Forum >> 155

süsnye17-11-2006 13:10:29 // 13524
Bazze, ti télleg tele vtok lével! :D Mivel foglalkoztok? "Vállalkozó"? :D :D
süsnye17-11-2006 12:53:30 // 13523
Ne légy má olyan láma, mint én! :D Nem keverem a rugókkal, csak lehet, h nem volt 1értelmű a fogalmazás. De a lényeg nem változik, mert a lengéscsill. szerepe, h arugó lengését csillapítsa, nemde?
Ádi_390017-11-2006 12:30:35 // 13522
Figyu, szerintem a lengéscsillapítót (gátlót...) nem kéne keverni a rugókkal. Egyébként én sem szeretem a gátló kifejezést, de attól még az akkor sem a rugó...
Paco17-11-2006 10:39:46 // 13521
Nem. Függ a keréknyomástól is.
süsnye17-11-2006 10:30:33 // 13520
HEHEHE! :)
kando.17-11-2006 09:25:56 // 13519
Szerintem nem, az óra eleve csal, ehhez jöhet hozzá még a kerék méretéből adódó eltérés... Felfelé vagy lefelé.. Látom, azért sikerült valamit mérni tegnap :-)))
süsnye17-11-2006 09:23:42 // 13518
Az óra által mért és a valós megtett km különbsége %ban az megegyezik a gyári méretű és az aktuális kerék kerületének %-os különbségével, ugye?
Paco17-11-2006 08:56:32 // 13517
Ja. Rutinból csak copy paste volt osztán ott maradt az előző. Hogy mé nem tudja ez a vacak a kijelölést felülírni? :)
süsnye17-11-2006 08:39:22 // 13516
Paco, linkbe bőven elég egy http. :D
Paco17-11-2006 07:49:18 // 13515
615 ezer? Komoly ár.
Annyira rossz akkor a gyártó nem lehet hiszen a Brembo 308 mm-es fékeket megkapod 512 ezerért. (17" felni kötelező) A 320-asokat ( csak 18" felni alá megy fel) kapod 768-ért.


Vagy át akar verni :)

Amúgy itt rendelheted meg: Alfa tuning cuccok gagyi és jó vegyesen


Amúgy hátra még az is sok ami most van rajta, elöl kevés a fékerő..... :)
Fisher17-11-2006 02:22:45 // 13514
Erről lenne szó:

Az egyik ismerősöm tudna (2.5 V6 -hoz van az ár) előre - hátra kompletten 650e huf -ért 6 dugatyúsat, 730e huf -ért 10 dugatyúsat. A minőség, és a fékerő garantált! Bár az egész autóm nem ér annyit, sőtt kettő sem, de ha valakinek kellene, szóljon bátran! :-))))))))))
norbee17-11-2006 01:36:41 // 13513
Paco "Asszem a sapkába van beépítve, de lehet hogy az egyik csőben van...." Mijeza slendriánság, nem ehhez vagyunk szokva! Manual oldal szám hol marad? :))))))))))
Fairlane16-11-2006 23:30:46 // 13512
Nekem is volt régebben egy kis hűtőventis afférom. Lényegaz, hogy az én 155-ömben egyfokozatú gomba van, cseréltem ezt is, az elaforgban rendelték motorszám alapán, ez való bele. Az én hűtőmben nincs előtétellenállás, csak egy fémlap, ami a likat takarja, természetesen drót sem megy hozzá... Ergo egy fokozattal is lehet élni :)
Fisher16-11-2006 22:58:33 // 13511
Üdv újra! Valaki tud mondani nekem valamit a TAR OX fékrendszerek -ről? (Tárcsa, betét, nyereg) Ismeri valaki, vagy netán' használja is? Ha báki bármit tud, szívesen "meghallgatnám" a véleményét! Köcc' (mostmár tényleg jóccakát'!)
süsnye16-11-2006 22:36:27 // 13510
Igen, azt tudom, hogy ugyanaz, de sztem értelmetlen elnevezés. Mi az, hogy gátló? Nem gátol semmit. Az én szótáramban a gátol szó azt jelenti, hogy vmilyen eseményt, cselekvést, hatást meggátol, ami azt jelenti, hogy esemény, cselekvés, hatás nem történik meg, nem következik be. Fogamzásgátló = nem következik be a fogamzás Véralvadás gátló = nem következik be az alvadás stb. Namost a szóban forgó eszköz nem gátol meg semmit ezen értelmezés szerint, főleg nem lökést, mivel a rugó nem csak lök, hanem húz is vagyis leng, ha szabdon hagyjuk összenyomás után. És mégcsak a lengést sem gátolja, hiszen a lengés bekövetkezik, csak az eszköz fokozottabban csillapítja, mintha szabadon lenne a rugó ugyanazon a helyen. Sztem... :D
süsnye16-11-2006 22:29:31 // 13509
Jaja. Értem. Még azon gondolkodtam, hogy esetleg lehet rövidzár is, és ilyenkor tképpen semmi különbség a két kör között. No, de majd megmérem, azt hozom az infót. :D Köszi mindent!
Fisher16-11-2006 22:22:19 // 13508
Hát, mivel V6, elég nagy intervallumban fogyaszt 100km -en. Ehet 9l is, de 17-18l is. Azt pedig jó tudni, hogy van e a tankban még egy kis mókához. Majd utána nézek, hogy mibe kerül. A sapkát meg majd megnézem. Köszi az infókat, mostmár lépek. Jóccakát' mindenkinek! (aki még itt van) :-)
Paco16-11-2006 22:16:50 // 13507
1: Rossz a jeladó. Jól látod,vagy felakad vagy a jeladó tekercse szórakozik. Ha zavar: Csere. A tankban van, felülről a csomagtér felőllehet hozzáférni, egy hosszú fehér henger. 2: A tankból semmi sem távozhat tűz és környezetvédelmi okok miatt. A sziszegés inkább a beáramló levegő. Egy szuszogószelepnek kellene lennie ami a benzin fogyásával beengedi a levegőt, ez lehet eltömődve. Asszem a sapkába van beépítve, de lehet hogy az egyik csőben van....
Paco16-11-2006 22:12:49 // 13506
A működést jól látod, a gyorsabb fokozat amúgy ellenállás nélkül megy. Az ellenállást előtét ellenállásnak hívják. Azt hogy mikor melyik fokozat működik, a hőgomba határozza meg a hőfoktól függően vagy az egyik vagy a másik ágat zárja. Ha az ellenállás szakadt akkor nem megy az első fokozat és kész. A hőmérsékleteket a gomba határozza meg, most lusta vagyok előkeresni, de nézd meg a www.unixtrade.hu-n a web áruházban. A gomba adatlapján rajta van.
Fisher16-11-2006 22:07:02 // 13505
Lenne még két kérdésem: 1. Már ezt kérdeztem, de nem kaptam érdemi választ. Az üz.a. mutatóm csak 3/4 -ig mér. Namost, az úszó akadhat el, vagy a mutató ellenálásánál lehet valami? Amúgy 1/4 tank alatt is hol jól mér, hol nem. Nemértem... :-) 2. Mindíg amikor tankolok, és leveszem a tanksapkát, hihetetlen nyomással távozik a levegő. A kérdés: Nem kellene valami levegőztető szelepnek lenni a tankban, ami a nyomást elengedi? (mármint pl. ha meleg van akkor ugye a benzin párolog)
süsnye16-11-2006 21:59:47 // 13504
No, akkor megpróbálom összeszedni magam... :D Szal, értem, amit mondasz, hogy hogyan működik ez a két fokozat. Van az egyik, ami ezen az ellenállásos-tekercses körön megy keresztül (tán ennek van is vmi neve, de már nem emléxem, régen volt középiskola :D), itt nyilván kisebb fesz -> kisebb ménkő -> kisebb fordulaton megy a veni. Aztán van a másik, amikor nem ezen a körön kapja a ménkőt a venti, hanem egy kisebb ellenállású körön (tán ellenállás nélkül, a max feszt, ez nem derült ki számomra). Nos, ez eddig ok, legalábbis úgy érzem értem.. :D No, de... mivan, akkor, ha az első kör (ellenállás+tekercs) szakadt? Pl. lehúzom a két sarut. ilyenkor automatán átkapcsol a nagyobb fokozatra? Meg gondolom vízhőfok függő, hogy mellik fokozat megy, de van esetleg vmi adatod a két fokozatról ilyen tekintetben (milyen hőfoknál melyik megy)? Mert az a bajom, hogy én nem észleltem különbséget lehúzott és rádugott sarunál a venti működésében. Remélem ez már érthetőbb volt.. :D
Paco16-11-2006 21:58:22 // 13503
A fék érdekes kérdés, félig izlés dolga. A gyári tárcsa is használható, betétet mindenképp valami nevesebbet. Féknyerget cserélni fölösleges, csak akkor javaslom, ha sokkal de sokkal jobb fékhatást szeretnél kétszázról is. Ugyanez a helyzet a mart tárcsákkal. Ha van rákölteni való pénzed akkor rajta. De gumi is kell alá, mert ha nem tapad a gumi, hiába fog nagyot a fék, az ABS bele fog szólni. (P.s.: Én Brembo mart tárcsát és Ferodo betétet használok, de rólam mindenki tudja, hogy egyrészt hülye vagyok, másrészt a bőröm alatt is pénz van :))
Fisher16-11-2006 21:52:26 // 13502
Paco! (vagy másvalaki) :-) Szerintetek van értelme beruházni fúrt-mart Brembo féktárcsákra, és a hozzátartotó féknyeregre + betétre, vagy tökéletes a gyári. És, ha igen, melyik márkát ajáljátok? (betét + tárcsa) Előre is köcc'!
Paco16-11-2006 21:47:08 // 13501
Süsnye igazából nem értem mit beszélsz :) Gondold át mit mikor hol mérsz, ott mit kellene ha minden jól működik, és mondd el még egyszer. De mire elmondanád magadtól is rá fogsz jönni, hogy annak úgy kell-e lennie. :)
Paco16-11-2006 21:44:46 // 13500
Tökmindegy melyikbe van kötve az fog lassabban menni. :) Amúgy a hőgomba csatlakozó alakja nem engedi másképp bekötni.
süsnye16-11-2006 21:08:28 // 13499
Mondjuk ezt rádugott sarus méréssel könnyen kideríthetem... Na, kösz a válaszokat és, bocs hogy telefostam a fórumot lelki tusámmal! :D
süsnye16-11-2006 21:06:13 // 13498
Jaj vazze, télleg fáradt vok. Most raktam össze mit mondtál. :D Bocs! De még akkor is kérdés, hogy miért megy ugyanúgy a venti lehúzott sarunál, mint rádugottnál? Ezek szerint a két állapot között nincs különbség, r-go azon körön szakadás van?
süsnye16-11-2006 20:58:42 // 13497
Ja, a mérés lehúzott sarukon történt... de a venti működése uez ha rá vannak dugva, csak akkor nem mértem feszt... :D
süsnye16-11-2006 20:57:09 // 13496
OK, köszi! Namost mérés szerint úgy megy a dolog. Hogy a két sarun mérve meggyün a ménkü (14.4V), 1-2mp és elindul a venti, de ahogy elindul, a ménkü egyből megszűnik, de a venti gyorsul tovább. Ez így normális?
EDDI16-11-2006 20:51:41 // 13495
Létezik hogy az elsö körbe van kötve ez az ellenálás? Ha ezen nem megy keresztül akkor nem indul el az elsö venti?Ha nam indul el az elsö akkor a második sem ? Nekem a högombánál összezárva csak ugy indul el,hogy mind a kettö venti megy!
Paco16-11-2006 20:42:06 // 13494
Kiszedtem az az izét is, amibe csatlakozik a két csati, van rajta egy tekercs meg egy ellenállásnak látszó tárgy, de gyanítom, h nem az. Ez a fokozat kapcsoló? Ha igen hogy a répába műxik? Pedig az, nagyteljesítményű ellenállás. Ez nem fokozatkapcsoló, hanem az egyik fokozat ezen megy keresztül a másik meg kikerüli. Amelyik ezen megy át az a félfordulat mert az ellenálláson egy csomó teljesítmény eldisszipál. Maga a fokozatkapcsoló az a hőgomba aminek két fokozata van a különböző hőmérsékletekhez.
Paco16-11-2006 20:39:09 // 13493
A klíma töltő és nyomásmérő szelepei.
süsnye16-11-2006 20:33:07 // 13492


...és mik ezek a nyíllal jelölt izék?
süsnye16-11-2006 20:30:56 // 13491
Na kicseréltem az egyik sarut, mivel így nézett ki (a bal oldali):



így meg a csati (itt is a bal oldali):



Mind2 "kicsit" fekete volt. Mintha meg lettek volna szenesedve. Kimértem. :D Csere előtt a saru gyönyörűen izzott, amikor megkapta a feszt. :D Feszültség 5-9V.

Kicseréltem a sarut:



Eztán is rámértem, ekkor 14.4V lett a fesz. Viszont a venti működése semmit nem változott. 94C körül indul be először. De amikor a venti eléri a max. fordulatszámot (hang alapján) egyből lekapcsol. S ez így megy tovább. A vízhőfok az óra szerint pedig simán veri a 100C-t. Közel van az uccsó előtt vonáshoz.

Kiszedtem az az izét is, amibe csatlakozik a két csati, van rajta egy tekercs meg egy ellenállásnak látszó tárgy, de gyanítom, h nem az. Ez a fokozat kapcsoló? Ha igen hogy a répába műxik?

és főleg... MÉ NEM MEGY A VENTIM NORMÁLISAN? :D
Ádi_390016-11-2006 19:28:05 // 13490
Az enyémen is hasonló a jelenség. Kicseréltem a termosztátot, de igazán nem változott semmi. Mondjuk nagyon nem izgat, mert a műszereim össze vissza mutatnak, csak a két nagy óra tökéletes. Most tehát abban a tudatban ringatom magam, hogy a termsztáttom nem lehet rossz...
Fisher16-11-2006 18:35:37 // 13489
Köcca' szépen. Annyira gáz állapotban van (egy barna iszaptrutyi' az egész), hogy valószínű mind a kettő együtt lesz.
Paco16-11-2006 18:10:19 // 13488
Ha betartod a technológiáját a cserének,azaz alulmegbontodésúgy ereszted le akkor nem kell. Ha felülről fokozatosan cseréled akkor javasolt. :)
Fisher16-11-2006 17:31:41 // 13487
Köszönöm kedvességed! Szerinted érdemes olajcserénél átmosni a szervót 1 liter olajjal? (úgy értem, hogy lecserélem, járatom, majd megint lecserélem) 186000 km van benne, de még nemigen' volt kicserélve. :-)
norbee16-11-2006 17:06:03 // 13486
Tutela GI/A 1 liter
Paco16-11-2006 17:03:09 // 13485
1.0 litres.
Fisher16-11-2006 16:55:39 // 13484
Üdv! Valaki (mondjuk Paco) nem tudja, mennyi olaj kell a szervóba 2.5 V6 nak?
Paco16-11-2006 16:43:00 // 13483
Komoly vitára én sem vagyok hajlandó, csak sör mellett, :) és Grétsyt sem fogom emiatt felhívni. Viszont jó példája a rosszul értelmezett idegen szavaknak..... :)
András bácsi16-11-2006 16:36:02 // 13482
Ezt hol olvastad? :) Ne az állapotot nézd, hanem a szó jelentését. Bár nem vitázom, mert hülyeség az egész. Kérdezd meg Grétsy prof-ot.
Paco16-11-2006 16:29:44 // 13481
Ez széplenne,de a kontakt sajnos pontosan meghatározott állapotot jelöl. Ha azt mondod,hogy kapcsólódási vagy hogy csatlakozási hiba akkor jó. De a kontakt szó épp azt jelenti, hogy hozzáér, és pont. Ha nem ér hozzá nincs kontakt. Legfeljebb a hiánya, tehát "kontakthiány-hiba"-nak nevezhetjük, de kontakthibának semmiképp. :)
András bácsi16-11-2006 16:09:39 // 13480
Gátló = lökésgátló = lengéscsillapító. Ugyanaz.
András bácsi16-11-2006 16:08:37 // 13479
Hibás etimológiailag az okfejtésed. :) A szó nem azt jelenti, hogy van kapcsolat is és hiba is, hanem azt, hogy a kapcsolatban hiba van. A kontaktnak a hibája, vagyis nincs kontakt.
Paco16-11-2006 16:07:40 // 13478
A 28-as fejezetben keresd.
süsnye16-11-2006 16:00:31 // 13477
S most hazamegyek és szarrá mérem az autót. :D Vagy lámáskodok 1 kicsit és holnap meg veszek egy új MM-t. :D
süsnye16-11-2006 15:58:55 // 13476
Asszem átírom a nickemet lámára! :D :D Nem a MM használatára vonatkozó segítséget kértem!!! Hanem, hogy a jel, amit ott mérni kell az fesz. vagy ellenállás. Sejetettem, hogy fesz., de az olaszoknál sosem lehet tudni... :D
kando.16-11-2006 15:55:05 // 13475
Ha jár az autó, meg a ventilátor is forog, akkor célszerű feszültséget mérni. Ellenállás mérésnél a műszer megharagszik, ezt adott esetben füst- és fényjelekkel adja tudtodra. Kikapcsolt állapotban, ha nem jár a motor, nincs feszültség alatt, akkor ellenállást.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.