Forum >> 155

Longman20-02-2011 21:43:48 // 111329
Nah, tök jól haladsz... Bódottá van. A váltórudazatodat ne felejtsd felújítani!

Én már sajna nem mondhatom el ugyanezt.. Egyre rosszabb ez a qrva. Félek itt vmi nagy gebasz lesz.
Először is a mot.hőfok jeladó csere nem oldott meg semmit, ugyanolyan szar mint volt, bár a fogyasztás mérséklődött. De ugyanúgy torpan, sőt egyre erőtlenebb a motor 2000RPM alatt, és főleg alapjárat környékén.. Ott nagyon érezni, semmi erő..
De ha pl. bármely seb.fokozatban 2000 alatt ér egy emelkedő, érzem hogy nem megy fel!! 2500-3000 felett már nincs baj, de azért ott sincs meg a kellő teljesítmény.
Tuti sokat kap vmiért, tegnap levettem a kipuff elejét, és tiszta benzin szagú volt..

Emelett elkezdett valami csörgő hangot is hallatni. Csörgős kopogós.. :SS

Fax kivan. A héten elmegyek először diagnosztikára, aztán egy sráchoz aki látott már Alfa V6-ot, mert ezek már túlnőnek az én tudásomon.
Fairlane20-02-2011 21:43:07 // 111328
Szerintem a puntogt lenti példa a tiedre csak olyan ~300at ejtene

kalkuláló ódal vagy GearCalc progi.
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 21:41:20 // 111327
Mert Marklar mindig kinyírja.
Az említett ejtés nekem is elég lenne.

És lőn a költői kérdés:
KEDVES 1.7 TULAJOK! NEKTEK 130-NÁL MENNYIT FOROG A MOTOR?
Fairlane20-02-2011 21:36:51 // 111326
Szerintem se kéne....
Tsiga írta, hogy Marklar szerelőgurujától van az infó... tudod, attól, aki többször szereti ugyanazt a motort összerakni... :))

Olyan 600-700 ejtéssel kiegyeznék.
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 21:34:02 // 111325
Akkor mennyit is ejt? Most nem vagyok képben.
Az a 130-nál 4000 eléggé sok. Ma Nyúl hozott haza Érdről, mert dolga volt a kerületben. A Dedra td-vel mentünk. 130-nál kb. 2600-at forog a motor. Olyan lenne jó.
Longman20-02-2011 21:32:32 // 111324
Szerintem nem is kellene 1500-at ejteni. Városban nem tudnál 5-et tenni..
130-ról nem tudnál gyorsítani..
Fairlane20-02-2011 21:00:21 // 111323
Van olyan szerszámod? :)
Fairlane20-02-2011 20:59:37 // 111322
Az kizárt....

Most rágugliztam, a Punto GT 5.-je 1:0.872.
A 155 2.0 8V elvileg 1:0.942.

Ebből elsőre nem jön ki az 1500 ejtés :S

Egyébként nekem 130-nál 4000....
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 20:37:50 // 111321
Azt tudom, hogy nekem Dedra turbo 1-2 van bent, mert úgy lett véve és kellett cserélni. Állítólag erősebb. Mondjuk megelégednék egy 1.7-es 5. fokozatával is.
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 20:32:52 // 111320
A váltó dolgokkal nem vagyok tisztába, de Marklarnak volt fenn a bicoloron egy 1.7-es váltó, amiben hosszabbak az áttételek. A punto GT 5-je meg a szerelő szerint 1500-at ejt a fordulatszámon. Nem tudom pontosan hogy értette, de nekem 140-nél pörög a motor 4000-et. Ha abból leszámítjuk, akkor 140-nél pörög 2500-at.
Bővebb infója Marklarnak van.
süsnye20-02-2011 20:31:40 // 111319
miért? a csapágynál vastagabb a tengely, sztem visszafele is le lehet szedni..
Fairlane20-02-2011 20:28:38 // 111318
Ok...

Valami bővebb infód nincs, hogy miből származó kerék jöhet szóba? V6, TD, puntoGT?

Annyi infót kotortam, hogy nekünk C510-A kódú sebváltóházunk van.


Itt egy PDF amiből ki lehet kukázni, miben van még ilyen váltóház... bár nemtom, hogy ezzel el-e lehet jutni valahova... :)
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 19:21:13 // 111317
Ha már majdnem kész vagy a váltóval, akkor az 5. fokozatról csinálj egy képet, mert azt én is cserélni szeretném.
Gery8320-02-2011 19:10:52 // 111316
Sziasztok!
Valakinek nem kell a lila sárkány? :D

katbal20-02-2011 19:03:29 // 111315
Az enyém sajna egyre hangosabban búg/morog, meg ha felemeled a kocsit és forgatod a kerekeket érezni, hogy akad valami......vsz valamelyik bolygókerekem szar. Ennél is a kisfedél alatt van az 5. és 34/37 az áttétel, szóval rövidebb.....:(
Fairlane20-02-2011 18:48:33 // 111314
Miért kell a dificsere? Jobb vmiben a 156-é?

Ötödiket egész egyszerűnek tűnik cserélni, ahhoz elég a kis fedelet levenni (8V-n).
Az enyémben 35/37 fogszámú fogaskerékpár volt, azaz az ötödik 1:0,946 áttétel, amit a manual is ír a 95ös 1.8ra....
Fairlane20-02-2011 18:39:43 // 111313
Mai progressz: szétugrott a váltó....

Már teljesen aprólékban van, csak a végéről nincs még fénykép.

Azért volt bennem némi para az elején :)
Elsőre felületesen futottam át a manualt, és az istennek se tudtam meginditani a 180 Nm-el meghúzott anyákat a fogaskeréktengelyek végén... aztán ujraolvasva leesett, hogy "össze kell akasztani" a gépezetet, egyszerre 1esbe meg 5ösbe rakni, és úgy ellent tart magának :D

Mikor szétcsúszott, kicsit befostam, hogy tele van fémtörmelékkel:

Aztán hamar kiderült, hogy az nem darálék, hanem a ház öntvénye ilyen szépen kidolgozott :) A szögletes foglalatban kéne lennie egy mágnesnek, ami nem volt benne...
Érdemes vajon kajtatni ilyesmit, vagy elég a leeresztőcsavarban levő mágnes?

Délután levakargattam a tömítőpasztát az illesztésekről, meg kicseréltem a két féltengelyszimmeringet újra.
Kell még egy szimmering a kinyomócsapágy alá, meg egy O-gyűrű a rükifogaskerékhez... szal az összerakásnak nem tudtam nekiállni...

Egyébként belül szép minden, különösebb kopást, kotyogást nem láttam.
És tök tanulságos volt szétszedni... most épp elhiszem, hogy az összerakás is menni fog :D
Fairlane20-02-2011 18:01:50 // 111312
Hát, első ránézésre én ennek is úgy állnék neki, hogy melengetném a harang tövét, és csapágylehúzóval a központfuratba támasztva levenném a harangot...
katbal20-02-2011 17:39:04 // 111311
A hosszú ötödik nem lenne hülyeség! Ha nagyon kell gyorsítani, akkor meg vissza kell húzni nénybe.....
A csomagtartóm most egy 156-os szétszedett váltójával van tele. Állítólag belül lényegében ugyan az mint a 155. Majd összehasonlítom mi a helyzet a fogszámokkal.....
Fairlane, ha valamit meg akarsz nézni szétszedés előtt, akkor szólj.
Én jövő hétvégén akarom belőle a diffit átrakni az én váltómba...cikkszáma ugyan az, remélem a valóságan is stimmelni fog.....
katbal20-02-2011 17:23:44 // 111310
Lefényképeztem, amit tegnap hoztam Marklartól:


Nagyon úgy fest, hogy a hosszú vége felé lehet csak leszedni a csapágyat....
mreni20-02-2011 14:16:24 // 111308
:D:D drága az üzemanyag,amúgy mennék én:D
Marklar15520-02-2011 14:15:37 // 111307
De lusta vagy! :)))
mreni20-02-2011 14:14:09 // 111306
na akkor arról jó lenne a kép,meg ha megtennéd hogy leméred,mert ebből is van már két féle és egyik sem passzol...:D
mreni20-02-2011 14:12:41 // 111305
okés,hát tuti nem szedem le 400km-t nem kocsikázok egy kulissza miatt:P :D
Marklar15520-02-2011 14:12:20 // 111304
Jahh. A Dedra is speeres.
Marklar15520-02-2011 14:11:17 // 111303
Holnap, vagy kedden tudok lőni... 8V Dedra turbo.
A kulissza 5eft, ha leszeded:) Ha nem Te, akkor amit Tsiga kér:)
mreni20-02-2011 14:07:18 // 111302
köszi hát ez jó távoli:D
közelebbit tudsz csinálni?
mennyit kérnél érte.
van már a garázsba 3féle de egyik sem jó:D
A Dedra amiről szó volt bontódik? nem tudom abban milyen a hajtás
Marklar15520-02-2011 14:05:01 // 111301
Mreninek:
Marklar15520-02-2011 14:02:03 // 111300
Szereztem egy 98% ost:)
Ez megy SWre...
Ati7720-02-2011 13:44:26 // 111299
Megoldottad a króm pajzs dolgot? Az enyémen még tartja magát rendületlenül a fólia. (Igaz nem volt még 100%-os terhelésnek kitéve)A nyári 40 fokban azért kíváncsi leszek hogy teljesít.
Marklar15520-02-2011 13:37:51 // 111298
Az SW-n az lesz:) Sasszem:)))
Marklar15520-02-2011 13:33:29 // 111297
Tegnaptól elkezdődött még egy 155 megmentése...
Szerelő haverom, haverjának intéztem:
1,8 8V annyiért, mint a kiégett elejü utolsó ára...
A rajta lévő 15" os aluk valószinű eladóak lesznek.
afri20-02-2011 13:32:36 // 111296
na szétkaptam a kormányszervót, és kicsit elcsodálkoztam, hogy nincsen benne csapágy!!! ... csak egy szimering! :-)
ott volt egy kicsit rozsdás, az ciripelhetett, tulajdonképpen ezért is szedtem szét!
úgyhogy jól átmostam az egészet, ha már szét van szedve, és összerakom, megnézem mit produkál, a szimering is jó, nem szivárgott az olaj belőle!
majd teszek fel képeket róla a délután még!
Ati7720-02-2011 13:31:08 // 111295
A te 15" és 16"-os garnitúrád is alessio , vagy nem jól láttam? :)
Marklar15520-02-2011 13:17:08 // 111294
Alessio és Marangoni...:)
Ati7720-02-2011 13:00:36 // 111293
Hello urak.

Sűrűküllős 15" gumival.
http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/alufelni_gumi__15_4x98
Marklar15520-02-2011 09:37:13 // 111291
Jobbos van már csak 1 széles.
Viszont valamelyik nap ránézésre tökk egyforma a Delta2 ével. Majd jól megnézem.
Peti bá'20-02-2011 09:36:25 // 111290
Igen, vele már beszéltem, de neki csak jobbos van. :( Más ötlet esetleg? Köszi
Marklar15520-02-2011 09:33:30 // 111289
Ne is problémázz ezen. Nekem is tud még néhány alkatrész meglepit okozni. Pl tegnap előtt szembesültem, hogy két féle fűtés radiátor van. Az egyiknek csöves a vége, a másiknak műanyagos. Természetesen a műanyagos nem megy a csöves helyére...
Marklar15520-02-2011 09:31:03 // 111288
Hmmm. Nemtom, nekem csak úgy megcsinálták. :)
Ha gondolod megkérdezem.?
Fairlane20-02-2011 08:46:01 // 111287
Ki mástól, mint Marklar155-től... ;)
Peti bá'20-02-2011 08:37:26 // 111286
Sziasztok! Bal első műanyag dobbetétet keresek a 155.ös Alfámhoz. Tudtok segíteni, hogy hol szerezhetnék ilyet a legolcsóbban? Köszi.
süsnye19-02-2011 22:44:42 // 111285
de ezzel együtt, elég furcsa, h ugyanolyan tengely van a tiedben és volt az enyémben... :)
süsnye19-02-2011 22:43:22 // 111284
de az enyém nem széles, mégis ez volt benne...
már teljesen elvesztettem a fonalat... :)
nekem valahogy az a hegesztés még mindig kókánynak tűnik (és tűnt az enyémen is), nem beszélve róla, h emlékeim szerint az egy cső, nem pedig tömör tengely
Fairlane19-02-2011 22:26:21 // 111283
Mekkora áttétel, és mipénz? :)
Marklar15519-02-2011 21:58:10 // 111282
Punto GT 5.? ...:)
Marklar15519-02-2011 21:57:20 // 111281
Könnyített lendkerék 10e a gépmunka. :) Intézzem? :)
Marklar15519-02-2011 21:52:26 // 111280
Megjegyezném, hogy feladtad a hidegben való bütykölést...
:)
Nem kell a maradék?
Még az ajtók lejönnek+ pár apróság...
Itt megemlíteném, hogy a képen látható merevítésekkel csak 2,5TD-k ben találkoztam.

De szerintem lesz ilyen V6 ban is:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.