Forum >> 155
atesssz02-04-2013 17:53:56 // 131932
Thomika02-04-2013 17:47:38 // 131931
Az jó kérdés! Olyan, mintha össze lenne kötve a két fő csati a gyújtásnál....
Buksi02-04-2013 17:09:56 // 131930
Így már értem! :-DDD
Kicsu02-04-2013 16:29:12 // 131929
Az ok,de kihúzott csatikkal miért világit a töltés visszajelző,és az alapjárati is búg.
Gyozi15502-04-2013 14:55:02 // 131928
igen, addig normális, megy szépen míg eléri a 0,5 bart, aztán vége
Thomika02-04-2013 14:43:53 // 131927
Őszintén...eléggé el vagyok bizonytalanodva....Nem tudom, megéri-e kockáztatni...
Egy pontos leírás: :)
"Amikor fékfolyadékokról beszélünk, a fékolaj megnevezés megtévesztő lehet, mert a legcsekélyebb motorolaj szennyeződés is tönkreteheti a fékberendezés gumialkatrészeit.
A fékfolyadékok minőségét a következő fizikai és kémiai tulajdonságokkal tudjuk leírni. Forráspont, vegyi semlegesség, vízzel való összeférhetőség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség és kenési képesség. Ezeknek a tulajdonságoknak szigorú határértékei vannak, ettől eltérni nem lehet. A fékfolyadékkal szemben támasztott követelményeket a SAEJ 1703 szabvány foglalja össze. A szakmában azonban nem a SAEJ besorolásai terjedtek el, hanem az amerikai közlekedési minisztérium által meghatározott DOT szabványok. A DOT alapvetően két nagy csoportba sorolja a fékfolyadékokat. A glikol bázisúakat DOT 3 és DOT 4 számokkal jelöli. A szilikon bázisúakat pedig DOT 5-tel. A legmodernebb fékfolyadékok a DOT 5.1-esek, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem. A különböző DOT osztályú fékfolyadékokat nem szabad egymásra önteni, összekeverni. Az ABS-szel szerelt autókba pedig tilos DOT3-as teljesítményszintű fékfolyadékot tölteni!
A fékfolyadékok gyakorlatban történő alkalmazása jármű-illetve fék specifikusan történik, a jármű-vagy a fékrendszer gyártó előírásainak megfelelően.
A glikol bázisú fékfolyadékok higroszkopikusak és már a környezeti levegővel érintkezve is egyre több vízzel telítődnek. E tulajdonság pedig károsan befolyásolja a fékfolyadékok forráspontját. Valamint ez a fékfolyadékba keveredett víz, amely 0 C°-on megfagyhat, 100 C°-on pedig felforrhat, nem képes elkülönülni, így a legcsekélyebb víztartalomnál is lecsökken a fékfolyadék forráspontja."
Egy pontos leírás: :)
"Amikor fékfolyadékokról beszélünk, a fékolaj megnevezés megtévesztő lehet, mert a legcsekélyebb motorolaj szennyeződés is tönkreteheti a fékberendezés gumialkatrészeit.
A fékfolyadékok minőségét a következő fizikai és kémiai tulajdonságokkal tudjuk leírni. Forráspont, vegyi semlegesség, vízzel való összeférhetőség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség és kenési képesség. Ezeknek a tulajdonságoknak szigorú határértékei vannak, ettől eltérni nem lehet. A fékfolyadékkal szemben támasztott követelményeket a SAEJ 1703 szabvány foglalja össze. A szakmában azonban nem a SAEJ besorolásai terjedtek el, hanem az amerikai közlekedési minisztérium által meghatározott DOT szabványok. A DOT alapvetően két nagy csoportba sorolja a fékfolyadékokat. A glikol bázisúakat DOT 3 és DOT 4 számokkal jelöli. A szilikon bázisúakat pedig DOT 5-tel. A legmodernebb fékfolyadékok a DOT 5.1-esek, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem. A különböző DOT osztályú fékfolyadékokat nem szabad egymásra önteni, összekeverni. Az ABS-szel szerelt autókba pedig tilos DOT3-as teljesítményszintű fékfolyadékot tölteni!
A fékfolyadékok gyakorlatban történő alkalmazása jármű-illetve fék specifikusan történik, a jármű-vagy a fékrendszer gyártó előírásainak megfelelően.
A glikol bázisú fékfolyadékok higroszkopikusak és már a környezeti levegővel érintkezve is egyre több vízzel telítődnek. E tulajdonság pedig károsan befolyásolja a fékfolyadékok forráspontját. Valamint ez a fékfolyadékba keveredett víz, amely 0 C°-on megfagyhat, 100 C°-on pedig felforrhat, nem képes elkülönülni, így a legcsekélyebb víztartalomnál is lecsökken a fékfolyadék forráspontja."
karika15502-04-2013 13:30:57 // 131926
na igen vmi ilyesmire gyanakodtam én is a vákuum miatt,
mert nekem is furcsán jobb lett az autó,miután szétszedtem kipucoltam a pillangószelepházat( kis levegőjáratokkal stb),bár akkor elég sokmindenhez nyúltam(akksisaru le,csatik, kábelek,LMM tisztítás,alapjárati M puci viszont ezeket máskor is megejtettem már és utána nem volt ilyen változás...)
mert nekem is furcsán jobb lett az autó,miután szétszedtem kipucoltam a pillangószelepházat( kis levegőjáratokkal stb),bár akkor elég sokmindenhez nyúltam(akksisaru le,csatik, kábelek,LMM tisztítás,alapjárati M puci viszont ezeket máskor is megejtettem már és utána nem volt ilyen változás...)
katbal02-04-2013 13:20:36 // 131925
Itt a fékolajos-motortisztítós cikk.
A fékolaj szerintem biztos nem vízbázisú. Pont azért kell cserélni, mert az évek során felvesz valamennyi nedvességet a levegőből és lecsökken a forráspontja.
A fékolaj szerintem biztos nem vízbázisú. Pont azért kell cserélni, mert az évek során felvesz valamennyi nedvességet a levegőből és lecsökken a forráspontja.
Thomika02-04-2013 12:45:59 // 131924
Valószínűleg kapott egy sallert a gyújtáskapcsoló végén lévő elektronika. Az nem olyan vészes, kb. 3000Ft, csak vigyázni kell a cserénél, hogy a kormányzár működjön utána is! Az lapjárati motor is lehet, hogy cserés lett..Bár az nem szokott túl gyakran megdögleni.
Thomika02-04-2013 12:42:28 // 131923
Megnéztem kiszedve a főfékhengert, még gyári volt! :P Eddig bírta. Úgy tűnik a nagy fékesítés azzal járt, hogy előjött minden xar, ami a fékrendszerben lehetséges! Viszont amin meglepődtem, hogy a 16V-kben már mindegyikben a 22,2mm-es főfékhenger van, mind1,hogy 257-es vagy 284-es tárcsával szerelt. Pedig anno volt 20,5- 21,5 (talán) meg 22,2mm-es belső átmérővel. De hogy minek, azt nem vágom...
Kicsu02-04-2013 12:40:00 // 131922
Meg volt a próba. Megy nem fulákol,pörög tiltásig.
DE... Ha bemelegszik ugrál az alapjárat 1000-2500 között,hibát nem ir.
Ha leveszem a csatit az alapjárati motorról akkor fix 1000 a fordulat,hibát dobja alapjárati nyitó/záró tekercs egyértelmű de az ecu teljesitmény fokozat hibát nem értem.Mindezek ellenére megy.
Sokáig nem tartott az öröm. NEM lehet leállitani. Csak ha a gyújtáskapcsolóból kihúzom a csatikat akkor áll le és még akkor is világit a műszervalon néhány dolog.
DE... Ha bemelegszik ugrál az alapjárat 1000-2500 között,hibát nem ir.
Ha leveszem a csatit az alapjárati motorról akkor fix 1000 a fordulat,hibát dobja alapjárati nyitó/záró tekercs egyértelmű de az ecu teljesitmény fokozat hibát nem értem.Mindezek ellenére megy.
Sokáig nem tartott az öröm. NEM lehet leállitani. Csak ha a gyújtáskapcsolóból kihúzom a csatikat akkor áll le és még akkor is világit a műszervalon néhány dolog.
Thomika02-04-2013 12:39:21 // 131921
Na ez is válasz lehet! De nem volt beragadva, csak a bal oldali hátsó fékcső dugulva, emiatt fogott egyfolytában a hátsó fék. De az még a főfékhenger előtti héten cserélve lett. Szerintem azért fosta el magát a főfékhenger, mert túl sokáig jártam a befogott, hátsó fékkel és egyfolytában nyomás alatt volt.. Csak hogy tiszta legyen: Hátsó kis fékcső eldugult. Ha tapostam a féket, átpasszírozta rajta lassan a folyadékot, de vissza már nem volt olyan erő, ami ezt megtette voln,a így a dugattyú kinyomva maradt, ettől folyamatosan fogott a bal hátulja.. jobbo ldalon meg a kézifék kötél rohadt be, ott az fogta féket...de ez már 2 hónapja ki lett kötve. Utána derült ki a dugulás probléma. Aztán elmentem 1 hónapja síelni, mire hazajöttem 5 nap alatt teljesen elengedett a főfékhenger, így az is le lett cserélve. Most faintos a fék, nagyon jó fog még 100-110-ről is egész komolyan lassul. :)
Thomika02-04-2013 12:33:20 // 131920
Talán annyiban van/volt összefüggés, hogy a szervó dob felöli végén átszakadt a főfékhenger és tolta bele a fékfolyadékot a dobba. Hónapok óta éreztem, hogy picit ingázik az alapjárat, fékezésnél is csinált furcsaságokat. gázadásnál mindig picit fáziskéséssel vette a lapot. (Ha pl. szuszog a féked, járó motornál pumpálod a féket, akkor ingadozni kezd az lapjárat! Ez arra utal ,hogy a vákuum nem jó. És nem tudom hogyan, de hatással van ezekre. Még nem sikerült utána járnom, mitől van ez. Mindenesetre 2 hete Jani lecserélte a főfékhengert, és azóta teljesen máshogy viselkedik az autó. Sokkal szebben jár, egyből veszi a fordulatot, és mintha visszatért volna belé az élet... :)
karika15502-04-2013 12:19:32 // 131919
Aha..így mán értem... :-D
süsnye02-04-2013 12:19:23 // 131918
lehet, h nem volt jó a főfékhenger és a szervódob közti tömítés..
Fairlane02-04-2013 11:08:03 // 131917
Most mit értetlenkedtek? :D
Eddig be volt ragadva a fékhenger, befogott a fék, nem ment a vas.
Most nincs beragadva, nem fog be, megy a vas... :P
Eddig be volt ragadva a fékhenger, befogott a fék, nem ment a vas.
Most nincs beragadva, nem fog be, megy a vas... :P
Buksi02-04-2013 11:06:19 // 131916
Mi vaaan?? Egy új főfékhengertől jobban megy a vas? Kicserélem én is! :-DDDD
Nem írtál el valamit? :-)))))
Nem írtál el valamit? :-)))))
karika15502-04-2013 09:13:00 // 131915
Perfect! :)
csak a főfékhengert meg a gyorsulást nem értem...
(lemaradtam vmiről?)
csak a főfékhengert meg a gyorsulást nem értem...
(lemaradtam vmiről?)
Thomika02-04-2013 08:46:22 // 131914
"Mert hülye azé nem vagyok!" :) Természetesen megkérdeztem Janit erről a kérdésről, bár konkrétan ezt a cikket nem találtam a Totalcar-on, Ő határozottan lebeszélt erről! A fékfolyadék egy vizes bázisú cucc, nem biztos, hogy olyan jó. Szerinte inkább az egyéb STP, Liqui molly, stb. márkájú motortisztítókat érdemes kipróbálni. Én hiszek neki, mégiscsak 20-22 évtapasztalat van mögötte. Talán egy motortisztítót megpróbálok...De nagy valószíűséggel, mivel 1 év mlva kb. vezérlés csere, akkor a hidrotőkéket is lecserélem. 2000 Ft fölött fut most picit az ára/stück. Ha rendben lesz addig a vas, és megéri ezt rádobni, akkor megcsinálom. Legalább teljesen rendben lesz!
Amit észrevettem, hogy most ezzel az új főfékhengerrel, akár 4 emberrel is, baromi jól gyorsul, elsőre veszi a fordulatot bármilyen sebességben. Még 5-ben is egész kellemesen megindul. És még a régi gyertyákkal, régi olajjal...
Amit észrevettem, hogy most ezzel az új főfékhengerrel, akár 4 emberrel is, baromi jól gyorsul, elsőre veszi a fordulatot bármilyen sebességben. Még 5-ben is egész kellemesen megindul. És még a régi gyertyákkal, régi olajjal...
Thomika02-04-2013 08:34:05 // 131913
Atesz!
Megnéztem újra a videót! Szerintem ez hirdotőke, javaslom, ha van raktáron, cseréltesd ki!
Megnéztem újra a videót! Szerintem ez hirdotőke, javaslom, ha van raktáron, cseréltesd ki!
karika15502-04-2013 08:28:04 // 131912
Én nem tenném,Piritunak igaza lehet,több szakitól hallottam már én is ezt.
a totalcaros cikket nem ismerem,nemtom milyen moci volt az autóban,
a jelenség nálam is fennáll,hol halkabb hol erősebb
a Jani is meghalgatta már az egyik AC-n,meg Szatyi is azt mondta rá h. hidrotőkehang
előző autóimban sok adalékot próbáltam már,igazán egyik sem vált be,
de ha te megléped és beválik akko,majd én is :-)
előtte azé megkérdezném a szerelőt mit szól hozzá
a totalcaros cikket nem ismerem,nemtom milyen moci volt az autóban,
a jelenség nálam is fennáll,hol halkabb hol erősebb
a Jani is meghalgatta már az egyik AC-n,meg Szatyi is azt mondta rá h. hidrotőkehang
előző autóimban sok adalékot próbáltam már,igazán egyik sem vált be,
de ha te megléped és beválik akko,majd én is :-)
előtte azé megkérdezném a szerelőt mit szól hozzá
Zsolt15502-04-2013 05:55:26 // 131911
Van vele munka rendesen, mire hozzáfér az ember. :-(((
szasza91102-04-2013 04:49:59 // 131910
A nyomás felépülése 0.5-ig egyébként normális? Úgy értem a megszokott fordulaton ill. idö alatt éri el?
Gyozi15501-04-2013 23:20:02 // 131909
nem szóltam :D
Gyozi15501-04-2013 23:19:40 // 131908
BAR
Kovacs Laci 15501-04-2013 23:12:35 // 131907
0.5 Deci, vagy Liter???
Gyozi15501-04-2013 23:11:37 // 131906
azt hogy 0,5nél nem tölt többet, ha eléri elkezd dadogni. Fals nincs az már tuti, holnap megnézem a wastgate-t, köszi
szasza91101-04-2013 23:08:57 // 131905
Mit értesz pontosan az alatt, hogy letilt? Wastegate? Fals?
Gyozi15501-04-2013 22:26:44 // 131904
Sziasztok!
Szerintetek mitől lehet az hogy 0.5bar-nál letilt a turbo?
Szerintetek mitől lehet az hogy 0.5bar-nál letilt a turbo?
Piritu - 1.000.00001-04-2013 22:15:58 // 131903
A mosókkal nagyon kell vigyázni. Leoldhat olyasmit is, ami az elmúlt 100ezren nem okozott gondot. Aztán most megakad valahol és okozhat...
atesssz01-04-2013 22:03:55 // 131902
Igen, cseréltem olajat, és én is öntöttem STP motormosó adalékot a motorolajba. Elég dzsuvás volt az olaj amit leengedtünk, de sajnos ugyan úgy, új olajjal is maradt a hang.
Thomika01-04-2013 21:49:01 // 131901
Szerencséd van, mert kb. 8-900 Ft/ db áron megveheted! :)))
Thomika01-04-2013 21:47:43 // 131900
Ez kemény! Én pont most állok olajcsere előtt. Lehet, hogy kipróbálom! :) Ezzel lehet menni mondjuk 10-20km-t? Kb. ennyi lenne a műhelyig. Csak gondoltam, indulás előtt beletöltöm, aztán kimegyek. Ilyen rövid idő alatt ez segít?
Ati7701-04-2013 21:21:48 // 131899
Villamosszéket valaki?
Ez sem az enyém semmi közöm hozzá. :))
Ez sem az enyém semmi közöm hozzá. :))
TSiga ( I am the TSIG)01-04-2013 21:17:07 // 131898
Izzítót is? :-)
Amúgy jó lehet a V6, de a hátsó hengersorból kivenni a gyertyát egy horror. :-(
Amúgy jó lehet a V6, de a hátsó hengersorból kivenni a gyertyát egy horror. :-(
GEORGE01-04-2013 20:59:49 // 131897
Én már olyan régen vettem gyertyát :-)
Holnap ki akarom cserélni a V6-ban, mert pár napja kihagy a gyújtás...... kíváncsi vagyok az árakra. Remélem, hogy csak a gyertya lesz a gond.
Holnap ki akarom cserélni a V6-ban, mert pár napja kihagy a gyújtás...... kíváncsi vagyok az árakra. Remélem, hogy csak a gyertya lesz a gond.
TSiga ( I am the TSIG)01-04-2013 20:11:17 // 131896
Mennyire jó, hogy 8000-ből megúszom a 8 gyertyát.
A vezmod. meg még gyári és működik. :-P
A vezmod. meg még gyári és működik. :-P
GEORGE01-04-2013 19:14:04 // 131895
Cseréltél már olajat?
Ha nem akkor hideg mocinál töltsél rá kb 0.5 fékolajat. Melegítsd fel üzemire alapjáraton, majd engedd le és tegyél bele új olajat
Bemelegedés közben ahogy takarítja a fékolaj a hidrotökéket, tompulnia múlni kell a kopogásnak.
Még mielőtt valaki "megtámadna" az ötletemért az eljárást a totalcaron olvastam egy xedos tulajnak "varázsolta" ilyen módon kopogás mentessé a motorját egy öreg szaki.
Ha nem akkor hideg mocinál töltsél rá kb 0.5 fékolajat. Melegítsd fel üzemire alapjáraton, majd engedd le és tegyél bele új olajat
Bemelegedés közben ahogy takarítja a fékolaj a hidrotökéket, tompulnia múlni kell a kopogásnak.
Még mielőtt valaki "megtámadna" az ötletemért az eljárást a totalcaron olvastam egy xedos tulajnak "varázsolta" ilyen módon kopogás mentessé a motorját egy öreg szaki.
Buksi01-04-2013 17:33:10 // 131893
Persze, utána indul egyből! Bár egy kicsit nehézkesen! :-/
atesssz01-04-2013 11:07:25 // 131892
Adott hozzá 16 db használt hidrotőkét, de nem tudom, hogy azok jók-e... Ő azt mondta, hogy hidrotőkék cserések.
pb_01-04-2013 01:14:37 // 131891
Ha nincs xétkopva az egéx cucc.
Zolika15501-04-2013 00:36:50 // 131890
Én úgy tapasztaltam nem 1 autónál, hogy ha hidrotőkés akkor épp ellenkezőleg van. Indításnál csattogás, aztán ahogy feltöltődnek olajjal, szépen elcsendesednek vagy halkulnak. Nem?
Zolika15501-04-2013 00:25:53 // 131889
Nincs felétek egy normális alfa szerelő, akihez eltudnál gurulni? Sztem lutrira ne vegyél semmit, nem olyan hatalmas problémáról van szó, hogy azonnal orvosolni kelljen a problémát :D Én tuti megnézetném egy szerelővel és aztán vennék bele akármit is. :)
atesssz31-03-2013 23:58:56 // 131888
úgy tanul az ember, ha több mindent lát :) Akkor nyugodt szívvel rendelhetek egy vez módot? Vagy most mi van a hidrotőkékkel? Megbolondíjjtasz Te Peti gyerek! :D Azt írd, hogy mit kell vennem, hogy ez a kurva szelephang meleg motornál elkussoljon :D
Zsolt15531-03-2013 21:07:41 // 131887
Viszont az az 1.9TD motor egész jó volt. Nem volt egy lóerőgyár, de megbizható volt. :-)
Marklar15531-03-2013 21:07:11 // 131886
Ezért kár volt a YT nézelődni. Itt is írtuk már egy párszor.... Amúgy épp az előző tulaj vitt el egy 1,8 16V kopogós motort alkatrésznek. A hidrótőkék miatt... Ha nem cserélte ki, akkor...
Zsolt15531-03-2013 21:05:06 // 131885
Nekem sem kellene. Igaz a 75-ben 2.0 volt, de akkor sem.
Alfy31-03-2013 20:52:41 // 131884
atesssz31-03-2013 20:20:05 // 131883
Igen, bár olajcsere után mintha halkabb lenne az egész.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
451
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?