Forum >> Alfasud-33
pb_29-12-2006 15:54:56 // 25821
Ja csak 1 csavar volt ilyen, a többi szerencsére nem.
pb_29-12-2006 15:54:18 // 25820
Ránézésre nem volt az rozsdás. Nem tudom mi történt vele, így vettem az autót.
zsomeo29-12-2006 15:44:06 // 25819
A csavarjaid biztos rozsdásak voltak!!
pb_29-12-2006 15:30:15 // 25818
1. kerék levételemnél találtam 1 olyan kerékcsavart, amin 1 deka menet nem volt, alig tudtam kiszedni, sajnos az agy is 1 kicsit +sínylette a dolgot.
ÁdidiGaga (il hempescattore)29-12-2006 15:26:44 // 25817
én tavaly eltettem a fáradtolajat, mondom biztos mifelénk is van veszélyeshulladék-begyűjtés, majd akkor kidobom...
aztán rájöttem,hogy ez Miskolc, úgyhogy pl. felnicsavar megy hasonlók kenésére szép lassan elhasználom :-)
Rumi29-12-2006 15:24:52 // 25816
elhiszem, én is cseréltem már trabanton kereket, amin össze votl gyógyulva rendesen a csavar a menettel, felnivel. de az alfámon nem, pedig nem kentem be se olajjal, se zsírral (lehet csak mázli)
pb_29-12-2006 15:23:16 // 25815
Én 2005 augban csavartam be, és most dec elején szedtem ki. A csavar normálisan kijött, nem volt rozsdás, és még az olaj nyomai is látszódtak rajta. Ha zsírt használsz, akkor viszont szétnyom6ja a menetet.
zsomeo29-12-2006 15:22:22 // 25814
Nem 1 agyat cseréltem, amiből sikerült ki..aszni a menetet.
ÁdidiGaga (il hempescattore)29-12-2006 15:18:27 // 25813
kerékcserét ne is mond! :-(
a figyelmes olvasó - vagyis Kando - emlékezhet rá, tegnap ott hagytam abba a sztorit, hogy leeresztett kerék fogadott az anyósék háza előtt.
elő az emelőt...
tavaly vettem , valami slicceltszeműek gyártotta igénytelen szar, emelni éppen azt tud - már ha sikerül a kocsi alá bűvészkedni...
tegnap ugyanis, első valódi defektemnél (legalábbis mióta megvan ez az emelő)
derült ki, hogy bár a fékcserénél, gólyaláb cserénél úgy-ahogy boldogultam vele, pont a leengedett gumi adja azt a đT távolságot ,hogy már ne férjen alá...
röhej,nem???
após szerencsétlen felemelte az elejét,alátettem,de felső állásban még a lapos kereket sem lehetett levenni...
szerencsére lakik abban a házban egy srác, volt egy közös ügyünk melóilag,hát épp otthon volt és ideadta a verdájából az emelőt.
na az viszont ránézésre tűnt működésképtelennek, de működés közben ugyancsak meggyőzően produkált...
olyan volt,mintha a gyári 33-as rombusz-emelőjének az egyik oldal-fele hiányzott volna...
mondom ez magára borítja vele mingyár' a' egész ótót...
de nem! :-)
Rumi29-12-2006 15:18:01 // 25812
az alfán még nem volt rozsdás a töcsavar soha, gond nélkül lehet minden kerékcseréneél csavargatni a csavart :)
toto29-12-2006 15:17:41 // 25811
ok!!
Robesz729-12-2006 15:17:33 // 25810
ha úgy sem jó. akkor forgatsd hozzá az elosztót, hogy a kis pöckök egymással szemben legyenek holtponton
Robesz729-12-2006 15:16:12 // 25809
akkor rakd oda az 1-es henger kábelét, ahova mutat és onnan folytatólagosan 3-2-4...
zsomeo29-12-2006 15:15:05 // 25808
Ha olajozod, 1év mulva ugyan azt a rozsdás csavar veszed ki.
toto29-12-2006 15:14:56 // 25807
Elméletileg megvan a hiba:)))
De majd megmondjátok!!A felsőholtponton az elosztó (rotor)homlok egyenest az ellenkező irányba áll mint kéne ,nem az 1 es hengerre mutat hanem az utastérre:))
zsomeo29-12-2006 15:11:06 // 25806
Akkor a tied MARELLI gyujtásos. Ott sok probléma a hal jeladó vezetékével szokott lenni. Elmálik a szigetelés. A patkó alakú elektronika is be szokott halni. Mutasd meg egy hozzáértőnek. Valószínű az utoljára hozzányúló kolléga is csak hozzá tudott tenni , a hihák hamazához.
pb_29-12-2006 15:02:34 // 25805
Inkább, az olaj javallott a kerékcsavaroknál.
toto29-12-2006 14:58:47 // 25804
Nincs rögzítő fül,csavaros!!
zsomeo29-12-2006 14:55:48 // 25803
Ha a motort akkor forgatták, mikor az elosztófedél le volt véve,előfordulhatott a 2 rögzítőfül belógott az elosztóba és elérte a jeladó forgókarmait és eltekerte a poziciójábol. NEM ODA VERI A SZIKRÁT, AHOVA KELL!
zsomeo29-12-2006 14:48:43 // 25802
Használ zsírt a kerékcsavar visszarakásánál? Rézpasztát a betéteknél? Fordít figyelmet a féknyereg és környéke megtisztítására? Ha nem, gyakran nyikoroghat a fékbetéted fékezéskor.
toto29-12-2006 14:44:13 // 25801
Ezt fejtsük ki bövebben!!!Minden érdekel!!
toto29-12-2006 14:40:41 // 25800
Azon már túl vagyok a vezérlés rendben van ,a szomszédok meg hülyének néznek mert -10 fokban pakoltamszét a paripát!!
Nem az első ilyen alfám ,alaphangon képbe vagyok ,meghát azért (is)van ilyen nagyszerű topic az amorén ,hogy használjuk:))
A szerelő az más kérdés ő volt az eggyetlen (3közül)aki megbizhatóan megoldotta a ts-em problémáját!!
Sajna ezt ugylátszik nem igazán vágja!!!
Nagyon szépen köszönök minden segítséget!!!
Megyek még össze is kell rakni a géppet,oszt majd meglátjuk talpalok egy strobiért és megprobálom a én összerakni a gyujtást!!
pb_29-12-2006 14:39:03 // 25799
Olyan kedve volt.) Tudod nevelni kell.)) Lehet, hogy tárolásnál +nyomtad a szelepet, vagy valami ilyesmi. A lényeg, hogy most nem enged.
Rumi29-12-2006 14:37:11 // 25798
én is ott szoktam lenni, mindig megvárom az autót, ugymond közösen szereljük, csak így tudok közben telefonálni, ügyeket intézni, az egész müvelet gyorsabb, és még tanulok is vmit :)
miért ne lehetne annyi? najó lehet hogy 3, de ez a nagyságrend ;)
Rumi29-12-2006 14:35:02 // 25797
:)
jogos
de hogy az előbb emlitett példára visszatérjek, van rengeteg dolog amit magam is megtudok csinálni, de nem éri meg az időráfordítás miatt
itt van pl a kerékcsere (tényleg, ezt akartam is kérdezni)
26.án reggel feltettem a téli gumikat (szerencsére már felnire szerelve :) )
ez egy közel egy órás program volt (főleg mert nincs krokodil emelőm :(
gumisnál 5 perc lett volna :)
szerencsére ez sem maradhatott el szívád nélkül
a téli gumik megfelelő tárolás mellett 3/4 év elmultával 1,5baron voltak, ez nagyon jó, kivéve az egyik, ami csont lapos volt, gyak 0 nyomással
ezért is tartott annyi ideig, mert ezt nem vitte a kézi kompresszor, benzinkutig felnin menni meg sok lett volna, ezért pót téli kerék fel, elvinni felfújni kereket, majd haza, ujra vissza csere.
kicsit féltem hogy baja lett a guminak, de most a héten mentem vele 500km-et, és tökéletesen jó !
akkor mitől engedett le teljesen, ha a többi csak 1,5 barig ment le?
na ezt nem értem
zsomeo29-12-2006 14:28:02 // 25796
Oda ne vidd a vasat, ahol 2perc a betétcsere!
pb_29-12-2006 14:26:04 // 25795
De, ha sosem kezded el, akkor sosem fogod elsajatítani.)
Robesz729-12-2006 14:25:20 // 25794
ilyenkor jön a másik variáció: sok pénz...:-)))
pb_29-12-2006 14:23:56 // 25793
Na igen, erről sokat lehetne mesélni...
zsomeo29-12-2006 14:23:15 // 25792
Lehet problémád az elosztóval is. Ha a fedelet lepattintod, a rotor (pipa) szegmensre mutató pozíciójábab a 4 forgó karomnak fedésbe kell lenni a 4álló karommal. Ha nem így áll, megtaláltad a hibát.
Rumi29-12-2006 14:21:49 // 25791
ez szép és jó, de ehhez idő is kell, méghozzá nagoyn sok idő, főleg az elején, mert csak hogy vmi egyszerűt monjak, egy fékbetét csere a szerelőmnek kb 2 perc, nekem minimum egy órás feladvány, de inkább több :)
azért ez nem mindegy
Robesz729-12-2006 14:12:12 // 25790
nekem nem igazán tud újat mondani egy szerelő a boxerral kapcsolatban ( nem nagyképű, csak , hogy értsétek) , de én is raktam el 180 fokkal az egyik oldali vezérlést és össze is akadt indításnál...:-))) nem lett semmi baja, átforgattam, összeraktam és kész.... de megtanultam.... nem kell félni tőle... majd lesz valami... kérdezősködni kell itt is, szívesen segítünk és amit szerelőre szánnál, abból biztosan kijön még egy olyan darab, amit esetleg elrontasz... persze csak óvatosan...
kando.29-12-2006 14:04:43 // 25789
Cseréltek Neki vízpumpát is, így levették a szíjakat, lehet, hogy elrakták azt is, mikor üsszerakták újra..
így aztán jó dolgo lesz összerakni a gépet.. Ha a gyújtás is félre van rakva, ráadásul a vezérlés is... :-/
toto, keress vagy kérdezz rá, pesti kollégák közül esetleg nem tudna vki odamenni és segíteni összerakni... vagy meghallgatni, megnézni, megszagolni vagy valami.. ;-)
pb_29-12-2006 14:03:58 // 25788
Vagy még az sem kizárt, hogy elrakták a vezérlést, de ezt már a Sprint topikban is írtam.
Bandita29-12-2006 14:01:49 // 25787
Hi!
Nekem is sikerült egy foggal elrakni az eggyik oldal vezérlését, állat hangja lett, aztán gyorsan visszacsináltam. Mák volt mert nem vert szét semmit, szerintem nálad is valami hasonló van!
kando.29-12-2006 13:59:59 // 25786
Na ja, inkább igyekszem én is kitanulni, mert nem nagyon bízom már rá másra, ha csak nem ismerem az illetőt :))
Robesz729-12-2006 13:57:19 // 25785
akinek ilyen kocsija van, vagy nagyon sok pénz kell hozzá, vagy mindent meg kell róla tanulni... én az utóbbit ajánlom...
Robesz729-12-2006 13:56:03 // 25784
ennyire.... régen egyszer, mikor nekem először bele került a 16V , gondoltam, majd a szerelő belövi nekem.... 2 különböző szerelő jött oda, hogy ... "húúúú, dupla karbis.... ezt gyorsan megvitatták, majd megmutattam nekik a rikító sárga injektorokat....:-)))" na ekkor az egyszer gondoltam úgy, hogy majd a szerelő... előtte sem és utána sem... :-))) hihetetlen, mennyire nem értenek hozzá... persze van sok kivétel, csak ritka...
kando.29-12-2006 13:52:47 // 25783
Nem értem mondjuk, ha nem szereti, akkr ne vállalja, ha meg nekiáll, csinálja meg normálisan..
Vagy ennyire nem értenek a boxer motorhoz ??
kando.29-12-2006 13:51:45 // 25782
Hja..
Lehet, először itt kellett volna megkérdezni valakit, kit ajánlanának vagy ki tudna segíteni belőni a karbikat, megnézni a gyújtást...
Tudom, persze, utólag könnyű okoskodni.. sjanálom, hogy megint van egy lehúzott alfás.. persze a szerelő az autót szidja, miközben észre sem veszi, hogy saját maga nem ért hozzá...
Robesz729-12-2006 13:49:46 // 25781
nem volt a top-on a szerelő, ha még rosszabb lett... pedig ez egy elég egyszerű motor...
Robesz729-12-2006 13:48:18 // 25780
a holtponti jel egy T betű a lendkeréken, a vezérlésnél pedig a fogaskerék oldalán egy kb 1 cm-es "anyag hiány" (a vezérlés jelben nem vagyok biztos, mert ez elég régi motor és amit mi szétszedtünk azon más fogaskerék volt és nem néztem meg még, hogy milyen rajta a jel, de azért nézd meg)
Ha el is forgatták az elosztó tengelyét, akkor is jónak kellene neki lenni, ha minden variációban kipróbáltad, kivéve, ha Ők valahogy összedugták a kábeleket, aminek köze nem volt a gyújtási sorrendhez és ahhoz állítottak gyújtást. Így elképzelhető, hogy beindul, de össze vissza....
toto29-12-2006 13:42:39 // 25779
Az egész ugy indult ,hogy kb 2hete vettem az autót,Debrecenben!!!
A saját lábán jött haza 130as utazó tempoban (nagy vigyorral a számon:))
Kicsit durrogot meg a kipugázból is dőlt a benzin szag,de szépen haladt!
Gondoltam beállíttatom a karbit +gyujtást!!!
És itt kezdődött a kálváriám ,szervízből felhívnak ,hogy borzalmas hangja van a vizpumpának nosza mivel én is hallottam azt a fémas hangot ,mondtam hogy CS!!
Este mennék érte de nem lett kész mert nem tudta ,hogy hol a jelölés (a fogaskeréken kereste)Bejelőlte magának de sikerült letörölnie:))
Másnapra kész volt de onnantól nem volt az igazi legalábbis nem olyan volt mint előtte!!A fémes hang megszűnt átvette a helyét a darálás:(
Azóta megnéztem a vezérlés a veztengelyeknél jelőlésen van!!
Na szóval a szervizes kalandom óta beteg!!
pb_29-12-2006 13:25:55 // 25778
Akkor lehet, hogy elforgatták az egész rotorodat is.
kando.29-12-2006 13:25:03 // 25777
A motorral nem nagyon lehet gond, inkább a ,,szerelők'' bánáztak valamit nagyon el...
De egyáltalán mit csináltak, miért vitted oda ? Műszakiztatni vagy mi ?
pb_29-12-2006 13:24:28 // 25776
A boldog békeidőkben nem volt ilyen baromság, hogy zöldkártya.)
A különböző autókra, különböző értéket ad + a rendelet. Pl.: 4ütemű katalizátoros
toto29-12-2006 13:21:11 // 25775
Na ,megprobáltam!!
Nem sikerált ,sajna vagy valamit nagyon elbaltáztak vagy a mocival lehet gond:((
Egyébként a csomi tartoban találtam egy komplett elosztó tengelyt gatyául néz ki ,nemrég cserélhették!!
Most keresem a felső holtponti jelölést hogyan is néz ki mert ahogy nézem három is van nekem (egy dudor .és 2 belekarc:)))külömböző távolságra egymástól!!
Cs29-12-2006 13:06:31 // 25774
Rosszul gondolod. A zöldkártyán olyan érték van írva, ami megfelel a jelenleg előírt előírásoknak. :-)
Viszont ez az érték évekkel ezelőtt a boldog békeidőkben, a trabantok, wartburgok és barakaszok korában, még merőben más érték volt mint napjainkban.
Ezért régen 4-5000-es CH értékkel is megfelelhettek autók, ma meg 300 alatt van asszem. Persze lehetséges, hogy típustól függően vannak eltérések. De szerintem ma már jócskán alatta van annak, mint ami a gyári adat.
Tehát függetlenül atól, hogy a zöldkártyán milyen érték szerepel, engem mégiscsak érdekelne a gyár által megadott adat.
Érted már? :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
451
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?