 141823
"biztos, hogy nem fogom azzal tönkretenni, hogy szinte jéghidegen gázt adok neki... "
Így nem fog sokáig tartani.)
Így nem fog sokáig tartani.)
pb_31-10-2014 22:48:20 // 141822
Mindig TSak a finnyáskodás.D
VKG231!!! (156+75)31-10-2014 22:43:48 // 141821
Hát lehet, hogy szennyezek (ez különösebben nem érdekel, a jegesmedvéktől kurvára félek), viszont egészen biztos, hogy nem fogom azzal tönkretenni, hogy szinte jéghidegen gázt adok neki...
2-3 perc után már el lehet indulni, a többi ugyanaz mint amit én mondtam. 2000-es fordulat, 50 fokos víz fölött 2500, hogy gyorsabban melegedjen, aztán ha megvan az olajnak a 60 fok, akkor lehet picit bátrabban :)
Az igazi megoldás úgyis ez: itt ...
2-3 perc után már el lehet indulni, a többi ugyanaz mint amit én mondtam. 2000-es fordulat, 50 fokos víz fölött 2500, hogy gyorsabban melegedjen, aztán ha megvan az olajnak a 60 fok, akkor lehet picit bátrabban :)
Az igazi megoldás úgyis ez: itt ...
Marklar15531-10-2014 22:10:44 // 141820
Szorít... :P
Marklar15531-10-2014 22:09:50 // 141819
Téli indulás...
"Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem."
Anno 27 éve is így tanultam ;)
"Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem."
Anno 27 éve is így tanultam ;)
norbee31-10-2014 18:25:57 // 141818
Mi van Veled csávó, nem kell a keskeny gumi, méretproblémás? :D
Béci Ɨ|ѯ31-10-2014 17:04:47 // 141817
Komoly darab. Megkímélt... :-) Momdjuk az ára is kemény...
Laosz15631-10-2014 15:31:40 // 141816
na ezt lessetek meg :)
http://alfa-romeo-155.autobazar.eu/20-ts-id6015843.html
http://alfa-romeo-155.autobazar.eu/20-ts-id6015843.html
Zolika15531-10-2014 12:10:49 // 141815
Persze! :) Nem rossz ez, de nekem a gyári fények jobban bejönnek mint a ledesítések. :P
Fairlane31-10-2014 11:41:51 // 141814
Simán jó lett :)
Ezt rávarrod Zolikára, magadnak meg csinálsz majd egy rendeset... :D
Ezt rávarrod Zolikára, magadnak meg csinálsz majd egy rendeset... :D
karika15531-10-2014 11:09:20 // 141813
De köszi az infót,lehet majd kipróbálok 1 olyan LED-et is.Csak én nem voltam ennyire tájékozott,berontottam oszt hirtelen ötlettől vezérelve vettem 10 LED-et+10 ellenállatot jácccani :-)
karika15531-10-2014 11:06:02 // 141812
Lehet,csak a jobboldali gomboknál akkor is "L"-betűbe kell hajtani a LED lábát,hogy tuti legyen,mert amúgy elférne lácccólag :-)
Fairlane31-10-2014 10:58:56 // 141811
Lehet, hogy kicsi sugárzási szögű ledeket vettél?
Az átlag csak 30 fokban szór, de van 100-120 fokos is.
pl a lomexnél is
Az átlag csak 30 fokban szór, de van 100-120 fokos is.
pl a lomexnél is
karika15531-10-2014 10:58:38 // 141810
bocsi,de a 2. képen a "TEMP"-hez és nem az "AIR"-hez raktam a zöldet :-)
sorsoltam ezeket öszze-vissza,jó játék :-)
sorsoltam ezeket öszze-vissza,jó játék :-)
karika15531-10-2014 10:46:44 // 141809
Este sötétben nem rossz,de a rizsszemmel talán picit jobb a szórt fény miatt.
tehát,balra a "TEMP" és az "AIR" gomboknál sárga LED
jobbra az "AUTO,ECON" stb gomboknál zöld LED
az "AIR" gombokhoz betéve a zöld LED,sztem ez elég erős sötétben,napszemcsivel kell vezetni este :-)
a kijelzőknél maradt a rizs,de lehetne még próbálkozni,ha meghagynám a LED-ek hosszú lábát,akkor talán belehetne hajtogatni a gombok mögé,hogy ez az irányított fény közvetlen a gombot világítaná meg mint pl. a 2. képen az "TEMP" gombot,mert itt a gombbal szemben van az izzó foglalata, míg ugye a jobboldali gomboknál nem közvetlen szemben van,hanem srévizavé egy fekete burkolat mögött :-)
tehát,balra a "TEMP" és az "AIR" gomboknál sárga LED
jobbra az "AUTO,ECON" stb gomboknál zöld LED
az "AIR" gombokhoz betéve a zöld LED,sztem ez elég erős sötétben,napszemcsivel kell vezetni este :-)
a kijelzőknél maradt a rizs,de lehetne még próbálkozni,ha meghagynám a LED-ek hosszú lábát,akkor talán belehetne hajtogatni a gombok mögé,hogy ez az irányított fény közvetlen a gombot világítaná meg mint pl. a 2. képen az "TEMP" gombot,mert itt a gombbal szemben van az izzó foglalata, míg ugye a jobboldali gomboknál nem közvetlen szemben van,hanem srévizavé egy fekete burkolat mögött :-)
VKG231!!! (156+75)31-10-2014 08:24:37 // 141808
JAhh és ugyanúgy nyitva van a tetőablak :) Fűtés maxon, kabát fel és máris hibátlan :P
VKG231!!! (156+75)31-10-2014 08:20:06 // 141807
Hidd el, ha van hó, akkor nem árt a keskenyebb gumi. Ha nincs, akkor meg tényleg bármi mehet rá.
Hát ez így nem egészen igaz :) Modern turbódízeleknél igaz, de egy régi benzinesnek kell a járatás. Még nyáron is kap 2 percet, ilyenkor inkább 4-5-öt. Aztán pedig max 2000-res fordulat picike gázzal, míg nincs meg a 60 fokos olaj, aztán ha azt elhagyta akkor már mehet bátrabban. Bár mostanában rászoktam, hogy 50 + fokos víznél megkínálom 2500-zal, de azt csak mondjuk 3-ban 50-nél és akkor jobban melegszik talán. Meleg motorral meg szintén nem állítjuk le :P 1 km kigurítás, aztán fél perc alapjárat (ami többnyire nem hűt, de ha forró akkor úgyis kinyitom mellé a gépházat is:) ).
Ártani biztos, hogy nem fog neki. Főleg a 10w60-as olaj mellett.
Hát ez így nem egészen igaz :) Modern turbódízeleknél igaz, de egy régi benzinesnek kell a járatás. Még nyáron is kap 2 percet, ilyenkor inkább 4-5-öt. Aztán pedig max 2000-res fordulat picike gázzal, míg nincs meg a 60 fokos olaj, aztán ha azt elhagyta akkor már mehet bátrabban. Bár mostanában rászoktam, hogy 50 + fokos víznél megkínálom 2500-zal, de azt csak mondjuk 3-ban 50-nél és akkor jobban melegszik talán. Meleg motorral meg szintén nem állítjuk le :P 1 km kigurítás, aztán fél perc alapjárat (ami többnyire nem hűt, de ha forró akkor úgyis kinyitom mellé a gépházat is:) ).
Ártani biztos, hogy nem fog neki. Főleg a 10w60-as olaj mellett.
Marklar15530-10-2014 23:46:50 // 141806
Nézd meg jobban azt a "széles dobozt" Csak a 2 első sárvédő. Még a lökös sem. S a bajusz is elüt. Amúgy meg a fapados 1,7 belsős. :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
450
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?