Forum >> 155
mszabika17-08-2006 08:56:13 // 9320
para van mi???? :DDDD
én pedig olyat vettem észre, amikor beindítom és még hideg, gázt adok, és hallom a kormányfelől h valami folyadék bugyog, minél nagyobb gázt adok annál jobban :))))
aztán 2-3perc múlva már nem is hallom :)
mszabika17-08-2006 08:53:41 // 9319
Te még mindig nem pihented ki magad???? :DDDDDDD
Yoyo17-08-2006 08:53:37 // 9318
Nem hinném, hogy csapágy lenne, mert annál nem ilyen a jelenség a szíjnak meg hangja lenne.
norbee17-08-2006 08:45:49 // 9317
Yoyo :)))
Ami viszont régóta piszkálja a csőröm: alapjáraton, állva, 10 mp-enként végigfut egy nagyon finom rándulás a gépen. J1-ről nem is érezni, inkább csak a pedálokon. Valami csapágy, esetleg generátorszíj?
Yoyo17-08-2006 08:41:46 // 9316
Jó van na, már leesett:D
norbee17-08-2006 08:38:40 // 9315
Reggel van még a viccekhez, úgy látom... :)))))
Yoyo17-08-2006 08:36:18 // 9314
A lánchoz nem kell hozzányúlni, az soha nem fog átugorni, vagy elszakadni, akkor kell vele foglalkozni ha elkezd zörögni, de nagyon arra se számíts:)))
norbee17-08-2006 08:11:13 // 9313
Éccakaji műszak. :)
Én parás vagyok. Cseréltetek szíjat is, görgőt is. Monnyuk ez láncos, tehát fel lesz adva a szerelőnek a lecke... :)))
Roli16-08-2006 22:46:10 // 9312
Jó persze, megértelek nem is azért írtam, igaz én tisztába vagyok azzal hogy milyenek az autószerelők ( én is annak tanultam ).
Kicseréltetnek az emberrel mindent aztán még a felét se cserélik ki csak kiszámlázzák. Ez a vízpumpa meg feszítő görgö csere dolog is olyan hogy illik kicserélni mert azt javasolják. Mivel nem látunk bele ezekbe az alkatrészekbe nem tudjuk megfelelően megálapítani hogy indokolt a csere vagy sem. Én ugy gondolom hogy nem minden esetbe kell ezeket kicserélni vezérműszíj cserénél. Én most cseréltem a Off-os Peugeot 405 automon szíjat és semmi mást nem cseréltem ki csak a szíjat. Kapot jó kis Good Year vez szíjat a görgője meg a feszítőjét leszedten, megvizuáltam és úgy találtam hogy semmi baja nincs. Szépen forogtak, nem rágtak, nem lötyögtek így vissza tettem őket. Vízpumpa tengely sem mozgot nem eresztett az is maradt. Egyébként a vízpumpákkal akkor szokot baj lenni vez. szíj csere után ha "nagyon" meghuzák vagy az elöző is nagyon meg volt huzva, mert akkor folyatni fog.
Elöző szintén Off os kocsinknál igy jártam Peugeot 309. Ott kicseréltem a vez szíjat, görgö feszítő akkor is maradt összeraktam elindítottam és már gyöngyödzöt is ki a víz, na ott indokolt volt a csere.
A 309-en 2 szer cseréltem szíjat egyszer szíjat meg vízpumpát, egyszer meg szíjat meg feszítőt görgöt. Aztán utána gazdasági totálkáros lett :(
Na kicsit szét offoltam a topicot de okosan "sok" pénzt meg lehet takarítani.
Ezt az is bizonyítja hogy 1 forint ráfordítás nélkül "megjavítottam a karterem.
Műhelybe tudom mit csináltak volna komplet csere, 10.000 nem álnak azok ott neki tisztítgatni "ragasztgatni" hogy pénzt sporoljanak a kuncsaftnak.
Egy szó mint 100 csak rafkosan és ügyesen mindenkinek ezt javaslom!
Selmak16-08-2006 22:20:16 // 9311
Agész abból indúlt ki hogy győzi155 végre benzinre is szeretni pénzt költeni nem csak szervízre. Én meg próbáltam neki segíteni.
Roli16-08-2006 22:10:42 // 9310
Ennyit rugozni ezen a hülye olajtémán :) Mindenki olyat tegyen bele ami neki tetszik ( természetsen az alap dolgokat figyelembe véve) meg amit megenged a pénztárcája. Én ezt hamar megoldottam vettem MOL olajat mondjuk úgy "jobbfajtát" egy üveg STP olaj adalékot ezt belehörpintettem aztán majd megközelítőleg 10000km után kicserélem!
Ha tehetném Seleniat tettem volna bele de sajna én ezt a jót jelenleg nem adhatom meg a verdának. De lehet a következőnél majd azt kap.
Én a leeresztő csavarral többet szívtam mint azzal hogy eldöntsem milyen olajat tegyek bele. köszönetően annak az állatnak aki az aluminium karterba megtépte a leeresztő csavart és utána szépen beleragasztotta.
Na én megoldottam rendesen beleragasztottam :) :) :) :) :) :)
Sok sikert mindenkinek aki olajat akar a közeljövőben cserélni!
Selmak16-08-2006 21:51:31 // 9309
JTDvel kapcsolatban kikértem SLX véleményét. SLX véleménye az volt hogy gyakolatilag bármilyen ACEA A3/B3/B4 minősítésű olaj használható. Márkát meg döntse el pénztárca. Többi az meg mint CALGON. PR és nem több.
granturismo16-08-2006 21:48:39 // 9308
Maistro! Vagy menjünk át az itteni olajos topicba vagy mailben tárgyaljuk ki a témát, de itten eléggé eltértünk a 155 témától, a fejünkre koppintanak.
granturismo16-08-2006 21:44:47 // 9307
Bocs az Off ért.
Selmak16-08-2006 21:44:40 // 9306
Most néztem a 146 olaj ajánlását bezinmotorra kéri az ACEA A3-t
granturismo16-08-2006 21:44:10 // 9305
Ja ha Te a saját autódra gondolsz akkor az egy szép JTD, abba egy Selenia WR Diesel 5W40, ACEA B3/B4, és itt valóban van gyári előírás, ez a FIAT 9.55535-M2 (alkalomadtán majd mutassál olyan Castrol olajat ami le van minősítve erre az előírásra). Ha ilyen olajat veszel akkor abban a szerencsében lehet részed, hogy a dobozán rajta lesz, hogy kimondottan a Fiat csoport JTD motorjai számára lett ez az olaj elkészítve.
granturismo16-08-2006 21:30:00 // 9304
Ez igaz. Dehát itt Győzi autójáról van szó amely jelenleg talán valóban mutat dieseles vonásokat, de csak addig amíg a vezérlésmódosítója ki nem lesz cserélve.
Onnatól egy fajtiszta TS mindenféle beütés nélkül:-)
granturismo16-08-2006 21:26:10 // 9303
"Ha csak a viszkozitási tartomány számítana" Én nem írtam ilyet, hogy csak az számít. Én csak azt mondom, hogy az is egy fontos előírás, legalább olyan fontos mint az ACEA és az API minősítés.
Te írtad" nem elsősorban SAE viszkozitás az érdekes" Én ezzel vitatkozom és azt állítom legalább ugyanolyan fontos.
"De azonos viszkozitási osztályon belül lehetnek nagy eltérések ACEA minősítések között.."
Ezzel szintén vitatkozom.
gazából azonos viszkozitási oszályban az ACEA és az API minősítések általában megegyeznek.
Ha most konkrétan a megemlített Castrol Dynatec GTX 5W40 motrolajról beszélünk (amely már nem ugyanaz a viszkozitási tartomány, mint az előírt), de ennek ellenére még ott is ACEA A3, API SL tehát teljesen azonos a Selenia 20K for Alfa Romeo olajjal.
Megjegyzem, hogy ez a Castrol olaj sem fullszintetikus hanem egy hidrokrakkolt azaz az ásványi összetevő jellemzőit egy spec eljárással módosítják.
Ha valóban azonos viszkozitási tartományú Castrol olajat nézel akkor a GTX5 magnatec olajat kell megemlítenünk amely ugyanolyan félszintetikus mint a a fent jelölt Selenia, API és ACEA minősítései is megegyeznek azzal.
Leírom azért a TS motorra a gyári előírást: 10W40 API SH vagy jobb (Selenia 20K Alfa Romeo) ACEA-t nem említ. Hidegüzem (tartós -20fok alatt) (5W30 Selenia Performer), sportos használat 10W60 (Selenia Racing). Ez utóbbi olaj egyébként semmiféle ACEA és API előírás szerint nincs minősítve, ezért a gyári előírás is csak a viszkozitási osztáyt jelöli meg.
Végezetül ajánlom az álatalam is nagyra becsült SLX350 mester 2513, 7580, 8595, és 9462 sz. hozzászólásait az index "olajos" topicban.
Selmak16-08-2006 20:56:53 // 9302
pl. Selenia 20K nak nincs diesel minősítése (nem is használható diesel motorhoz)
Selmak16-08-2006 20:53:29 // 9301
Ha csak a viszkozitási tartomány számítana a Tesco gagyi 20 éve elavult szabványu olaja is megfelelne. De azonos viszkozitási osztályon belül lehetnek nagy eltérések ACEA minősítések között..
granturismo16-08-2006 20:21:06 // 9300
Ebben tévedsz. Az előírásban mindig az első a viszkozitási tartomány és sohasem marad ki.
Ezután jöhet az API és az ACEA (vagy azelőtt CCMC) előírás.
És ha van még szerepel a gyártó speciális saját szabványa. lyen van a VW-nél Porsche-nál BMW-nél Opelnál stb. Régebben a Fiat-nál is volt, de igazán a VW csontozta ki ezt a dolgot.
Selmak16-08-2006 20:16:06 // 9299
Győzi jobban jár ha olajügyben az indexen megkeresed SLX350-t és tőle kérsz tanácsot eddig mindenkinek segített.
GEORGE16-08-2006 20:03:17 // 9298
Akkor továbbra is SELÉNIA!! :-)))))
Selmak16-08-2006 20:02:34 // 9297
Vitát döntsük el: gépköny elő milyen nemzetközi és gyári specifikációt kér a motor annak megfeleően kell választani és itt nem elsősorban SAE viszkozitás az érdekes hanem az ACEA API és egyébb gyári különleges értékmérők.
granturismo16-08-2006 20:00:42 // 9296
Én tartom!:-)
granturismo16-08-2006 19:57:03 // 9295
Heheheheeeeeee:-) Ez jóóóó:-)))
András bácsi16-08-2006 19:39:30 // 9294
Nem vagy bolond, csak nem szeretsz autózni. :)))
GEORGE16-08-2006 19:38:52 // 9293
Ne foglalkozzál vele, ha van egy nézeted akkor tarsd is magad hozzá!
Én Seléiát nyomatom!
granturismo16-08-2006 19:36:34 // 9292
Nem Seleniázok, mert így is sokan bolondnak tartanak.
De én a Selenia-t használom és ajánlom mindenkinek jó szívvel.
granturismo16-08-2006 19:33:20 // 9291
Helyes:-)
Nem lesz ott gond. Megcsináljátok ezeket szépen és jó lesz az autó meglátod.
Csak úgy elmondom. hogy pld. egy off SAAB 9.3 ba legolcsóbban is 130eft egy vezérműlánc ami 200ekm-ként kell cserélni (vagy hamarabb) csak gyári van és erre jön még a munkadíj.
András bácsi16-08-2006 19:31:54 // 9290
Hol a Seléniás történet? :)
granturismo16-08-2006 19:28:47 // 9289
Értelek, de ha az a gyári előírás akkor az is megfelelő. Lehet bele tenni nem csak Selenia olajat hanem más 10W40-es olajat ha olcsóbb és ezen múlik. Akinek van pénze rá az tegyen bele drágábbat. De pld. ha azon múlik hogy az előírtnál magasann viszkozitzású olaj vagy vízpumpa csere akkor habozás nélkül a vízpumpát választom, mert ha annak a cseréje elmarad az nagyon komoly problémát okozhat, de egy "csak" a gyári előírásnak megfelelő olaj használata nem.
András bácsi16-08-2006 19:28:31 // 9288
Azért ha 15e-t mentek a görgők, akkor én már nem raknám vissza.
András bácsi16-08-2006 19:20:08 // 9287
Áhhh, ezt kár volt itt megemlítened! Mindjárt jön a tudományos magyarázat fél oldalban, miért is jobb a Selénia. Ugye Mester? :)
Egyébként ha hiszed, ha nem, tényleg jobban szeretik az Alfa-motorok, mint bármi mást.
Gyozi15516-08-2006 19:19:47 // 9286
Jah és még annyi hogy már mgvettük a kuplungszettet!
Mindent cserélünk.
Gyozi15516-08-2006 19:18:16 // 9285
Csáó Granturismo! Köszi a tanácsokat.
Itt idézem szó szerint az előző tulajt:
"Tavaly volt vezérműszíjcsere és görgők cseréje vez módosítót még nem cseréltem a tag aki nézte azt mondta nem kell még cserélni. (126 ezernél) /most 141ezer nálam/ Alapjárat indítás után néhány másodpecig ingadozik, ha hideg, utána sose szokott!"
Most már nem szarozok sokat, vízpumpát és módosítót cserélek a többit tesómra bízom mert autószerelő meg fater is, de ha tényleg betojhat a cucc akkor inkább már mindent!
Mostanában olyan bizonytalan vagyok! Vagy mégsem??? :DDD
Selmak16-08-2006 19:17:20 // 9284
Olajban nem értek veled egyet inkább rakjon bele mondjuk egy Castrol 5W40 ami magasabb API, ACEA és egyébb gyári specifikációval bír, mint mint a sokkal gyengébb 10W40 seléniát. Szép szép a gyári marketing de szvsz parasztvakitás.
András bácsi16-08-2006 18:59:43 // 9283
Nem tudom. Én csak abban bízom, akit személyesen és régebbről ismerek.
Csak egy költői kérdés: ha szíjat és görgőket cserélt, akkor módosítót miért nem? Ha el akarok adni valamit, akkor nem költök rá semmit, ha megtartom, akkor meg rendesen megcsinálom. Szerintem. Persze lehet, hogy nincs igazam.
A vízpumpák 10 körül indulnak, és 15 körülit érdemes venni. Mondjuk a Ruville, már elfogadható.
granturismo16-08-2006 18:59:24 // 9282
Szia Győzi!
A kuplunggal nincs mit tenni cseréni kell, de nem tudom a kuplungtárcsa és a kinyomócsapágy az biztosan rendben van? Mert ha esetleg utána az krepál be akkor megint lehet szétszedni az egészet ami munkadíjban sem 2 fiillér ezért általában komplett kuplungszettet szoktak cserélni.
A szíjak görgők cseréke megint erősen javallt mert egy vezérműszíj szakadás/átugrás utáni javítás szerencsétlen esetben könnyen belecsaphat a 150-200eftba is. A vízpumpát is javallt kicserélni, mert a vezérműszíj a vízpumpát is hajtja és ha azt nem cseréled az kb ugyanannyi mintha az egyik görgőt nem cserélnéd. A módosítón megint nincs mit kínlódni sajnos az csere és kész. Az olajon én is látok egy kis spórolási lehetőséget mert a gyári előírás 10W40 ami Selenia-ból is 2eft/l az mindjárt csak 12eft. Szerintem ez nem sok, ne felejtsd hogy ez nem egy Lanos vagy egy Astra itt bizony bonyolult megoldások vannak amnek ára van sajnos de ha most ezt ráköltöd sok kellemes pillanatot szerez majd az autó.
Gyozi15516-08-2006 18:55:41 // 9281
Bandi akkor sem bíznál benne ha ő is olyan Alfás mint mi?? Ezt cserélte 156 2.5 V6-ra!
Hát nem tudom! Most nagy gondban vagyok!
Vízpumpa mennyibe kerülhet?
Selmak16-08-2006 18:34:59 // 9280
Esetleg azon tudsz spórolni ha nem Selénia olajat raksz bele hanem más márkát de ACEA osztályban megfelelőt. Sajna kopó alkatrészekkel nincs mit tenni. Ha kuplungot, meg a vezérlésmódosítót kicserélted hosszú ideig nem lesz vele gondod.
András bácsi16-08-2006 18:34:17 // 9279
Azért abban én nem nagyon bíznék, mit mond az előző tulaj. A vezérműszíj szettben görgőkkel 30 körül megállhat, a szíj külön 8 körül van. A különbség miatt szerintem jobb nem kockáztatni. Én inkább mást halogatnék (pl. hátsó telók)
Gyozi15516-08-2006 18:25:59 // 9278
Sziasztok!
Elvittem ma szerelőhöz a gépet! Annyira nem szomorított el!
Cserélni kell a kuplungszerkezetet 23000ft. Ezt már énis gondoltam mert nagyon csúszott!
Aztán rátértünk a motorra, 160at mondott munkadíjjal együtt :S
Állítólag cserélni kell a vez.szíjat,görgőket, vízpumpát, vez. módosítót! Még szerencse hogy az előző tulaj mondta hogy a görgőket meg a szíjat kb. 5000km-el ezelőtt cserélte szal azt nem fogom, csak a módosítót ami 35000! Aztán olaj, 5w40-es 2lityó 6800péz, abból kell 3 doboz az 21000ft, váltóba olaj 7000ft, fel kellene tölteni a hátsó leng.csillapítókat az nem tom mennyi lesz, és egy hete vettem az autót! Gondoltam hogy kell majd rákölteni de hogy ennyit??? De én akkor is nagyon szeretem és ha kell akkor még többet is költök rá! Ez lenne az Alfa Romeo szerelem, vagy tévednék???
Jankesz16-08-2006 18:06:11 // 9277
Ok,köszi,csak meló közben elég szakasosan tudtam netezni,időben írtam a felét,aztán a másik felét kicsit később,elküldtem egy kicsit később,és hopp máris eltelt jó pár óra meg vagy 30 hozzászólás.
No sebaj.
Vigasztal az hogy 3000 felett viszont megy mint az "olajozott istennyíla"!!!
Üdv a lelkes-kedves 155 tulajoknak.
mszabika16-08-2006 17:00:44 // 9276
nem, én vettem a gombot :DDDDD
norbee16-08-2006 16:52:52 // 9275
Hagyjálbékén az überdajcs technikáddal. Azok is onnan vették. :))))
mszabika16-08-2006 16:44:16 // 9274
nekem meg a trabantomba :DDDDDDDDDD
norbee16-08-2006 16:41:27 // 9273
Nekem a 33-ban volt egy startgomb. Tittára mint egy buszgomb. Megnézettem egy buszgomb szakértővel, azonta, ez nem buszgomb. Ez gyári. De senki másnak nem volt ilyenje! Monnyuk nem is tanálkoztam másik ugyanilyennel. :)
mszabika16-08-2006 16:37:22 // 9272
így van, így van :DDDD
norbee16-08-2006 16:28:00 // 9271
Mit röhöx? :))))) Az ember legyen elővigyázatos, ezekkel a digókkal, sohasem lehessen tunni... :)))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
645
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?