Forum >> Alfasud-33

kando.27-10-2006 11:09:46 // 23871
Jaa, igen, igen, volt ilyen, elektromosan vizet lágyító, meg hasonló okosságok, nem kis pénzért.. :))) Autóba azért se tennék, mert ennek mindig kell villany, akkut merítené, meg tényleg számomra is kérdéses hatékonysága, működőképessége.. :)
granturismo27-10-2006 11:04:36 // 23870
Namost ez aktív anódos korrózióvédelem. Ami a boylerekben is van. A dolog lényege, hogy a felület amelyet meg kívánunk védeni az hatalmas. Márpedig a védelem jósága az áramsűrűségtől is függ. Bizonyos mértékű áramsűrűséget kell tehát biztosítani a felület egy darabjára vetítve. Ez akkora amit egy ilyen kis kütyü nem tud biztosítani. És még hozzás adódik hogy egy karosszéria nem tekinthető homogénnek, vannak összeeresztések hézagok, az egyes elemek anyagösseztétele is más lehet. Szóval itt frappánsan megoldani egy ilyen dolgot lehetetlen.:-(((
pb_27-10-2006 11:02:57 // 23869
Asszem a kollégák kicsit másra gondoltak.) Ha emlékeim nem csalnak, akkor 1 olyan szerkezetről van szó, ami impulzusokat(pár Hz-es, vagy talán 1 Hz) bocsájt ki, ami védőréteget képez(vagy legalábbis ezt mondták anno) a fémen.
kando.27-10-2006 10:48:22 // 23868
Villanybojleerekben szokott lenni, egy külön (talán réz) rúd, ami anódként funkcionált, tehát arra ülepedett ki a cucc, de persze ennek hatása csökken, ahogy szennyeződik, meg nem módosítja a vizet, csak a korrózió ,,irányát'' eltereli a fűtőszálról egy másik fémre (attól eltérő standardpotenciálú fém felé, de hogy melyik pozitívabb vagy negatívabb, nem tudom... :-) ). De piciben, autóba valót még nem láttam... A korróziót csökkentheted lágyvízzel vagy ioncserélt vízzel, vagy ún. ,,oxigéntelenítet'' vízzel (amit pl gőzkazánokban is alkalmaznak), meg persze a rendszernek kell előkészítettenek lenni, hogy ne legyen túl hajlamos oxidálódni, lyukadni, de tudom, tudom, az autó olyan, amilyennek gyártották meg ahogy az kopott az évek alatt.. ;-)
Ferke27-10-2006 10:20:25 // 23867
Én is úgy tudom, hogy ez inkább placebo-orvosság. Ha jól emlékszem, egy időben a fűtés szerelvényekre építettek ilyeneket, anno.
Whiteskull27-10-2006 10:13:58 // 23866
Üdv az újonnan jövőknek! :))) Hát én se bíznék semmi ilyesfajta műszerben.
granturismo27-10-2006 10:11:56 // 23865
Sziasztok. Voltak ilyesmi ketyerék régen is, de a hatásuk erősen konvergált a 0-hoz:-((
vivalfa27-10-2006 10:09:50 // 23864
Sziasztok! Régen lehetett kapni egy elektronikus működésű korróziógátló kütyüt, tud vki infot, h lehet kapni még valahol, vagy esetleg van vkinek elfekvőben? Üdv
Whiteskull27-10-2006 10:06:18 // 23863
Ja, bocsi! Szia, Ferke! :))))
Whiteskull27-10-2006 10:05:54 // 23862
Igen, teljesen újak. :))) Viszont a másik új garnitúra is összefosta magát egyszer. Pont akkor amikor indultunk volna Esztergomba. Egy kiadós gyertyapucolás után nem is volt velük semmi baj. :)))
Ferke27-10-2006 10:03:39 // 23861
Szasztok boxisok! Simán beköpi a 4pólusút is, bár ha jól sejtem a gyertyáid is 1idősek az új motorral, nem? Így viszont nem szép tőle:(
pb_27-10-2006 09:46:11 // 23860
+győző ereje volt annak, csak még Te et nem tudod.)))
Whiteskull27-10-2006 09:39:18 // 23859
Te akkor félreértettél engem. :)))) Nagyon tetszett, de hogy meggyőztél volna, azt nem mondanám. :)))
pb_27-10-2006 09:32:33 // 23858
Sztem a +győzős már +történt, a gyakorlatban.)))
Whiteskull27-10-2006 09:29:41 // 23857
Ez elég gyenge kezdés volt. :)))
pb_27-10-2006 09:20:54 // 23856
Tudod jó az.))) + 1 jó motor, és csodákra képes a verda.)))
Whiteskull27-10-2006 09:15:24 // 23855
Na, hát elég ügyesnek kell ehhez lenned, hogy rábeszélj. :)))))
pb_27-10-2006 09:13:01 // 23854
Akkor a motor már rendben van, jöhet a következő projekt, az összkerék rászögelése.))))
Whiteskull27-10-2006 09:03:20 // 23853
Most már érzem, hogy kezd bekopni a motor. Annyira könnyen gyorsul abban a 100-140-es tartományban. :)))
pb_27-10-2006 09:00:42 // 23852
Én kb 4000-nél tartok, és nem mond6om el ugyanezt.))
Whiteskull27-10-2006 08:52:59 // 23851
Ja, azt tudom én is. Mindenesetre 6500 km után ez az első kis bibi vele. :))
pb_27-10-2006 08:48:04 // 23850
Sztem be. De ez csak 1 ötlet volt, sok minden lehet más is okoz6ja, sztem.
pb_27-10-2006 08:45:35 // 23849
Nem rossz, nem rossz.))) Csak kár, hogy a bal oldalinak csálén áll a lököse.))))
Whiteskull27-10-2006 08:38:42 // 23848
Mondom még nem volt kedvem megnézni. A négypólusú gyertyát is be tudja köpni?
pb_27-10-2006 08:37:45 // 23847
Én azóta hozzá sem nyúltam, leraktam, azt ott porosodik az út szélén. Mondjuk nafta se sok maradt benne.) Tényleg nem is tudom, hogy beindul-e még.))) Esetleg a gyertyákkal nem lehet gond?
Wikicica27-10-2006 08:37:38 // 23846
Á csak a kép miatt álltunk meg :-)
kando.27-10-2006 08:37:32 // 23845
Jó reggelt Wiki! ;-)
Whiteskull27-10-2006 08:37:31 // 23844
Ja, hát én is. :)) Azért nem azt írtam, hogy a legszebb. :)))
Wikicica27-10-2006 08:37:06 // 23843
Na mennem kell sziasztok! Szép napot!
Whiteskull27-10-2006 08:36:23 // 23842
Ráadásul te vezetsz. :)))
kando.27-10-2006 08:35:38 // 23841
Szép, szép az igaz, bár én ismerek szebbet is :-PPP
Wikicica27-10-2006 08:35:26 // 23840

Nekem is ;-)
Whiteskull27-10-2006 08:30:59 // 23839
Amikor hazaértünk Szombathelyre elment szerintem az egyik hengerem. Alapjáraton igen rángat, de fordulaton visszajön belé az élet. Még nem volt kedvem nagyon megnézni azóta. Betettem a garázsba, és várom, hogy magától meggyógyuljon. :)))
pb_27-10-2006 08:28:27 // 23838
Van még.))

Whiteskull27-10-2006 08:22:41 // 23837
Pedig szép város! :)))
Wikicica27-10-2006 08:19:34 // 23836
Jó reggelt! Mennék Szhelyre de még nem jöttek értem...
Whiteskull27-10-2006 08:14:38 // 23835
Jó reggelt neked is! :))
Whiteskull27-10-2006 08:14:09 // 23834
Szia! :))))
Wikicica27-10-2006 08:13:37 // 23833
Hú de szép kép így korán reggel! :-)
pb_27-10-2006 08:11:45 // 23832
pb_25-10-2006 23:23:11 // 23831
Nagy valószínűséggel +ütötted a kipuf valamelyik részét, és szétcsúszott. Talán szerencsésebb, ha valahol a cső kapta az ütést, ha pedig a leömlő kapott, akkor valószínűleg a hfejnél fúj ki.
tanacsdavid25-10-2006 17:27:24 // 23830
Sziasztok! Oriasi bajban vagyok! Legalabbis azt hiszem. Ma delutan sikerult megutni a kocsi aljat egy fekforendoron, es azota csattog, fordulatfuggoen, de csak terhelve. Ha uresen folporgetem, akkor addig csorompol, amig el nem eri a kivant fordulatot, de utana elhallgat. Jartatok mar igy? Mi lehet ez? Kicsit ala tudtam nezni, de nem elegge, ugy lattam, a kipufogo mindenhol lentebb van, mint a motor tobbi resze. Valahol jo lenne alanezni. Nem tudtok publikus aknat valahol pesten? 3. 7. 11. kerulet lenne az igazi, de ha mashol van, elmegyek. Szerelot sajnos jelenlegi helyzetem nem tesz lehetove... Segitsegeteket elore is koszonom! david
pedrito25-10-2006 13:44:40 // 23829
Sziasztok! A segítségetekre lenne szükségem. A fékszervóm megadta magát, le kellene cserélnem. A kérdés a következő: Jó-e a 33-as szervódobja Sprinhez?
Whiteskull25-10-2006 08:54:08 // 23828
Azért örülök, hogy így húsz év után még eszembe jutnak ilyen dolgok. :)))
Barni14725-10-2006 08:52:37 // 23827
Ebben igazad van. A nyilak azért vannak rajta, mert a forgásirányt figyelembe véve a csapszeg középvonala el van tolva a dugyattyú középvonalától, hogy a dugattyú ne tudjon a hengerben megdőlni.
granturismo25-10-2006 08:46:11 // 23826
Áhh nem hülyeség az ötletem. Ezt nem cseszhették el. A hajtókar az tényleg nem tükörszimmetrikus. De ha fordítva alarták volna betenni ki kellett volna sajtolni a dugattyúcsapszegeket azon a 2 dugón és fordítva visszatenni, mert a dugókat hajtókarral összeszerelve vittem oda. Azért csak utána néztek volna, hogy miért volt 2 dugó/hajtókar látszólag fordítva összeszereleve....
Whiteskull25-10-2006 08:33:27 // 23825
Egyébként meg nem kör keresztmetszetű a dugattyú, mivel a csapszegnél más a hőtágulása. Nagyon minimális mértékben ovális.
Whiteskull25-10-2006 08:30:37 // 23824
Lehet, hogy a hajtókarok alja nem szimmetrikus.
granturismo25-10-2006 08:24:28 // 23823
Na agyaljunk!! Eszembe jutott reggel egy dolog. A dugattyú tetőkön vannak nyilak. Az 1-3-as hengeren felfelé kell mutani a nyílnak 2-4-en lefelé a doksi szerint. Van ennek valami jelentősége szerintetek? Mert ha eseteleg ezt nem tudták a Makraiék és (értelemszerűen gondolták) mindegyik nyíl felfelé mutat? Akkor pont a 2-4 (ami olajos) ott fordítva van betéve a dugattyú?? Kérdés ez milyen problémát okozhat? Elvilag a dugattyú forgásszimmetrikus.
pb_25-10-2006 08:20:44 // 23822
Na majd lehet visszatérünk még erre.) De előbb Lszonda játék lesz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.