Haveromnak vannak ilyen 16" osai.
Igaz 4x100, meg Opelen használta, de nem drága...:)
Ha érdekel...

Egyébként ahogy ott mosogattam a váltót csendes magányomban, mindenféle ökörség jutott az eszembe, amire most a szétbontás miatt lehetőség nyílna...
Pl könnyített lendkerék, hosszú ötödik fokozat, bandázsolt leömlő....
Najó, még mielőtt rám szóltok, el is vetettem gyorsan őket...
Valsz úgy, ahogy a széles kasztniba a 8V motor.... '95, átmeneti modell...
Mondom, hogy fészliftes tengely :)
8V manualban nincs így benn a féltengely....
Ez nem igaz: 1 gumiszoba 1 beteg! :-D
Ezt tuti SD írta.... ott bulizik nálatok? :D
Jut eszembe: neked 8V-d van. Akkor hogy kerül bele 16V féltengely?
Én azt cáfolom, hogy cáfolom. Pedig de és ja meg különben is! :-d
Méééé? A triflux motor eléggé elmebaj. :-D
De működik :-DD
Épp ezért nézegetem más autókon, hogy van ez megoldva :)
Valahogy úgy kellene megoldani, hogy az alja megmaradjon a gyári mert az tökjól odaillik, a fúvókarészt+szivattyút meg valami újabb autóból. Gondolom egy közel 20 éves bontott ugyanott van mint a mostani. Láttam ilyen univerzálist, az 155-re szerintem felejtős. Nagyon kicsi, szerintem a gyári mosónak fúrt lyukon beesne a lökhárítóba.
Akkor most mi van?
Ezt fényképeztem le én is, azt ketten cáfoljátok, hogy nincs is ilyen... :D
Lándzsa biturbó? :)
Nem ér ilyen példát hozni... :D
Igen! Múltkor nézegettem a manualt, és A féltengelynél valami körmös marhaság tűnt fel. Akkor ez az!
Lehet, hogy többféle változat van... bár szerintem csapágyat nem terveznek úgy, hogy egy 70 centis tengelyen keresztül kelljen levenni.
Mit szólsz ehhez, a 16V manualbol? :)

Ja! Az olaszoknál nincsen józan ész:

Sajna az összes lökhárítóspricninek ez a sorsa... nemsok olyant láttam, ami 100%-os volt. :/
Egyébként már egy ideje gondolkodom, hogy vmi újabb verdából való ablakmosómotorra kéne cserélni az eredetit. Szerintem a gyáriak tök gyengék más autókéhoz viszonyítva...
A csapágyat a váltó felé le lehet húzni. A féltengely tárcsáját meg felmelegíthették és úgy tehették rá. Amikor én kivettem a fix féltengelyemet, akkor nem volt rajta anya, ami összefogja.
Nemár, akkor egy ~15 centis köracélból esztergálják ki őket, és a csapágy is varázsolva van rá? :) Józan ésszel gondolkodva nem lehet egy darabból....
Az bajosabb, ablakmosó azért kell. De ha mellette megy el akkor lehet, hogy elég lenne csak a gumiját cserélned. Nem? Nekem az volt a baj, hogy magán a szivattyún keresztül folyt ki szép lassan a cucc. Nyáron ez fel se tűnt, de télen jól ráfagyott (ja...fagyálló téli ablakmosó :) ) és egyből kiderült, hogy magán a szivattyú belsején keresztül jön ki. Szétszedve látszott is, hogy teljesen el volt rohadva belül, túl sok már nem is lehetett neki hátra.
Lámpamosót, hogy gondoltad ablakmosó spricnikkel? Már csak amiatt is mert a lámpamosó szivattyúja szerintem jóval erősebb lehet mint az ablakmosóé, a csövei is sokkal vastagabbak, nem olyan szívószál vastagságúak. Ahogy láttam a Mitsu (Galant, Pajero) fúvókája méretre nagyjából olyasmi lehet mint a 155-é, szerintem annak a közepéből meg lehetne javítani az enyémet is. Ha jól emlékszem 155-höz az új valami 40 körül van /db :-o
Az konkrétan anya nélküli.
katbal19-02-2011 20:12:51 //
111260
Csatlakozom!
Amit ugye ma szedtünk ki Érden a 2.0 16V-ből, az is anya nélkülinek tűnik!
De majd lepucolom, aztán meglátom milyen is pontosan!
atesssz19-02-2011 20:06:42 //
111259
Én a spricli témát sima ablakmosó spriccelővel fogom megoldani. Nekem pedig pont az ablakmosó motor mellett folyt el folyton a vizem :)
Utána néztem a félengelynek az eperben. Ott differenciál tengelynek hívják ( Differential shaft). Az összes összes féltengely-variáció egyben van. Nincs anyás megoldás. Érden vannak féltengelyek. Nem láttam még csavaros végűt.
Jóestét!
Atesz,
Az egy dolog, hogy ennyi idő után be vannak állva, de tavaly pont a lámpamosó szivattyúján keresztül folyattam el több liter ablakmosót. Pedig az enyém még be se volt állva. Most ideiglenesen ledugóztam a régi szivattyú talpából készült dugóval (kellett hozzá az a kis gumi is ami bent tartja a tartályban -pár 100Ft volt gyári újban), de így legalább nem folyik el. Nekem még spricniket is kell majd szereznem a lökhárítóba, mert az idők folyamán azok is teljesen elértek és a közepüket már sikeresen el is hagytam valahol.
süsnye19-02-2011 19:43:55 //
111256
a végén a tányér, amit az a "körmös" anya szorít
Mi volt fellazulva meg szétjárva?
Csúnya hangja max a csapágynak lehet, nem?
süsnye19-02-2011 19:34:47 //
111254
hát nemtom :))
nekem nagyon gagyi megoldásnak tűnt, ráadásul fel volt lazulva, mert szétjárta magát, elég csúnya hangja is volt... no mind, te tudod :)
minden esetre jó lenne kideríteni, h most mi a répa van ezekkel a tengelyekkel :)
Jah, vastag, heggesztett... de van egy bontottam, ami asszem vékony, mint a tied a képen.
De asszem ezt fogom visszatenni, amit kivettem...
Lehet ez a fészliftes változat :))
süsnye19-02-2011 19:23:51 //
111252
bazzeg... neked is ilyen mókolt középső tengelyed van???
nekem is
ilyen volt benne...
ne ám má', h ez gyári megoldás...?
mondjuk ha anno SD vagy öregapja nem nézett madárnak :) , akkor az a gyári, amit a képen bal oldalon látsz...
Mester19-02-2011 19:00:06 //
111251
Hidraulika boltban Pl:ahol mezőgazdaságigép,munkagépek,darukhoz lehet venni alkatrészt. Nálunk van egy ilyen bolt PÓLUS CENTER a neve,itt tudnak kormányműhöz teflon gyűrűket is rendelni,nagyon sok spéci dolgokat. Lehet van email címük is nem tudom.
afri19-02-2011 18:51:12 //
111250
aham! köszi! :-)
és hol lehetne találni hozzá csapágyat, szimeringet?
Mester19-02-2011 18:46:29 //
111249
Erről inkább olyan embert kérdezz meg akinek van ilyen. Nem szeretnék véleményt mondani mert megosztott véleményeket foksz kapni. Most egy 190-es mercibe rakunk ilyen mocit,az enyémbe v6 van,nekem mindkettő tetszik!
Buksi19-02-2011 18:45:10 //
111248
Nekem is jobban kellene egy V6! ;-)
Ehh, hirtelen a turbó amerikára gondoltam :)
A turbós moci mennyire kényes?
Kb mint a Q4/lancia, vagy kevésbé?
Lehet javítani szerintem kapsz is hozzá mindent. Apám is csinálta egyszer a lagunába kb. 5-6 éve azóta is tökéletes.
Mester19-02-2011 18:40:13 //
111244
Könnyű javítani lehet hozzá csapágyat,lamellákat,szimeringet is kapsz hozzá
afri19-02-2011 18:37:40 //
111243
nekem is ugy rémlik, hogy ennél hirdették már jóval drágábban is!
namost sztem ezt még lehet alkudni 280-300 ra is akár! :-)
a hardytárcsa újan kábé 6000 körül van, a kuplungház sem lehet vmi rohadt drága bontottan ..
de V6ban biztos jobb ez a tipus, az nyomatékosabb! ... talán!
Süsnyevics kartársnak jelentem, ápdételtem az összes bejegyzést egy "155" cimkével! :)
Egyébként jogos és jó ötlet....
Bár akár az Amore motor is tudhatná a blogok típus szerinti szűrését...
Hát unatkozni azt konkrétan nem szoktam :)
Szervófolyadékot cseréltél már nemrég, jól rémlik?
A manualban sajna nincs benne a szivattyú szétszedése...
Azt a négy csavart kitekerve én azt gondolnám, hogy ketté lehet venni, onnan meg talán több minden látszik a csapágyakról. Fényképezz majd! :)
Buksi19-02-2011 18:24:00 //
111240
Tavaly még 6 kilóért árulták! ;-)
Pár hónapja is hirdették.... betegágy lehet, ha azóta sem kelt el... :/
Egyébként nekem is kéne :) bár lehet inkább V6os kéne...
afri19-02-2011 18:14:21 //
111238
egyébként a multkor vmi megdobogtatta a szivemet!!!
mégpedig ez!!!!!
:-)
mmmMMMMmmmm
afri19-02-2011 18:08:19 //
111237
akkor nemunatkoztál ma sem! :-)
jóletisztítottad a váltót, fasza!
ma én is nekiálltam a szervókormány szivattyúnak, mert sztem a csapágy mintha ki lenne száradva benne, mert ciripelőhangot ad, már nagyon régóta, csak már meguntam, így leszedtem! ... ami elég nagy szopás, mert alig lehet hozzáférni a csavarokhoz! :-/
KÉRDÉS: szét lehet szedni ezt a szivattyút?? :-) elég olajsáros volt, így még amolyan tisztítófolyadékban ázik, tehát még nem próbáltam szétszedni, meg ha a csapágy szar, akkor lehet benne cserélni???

atesssz19-02-2011 17:43:33 //
111236
Ma nekiestem végre azoknak a motoroknak, amelyek Marklartól eredeztethetőek.
Sajnos mind kettő be volt állva. Azaz most már csak az egyik van beállva, sikerült szétszednem, és kitakarítanom az ablakmosó motorját.
Sajnos a fényszóró mosó motorját, a lényeget, nem tudtam szétszedni...
Elég csúnyán néztek ki, rozsda és vízkő, és egyéb vegyszerek keverékei voltak megfigyelhetőek az egész motorban:

És akkor Nyóestét... :)
Ma kicsit felqrta az agyam az unix autó.... nemtom mindek van webáruházuk, ha ottani rendelés alapján sem sikerül nekik a kiválasztott cuccokat és darabszámot hozni...
Mindegy, a szimmeringek megvannak, a többi meg jövőhéten is ráér.
Ezenfelül annyira futotta, hogy átnyaltam kétszer a váltót Brigivel... most már itt-ott kilátszik a fém :))
Egy kép kuplungékról - régi és új:
Egy kép a középső féltengelyről (valaki mondjon már egy épkézlábabb kifejezést erre...:)
Látszik a spéci anya a harangban; mellette a régi csapágy, a csapágyház meg atengelyen, nehogy elvesszen ;)
Ez meg Mr. Lendkerék:
Holnapra megálmodom, hogy ővele kezdjek, vagy váltószimmeringékkel...
Buksi19-02-2011 17:28:52 //
111234
Hijjnye... :-DDD
Buksi19-02-2011 17:26:09 //
111233
Olyat nem is fogsz! :-D
Olyan sincs, hogy "nőz", ahol Buksi csajozik... :P
süsnye19-02-2011 17:12:24 //
111231
így van, pl. nem látok olyan címkét, h "őz" :DD
Buksi19-02-2011 16:56:00 //
111230
Fogalmam sincs! :-DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.