Forum >> 155
Paco16-11-2006 22:12:49 // 13506
A működést jól látod, a gyorsabb fokozat amúgy ellenállás nélkül megy. Az ellenállást előtét ellenállásnak hívják.
Azt hogy mikor melyik fokozat működik, a hőgomba határozza meg a hőfoktól függően vagy az egyik vagy a másik ágat zárja. Ha az ellenállás szakadt akkor nem megy az első fokozat és kész.
A hőmérsékleteket a gomba határozza meg, most lusta vagyok előkeresni, de nézd meg a www.unixtrade.hu-n a web áruházban. A gomba adatlapján rajta van.
Fisher16-11-2006 22:07:02 // 13505
Lenne még két kérdésem:
1. Már ezt kérdeztem, de nem kaptam érdemi választ. Az üz.a. mutatóm csak 3/4 -ig mér. Namost, az úszó akadhat el, vagy a mutató ellenálásánál lehet valami? Amúgy 1/4 tank alatt is hol jól mér, hol nem. Nemértem... :-)
2. Mindíg amikor tankolok, és leveszem a tanksapkát, hihetetlen nyomással távozik a levegő. A kérdés: Nem kellene valami levegőztető szelepnek lenni a tankban, ami a nyomást elengedi? (mármint pl. ha meleg van akkor ugye a benzin párolog)
süsnye16-11-2006 21:59:47 // 13504
No, akkor megpróbálom összeszedni magam... :D
Szal, értem, amit mondasz, hogy hogyan működik ez a két fokozat. Van az egyik, ami ezen az ellenállásos-tekercses körön megy keresztül (tán ennek van is vmi neve, de már nem emléxem, régen volt középiskola :D), itt nyilván kisebb fesz -> kisebb ménkő -> kisebb fordulaton megy a veni.
Aztán van a másik, amikor nem ezen a körön kapja a ménkőt a venti, hanem egy kisebb ellenállású körön (tán ellenállás nélkül, a max feszt, ez nem derült ki számomra). Nos, ez eddig ok, legalábbis úgy érzem értem.. :D
No, de... mivan, akkor, ha az első kör (ellenállás+tekercs) szakadt? Pl. lehúzom a két sarut. ilyenkor automatán átkapcsol a nagyobb fokozatra?
Meg gondolom vízhőfok függő, hogy mellik fokozat megy, de van esetleg vmi adatod a két fokozatról ilyen tekintetben (milyen hőfoknál melyik megy)? Mert az a bajom, hogy én nem észleltem különbséget lehúzott és rádugott sarunál a venti működésében.
Remélem ez már érthetőbb volt.. :D
Paco16-11-2006 21:58:22 // 13503
A fék érdekes kérdés, félig izlés dolga.
A gyári tárcsa is használható, betétet mindenképp valami nevesebbet. Féknyerget cserélni fölösleges, csak akkor javaslom, ha sokkal de sokkal jobb fékhatást szeretnél kétszázról is. Ugyanez a helyzet a mart tárcsákkal. Ha van rákölteni való pénzed akkor rajta. De gumi is kell alá, mert ha nem tapad a gumi, hiába fog nagyot a fék, az ABS bele fog szólni.
(P.s.: Én Brembo mart tárcsát és Ferodo betétet használok, de rólam mindenki tudja, hogy egyrészt hülye vagyok, másrészt a bőröm alatt is pénz van :))
Fisher16-11-2006 21:52:26 // 13502
Paco! (vagy másvalaki) :-)
Szerintetek van értelme beruházni fúrt-mart Brembo féktárcsákra, és a hozzátartotó féknyeregre + betétre, vagy tökéletes a gyári. És, ha igen, melyik márkát ajáljátok? (betét + tárcsa)
Előre is köcc'!
Paco16-11-2006 21:47:08 // 13501
Süsnye igazából nem értem mit beszélsz :) Gondold át mit mikor hol mérsz, ott mit kellene ha minden jól működik, és mondd el még egyszer. De mire elmondanád magadtól is rá fogsz jönni, hogy annak úgy kell-e lennie. :)
Paco16-11-2006 21:44:46 // 13500
Tökmindegy melyikbe van kötve az fog lassabban menni. :) Amúgy a hőgomba csatlakozó alakja nem engedi másképp bekötni.
süsnye16-11-2006 21:08:28 // 13499
Mondjuk ezt rádugott sarus méréssel könnyen kideríthetem...
Na, kösz a válaszokat és, bocs hogy telefostam a fórumot lelki tusámmal! :D
süsnye16-11-2006 21:06:13 // 13498
Jaj vazze, télleg fáradt vok. Most raktam össze mit mondtál. :D Bocs!
De még akkor is kérdés, hogy miért megy ugyanúgy a venti lehúzott sarunál, mint rádugottnál? Ezek szerint a két állapot között nincs különbség, r-go azon körön szakadás van?
süsnye16-11-2006 20:58:42 // 13497
Ja, a mérés lehúzott sarukon történt... de a venti működése uez ha rá vannak dugva, csak akkor nem mértem feszt... :D
süsnye16-11-2006 20:57:09 // 13496
OK, köszi!
Namost mérés szerint úgy megy a dolog. Hogy a két sarun mérve meggyün a ménkü (14.4V), 1-2mp és elindul a venti, de ahogy elindul, a ménkü egyből megszűnik, de a venti gyorsul tovább.
Ez így normális?
EDDI16-11-2006 20:51:41 // 13495
Létezik hogy az elsö körbe van kötve ez az ellenálás? Ha ezen nem megy keresztül akkor nem indul el az elsö venti?Ha nam indul el az elsö akkor a második sem ?
Nekem a högombánál összezárva csak ugy indul el,hogy mind a kettö venti megy!
Paco16-11-2006 20:42:06 // 13494
Kiszedtem az az izét is, amibe csatlakozik a két csati, van rajta egy tekercs meg egy ellenállásnak látszó tárgy, de gyanítom, h nem az. Ez a fokozat kapcsoló? Ha igen hogy a répába műxik?
Pedig az, nagyteljesítményű ellenállás. Ez nem fokozatkapcsoló, hanem az egyik fokozat ezen megy keresztül a másik meg kikerüli. Amelyik ezen megy át az a félfordulat mert az ellenálláson egy csomó teljesítmény eldisszipál. Maga a fokozatkapcsoló az a hőgomba aminek két fokozata van a különböző hőmérsékletekhez.
Paco16-11-2006 20:39:09 // 13493
A klíma töltő és nyomásmérő szelepei.
süsnye16-11-2006 20:33:07 // 13492
süsnye16-11-2006 20:30:56 // 13491
Na kicseréltem az egyik sarut, mivel így nézett ki (a bal oldali):

így meg a csati (itt is a bal oldali):

Mind2 "kicsit" fekete volt. Mintha meg lettek volna szenesedve. Kimértem. :D Csere előtt a saru gyönyörűen izzott, amikor megkapta a feszt. :D Feszültség 5-9V.
Kicseréltem a sarut:

Eztán is rámértem, ekkor 14.4V lett a fesz. Viszont a venti működése semmit nem változott. 94C körül indul be először. De amikor a venti eléri a max. fordulatszámot (hang alapján) egyből lekapcsol. S ez így megy tovább. A vízhőfok az óra szerint pedig simán veri a 100C-t. Közel van az uccsó előtt vonáshoz.
Kiszedtem az az izét is, amibe csatlakozik a két csati, van rajta egy tekercs meg egy ellenállásnak látszó tárgy, de gyanítom, h nem az. Ez a fokozat kapcsoló? Ha igen hogy a répába műxik?
és főleg... MÉ NEM MEGY A VENTIM NORMÁLISAN? :D

így meg a csati (itt is a bal oldali):

Mind2 "kicsit" fekete volt. Mintha meg lettek volna szenesedve. Kimértem. :D Csere előtt a saru gyönyörűen izzott, amikor megkapta a feszt. :D Feszültség 5-9V.
Kicseréltem a sarut:

Eztán is rámértem, ekkor 14.4V lett a fesz. Viszont a venti működése semmit nem változott. 94C körül indul be először. De amikor a venti eléri a max. fordulatszámot (hang alapján) egyből lekapcsol. S ez így megy tovább. A vízhőfok az óra szerint pedig simán veri a 100C-t. Közel van az uccsó előtt vonáshoz.
Kiszedtem az az izét is, amibe csatlakozik a két csati, van rajta egy tekercs meg egy ellenállásnak látszó tárgy, de gyanítom, h nem az. Ez a fokozat kapcsoló? Ha igen hogy a répába műxik?
és főleg... MÉ NEM MEGY A VENTIM NORMÁLISAN? :D
Ádi_390016-11-2006 19:28:05 // 13490
Az enyémen is hasonló a jelenség. Kicseréltem a termosztátot, de igazán nem változott semmi. Mondjuk nagyon nem izgat, mert a műszereim össze vissza mutatnak, csak a két nagy óra tökéletes. Most tehát abban a tudatban ringatom magam, hogy a termsztáttom nem lehet rossz...
Fisher16-11-2006 18:35:37 // 13489
Köcca' szépen. Annyira gáz állapotban van (egy barna iszaptrutyi' az egész), hogy valószínű mind a kettő együtt lesz.
Paco16-11-2006 18:10:19 // 13488
Ha betartod a technológiáját a cserének,azaz alulmegbontodésúgy ereszted le akkor nem kell.
Ha felülről fokozatosan cseréled akkor javasolt. :)
Fisher16-11-2006 17:31:41 // 13487
Köszönöm kedvességed! Szerinted érdemes olajcserénél átmosni a szervót 1 liter olajjal? (úgy értem, hogy lecserélem, járatom, majd megint lecserélem) 186000 km van benne, de még nemigen' volt kicserélve. :-)
norbee16-11-2006 17:06:03 // 13486
Tutela GI/A 1 liter
Fisher16-11-2006 16:55:39 // 13484
Üdv!
Valaki (mondjuk Paco) nem tudja, mennyi olaj kell a szervóba 2.5 V6 nak?
Paco16-11-2006 16:43:00 // 13483
Komoly vitára én sem vagyok hajlandó, csak sör mellett, :) és Grétsyt sem fogom emiatt felhívni. Viszont jó példája a rosszul értelmezett idegen szavaknak..... :)
András bácsi16-11-2006 16:36:02 // 13482
Ezt hol olvastad? :)
Ne az állapotot nézd, hanem a szó jelentését. Bár nem vitázom, mert hülyeség az egész. Kérdezd meg Grétsy prof-ot.
Paco16-11-2006 16:29:44 // 13481
Ez széplenne,de a kontakt sajnos pontosan meghatározott állapotot jelöl. Ha azt mondod,hogy kapcsólódási vagy hogy csatlakozási hiba akkor jó. De a kontakt szó épp azt jelenti, hogy hozzáér, és pont. Ha nem ér hozzá nincs kontakt. Legfeljebb a hiánya, tehát "kontakthiány-hiba"-nak nevezhetjük, de kontakthibának semmiképp. :)
András bácsi16-11-2006 16:09:39 // 13480
Gátló = lökésgátló = lengéscsillapító. Ugyanaz.
András bácsi16-11-2006 16:08:37 // 13479
Hibás etimológiailag az okfejtésed. :)
A szó nem azt jelenti, hogy van kapcsolat is és hiba is, hanem azt, hogy a kapcsolatban hiba van. A kontaktnak a hibája, vagyis nincs kontakt.
Paco16-11-2006 16:07:40 // 13478
A 28-as fejezetben keresd.
süsnye16-11-2006 16:00:31 // 13477
S most hazamegyek és szarrá mérem az autót. :D Vagy lámáskodok 1 kicsit és holnap meg veszek egy új MM-t. :D
süsnye16-11-2006 15:58:55 // 13476
Asszem átírom a nickemet lámára! :D :D
Nem a MM használatára vonatkozó segítséget kértem!!! Hanem, hogy a jel, amit ott mérni kell az fesz. vagy ellenállás. Sejetettem, hogy fesz., de az olaszoknál sosem lehet tudni... :D
kando.16-11-2006 15:55:05 // 13475
Ha jár az autó, meg a ventilátor is forog, akkor célszerű feszültséget mérni. Ellenállás mérésnél a műszer megharagszik, ezt adott esetben füst- és fényjelekkel adja tudtodra.
Kikapcsolt állapotban, ha nem jár a motor, nincs feszültség alatt, akkor ellenállást.
süsnye16-11-2006 15:52:15 // 13474
Nem zargatnálak titeket, de nem találtam a manualban (electric diagnosis).
süsnye16-11-2006 15:51:36 // 13473
Má megin lámának néztek! :D
De most, mit mérjek ott feszt. vagy ellenállást?
Paco16-11-2006 15:46:00 // 13472
Ja, igen. A két kérdésed nem függ össze. A diagram a motorhőfok jeladóhoz tartozik, a venti sebességkapcsoló ellenállása viszont teljesen más.....
Paco16-11-2006 15:44:19 // 13471
A kérdés,hogy milyen állásban van az az MM :) Van amikor elfüstöl, van amikor sokat mutat, van amikor keveset :)
Paco16-11-2006 15:42:55 // 13470
Igen, azokat az értékeket kell mérned.
süsnye16-11-2006 15:38:36 // 13469
Az előzményben látott diagram szerinti értékeket kell mérnem? Tehát ellenállást? Vagy ez teljesen más?
süsnye16-11-2006 15:36:13 // 13468
MIt kihoztok ebből! :D :D
Akkor mi a helyzet a gátló vs. lengéscsillapító kifejezésekkel?
Én a gátlóval vok, hasonlóképpen, mint ti a kontakthibával. :D
EGyébként ha a multiméter rájadugom a két korábban említett csatira (venti fokozat), járó motornál mit kell tapasztalnom helyes működés esetén?
kando.16-11-2006 15:24:45 // 13467
Ez nekem világos, de anno Robinal Paco és Wickey között volt valami fogalom-értési különbség a kontakthiba szót illetően. De erről majd Paco mond valami okosat, mindenesetre én is azt tartom, hogy a kh az értinkezés hiba, áramvezetés intermittent jelleggel történő megszűnése.
Paco16-11-2006 15:23:56 // 13466
A kontaktra azt értjük, hogy valamik összeérnek. Ahol összeér az jó. Tehát ott nincs hiba. Ahol pedig nem ér össze ott hiba ugyan van de nincs kontakt. Tehát a "kontakthiba" két egymást ütő szó, így nem létezik ilyen :)
András bácsi16-11-2006 15:20:35 // 13465
Egyes téves felfogások szerint. Kontakt=érintkezés, kapcsolat. Hiba=nem megfelelő működés: Kontakthiba: az érinkezés nem megfelelően történik. :DDD
kando.16-11-2006 15:18:53 // 13464
Víz és levegő oxigénje.. bár kémikus nem vagyok, Charlie ezt talán jobban vágja, de ha megnézed a régi templomtornyok tetejét amiket rézzel vontak be, azok is zöldek (néha feketék is), ezt ott patinának hívják és azért hagyják rajta, mert a réz-oxid kiválóan szigetel, védi az alatta levő rezet. Tehát ez nem olyan ,,rozsda'' mint a vasé, ami szivacsos szerkezetű és idővel az egész vas elporlad, haenm bevonatként marad rajta. (Az alumínium is hasonlóan ,,védekezik'', de ott nem zöld lesz, hanem eloxisál a felülete, de az is szigetelő réteg, védi a fémet).
(régen még gyártottak réz-oxid alapú diódákat is, főleg akkutöltőkhöz, de ennek már vagy 50 éve.. :-)) ).
kando.16-11-2006 15:14:09 // 13463
NA jah.. :)
T'om, meg olyan sincsen, hogy kontkathiba :-PPP
norbee16-11-2006 14:30:33 // 13462
Igen, Buksi az! :)
Paco16-11-2006 14:04:39 // 13460
Nem, az a vizes sós oldat és az áram hatására keletkezett. :)
süsnye16-11-2006 13:59:14 // 13458
Igen sztem is.
Majd ma lehúzom őket, aztán forrasztok rá új sarukat, mer elég szarul néznek ki.
Bandi! Az a réz oxid a hő hatására keltekezhetett ott?
Paco16-11-2006 13:56:18 // 13457
Ja.
Csak kár hogy rossz helyen van a vágás :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
554
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?