Forum >> Alfasud-33

kando.05-09-2005 11:42:22 // 6321
Helo! A Te autódról kérdeztél a levélben? Mert most hirtelen nem tudom, mi van.. ;-) mivel az enyém is győri gép... Bár én soproni vagyok, de talán vannak itt még győriek, akik utána nézhetnek.. Mondjuk az enyém előélete is érdekel...
pb_05-09-2005 11:13:38 // 6320
A kábelek rendesen bepattantak a műanyag foglalatba(a csúszósarun lévő füleknek kell bepattani)? Sztem a WD40 kevés szét kell szedni, és csiszólópapírral +tisztítani. Egyébként magát a zárszerkezetet nem kell kicserélni, ha jól emléxem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-09-2005 10:57:30 // 6319
Persze,hogy jó lesz! Csak annyira szedd szét,amennyire én is a tükröt! :-)
pb_05-09-2005 10:55:07 // 6318
Gondoltam, hogy van még mit csinálni rajta. De legalább a tieddel lehet legálisan közlekedni, még ilyen állapotban is.
swan05-09-2005 10:52:12 // 6317
Bár lehet téged jobban érdekelne szétszedve.
swan05-09-2005 10:51:26 // 6316
Ha beépített állapotban is jó egy fénykép akkor szójjj! Fogom a fényképezőt elkattintom és már küldöm is. Szétszerelni most nincs kedvem:))))
swan05-09-2005 10:49:51 // 6315
Azt már végignéztem + WD40-t is kapott ézért gyanakoszom most már a kapcsolóra. De az kulcs cserével is jár? Vagy ez hogy van?
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-09-2005 10:47:29 // 6314
Köszi a jótanácsokat,sajna lehet,hogy rá sem tudok ma nézni a verdára a meló miatt :-( RÉGI 33 TULAJOK! Nincs valakinek egy közelképe a bal (lámpa-index) bajuszkapcsolóról? És olyan amelyiken a kormányborítás is le van szedve...? Na jó,megyek mán az anyámba tényleg! :-)
granturismo05-09-2005 10:35:18 // 6313
Sziasztok Poczy Nem kell engedélyt kérned, hogy kérdezzél:-)) Ezt az egész fórumot azért csinálták, hogy lehessen kérdezni:-)) pb Nem, még nincs teljesen kész. A belseje még sehogy sem áll, műszerfal nincs, csak a hatalmas kábel dzsungel. Pláne most hogy a digitklíma kábelezés is belekerült! A vezérlőszámítógép is csak a padlóra leb@szva. Csak a vezetőülés van benne a többi még nincs. Nincs lökös elől és hűtőrács sem. Van 2 problem is egyik, hogy állandóan prög az egyik hűtőventillátor (az a múltkori banya rajza előkerült megint) másik, hogy nem középállásban van a kormány. Robesz A 8V-nél tökéletesen egyforma a 2 tengely (legalábbis az enyémen) Mérve is. De ez nem jelent semmit. Ez a 0.1mm annyira kis difi, hogy akár a kopások miatt el is tűnhet. Azt nem tudom, hogy a vezérműkerekek biztosító pöcke ugyanoda van-e betéve a szívó és a kipu tengelyen?) Azt mérd meg, hogy az egyes tengelyeken mennyi a benyitás. Már megint az a baj, hogy ha az egyik oldalon kopott a tengely a másik oldalon meg egy új vagy újszerű bekerül az nagyon tré. Akkor már jobb ha belemegy két egyformán kopott tengely. Ádidi Ez a Boxi nagyjából eddig is a garázsban álldogálásra volt kárhoztatva:-) Pláne, hogy itten 370Ft-os benzinárral rémísztgetnek.:-((
vivalfa05-09-2005 10:02:14 // 6312
Sziasztok!

Nincs esetle vkinek kipróbálásra egy ún. pótlevegőtolattyú ill. alapjárati szabályozó szelep (lásd ábra); ti. az a gyanúm h elhalóban van nekem, mert hidegen pöccre indul, viszont melegen nehezen, és a trouble shooting szerint ez lehet az egyik oka. A diagnózishoz meg kellene törjem a szelep csöveit, de olyan helyen vannak ill. csont kemények, hogy ezt nem tudom eljátszani. Viszont utángyártottba nem nagyon van, gyári meg 39e HUF...
thx
pb_05-09-2005 10:00:56 // 6311
Volt hasonló esetem nekem is, a végén már azt csinálta, hogy menet közben leállt. Az 1ik kábel kicsúszott a gyújráskapcsoló csatlakozójából. Sztem mielőtt cserélnél nézd végig a csatlakozásokat.
swan05-09-2005 09:33:29 // 6310
Elképzelhető, hogy gyujtást lehet adni csak indítózni nem. Mostanában egyre gyakrabban előfordul, hogy gyujtás meg van csak nem indítózik. Kicsit megmozgatom akkor igen. Na most emlékeim szerint nem olyan egyszerű ennek a cseréje. Ha meg cserélem akkor a kulcs is változik nem?
kando.04-09-2005 22:49:30 // 6309
Elvileg talán lemezcsavar való bele, de mikor szétszedtem, nem otthon csináltam, így hirtelen kellett megoldanom a dolgot. Legközelebb viszek csavarokat :-) PEdig még haza is hoztam, megforrasztani :-)) De azóta nincs gondja.
pb_04-09-2005 22:47:20 // 6308
Én, amikor nézegettem átmenő csavarokra gondoltam, hogy azt teszek, majd bele.
kando.04-09-2005 22:41:35 // 6307
Igen, igen, ismerős szitu :-)) Én a centrálzárat szereltem meg, miután a kis motorról leszakadt az egyik vezeték. A műanyag házat nem tudtam összecsavarozni, mert már azt is kábelkötegelő fogta össze, így én meg réz ,,dróttal'' húztam össze a csavarlyukaknál :-)
pb_04-09-2005 22:27:42 // 6306
Ennek is, mint minden dolognak van + és - oldala. A +, hogy nem a sajátodon kell gyakorolnod, mire odajutsz már vágod a témát, - idő veszteség, új szakterület, amit meg kell ismerni. Sztem bele kell vágni, a kormány leszedése okozhat problémát, mert kell hozzá 1 23-as dugó és 1 agylehúzó, ami házilag is elkészíthető.
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-09-2005 22:20:45 // 6305
Ja,ez így jól hangzik. Csak valami azt súgja,hogy ez szűz terület , szóval ha bontóban vagy valamelyik cartársnál lesz is ilyen kapcsoló, valszeg nem kiszerelve és nekem kell megmondani a mikéntjét :-( vagy naon negatíf vagyok? :-)
pb_04-09-2005 22:16:55 // 6304
Sztem próbáld kitenni 1(vagy több) kapcsolóra ami nem múxik, hogy használaható maradjon a verda. és próbálj szerezni 1 másikat, majd, ha +van 1 du. alatt kicseréled, a jóra. Aztán a rosszat szemügyre veszed, szétszeded, esetleg csinálsz belőle 1 jót.
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-09-2005 22:11:51 // 6303
Az a gáz,hogy ha elkezdem kiszerelgetni,akkor az index is oda,azt már nem akarom műszerfal-kapcsolóval vezérelni. Ááááá,jól mexopattam magam :-(
pb_04-09-2005 22:07:04 // 6302
Az előző autómnál szereltem, és ott le kellet venni a kormányt. Asszem talán jó bele a régi 33-é is, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos, meg kéne kérdezni valamelyik kollégát.
pb_04-09-2005 22:04:17 // 6301
Én ilyenkor úgy vagyok, ha nagyon felhúroz idegileg, akkor neki állok, akár a legbrutálabb módszerekkel is. Aztán kikövetkeztetni, hogy működhet, kitalálni, hogy lehetne normálisan összerakni. A hátsó fékmunkahengerrekel tipikusan ez volt.
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-09-2005 22:04:01 // 6300
Szerintem ha nem hagyom,hogy a gyerek buzizza, biztos sokat kibírt volna. Gondolom pont ezt nem szereti, ha reflektorra húzás-tolás közben forgatják. Az a cink,hogy még a komplett kapcsoló leszerelés is problémásnak tűnik,mintha a kormánykereket is le kellene szedni. Már nem láttam rendesen (félig az idegtől),holnap jobban megnézem. Régi 33-asé jó bele?
kando.04-09-2005 21:59:57 // 6299
Igen, ez jó gondolat... Akár ezt is, hiszen ennek ,,már mindegy'' :-)) De kíváncsi lennék/vagyok a felépítésére, belsejére :-)
pb_04-09-2005 21:58:06 // 6298
Esetleg valami tesztjátékost kéne szétszedni. Hátha lehet.
pb_04-09-2005 21:56:32 // 6297
Nem volt vele még dolgom, bár gondolom, ami késik nem múlik. De sztem, ha cseréled, akkor csak bontottra érdemes cserélni. Az újnak biztos horror ára van.
kando.04-09-2005 21:55:55 // 6296
Bár még én nem szedtem szét, de a kapcsolónak, amit forgatsz, nem lehet, hogy a tengelye szakadt meg a húzástól vagy csavarástól? Ezt nem lehet orvoslni? A kapcsolószerkezet nem szétszedhető, gondolom, hogy bele lehetne nyúlni és megnézni, a forgató rész tengelye hol és hogyan végződik...
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-09-2005 21:50:11 // 6295
pb_ Kösz,ez jólesett! Ez már kevésbé: hétvégén lenyomtunk egy 400ast (Hatvan környéke) Megérkezés után a gyerek kicsit "vezetett". Az előbb vinném át a garázsba ,kihajtok az útra, a lámpa bajuszkapcsolója csak egyet fordul,lámpa semmi... A "büdös kölyke" valahogy egyszerre tekerhette meg húzhatta vagy mittudomén... Megálltam,elborult az agyam,párszor finoman próbálgattam , aztán durván,na azóta akadálymentesen forog :-( A garázsban leszedtem a kormányburkolatot,de semmi oldhatót nem találtam ,hót szegecselt műanyag ló...asz az egész :-( A könyv sem írja a szétszerelést,gondolom nem is lehet. A cseredarab meg úgy vélem nem két forint lesz... Az index meg a fénykürt megy. Mondjuk ha egyenlőre lemondok a helyzetjelzőről meg a tartós reflektorról,oszt a tompított drótját kiteszem egy + műszerfalkapcsolóra,az végül is megoldás egyenlőre szerintem...
pb_04-09-2005 21:02:47 // 6294
Az lesz még nagy királyság, ha felteszed a frankó karbikat, még jobban fog menni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-09-2005 20:17:07 // 6293
GT! Király! Gratula, nagyon jó érzés lehetett megtapasztalni végre a tuttit! :-) Aztán nehogy arra kelljen az egész,hogy bedugd a garázsba! ;-) Az enyém közel nincs még így felújítva ,de amióta tisztességesen megy (a tavaszi nagygenerál óta) jócskán megemelkedett a km-futás, úgy kábé dupplájára... Ha így haladok,egy 20-as beleficcen az idén.
Robesz704-09-2005 19:42:55 // 6292
nincs rajta jel és pont ugyan olyan mind a négy tengely.... már mindent megmértem, átnéztem, összemértem és nincs különbség.... jel pedig nincs rajta...
bb1804-09-2005 16:59:26 // 6291
ja és valami jel kell hogy legyen rajta.
bb1804-09-2005 16:59:04 // 6290
igazábol a forgásirány szerint kellene összenézni, hogy a vezérlés hogyan jön ki.
Robesz704-09-2005 13:52:11 // 6289
megnéztem a 145 manual-ban: külön figyelmeztetésként kiemelik, hogy a szívó és kipufogó szelepek tengelyeit nem lehet összekeverni.... na itt ez egy olyan pont, ami miatt fogyaszthatott sokat....lehet régebben összekeverték..... most már csak azt kellene tudnia valakinek, hogy honnan tudom, hogy melyik-melyik..... azt már megnéztem, hogy aminimum benyitás 9.5 a szívónál és 9.4 a kipuffnál.... ezt új tengelynél könnyű mérni, de a kopottakon gy sem lesz reális.... nem igaz, hogy nincsenek megjelölve....
Robesz704-09-2005 13:08:28 // 6288
és honnan tudom, hogy melyik-melyik...? nincs rajta semmi jelölés.... teljesen egyformák...... nem lehet, hogy régebben összecserélték és azért evett 24 litert? bár a tengelyek teljesen egyformának tűnnek.... Vince azt mondta, hogy semmit ne érzett, mikor kopott volt és mikor nem a 16V tengelye....ugyan úgy ment..... létezik, hogy így is jó lehet?
pb_03-09-2005 21:51:46 // 6287
Sztem se tehetsz be szívót, kipuffnak és fordítva.
bb1803-09-2005 21:45:26 // 6286
szinte biztos hogy nem. más a vezérlési diagramm a két félére vetitve. szerintem
Robesz703-09-2005 21:40:21 // 6285
gratula...reméljük sokáig jó lesz...:-))) Nekem sajnos a 16V-n el van kopva a 16 butyökből 2.... tudja e valaki, hogy a szívó és a kipufogó tengelyek ugyan olyanok e? És nem tudom, mit tegyek....látom, hogy egyetlen tengelyen a 4 közül, két bütyök kopott...... vegyek másikat? most ez a szívó sor tengelye....tegyem be kipuff-nak? egyáltalán egyformák?
pb_03-09-2005 21:19:30 // 6284
Akkor összeállt véglegessé?
Poczy03-09-2005 20:26:46 // 6283
Ha nem zavarlak kérhtnék tőled ismét tanácsot boxi ügyileg ? Ja, egyébként szeva! /bocsi :) /
Poczy03-09-2005 20:24:25 // 6282
Ügyi vagy. Gratula.
granturismo03-09-2005 20:22:00 // 6281
Sziasztok. Végre kimerészkedtem az utcára néhány tesztkörre a Boxival. Gyerekek, nagyon jó lett! A váltóra rá sem lehet ismerni:-)))))) Robesz, nem győzök hálálkodni neked:-))) Ez az autó egyszerűen kurv@jóóóóó:-))))))))))
Robesz703-09-2005 15:32:37 // 6280
ment a válasz...
bb1803-09-2005 14:58:08 // 6279
elküldtem megint
bb1803-09-2005 14:56:37 // 6278
valszeg fog menni valami. a többi ötletet/kérdést megkaptad ?
pb_03-09-2005 14:53:21 // 6277
Helyes.
kando.03-09-2005 14:47:13 // 6276
Bízom benne... :-) Aztán majd megtankolom, tesztelem, milyen lett most ;-))
Robesz703-09-2005 14:46:36 // 6275
mi a helyzet a másik "üzlettel"?
Robesz703-09-2005 14:45:28 // 6274
ok...akkor majd egy sms-t írj, ha már tudod, hogy ki hozza és kit kell hívnom reggel.....
pb_03-09-2005 14:44:08 // 6273
Na ez örvendetes dolog, akkor valószínűleg nem nagyon fogy az olaj a váltóból, ill. nem lehet, olyan rossz állapotban belülről.
bb1803-09-2005 14:43:09 // 6272
becsomakolom valami nagy rongyba és ugy küldöm el. sztem befér simán, csak nehezebb lesz mint a mulkor. két auto is megy felétek, majd reggel derül ki hogy melyikre rakjuk fel. valszeg ugyanaz a kolléga viszi mint multkor. ha nem akkor egy 7.5 tonnás atego.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.