Forum >> Alfasud-33

Wikicica07-09-2006 23:34:22 // 22071
Sziasztok. Megvan a baja a kocsimnak valószínű. Vagy feszítőgörgő-csapágy ( erre tippeltem ) vagy generátorcsapágy. Utóbbiról nem is hallottam. Szóval most csapágyas a kocsi :-( Jóccakát!
Barni14707-09-2006 23:13:06 // 22070
thenx az infót visszamondtam a gyertyákat.
pb_07-09-2006 21:51:16 // 22069
Nézd + a gyújtáskapcsolónál lévő csatlakozást, okz6 +lepetéseket.
pb_07-09-2006 21:49:30 // 22068
Mi ezt általában 2 emberrel oldjuk +.) 1ik leballag az aknába, és a rugón átfűzott drótot +tépi, a másik + szépen beakasztja a helyére.
pb_07-09-2006 21:47:27 // 22067
Persze emléxem, hogy mutattad, + akkor beszéltünk a csapágy cseréről is. Én még mindig azon vagyok, hogy csak ki kéne próbálni azt a csapágy cserét, ha a Radaxot belerakták és bírta, akkor 1 jobb csapágy is bírná sztem. Nekem QH szíjak vannak fent, tudom, hogy nem a legjobbak, de majd +látjuk.
Dekka07-09-2006 18:21:25 // 22066
Nah, azontul h igazatokvolt es konnyen ki lehetett imadkozni vegulis az oninditot :P nem onindito bajom van, kiprobaltuk, hibatlanul mukodik... valszeg a kulcsnal lesz problema,szal holnap kiderul.. mert kulcs elfordit,es nemhogy nem kattan, lofaszt nem csinal inditozas cimen(gyujtast azert ad ra,minden mas muxik)
Viktor8507-09-2006 17:40:51 // 22065
Sziasztok! Nem tudja vki hogy milyen ablaktörlőrelé van a 33asokban? Esetleg képe van vkinek róla? Thx
granturismo07-09-2006 13:27:35 // 22064
Ja a rugó. Azt könnyen megoldottam. Egy 60-as szöget J alakban meghajtottam megfogtam egy kombinált fogóval, beakasztottam a rugó horgába és fel/lehúztam a helyére. 1 mozdult volt az egész. Persze azért a védőszemüvegemet felvettem....
granturismo07-09-2006 13:21:43 // 22063
A 16V feszítőkkel egyenlőre nincs hosszú távú tapasztalatom. SKF feszítők és vezetők vannak (SNR dobozos) csak magát a görgőt szereletem át a feszítőkre, a bakok maradtak az eredetiek. De ezt tudod mutattam is. Persze előtte a bakokat renováltam. Egyébként gyári (SKF) görgők voltak a donor motoromon is. 130ekm-volt a motorban tehát valszeg már nem az eredetileg beépítettek voltak. Jónak tűntek egyébként, szépen futottak. A szíj az Dayco ISORAN. Ez volt a legjobb szíj amit találtam. A Gates-on kívül persze. de azt én nem szeretem, mert az anyaga kemény, nagyon vijjog, elrontja a boxer muzsika tónusát pláne, hogy itt 2 szíj van.
pb_07-09-2006 13:18:49 // 22062
Amúgy van még 1 jó része a dolognak: amikor a feszítórugót kell a helyére tenni. Egyébként, ha ilyen cserére kerül a sor(33), akkor le kell bontani a gépháztetőt, hűtőt, és nem árt kivenni a gyertyákat, ha könnyen akarod tekerni a főtengelyt.
Rumi07-09-2006 13:06:35 // 22061
nem roszs, nem rossz. de azétr nem állok neki, ha nem sértődsz meg :)
granturismo07-09-2006 12:34:46 // 22060
Banya persze nem 2db hanem 2x2 db.:-) Hát gyerekek ez a vezérműszív felrakás egy nagy meló! Most a valóságban is megtapasztaltam milyen 5 tengelyt, 2 vezetőt, 2 feszítőt, 2 szíjat a gyakorlatban összehangolni megtapasztalva az alábbi korábbi elméleti hozzászólásomat: "Na akkor részletesebben a szíjak felrakása: - Először is a főtengelyt mindig a normál forgási irányba forgatjuk ugyebár. - Felrakod a feszítőgörgőket és max felhúzott rugóval rögzíted. - Beállítod a tengelyeket I-II helyzetbe. - Beállítod a főtengelyt a lendkerét T jelére. - Felteszed a Bal vezérműszíjat. - Meglazítod a bal feszítő csavarját hogy a feszítő ráfeküdjön a szíjra. - Felteszed a jobb vezérműszíjat. - Meglazítod a jobb feszítő csavarját hogy a feszítő ráfeküdjön a szíjra. - Fordítsd át a főtengelyt 4-5 teljes fordulattal, hogy a szíjfeszítés kiegyenlítődjön. - Ellenőrizd ismét a I-II és a T jelek együttállását. - Fordítsd el a főtengelyt 90 fokkal, hogy a lendkerék "o" jele legyen a mutatónál és a jobb v.tengelyek háromszög jelei összemutassanak. - Húzd meg a jobb feszítő csavarját kb 30-35 newtonnal. - Fordítsd el a főtengelyt egy teljes fordulattal (360 fokkal), hogy a lendkerék "o" jele legyen a mutatónál és a bal v.tengelyek háromszög jelei összemutassanak. - Húzd meg a bal feszítő csavarját kb 30-35 newtonnal. - Fordítsd át a főtengelyt 4-5 teljes fordulattal és ellenőrizd ismét a I-II és a T jelek együttállását." Ez így leírva egy rövid folyamat, de a valóságban:-) Először is ha az I II jelek együtt állnak akkor a szívó tengelyen a bütyök éppen emeli a szelepet tehát nem úgy van, hogy összeforgatod aztán úgymarad. Elurik a tengely a pozícióból ment a sicc! (Bocs Cica:-))) 5 kéz kéne kb..... Műanyag vezetékösszefogó zippzárral összehúztam a két tengelyt a lyukon keresztül, így fixáltam a 2 tengelyt egymáshoz képest és utána már csak a főtengelyhez kellett belőni. Csak arra kell figyelni, hogy a msz. bal hengerfejen mikor ráteszed a szíjat akkor ott felül van a feszítőgörgő tehát az alul futó szíjat feszesre kell venni a vezető görgőnél, a szíj laza szakaszát felülre kell venni, hogy mikor a feszítőgörgő csavarját kilazítom, akkor a görgő csak a felső, laza szakaszt feszítse ki, de a szíjat máshol ne rántsa meg. Ha alul és felül is laza a szíj mikor oldod a csavart a feszító beugrik, akkor mindig 1 foggal arrébb rántja a vezérlést mint kéne és lehet mindent szépen előlről kezdeni. A msz. jobb oldalon alul van a feszítő tehát itt a laza szakasznak alulra kell esnie. Mikor beállítottam a vezérlést, a T meg az I II jelek stimmelnek akkor elvágtam a zippzárakat és 360 fokot áttekerem a főtengelyt, ekkor kiegyenlítődik a szíjfeszítés. Utána még 90 fokot tovább elfordítom. Ekkor a főtengelyen a kémlelőben a T helyett a pötty látszik. Ekkor a msz. jobb tengelyeken a 2 db háromszög (nyíl) összemutat. Most meghúzom a jobb oldali rögzítőcsavarokat 35N-al. Ilyenkor a msz. bal tengelyen a 2 db háromszög pont egymással ellentétes irányba mutat szívón legfelül, kipufogón legalul van. Ezután áttekerem megint 360 fokot, hogy újra a pöttyöt lássam a kémlelőben. De ekkor már a bal oldali nyilak fognak összemutatni és a jobb oldaliak szét! Ekkor meghúzom a bal feszítő csavarokat is. Rájöttem, ez azért van, mert a 4 ütemű motornál ugye 2 főtengelyfordulatra esik egy hasznos ütem és ha csak egy féle jelölés lenne nem lehetne elkülöníteni, hogy a 2 főtengelyfordulat közül épp melyiknél tartunk, mikor kell befecskendezni az adott hengeren.
pb_07-09-2006 08:55:15 // 22059
Nálunk még bírják a Bredák, igaz a pirosban jóval többet kapott, mint nálam. Bár, mikor a vezkerekeket nézegettük, és le kellett bontani az 1ik oldali vezérlést, akkor látszódott, hogy kinyomott már 1 kis zsírt a csapágy. Vagy mind1ik ezt csinálja?
kando.07-09-2006 08:43:10 // 22058
Üdv! Akkor most mondhatom, hogy reggelt? :-)) Mármint, akkor végre jól végződött tegnap a napod és indul a reggeled. Örülök, hogy összeáll végül a motor ;-)
granturismo07-09-2006 08:33:43 // 22057
Sziasztok. Tegnap végre volt időm szerelni. Felugrottak a hengerfejek, össze van lőve a vezérlés. Dekka. Szerintem nem bonyolult. Gondolm nem akadt még a kezedbe mondjuk Alfa GTV 2.0 V6TB. Na ott már valóban szívás egy önindítócsere. Ferke Az én szerelhetőségi negatív csúcs élményem a Citro XM 3.0 V6 motortere volt.:-(( (Nem az enyém természetesen.) Paulovicstól van a digitklímám. Sajnos akkor még nem volt a 20%-os Amore-s kedvezmény.:-( Banya Ne vegyél gyertyát. A hengerfejekben benne van a 2db újszerű NGK. Csak valakóhogy el kéne juttatni hozzád. Sajnos Don nem jött felém mostanában.:-( Cica Nézesd meg azt azokat a feszítőgörgőket feltétlenül. Mert ha ilyen hirtelen kezd el szólni akkor az valami csapágygond lesz. Nekem a Breda QH egy év után már huhogott.:-(( Ha cseréltetsz görgőt SNR-t vagy Rouville-t vegyél bele. Szánd rá azt a pénzt.
pb_07-09-2006 07:52:53 // 22056
Azt mondta ilyeneket nem fog csinálni.)
Barni14707-09-2006 00:44:09 // 22055
Most tarthat a szívócső és dugattyútető tükrösítésésnél . :-)
pb_06-09-2006 23:41:56 // 22054
Ahogy ismerem gt-t, inkább a 2. verzió.)))
Barni14706-09-2006 22:43:33 // 22053
Granturizmo hol vagy? Nyaralni , vagy nyakig a mortérben? Küldtem mailt, megkaptad?
kando.06-09-2006 09:49:21 // 22052
Ja ja ;-)
pb_06-09-2006 09:47:41 // 22051
Emlékezz vissza, miért voltunk mi a hátvédek.)
pb_06-09-2006 09:46:28 // 22050
Én nem izgultam.) Ha beadja a kulcsot, akkor le kell vonni a konzekvenciákat, és marad a kötél, vagy az árok.)) De tudja, ha ilyen előfordul, annak mészárlás a vége.)))
kando.06-09-2006 09:42:14 // 22049
Azért jöttek ketten, hogy legalább az egyik maradjon működőképes :-PPP
Whiteskull06-09-2006 09:40:47 // 22048
Jah! Egész nap izgutál, hogy végig bírja. :DDD
pb_06-09-2006 09:39:46 // 22047
De, az, az 1, milyen nap.))))
Whiteskull06-09-2006 08:58:51 // 22046
Gondolkodtam rajta elég sokat. Aztán meggyőztem magam, hogy nem éri meg egy évig bütykölni azért, hogy egy napot menjen. :DDDDD
kando.06-09-2006 08:11:21 // 22045
Oké :)
pb_06-09-2006 08:07:49 // 22044
Javasold majd, Whiteskull kollégának.))
kando.06-09-2006 07:52:26 // 22043
Hát, esetleg mehet bele 16v-s blokk is, s akkor ütős gép lenne :)
pb_06-09-2006 07:51:33 // 22042
Lehetne benne 1 kicsit több erő, és akkor lenne az igazi.))))
kando.06-09-2006 07:41:57 // 22041
Nem rossz, nem rossz :-))))
pb_06-09-2006 00:24:23 // 22040
Volt aki lehúzta, engem nem izgat.) 4pólusú Bosch ennyit tudok róla. Megy, ameddig megy.)
Ferke06-09-2006 00:21:43 // 22039
Gyertyából azért a bosch sem rossz. Nekem végig az volt az uno turbokban.
pb_06-09-2006 00:13:44 // 22038
NGK PFR 6B, vagy Bosch F7 DTC. Az NGK-ról tudom, hogy azzal szerelték gyárilag, 100k km-es gyertya, és kb 20k/szett. Én láttam olyan autót is ami vagy 150k km-t is elment a gyári NGK-val. Azt, hogy most milyen van benne ne kérdezd, mert fogalmam sincs, annyit tudok, hogy Bosch, és addig nem nyúlok hozzá, míg vonszolja vele magát.)
Ferke06-09-2006 00:04:18 // 22037
16v-be melyiket ajánlják??
pb_06-09-2006 00:02:45 // 22036
Vennék is, de sajna a 16v-be nem ajánlják.
Ferke05-09-2006 23:56:56 // 22035
unixban van is, 1k/db.
Whiteskull05-09-2006 23:35:57 // 22034
Igen, ez kell bele. !
pb_05-09-2006 23:35:14 // 22033
GL 25HL.
pb_05-09-2006 23:34:33 // 22032
Én már láttam olyan boxert aminél nem bírta. Igaz a görgő, valószínúleg gyári beszállítótól származ6ott, mert a csapágy MGM Radax volt benne. Le is dobta a szíjat. De inkább emberi múlasztásként kezelem a dolgot.
Whiteskull05-09-2006 23:34:10 // 22031
Inkább jót, mint olcsót! :))
Barni14705-09-2006 23:32:17 // 22030
Help! Milyen gyertyát rakjak a boximba? Olcsót , de jót :-)
pb_05-09-2006 22:55:13 // 22029
De talán erős.)))
Whiteskull05-09-2006 22:22:10 // 22028
Jó-jó boxer, de még nem eléggé lapos! :))))

pb_05-09-2006 22:16:22 // 22027
Na ez már azért autónak néz ki.))))
pb_05-09-2006 22:13:12 // 22026
Azért vannak akik őket is tudják überelni.
pb_05-09-2006 22:12:18 // 22025
Képről jah.)
pb_05-09-2006 22:11:15 // 22024
Akkor +gyógyult.) Kell néha a nevelés, én is szoktam alkalmazni.) Lehet valamit rosszul raktak vissza.
Reaper05-09-2006 21:44:42 // 22023
Állítólag a boxer motoroknál jól bírják. Ez a TS-oknál szokott gond lenni...
Reaper05-09-2006 21:43:19 // 22022
Nem akarlak ilyesztegetni!:-) Én is remélem...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.