Forum >> 155

GEORGE30-05-2007 15:27:01 // 26156
Ha úgy fog menni mint a Piri kisbuszába a 2,5TD ( mert az ugyan ez a moci ) akkor igen csak jó kis játszós autó lesz ez a traktor üzemanyagot igényló 155-ke is :-)))
No persze miután Piribá kicsit csavargat rajta :-) .-D
Meg maga a 155 nagyon tetszik továbbra is.
norbee30-05-2007 15:24:47 // 26155
Elolvastad amit írtam Neked ma egy fél órán keresztül, és azalapján se mukkanik?
perdix15530-05-2007 15:24:10 // 26154
Ugy néz ki rossz! Nincs valakinek?????
norbee30-05-2007 15:21:43 // 26153
Valszeg rossz, vagy tuti?
norbee30-05-2007 15:21:21 // 26152
Ez a "klíma nem jó" lehet erőssen alku tárgya, de azt tudod ugye, hogy már - szinte - sehol nem javítják/töltik a freonosokat, állítólag illegális is, átalakítás 60 rugó lenne.
norbee30-05-2007 15:19:39 // 26151
Hádétélleg, he! Hámosnézem! Hágratula! :))) Akkor viszont jáccósnak egy V6 155 vagy egy Q4 dukál, nem? Vagy így mindkettőbe mehet a traktorbenya? :)))
perdix15530-05-2007 15:12:36 // 26150
Sziaszotk! Bandi, SD! Ventilátor relén kellene. valszeg rossz! A motortérben a fekete dobozkában a felső szürke nagyméretű relé, száma: A727 588 12V-os! Akinek van az ne irjon hanem hivjon: 205741680 vagy 202625191 thx
GEORGE30-05-2007 15:08:58 // 26149
A 156-os már meg van :-)
GEORGE30-05-2007 15:08:23 // 26148
Szép fényezés itt ott egy két karc stb.
Klíma nem jó, amúgy korához képest jó állapot 200ezer km...így értettem az átlagos állapotot.
GEORGE30-05-2007 15:07:10 // 26147
Ne keverjük a kettőt :-DDDDD
Azokkal tavaly megszívta a barátom azért írtam olyan levelet nekik :-)

Ez a 2.-es számú gép lenne :-)
norbee30-05-2007 15:03:05 // 26146
Hát, ha olyan stílusban teszed meg az ajánlatot, mint ahogy az autókeresekedős leveleidet szoktad írni, akkor max 300. :)))) Egyébként meg nem 156?
süsnye30-05-2007 14:53:52 // 26145
ezek a TD-k még sztem viszonylag drágák. A hasznaltauto.hu -n sincs 7k alatt, csak 1 db. Mit jelent az átlagos állapot?
GEORGE30-05-2007 14:46:14 // 26144
Skacok szerintetek egy 155 2,5 TD 94-sen átlagos állapotban milyen árat képviselhet?
Mi az amit meg szabad ajánlanom érte???
SD30-05-2007 14:10:13 // 26143
Hát igen... ahogy alnyúlott a kasztni eleje, a motor súlyától, míg aztán kiszakadt, az elmond egyet s mást stb.
norbee30-05-2007 13:45:21 // 26142
Azt nem tudom, a felesége túlélte.

Egyébként ha Alfában ül se maradt volna több, nagyon csúnyát szállt.
SD30-05-2007 13:43:15 // 26141
És valami motor versenyző is ült benne... Ő vezette vagy csak utas volt?
Thomika30-05-2007 13:26:18 // 26140
Csúnyát kapott ez az autó! :(
SD30-05-2007 11:17:07 // 26139
Kérdezd meg Tiby-t az én lökösöimet ő gyógyíja:)
Gondolom ezt is meg tudja oldani:)

A módja azthiszem annyi hogy kivágni a kerékjárat peremét, nagyobbra, aztán csinálni újat bazinagyot műanyagból:) Aztán fény:)

Biztos nem occsó muri, de az is biztos ha szép az nagyot üt:)))





úgyhíjják Zagato:)
Gyozi15530-05-2007 11:05:28 // 26138
nem lenne rossz :DD

az mi pézbe kerülhet???
süsnye30-05-2007 10:29:29 // 26137
Nem igazán, inkább jobban melegszik. Meg kell ejtenem egy házi radiátor pucolást.
norbee30-05-2007 10:25:35 // 26136
süssfel

Neked hogy van, ha meghajtod a gépet, visszahül?
norbee30-05-2007 10:16:03 // 26135
Amellikhez meg kő bontani a műszerfal alját.
süsnye30-05-2007 10:14:19 // 26134
mellikaza rejtett relé tábla?
norbee30-05-2007 10:07:09 // 26133
Muszáj, még szétszedi, azt végképp elkötöz valamit. :)
Ádi_390030-05-2007 10:03:25 // 26132
Erről van szó! :)
Elolvasta a manualt, érti, és közzéteszi!
Hálásak vagyunk, cartárs!
Aki ezek után bogarakra gyanakszik, az vessen magára. :))
norbee30-05-2007 09:46:19 // 26131
perdix

Fussunk neki.

A motor hűtőventillátor az akkumulátorról kapja a tápot, egy 50A biztosítékon keresztül (A menetirány szerinti bal oldal, a tűzfalnál). A kettő közötti vezeték piros színű. A biztosítéktól egy világoskék-fehér vezetéken érkezik a táp a ventilátor motorjába. A testet a megfelelő relé (műszerfal menetirány szerinti bal oldal, rejtett relé tábla) 87-es lábáról egy fehér vezetéken át kapja, illetve ugyanide csatlakozik egy fekete vezeték a légkondícionáló vezérlőjelével, ami szintén testelheti a kapcsolatot, azaz beindíthatja a ventilátort. A vezérlő relé a saját meghajtásához szükséges tápot egy piros-világoskék vezetéken kapja a gyújtáskapcsoló felől, ez egy széthúzható csatlakozón (műszerfal menetirány szerinti bal oldal alatt) keresztül jut el oda. A kábel a csatlakozó másik felétől a gyújtáskapcsolóig már világoskék! A maradék két láb közül a 30-as egy test, fekete vezetékkel (a menetirány szerinti bal oldalon testelődik), a másikra pedig a thermoérzékelő jele érkezik, bíbor-fekete vezetéken át. A thermoérzékelőből kilépő fekete test vezeték szintén a fent említett helyen testelődik. Egyes modelleknél a vezetékezés színe és száma a klíma miatt eltérő lehet.

Működés:

A hőérzékelő folyamatosan figyeli a motor hőmérsékletét, és rövidzárat csinál (letestel), amint a hőmérséklet eléri a 90-94 fokot. Ezt csak akkor oldja fel, ha a hűtővíz hőmérséklete lecsökken 85-89 fokra. A „digitklímás” modelleknél ezenfelül a klíma vezérlőegysége is testjelet küld, kikerülve a hőérzékelőt, ha az autó áll, és a klíma kompresszor bekapcsol. Ez az első fokozat. Ha a hőmérséklet tovább nő, illetve a klíma vezérlőegysége továbbra is tartja a testjelet, 10 mp-el később bekapcsol a második fokozat is.
Fontos: kevés töltőgáz, azaz alacsony nyomás esetén a klíma kompresszor semmilyen módon NEM kapcsol be, tehát hiába áll az autó, nem fog elindulni a hűtés első fokozata. Ilyenkor tehát nem a kilométeróra jeladóját kell hibáztatni.

Hibakeresés:

Első körben ellenőrizzük a motortérben lévő biztosítékot. Ha hibás cseréljük, ha épnek tűnik, ellenőrizzük a vezérlő relét. Ellenőrizzük, hogy a 87-es láb földelt (0V), ha nem az, húzzunk új fekete kábelt a testpontig innen. Ezután ellenőrizzük, hogy ha a 30-as lábat összekötjük egy darab dróttal a 87-es lábbal (letesteljük), akkor a hűtőventilátor beindul-e. - Ha nem, ellenőrizzük hogy van-e 12V a ventilátor motor két csatlakozója között (fehér, kék-fehér kábel). Ha van, akkor a ventilátormotor zárlatos, cseréljük. Ha nincs, nézzük meg, hogy legalább a csatlakozó fehér-világoskék kábeléig eljut-e a 12V. Ha nem, cseréljük a csatlakozó és a biztosíték közötti kábelszakaszt valamint mérjünk szakadást a biztosíték és a gyújtáskapcsoló közötti részen is, biztos ami biztos alapon... Ha mégis eljut a 12V a fent említett pontra, állítsuk helyre a fehér kábelszakaszt a csatlakozó és a vezérlőrelé között.
- Ha a ventilátor motor testelésre beindul, szüntessük meg rövidzárat, és zárjuk rövidre a thermoérzékelő fekete kábel felőli csatlakozási pontját. Ha beindul, ellenőrizzük hogy a fekete kábelszakaszon nincs-e szakadás, ha nincs, cseréljük a hőérzékelőt. Ha nem indul be, adjunk gyújtást, és ellenőrizzük a vezérlőrelé 86-os lábánál a 12V-ot. Ha így beindul, húzzuk újra a bíbor-fekete kábelt a thermoérzékelő és a relé 85-ös lába között, ha így sem, akkor a relé 86-os lába és a és gyújtáskapcsoló közötti teljes világoskék-piros/csatlakozó/világoskék vezetékszakasz a helyreállítandó.
SD30-05-2007 09:28:40 // 26130
Csináltass új kerékíveket:))) Szép széleseket:)))
Gyozi15530-05-2007 09:20:34 // 26129
tudomásul vettem, köszi Ádi :-((((
Dominó30-05-2007 08:49:01 // 26128
Köszi a hozzászólást!
Remélem hasznos lesz és fertőzést kap az ember!!
:)))))))))))))))))))))
Ádi_390030-05-2007 08:37:48 // 26127
Győzi!
Nem értelek ezzel a felni kérdéssel.
1. a 205-ös gumi kicsi a 9-es felnire (lásd süsnye)
2. a 9-es felni nem fér be a kerék helyére.
3. ezen nem segít sem a kicsi ET sem a szélesítés
4. ennyi pénzért, vagy majdnem ennyiért találsz bizotsan ugyanilyen, vagy sokkal szebb felnit megfelleő méretben (tehát nem az évszázad üzletétől esel el, ami indokolná a futómű gányolást és a rendellenes méret felhelyezését)
süsnye30-05-2007 07:59:02 // 26126
Azért próbáld meg, h lehúzod róla a csatikat és rövidre zárod a fehér-fekete, majd a piros-fekete párokat. Ha így jó a venti, akkor a két fokozat köre is jó.
perdix15530-05-2007 07:43:20 // 26125
A gombát Marklar barátunktól vettem az egyik egom talin...tehát 2 éve...remélem az még jó...nemsokára kiderül....
süsnye30-05-2007 07:30:10 // 26124
205/45 R16 -hoz tartozó felni szélesség: 6,5" - 7,5". Szal "Önnek azt NEM ajánlom". :)

Forrás
Zolee 155™ (aka n00body00)30-05-2007 02:21:26 // 26123
Ma este 2xer is meg bolondult az a tankba a jelző!!! 20 perc alatt telivolt a tankon, majd 3/4-ig,majd kifogyva, majd félig!!! Sőt 1/4-ig és újra Tele!!!! Pedig félig van a tankom ezt tudom!!!!!
Ezt miért csinálhatja meggajdult a műszer???
Vagy valami eleketromos hiba lehet az oka???
Végülis stabilan az 1/4-re állt rá a műszer!!!
Valakinek valamilyen 5let???
Zolee 155™ (aka n00body00)30-05-2007 02:11:22 // 26122
Eseteleg mégid megpróbálom szabaddá tenni, de ez csak max:40%!!!!
Azért jelentkeztem a talira!!!
Buksi30-05-2007 01:56:32 // 26121
Hali mindenki!

Hétfőn végre beszereltük az ültetőrugókat a gépbe! És ha már szétszedtük, kicseréltük a toronycsapágyakat és a szilenteket is! Hát nem volt olyan egyszerű, mint amilyennek tűnt, de leküzdöttük az akadályokat! Nem szeretek barkácsolni, de sajna most egy kicsit szükség volt rá! Ugyanis az egyik szilentet flex és satu segítségével tudtuk csak eltávolítani, mert a rögzítő csavar annyira rá volt rohadva! De lejött!



Aztán a másik oldal már simán ment, ott csak az egyik rögzítő csavart kellett lefúrni a motortéren keresztül! Aztán szép lassan összeállt minden! A gyári és az FK rugók között csak egy pici méretbeli különbség van! :-))



A hátsó rugókkal meg már semmi probléma nem volt, ki a régi és a helyére be az új!



Igazából az egésszel csak annyi probléma volt, hogy minden nagyon össze volt rohadva, rozsdásodva! :-( Egyébként serc-perc alatt meglehet ejteni a rugó és a toronycsapágy cserét! :-)) Bocsi a képek minőségéért, de telcsivel készültek! :-))))
Zolee 155™ (aka n00body00)30-05-2007 01:48:41 // 26120
Mennék,de sajna pont dolgozom délután 2-től és nem tudtam elcserélni!!! így hát erről lemaradok :-(((((
De Sziksóstóra és Szegedre megyek!!!! Azt már lezsíroztam!!!!
Buksi30-05-2007 00:47:27 // 26119
Focizni sajna nem! :-(
Az már nem fér bele a költségvetésbe! :-((
Gyozi15529-05-2007 23:30:10 // 26118
igen, az ET35ös ez meg 23as
akkor ez naggyából tisztázva, vajon a 205/45 ös gumit rá lehet tenni arra?
süsnye29-05-2007 23:19:05 // 26117
:D

Akkor mondok mást. Fogd a mérőszalagot, tódd be koppanásig vízszintesen a gumi felett (a lényeg, h a kerékdobig mennyen be), és nézd meg, h a gumi belső oldala milyen messze van a koppanó helytől. :) Ha ez nagyobb, mint 1"- a jelenlegi ET és az új ET különbsége előjelesen (ez nyilván pozitív lesz, mert gondolom a mostani felnid ETje a nagyobb), akkor elfér, de eetől elöl még nem biztos, h elfordul. :)
Marklar15529-05-2007 22:49:50 // 26116
Ez már szombaton volt. A lánglovagokon rajta van...
Gyozi15529-05-2007 22:36:06 // 26115
még nem :D
mivel nem értem mi a francról beszélsz :D
holnap inkább elmegyek egy gumishoz és megkérdem
Gyozi15529-05-2007 22:35:14 // 26114
80ezer a 4db
süsnye29-05-2007 22:34:30 // 26113
Még mindig nem végeztél?? :))))) :P
süsnye29-05-2007 22:21:56 // 26112
Akkor egy kis esti időtöltésnek ajánlom, hogy menj ki az attódhoz egy mérőszalggal, és mérd meg a felvekvési felüet távolságát a kerékdobtól vízszintesen.
Eztán számold ki, hogy 9"/2 + 23mm belefér-e. :) Ja, és ehhez még add hozzá a felni peremek vastagságát, ugyanis tudomásom szerint a felni szélesség az nem a peremek külső, hanem belső oldalainak távolsága.
Johnson29-05-2007 22:21:51 // 26111
mennyiért vesztegetnek ilyen felniket?
vedd meg aztán majd ha nem jó vagy nem sikerül add el!
Gyozi15529-05-2007 22:19:20 // 26110
ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááh :DD
bekakoli bepisilik, semmi se nem sikerül
süsnye29-05-2007 22:17:08 // 26109
Egy 2-3cm-s nyomtávszélesítővel lehet. :) Kérdés mennyi időnként akar kerékcsapágyat cserélni. :) De ebben az esetben ráadásul a sárvédőív fogja szaggatni a gumit...
Gyozi15529-05-2007 22:16:24 // 26108
hát ez, hogy csak úgy tudom felpróbálni ha megveszem, mert én egerben vagyok a felni meg dunakszin, és tesó ha holnap megy pestre kaminyonnal ő hozná el nekem...
süsnye29-05-2007 22:15:09 // 26107
ET: a felni felvekvési (agyra) síkjának és a felni függőleges felező síkjának távolsága mm-ben (ET 23 = a két sík távolsága 23mm). Minél kisebb az ET annál kiljebb kerül a kerék, minél nagybb annál beljebb. De olvass vissza, erről a múlt héten itt írogattunk, még képes illusztrációt is beszúrtam. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.