Forum >> Alfasud-33
Wikicica31-12-2006 18:34:09 // 25971
Nem vettem le, csak rátettem a csipeszeket, és meglazítottam a csavarokat a tetején.
kando.31-12-2006 18:30:07 // 25970
Oké, a képekről nem látszik egyértelműen, de azért az autó (+) kábelét levetted az akksiról ?
Vagy a riasztó vagy egyéb miatt nem lehet ?
Mert ha nem zavar semmit, céleszerű levenni és úgy tölteni az akksit..
Wikicica31-12-2006 18:29:24 // 25969
Teker kb 2-őt marha gyengén, aztán visszafordítom mert nem kíntatom.
pb_31-12-2006 18:27:18 // 25968
Mintha régi képeket nézegetnék.))) Az önindítót tekeri és nem indul be, vagy az önindítót gyengén tekeri?
Wikicica31-12-2006 18:23:43 // 25967
Lesz-lesz. Aztán majd meg a 33-asról...
Az akku megviccelt, egyszer azt jelezte a töltő hogy kész, aztán másodszori indításnál megint megdöglött. Most éjszakára rajt marad töltőn.
kando.31-12-2006 18:21:43 // 25966
:))
Jó ez a sapka ;-)
Az akku akkor feltöltött, most már ok ?
Látom, volt jó mestered, lassan Neked is lesz képes-szöveges gyűjtemény a Pók szereléséből, -ről ;-)
Wikicica31-12-2006 18:13:36 // 25965
Pók ez évi utolsó szerelése.
Mivel szerszámaim nincsenek, szomszédból kértem emelőt.
Később vettem észre hogy a pótkerék alatt nekem is van, illetve egy kis szerszámkészlet is, melyből a kerékhez előszeretettel használtam a kulcsot. Erőkarnak egy fehér cső tökéletesen megfelelt.
Az akku töltése folyamatban.
( Egyszer úgy nézett ki feltöltött, aztán jól becsapott, mert másodszorra megint csak tekert... ) Leszedtem az első kerekeket, szétszedtem a féket. A betéteket ill. tárcsák szélét drótkefével megtisztítottam, a tárcsákat és a nyergeket féktisztítóval be is fújtam. Közben a betétekbe hosszában egy 2 mm mélyedést fűrészeltem, hogy azon keresztül távozhasson a fékpor.
Betét, nyereg vissza, kerék meghúzását apu ellenőrizte.
Kicseréltem az első hangszórókat és borítókat is.
Mivel szerszámaim nincsenek, szomszédból kértem emelőt.
Később vettem észre hogy a pótkerék alatt nekem is van, illetve egy kis szerszámkészlet is, melyből a kerékhez előszeretettel használtam a kulcsot. Erőkarnak egy fehér cső tökéletesen megfelelt.
Az akku töltése folyamatban.
( Egyszer úgy nézett ki feltöltött, aztán jól becsapott, mert másodszorra megint csak tekert... ) Leszedtem az első kerekeket, szétszedtem a féket. A betéteket ill. tárcsák szélét drótkefével megtisztítottam, a tárcsákat és a nyergeket féktisztítóval be is fújtam. Közben a betétekbe hosszában egy 2 mm mélyedést fűrészeltem, hogy azon keresztül távozhasson a fékpor.
Betét, nyereg vissza, kerék meghúzását apu ellenőrizte.
Kicseréltem az első hangszórókat és borítókat is.
Wikicica31-12-2006 18:01:22 // 25964
Itt vagyok ismét.
Mindjárt összeszedem a ks beszámolóra valót :-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-12-2006 17:38:16 // 25963
B.Ú.É.K boxeristi! :-)
pb_31-12-2006 17:30:47 // 25962
A fék tényleg az 1ik kedvenc témám, majdnem szószerint szétrúgtam miatta ezt a szutykot. Biztos, hogy a fékerőszabból folyik az olaj, nem valamenyik fémfékcső adta + magát?
A fékerőszab kiszerelése jó kis móka.)
Célszerű alábakolni a hátsó hídnál a vasat, aztán mehet a dolog. Be kell fújni a fékerőszabnál a hollandikat, valami csavarlazítószerűséggel, de ettől még sajna törhet valamelyik fékcső. Ha törik nem kell +ijedni, lehet gyártatni az eredeti hollandikkal, csak majd neked kell behajtani a helyére. Ha ez +van jöhet le a panhard rúd, és a fékerőszab rugója. Utána jöhet ki a helyéről a szabályzó 2 db csavar fogja. A kivételnél vigyázni kell a fékerszab villájára nehogy eltörjön, ezért a rugót, amennyire csak lehet le kell húzni.
Ha kint van a szabályzó, akkor jön a második felvonás a szétszedése.
Ha rászánod magad, akkor folytatom tovább a dolgot. A fékerőszabhoz alkatrészt sajna nem lehet kapni, vagy bontottat, vagy újat szerzel. De leginkább az szokott lenni a baja, hogy berohad, az viszont javít6ó házilag.
A fékerőszab kiszerelése jó kis móka.)
Célszerű alábakolni a hátsó hídnál a vasat, aztán mehet a dolog. Be kell fújni a fékerőszabnál a hollandikat, valami csavarlazítószerűséggel, de ettől még sajna törhet valamelyik fékcső. Ha törik nem kell +ijedni, lehet gyártatni az eredeti hollandikkal, csak majd neked kell behajtani a helyére. Ha ez +van jöhet le a panhard rúd, és a fékerőszab rugója. Utána jöhet ki a helyéről a szabályzó 2 db csavar fogja. A kivételnél vigyázni kell a fékerszab villájára nehogy eltörjön, ezért a rugót, amennyire csak lehet le kell húzni.
Ha kint van a szabályzó, akkor jön a második felvonás a szétszedése.
Ha rászánod magad, akkor folytatom tovább a dolgot. A fékerőszabhoz alkatrészt sajna nem lehet kapni, vagy bontottat, vagy újat szerzel. De leginkább az szokott lenni a baja, hogy berohad, az viszont javít6ó házilag.
pb_31-12-2006 17:12:11 // 25961
Ja még annyit elfelejtettem, hogy, ha az IC ko-s, akkor érdemesebb venni 1 komplett műszeregységet, mert magát s panelt nem fogja odaadni senki, és a bontott komplett műszeregységnek sem veszélyes már az ára, csak sajnos abból is 1re kevesebb van. Annál viszont a kmek beállításánál lehet szórakozni.)
pb_31-12-2006 17:08:33 // 25960
Jeladót leginkább bontottat érdemes szerezni, kb 3-5k között van. Esetleg azt nézd +, hogy javít6ó-e a kábel. A másik főkolompos, aki + szokta adni magát, az a fordszámmérő mögött talál6ó, műanyag dobozban lévő IC.
Ezen a képen jól látszik a helye.)
Ez az ic a SAF1091 névre hallgat. Nagyon sokat vadásztam én is, de már sajna nincs kereskedelmi forgalaomban(amikor még volt, 6k környékén lehetett kapni), helyettesítő típusa nincs, és adatlapot sem lehet róla találni, csak annyit, hogy tachometer IC. Még előfordul6 olyan probléma, hogy maga a kmórának a mechanikája nem +szorul, és azért nem mér normálisan.
Ezen a képen jól látszik a helye.)
Ez az ic a SAF1091 névre hallgat. Nagyon sokat vadásztam én is, de már sajna nincs kereskedelmi forgalaomban(amikor még volt, 6k környékén lehetett kapni), helyettesítő típusa nincs, és adatlapot sem lehet róla találni, csak annyit, hogy tachometer IC. Még előfordul6 olyan probléma, hogy maga a kmórának a mechanikája nem +szorul, és azért nem mér normálisan.
kando.31-12-2006 15:19:22 // 25959
Ja, csík dizel :)
Nekem nincs alfa control, meg a motortérbéli kuszasg inkább az utólag odamókolt kábeleknek köszönhető.
A kuszaságot magának a km órának a hátsó kábelezésére értettem, arra a hajlékony nyákra.. :)
Laci 146 1.9 jtd31-12-2006 15:01:34 // 25958
Bocs mostnéztem a tied is dizel.
A müszerfalra viszatérve atied az alfa kontrol miat ojankusza.
kando.31-12-2006 14:45:27 // 25957
Ez pb_ kedvenc témája, Őt faggasd :)))
De vmi tömítés mehetett tönkre benne, vagy a ,,yátékos'' maga ment k.o.-ra..
Laci 146 1.9 jtd31-12-2006 14:43:53 // 25956
Szerintem én így gondolom a for szám mérőnek nincsköze a kilométerórához.
Mondjuk benzinesnél nemtudom hogy van.
Más a hátsó futómű fékerő szabájzójárol mit tudsz fojik belöle a oil.:(((
kando.31-12-2006 14:37:29 // 25955
Csak ha ez célorientált IC, akkor nem valószínű, hogy lenne hozzá helyettesítő..
Volt ittoh egy műszerfal, most szétkaptam, a km/h számlap mögötti kis nyákon van egy 8 lábú IC, RCA923 a típusa.
Viszont a ford. mérő mögött is van egy nyák, csak azt nem tudom, hova kevertem el. :) Azon van egy 14 vagy 16 lábú DIP tokos IC, az is lehet még a baj okozója.. a sebességmérő kap valami jeleket a ford. mérőtől is.
(Egyszer ha lesz kedvem, feltérképezem, de eléggé kesze-kuszának tűnik a megoldás.. :) ).
Laci 146 1.9 jtd31-12-2006 14:29:54 // 25954
Van valami típusráírva nézted már ?
Mert ha van típus akkor egy műszerész botban van rá nyomtatvány mivel lehet hejetesíteni ha nincs ijen típus.
mint a tranzisztoroknál.
kando.31-12-2006 14:21:02 // 25953
Na igen, bár pont emiatt gondolkoztam el, hogy nem lehetne-e egy Hall cellát betenni oda és a róla lejövő pulzákat alakítani feszültséggé és azt vinni a műszerfalhoz.
Arról az IC-ről anno kerestem adatlapot, de csak annyit találtam, hogy valami tachometer ic, semmio részletsebb dolog. Ha legalább egy tömbvázlat lenne róla, akkor lehetne okoskodni, hogy mivel lehetne kiváltani. De gyanítom, az is valami impulzus-feszültség átalakító lehet, csak megbonyolítva még valami egyéb jelekkel...
Laci 146 1.9 jtd31-12-2006 14:17:26 // 25952
A jeledó indukciós módon működik . Van benne egy tekercs aminek a közepénvan egy vasmag, minnél gyorsabban pörög előtte a mágnes annál nagyobb a feszültség amit előállít és így mér, tehát nem helyethesíthető semmivel sajnos,csak a gyárival.:((((
M-GEGE31-12-2006 14:14:51 // 25951
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
(jobb klikk + mentés másként)
M-GEGE
kando.31-12-2006 14:12:02 // 25950
Én annyira nem voltam ,,tiszta'', bár vagy kezdek hozzászokni, vagy a reggeli narancslé tényleg elűzni a macskajajt, ma, most már egész tűrhető vagyok :)
Igaz, teganp forralt borral indítottunk, meg megittuk a karácsonyra kapott kis snapsz-t (salzburgi, tehát amolyan Mozart-féle :)) ), utána volt kis körte, a laposüvegesből, meg egy kis sör, 1 mézesbarack s utána a 2 epör :)))
Asszem az is jó volt, hgoy gyalog mentem haza.
Miskolcot nem ismerem annyira, de távolságra lehetett ez kb. annyi, mint a Pesti út hossza... Na, majd ha eljutok oda, meglesz a viszonyítási pont. :)))
kando.31-12-2006 14:08:38 // 25949
Háát, én is vezetem az áramot.. :)))
No, komolyra fordítva, valamit azért értek hozzá, ha már mérés-automatizálást tanultam 3-4 évig :) Igaz, azért az autóelektornika kicsit más, de ha kérdésed van, igyekszem segíteni.
(na meg ha a sajátom működőképes lesz, annak a villamos részét rendbeteszem, meg talán idővel kerül bele 1-2 okosság is.. :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-12-2006 14:07:33 // 25948
ááá, szóval háztáji volt az anyag? :-)
persze,itt is vannak jóféle itókák.
tegnap mi is tartottunk volna egy afféle Keleti Vég Sport-Ivó Évzáró játékot,de rajtunk kívülálló okokból nem valami jól volt,így hamar asztalt bontottunk...
Viszont így tiszta fejjel ébredtem,ami miatt ilyenkor utólag imába foglalom a nevem,pláne ha minden "kényszerítő erő" ellenére sikerül elkerülnöm a berúgást! :-)
Laci 146 1.9 jtd31-12-2006 14:03:00 // 25947
Menyire vagy villamos ember?
kando.31-12-2006 13:57:44 // 25946
Azt nem tudom, ezt Farki szerezte (vette), de nem tartom kizártnak, hogy felétek főzenk ilyet (is) :)))
Laci!
Azt mondod, már nem is volt a jeladó bent, vagy ahogy megnézted, nem volt rajta a vezeték ?
IC-t nem tudom, lehet-e kapni, ez eléggé spec. alkatrész, inkább az egész egységet lehet cserélni, esetleg bontózni kellene műszerfalat..
Jeladót talán lehet kapni, arra kíváncsi lennék, hogy működik, hogy néz ki, nem lehet-e azt helyettesíteni vmivel.. :))
Laci 146 1.9 jtd31-12-2006 13:52:43 // 25945
Szerintetek jó a jeladó ha nincs rajta kábel? :(((((
Kivettem és csak egy luk van a tetején,így legaláb nem mér a kilóméteróra mehetek amennyivel akarok:)))))
Tudtok infot adni,hogy menyibe kerül a jeladó?
És ha az órában romlott el a íc-é lehet-e kapni?
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-12-2006 13:50:15 // 25944
na így már értem!
és hol mértek ilyet?
kando.31-12-2006 13:48:03 // 25943
Eprezés :)
eperpálesz :-PPP
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-12-2006 13:32:34 // 25942
micsodázás???? :-)
kando.31-12-2006 13:13:14 // 25941
Ok, közben meglett.. lehet, a tegnapi ,,eprzezés'' kitörölt pár bitet az EPROM-ból.. :))) ?
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-12-2006 13:09:01 // 25940
Kando!
GO TO hsz 25822
FOR "kerékcsere 3., befejező epizód"
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-12-2006 12:49:49 // 25939
Bükkaranyos tényleg itt van mindjárt... :-)
Eger-Miskolc út rulez,az csak a baj,hogy a Miskolc környéki (kvázi: a városnak tejelő) túrisztikai célpontok erről az útnak a BAZ megyei részéről érhetők el emiatt a város kajakul felújítja...
a Heves megyei rész csak egy nagy lesikló , semmi település vagy látnivaló nincs mellette és ezért a hevesiek b..sznak megcsinálni :-(
Nyugi, 33-nak is remek pálya, sőt én tavaly szinte 0-ás J1 Lengés Csillával végigmentem rajta...
Felsőtárkányra mentünk volna kisvonatozni ,ami nagyon ritkán jár.
Persze késve indultunk úgyhogy toltam neki...
Már épp úgy volt hogy odaérünk ,mikor a hevesi részen feleségem hátulról beszólt,hogy "gépház Állj!" .
Fék: ő B2-t nyitva, mellette a gyerek meg csak szépen m
aga elé "ásított egy színeset" :-(
Kando:
van csak elb.szódott...
nem t'om hogy,de 1x tesómmal valamit barmoltunk és utána megkértem , csukja össze. Legközelebb emelem vele az autót - összecsúszik :-o
Valahogy elnyalódott a menet rajta...
Mondjuk azt tudni kell az öcskösről,hogy eléggé "1 szál bél", de barom erős keze van és ezt sokx nem is veszi észre..
az emelőt is olyan full laposra összetekerte, ahogy szerintem nem is kell,lehet hogy ő tette volna tönkre? :-)
kando.31-12-2006 12:31:05 // 25938
Akkor öltözködjünk rétegesen ;-)
Ismerve a lelkivilágukat, most tuti be fog indulni, csak mert szerelni akartad.. . :))))
kando.31-12-2006 12:29:40 // 25937
Hehe, hja, nem volt megfelelő a színezése, a mögötte levő dolgokhoz méltó :))
Most hátul is cseréled a 33S-t vagy marad ? :)))
Esetleg adjak egy ,,TD'' feliratot a csomagtartóra ? :PP
pb_31-12-2006 12:28:59 // 25936
Ja, és várjuk majd a beszámolót.)
Wikicica31-12-2006 12:26:50 // 25935
Hideg van, Pókot először ki kell löknöm mert keskeny a garázs :-(
pb_31-12-2006 12:26:26 // 25934
Jó szerelgetést!)
kando.31-12-2006 12:26:11 // 25933
Remélem, azért Pápán nics annyira hideg.. De akkor jó szerelést! ;-)
A garázsban azért remélem, nincsenek fagyok..
pb_ szerintem itt van, csak néha ki-be lépked itten :)))
Fékellenőrzés lesz ?
pb_31-12-2006 12:25:18 // 25932
A Scusettot már én is lecseréltem, de én azért tettem, mert "nem mutatta a helyes irányt". A szerelés pedig mindig élvezet, akár meleg, akár hideg van.)) Csak az időjárásnak +felelően kell öltözködni.)
Wikicica31-12-2006 12:24:13 // 25931
Nem tudom amióta enyém az autó nem mértem töltést ( talán a Porschéban mérték nem tudom ), és cserélve sem volt.
Én már beöltöztem elindulok ki.
pb_31-12-2006 12:22:56 // 25930
+ kéne mérni a töltést. Mennyi idős az akksid?
Wikicica31-12-2006 12:20:07 // 25928
Pont leírtam pb-nek. Aki közben lelépett.
Árpi, kívánj nekem jó fagyoskodást :-)))
Wikicica31-12-2006 12:20:07 // 25927
Pont leírtam pb-nek. Aki közben lelépett.
Árpi, kívánj nekem jó fagyoskodást :-)))
kando.31-12-2006 12:08:13 // 25926
Nekem semmi bajom ezzel az emelővel! :)
Mióta az autóvásárlás után kipucoltam, bekentem olajjal a meneteket rajta, könnyen jár és szépen emel. Persze, azért egy-két kisebb ,,fakocka'' is van az autóban, kitámasztáshoz vagy alátétnek.
Kicsit lassú vele, de 1xű mint a faék :)))
Wikicica31-12-2006 12:06:26 // 25925
Nem tudom melyik oldal, de van féktisztítóm :-)))
Ha már kimegyek lecserélem az orr-jelet is. Van szép új fényes :-))
Wikicica31-12-2006 12:03:31 // 25924
Tegnap hazafelé jöttem, megálltam, majd 10 perc múlva nem indult az autó.
Be kellett tolni. Ilyen még nem fordult Pókkal elő.
Wikicica31-12-2006 12:02:05 // 25923
Köszi ki is mentettem. Lehet tavasszal elugrom arra, Bükkaranyoson laknak mamám rokonai, tavaly előtt elvittem 3 napra. Nagyon szép volt, főleg a Miskolc-Eger közti kanyargós majdnemmeghalós szakasz :-)))) Bár akkor még Fabiával versenyeztem :-)) Kíváncsi leszek az Alfa hogy fogja bírni. A kérdés már csak az, 145 vagy 33....
pb_31-12-2006 12:00:15 // 25922
Hogy, hogy nem a legfényesebb?? Milyet adjanak hozzá gyárilag krokodilt??
25822 hsz
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
536
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?